ik vroeg me af
Paardengoulash
Ik hoop niet dat de meisjes van de plaatselijke ponyclub nu mijn ruiten in komen gooien, maar wij eten af en toe paardenvlees! Zo ook vandaag. Paul heeft vakantie en tijd om te koken, vandaar dat we ook eens lekker vroeg konden eten. Ik vind het soms wel luxe als alles al klaar is als ik thuiskom. Paardengoulash dus vandaag. We aten er sperzieboontjes bij en aardapplepuree met knolselderij.
Recept voor de paardengoulash; 1 kilo paardenvlees in stukjes, olijfolie en een klontje boter, 1 grote ui 2 tenen knoflook, 50 gram harde worst salami of chorizo, 50 gram panchetta of ander spek, wat bouillon, 1 grote gele paprika, 2 tomaten, een flinke eetlepel paprikapoeder edelzoet, thijm, laurierblad, peper, zout.
De olie/boter bruin laten worden en de grof gesneden ui, de knoflook en het spek even uitzweten. Het paardenvlees erbij doen en aanbraden. De plakjes worst erbij doen en dan wat bouillon tot de massa bijna onder staat. Dan de kruiden en het paprikapoeder. Dit zo ongeveer 2 uur zachtjes laten stoven. Na 2 uur de paprika, in stukken, en de hele tomaten in de pan doen. Laat dit geheel nog een half uur stoven. (afhankelijk van de kwaliteit van het vlees kan de stooftijd wat verschillen, gewoon proeven dus na 2 1/2 uur) Een bijzonder goede kombinatie is dit vlees samen met aardappel/knolselderijpuree. De puree maak je door 600 gram aardappelen en 200 gram knolselderij in blokjes, samen, te koken. Pureren met een klont boter en een beetje room. Als ik in een recept boter schrijf, bedoel ik boter, géén halva-, bak-, braadkledder. Als ik room schrijf bedoel ik volle room, géén koffieroom of nog magerder.
Bon Appetit
kom je keertje kijken lekker wijf van me?
mag je achteraf mijn geile rijbroek en chaps uit doen
god pfff ik zwicht
ik wil jaaaaaaaaaaaa ik wil
wat zei ik eerder????
IK HOU VAN PAARDENMEISJES
(die anne panne heten)
lekker rollebollen op de hooiberg
zucht.. mijn schatje
en tussen je ....
hou van jou voor altijd ntb
gedraag je even he anders krijg je de zweep er over
oeh lekkere hengst
hihi boefje van me
2 zielen 1 gedachte
stony wil je ook met mij trouwen? asjeblieft?
Wel een beetje jammer dat jullie 2 dit topic zo verpesten het gaat hier GVD wel om een bloedserieus onderwerp ja !! K paarden namelijk
waar? wanneer? G??
en 1 behoefte
heel heel heel heel graag
ja jonge wij hebben t toch ook over paarden enzow
G? heb jij een g spot dan?
nou als je toch naar de keuken gaat, maak mij maar een gtje dan
nee nog 1 dagje werken helaas..
maar doe maar 2 dan slaap ik goed zometeen
uhuh gekke schorrie morrie
nog 1 puntje schat
ja vrrrrrrrreemd he
meld me nooit ziek als ik een weekend heb door gehaald
haflinger x duits rijpaard ( Te koop)
Ben geen voorstander van rare kruisingen, althans zou zelf zoiets nooit kopen
ik heb een chique KWPN'er met duur papier maar is irl niks waard. Mankeerd altijd van alles en de kruisingen niet.
Ik vind dat je tegenwoordig beter een kruising kunt hebben ja. Papier zegt mij sowieso al helemaal, dat de mijne een goed papier heeft is gewoon toeval. Kijk naar de huidige KWPN'er en alle peesblessures als ze in het werk staan. Ik vind dat de paarden van tegenwoordig te zwak gefokt worden. Verrichtingsonderzoeken stellen ook geen reet meer voor.
Er is een enorm paardenoverschot, en dan zijn er genoeg mensen die elk jaar een veulentje fokken voor de leuk. En veel van die beesten zijn er uiteindelijk de dupe van.
![[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/81087888_3110299347.jpg[/img]](https://album.partyflock.nl/81087888_3110299347.jpg)