Partyflock

Forumonderwerp · 1103000

Artiest System
Een boot met acht Joodse activisten uit Israel, Europa en de VS is vanuit Cyprus vertrokken naar Gaza.

Ze willen de Israëlische blokkade van de Palestijnse Gazastrook doorbreken.

Grote vraag is of het gaat lukken. Meestal sleept het Israëlische leger de boten naar de stad Ashdod. In mei werd een boot met hulpgoederen voor Gaza nog bestormd. Negen activisten kwamen toen om het leven. Aan boord is onder anderen de 82-jarige Reuven Moskovic die de nazi-Holocaust overleefde. Ook een voormalige Israëlische soldaat vaart mee, aldus rtl.nl.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=16175
laatste aanpassing door een beheerder

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 29 september 2010 om 14:58:
gelukkig dat je iig lijkt in te zien dat die man alsmede de nederzettingen politiek absoluut niet bevordelijk zijn voor vrede....

Logisch toch?

oneens, voor de wil van de hardliners zoals jij ze nog vrij lief benoemt, imo zijn t extremisten, is helemaal niets te zeggen, aangezien zij het vredesproces frustreren... , als t aan hun zou liggen zou Gaza genuked worden en israel etnisch gezuiverd worden (n)

Ook daarin is het één en ander te nuanceren, zoals jij zo graag doet. ;)

Ik denk niet dat Liebermann Gaza zou willen nuken, zeer zeker niet. Dat er individuen en groeperingen zijn die dat daadwerkelijk wél zouden willen, zou ik nooit ontkennen. Alleen vind je die niet in de Knesset, niet uitgesproken in ieder geval, en al helemaal niet in georganiseerd verband. Aangezien extreem-rechts in Israël vaker verboden wordt, dan geaccepteerd.

Daarnaast is de partij van Liebermann in sommige punten behoorlijk extreem, maar ook zij staan achter een twee-staten oplossing. Dat er rabbijnen zijn met extreme opvattingen? Tsja, what else is new?

ze hebben er zelf ooit afspraken over gemaakt en die schenden ze nu, los van die formele benadering lijkt t me ethisch onverantwoord om land in te nemen waar andere mensen wonen, huizen plat te buldozeren of mensen zonder pardon hun huis uit te kicken (n)

Land hebben ze in veel gevallen niet ingenomen, enkel in Oost-Jeruzalem, wat daadwerkelijk wél geannexeerd is. Niet goed te praten.

Veel nederzettingen liggen in onbegaanbare stukken woestijn in de West Bank. De claim op nederzettingen is voor mij net zo onbegrijpelijk als de Palestijnse claim op de West Bank.

Maar goed, opdoeken die nederzettingen, het zou dingen veel makkelijker maken.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 15:12:
Ik denk niet dat Liebermann Gaza zou willen nuken, zeer zeker niet.

hij heeft de suggestie zeker gewekt:
"We must continue to fight Hamas just like the United States did with the Japanese in World War II," Lieberman added.He said the US nuclear strikes had rendered an "occupation of the country . unnecessary."

http://www.jpost.com/Home/Article.aspx?id=129109

deze opmerking staat nog los van de anti-arabische retoriek waarvan hij en zijn aanhangers al helemaal, zich regelmatig van bedienen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 15:12:
Alleen vind je die niet in de Knesset, niet uitgesproken in ieder geval, en al helemaal niet in georganiseerd verband. Aangezien extreem-rechts in Israël vaker verboden wordt, dan geaccepteerd.

sterker nog, ik ben bang dat ze deel uit maken van de macht op dit moment... die opperrabijn die de racistische uitspraken over palestijnen deed is een invloedrijke leider van de Shas partij, diezelfde shas partij maakt deel uit van de regering Netanjahuy...
laatste aanpassing

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 29 september 2010 om 15:47:
sterker nog, ik ben bang dat ze deel uit maken van de macht op dit moment... die opperrabijn die de racistische uitspraken over palestijnen deed is een invloedrijke leider van de Shas partij, diezelfde shas partij maakt deel uit van de regering Netanjahuy...

Dat doen ze zeker met de Shas partij, alleen legt deze partij helemaal niet de focus op het Palestina vraagstuk, die waaien wat dat betreft met alle winden mee, zolang ze maar kunnen regeren en hun gelovige Joodse kinderen uit het leger kunnen houden en grote gezinnen kunnen pamperen met bijstandsvoorzieningen.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 29 september 2010 om 15:47:
deze opmerking staat nog los van de anti-arabische retoriek waarvan hij en zijn aanhangers al helemaal, zich regelmatig van bedienen

De man is een idioot, dat ben ik met je eens. Maar die uitspraken kunnen in een andere context, zomaar iets heel anders bedoelen. Ik denk niet dat Liebermann zo'n extremist is, hij heeft alleen een bloedhekel aan Hamas. ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 15:52:
Ik denk niet dat Liebermann zo'n extremist is, hij heeft alleen een bloedhekel aan Hamas

het ironische is dat Hamas en figuren zoals Lieberman elkaar nodig hebben, in hun legitimatie van geweld zijn ze namelijk afhankelijk van extremen aan de andere zijde....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 15:52:
at doen ze zeker met de Shas partij, alleen legt deze partij helemaal niet de focus op het Palestina vraagstuk

klopt, maar ondertussen roepen ze er wel wat over zo nu en dan:

"The Lord shall return the Arabs' deeds on their own heads, waste their seed and exterminate them, devastate them and vanish them from this world," he said. "It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1270038.stm

dit soort praatjes doen niks onder voor extremistische retoriek van radicale islamisten... (n)

die Shas partij was ooit een kleine minderheidspartij, inmiddels al de 4e partij van het land (n)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 29 september 2010 om 16:10:
dit soort praatjes doen niks onder voor extremistische retoriek van radicale islamisten... (n)

die Shas partij was ooit een kleine minderheidspartij, inmiddels al de 4e partij van het land (n)

Zijn beide ook in-en-in slechte mensen. Wanneer ik ergens Israël verdedig, doe ik uiteraard niet voor dat potje schorem. Maar voor 69% van de Israëliërs die grotendeels seculier, gematigd en vooral erg vriendelijk zijn. :flower:

Ik hoop dat die Joden alle kankermoslims opblazen.