Partyflock

Forumonderwerp · 1099354

Waarschuw beheerder
-1
Poll, geopend op dinsdag 10 augustus 2010, looptijd van 5677.7 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Wat gebruik jij om je favo geluiden eruit te persen

4333%
Fl studio met externe VSTI
3829%
Cubase
3325%
Mijn darmkanaal
2116%
Reason
1914%
Fl studio met native plugins
108%
Logic
86%
Renoise
54%
Magix music maker
32%
Een gratis sequencer
Waarschuw beheerder
Reason is gewoon een programma wat heel veel tijd vraagt om echt onder de knie te krijgen.. (en dan vooral het linken van verschillende effecten om sounds te krijgen, bijvoorbeeld om dikke kicks te maken)

Denk dat dat ook de reden is dat veel mensen na een tijdje afhaken en op bijvoorbeeld cubase overstappen ;)

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DavidCentral op zaterdag 25 september 2010 om 13:32:
Denk dat dat ook de reden is dat veel mensen na een tijdje afhaken en op bijvoorbeeld cubase overstappen

Dat zijn ook mensen die Reason gewoon downloaden, 5 minuten bekijken, proberen een VST in te laden wat niet lukt en het vervolgens weer weggooien.
Waarschuw beheerder
Dat is nou net de kracht.. Geen externe partijen en je leert creatief te zijn met hetgeen je hebt.. Lukt heus wel.. Tijd is wel belangrijk, en geduld..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Orphagan op zaterdag 25 september 2010 om 17:01:
Dat is nou net de kracht.. Geen externe partijen en je leert creatief te zijn met hetgeen je hebt.. Lukt heus wel.. Tijd is wel belangrijk, en geduld..

Inderdaad. En als je ook sommige van die combinators ziet die de echte experts maken. Daar kan geen VST tegenop.
Waarschuw beheerder
Idd.. Maar, ik moet toegeven dat ik laatste tijd toch ook wel samples maak met vsts in cubase die ik weer import als wave ;)
Waarschuw beheerder
wel grappig mijn qoute is verkeerdbegrepen.

maak zelf ook met reason, maar ik vind het altijd grappig dat je dus weer totaal andere dingen hoort van oa producers;)

Waarschuw beheerder
FL, CUBASE en ReFX Nexus, http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=512598anguard en zooi andere vsti's :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op woensdag 15 september 2010 om 20:06:
Noisekick en zelfs Amnesys werken met FL. Alleen worden de tracks van Amnesys afgemixt in de studio van The Stunned Guys.

Noisekick werkt met een tracker.. En denk je dat als noisekick zn tracks door stunned guys gemasterd zouden worden ze even dik zouden worden als die van amnesys?:P
Afmixen maakt bijna niets uit, helemaal op zo'n niveau mag je er al vanuit gaan dat de tracks al goed afgemixt zijn door de artiest zelf alvorens ze gemasterd worden ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 september 2010 om 19:27:
Ik kon na 10 minuten klikken niet ontdekken hoe je een automation clip aan maakte omdat 'last tweaked parameter' weg gehaald is uit het menuutje linksbovenin de VST window. Sterker nog, volgens mij zit dat menuutje er niet eens meer.

Die hebben ze verplaatst.

Die zit nu in het hoofdmenu bovenaan -> Last tweaked.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja en toch blijf ik versie 8 gebruiken. Vind het wel goed zo :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DavidCentral op maandag 27 september 2010 om 12:45:
En denk je dat als noisekick zn tracks door stunned guys gemasterd zouden worden ze even dik zouden worden als die van amnesys?

of je nu masterd in het noorden of masterd in het zuiden, ... masteren is toch masteren of heb je daar ook een verschil in het aanbod wat je in de winkels krijgt ?
Werkzaam bij KraakPiep
Artiest Xtrecist
Waarschuw beheerder
Absoluut! Mastering is geen vast principe, netzoals afmixen. Dus elke masteraar heeft zn eigen sound & kunde ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DavidCentral op zaterdag 25 september 2010 om 13:32:
Reason is gewoon een programma wat heel veel tijd vraagt om echt onder de knie te krijgen.. (en dan vooral het linken van verschillende effecten om sounds te krijgen, bijvoorbeeld om dikke kicks te maken)

Wat mij bevalt aan Reason is het 'gelimiteerde', je moet gewoon creatief zijn. Geen externe plugins maar 1 studio. Ik doe al mijn producties in Reason(nu Record). De enige samples die ik gebruik zijn vocals en zo af en toe sample/resample ik een breakbeatje, omdat sampelen en er iets anders van maken gewoon leuk is.
Alle synths zijn geprogrammeerd met Combinators, geweldige uitvinding!

Mijn album op Cenobite is 100% Reason.