Partyflock

Forumonderwerp · 1099354

Poll, geopend op dinsdag 10 augustus 2010, looptijd van 5058.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Wat gebruik jij om je favo geluiden eruit te persen

4333%
Fl studio met externe VSTI
3829%
Cubase
3325%
Mijn darmkanaal
2116%
Reason
1914%
Fl studio met native plugins
108%
Logic
86%
Renoise
54%
Magix music maker
32%
Een gratis sequencer

wanneer laten mensen toch de fruity liggen???

en koop een echte programma of is kopen voor de meeste geen optie?

of mag het geen geld kosten??

1 leer voor iedereen, goeden muziek maken kost je eenmaal geld.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 september 2010 om 12:00:
wanneer laten mensen toch de fruit liggen???

fruit is toch gezond ? ouwe zeur !

van elke DAW is een verzie die in de zelfde prijs klasse ligt
dus het hoeft niet veel te kosten

Volgende week begin ik aan reason>> wil toch wat meer sequencers leren kennen, zodat ik ook een afweging kan maken.
Hebben jullie nog tips, en is reason een goede sequencer of kan ik beter een andere nemen?

Noisekick en zelfs Amnesys werken met FL. Alleen worden de tracks van Amnesys afgemixt in de studio van The Stunned Guys. ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 september 2010 om 19:27:
is reason een goede sequencer of kan ik beter een andere nemen?

Een sequencer is zo goed als je creativiteit met het dingetje toelaat. Jij doet het, niet je sequencer..

Dit is volledig in Reason gemaakt, geen externe programma's als Audition ofzo voor editing. Een paar percussie-samples, en de DEFQON sample-pack..
http://www.youtube.com/watch?v=xQmK921J51M

Goede cursus Nederlands ook.

Je praat poep..

wat een vieze vrouwen hier, lopen hier allemaal te schijten :roflol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 september 2010 om 19:27:
en is reason een goede sequencer of kan ik beter een andere nemen?

Reason is vooral goed voor beginners vind ik ...
Het punt is dat je alleen de instrumenten en effecten kan gebruiken die er in zitten
Voor iemand die net in het wereldje van het muziek maken duikt is het een mooie keuzen omdat die dan leert te werken met wat er bij zit
het nadeel is dat je niet echt kan uit berijden met nieuwe Plugins
het is zekers de moeite waard om de demo van de Propellorheads website eens te downloaden om te kunnen zien wat het voor jou kan betekenen
ik zou je ook zekers aan raden om Ableton Live eens te chekken

wat betreft FL ...
het heeft een goede step sequencer
Maar verders heb ik het idee dat het nog niet echt serieus is
er zijn veel van die kleine dingen die je op een gegeven moment gaan opvallen
ik bedoel ... noem eens een mixer fabrikant op die hun faders in Procenten op hun units aan geven :S
en daarbij vind ik de bijgeleverde Plugin set (Vanuit de standaard producer edition) ook niet echt heel bijzonder

daarnaast is hun Levens lange gratis updates idee wel leuk
en voor mensen met de Producer Edition is het wel een goede deel
maar als je een Signature Bundel (voorheen XXL) koopt is de update die je krijgt gewoon de Producer Edition (dit staat overigens duidelijk op hun website)
en als je interesse hebt in alle nieuwe Plugins kun je net zo goed weer een nieuwe Signature Bundel kopen aangezien dit goedkoper is dan al die plugins los

vandaar dat ik ook de verzie die ik al had verkocht heb en ben over gestapt naar Cubase
Uitspraak van Ravix op donderdag 16 september 2010 om 02:28:
Reason is vooral goed voor beginners vind ik

Het is dat je erbij zegt: Vind ik..

Als je eenmaal iets goed onder de knie hebt kun je er wel wat mee. Ik zal persoonlijk niet snel iets anders willen, tenzij ik iemand heb die me de basis van de software uit kan leggen. Ik heb daar namelijk helemaal geen tijd voor aan te beginnen en daarom doe ik het dus niet. Ik heb ook niet het idee dat je meer nodig hebt dan dat Reason je biedt. JE hebt 3 synths (Subt., Malst. en Thor) en daar kun je ook weer eindeloze combinaties mee maken. Uiteindelijk weet je precies wat je doet en geef toe: Het is ook nog eens ontzettend realistisch.

Voordelen van Reason:

- CPU vriendelijk.
- Door de integriteit is het superstabiel, dat vind je nergens anders. Heb in die twee jaar dat ik het nu intensief gebruik nog NOOIT een vastloper gehad. En dat is prettig.
- JE leert alles door en door kennen, beperkingen zijn alleen je eigen vermogen het spul te gebruiken.
- In combinatie met Record heb je een heerlijke eindmixer om alles tot in de puntjes te verzorgen (moet ik zelf nog aanschaffen)

Ik persoonlijk vind de combinator een geweldige optie. Weet niet hoe dat in andere software gaat, maar een kick uit een synth bestaande uit pak een beet 20 andere apparaten gekoppeld sla je gewoon op als een .cmb patch.

Must als je gaat beginnen hiermee:

- Zonder simpel Midiklaviertje ben je al de helft minder effectief bezig in mijn ogen.
- Een tweede monitor is wel zo lekker om niet tussen Rack en Sequencer te hoeven schakelen.

Ik blijf er nog steeds bij: Ook met Reason kun je release-waardige muziek maken. Net zo als met MAD-tracker, Renoise of wat voor een trackerprogramma's dan ook. Het gelul van: Dit is voor beginners, DAT is de shit mag van mij wel eens over zijn..
laatste aanpassing

IK vind dat n echte purist gewoon de computer aan de kant zou moete zette,
Ga voor alle must have grooveboxes drumbakken,en analoge synths.,ga trug naar de skills,

Door software is iedereen verwend geraakt

Keep it alive(y) jwt

ik denk dat iedereen maar moet stoppen met muziek, komt niks goeds uit :no: :9
volgens mij zijn er al 1000 soortgelijke topics!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 september 2010 om 15:33:
ik denk dat iedereen maar moet stoppen met muziek, komt niks goeds uit :no: :P

Hangt van het eten af wat er voor muziek uitkomt :$

Ben ook benieuwd welke sequencer (behalve ableton live) goed is voor live. Hoor dat Cakewalk 5 2 daar goed voor is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 augustus 2010 om 13:52:
Daarnaast kan je tegelijk bullshit topics openen en muziek maken maar je hebt gelijk gozer, ik moet echt een leven zoeken. partyflock het spijt me dat ik zo naar doe door steeds weer van die stomme topics te openen. ik zal wel googlen voor ik de site vervuil met mijn niet gegooglede vragen
laatste aanpassing

Uitspraak van SkitzOvlisS op zaterdag 18 september 2010 om 12:03:
Uitspraak van Bubba ballenbreker op zaterdag 14 augustus 2010 om 13:52:
Daarnaast kan je tegelijk bullshit topics openen en muziek maken maar je hebt gelijk gozer, ik moet echt een leven zoeken. partyflock het spijt me dat ik zo naar doe door steeds weer van die stomme topics te openen. ik zal wel googlen voor ik de site vervuil met mijn niet gegooglede vragen

Dat wilde ik nét zeggen

Whehe sufkut... in FL wordt de ziekste shit gewoon gemaakt en het werkt super simpel dus de stap tussen idee en uitwerking is fucking klein. Daar gaat het om en dat maakt FL met afstand de beste DAW :D
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 18 september 2010 om 14:52:
Whehe sufkut... in FL wordt de ziekste shit gewoon gemaakt en het werkt super simpel dus de stap tussen idee en uitwerking is fucking klein. Daar gaat het om en dat maakt FL met afstand de beste DAW :D

Heyeh ik ben het met je punt eens, maar je hoeft het nou ook weer niet te gaan overdrijven! :D

Heb je dan niet veel geleerd... Muziek is skills, creativiteit , emotie, gevoel etc... Maar t zit hem in feite niet in de shit die je hebt..

Uitspraak van Kutgitarist... op zaterdag 18 september 2010 om 15:38:
Heb je dan niet veel geleerd... Muziek is skills, creativiteit , emotie, gevoel etc...

plus nooit fl studio gebruiken 8)

:roflol: bullshit

OT: reason en binnenkort record. Malstrom/subtractor:lief:

Artiest Diabolic
virus ti snowwwww:)

Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op woensdag 15 september 2010 om 20:06:
Noisekick en zelfs Amnesys werken met FL

Amnesys weet ik niet , maar Noisekick gebruikt geen FL gast:nee: klasgenoot van me komt geregeld bij hem over de vloer dus ik kan het weten;)

Uitspraak van Ravix op donderdag 16 september 2010 om 02:28:
Reason is vooral goed voor beginners vind ik ...
Het punt is dat je alleen de instrumenten en effecten kan gebruiken die er in zitten
Voor iemand die net in het wereldje van het muziek maken duikt is het een mooie keuzen omdat die dan leert te werken met wat er bij zit
het nadeel is dat je niet echt kan uit berijden met nieuwe Plugins
het is zekers de moeite waard om de demo van de Propellorheads website eens te downloaden om te kunnen zien wat het voor jou kan betekenen

Ik werk al jaren met Reason, je moet gewoon creatief zijn.. bijna alles is mogelijk. ;)
Uitspraak van actief op maandag 20 september 2010 om 20:10:
alles is mogelijk

eventjes aangepast...

blijf ook bij Reason. Als je het eenmaal goed kent is het net zo simpel als elk ander..

geef mij toch me nuendo daw maar;) blijkbaar voor de echte producers.
ik maak ook alle soorten muziek.fruity zal wel voor dummy's zijn.
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 september 2010 om 22:08:
fruity zal wel voor dummy's zijn.

het maakt niet uit welke software of hardware je gebruikt, zolang je er maar vette shit uit kan krijgen. ;)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 18 september 2010 om 14:52:
in FL wordt de ziekste shit gewoon gemaakt en het werkt super simpel dus de stap tussen idee en uitwerking is fucking klein. Daar gaat het om en dat maakt FL met afstand de beste DAW :D

Het punt is dat 90% van de FL gebruikers die het pakket nooit aangeschaft hebben
en erger nog is dat de meeste van die gebruikers dit nooit zullen doen
en die K****L***** zorgen er dus voor dat een klein bedrijfje als Image Line naar de Kl#te gaat ...
Maar gelukkig pakken ze er zo nu en dan 1tje en die zit dan weer minimaal 5 jaar in de bak + een boete
en met die acties houd Image Line zich in leven de vraag is alleen voor hoelang

Persoonlijk houd ik er niet zo van dat Image Line weinig tot niks doet aan de beveiliging van hun product waardoor er iedere keer na een nieuwe update snel een scene release is
om daar dan geld in te investeren ... vind ik het niet echt waard
ik investeer liever geld in een bedrijf dat tenminste probeert hun software te beschermen
en vandaar dat ik de verzie van FL die ik had ook verkocht heb

Uitspraak van Ravix op vrijdag 24 september 2010 om 01:30:
Het punt is dat 90% van de FL gebruikers die het pakket nooit aangeschaft hebben
en die K****L***** zorgen er dus voor dat een klein bedrijfje als Image Line naar de Kl#te gaat ...
Maar gelukkig pakken ze er zo nu en dan 1tje en die zit dan weer minimaal 5 jaar in de bak + een boete
en met die acties houd Image Line zich in leven de vraag is alleen voor hoelang

Persoonlijk houd ik er niet zo van dat Image Line weinig tot niks doet aan de beveiliging van hun product waardoor er iedere keer na een nieuwe update snel een scene release is
ik investeer liever geld in een bedrijf dat tenminste probeert hun software te beschermen

juist,cubase en nuendo hebben zich zelf teminste beschermt met stick die zeker niet te klonen of iets is,
best frustrerend eene kant maar andere kant geweldig
,muziek maken kost geld zeker als je er verder in wil komen.(groot worden)
wil je dat niet en wil je maar lekker aankloten (thuisproducer worden) ja dan blijf je lekker hangen op fl en je pc.
muziek is meer dan fl en je pc.
laatste aanpassing

Die mensen daar zijn gewoon realistisch.
Waarom veel euro's over de balk smijten, als het toch gekraakt word?

Volgens mij is Cubase ook gewoon gekraakt toch?
iLok is ook niet meer heilig!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 september 2010 om 11:42:
Volgens mij is Cubase ook gewoon gekraakt toch?
iLok is ook niet meer heilig!

Oude versies van Cubase ... ja ...
Maar Cubase 5.5.1, Wavelab 7, The Grand 3 en Halion Sonic zijn niet gekraakt
overigens zijn er nog meer elicner Apps die niet gekraakt zijn
zoals bijvoorbeeld Metrum & Multiband Sidechain

Ilok is voor Mac alleen gekraakt ... voor pc zijn er maar een paar plugins en de meeste van die zijn heel oude versies

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 september 2010 om 09:37:
juist,cubase en nuendo hebben zich zelf teminste beschermt met stick die zeker niet te klonen of iets is,
best frustrerend eene kant maar andere kant geweldig

Meestal zit die dongle toch in je PC of Mac en kan er redelijk weinig mee gebeuren
je moet er natuurlijk wel een beetje zuinig op zijn
Maar mocht er iets mee gebeuren dan is dit (tegenwoordig) makkelijk op te lossen

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 september 2010 om 09:37:
muziek maken kost geld zeker als je er verder in wil komen.(groot worden)
wil je dat niet en wil je maar lekker aankloten (thuisproducer worden) ja dan blijf je lekker hangen op fl en je pc.

Lol ... maar er zijn van alle programma's goedkopere versies Zoals Sequel 2, Cubase Essentials 5, Sonar Home Studio, Logic Express, Studio One Artist en Live Intro
daarnaast heb je ook nog de software die inbegrepen is met Audio interfaces en Midi Controllers en die zijn zekers ook goed bruikbaar

Dat zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb FL gekocht toen versie 7 net uit was en ik heb maar 1x geupdate naar 8 en daar werk ik nog steeds mee. Van mij mogen ze best failliet gaan, ik zou het wel jammer vinden maar er aan de andere kant geen enkel praktisch probleem door ondervinden.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 september 2010 om 18:06:
Dat zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb FL gekocht toen versie 7 net uit was en ik heb maar 1x geupdate naar 8 en daar werk ik nog steeds mee.

Daar heb ik nou respect voor :respect:
alleen waarom heb je niet ge update naar 9 en 9.5 ???
ik bedoel die optie om de rest van je leven te upgrade is:
1. Gratis als je hem Online gekocht hebt
2. eenmaal $39 als je een Boxed verzie heb gekocht
al moet ik daar wel bij vermelden dat bij de Signature bundel je upgrade alleen FL Studio Producer Edition en de plugins die bij je bundel horen (dus je krijgt niet de complete inhoud van de nieuwe bundel)

Van mij mogen ze best failliet gaan, ik zou het wel jammer vinden maar er aan de andere kant geen enkel praktisch probleem door ondervinden.

Nouja ... je hebt totaal geen support meer
en ook de updates die er zijn kun je dan niet meer krijgen
en uiteindelijk zul je toch genoodzaakt zijn om andere software te gaan gebruiken omdat problemen met nieuwere systemen ook niet meer opgelost zullen worden

Uitspraak van Ravix op vrijdag 24 september 2010 om 18:26:
alleen waarom heb je niet ge update naar 9 en 9.5 ???

Omdat ze het maken van automation clips hebben veranderd en ik daar meteen moeite mee had toen ik 9 uit probeerde.

Ze hadden de interface gewoon hetzelfde moeten laten en dat hebben ze niet gedaan. Heb ook geen voordeel van 9 gemerkt tov 8, dus was de keus snel gemaakt. Ik kon na 10 minuten klikken niet ontdekken hoe je een automation clip aan maakte omdat 'last tweaked parameter' weg gehaald is uit het menuutje linksbovenin de VST window. Sterker nog, volgens mij zit dat menuutje er niet eens meer.

En ik heb eerlijk gezegd geen zin om overnieuw te moeten leren hoe ik mezelf help op het toilet na het poepen, als je snapt wat ik bedoel :loL:
Uitspraak van Ravix op vrijdag 24 september 2010 om 18:26:
Nouja ... je hebt totaal geen support meer
en ook de updates die er zijn kun je dan niet meer krijgen

Ach, ik heb nooit van de support gebruik gemaakt. Heb om eerlijk te zijn ook bijna iedere install na de aanschaf gewoon gekraakte versie gebruikt omdat ik daar toch al een installer van had :lol:
Ben het verder wel met je eens maar voor mammoeten zoals ik die in het stenen tijdperk leven (XP gebruiken en FL 8 ) maakt het niet zoveel uit :)
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 september 2010 om 19:27:
Ze hadden de interface gewoon hetzelfde moeten laten en dat hebben ze niet gedaan. Heb ook geen voordeel van 9 gemerkt tov 8, dus was de keus snel gemaakt. Ik kon na 10 minuten klikken niet ontdekken hoe je een automation clip aan maakte omdat 'last tweaked parameter' weg gehaald is uit het menuutje linksbovenin de VST window. Sterker nog, volgens mij zit dat menuutje er niet eens meer.

En ik heb eerlijk gezegd geen zin om overnieuw te moeten leren hoe ik mezelf help op het toilet na het poepen, als je snapt wat ik bedoel

idd vaag dat ze dat gedaan hebben :/ maar je kan gewoon via browse parameters. En dan is wel te zien welke je als laatst getweaked hebt.. maar als nog ben je meer muisklikken kwijt dan voorheen :/

Omdat ze het maken van automation clips hebben veranderd en ik daar meteen moeite mee had toen ik 9 uit probeerde.

En ik heb eerlijk gezegd geen zin om overnieuw te moeten leren hoe ik mezelf help op het toilet na het poepen, als je snapt wat ik bedoel

Grappig, dit was voor mij juist de reden om naar 9 te gaan

dat is toch al een reden om contact op te nemen met de support
ik bedoel als je er niet om vraagt zullen ze het niet terug veranderen
maar als je er om vraagt is er een kans dat ze misschien bij de instellingen een optie maken om het in de oude modus te zetten ... als dit er al niet in zit
Je zou bijna zeggen dat ze juist zulke gasten als jou nodig hebben om er een verbeterende werlflow in te krijgen.
Met andere woorden als niemand er iets van zegt wordt het ook niet snel veranderd. :)

Artiest System
Dat zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb FL gekocht toen versie 7 net uit was en ik heb maar 1x geupdate naar 8 en daar werk ik nog steeds mee. Van mij mogen ze best failliet gaan, ik zou het wel jammer vinden maar er aan de andere kant geen enkel praktisch probleem door ondervinden.

Pff dan ben je toch wel weer een enorme debiel als je zo redeneert.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 augustus 2010 om 16:55:
Je hebt gestemd, jouw keuzes waren: "Fl studio met native plugins", "Fl studio met externe VSTI", "Renoise", "Magix music maker", "Cubase", "Logic", "Reason", "Mijn darmkanaal" en "Een gratis sequencer"

En een trompet

laatste aanpassing door een beheerder
Ik gebruik ook reason, en alleen reason..

Net 3 tracks gereleased die 100% met reason gemaakt zijn ;)

laatste aanpassing
zo grappig vin d ik dit:p

ik zou dit er totaal niet uitkrijgen! ( uit reason )
goede hardcore!