Partyflock

Forumonderwerp · 1098577
Drugs gedaan: Alc./Wiet/Hash/Psylocibine/MDMA/4-MMC/4-FMP

Last: Sinds eind 2005 (4,5 jaar)...

Oorzaak: teveel Paddo's @once @laatst 2005; heftige trip...

Symptomen: floaters/visual snow (zien van "bacterieën in de lucht)/gelukkig géén DP/DR (Wel heel even gehad begin 2006, maar niet doorgezet)/afterimages...

Doel topic: Er moeten meer mensen in Nederland zijn die tengevolge van (overmatig drugsgebruik) HPPD ontwikkeld/gekregen hebben. Zelf ben ik bij zowel oogarts als neuroloog geweest; het fysieke is getest/mijn brein (scan) is getest; beide 100% gezond en normaal... De oorzaak is vooralsnog onbekend. Imho is er voor wat betreft de visuals een overprikkeling van de het stuk in de hersenen ontstaan waardoor HPPD-ers "scherper zien" en daarom ook "aura's" om bepaalde voorwerpen (mn tegen een lichte achtergrond) zien en "dingen" zien bewegen. Maw: Je ziet meer dan wat je eigenlijk behoort te zien.

Is er mee te leven? Voor mij wel, ik ben er inmiddels aan gewend en kan er mee omgaan...Ik heb zelfs de hoop opgegeven dat het ooit weer "normaal" wordt. In het begin was ik heel bang (DP/DR), maar gelukkig heb ik genoeg hersens in mijn pan om me te realiseren dat het allemaal wel te handelen is....

Wie ow wie heeft er ook last van HPPD? Wie ow wie wil zijn ervaringen delen?
laatste aanpassing
Nee, ze beschreef het alsof iemand zeg maar een warme kaars erbij houd, die waas wat je dan erboven ziet van de warmte. Ook met vlekjes erbij.
En ze heeft dat altijd gehad, niet als ze met dr hoofd schud ofzo.

Ik heb ook als ik uit m'n raam kijk dat ik na een tijdje buiten m'n focus soms van die puntjes zie gaan. Maar volgens mij is dit gewoon normaal hoor? niet waar?
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2011 om 16:10:
Ik heb ook als ik uit m'n raam kijk dat ik na een tijdje buiten m'n focus soms van die puntjes zie gaan. Maar volgens mij is dit gewoon normaal hoor? niet waar?

Ja na een tijdje is misschien normaal maar ik zie die dingen overal, altijd en niet alleen als ik naar buiten kijk...
Uitspraak van Brincky :banana: op maandag 13 juni 2011 om 16:12:
Ja na een tijdje is misschien normaal maar ik zie die dingen overal, altijd en niet alleen als ik naar buiten kijk...

Ja ik ook maar ik zie ze al vanaf de basisschool en toen gebruikte ik, echt waar, nog helemaal niets :o
Net als bart hierboven zie ik ook wel eens die stipjes. Vooral bij mooi weer, en met lezen in slecht licht/ veel kleine letters.
Ik denk dat ik dat altijd al heb gehad en het is me nooit opgevallen dat het bij heftig gebruik erger is geworden.
Heeft iemand ook dat als je knippert dat ze anders bewegen? Ik dacht altijd dat het traanvocht i.c.m vreemde lichtval was.
Ik zag ook iets over tracers/strepen maar dat lijkt me echt kut. Iig sterkte voor de mensen die er last van hebben.
O jij bedoeld de 'floaters'. Ik had het eigenlijk over 'kijken door een ruis'
Uitspraak van Bart:') op maandag 13 juni 2011 om 18:13:
O jij bedoeld de 'floaters'. Ik had het eigenlijk over 'kijken door een ruis'

Ik bedoel de ruis... :p
Uitspraak van Brincky :banana: op maandag 13 juni 2011 om 21:05:
Ik bedoel de ruis... :p

Ja ik ook, had het tegen Stimpy maar vergeten te quoten ditdat jeweet O:)
Ik zit hier meestal op mn telefoon, en quoten lukt niet ofzo. Maar floaters heet dat dus.
Dat andere is vergelijkbaar met in het donker kijken als een oude zwart wit t.v met afgebroken antenne maar dan overdag? Die nacht stipjes zijn bij mij ook vast. Maar ja geen night vision ditdat miss meer wortels eten of nachtkijker kopen :)
Uitspraak van Stimpy op dinsdag 14 juni 2011 om 13:22:
Dat andere is vergelijkbaar met in het donker kijken als een oude zwart wit t.v met afgebroken antenne maar dan overdag

(Y)
Uitspraak van Stimpy op dinsdag 14 juni 2011 om 13:22:
Dat andere is vergelijkbaar met in het donker kijken als een oude zwart wit t.v met afgebroken antenne maar dan overdag?

Uitspraak van Brincky :banana: op dinsdag 10 mei 2011 om 21:59:
Na het er met meerdere mensen over gehad te hebben kwamen we tot de conclusie alsof het op een storend tv beeld lijkt.

8)
Ik heb al 21 jaar klachten door gebruik van paddos. Micropsie en Macropsie, depersonalisatie en derealisatie (op 19 jarige leeftijd gebeurd en toen ook gestopt met drugs). Er zijn periodes geweest waar je er amper of geen last van hebt. Opeens komt het soms (en soms inderdaad door stress, te weinig sporten etc) weer boven. Het blijft ellendig om mee te leven, toch is het wel mogelijk, je leert er ook mee omgaan. De eerste jaren waren wel heftig, toendertijd was er eigenlijk niets over bekend.. Nu lees ik ook dat serotonine er mee te maken heeft en ga er met de huisarts over in gesprek wat zijn gedachten er over zijn. Wellicht is het toch mogelijk om er ooit helemaal vanaf te komen. Ik adviseer iedereen die dit heeft om echt nooit meer drugs te gebruiken (dat is 1) en verder zoals ik hierboven ook lees gestructureerd te leven, veel te sporten, gezond te leven, geen cafeine te pakken (dit kan ook de klachten versterken of opwekken), en niet (of weinig) te roken. Alcohol kan ook klachten versterken (maar dit heeft dan ook te maken met gemoedstoestand en achterliggende dingen). Op sommige momenten wel gedronken soms overmatig en dan had ik er toch geen last van. Anyway, het blijft een zeer ellendige pleurisaandoening. Ik wens iedereen veel sterkte die deze klachten heeft. Het wordt minder en gaat ook over (soms voor langere tijd) als je dus op dingen let, dan kan het leven weer mooi worden.