Partyflock

Forumonderwerp · 1098436

Waarschuw beheerder
Je auto zelf Chiptunen is heel makkelijk.
als je dus een tuning tool hebt om het te kunnen doen :)

er staan er genoeg op Marktplaas of Ebay...maar pas op!!!
dit zijn dus ECU KILLERS!!!

een beetje goed clone aparaat kost je rond de 500/1000 euro
dan heb je een goed immitatie aparaat :)

wat moet je doen.
1 controleer als de software klopt wat je zoekt
2. lees de orgineele software uit, en sla het op op bureublad
3 laat het bewerken door een tuner.
4 schrijf de data terug in het voertuig

start your engine please Klaar
maar wie past ze aan wat wordt er aan gepast

tja dat is het belangrijkste van alles...
dus begin er niet zomaar aan!!!
Waarschuw beheerder
als je een turbomotor hebt en je laat die chiptune zegen ze vaak dat een andere downpipe dan een must is?

Stel dat je auto met een andere chip 285pk zou krijgen, is dat dan alleen gerekent als je ook een andere downpipe hebt of krijgt hij met een andere downpipe nog meer pk extra?

Want als hij zonder downpipe nog steeds die gegeven pks krijgt dan is het toch niet echt als must te zien? je hebt dan toch de pks waar je om vroeg?
Waarschuw beheerder
Dat zal puur liggen aan wat voor auto het is en wat voor chip, en waarop die chip gebaseerd is. Als de chip gemaakt is voor een auto met andere downpipe, zul je op een auto met stock downpipe niet het maximale vermogen halen.
Ik denk wel dat het inderdaad geen kwaad kan om je downpipe ( en eventueel elbow, als je auto een losse elbow heeft) te vervangen voor een grotere, je turbo zal dan makkelijker op kunnen spoelen omdat de uitlaat minder restrictief is :).
Waarschuw beheerder
ja andere downpipe zit ik nog over te twijfele omdat ik een beetje lui ben om steeds voor de apk me kat. er weer onder te zetten.

ik wil eigelijk niet te veel aan me wagentje doen, anders gaat het toch van kwaad tot erger en dat is niet me planning ;)