Partyflock

Forumonderwerp · 1098111
Las op twitter allemaal over een (#)aanslag op de (#)loveparade? Iemand die er meer van weet?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu wat de telegraaf zegt:

DUISBURG - Bij de Loveparade in Duisburg zijn zaterdag zeker tien doden gevallen. Daarnaast vielen er honderd gewonden. Dit heeft de Duitse politie laten weten. Er was massale paniek uitgebroken in een tunnel.

De paniek brak uit terwijl de menigte in de voetgangerstunnel stond te wachten op toegang tot het festivalterrein. Volgens de krant Bild waren 1,4 miljoen mensen afgekomen op het grote dansfeest in het Ruhrgebied.

Degenen die nog op toegang stonden te wachten, zijn met luidsprekers opgeroepen naar huis te gaan. Volgens de politie moet een crisisstaf nu beslissen of het feest doorgaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7248790/___Tien_doden_bij_Loveparade___.html?sn=binnenland,buitenland
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

[img width=640 height=423 cacheid=0011516e002ebcb46a9de1c71a02af559d]http://desmond.yfrog.com/Himg801/scaled.php?tn=0&server=801&filename=k7c.jpg&xsize=640&ysize=640[/img]

[img width=640 height=425 cacheid=00115176002ebcde4228febb1a02af559d]http://desmond.yfrog.com/Himg841/scaled.php?tn=0&server=841&filename=wurb.jpg&xsize=640&ysize=640[/img]

[img width=634 height=471 cacheid=0011515e002ebcc65c3a644f1a02af559d]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/24/article-1297346-0A8F84D3000005DC-146_634x471.jpg[/img]

[img width=634 height=285 cacheid=00115179002ebce742fa40d31a02af559d]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/24/article-1297346-0A8F84FB000005DC-671_634x285.jpg[/img]

[img width=634 height=402 cacheid=0011517a002ebceb3543027f1a02af559d]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/24/article-1297346-0A8F8210000005DC-917_634x402.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:13:
Dat klopt natuurlijk helemaal en ben ik dus ook volledig met je eens, maar dan vind ik het nog "apart" om te zien dat die mensen nog doorfeesten (en dus nog niet weten) terwijl "wij" (de mensen wat tv kijken) het wel al weten.

Hoe kom je erbij dat die mensen die aan het feesten zijn het nog niet weten? Geloof mij, het merendeel weet dat echt wel. Dat nieuws gaat als een lopend vuurtje. Ze zien gewoon geen aanleiding om weg te gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 21:41:
Daar heb je gelijk in (Y) Dat kon natuurlijk net zo goed gebeurt zijn (c.q. zal ook nog wel ergens gebeurt zijn op 't feest)

Dat zit er dik in.. er zijn altijd door gesnoven of zatte mongolen die niet normaal kunnen doen.

Uitspraak van Marii!! op zaterdag 24 juli 2010 om 21:42:
Tegenwoordig ook op grote feesten :jaja:

Tegenwoordig?????? Dat is al jaren zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 24 juli 2010 om 21:49:
er zijn zelfs mensen die de ambulance tegengehouden hebben

heb je altijd, dalijk allemaal rellen tegen die mensen
Uitspraak van Wimba op zaterdag 24 juli 2010 om 21:54:
Ze zien gewoon geen aanleiding om weg te gaan.

naja aanleiding zien ze genoeg, maar als de 1,4 miljoen mensen door diezelfde tunnel terug moeten gaat het helemaal mis
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Plons de Kicker op zaterdag 24 juli 2010 om 21:47:
non-stop ambulances race door het publiek was.

te veel drugs (franse partygangers komen er ook op af), te weinig water ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wimba op zaterdag 24 juli 2010 om 21:54:
Hoe kom je erbij dat die mensen die aan het feesten zijn het nog niet weten? Geloof mij, het merendeel weet dat echt wel. Dat nieuws gaat als een lopend vuurtje. Ze zien gewoon geen aanleiding om weg te gaan.

Op dit moment zal iedereen het wel weten ja. Of ze moeten onder "een steen" liggen te pitten ;)
Maar de eerste 2 uur wist lang niet iedereen (lees: het grootste gedeelte) het. Je zag ook pas rond 20:00 uur ofzo dat men ineens allemaal van 't terrein afdampte.

De reden dat het niet in één keer (via de DJ's ofzo) bekend werd gemaakt is omdat er anders nog meer paniek ontstaat. (zeggen ze nu toevallig ook op: http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/) Maar toch is dat vreemd om te zien natuurlijk...

Die beelden wat er overal te zien zijn zijn echt fakking klote gewoon :(
De LP is ook afgelopen zeggen ze nu.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Atmoz op zaterdag 24 juli 2010 om 22:04:
De LP is ook afgelopen zeggen ze nu.

Zou trouwens nergens op slaan. In voetbalstadia zijn zulke dingen ook gebeurd met veel meer doden, en voetbal is ook niet verboden.
Waarschuw beheerder
zou ma flodder zeggen? "jaa tis leuk hoor die feestjes... maar geeft altijd weer zo'n troep hé"... zoiets? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 24 juli 2010 om 22:06:
In voetbalstadia zijn zulke dingen ook gebeurd met veel meer doden, en voetbal is ook niet verboden.

clubs werden/worden wel uitgesloten van toernooien etc. als er doden vallen, en de reden dat voetbal niet helemaal gekapt word is dat het veel geld in het laatje brengt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 24 juli 2010 om 22:06:
Zou trouwens nergens op slaan. In voetbalstadia zijn zulke dingen ook gebeurd met veel meer doden, en voetbal is ook niet verboden.

Alleen het heizeldrama en die ECwedstrijd van Haarlem in Moskou...ik vind het trouwens wel een rede om de boel af te blazen...
Waarschuw beheerder
R.I.P. een ieder die is omgekomen vandaag...

Wat daar heeft plaatsgevonden is echt een drama! Ik wil een ieder die familie, vrienden, bekenden,
etc daar heeft verloren heel erg veel kracht toe wensen. Uiteraard ook voor de zwaar gewonden.

Uitspraak van Tatatapatatatatatatetetetatatatatabanya op zaterdag 24 juli 2010 om 21:48:
Als er 1,5 miljoen mensen op een plek zijn waar er max. 350.000 op zouden kunnen had de chaos nog wel iets groter geweest he ;)

Mooie is dat ze nu beweren dat ze niet hadden verwacht dat de Love Parade zoveel mensen zou trekken :frusty: Wat een ONZIN!!!!! Ze hadden alleen maar ff naar voorgaande edities hoeven kijken!!

Ik kan 1 ding zeggen: De organisatie had dit kunnen en moeten weten en had dit kunnen voorkomen. Degene die dit bedacht heeft heeft willens en wetens het leven van heel veel mensen in gevaar gebracht met deze tragedie tot gevolg!! Iedereen daar zag het, maar de mensen die er voor doorgeleerd hebben vonden dat het wel kon.. Sure!

Uitspraak van Plons de Kicker op zaterdag 24 juli 2010 om 21:47:
Maar goed, ben flink kapot van hetgeen ik heb gezien vandaag.

Idem... En de beelden zullen voorlopig niet van het netvlies verdwijnen. :no:

Het is een vreselijke dag :'(
Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Wtf dat filmpje :rot:

Waarschuw beheerder
Wat erg, kippevel op mijn armen staan..

Het is toch ook te belachelijk voor woorden dat de organisatie die tunnel gebruikt als in én uitgang!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 22:14:
Ik kan 1 ding zeggen: De organisatie had dit kunnen en moeten weten en had dit kunnen voorkomen.

klopt, maar er word alleen gedacht aan het geld
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 22:21:
Het is toch ook te belachelijk voor woorden dat de organisatie die tunnel gebruikt als in én uitgang!

Opzich geen drama, maar dan moet je die poortjes die 200 meter eerder stonden (trouwens ook op een verkeerde plek) ook gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Namelijk doseren, reguleren en als het vol is afsluiten. Nu lieten ze iedereen doorlopen bij de poortjes en sloten ze het terrein zelf af waardoor je in die tunnel geen kant meer op kon natuurlijk... Dat kon iedere gek bedenken, behalve de mensen die er voor doorgeleerd hebben! Klootzakken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 24 juli 2010 om 22:23:
klopt, maar er word alleen gedacht aan het geld

Uiteraard gaat het om geld, maar je kan toch verwachten dat als er zoooveel mensen door 1 zo´n tunnel heen moeten, dat er dan paniek uit kan breken, en dat dat raar af kan lopen.

Maar dit is té erg..
Waarschuw beheerder
Dat filmpje van Hip..jezus hé...wat een drama...zag net mental theo bij Nova, die zat ook helemaal stuk...je zal het meemaken...
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 22:14:
Ik kan 1 ding zeggen: De organisatie had dit kunnen en moeten weten en had dit kunnen voorkomen. Degene die dit bedacht heeft heeft willens en wetens het leven van heel veel mensen in gevaar gebracht met deze tragedie tot gevolg!! Iedereen daar zag het, maar de mensen die er voor doorgeleerd hebben vonden dat het wel kon.. Sure!

denk nog steeds (bij meer feesten) dat overheid/politie etc meer mensen aan moet trekken die ook het feest meemaken en beleven :yes: van die mensen komt de meeste juiste informatie om bezoekers in juiste banen te begeleiden :yes: maar goed, das mijn mening!!

Op dat niveau zoals men denkt te moeten werken mag en kan dit niet voor moeten komen!!! Het is niet eens falen maar een dikke en enorme DIKKE fail!!!!!
Waarschuw beheerder
Sowja..damn wat een chaos.
En dan nog van de kaart zijn ofzo..few.
:S
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=v1MdzlWmVeI
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 24 juli 2010 om 22:28:
Dat filmpje van Hip..jezus hé...wat een drama...zag net mental theo bij Nova, die zat ook helemaal stuk...je zal het meemaken...

Ja zag hem net ook op Nova, die zat er echt helemaal doorheen.
Als je die foto's van hem ook zag + die foto's en filmpjes hier.
Echt te bizar :(

R.I.P. alle slachtoffers
Waarschuw beheerder
wulff gaat tot op de bodem uitzoeken :yes:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7249447/__Wulff_noemt_ramp__vreselijk___.html?sn=binnenland,buitenland
Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op zaterdag 24 juli 2010 om 22:52:
wulff gaat tot op de bodem uitzoeken :yes:

Hij mag me wel ff bellen, kan ik het in 3 minuten uitleggen. Kan 'ie de Duitse belastingbetaler een hoop onnodige onderzoekskosten besparen!
Waarschuw beheerder
donateur
Dit klinkt misschien lomp maar, lang leve feesten als Distant heat ruimte zat geen hekken en mensen zullen nooit verdrukt worden maar goed.
Lang leven de veiligheid die ook tegen kan werken...
Waarschuw beheerder
+1
Ik blijf er bij, zet of adviseer mensen die er midden in staan/rouleren om aan kennis te komen die nodig is bij evenementen met deze omvang :yes: een HBO opleiding of wat dan ook is in deze niet eens relevant :no:
Waarschuw beheerder
-1
Godverdomme zeg... 17 doden inmiddels...

:'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 24 juli 2010 om 23:04:
Ik blijf er bij, zet of adviseer mensen die er midden in staan/rouleren om aan kennis te komen die nodig is bij evenementen met deze omvang een HBO opleiding of wat dan ook is in deze niet eens relevant

Het is sowieso belangrijk dat beleid bepaald (op wat voor vlak dan ook) moet worden door ervaringsdeskundigen...ipv stoffige ambtenaartjes die nooit van hun bureaustoel afkomen..

Inmiddels 17 doden te betreuren...:(
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 22:53:
Hij mag me wel ff bellen, kan ik het in 3 minuten uitleggen.

Je mag het ons ook wel vertellen! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 24 juli 2010 om 23:07:
door ervaringsdeskundigen

van de 'werkvloer' en niet van de opleiding :no: ik denk echt dat daar nogal eens aan voorbij wordt gegaan :yes:
Zet 20 partygangers, die hards, bij elkaar en je weet zowat alle ins en outs (inclusief drugs mee naar binnen nemen) die je wilt weten!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marii!! op zaterdag 24 juli 2010 om 21:19:
[img width=634 height=471 cacheid=0011515e002ebcc65c3a644f1a02af58da]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/24/article-1297346-0A8F84D3000005DC-146_634x471.jpg[/img]

Pfffoe, jezus.. confronterend beeld dit zeg :(

Ik heb nog steeds 't nieuwe niet gezien.. maar straks maar ff het RTL nieuws kijken.. wil 't wel even zien en kijken of er inmiddels nou al bekend is wat er precies gebeurd is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 24 juli 2010 om 23:07:
ipv stoffige ambtenaartjes die nooit van hun bureaustoel afkomen..

Sowieso met je eens, maar....

Je hoeft toch geen ervaringsdeskundige te zijn om te kunnen bedenken dat je een feest als de Love Parade waar al jaren meer dan een miljoen mensen naar toe gaan niet op een terrein kan houden dat geschikt is voor +/- 500.000 man?

Je hoeft toch geen ervaringsdeksundige te zijn om te kunnen bedenken dat zoveel drukte op een veel te afgesloten terrein voor problemen gaat zorgen...

Je hoeft toch geen ervaringsdeskundige te zijn om te kunnen bedenken dat wanneer je zoveel mensen door een tunneltje laat lopen (zowel erin als eruit) dat onveilig is?

Je hoeft alleen maar logisch na te kunnen denken :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 23:14:
Je hoeft alleen maar logisch na te kunnen denken

Precies!! en daar ligt dus het probleem....daar hebben ze moeite mee...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 24 juli 2010 om 23:11:
Zet 20 partygangers, die hards, bij elkaar en je weet zowat alle ins en outs (vooral drugs mee naar binnen nemen) die je wilt weten!

ff aangepast
18 doden nu al ... echt te erg ..gecondeleerd aan alle betrokkenen

40 zwaar gewond en 80 gewond
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 23:14:
Je hoeft toch geen ervaringsdeskundige te zijn om te kunnen bedenken dat je een feest als de Love Parade waar al jaren meer dan een miljoen mensen naar toe gaan niet op een terrein kan houden dat geschikt is voor +/- 500.000 man?

Je hoeft toch geen ervaringsdeksundige te zijn om te kunnen bedenken dat zoveel drukte op een veel te afgesloten terrein voor problemen gaat zorgen...

Je hoeft toch geen ervaringsdeskundige te zijn om te kunnen bedenken dat wanneer je zoveel mensen door een tunneltje laat lopen (zowel erin als eruit) dat onveilig is?

Je hoeft alleen maar logisch na te kunnen denken

blijkbaar, en dat al langer dan vandaag :yes: dringt het niet door tot die stropdassen dat er meer komt kijken dan een groepje onervaren mensen die denken te kunnen bepalen hoe het moet lopen :yes:
Uitspraak van meb op zaterdag 24 juli 2010 om 23:20:
ff aangepast

in vooral? :s in deze niet eens belangrijkste :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zaterdag 24 juli 2010 om 22:21:
Wtf dat filmpje :rot:

omg... wordt al helemaal bij benauwd door er alleen al naar te kijken, damn...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 23:28:
omg... wordt al helemaal bij benauwd door er alleen al naar te kijken, damn...

Moet je eens het fimpje hieronder zien..

:(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
'housemuziek drukt jongeren kapot'

Toch maar weer terug naar berlijn dan , iets meer de ruimte (y)

evengoed natuurlijk wel erg wat er is gebeurd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van One-O-Eight op zaterdag 24 juli 2010 om 22:53:
Hij mag me wel ff bellen, kan ik het in 3 minuten uitleggen. Kan 'ie de Duitse belastingbetaler een hoop onnodige onderzoekskosten besparen!

is dat de bedoeling dan? :lol:
Waarschuw beheerder
Ook ik stond er middenin en dacht echt dat ik nokkie zou gaan.

Zeer slechte organisatie! Omgeroepen dat het vol was? Niet gehoord.

Ze hadden die tunnel veel eerder af moeten sluiten,en nooit die plek als aanloop moeten gebruiken.Muren van een meter of 6hoog aan beide zijden!
Het leek echt of het ene trappetje en de lichtmast langs de muren de enige mogelijkheid waren uit het gedrang te komen.
Ze hebben de toestroom door de tunnel gewoon te laat gestopt en volgens mij amper nagedacht over hoe de mensen weg te sluizen wanneer het terrein vol was.

Het is dat ik mn schoen uit kon wurmen toen mn voet klem kwam te zitten onder een hek wat op de grond lag,want als ik gevallen was had ik zeker vertrapt geweest!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Da Tomba !! op zaterdag 24 juli 2010 om 23:38:
Toch maar weer terug naar berlijn dan , iets meer de ruimte

anders ga je nu al aan een volgende keer denken :s