Partyflock

Forumonderwerp · 1097932

Waarschuw beheerder
+2
[img width=600 height=435 cacheid=000058b10000aa3176b55ded1a02af24fa]http://www.littlefolkspuzzle.com/catalog/1350-30PCFLOORPUZZLE-KITTEN.JPG[/img]

Dagenlang heb ik onderstaand mailtje gestuurd naar aanbieders van gratis kittens op marktplaats.

"Ik zag je advertentie en ik zie dat je de katjes gratis wil weggeven. Ik heb zelf ook katten en ik heb advertenties gelezen op marktplaats waarbij gewaarschuwd wordt voor het gratis weggeven van katjes en ik ben heel erg geschrokken van deze advertenties.

Er wordt bv. verteld dat de katjes worden gevoerd aan slangen zodat mensen langer op vakantie kunnen gaan etc. etc. Echt de gruwelijkste verhalen!!!

Bied deze schatjes daarom aub niet gratis aan, maar vraag er minimaal 25,- euro voor. Ik bedoel het goed!!! De mensen die een kitten willen, maakt het echt niet uit om er iets voor te betalen, maar een slangenliefhebber is blij met het gratis 'voer'. Ik vind dit echt afschuwelijk, maar het gebeurt echt!"

Ik begrijp natuurlijk heus wel dat iedere kittenaanbieder het allerbeste voorheeft met zijn kittens en het dus niet alleen om geld gaat, maar door 25,- euro te vragen voor de kittens, weet je tenminste zeker dat je kittens niet als slangenvoer zullen eindigen.

Persoonlijk ben ik toen zooooooo geschrokken van de waarschuwing op marktplaats, dat het me niet meer heeft losgelaten! Het zou nl. nooooooooooit bij me zijn opgekomen dat mensen zoiets afschuwelijks kunnen doen en ik denk dat vele andere mensen daar ook nooit bij stil gestaan hebben. Ik hoop echt van harte dat alle kittens bij een liefdevol gezin terechtkomen!!!

PS: Mijn excuses voor de zeer grove advertentietitel, maar dat heb ik puur en alleen gedaan om mensen wakker te schudden en in de hoop dat deze advertentie het liefst door iedereen gelezen wordt! Ik heb nl. eerst daaaaaaaaaagenlang naar iedere adverteerder van gratis kittens bovenstaande advertentie gestuurd, maar iedere dag weer worden er weer gratis kittens op marktplaats geplaatst, dus daar is geen beginnen meer aan. Daarom probeer ik het maar op deze manier..........

bron : http://contacten.marktplaats.nl/advies-en-oproepen/354163112-gratis-kittens-gezocht-voor-slangenvoer.html
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 21:49:
katjes worden gevoerd aan slangen

opknopen die mensen

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Emanufail.
Waarschuw beheerder
snap het probleem niet zo .. eigenlijk :/
Waarschuw beheerder
donateur
Emanuel Stel je niet zo aan...

Ik hou ook van een lekker biefstuk op z'n tijd :smoke:

Waarschuw beheerder
Eindelijk een zinnig topic van je (y)

Waarschuw beheerder
-1
Bied deze schatjes daarom aub niet gratis aan, maar vraag er minimaal 25

meschien wou die man geld voor zen katten en daarom verspreid hij dit ???

Waarschuw beheerder
Scherp Korst... erg scherp
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 22:33:
Scherp Korst... erg scherp

:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
miauw
Waarschuw beheerder
of je nou een kitten of konijn voert aan een slang het zijn beide schattige beestjes, en met zo'n katten overschot als er is in Nederland, is het heel niet eens zo'n slecht idee om een kitten te voeren... en ja vind mij maar een bitch maar dat het zielig is zit tussen je oren.. koeien en paarden zijn ook leuk en schattig, zo ook varkens,schapen,geiten enz die worden toch ook gegeten??? het is heel hard maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 00:26:
koeien en paarden zijn ook leuk en schattig

:lol: :')
varkens,schapen,geiten enz die worden toch ook gegeten

die worden niet als huisdier gehouden

Artiest The Vanisher
Waarschuw beheerder
donateur
allemaal helden die zeggen dat ze wel een kitten willen voeren aan een slang,ik daag je uit;)

Artiest The Carcass
Waarschuw beheerder
donateur
wil wel een filmpje plaatsen van national geographic en dat is erger dan katten die worden opgegeten door een slang

wat is nu het probleem ?
nu hebben de kittens een doel anders worden ze toch verzopen of de keel af geknepen
ook niet leuk maar wat wil je dan ?
weeshuis oprichten :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 07:03:
weeshuis oprichten :lol:

het weeshuis voor kittens die opgegeten zijn door slangen

ik zie er niet echt brood in

jij wel?

Waarschuw beheerder
wel lekker veel vrije dagen daar

Waarschuw beheerder
of je nou een kitten of konijn voert aan een slang het zijn beide schattige beestjes, en met zo'n katten overschot als er is in Nederland, is het heel niet eens zo'n slecht idee om een kitten te voeren... en ja vind mij maar een bitch maar dat het zielig is zit tussen je oren.. koeien en paarden zijn ook leuk en schattig, zo ook varkens,schapen,geiten enz die worden toch ook gegeten??? het is heel hard maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood...

Of van die heerlijk sappige puppies cker... weggerukt bij de moeder die d;'r kroos jankendt zag weggaaan en die puppies nog even piepen zo van mama mama.. maar mama kon op ckers niks meer doen

en toen werde die retriever pups met schattige blik en pluizige oortjes opgegeete door de slang

helaas pinderkaas
Waarschuw beheerder
het is heel hard maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood...

Als het over honden zou gaan, had je dit niet gezegd :LOL:

Waarschuw beheerder
donateur
is de ander zijn brood...

Aten ze maar brood!

Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 22 juli 2010 om 08:55:
Als het over honden zou gaan, had je dit niet gezegd

Inderdaad :)

Waarschuw beheerder
Gewoon wat jam op die labrador billen smeren... krijgdt die slang ook zijn zoetigheid binnen

whgahahahahahhahahahahahhahah :

Jij hebt heel goed in de smiezen wat er allemaal gebeurt... Top girl Gwen

Waarschuw beheerder
Ook jij Marcel... smiezen!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mystic_Dumm¥ op donderdag 22 juli 2010 om 02:06:
die worden niet als huisdier gehouden

nou echt wel....er zijn genoeg mensen die zulkse dieren als huisdier hebben..en ze nog eten ook...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 05:36:
allemaal helden die zeggen dat ze wel een kitten willen voeren aan een slang,ik daag je uit

ik heb geen kittens en ken geen mensen met een dusdanige grote slang die kittens kan eten...dus je hoeft me niet uit te dagen.. mocht ik ooit kittens hebben en ik moet ervan af zal ik contact met jou opnemen voor een grote slang ,goed???? dan is de uitdaging aangenomen.... (Y)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 08:47:
Of van die heerlijk sappige puppies cker... weggerukt bij de moeder die d;'r kroos jankendt zag weggaaan en die puppies nog even piepen zo van mama mama.. maar mama kon op ckers niks meer doen

en toen werde die retriever pups met schattige blik en pluizige oortjes opgegeete door de slang

helaas pinderkaas

het kan maar zo gebeuren.....you never know....

niet ??? echt wel... ik weet niet maar ik heb niet alleen honden hoor, ik heb meerdere dieren....zo ook katten....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 09:15:
Aten ze maar brood!

dan was er minder drama geweest inderdaad...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 09:15:
Inderdaad

beetje wereld vreemde mensen zijn jullie, ook puppy's worden aan grote slangen gevoerd, er worden zelfs honden gegeten door mensen, dat moeten mensen voor zich weten.. ik hoef geen honden of katten vlees doe mij maar gewoon een stuk varken of koe is meer mijn smaak...

konijn voeren (wat ook een huisdier is) is geen probleem maar katten wel????zelfs mensen eten konijnen is dan ook zielig, de vissen die worden gegeten zijn ook zielig er zijn tenslotte genoeg mensen die een vis als huisdier hebben,denken ze daar aan waneer ze bij de vis kraam staan???

het is maar net wat jezef in je hoofd haal wat zielig is,wees dan straight en zeg zoals een veganist dat elk dierlijk product eten zielig is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 09:30:
Jij hebt heel goed in de smiezen wat er allemaal gebeurt... Top girl Gwen

Ik ben zeer alert b)

Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 10:14:
niet ??? echt wel... ik weet niet maar ik heb niet alleen honden hoor, ik heb meerdere dieren....zo ook katten....

Maar je honden gaan wel voor de andere dieren zo te zien...

Anyway, ik vind het gewoon te ver gaan om kittens te voeren aan slangen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 22 juli 2010 om 10:19:
Maar je honden gaan wel voor de andere dieren zo te zien...

nee hoor....aan de honden heb ik alleen wat meer werk dan aan de andere dieren...en met de honden sport ik met de katten niet,al lopen ze wel elke wandeling mee....

Uitspraak van xGwendolynx op donderdag 22 juli 2010 om 10:19:
Anyway, ik vind het gewoon te ver gaan om kittens te voeren aan slangen.

dat is jou persoonlijke mening en dat mag,zo zullen er ook mensen zijn die konijnen voeren te ver vinden gaan....

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 10:14:
het is maar net wat jezef in je hoofd haal wat zielig is,wees dan straight en zeg zoals een veganist dat elk dierlijk product eten zielig is...

Mee eens.

Waarschuw beheerder
Mensen zijn net als Disney films waar Paarden Katten verstaan en Katten verstaan weer Aderlaars. Maar, wij mensen verstaan hen niet.

Lekker makkelijk. Jij hebt mens en jij hebt dier. Je zou bijna haast kunnen zeggen dat dit redenatie in een hoofd van een racist is ontstaan. Zo generaliserend en kort door de bocht.

Geiten Kippen Koeien etc, worden gehouden voor. Ja wel voedsel. Door evolutie heen(al is het wel in korte tijd) is er deling gekomen tussen de men die kippen hield om muizen te vangen en katten om te melken en te slachten en mensen die honden hielden om wolven weg te houden en helpen bij jagen en koeien hielden voor melk en vlees.
1 van die soort mensen heeft uiteindelijk bepaald hoe de mensheid tot stand is gekomen.

Snap je me punt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 10:56:
Snap je me punt?

Wat zijn Aderlaars? :S
Waarschuw beheerder
de men die kippen hield om muizen te vangen

Eh? :rot:

Waarschuw beheerder
Niks niet Maula Jij prbeert smartass te zijn met alles te relativere dit is de nertuur

maar als je heel eerlijk bendt en luisterdt naar de weg die je hartje jau ingeefdt

weet je ook wel wat het is om gefoel te hebben voor d'r eige beestjes...

niet dan????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 10:59:
Wat zijn Aderlaars?

Is een soort van een pantoffeldier.
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:00:
Eh? :rot:

Iemand die cynisme niet proeft, is mislukt om gedoemd te zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 11:01:
dit is de nertuur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 11:02:

Die kerel van jouw forumpicca lijkt op Michael Scott van The Office :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:05:
Michael Scott van The Office

No mang, is die Weerman van Anchorman :respect:
Waarschuw beheerder

Mwa, ik vond jouw betoog niet lekker geschreven. Leest moeilijk weg en is daardoor, met name op deze donderdagochtend, niet duidelijk te begrijpen. Daarbij komt ook nog eens het feit dat dit Partyflock is, waarbij de moeite die ik neem om begrijpend te lezen een stuk lager ligt dan normaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 11:07:
No mang, is die Weerman van Anchorman

Die film heb ik nooit gezien. :Bloos: Gaat toch over zo'n 40-jarige maagd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:07:
Mwa, ik vond jouw betoog niet lekker geschreven.

Maar iig wel begrijpelijk, dat is al een vooruitgang voor mij :hihihihi:
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:07:
Leest moeilijk weg en is daardoor, met name op deze donderdagochtend, niet duidelijk te begrijpen. Daarbij komt ook nog eens het feit dat dit Partyflock is, waarbij de moeite die ik neem om begrijpend te lezen een stuk lager ligt dan normaal.

SWS.
Dank je voor je opbouwend kritisch feedback.

Waarschuw beheerder

Je lijk heel slim met je moeilijke praat, maar da is nie... mensen kunne wel prate met dieren.. communercatie verloopt niet alleen verbaal maar ook via lichaam...

katje doet zielig miauwen.. je geefdt het eten of laat het buiten
hondje springt en kwispelt ... je gaat er mee spele

hondje gaat katje achterna... katje zet een hoge rug op en wil vechte! hhahahah wat een katje :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 11:13:
mensen kunne wel prate met dieren.. communercatie verloopt niet alleen verbaal maar ook via lichaam...

Jij begrijpt mijn punt blijkbaar niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet.
Ik beoogde te zeggen dat er mensen zijn die in de wereld van mens en dier leven, en niet van mens en verschillende dieren.
Ik gebruikte kinderfilms als soort van metafoor of analogie van sommige mensen. Die katten en honden hetzelfde zien als Geiten en Koeien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:10:
:Bloos: Gaat toch over zo'n 40-jarige maagd?

Eeuh nee ja soort van volgens mij ja :lol: Die weerman is die 40jarige maagd. Maar chek de trailer. Het lijkt zo met blote oog domme grappen film. Maar eigenlijk is ie best geniaal :D
Waarschuw beheerder
Niks niet Maula Jij prbeert smartass te zijn met alles te relativere dit is de nertuur

nee lieverd geen nertuur maar het is de natuur..

maar als je heel eerlijk bendt en luisterdt naar de weg die je hartje jau ingeefdt

weet je ook wel wat het is om gefoel te hebben voor d'r eige beestjes...

niet dan????

zeg ik ergens dat ik geen gevoel heb voor me eigen beessies ? die conclusie trek je uit?????

Waarschuw beheerder
Nou goed... mense kunnen helemaal niet praten... jij je zin :loser:
Waarschuw beheerder
Wat Boefje A. ook typt, ik schiet hier steeds in de lach om die heerlijke woordopbouw. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 11:27:
zeg ik ergens dat ik geen gevoel heb voor me eigen beessies ? die conclusie trek je uit?????

whhahaah eigerlijk zeg ik JUIST dat jij wel gevoel heb voor je eige beesjes.. dus allerz wat je zegdt teger iedereen van wa laat maar kittens het is de nertuur... Zegdt dus nix... hemmel nix~! Cker niet!@
Waarschuw beheerder
deze zullen ze ook wel lusteng

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/58356687.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heppie nou sperma op zijn neus?

Waarschuw beheerder
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gaan we nog wat zien of doet ie alleen maar ouwehoeren

Waarschuw beheerder
hahah die Conjo prerbeert Sim te rippe wat een nerdie!

... had het over die hondt nertuurlijk. Die ander da is gewoon Sim maar dan zonder schminck..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 juli 2010 om 11:32:
Wat Boefje A. ook typt, ik schiet hier steeds in de lach om die heerlijke woordopbouw.

is dat schrijven wat die doet???

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 11:36:
whhahaah eigerlijk zeg ik JUIST dat jij wel gevoel heb voor je eige beesjes.. dus allerz wat je zegdt teger iedereen van wa laat maar kittens het is de nertuur... Zegdt dus nix... hemmel nix~! Cker niet!@

jeetje en vertaal het nu eens in normaal Nederlands zoals je dat op school geleerd heb, of weet je niet wat een school en normaal Nederlands is???

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 22 juli 2010 om 12:30:

toen hij deze leeftijd was, zeer waarschijnlijk wel....

maar nu is hij zo groot...

[img width=640 height=480]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/woeffies/948907027_6_r-po.jpg[/img]

wie zal wie nu eten denk je?????

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 22 juli 2010 om 12:31:

als jij puppypap en sperma hezelfde vind dan is het voor jou sperma.... (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 21:59:
Emanufail.

:lol: Blijft grappig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 22 juli 2010 om 12:30:

slang eet hond.....
[img width=640 height=480]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/woeffies/IMG_5623.jpg[/img]
[img width=480 height=640]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/woeffies/IMG_5625.jpg[/img]
[img width=640 height=480]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/woeffies/IMG_5631.jpg[/img]

zielig hej :'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 13:34:
jeetje en vertaal het nu eens in normaal Nederlands zoals je dat op school geleerd heb, of weet je niet wat een school en normaal Nederlands is???

Whahaa doe me leesbril op

Zitten minstens drie foute verwijzingen in je zinsbouw.

Jeetje en vertaal het eens 1

Hoort een komma en 'en' weg. Maar dan nog isset spreektaal en geen mooie volzin nerdie.

normaal Nederlands zoals je dat op school geleerd heb

De zin in zijn totaliteit is dubbel op en taalkundig onjuist. Het is

- normaal Nederlands

of - Nederlands zoals je op school hebt geleerd

Daarbij:

Nederlands zoals je dat .... het woord zoals maakt het woord dat inje frase overbodig en bovendien onjuist

tussen heb en of moet een punt

De samentrekking in je laatste zinsdeel tussen een school en normaal Nederlands is taalkundig ook een rare woordencombinatie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 14:02:
Whahaa doe me leesbril op

Zitten minstens drie foute verwijzingen in je zinsbouw.

Jeetje en vertaal het eens 1

Hoort een komma en 'en' weg. Maar dan nog isset spreektaal en geen mooie volzin nerdie.

normaal Nederlands zoals je dat op school geleerd heb

De zin in zijn totaliteit is dubbel op en taalkundig onjuist. Het is

- normaal Nederlands

of - Nederlands zoals je op school hebt geleerd

Daarbij:

Nederlands zoals je dat .... het woord zoals maakt het woord dat inje frase overbodig en bovendien onjuist

tussen heb en of moet een punt

De samentrekking in je laatste zinsdeel tussen een school en normaal Nederlands is taalkundig ook een rare woordencombinatie

je kan dus wel Nederlands, (Y) gebruik het dan ook.....

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 14:09:
je kan dus wel Nederlands, gebruik het dan ook.....

Ey Pauper,

Nie slimmer zijn dan Abe, want da werkt nie

Staan weer minstens drie taalfoute in de negen woorden die je post
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 14:17:
Staan weer minstens drie taalfoute in de negen woorden die je post

het verschil tussen mijn en jouw fouten zijn, dat je mij begrijp en ik jou niet .... misschien, nu ik er zo over nadenk wil ik je niet eens begrijpen, in dat geval ligt het wel aan mij.....

Waarschuw beheerder
-1
Het verschil zijn....

Shit zitje te smoke :lol:

box! Vrintd
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 14:35:
Shit zitje te smoke

(Y) heb jij een glazen bol? :roflol:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 14:29:
wil ik je niet eens begrijpen, in dat geval ligt het wel aan mij.....

Gokje vrindt .... gokje

Box!
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 14:46:
Gokje vrindt .... gokje

dinnetje geen vrindt

Waarschuw beheerder
-2
donateur
Uitspraak van Ibu op donderdag 22 juli 2010 om 13:41:
Blijft grappig.

8)
Goeie naam ook om te failen.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 17:05:
dinnetje geen vrindt

Gokje dinnetje... gokje...
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juli 2010 om 20:06:
Gokje dinnetje... gokje...

gokken is slecht voor je knip ;)

Waarschuw beheerder
Topicstarter ik snap dat je het zielig vind maar wat maakt een kitten zieliger dan een konijn,kuiken,muisje of ratje? die worden ook aan slangen gevoerd en dat is dan eigenlijk toch net zo zielig?

of wat dacht je van het voer wat katten eten? kalkoek,konijntjes? komt allemaal uit de vlees industrie, heb je wel eens gezien wat er zoal in die bio industrie gebeurt? dierenleed is er nu eenmaal veel maar je kunt niet over 1 ding gaan klagen

maar om verder op de kittens terug te komen ik zou ook altijd wel een kleine bijdrage vragen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juli 2010 om 02:32:
Topicstarter ik snap dat je het zielig vind maar wat maakt een kitten zieliger dan een konijn,kuiken,muisje of ratje? die worden ook aan slangen gevoerd en dat is dan eigenlijk toch net zo zielig?

of wat dacht je van het voer wat katten eten? kalkoek,konijntjes? komt allemaal uit de vlees industrie, heb je wel eens gezien wat er zoal in die bio industrie gebeurt? dierenleed is er nu eenmaal veel maar je kunt niet over 1 ding gaan klagen

maar om verder op de kittens terug te komen ik zou ook altijd wel een kleine bijdrage vragen

Geiten Kippen Koeien etc, worden gehouden voor. Ja wel voedsel. Door evolutie heen(al is het wel in korte tijd) is er deling gekomen tussen de men die kippen hield om muizen te vangen en katten om te melken en te slachten en mensen die honden hielden om wolven weg te houden en helpen bij jagen en koeien hielden voor melk en vlees.
1 van die soort mensen heeft uiteindelijk bepaald hoe de mensheid tot stand is gekomen.

(k)

Ratten is een plaag. Kalkoen en Konijnen eten wij ook. Katten niet. Katten zijn handig om muizen te vangen. Snapte?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 22 juli 2010 om 12:31:

:lol:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Maula op donderdag 22 juli 2010 om 13:34:
wie zal wie nu eten denk je?????

stoere meid blijf je toch ook he :')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op woensdag 28 juli 2010 om 14:51:
stoere meid blijf je toch ook he

jij haalt die pup foto aan, niet gaan huilen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juli 2010 om 12:33:
Ratten is een plaag. Kalkoen en Konijnen eten wij ook. Katten niet. Katten zijn handig om muizen te vangen. Snapte?

Maar het is een beest net als al die anderen, en dus voer voor andere beesten.
Als iedereen er nou eens overheen stapt dat wat wij doen gewoon onze cultuur is, en dus ook niet hypocriet huilen bij beesten die ze schattig vinden. Ga maar met je lieve schattige puppy naar sommige Aziatische landen, en nee dat is niet raar, dat is hun cultuur.
Of koeien in India.
Dus denk even na voordat je gaat huilen, en houdt jouw gebruiken lekker voor jezelf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van R|k op vrijdag 30 juli 2010 om 09:06:
Maar het is een beest net als al die anderen,

Nou nee, er zijn echt dergelijk verschillen ja.
Als iedereen er nou eens overheen stapt dat wat wij doen gewoon onze cultuur is, en dus ook niet hypocriet huilen bij beesten die ze schattig vinden.

Is niets hypocriets aan. Net als bij planten heb je onkruid en nuttige planten. Er niets aan de hand als er een veld onkruid verbrand, het is toch wel wat anders als graan verbrand. En ja, katten hebben in velen huizen nog steeds praktisch nut. Mensen die ratten en muizen als huisdieren hebben sporen niet.

Iedereen kan nu lekker zogenaamd progressief gaan doen en zo, maar je laat man ook geen kinderen baren.

Waarschuw beheerder
Of koeien in India.

Daar is alles heilig want andemt, maar mensen worden vet misbruikt(kasten cultuur) over hypocriet gesproken.
Ga maar met je lieve schattige puppy naar sommige Aziatische landen,

Is ook in sommige streken omdat ze niets anders te vreten hebben, met andere woorden ze zijn niets gewent. En hoe zit het daar uit? Is het erg goed ontwikkeld allemaal? Mooie infrastructuur en zo?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op woensdag 28 juli 2010 om 14:51:
stoere meid blijf je toch ook he

Hey Sissy, ganan we vermiddag nog speltjes die in de bos???????

Abe heefdt zo'n zin!

Waarschuw beheerder
gaat om de helemaal grijze kat, (mannetje) grijze is gereserveerd!, en om een zwart-wit-grijze poes(vrouwtje), gratis af te halen.geen slangenvoer!
katten zijn zindelijk, hebben nog geen namen, zijn erg gehecht aan mensen
Waarschuw beheerder
donateur
slangen moeten ook eten en kleine kittens worden groot en zijn ze toch niet leuk meer

Waarschuw beheerder
ik haal ze ook weleens op als voer voor de kaaiman :P

Waarschuw beheerder
In de natuur eten slangen ook geen katten (omdat die daar niet leven) waarom zou je nu dan wel kittens geven??

Wat moet je dan een bruut zijn als je een lieve kitten in een slang kan laten verdwijnen ... jammer dat die huisslangen niet groter zijn anders kan ik ze mensen voeren die gratis kittens zoeken :D

Waarschuw beheerder
Vind het zo hersenloos door te zeggen ; 'slangen moeten toch ook eten?' :vaag:
Ja, IEDEREEN hier op de wereld met een hartslag heeft voeding nodig om te kunnen leven.
Wat ik niet kan uitstaan is het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die zonder pardon levende, onschuldige dieren voeren aan hun huisdier.
In dit geval kittens aan een slang...Ik ben tegen het voeren van levende dieren en als je vind dat een slang juist wel hoort te jagen op zijn prooi, dan snap ik uberhaupt al niet wat je met zo'n grote slang in je terrariumpje moet..
Dan is die slang in eerste instantie al beter af in 't wild, waar zo'n beest de vrijheid heeft en dan jaagt hij zelf, dood hij zijn prooi zelf en dan zeg ik ; JA, zo werkt 't in de natuur! Maar ik vind het echt onmenselijk om levende dieren te dumpen bij je slang die de rest van zn leven in zo'n veelste klein glazen bakkie doorbrengt en zijn prooi zelf moet doden terwijl er vaak ook nog eens van die afgekeurde interessantjes omheen gaan staan lachen en de grootste lol hebben om te zien hoe zo'n beestje aan zn lot word overgelaten en het met hun mobieltjes gaan staan filmen...
Ik kan er met mn gedachte niet bij dat er zo ontzettend veel tuig rondloopt die het leuk vind om dieren te mishandelen en er nog plezier aan beleefd ook! Gadverdamme!
Wat moet er toch een hoop onzekerheid en verdriet schuilen in zo iemand, die in 't verleden blijkbaar zo diep is gekwetst en vernederd, dat 't mishandelen van weerloze, levende wezens een bepaald machtsgevoel bij hun losmaakt waardoor ze zich zelfverzekerder gaan voelen of zo iets?
Ik kan me daar echt NIKS bij voorstellen, zou niet weten waarom ze anders zulke lieve beestjes willen pijnigen.
Overal op internet vind je allerlei filmpjes en foto's van mishandelde en vermoordde dieren, ECHT ZIEK!!
Ik hou niet van slangen en reptielen, maar vind dat iedereen op de wereld, dus ook de slang recht heeft op een zo goed mogelijk leven, blijf gewoon uit de buurt van beesten die je niet leuk vind, in plaats van een kattenhaters hyves aanmaken en je filmpjes trots showen hoe jij onschuldige katjes op een gruwelijke wijze VERMOORD!!
Er moet echt veel meer aandacht besteed worden voor het aanpakken van deze gestoorde misbaksels en de straffen ook eens flink verhogen, want de wereld is van mens en dier...dit is gewoon MOORD! Dierenmishandeling zal nooit helemaal stoppen, maar ik zou een straf toepassen die hij verdiend voor het vermoorden van een dier, in plaatas van een verbod voor huisdieren voor een paar jaar. en al die bontkragen dan, imitatiebont heeft bij het maken niemand verminkt of pijn gedaan, met een echte bontkraag loop je met een vermoord lijkje in je nek en zal in de kliko verdwijnen als 't niet meer in de mode is.. :kots:
Dierenmishandeling moet zwaarder bestraft worden!
Een dier doden of laten doden door een dier onder jouw begeleiding zou van mij zodanig bestraft mogen worden dat die die intense pijn van die dieren voelt en zichzelf afvragen waarom ze zelf ooit zijn geboren..
Word hier zoooo kwaad om dat ik nog wel even doorkan gaan over al dat onrecht en achterlijk gedoe hier in ons "Vrij land" ( ? :S )
Ik ga nu lekker van mn zondagmiddag genieten, fijne dag allemaal en laat dieren geen slachtoffer zijn van jouw hersenloze niets betekende aanwezigheid hier..
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben net zoveel recht op een waardig leven als de mens.. :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 7 november 2010 om 11:23:
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben net zoveel recht op een waardig leven als de mens..

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 oktober 2010 om 09:50:
ik haal ze ook weleens op als voer voor de kaaiman

Wat the f*ck doet een kaaiman bij jou thuis?
Belachelijk voor woorden dat dit soorten dieren als huisdier gehouden/verkocht mogen worden!
Waarschuw beheerder
ik begrijp zowiezo niet waarom mensen de kat niet laten castreren-steraliseren.
ik vind het erg onverantwoordelijk om je dieren mee te geven aan de eerste de beste gek!
als mensen geen geld over hebben voor een dier, moeten ze er niet aan beginnen!

maar dat heb ik puur en alleen gedaan om mensen wakker te schudden en in de hoop dat deze advertentie het liefst door iedereen gelezen wordt! Ik heb nl. eerst daaaaaaaaaagenlang naar iedere adverteerder van gratis kittens bovenstaande advertentie gestuurd, maar iedere dag weer worden er weer gratis kittens op marktplaats geplaatst, dus daar is geen beginnen meer aan. Daarom probeer ik het maar op deze manier..........

leuke actie van je!(y)misschien moet je het eens onder de aandacht brengen van de partij voor de dieren.
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben net zoveel recht op een waardig leven als de mens

Waarschuw beheerder
Wij hebben zelf twee slangen maar die krijgt geen kat als voer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op woensdag 10 november 2010 om 12:24:
Belachelijk voor woorden dat dit soorten dieren als huisdier gehouden/verkocht mogen worden!

zolang er van die mongolen naar vragen blijven verkopers aan de vraag voldoen :(
hier zit ook zo'n "dierenwinkel" die ze verkoopt :s

Uitspraak van basedrum op woensdag 10 november 2010 om 18:26:
ik begrijp zowiezo niet waarom mensen de kat niet laten castreren-steraliseren.
ik vind het erg onverantwoordelijk om je dieren mee te geven aan de eerste de beste gek!
als mensen geen geld over hebben voor een dier, moeten ze er niet aan beginnen!

(y) niks aan toe te voegen

Waarschuw beheerder
Gratis slangeneigenaren gezocht voor hongerige kitten!
Waarschuw beheerder
Walgelijk!

Waarschuw beheerder
Ja, IEDEREEN hier op de wereld met een hartslag heeft voeding nodig om te kunnen leven.
Wat ik niet kan uitstaan is het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die zonder pardon levende, onschuldige dieren voeren aan hun huisdier.
In dit geval kittens aan een slang...Ik ben tegen het voeren van levende dieren en als je vind dat een slang juist wel hoort te jagen op zijn prooi, dan snap ik uberhaupt al niet wat je met zo'n grote slang in je terrariumpje moet..
Dan is die slang in eerste instantie al beter af in 't wild, waar zo'n beest de vrijheid heeft en dan jaagt hij zelf, dood hij zijn prooi zelf en dan zeg ik ; JA, zo werkt 't in de natuur! Maar ik vind het echt onmenselijk om levende dieren te dumpen bij je slang die de rest van zn leven in zo'n veelste klein glazen bakkie doorbrengt en zijn prooi zelf moet doden terwijl er vaak ook nog eens van die afgekeurde interessantjes omheen gaan staan lachen en de grootste lol hebben om te zien hoe zo'n beestje aan zn lot word overgelaten en het met hun mobieltjes gaan staan filmen...
Ik kan er met mn gedachte niet bij dat er zo ontzettend veel tuig rondloopt die het leuk vind om dieren te mishandelen en er nog plezier aan beleefd ook! Gadverdamme!
Wat moet er toch een hoop onzekerheid en verdriet schuilen in zo iemand, die in 't verleden blijkbaar zo diep is gekwetst en vernederd, dat 't mishandelen van weerloze, levende wezens een bepaald machtsgevoel bij hun losmaakt waardoor ze zich zelfverzekerder gaan voelen of zo iets?
Ik kan me daar echt NIKS bij voorstellen, zou niet weten waarom ze anders zulke lieve beestjes willen pijnigen.
Overal op internet vind je allerlei filmpjes en foto's van mishandelde en vermoordde dieren, ECHT ZIEK!!
Ik hou niet van slangen en reptielen, maar vind dat iedereen op de wereld, dus ook de slang recht heeft op een zo goed mogelijk leven, blijf gewoon uit de buurt van beesten die je niet leuk vind, in plaats van een kattenhaters hyves aanmaken en je filmpjes trots showen hoe jij onschuldige katjes op een gruwelijke wijze VERMOORD!!
Er moet echt veel meer aandacht besteed worden voor het aanpakken van deze gestoorde misbaksels en de straffen ook eens flink verhogen, want de wereld is van mens en dier...dit is gewoon MOORD! Dierenmishandeling zal nooit helemaal stoppen, maar ik zou een straf toepassen die hij verdiend voor het vermoorden van een dier, in plaatas van een verbod voor huisdieren voor een paar jaar. en al die bontkragen dan, imitatiebont heeft bij het maken niemand verminkt of pijn gedaan, met een echte bontkraag loop je met een vermoord lijkje in je nek en zal in de kliko verdwijnen als 't niet meer in de mode is.. :kots:
Een dier doden of laten doden door een dier onder jouw begeleiding zou van mij zodanig bestraft mogen worden dat die die intense pijn van die dieren voelt en zichzelf afvragen waarom ze zelf ooit zijn geboren..
Word hier zoooo kwaad om dat ik nog wel even doorkan gaan over al dat onrecht en achterlijk gedoe hier in ons "Vrij land" ( ? :S )
Ik ga nu lekker van mn zondagmiddag genieten, fijne dag allemaal en laat dieren geen slachtoffer zijn van jouw hersenloze niets betekende aanwezigheid hier..
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben net zoveel recht op een waardig leven als de mens.. :bye:

Waarschuw beheerder
ik heb 11 slangen gehad & tegelijkertijd 3 katten
toch weigerde ik kleine katjes te voeren aan de slangen!! Mijn ex kweekte met ratten en muizen dusja xD

DIERENMARTELAARS mogen van mij de DOODSTRAF krijgen!!! klinkt mss raar omda ik levend voer gaf aan de slangen maar da is niet zo erg als honden, katten, paarden en andere dieren te mishandelen!!!

Dieren hebben rechten maar omda ze ni kunnen praten kom ik voor de dieren op!!!!
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben net zoveel recht op een waardig leven als de mens..

Waarschuw beheerder
Er wordt bv. verteld dat de katjes worden gevoerd aan slangen zodat mensen langer op vakantie kunnen gaan etc. etc. Echt de gruwelijkste verhalen!!!

Nou ja, voor mensen die ze anders niet kwijtkunnen is dit nog altijd een betere oplossing dat ze maar gewoon te verzuipen (Y)

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat die kudde achterlijk tuig dan maar mag branden in de hel..!!
Bij een goed erkend asiel of opvanghuis zullen ze echt geen nee zeggen tegen een nestje kittens als ze anders op het punt staan vermoord te worden door de persoon dat eens hun 'baasje' was... word er kotsmisselijk van!

Mijn ouders hebben een kat gehad die 16 jaar is en ben samen met Joey opgegroeid toen ik hem kreeg als 7 jarig kind.
Nu ik binnenkort 24 jaar word, heb ik gezien hoe hij geniet van de aandacht en bv zomers in het zonnetje geniet van alles wat er om hem heen gebeurd. Hij gaf ons heel veel liefde en waardeerde alles wat we voor hem deden.
Hij was voor mij gewoon een soort van 'broertje' in plaats van zomaar een kat... hij maakte deel uit van ons gezin!

Nu ik samenwoon en nu zelf hier ook twee kleine schatjes rond heb rennen vraag ik mezelf af hoe mensen het in hun hersenloze kop kunnen halen om zonder pardon hun nestje kittens te dumpen en te vermoorden, terwijl ze kans hadden om een lang fijn leventje tegemoed te gaan net zoals mijn kat dit wel heeft ervaren.
Mijn twee kittens hier thuis hoop ik net zo oud te zien worden als mijn kat Joey, met alle liefde en plezier, zoals ze dat ook verdienen om gelukkig te zijn!

Doe eens wat meer moeite voor je huisdier, laat je huisdier castreren/steriliseren of anders begin je er gewoon niet aan! Een huisdier is als je kind, je hoort hem het beste te geven, iets wat je voor jezelf ook gunt. Laat je eerst goed informeren over het karakter/leefomgeving en laat je voor alles goed op de hoogte stellen voor je zeker bent een huisdier van een veilig, vertrouwd plekje bij je thuis te kunnen voorzien.
Als je geen liefde en verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan verdien jij het niet om zijn 'baasje' te zijn!

Geef kleine kittens ook een kans op een gelukkig leven en kap godverredomme eens met die walgelijke mishandelingen en moorden!!!

Wat als we nou eens massaal de baby's die geen ouders meer hebben en "te lang" hebben gewacht op pleegouders eens allemaal laten verdrinken???? Dan breekt de pleuris uit natuurlijk!
Er is ALTIJD plaats voor een kind....!!
Dit is hetzelfde wat er gebeurd met kittens die niet 't geluk hebben door een nieuw baasje te worden opgehaald!!
Gewoon genadeloos verdronken of nog gruwelijker, wie ben jij om te beslissen over het lot van zo'n schatje??
ER IS OOK ALTIJD PLAATS VOOR EEN HUISDIER!! DE WERELD IS NIET VAN DE MENS, MAAR VAN IEDEREEN!!! WAKKER WORDEN!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dierenfreaks hebben te veel disney gekeken
hoe dan ook een dier is minder dan een mens
anders hadden ze wel net als ons mensen gedaan

en jah ik weet dat mensen ook dieren zijn
maar toch net ff slimmer en handiger en destructiever dan alle andere dieren

dus ja
slangen eten babypoesjes als ze die in het wild tegen zouden komen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op dinsdag 28 december 2010 om 16:11:
hoe dan ook een dier is minder dan een mens
anders hadden ze wel net als ons mensen gedaan

Lijkt me zinloos om uit te leggen waarom, maar met deze opmerking sla je echt alle planken mis.. :flower:

Waarschuw beheerder
nou indd SDK, snap nou niet wat hij er uiteindelijk mee wil zeggen..hij zelf ook niet heb ik t idee.. :O

Het zou juist een "Disney" antwoord moeten zijn waarin ik zeg dat katten zich niet anders moeten voor doen dan ze zijn...hup hup, doe eens zoals wij mensen...praat eens terug ipv dat gemauw.. :S:S:S
Mensen zijn ook dieren? en net even iets slimmer?? Wat is je argument dan, lees die slimheid er niet vanaf eigenlijk.

en op slangen eten babypoesjes als ze die in het wild tegen zouden komen kan ik alleen maar zeggen ; als je honger hebt en het komt voorbij, dan is het niet anders...maar heb toch liever een lekker bammetje hagelslag ofzo..

Maar als ik in het bos binnenkort eens een bambi voorbij zie springen en ik heb toevallig geen brood bij, dan kan ik alijd nog even een broodje bamb op geheel eigen wijze slachten en bereiden met een hoop pijn...

Slaat nergens op wat ik hier allemaal neer heb gezet, maar dit is wel zo'n beetje wat je zegt in je bericht..

ben zeker een dierenfreak en ook een hoop disney gekeken...
Jij hebt alleen animal planet, jungle book en de aristokatten door elkaar gehaald...

Fijne avond verder:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op woensdag 10 november 2010 om 12:24:

als je er geen verstand van heb , kan je beter ook niet oordelen !!!

Artiest Bladezzz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 december 2010 om 16:26:
TEGEN zinloos geweld, dieren hebben in mijn ogen meer recht op een waardig leven als de gemiddelde mens..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 januari 2011 om 12:26:
als je er geen verstand van heb , kan je beter ook niet oordelen !!!

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor.
Ik zeg alleen dat ik niet snap dat dat soort dieren binnenshuis gehouden mogen worden.
Ik vind een Kaaiman (zoals ik kaaimannen ken) nml geen huisdier, maar dat is mijn mening.

Daarbij kan ik me wel herinneren dat je verschillende kaaimannen hebt, waarbij de kleinste soort niet groter wordt dan 2mtr incl staart?
Dan vraag ik me alleen wel af hoe je zo'n dier dan z'n hele leven dan huisvest, moet je toch aardig huisje voor hebben denk ik dan zo?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op woensdag 12 januari 2011 om 19:58:
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor.
Ik zeg alleen dat ik niet snap dat dat soort dieren binnenshuis gehouden mogen worden.
Ik vind een Kaaiman (zoals ik kaaimannen ken) nml geen huisdier, maar dat is mijn mening.

Daarbij kan ik me wel herinneren dat je verschillende kaaimannen hebt, waarbij de kleinste soort niet groter wordt dan 2mtr incl staart?
Dan vraag ik me alleen wel af hoe je zo'n dier dan z'n hele leven dan huisvest, moet je toch aardig huisje voor hebben denk ik dan zo?

Voel me ook niet aangevallen wordt alleen moe van het feit dat de kennis omtrent reptielen nog erg gering is!!

Een reptiel is geen huisdier .
Een huisdier kan je aaien vertroetelen wil graag bij je zijn etc etc
Reptielen hebben hier geen behoefte aan.

Zie het houden van reptielen als een hobby / passie , sommige gaan voor slangen ,leguanen , baardagamen etc etc
Voor mij is het de kaaiman ( ik was al vanaf jongs aan gefascineerd door kroks)

En idd er zijn verschillende soorten kroks , de 2 soorten die het meest voorkomen in de reptielen hobby zijn de brilkaaiman en de dwergkaaiman .

De brilkaaiman is het goedkoopst ( prijzen varieeren tussen de 100 en 150 ) maar kan de 2 meter wel halen.
de dwergkaaiman blijft een stuk kleiner max 1,5 meter en is dus makkelijker te houden ;) , de dwergkaaiman is wel prijziger dan de brilkaaiman !! ( tussen de 300 en 400 euro)

En ja je hebt veel ruimte nodig voor een volwassen exemplaar , dit zelfde geld voor leguanen maar nooit hoor je negatieve reacties als iemand een leguaan heeft !!!
Wat best vreemd is want een leguaan heeft toch echt meer ruimte en verzorging nodig dan een dwergkaaiman ..

Mja als iemand die ruimte kan bieden en bereid is er veel geld aan uit te geven , wat is het probleem dan ??

ik zou me eerder druk maken om de mensen die een lieve schattige baby brilkaaiman kopen en hem na 2 jaar weer op marktplaats zetten om dat die toch te groot en te gevaarlijk wordt..

Mischien kan je hier eens kijken : www.dwarfcaiman.webs.com
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vind het zo hersenloos door te zeggen ; 'slangen moeten toch ook eten?'
Er moet echt veel meer aandacht besteed worden voor het aanpakken van deze gestoorde misbaksels en de straffen ook eens flink verhogen, want de wereld is van mens en dier...dit is gewoon MOORD! Dierenmishandeling zal nooit helemaal stoppen, maar ik zou een straf toepassen die hij verdiend voor het vermoorden van een dier, in plaatas van een verbod voor huisdieren voor een paar jaar. en al die bontkragen dan, imitatiebont heeft bij het maken niemand verminkt of pijn gedaan, met een echte bontkraag loop je met een vermoord lijkje in je nek en zal in de kliko verdwijnen als 't niet meer in de mode is..
Word hier zoooo kwaad om dat ik nog wel even doorkan gaan over al dat onrecht en achterlijk gedoe hier in ons "Vrij land" ( ? )

Ik volg dit topic nu al'n tijdje en wil er toch even wat over kwijt.
Zoals er al vaker is aangegeven hier, krijg ik sterk het idee dat jouw frustraties omtrent dierenleed voor een deel voortkomen uit onbegrip.
Begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan !!! Ik wil alleen aangeven dat het niet zo zwart/wit is als het bij jou blijkbaar overkomt. Dit is trouwens bedoeld voor alle mensen in dit topic die bepaalde dingen niet kunnen begrijpen.
Ik zal proberen het uit te leggen.

Wel wil ik vooraf vermelden dat ik ook reptielen en amfibiën thuis heb en dat ik ook zeer zeker enorm tegenstander ben van ONNODIG dierenleed !!! Zoals het dragen van bont, walvisvangst enz.

Je begint met dat je niet begtrijpt dat er mensen zijn die onschuldige dieren als voerdieren gebruiken.
In theorie is ELK dier onschuldig, maar ook elk dier heeft voedsel nodig. In de natuur eten slangen inderdaad doorgaans geen kittens/katten, maar het gebeurt wel degelijk. Slangen komen ook in het wild veelvuldig dicht bij de mense omdat daar voor hen een grote voedselbron te vinden is. Het is dus niet uitgesloten.
Dan komen we bij jouw uitspraak dat de slang beter af zou zijn in de natuur. Daar heb je deels gelijk in.
Niet alle slangen worden puur uit hobby gehouden. In sommige gevallen (dit zijn wel uitzonderingen) worden slangen thuis of in bepaalde omgevevingen gehouden om de soort in stand te houden. Dit klinkt voor jou misschien gek, maar ook de slangenpopulatie begint behoorlijk te krimpen. Dit is weer te wijten aan allen kansloze debielen die nog steeds graag gezien worden met slangenleer. Daar ben ik dus ook fel tegen, maar het gebeurt nog steeds. Het is dus niet puur hobby. Dan het feit dat slangen nu eenmaal geen groenten eten. Dat is zelfs dodelijk voor deze dieren.
Slangen zijn vleeseters. Er is geen alternatief voor. Dus hoe je het ook went of keert, ze zullen zich moeten voeden met knaagdieren, vogels en in extreme gevallen jonge katten (wat ik ikzelf voor de hobby houder uiteraard ook afkeur, maar toch). Daarbij komt ook dat veel slangen nogal éénkennig kunnen zijn qua voedsel. Dat wil zeggen dat als de slang eenmaal levend voer heeft gekregen, het praktisch onmogelijk is hem terug te krijgen op dood voer. Klinkt raar, maar is een feit. Niet bij allemaal natuurlijk, maar bij de meeste wel.
Wat jij dan noemt over die kanslozen die het filmen met mobieltjes heb je gelijk, maar ook om een andere reden. De slang hoort rust te hebben tijdens het eten en onder geen beding gefilmd te worden of gestoord door bewegende dingen in zijn/haar omgeving.
Dat je dan uitroept dat we tuig zijn en er plezier aan beleven is onzin. Ik denk alleen dat jij moeite hebt om onderscheid te kunnen maken tussen HUISdieren en VOERdieren. Ik zal nooit mijn eigen huisdieren als voerdier gebruiken. Huisdieren heb je een band mee, voerdieren dienen puur als voedsel om een ander dier in leven te houden.

Wat je dan schrijft over onzekerheid, verdriet en een slecht verleden, kan ik niet uit opmaken of dat nog steeds over de reptielenhouders gaat, maar ik ga ervan uit dat daar bent overgeschakeld op de mensen die met bont en walvisjacht bezig zijn. Toch ??
Het houden en voeren van reptielen heeft totaal niets te maken met slechte jougd, machtsvertoon of enig anders van die strekking. Dat raakt kant noch wal en is totaal niet relevant in het verhaal over mishandeling.

Ook geef je zelf al aan dat je niet van slangen houd, maar wel vind dat ze een goede plek op deze aarde verdienen. Dat is positief. En als je niet van bepaalde beesten houd je er bij uit de buurt moet blijven, maar geen haters-hyves voor moet maken. Jij doet wel hetzelfde op PF. je maakt een topic aan dat (naar mijn idee) deels aangeeft dat je een antipathie hebt tegen mensen die reptielen houden. Hier spreek je jezelf dus tegen. Dat is jammer, want je hebt best sterke punten, maar brengt jezelf omlaag met zulke uitlatingen.

Het laatste stukje over moord en mode en dat de straffen op dierenmishandeling flink verhoogd moeten worden, geef ik je 10.000 % gelijk in. Alleen zal er dan wel eerst beter bepaald moeten worden wat daadwerkeloijk dierenmishandeling is. Blijkbaar verschilt jouw mening van dierenmishandeling op een aantal punten toch behoorlijk dan die van andere mensen. Maar daar kun jij niets aan doen, het is jouw visie.

Als laatste wil ik graag nog even vermelden, dat mijn slang dood voer krijgt. Maar ook de manier waarop dat voer wordt doodgemaakt kan ter discussie staan.

Mijn spin krijgt krekels en mijn axolotl krijgt regenwormen en mottenlarven ( LEVEND uiteraard ), kan dat wel of is dat ook in zekere zin mishandeling ??

Greets,

Astra La Vista