Zo, hier dan mijn eerste ervaring met dit veelbelovende spulletje... maar allereerst voor iedereen hier een stampend en liefdevol 2013 gewenst!
Ik kan de positieve ervaringen alleen maar beamen, voor mij is dit dan ook zeker niet de laatste keer geweest
Omstandigheden: Oudejaarsavond, thuis gevierd met een groep van 10. Na over de hele avond ca 5 wijntjes te hebben gedronken, en bubbels om 0.00, lopen we rond 0.30 richting feestje, Kranck Oud&Nieuw in Dock 154 in Utrecht. Ik heb 1 6-APB van Nederlandse aroma's en 1 xtc (paarse playboy, getest op 160) bij me.
1.00: binnenkomst bij Dock.
1.15: de 6-APB zit er in zijn geheel in. De sfeer is relaxt, klein maar gezellig, ik heb zin in de avond.
1.45: de eerste tintelingen komen op.
2.15: hij komt nu goed op. De golven worden steeds intenser en duren steeds langer.
2.30: wauw! Wat voelt dit lekker zeg! Het is als de eerste keer X, minus de verbazing, maar het geluksgevoel is echt zalig! Wat anderen hier al gezegd hebben ervaar ik ook; het ene moment sta ik compleet weg te spacen op de muziek, het volgende moment sta ik te praten met iemand en ben ik kraakhelder, terwijl het gelukzalige gevoel aanhoudt.
3.30: het gaat maar door... ik dans erop los, heb echt het gevoel dat ik mezelf meer dan ooit kan 'uiten' door middel van de dans

4.30: Ik krijg van twee medefeesters te horen dat ik er zo goed uitzie. Ze vinden dat ik niet zo'n spookhoofd krijg zoals de grote meerderheid dat inmiddels wel begint te ontwikkelen. Ik realiseer me opeens dat ik ook helemaal geen kaakklem heb, heb zelfs geen kauwgom genomen.
4.45: de effecten beginnen heel langzaam minder intens te worden. De golftopjes iets minder hoog, en de pauze tussen de golven iets langer. Ik besluit een halve paarse playboy te nemen. Normaal neem ik een hele, maar ik heb dit topic goed gelezen en denk dat een halve wel volstaat op dit moment.
5.00: de X slaat in. Ahhh, wat lekker zeg....
5.15: oempfff... hij komt heel erg hard. Dansen lukt even niet meer, ik gebruik een vriend als praatpaal.
5.25: het gaat weer lekker. Ik ga weer helemaal los.
6.45: de X begint uit te werken. Ik ervaar de 6-APB nu als een 'onderliggende laag' die nog steeds, zij het in milde vorm, zijn werk doet. Kan er nog prima mee uit de voeten.
7.00: het feest is afgelopen. Een paar nieuwe matties weten ergens een niet-officiele after. Met z'n vieren gaan we erheen, de rest houdt het voor gezien of heeft dat al eerder gedaan.
7.30: aankomst bij een voormalig turks badhuis, waar een gezellig samenzijn gaande lijkt te zijn...
7.45: de andere halve paarse playboy erin. Hoewel dat bij de eerste halve toch net te veel was, denk ik dat de 6-APB verder in werking is afgenomen en een halve nu wel kan.
8.00: X komt binnen.
8.15: lekker, geen gelukzaligheid meer maar fijne energie. De sfeer is goed, een groep mensen die weigert afscheid te nemen van de nacht.
10.00: de X is er weer uit. Het is wel mooi geweest zo. Ik ben nog lang niet zo vertiefd als na een nacht met alleen X, maar heb een voldaan gevoel, ook omdat de tijd helemaal niet zo idioot snel voorbij is gegaan als normaal.
10.30: aankomst thuis. Veel mensen hier hebben de plafonddienst mogen draaien, maar ik heb eigenlijk wel zin in mijn bed.
11.00: na een glas water en een nababbel over de avond lig ik in bed.
18.00: tegen de verwachting in heb ik behoorlijk geslapen. Tussendoor twee keer wakker geworden, maar verder mooi 7 uur gedraaid. Ik voel me duidelijk minder gaar dan normaal. Geen spierpijn in de kaken, geen vensterbanken op mijn wangen. Veel minder spierpijn in de rest van het lijf. Ik denk dat dit komt doordat je veel minder strak staat dan van de X.
Conclusie: dit goedje heeft er een fan bij! Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken. Gelukzaligheid, spacen, helder wanneer je dat wilt. Dansen als een malle. Lange werkingsduur. Ik bleef praatgraag gedurende de hele nacht, terwijl dit bij X na de 2e reload plaats maakt voor een autistisch opgaan in de muziek.
Het enige puntje is dat niemand nog weet wat dit op de lange termijn met je doet. Voor wat het waard is: het voelt 'gezonder' dan xtc

.