Weer een fan er bij! Hierbij een kleine bijdrage van mijn kant.
Wat informatie vooraf; besteld bij NL aroma's, blauw pellets 125mg. De fuif was Valhalla in de RAI. Tevens wel het vermelden waard dat ik de avond ervoor belachelijk veel had gedronken en ik het idee had dat ik in de avond toen het feest begon mijn kater nog aan het verwerken was. Ook voordat ik aan de benzo begon qua energie echt behoorlijk leeg en slaperig. Ik zou dit samen met een vriend doen maar op het pre-feestje ter ere van zijn verjaardag kreeg hij als cadeau een capsule (met 200mg benzo!) waarvan we zeker wisten dat dat in orde was. Mijn bestelling helaas niet kunnen testen maar hierdoor was ik uiteindelijk de enige die aan de bestelde pellets ging.
Eerst op de preparty wat biertjes en drankjes gedaan voordat we richting de RAI gingen. Toen we vertrokken naar de RAI vanuit Amsterdam nam die vriend en ik meen 2 andere personen de capsule al in gezien de lange tijd dat het duurt voordat het spul gaat werken. Ik pas nog even want ik heb er een schijt hekel aan als ik nog onderweg ben of in de rij sta wanneer het op komt zetten. Achteraf het net gekund, we waren circa binnen 1 uur op de locatie en door alle controles heen en bij mijn vriend sloeg die in zodra we richting de dansvloer gingen. Na de eerste ronde bier ging ik even buurten bij de dixies en besloot gezien het feit dat benzo lang kan aanhouden maar meteen een halfje te proberen. Niet omdat ik dacht dat een hele teveel zou zijn maar ik wilde gewoon eerst checken of het geen rotzooi was. Net als bij mijn vriend begon ik na 1 uur ook de eerste effecten te voelen. Wat betreft het opkomen heel erg vergelijkbaar met MDMA. Bij mijn geen klap maar een hele geleidelijke opkomst te beginnen met tintelende handen. Dit had uiteraard ook te maken met de hoeveelheid denk ik want mijn vriend die dus 200mg naar binnen had gewerkt had die klap meen ik wel in het begin. Zodra ik de tintelingen voelde in mijn handen wist ik dat het in ieder geval geen rotzooi was en toen ook de tweede helft genomen.
Vanaf dit moment hoofdzakelijk water gaan drinken. Overigens had ik ook totaal geen trek meer in bier vanaf het moment dat alles in volle werking was (ook dit kan te maken hebben met de vorige avond). Het effect is vrij lastig te omschrijven maar het komt zoals meerdere al aangeven toch dicht in de buurt bij MDMA. Het echt 'love' gevoel ontbrak maar je zit wel een een hele relaxde vibe en flow wat toch wel op MDMA lijkt. Het bizarre is ook dat je scherp en in een soort van rush tegelijk zit. Het ene moment ga je volledig op in de muziek en als vervolgens iemand je aantikt en een gesprek begint te voeren ben je helemaal bij en is er niks aan de hand. Dat is bij MDMA bij mij wel eens anders. Ook ben ik verder de hele avond geen seconde moe meer geweest. Maar het is ook niet zo dat ik als een stuiterbal door zaal heen stuiterde maar dat kan dus ook heel goed aan de avond ervoor hebben gelegen. Net als bij MDMA heb je ook echt de drang om met alles en iedereen te gaan lullen en nu komt je dus zelfs nog goed uit je woorden

Ik denk het grootste plus punt voor mij is dat je alles echt meemaakt en ook vrijwel alles herinnert. Normaal gesproken bij MDMA vliegt de avond om en ik weet nog heel goed dat ik vol verbazing om 4 uur op mijn telefoon keek en dacht: fuck gewoon nog 4,5 uur te gaan. Top! Ander fijne bijkomstigheid is dat je er gewoon fris en fruitig uit blijft zien. Waar we normaal gesproken als een stel downies in de trein zitten zagen we er beide nog topfit uit. Dat vonden we zelf althans
Nog twee andere punten die wel opvielen. Één daarvan is dat we beide echt zo geil als boter waren. Als ik mij het goed herinner heb ik ook ergens gelezen dat dit 1 van de bijeffecten was? En rond een uurtje of 5 keken we elkaar aan vol berbazing want we hadden honger. Nog nooit mee gemaakt! Fruit was prima te doen maar een hotdog was toch iets teveel van het goede.
Ik schat dat rond een uurtje of 4 wij beide het idee hadden dat het toch een beetje uit begon te werken. Benzo bijpakken leek mij niet echt verstandig (ook gezien de berichten hier) dus een klein beetje MDMA bijgepakt en binnen no time zat je weer in dezelfde heerlijke flow. Dit meen ik later nog eens gedaan maar dit ging echt om een hele kleine hoeveelheid want een aantal beesten hadden het volledig zakje alweer bijna volledig opgemaakt.
Uiteindelijk tien uur pas thuis maar ik viel echt meteen in slaap (werd wel 5 uurtjes later alweer wakker maar prima als je je ritme normaal wilt houden) terwijl ik normaal gesproken daar toch echt moeite mee heb. Maar ook dit kan liggen aan het feit dat ik de avond daarvoor dus al een zware nacht had gehad. Owja ik heb zelf gister wat extra blokjes omgelopen rondom mijn huis omdat ik dat nog bijzonder fijn vond. Heel apart. Vandaag in ieder geval gewoon weer trek en alles smaakt ook prima. Wel lichtelijk naar de klote maar goed wat verwacht je na zo een avond. Niet zo zeer dat ik mij slecht voel, absoluut niet, op de 1 of andere manier zelf nog een beetje relaxed maar het is meer de slaap en de drank je opbreekt heb ik het idee.
Zijn er dan totaal geen minpunten? Jawel, slechts 1 naar mijn mening. En dat is echt een soort van blok op je maag. Dat was soms wel even vervelend maar misschien had ik mij ook gewoon moeten wagen aan een zo fijn ruikende dixie maar daar zat ik gewoon echt niet op de wachten

Vriend van mij had overigens exact hetzelde. Maar goed, aboluut dus een blijvertje! Verbaas mij alleen nog wel een beetje over de hoeveelheid van 200mg. Ik las overal dat 125mg meer dan genoeg was maar blijkbaar is meer ook geen probleem als je het kan hebben. Die vriend ging zeker in het begin wel een stukje harder van start maar verder heeft die volgens mij geen seconde gehad dat het teveel werd. Wellicht volgende keer dus ook maar iets meer proberen dan 125mg. Andere mensen ervaringen met grotere hoeveelheden?