Partyflock

Forumonderwerp · 1094047

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hero Brinkman tegen Marokkaanse jongens: jullie zijn hier te gast

Hero Brinkman: Jullie zijn hier te gast AMSTERDAM - „Jullie zijn hier te gast. We hebben hier een Nederlandse cultuur en die willen we houden. We willen niet dat allerlei invloeden aan die cultuur gaan knibbelen en dat gaat ook niet gebeuren.”

Dat zei PVV-Kamerlid Hero Brinkman zaterdagavond tijdens een debat tussen enkele jonge PVV-aanhangers en (voornamelijk Marokkaans-Nederlandse) jongeren van het bekende jongerencentrum Argan in Amsterdam. Brinkman was daarbij omdat hij een jongerenafdeling van de PVV wil oprichten.

De politicus deed zijn uitspraken tijdens een discussie over de vraag of de multiculturele samenleving een verrijking voor Nederland is. Een andere deelnemer aan het debat wierp woedend tegen dat er nu eenmaal moslims zijn in Nederland en dat ook zij een plek verdienen. „Jij hebt niet meer recht op jouw cultuur dan ik. Loop naar de hel met je integratie.”

„De jongeren van de PVV willen niet dat we integreren, maar dat we assimileren”, stelde een ander Marokkaan. „Eigenlijk wil je dat we ons haar ook blond verven zoals je leidsman in Den Haag.”

Een van de jonge PVV-aanhangers betoogde tijdens het uiterst felle debat dat de islam hoe dan ook een gevaar is voor de westerse samenleving en dat er geen stromingen van die religie zijn die in Nederland zouden kunnen aarden. „Er bestaat geen fundamentalistische of gematigde versie van de islam. De islam is de islam.”

Verschillende andere deelnemers probeerden hem van het tegendeel te overtuigen. „Ik ben een Marokkaan. Ik ben een moslim. Maar ik ben ook bang voor die gasten in Saoedi-Arabië. Ik wil ook gewoon met mijn meisje naar de bioscoop zonder stokslagen te krijgen”, aldus een van hen.

Een ander nodigde de PVV-aanhangers uit bij hem thuis te komen eten. „Als jullie dan nog zeggen dat de islam niet barmhartig is, weet ik het ook niet meer.”

En daar bleef de kritiek op de PVV niet bij. Een deelnemer zei dat de partij de mond vol heeft van de Nederlandse cultuur, maar zelf wil tornen aan typisch Nederlandse waarden als gelijke behandeling. „Zij willen echt een hele grote verandering teweeg brengen.”

Bij aanvang van het debat kreeg Brinkman als dank voor zijn komst een Marokkaanse theepot.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2010/6817386/__Brinkman__Jullie_zijn_hier_te_gast__.html?p=2,2
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 mei 2010 om 00:50:
maar dat we assimileren”, stelde een ander Marokkaan

aardige dure woorden voor een mocro:O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van meb op maandag 31 mei 2010 om 12:12:
Ik probeer tenminste wat :[

O maar ik ben zeker wel trots op je hoor! :aai: Soieso vreemd dat ik zoiets nog niet eerder heb gezien hier eigk. :S

Uitspraak van se7en op maandag 31 mei 2010 om 12:52:
aardige dure woorden voor een mocro

Heeft ie vast van een kaartje van z'n dure kleren af, of gelezen bij de leasemaatschappij toen die met z'n bilmaatjes een BMW wilde leasen. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op maandag 31 mei 2010 om 09:55:
In principe is elke godsdienst van oorsprong vrouw-onvriendelijk, maar de Westerse godsdiensten zijn momenteel zover vooruit ten opzichte van de Islam dat wij ons daar grotendeels overheen hebben gezet.

Je bedoelt dat wij godsdienst niet meer hoog in de lijst hebben staan. Groot verschil daar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 mei 2010 om 00:50:
Hero Brinkman: Jullie zijn hier te gast AMSTERDAM - „Jullie zijn hier te gast. We hebben hier een Nederlandse cultuur en die willen we houden. We willen niet dat allerlei invloeden aan die cultuur gaan knibbelen en dat gaat ook niet gebeuren.”

back 2 school Hero!

Waarschuw beheerder
dat ze al die religies maar eens een keer afschaffen, wij hebben tegenwoordig lord of the rings, star wars en de matrix, daar moeten ze het maar mee doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 mei 2010 om 13:51:
dat ze al die religies maar eens een keer afschaffen, wij hebben tegenwoordig lord of the rings, star wars en de matrix, daar moeten ze het maar mee doen.

Beter niet, straks gaan ze nog relleng omdat ze uit de matrix willen :/
Waarschuw beheerder
Hero Brinkman, dat is toch die alcoholist, die om het hardst schreeuwt, maar zelf de normen en waarden van een volslagen idioot hanteert?

Genoeg gezegd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van meb op maandag 31 mei 2010 om 13:56:
straks gaan ze nog relleng omdat ze uit de matrix willen

en in Zion willen wonen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op maandag 31 mei 2010 om 14:50:
Genoeg gezegd.

Nuff said :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 31 mei 2010 om 18:33:
Nuff said

Ik dacht, zal het eens op zn oer-Hollands verwoorden, moet onze Hero zelf toch wel aanspreken;)

Waarschuw beheerder
Hero = Held

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op maandag 31 mei 2010 om 14:50:
Hero Brinkman, dat is toch die alcoholist, die om het hardst schreeuwt, maar zelf de normen en waarden van een volslagen idioot hanteert?

Genoeg gezegd.

Tsja, kan je de persoon hier gaan zitten afkraken, maar wat ie zegt is een waarheid als een koe..
Ga daar maar eens op in zou ik zeggen :yes:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 31 mei 2010 om 19:40:
Tsja, kan je de persoon hier gaan zitten afkraken, maar wat ie zegt is een waarheid als een koe..
Ga daar maar eens op in zou ik zeggen

Wat is te gast? Als je hier geboren bent en een Nederlands paspoort hebt, ben je hier toch niet te gast? Tuurlijk moet je Marokkaans straattuig hard aanpakken. Maar Marokkaanse Nederlanders die hier geboren zijn (en zich 'normaal' gedragen), hebben net zoveel rechten (en plichten) als pak hem beet Hero Brinkman.

Zo, ben even op je punt ingegaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vlaco op maandag 31 mei 2010 om 19:43:
Zo, ben even op je punt ingegaan.

:flower:

Uitspraak van Vlaco op maandag 31 mei 2010 om 19:43:
Wat is te gast? Als je hier geboren bent en een Nederlands paspoort hebt, ben je hier toch niet te gast? Tuurlijk moet je Marokkaans straattuig hard aanpakken. Maar Marokkaanse Nederlanders die hier geboren zijn (en zich 'normaal' gedragen), hebben net zoveel rechten (en plichten) als pak hem beet Hero Brinkman.

Voordat je hier compleet over je theewater raakt, ik denk dat Hero en de PVV hier alleen het Marokkaans straattuig bedoelt :p
De hardwerkende Marokkaan die met deze samenleving wil meedoen, heeft in principe weinig te vrezeng :D
Alleen maakt de linkse kerk alle Marokkanen bang met hun linkse propaganda en dat de PVV binnenkort alle Marokkanen (inclusief alle goeierts)het land uittrapt :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 31 mei 2010 om 19:54:
Voordat je hier compleet over je theewater raakt, ik denk dat Hero en de PVV hier alleen het Marokkaans straattuig bedoelt
De hardwerkende Marokkaan die met deze samenleving wil meedoen, heeft in principe weinig te vrezeng
Alleen maakt de linkse kerk alle Marokkanen bang met hun linkse propaganda en dat de PVV binnenkort alle Marokkanen (inclusief alle goeierts)het land uittrapt

FYI, ik ben niet links;) Hier heb je gelijk in, maar ik heb gewoon niets met Hero Brinkman. Hij mag zich op zijn minst iets genuanceerder uitdrukken. Als een moslim in onze samenleving meedraait en niemand tot last is, mag hij/zij van mij best vasthouden aan bepaalde traditionele normen en waarden die in zijn/haar cultuur passen, zolang men zich aan de in Nederland geldende regels houdt......Niets mis mee, vind ik.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 31 mei 2010 om 09:49:
Waarom zou een Marokkaan nog zijn best doen om zich netjes te gedragen? Van alle kanten wordt hij beschimpt en gehaat. Of het nou zijn kleding is, zijn geloof, zijn tradities, zijn cultuur of zijn taal, het is nooit goed. Ik zou dan ook zoiets hebben van: Fuck jullie allemaal, dan ga ik me gewoon gedragen zoals ik wil, schijt aan jullie.

"dan ga ik me gewoon gedragen"...DEDEN ze dat maar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 mei 2010 om 12:48:
Ik reageer vaak eigen logica, uit pure zelf-vervreemding door een sociaal dominante wereld waar je stilzwijgend jezelf gaat verbieden - uit angst voor een onbekend individu die je misschien vertelt dat je niet spoort, of afwijzing zal botvieren - omdat je je eigen IK deelt?

Mja gewoon posten. Ik post ook veel shit waar veel mensen hun schouders over ophalen of *facepalmen* of totaal niet grappig vinden. Tsja so be it. Het moeilijke op pf is ook dat je, als je iets politieks post, gelijk in een kamp gezet wordt: links of rechts, wildersstemmer of niet, etc. Terwijl het goed mogelijk is om er ergens tussen in te zweven en 'the best of both worlds' kan nemen. Ik vind het Islam bashen van GW bv niet zo goed, maar de hevigheid waarmee hij het probleem benoemt wel. Omdat ik nou eenmaal denk dat het probleem nogal hevig is.

Uitspraak van lindaaatje op maandag 31 mei 2010 om 12:47:
Draai dat nu eens om Dan klopt het toch?

Nee omdat je je dan schuldig maakt aan datgene waar jij Wilders om verfoeit: iedereen (in dit geval GW-stemmers) over één kam scheren. Waarop jij zegt: jamaar alle GW-stemmers scheren alle Marokkanen over één kam. Waarop ik zeg: nietes :D

Waarom zou een Marokkaan nog zijn best doen om zich netjes te gedragen? Van alle kanten wordt hij beschimpt en gehaat. Of het nou zijn kleding is, zijn geloof, zijn tradities, zijn cultuur of zijn taal, het is nooit goed. Ik zou dan ook zoiets hebben van: Fuck jullie allemaal, dan ga ik me gewoon gedragen zoals ik wil, schijt aan jullie. En precies dat gebeurt er. En dan hebben zij het WEER gedaan. Ze kunnen het niet goed doen, het maakt niks uit.

Wat was er eerder, de kip of het ei?

Laten we een reconstructie maken van de jaren '50. In de jaren '50 kwamen gastarbeiders naar Nederland. Onder ieder volk zitten racisten, dus ook onder Nederlanders. De gastarbeiders kregen dus te maken met racisme. However, Nederland stond -tot diep in de jaren '90- bekend als een van de meest tolerante landen ter wereld. Ondanks dat er dus racisme was, kwamen de gastarbeiders dus in een van de meest tolerante landen ter wereld terecht. Beter konden zij het niet treffen zou je zeggen.

We kunnen rustig vaststellen dat Marokkanen tegenwoordig meer met racisme te maken hebben. Dan vraag je je af: wat is daar de oorzaak van? Is dat omdat racisme iets genetisch is, en er meer Nederlanders met het racisme-gen geboren worden? Nee. Is dat omdat dat hele tolerantie ding eigenlijk maar een facade was, en Nederland stiekem heel intolerant was, wachtende op een groep waar we het op bot kunnen vieren? Lijkt me niet, dat hebben we dan toch 40 jaar volgehouden en volgens mij vond iedereen die tolerantie een verworvenheid. Dan blijft er over dat het racisme een reactie is op de omgeving. Oftewel: reactie racisme.

Samengevat: het label dat Marokkanen dragen en waar zij gek van worden is voor een deel opgeplakt door racisten, maar voor een groot deel door henzelf.

Dan zeg jij: jullie verwijten dat Marokkanen crimineel zijn, daardoor gaan sommige Marokkanen de criminaliteit in, en op die manier veroorzaak je zelf criminaliteit.

Ten eerste: EEN oorzaak van criminaliteit is inderdaad labeling. Maar wordt je altijd crimineel als je gelabeld wordt? Ik denk dat er veel betere redenen zijn om in de crimnaliteit te gaan. Slechte sociaal-econ. omstandigheden, verslaving of groepsdruk bijvoorbeeld.
Ten tweede: mag je criminaliteit niet meer benoemen? omdat je daarmee een kleine procentje extra in de statistieken veroorzaakt? Lijkt me niet handig. Dan mogen we dus ook niet meer zeggen dat de crisis door bankiers is veroorzaakt, want daarmee zetten we bankiers aan tot duistere zaakjes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 mei 2010 om 19:14:
Hero = Held

:no:

Cassis :yes:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van WouterTerrorKabouter op maandag 31 mei 2010 om 11:35:
Weet je waarom? Omdat zij niet dagelijks in het nieuws zijn voor overlast, beroving, mishandeling etc.

En je weet ook dat een enorme groep Chinezen in Nederland bezig is met fraude, witwassen, intimidatie en andere maffia praktijken?

Wat vinden we erger, hele groepen mensen die voor duizenden euro's lichter worden gemaakt of een oma'tje dat haar tas moet inleveren?
Maar ga niet lopen ontkennen het er een groot deel wel degelijk een probleem vormt.

Heb ik nooit ontkent.

haal die plaat voor je bebaarde hippiehoofd weg

:') Leuk man, hihi haha. Moeilijk he, normaal discussieren? :aai:

Uitspraak van Delta op dinsdag 1 juni 2010 om 00:57:
Dan zeg jij: jullie verwijten dat Marokkanen crimineel zijn, daardoor gaan sommige Marokkanen de criminaliteit in, en op die manier veroorzaak je zelf criminaliteit.

Ik denk wel dat de groeiende haat tegenover moslims en Marokkanen een aanzuigende werking heeft op de criminaliteit. Ik denk niet dat de criminaliteit verdwijnt wanneer die partij van Geertje instort, maar ik zou niet verbaasd zijn als er een daling komt.
Dan mogen we dus ook niet meer zeggen dat de crisis door bankiers is veroorzaakt, want daarmee zetten we bankiers aan tot duistere zaakjes.

De schuld geven en blinde haat en racisme vind ik 2 heel verschillende dingen. Bovendien, ook die vergelijking gaat niet op want het slaat nergens op alle bankiers verantwoordelijk te houden voor de crisis. Dat is net zo krom als alle Marokkanen als een criminele risicofactor te zien.

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 juni 2010 om 10:45:
En je weet ook dat een enorme groep Chinezen in Nederland bezig is met fraude, witwassen, intimidatie en andere maffia praktijken?

Zolang ze me zusje niet voor hoer uitschelden, me oma niet beroven en me scooter niet uiit me schuur stelen heb ik er weinig last van.

Waarschuw beheerder
+1
donateur
We kunnen rustig vaststellen dat Marokkanen tegenwoordig meer met racisme te maken hebben. Dan vraag je je af: wat is daar de oorzaak van? Is dat omdat racisme iets genetisch is, en er meer Nederlanders met het racisme-gen geboren worden? Nee. Is dat omdat dat hele tolerantie ding eigenlijk maar een facade was, en Nederland stiekem heel intolerant was, wachtende op een groep waar we het op bot kunnen vieren? Lijkt me niet, dat hebben we dan toch 40 jaar volgehouden en volgens mij vond iedereen die tolerantie een verworvenheid. Dan blijft er over dat het racisme een reactie is op de omgeving. Oftewel: reactie racisme.

We hebben in Nederland een vrij grote Hindoestaanse gemeenschap, die hebben met exact dezelfde zaken te maken als alle andere allochtonen.
Alleen zoeken Hindoestanen geen excuusjes maar doen gewoon hun ding.
Nu is deze groep redelijk succesvol, deels geintegreerd maar hebben toch volkomen hun eigen cultuur behouden.

Als er 1 groep is waar ik respect voor heb zijn dat wel Hindoestanen.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Waarom zou een Marokkaan nog zijn best doen om zich netjes te gedragen? Van alle kanten wordt hij beschimpt en gehaat. Of het nou zijn kleding is, zijn geloof, zijn tradities, zijn cultuur of zijn taal, het is nooit goed. Ik zou dan ook zoiets hebben van: Fuck jullie allemaal, dan ga ik me gewoon gedragen zoals ik wil, schijt aan jullie. En precies dat gebeurt er. En dan hebben zij het WEER gedaan. Ze kunnen het niet goed doen, het maakt niks uit.

Weer de grootste onzin die je nu uitkraamt :S

Fuck jullie allemaal, dan ga ik me gewoon gedragen zoals ik wil, schijt aan jullie. En precies dat gebeurt er

Je doet net alsof die jongens in een soort van 'rol' zitten dat als zij zich gedragen en naar de maatstaven van onze samenleving handelen (zoals iedereen eigenlijk hoort te doen, dus werken of naar school) en dat als zij zich 'normaal' gedragen zoals zijzelf willen (wat jij hier sugerreert) die jongens dus eigenlijk gewoon de grootste tuig van de richel zijn :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 juni 2010 om 10:45:

OK OK...dan mogen die Finnen het ook, je hebt gelijk :s

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 1 juni 2010 om 11:11:
Weer de grootste onzin die je nu uitkraamt

Ik heb al een paar keer tegen Majstro gezegd dat hij dit boek eens moest lezen:

http://www.nobelprijsvoordeliteratuur.nl/meulenhoff/result-titel.asp?ISBN=9789029079921

nadat ik dat boek gelezen had werd het me allemaal duidelijk.
Het heeft niets te maken met racisme, maar alles met cultureel antropologische oorzaken.
berberse Marokkanen zijn van nature een eigenwijs en achterdochtig volk, dat ook door de Arabische Marokkanen niet echt gewaardeerd wordt.
Waarschuw beheerder
+1
achja ze hebben het zelf verpest. is netzo als dat ik nazi werd genoemt toen ik nog met een bomberjack liep

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 juni 2010 om 10:50:
Als er 1 groep is waar ik respect voor heb zijn dat wel Hindoestanen.

heb respect voor buitenlanders die vloeiend nederlands praten. die hun eigen mening hebben en die hun mixen met nederlanders inplaats van die walla walla groepjes.

en ik heb sowieso geen zin aan een moslim overheersing over 10 jaar. moslims nemen alle landen over tegenwoordig
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 juni 2010 om 12:12:
o sorry wist niet dat je zo'n gezondheidsfreak was

Ben ik niet hoor, vind alleen het meeste bij de Mac gewoonweg niet te pruimen. 8) Niks mis met een goed broodje hamburger, heb zelf in de catering gewerkt. :) Elke dag als ik moest werken had ik natuurlijk nog niet gegeten om me op m'n werk vol te vreten. 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 juni 2010 om 11:53:
Het heeft niets te maken met racisme, maar alles met cultureel antropologische oorzaken.
berberse Marokkanen zijn van nature een eigenwijs en achterdochtig volk, dat ook door de Arabische Marokkanen niet echt gewaardeerd wordt.

Kort samengevat:

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 1 juni 2010 om 11:11:
zoals zijzelf willen (wat jij hier sugerreert) die jongens dus eigenlijk gewoon de grootste tuig van de richel zijn

maar Jewwy & admins:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 juni 2010 om 11:53:
Het heeft niets te maken met racisme

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Karelax op dinsdag 1 juni 2010 om 12:07:
.

Goed punt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 juni 2010 om 12:32:
Wat jij wil joh. Ik probeer alleen maar het grote plaatje te zien, waar anderen liever de makkelijke weg kiezen: Marokkaan is vervelend, alle Marokkanen zijn kut en moeten oprotten.

Daar gaan we weer (take 895) :/
Waar heb jij ook maar 1 persoon in het toeppa zien beweren dat alle Marokkanen schormen zijn??

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 31 mei 2010 om 19:54:
De hardwerkende Marokkaan die met deze samenleving wil meedoen, heeft in principe weinig te vrezeng
Alleen maakt de linkse kerk alle Marokkanen bang met hun linkse propaganda en dat de PVV binnenkort alle Marokkanen (inclusief alle goeierts)het land uittrapt

En durf eens te reageren op 'NPC jwz' zijn laatste reactie/bewering ipv lafjes weg te duiken en alle Marokkanen in dit land 'bang' te maken dat zij binnenkort met Wilders aan de macht een enkel reis Tanger kunnen boeken.. :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Marokkaan is vervelend, alle Marokkanen zijn kut en moeten oprotten.

Majstro, jouw soort heeft stigmatiseren uitgevonden. Niemand hier in dit topic heeft zoiets dergelijks gezegd.

Misschien moet je ff bellen met je boi Ronnie Naftaniel van het CIDI ook al zoon huilie.
Waarschuw beheerder
+1
majstro lach je wel maar als der niks gebeurd zullen we het zien in de toekomst.

Een gemiddelde moslim krijgt 8,5 kinderen een gemiddelde niet gelovige 2,5

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ik probeer alleen maar het grote plaatje te zien

wat is dat grote plaatje dan, zeg dat nou eens gewoon.

Ik zie dat er na 30 jaar knuffelen, theedrinken, pappen en nathouden nog bar weinig is verbetert.
Hoeveel jaar moeten we dan nog maar net doen alsof er niks aan de hand is voordat het goed komt?

En wat zou jouw oplossing zijn?

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 1 juni 2010 om 12:54:
Een gemiddelde moslim krijgt 8,5 kinderen een gemiddelde niet gelovige 2,5

het is 3,2 tegen 1,7 by the way...
Waarschuw beheerder
+1

majstro kijk dit maar is dan schrik je wel :P
laatste aanpassing