Partyflock

Forumonderwerp · 1092724
We are looking for new and unique talented producer to watch out for!
We are a Amsterdam based new record label looking for national &
international Producers accepting demos in the music area of Progressive House, Dub Techno, Detroit, Deep House, Tech House, Minimal and Techno,

If you have a demotracks and want to share this with us, for releasing
on our label, you can now send us the files very easely with our
account on Soundcloud. Simply click on de button hereunder and send
the files very quickly to us. So we can listen to you demo and decide
to release it on our label.

http://soundcloud.com/groups/funk-my-shoe

We are always waiting for Your demos and happy to listen to all of Your stuffs!

Before You send Your material please make sure:
- You send track above 192kbps quality;
- You have got all the project files of Your track for the future.
laatste aanpassing

Uitspraak van recoverysounds op vrijdag 28 mei 2010 om 16:13:
je hebt trouwens mooie text op je pagina!

Weet ik. :)

Is eigenlijk een uitspraak van een Indiase filosoof, daarna uitgebreid door de heer Ishiwata, een hoge jongen bij Marantz.

Zelf zie ik muziek als kunstvorm, niet als commercieel product.

Over het algemeen zijn platenmaatschappijen degenen die het muzikale landschap verzieken:

- meer op geld dan op muziek gericht zijn
- innovatie in de weg staan en daarmee muziekliefhebbers goede muziek afpakken
- wurgcontracten met artiesten sluiten en daarmee creativiteit vernietigen
- artiesten uitzuigen door veel te hoge fees te vragen
- vernieuwing van distributiemethoden tegenhouden

RIAA/BUMA/BREIN doen trouwens ook een aardige duit in het zakje op dit gebied.

Om maar nog niet eens de discussie aan te zwengelen over het feit dat 90% van de top40 tegenwoordig onder druk van de platenmaatschappijen door marketingmanagers geproduceerd wordt en niet door artiesten.

Gelukkig is het tegenwoordig steeds makkelijk om als muzikant zijnde zelf of samen met andere muzikanten of liefhebbers een independant label op te zetten, waardoor de macht van de platenmaffia (Sony, Virgin, etc) afneemt.

Correcte administratie kun je tegenwoordig heel makkelijk zelf doen via bijvoorbeeld Reeleezee en dan één keer in de zoveel tijd even laten checken door een accountant; scheelt een bak met geld. Belasting is geen onderwerp: dat moeten we allemaal betalen.

Ik vind gewoon dat de verdeelsleutel niet klopt: een platenmaatschappij hoeft in relatie tot de muzikant praktisch geen zak meer te doen tegenwoordig: enige waar het nog goed voor is is voor promotie en netwerken. Distributie is digitaal, dus niets moeilijks meer aan. De verhouding van arbeidsintensiteit is zo'n beetje 80/20 muzikant/platenmaatschappij, maar toch ligt de financiële verdeelsleutel meestal net andersom. En dat stinkt.
laatste aanpassing

Zit jij bij Sony of Virgin dan? Ik vind zelf 20/80 een stuk realistischer, maar ja: dan moet de directeur bezuinigen van tien gouden kranen in zijn huis naar negen en dat is natuurlijk de rand van armoede zoals we allemaal weten...

Uitspraak van recoverysounds op vrijdag 28 mei 2010 om 15:48:
Nee de verdeelsleutel zal zo eerlijk mogelijk plaats vinden met de artiest natuurlijk hebben wij wel

idd en lekker boei verder je maakt toch geen muziek voor het geld pure fun is het

paar tientjes per track is wel lekker toch ±P
laatste aanpassing

Het punt is: als er al geld verdiend wordt aan muziek, dna is het wel zo interessant om de verdeelsleutel te kennen. Transparante bedrijfsvoering noemen we dat; sommigen noemen het 'eerlijk' of 'fair'.

Dat jij uberhaupt nooit gaat releasen is ondertussen wel duidelijk, aangezien je al een jaar met een fatsoenlijke kick bezig bent, dus dan is het ook niet zo vreemd dat je met een paar tientjes al blij bent. Maar er zijn ook mensen die er uiteindelijk hun brood aan willen gaan verdienen en dus stel ik hier een paar kritische vragen vanuit mijn kennisgebied: bedrijfskunde. Simpelweg omdat ik liever niet zie dat het uitpersen van hardwerkende, nietsvermoedende artiesten rustig doorgaat. Er zijn namelijk al teveel goede artiesten ten onder gegaan aan parasitaire managers en platenmaatschappijen. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 mei 2010 om 19:28:
Zit jij bij Sony of Virgin dan? Ik vind zelf 20/80 een stuk realistischer

Was het maar zo!

Nee wat kleinere labels uit Nl en griekenland

Daar zullen de verdeelsleutels ook anders liggen denk ik. ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 mei 2010 om 21:59:
Dat jij uberhaupt nooit gaat releasen is ondertussen wel duidelijk

had paar jaar geleden all ergens positieve reactie op wat met bep style ;) valt wel mee met dta nooit maareee ik bedoel meer die mensen die voor de lol es een muziekje maken die een paar tientjes al goed vinden

Uitspraak van Moeilijke Baas op zaterdag 29 mei 2010 om 13:32:
Nee 40/60 en 50/50 zoals ik al zei

Dat begrijp ik; de achterliggende gedachte achter mijn post was ook: bij Sony ligt de verdeelsleutel heel anders dan bij jouw platenmaatschappijen. :)
aah, ik begreep je verkeerd! Maar dat zou goed kunnen, maar eerlijk gezegt zal die verdeelsleutel mij op dit moment een worst zijn. Bekendheid vergaren is veel meer waard, dan een paar knaken verdienen.

Vanzelf, eerst opbouwen inderdaad. :)

Maar ik kan het niet uitstaan dat platenmaatschappijen het niet alleen financieel, maar ook artistiek te zeggen hebben in de muzikale wereld. Daarom ben ik er niet zulke vriendjes mee. ;)