Partyflock

Forumonderwerp · 1084124

Onderwerp is dubbel!

Zie "Het algemene "Tragedie in Haïti" topic" voor eenzelfde onderwerp.
Waarschuw beheerder
Op verzoek van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben de publieke en commerciële radio- en tv-stations de handen ineengeslagen voor de slachtoffers van de aardbeving op Haïti. Vanaf 6.00 uur ’s ochtends tot middernacht zal alles in het teken staan van één ding: geld ophalen voor noodhulp, maar vooral ook de wederopbouw van Haïti. 360 BN'ers zetten zich in voor het goede doel!

Doneren
Centraal in de nationale actie staat natuurlijk gironummer 555. Maar naast rechtstreekse donaties is het ook mogelijk om per telefoon uw donatie door te geven (telefoonnummer 0800-1112, op 21 januari vanaf 06.00 uur beschikbaar) of door ‘steun’ te sms’en naar 5050 (u geeft 3 euro per bericht plus de kosten van uw eigen telefoon). Vanaf 6.00 uur ’s ochtends tot middernacht zit er een belpanel klaar om alle donaties te verwerken. In dit belpanel zitten Nederlanders bekend van radio en televisie, politiek, cultuur, sport e.d. die allen hopen zoveel mogelijk geld op te halen.

BN'ers
In totaal 360(!) bekende Nederlanders uit alle delen van de bevolking hebben reeds hun medewerking toegezegd aan de nationale actie voor Haïti. Ze treden op, zitten in het belpanel of zetten zich op een andere manier in met dat ene doel voor ogen: het inzamelen van zoveel mogelijk geld voor de slachtoffers van de aardbeving op Haïti. In de live tv-uitzending zullen vele grote Nederlandse artiesten optreden in bijzondere combinaties. Zo zullen Kane en Carice van Houten samen optreden met het nummer ‘No Surrender’.

Lees hier het persbericht van 20 januari 2010 van de SHO voor verdere informatie.

Radio
Vanuit studio 24 verzorgen Radio 538, Radio 2, 3FM, Q-Music, Slam! FM, Radio Nederland Wereldomroep en Radio Veronica van 06.00 uur 's ochtends tot 21.00 uur ‘s avonds één gezamenlijke uitzending onder de noemer: Actie 555. Artiesten schuiven live aan bij de dj’s die in gelegenheidsduo’s zullen presenteren vanuit studio 24 in Hilversum. (Programmering Radio)

Televisie
De gehele dag zullen diverse programma’s van de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en SBS Broadcasting schakelen met de tv-studio waar het actiecentrum en ook het belpanel is gevestigd. Om 20.30 uur start de gezamenlijke uitzending ‘Nederland helpt Haïti’ op zowel Nederland 1, RTL 4, SBS 6 en TMF. Deze uitzending die zal duren tot ca. 22.00 uur wordt gepresenteerd door Jeroen Pauw, Linda de Mol en Beau van Erven Dorens. Rond de klok van 23.30 gaat de gezamenlijke uitzending verder en tegen middernacht zal duidelijk worden hoeveel geld de nationale actie heeft opgebracht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
flikker op.
Waarschuw beheerder
aaaaaaaaarghhhh
Waarschuw beheerder
donateur
krijgen we nu ook ieder jaar vrij?
Waarschuw beheerder
als 50% van de chineze bevolking in China ook nou ff doneert, heb je al aardig wat
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley op donderdag 21 januari 2010 om 13:23:
als 50% van de chineze bevolking in China ook nou ff doneert, heb je al aardig wat

ach nederland moet ook wel ff een miljard kunnen ophoesten.
Waarschuw beheerder
Doneer hier
Hoe kan ik geven?

Doneer online
Bel naar 0800-1112 en geef uw donatie door (beschikbaar op 21 januari vanaf 06.00 uur)
SMS 'steun' naar 5050 en geef drie euro (plus de kosten van uw mobiele telefoon)
Maak een gift over op Giro 555
Hoe helpt uw geld?
Met uw bijdrage geeft u voor noodhulp en wederopbouw in Haiti. Alvast onze hartelijke dank namens de slachtoffers van de aardbeving op Haiti!
Waarschuw beheerder
www.giro555.nl

www.giro555.nl

www.giro555.nl

www.giro555.nl

Waarschuw beheerder
donateur
ze hadden al 270 miljoen, daar kun je heel dat land voor in het marmer steken :S

Waarschuw beheerder
wat ik niet snap...

Waarom zijn Nederlanders nu opeens zo gul en gaat al het geld naar Haïti?
Aardbeving erg dit dat.. ja is ook erg, maar wat dacht je van de 3e wereld landen? Is dat niet erg dan, Hongersnood etc...?

Als jij met een collectebus daarvoor langs gaat, denk dat bij meerendeels gewoon de deur voor je neus dichtgegooid wordt omdat het ze dat niks interesseren..
Waarschuw beheerder
Haïti leeft Sowieso van noodhulp...Dan hadden ze maar moeten sparen! Dus waarom nog meer doneren... Misschien ook eens denken aan onszelf ipv aan een natie die niet kan (be)sparen.

Van mij krijgen ze geen cent !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 13:45:
wat ik niet snap...

Weet je hoeveel slachtoffers er zijn gevallen? Ziekenhuizen, niks meer van overgebleven. Haïti is het armste land op het westelijk halfrond en een van de armste landen op aarde. Alle gewonden hebben opvang, medicijnen, personeel, eten en drinken nodig zo snel mogelijk. Daarom heeft dat nu eerste prioriteit.

Waarschuw beheerder
donateur
wat dacht je van de 3e wereld landen? Is dat niet erg dan

nee

Waarschuw beheerder
Geld komt alleen maar terecht bij rijke zakkenvullers

Waarschuw beheerder
Aardbeving erg dit dat.. ja is ook erg, maar wat dacht je van de 3e wereld landen? Is dat niet erg dan, Hongersnood etc...?

't is nu hip om te doneren... al die bedrijven ook - "PGGM steunt Haïti!" "Oh ja?? Nou Trust steunt Haïti nog meer!!" - Ik vind het geweldig voor die Haïtianen dat ze zoveel geld/hulp krijgen, maar het zijn eigenlijk geen donaties maar imago-investeringen.

Als je echt wil doneren, doe het dan in stilte...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat ik niet snap...

gast ga terug naar school ofso.. er vallen 20.000 doden nu per dag op haiti.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brabander Koning op donderdag 21 januari 2010 om 14:51:
gast ga terug naar school ofso.. er vallen 20.000 doden nu per dag op haiti.

overdrijven is ook een vak (Y)

Uitspraak van Stanley op donderdag 21 januari 2010 om 14:22:
Weet je hoeveel slachtoffers er zijn gevallen? Ziekenhuizen, niks meer van overgebleven. Haïti is het armste land op het westelijk halfrond en een van de armste landen op aarde. Alle gewonden hebben opvang, medicijnen, personeel, eten en drinken nodig zo snel mogelijk. Daarom heeft dat nu eerste prioriteit.

hm volgens mij zijn er in afrika nog armere landen.. maargoed..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 13:40:
Heb ik al gedaan.

ik straks ook! als meneer Koenders het bedrag gaat verdubbelen:X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 16:23:
hm volgens mij zijn er in afrika nog armere landen.. maargoed..

Ik zeg ook niet dat dat het enigste arme land is ;)
armste land op het westelijk halfrond en een van de armste landen op aarde

(F)
Waarschuw beheerder
Alleen naïve mensen verspillen geld aan zoiets.

Ja, het is erg.
Nee, je kan er niks aan doen.

Reality is een bitch.
Waarschuw beheerder
.. edit ..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als ze er nou eten of condooms voor kochten.

Ik wed dat de heelft van het geld opgaat aan wapens en de andere helft verdwijnt in de zakken van die zgn blanke weldoeners.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 17:52:
Als ze er nou eten of condooms voor kochten.

Ik wed dat de heelft van het geld opgaat aan wapens en de andere helft verdwijnt in de zakken van die zgn blanke weldoeners.

Great minds think alike (L)

wan luf !
Waarschuw beheerder
Trap er niet in mensen, doneer GEEN GELD!
asls je wat wilt doen, moet je gewoon goederen sturen of brengen etc.. dan weet je dat je iets goeds doet :D
met geld doneren, koop je als het ware wapens..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Q-Bassie op donderdag 21 januari 2010 om 17:59:
met geld doneren, koop je als het ware wapens..

Nou en, Wapens zijn de shit ;)

Probleem lost zichzelf op...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
overdrijven is ook een vak

zijn de feiten gozert :)

Waarschuw beheerder
ik wordt helemaal gek van die haiti onzin.

hoorde op de radio bij een donatie van 15 euro krijgt 1 persoon daar een emmer en een tandenborstel.

wat moeten die mensen daar in godsnaam nu met een tandenborstel? sturen ze die in goud op ofzo?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Radio en Tv al uitgezet, komen ze nu ook al met een collectebus aan de deur scheumeren.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 18:16:
helemaal gek

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley op donderdag 21 januari 2010 om 14:22:

terwijl ze dit vorig jaar ook al wisten, na de overstromingen. Bij een lichte aardbeving zou het gebied al in zware nood zijn, toen interesseerde niemand het een ene moer, nu gaat het dan dus mis zoals voorspelt, moeten we ineens doneren, zorg er dan gewoon voor dat het niet zo mis kan gaan ipv altijd die hulp achteraf?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Q-Bassie op donderdag 21 januari 2010 om 17:59:
asls je wat wilt doen, moet je gewoon goederen sturen of brengen

Ik fiets zo wel even langs (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel op donderdag 21 januari 2010 om 18:18:
Radio en Tv al uitgezet, komen ze nu ook al met een collectebus aan de deur scheumeren.

:lol: is het zo erg bij jou
Waarschuw beheerder
donateur
word er nu al schijt ziek van, de hele dag niets anders dan alleen haiti dit en haiti dat, bbbrr :S
wie is de mol word ookal later uitgezonden :gaap:
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Vandaag de hele dag me lopen irriteren aan al die mensen die NL wel ff wilde laten weten dat ze ook 100 euro hebben opgehaald met lege flessen inleveren...:s
Tyf een end heen, het is heel erg wat er gebeurt is, maar zoals het nu overal gebracht wordt...:s
Meeste mensen die geven en in de publiciteit komen doen het enkel en alleen om hunzelf op de borst te kunnen slaan.....zo van kijk mij (H)
Klaar mee, ik doneer niks, volgend jaar lees je weer ergens dat 80% van het gedoneerde geld niet op de plaats van bestemming is aangekomen, volgens mij hebben we niks geleerd van de tsunami van een paar jaar terug...:cry:
Beter geen geld, maar goederen, daar hebben ze veel meer aan daaro...(Y)
Maargoed, dat is mijn mening, ik hoop dat die gerespecteerd wordt door ijverige modjes...:)
Waarschuw beheerder
donateur
ik doneer al genoeg aangezien het bedrag wat opgehaald word door het kabinet word verdubbeld.
Waarschuw beheerder
lekker liggen luieren onder dat puin daar en ik maar werken, van mij krijgen ze geen cent :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op donderdag 21 januari 2010 om 19:12:
lekker liggen luieren onder dat puin daar en ik maar werken, van mij krijgen ze geen cent

stoere reactie dit jij ben eg wel een ekte ekte :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 14:51:
Ik vind het geweldig voor die Haïtianen dat ze zoveel geld/hulp krijgen, maar het zijn eigenlijk geen donaties maar imago-investeringen.

Niks aan toe te voegen!

Uitspraak van Dip op donderdag 21 januari 2010 om 19:01:
ik doneer al genoeg aangezien het bedrag wat opgehaald word door het kabinet word verdubbeld.

Idd en ik speel al mee met de postcode loterij dus goede doelen zat..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op donderdag 21 januari 2010 om 19:12:
lekker liggen luieren onder dat puin daar en ik maar werken, van mij krijgen ze geen cent :bye:

vink mooi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DiekNek op donderdag 21 januari 2010 om 19:26:
Ik vind het geweldig voor die Haïtianen dat ze zoveel geld/hulp krijgen, maar het zijn eigenlijk geen donaties maar imago-investeringen.

Uitspraak van DiekNek op donderdag 21 januari 2010 om 19:26:
Niks aan toe te voegen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 21 januari 2010 om 19:00:
Vandaag de hele dag me lopen irriteren aan al die mensen die NL wel ff wilde laten weten dat ze ook 100 euro hebben opgehaald met lege flessen inleveren...
Tyf een end heen, het is heel erg wat er gebeurt is, maar zoals het nu overal gebracht wordt...
Meeste mensen die geven en in de publiciteit komen doen het enkel en alleen om hunzelf op de borst te kunnen slaan.....zo van kijk mij
Klaar mee, ik doneer niks, volgend jaar lees je weer ergens dat 80% van het gedoneerde geld niet op de plaats van bestemming is aangekomen, volgens mij hebben we niks geleerd van de tsunami van een paar jaar terug...
Beter geen geld, maar goederen, daar hebben ze veel meer aan daaro...
Maargoed, dat is mijn mening, ik hoop dat die gerespecteerd wordt door ijverige modjes...

beste gewoon geld ergens instoppen waardoor de bewoners zichzelf kunnen helpen in de toekomst, maar dat willen we niet, stel je voor dat ze eens minder afhankelijk van het rijke westen zouden worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Enige die ik help vandaag is mezelf met m'n paarse kloppende vleesfluit laten spuiten.

Teveel voodoo uitoefenen en dan krijg je dit he
Waarschuw beheerder
Dit vind ik dan wel weer een leuke actie:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5848523/__Snelheidscontrole_voor_555__.html

Uitspraak van DanM op donderdag 21 januari 2010 om 19:00:
volgend jaar lees je weer ergens dat 80% van het gedoneerde geld niet op de plaats van bestemming is aangekomen

Er is net toegezegd dat De Rekenkamer wordt ingeschakeld om elke cent te verantwoorden.
En die hebben wel de naam echte super mierenneuqers te zijn.

Het is stom om te denken, maar denk dat het land uiteindelijk nog veel beter word ook door de ramp. Ik bedoel, voor al het geld wat er binnen komt kun je al die sloppenwijken die ze hadden super de luxe terugbouwen. En nu het land is overgenomen door de VN, gaan die echt niet meer weg voordat de overheid perfect functioneerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Xerxes op donderdag 21 januari 2010 om 14:18:

Waarschuw beheerder
donateur
mongolen dag :looser: ze dwingen je zowat om je geld te doneren.
Vuile propaganda.

Zal un biertje drinken op die mensen in Haiti

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaapieee op donderdag 21 januari 2010 om 19:59:
Zal un biertje drinken op die mensen in Haiti

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 19:54:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeMeester op donderdag 21 januari 2010 om 19:53:
Er is net toegezegd dat De Rekenkamer wordt ingeschakeld om elke cent te verantwoorden.
En die hebben wel de naam echte super mierenneuqers te zijn.

Ok, al verandert dat niks aan mijn denken over dit onderwerp, beetje ver van mijn bed show eigenlijk..:bloos:
Maar ik merk wel in mijn omgeving dat véél mensen strontziek worden van al die 'goededoelenacties' die nu gaande zijn...:')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 21 januari 2010 om 21:05:
van al die 'goededoelenacties' die nu gaande zijn...

hoort bij het leven of je het nu wil ofniet
Waarschuw beheerder
die esmee denters zou ik wel iets willen doneren
Waarschuw beheerder
zit te wachten tot geert mij belt(y)

Waarschuw beheerder
wat komt er hierna ?

help nederland aan strooizout... ?

nee ff serieus, erg triest voor die mensen daar maar ik vertrouw er geen drol van dat dat geld ook echt goed terrecht komt :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brabander Koning op donderdag 21 januari 2010 om 21:13:
hoort bij het leven of je het nu wil ofniet

Yeah right...:s mijn mening is duidelijk...Nederland, een piepklein kutland is groot in het vertroetelen van iedereen behalve zijn eigen volk, HULDE :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 21:23:
wat komt er hierna ?

Weet ik niet, maar Men in Black 2 is bezig :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van skoebenakkie op donderdag 21 januari 2010 om 21:19:
die esmee denters zou ik wel iets willen doneren

linda en esmee krijgen allebijde 500 eu als k een xtje hun mag neuken :D
Waarschuw beheerder
ik dacht dat we nog in een recessie zaten ?

Waarschuw beheerder
wil best ff lappen voor een flinke beurt bij esmee denters

maar liever nog linda de mol :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 januari 2010 om 21:47:
esmee denters

Das toch die chick met die 'nice ears' ? 8)
Waarschuw beheerder
donateur
hoop wel dat het om 22:05 afgelopen is, geen zin om nog langer te moeten wachten ivm. hun het uit willen zenden, ik wil wie is de mol kijken :[