Drie ballen aan de ene kant, drie aan de andere kant.
Als de balans gelijk is neem je één van de resterende drie, die plaats je links. Een andere plaats je rechts.
Weer balans? Dan is het de laatste bal. Geen balans? Dan is het vrij duidelijk.
Zijn de eerste zes niet in balans dan is het ook duidelijk hoe je het op moet lossen...
Om het aquarium te vullen mag je alleen gebruik maken van de kubus en de cilinder die je bijde ook maar 1 keer mag gebruiken en die ook nog eens tot de rand gevult moeten zijn!
Vul het volledige aquarium, haal daar 14 liter uit. Gooi dat weg. De laatste liter doe je in de cilinder van 4 liter. Vul weer het hele aquarium. Vul de cilinder van 4 liter tot de rand (er zit al een liter in, dus bijvullen met 3 liter) en er blijft 12 over in het aquarium...
Vul het volledige aquarium, haal daar 14 liter uit. Gooi dat weg.
Je hebt een kubus van 10 liter
Je hebt een cilinder van 4 liter
En nu heb je een aquarium met een inhoud van 15 liter wat afgevult moet worden tot 12 liter
Om het aquarium te vullen mag je alleen gebruik maken van de kubus en de cilinder die je bijde ook maar 1 keer mag gebruiken en die ook nog eens tot de rand gevult moeten zijn!
Hoe krijg ik 12 liter in het Aquarium?
die je bijde ook maar 1 keer mag gebruiken
Op tafel bevindt zich een grote bak water, een doorzichtige cilinder met een inhoud van 6 liter, en een kegelvormige vaas met een inhoud van 2 liter. De opdracht luidt: zorg ervoor dat er precies 5 liter in de cilinder komt.
Op tafel bevindt zich een grote bak water, een doorzichtige cilinder met een inhoud van 6 liter, en een kegelvormige vaas met een inhoud van 2 liter. De opdracht luidt: zorg ervoor dat er precies 5 liter in de cilinder komt.
Zo kan ik er nog 1
Je hebt een kubus van 10 liter
Je hebt een cilinder van 4 liter
En nu heb je een aquarium met een inhoud van 15 liter wat afgevult moet worden tot 12 liter
Hoe krijg ik 12 liter in het Aquarium?
Wel met deze vraag komen en niet het antwoord weten op mijn vraag
De cilinder onder een hoek van 45° kantelen zodat je 2 liter tot de rand over houd
Dat is niet tot de rand gevult hoor!
binnen het uur tok?
En blij en gelukkig bereiken ze de uitgang in een uurtje!
Einstein maakte dit raadsel in de vorige eeuw. Hij geloofde dat 98% van de wereld bevolking er niet uit zou komen.
dan is de vis van de Noor!?!?!
en en en en... heb ik hem goed
Dat gegeven is niet gegeven
Er hebben zich twee Duitse vrouwenteams gemeld in Nederland voor een groot voetbalevenement. De vrouwen van het ene team komen uit Munchen, en ze spreken altijd de waarheid spreekt en ze dragen witte onderbroeken; het andere team komt uit Berlijn, en deze vrouwen liegen altijd en en ze dragen rode onderbroeken. 's Avonds zitten er drie Duitse vrouwen bier te drinken aan de bar. Je zou graag een geanimeerd gesprek willen voeren met een Duitse uit Munchen. Je vraagt aan de eerste Duitse, of ze uit Munchen of uit Berlijn komt. Deze begrijpt je vraag goed maar ze spreekt niet goed Engels en antwoordt in het Duits, waar je niets van begrijpt. Je vraagt aan de tweede Duitse, wat de eerste nou zonet zei. Deze tweede Duitse antwoord: "She said that she's from Munchen." Vervolgens vraag je om er helemaal zeker van te zijn, aan de derde Duitse welke kleur onderbroek de tweede aan heeft. Deze vertelt je dat de tweede Duitse een rode onderbroek draagt. De vrouwen weten van elkaar goed waar ze vandaan komen en welke kleur onderbroeken ze dragen. Met wie van deze drie Duitse kun je nu het beste een gesprek beginnen?
Met de 2e...
Met de 2e...
Zou ook mijn antwoord zijn!
Raadsel 9: Je bent binnen in een vierkant (gelijke zijde) huis met 4 muren, in elke muur zit een raam. Door welk raam je ook kijkt, je kijkt altijd naat het noorden... Hoe kan dat?
Huis staat op de zuidpool....
140 euro?
Met wie van deze drie Duitse kun je nu het beste een gesprek beginnen?
Raadsel 10:
Google is your friend
OTTFFSSENT
OTTFFSSENT
maar ik wou eigenlijk alleen een voorbeeld geven hoe jammer het is dat je tegenwoordig alle raadsels meteen kunt Googelen
"What does OTTFFSSENT mean? (When you see it, you'll be 100% sure it's the correct answer!) HINT: Dracula."
OTTFFSSENT
HINT: Dracula."