Partyflock

Forumonderwerp · 1076734

Waarschuw beheerder
Weer wat nieuwe berichten aangaande de mexicaanse griep:

Griep sluipt binnen

Nederland raakt heel voorzichtig in de greep van de Mexicaanse griep. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kondigt vrij zeker in de loop van vandaag voor het hele land een 'lichte epidemie' af.

Het aantal ziektegevallen loopt merkbaar op, vooral op scholen. 'Normale' seizoensgriep wordt volgens deskundigen hoegenaamd niet gesignaleerd. "Wat wij aan influenzamonsters binnenkrijgen, is eigenlijk alleen maar Mexicaanse griep." Directeur R. Coutinho van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM weigerde gisteravond mededelingen te doen over de actuele status van de griep. Maar zijn woordvoerders gaven zonder terughoudendheid aan dat 'de kans groot is' dat het H1N1-influenzavirus vanaf vandaag een beperkte epidemie van Mexicaanse griep geldt.

Woordvoerder H. Wychgel bevestigde: "Afgelopen week ging het om 6,9 griepzieken per 10.000 inwoners. Twee weken achtereen een ziektecijfer van omgerekend meer dan 50 zieken per 100.000 inwoners, en daar ziet het nu naar uit, betekent een lichte epidemie." Vanmorgen bekijkt het RIVM de jongste griepgegevens.

Ook in de VS beginnen de griepcijfers flink op te lopen. En in Australië worden zelfs de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen bevolkt door veelal jonge patiënten met de Mexicaanse griep. Ze zijn in bijna alle gevallen opgenomen met een ernstige longontsteking. Of en hoeveel jonge patiënten daar als gevolg van dit griepvirus overlijden, is nog onduidelijk. Sommige griepexperts in ons land houden er rekening mee dat de 'vroege griepsituatie op het zuidelijk halfrond' een voorbode kan zijn voor wat ons hier te wachten staat.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5141601/__Griep_sluipt_binnen__.html

En als klap op de vuurpijl:

Meisje (14) bezwijkt aan Mexicogriep

Een meisje van 14 jaar is deze week aan de Mexicaanse griep overleden. Ze was voor ze de ziekte kreeg gezond, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag.

De afgelopen week overleed ook een 40-jarige man met de Mexicaanse griep. Hij was al enige tijd ernstig ziek. Het aantal mensen in ons land dat aan deze griep is overleden, is hiermee opgelopen tot zes.

In Nederland heerst nu officieel een griepepidemie van de Mexicaanse griep. Dat stelt het RIVM op basis van een peiling onder huisartsen in Nederland, uitgevoerd in samenwerking met gezondheidsinstituut Nivel.

Er is sprake van een officiële griepepidemie omdat huisartsen twee weken achter elkaar meer dan 55 mensen op elke 100.000 Nederlanders met griepachtige klachten turfden. Volgens het Nivel telden de huisartsen in de week van 5 tot en met 11 oktober 69 mensen met griep per 100.000 mensen. Een week later was dat weer het geval, aldus het Nivel.

Het RIVM zegt vrijdagmiddag de cijfers bekend te maken en wil daarom nog niet reageren.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5143430/__Meisje__14__bezwijkt_aan_griep__.html

Je ziet het, de media machine draait weer op volle toeren! Laatst was er ook alweer een deskundige in het nieuws die voorspelde dat er minstens 25.000 tot 30.000 griepdoden zouden gaan vallen. Bibberen jullie ook al? Komt natuurlijk goed uit, aangezien de vaccinaties tegen de mexicaanse griep in november van start gaan. (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 19:44:
Zo meteen hier op de tv:

waar is hier?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 19:45:
lieve schat

:bloos:

ik doe niks anders mail ze alles toe

dan maar slaan hoor :yes:
wow wil je die ff langs brengen dan ? wel zonder kogels dan

ja is een met water navulbare :lol:

En anders nog wel een lege hennessy fles

wat is dat?

nu OT graag

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 19:49:
dan maar slaan hoor

kom je me helpen dan ? :bloos:

ja is een met water navulbare

vetcool :woep: :lol:

Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 19:44:
alles wat je wil weten over de mexicaanse griep" haha wat een propaganda zal daar allemaal weer aan de man gebracht worden

welk net?

Waarschuw beheerder
donateur
wat is dat?

zal jij niet weten nee
Waarschuw beheerder
waar is hier?

Belgieeeee
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 19:52:
welk net?

misschien kunnen jullie die zender ook nemen? één, belgische tv zender, programma: "koppen"
Uitspraak van Mike E op donderdag 5 november 2009 om 19:45:
Heee.... dat was niet persoonlijk bedoeld! Het is gewoon ongezond nooit ziek te zijn.

het lot ontloop je niet :lol:
Uitspraak van Mike E op donderdag 5 november 2009 om 19:45:
Zie je liever levend komen spoken. :P

:o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 oktober 2009 om 11:22:
Komt natuurlijk goed uit,

Heeft dan ook echt geen enkele aardbewoner het door, behalve ik????

Eerst ff een opsomming, mischien begrijpen meer mensen het dan:

- Mexico;
- Maya;
- 2012.

Dat er een telfout is gemaakt, is weer een complot theorie van de US Government....

De Mexicaanse Griep gaat er dus voor zorgen dat heel de wereld raakt uitgestorven in 2012. Elke overheid wil dus nog iedereen geld aftroggelen voor een vaccinatie. Net doen alsof de wereld niet in 2012 maar 208 jaar later, zorgt ervoor dat mensen toch nog een vaccinatie gaan halen. Zouden ze toch 2012 aanhouden, dan denkt iedereen: voor die twee dat ik nog leef haal ik echt geen spuitje meer......

:)
Waarschuw beheerder
stukje op de site over de uitzending:

MARC VAN RANST: DE MAN IN BANGE GRIEPTIJDEN

Alles is in gereedheid gebracht om zaterdag te beginnen vaccineren. België is daarmee één van de eerste landen in Europa die de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep inzet. Daarvoor heeft Marc Van Ranst gezorgd, beter bekend als “de griepcommissaris”. Hij is de man die sinds het uitbreken van de griep alles in goede banen leidt. Koppen loopt twee dagen in het spoor van Van Ranst, die sinds april niet heeft stil gezeten. Hij was al langer griepcommissaris, maar het was meer een hobby voor hem. Van Ranst: “Ik had nooit gedacht dat het zo uit de hand zou lopen. Een pandemie verwacht je maar eens in de 40 jaar.”

In het callcenter van het commissariaat lopen dagelijks telefoontjes binnen van bezorgde mensen. Ze stellen vragen over de schadelijkheid van het vaccin. “Nonsens,” zegt Van Ranst, “het vaccin is volledig getest. Men zou nooit een vaccin zo massaal verspreiden als er ook maar iets schadelijk aan zou zijn.” Ook paniek is volgens Van Ranst absoluut niet aan de orde: “het aantal doden dat er gewoonlijk valt bij een gewone seizoensgriep is op dit moment nog altijd groter dan bij de Mexicaanse griep.”

Vorige week kreeg Van Ranst heel wat kritiek te verduren. De Belgische Vereniging van Artsensyndicaten riep zelfs even om zijn ontslag. Ze verweten hem chaotisch beheer en onduidelijke communicatie. Van Ranst zelf blijft er nuchter onder maar de hele heisa weegt wel op zijn gezin. Zijn vrouw, Erna Smets, reageert, “die kritiek raakt mij heel erg. Zeker als ik zie hoeveel tijd hij er van bij het uitbreken heeft ingestoken.” Ze is ook fier op haar man, “je kan een job als die van hem niet doen als je daar niet totaal door gepassioneerd bent. Ik vind die passie mooi.”
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 19:57:
misschien kunnen jullie die zender ook nemen?

ik neem wel wat anders

één, belgische tv zender, programma: "koppen"

1 ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 5 november 2009 om 19:47:
Ik

excuus(F)

wat ik net zei,.. was voor iemand anders bedoelt:)

Waarschuw beheerder
:O ruff, heb jou helemaal over het hoofd gezien!!
:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 20:05:
oke en nu de tijd nog a.u.b. :lol:

8) 20u45

Kunnen jullie die nemen? Ik dacht van wel... ik was even op de site aan het zoeken maar nog niet gevonden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het lot ontloop je niet

Waar mensen zich zo druk over maken. Ziek zijn is een van de grootste genoegens in het leven, vooropgesteld dat men niet al te ziek is en niet hoeft te werken voor men genezen is.

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 20:09:
het duurde effe maargoed ;)

Belgen zijn wat trager he

lol:)
Waarschuw beheerder
zooo :o hoor net iets over de vaccinatie. Iemand die ik ken zen vriendin werkt in de gezondheidszorg en heeft zich laten vaccineren, nu heeft ze enkele dagen na het vaccin enorme pijn in haar arm gekregen en is ze erg onwel beginnen worden, enkele andere van haar collega's kampen met verlammingsverschijnselen :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 20:18:
hoor net iets over de vaccinatie. Iemand die ik ken zen vriendin werkt in de gezondheidszorg en heeft zich laten vaccineren, nu heeft ze enkele dagen na het vaccin enorme pijn in haar arm gekregen en is ze erg onwel beginnen worden, enkele andere van haar collega's kampen met verlammingsverschijnselen

:O:O
Waarschuw beheerder
zooo hoor net iets over de vaccinatie. Iemand die ik ken zen vriendin werkt in de gezondheidszorg en heeft zich laten vaccineren, nu heeft ze enkele dagen na het vaccin enorme pijn in haar arm gekregen en is ze erg onwel beginnen worden, enkele andere van haar collega's kampen met verlammingsverschijnselen

eckt waar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 20:28:
jaaaaa

De britse gezondheidsorganisatie HPA heeft neuroglogen gezegd opmerkzaam te zijn voor een stijging van gevallen van Guillain-Barre Syndroom als bijwerking van de komende vaccinatie tegen de Mexicaanse varkensgriep. Bij deze ziekte verlammen de ademhalingsspieren en komen mensen door verstikking om het leven.

De link naar deze vreselijke ziekte word gelegd omdat in 1976 honderden mensen verlammingsverschijnselen opliepen na te zijn gevaccineerd tegen een griep uitbraak. Uiteindelijk stierven er meer mensen door Guillain-Barre Syndrome (Giftig Vaccin Syndroom) dan door de griep zelf. Het middel was dus erger dan de kwaal! Mensen die zich hebben laten vaccineren liepen 800 % meer kans de vreselijke neurologische stoornis op te lopen dan wie zich niet liet vaccineren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 5 november 2009 om 20:48:
De link naar deze vreselijke ziekte word gelegd omdat in 1976 honderden mensen verlammingsverschijnselen opliepen na te zijn gevaccineerd tegen een griep uitbraak.

geschiedenis herhaalt :o:o

iemand de uitzending net gezien op tv? Haha ben eeecht overtuigd hoor nu, wat een sukkel zeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 20:54:
iemand de uitzending net gezien op tv?

Nope maar vertel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 5 november 2009 om 21:03:
Nope maar vertel?

die beweerde dus desondanks heel wat artsen en wetenschappers het tegengestelde zeggen dat de vaccins 100% zeker goed zijn en volledig getest. Dat nu zaterdag in belgie de vaccinatie ronde begint voor de risicogroepen. Verder zei hij dat er 8 doden zijn in belgie zogezegd van die griep (nog niets van gehoord nochtans). En als grap van alles zei hij op het einde dat hij zelf nog niet gevaccineert is en niet zeker is of hij zich laat vaccineren, en zijn zoontje ook niet.

Hmmm, volgens mij denkt die dat de mensen achterlijk zijn...
Waarschuw beheerder
mijn god :O dit is niet normaal :O

resultaat na vaccinatie mexicaanse griep

Waarschuw beheerder
donateur
misschien kunnen jullie die zender ook nemen? één, belgische tv zender, programma: "koppen"

:P

zooo hoor net iets over de vaccinatie. Iemand die ik ken zen vriendin werkt in de gezondheidszorg en heeft zich laten vaccineren, nu heeft ze enkele dagen na het vaccin enorme pijn in haar arm gekregen en is ze erg onwel beginnen worden, enkele andere van haar collega's kampen met verlammingsverschijnselen

wtf :o

Uitspraak van Eibhlin op donderdag 5 november 2009 om 21:06:
Hmmm, volgens mij denkt die dat de mensen achterlijk zijn...

jemig zeg :|
Waarschuw beheerder
opbokken met die kutgriep :bye:
er gaan nog altijd meer mensen dood aan de gewone griep dus zo bijzonder is deze niet
bangmakerij dus :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 21:28:
mijn god dit is niet normaal

omg ruf :roflol:

Waarschuw beheerder
vandaag 1e vaccin gehad voor mexicaanse griep...merk er niks van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 21:41:
vandaag 1e vaccin gehad voor mexicaanse griep...merk er niks van

komt nog wel sterkte :knuffel:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 21:41:
ja eckt niet normaal he

neej ekt ni :o :lol:

Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 21:43:
komt nog wel sterkte

idd .. :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 21:43:
komt nog wel sterkte :knuffel:

thanks (K) :lol:

zou je zien dat ik de komende 3 weken als ik vakantie heb ziek ben :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 21:45:
thanks

zou je zien dat ik de komende 3 weken als ik vakantie heb ziek ben

ja dat is meestal in vakanties :lol:

:kusje2:

Waarschuw beheerder
wel grappig trouwens dat sommige zich druk maken over de bijwerkingen van een vaccinatie maar wel elk weekend van alles en nog wat slikken en snuiven :lol: net ofdat dat zo gezond is hehe :P

Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 21:47:
ja dat is meestal in vakanties :lol:

ach ja zie het allemaal wel...volgende week normale prik en in december nog een keer mexicaanse griepprik

Dood gaan we uiteindelijk toch wel :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 21:54:
wel grappig trouwens dat sommige zich druk maken over de bijwerkingen van een vaccinatie maar wel elk weekend van alles en nog wat slikken en snuiven :lol: net ofdat dat zo gezond is hehe :P

ik niet :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2009 om 21:54:
wel grappig trouwens dat sommige zich druk maken over de bijwerkingen van een vaccinatie maar wel elk weekend van alles en nog wat slikken en snuiven net ofdat dat zo gezond is hehe

:lijn: :xtc: dat zijn juist vitamientjes :honger:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 5 november 2009 om 22:01:
dat zijn juist vitamientjes

:woep: :lol: o:)