Partyflock

Forumonderwerp · 1076734

Waarschuw beheerder
Weer wat nieuwe berichten aangaande de mexicaanse griep:

Griep sluipt binnen

Nederland raakt heel voorzichtig in de greep van de Mexicaanse griep. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kondigt vrij zeker in de loop van vandaag voor het hele land een 'lichte epidemie' af.

Het aantal ziektegevallen loopt merkbaar op, vooral op scholen. 'Normale' seizoensgriep wordt volgens deskundigen hoegenaamd niet gesignaleerd. "Wat wij aan influenzamonsters binnenkrijgen, is eigenlijk alleen maar Mexicaanse griep." Directeur R. Coutinho van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM weigerde gisteravond mededelingen te doen over de actuele status van de griep. Maar zijn woordvoerders gaven zonder terughoudendheid aan dat 'de kans groot is' dat het H1N1-influenzavirus vanaf vandaag een beperkte epidemie van Mexicaanse griep geldt.

Woordvoerder H. Wychgel bevestigde: "Afgelopen week ging het om 6,9 griepzieken per 10.000 inwoners. Twee weken achtereen een ziektecijfer van omgerekend meer dan 50 zieken per 100.000 inwoners, en daar ziet het nu naar uit, betekent een lichte epidemie." Vanmorgen bekijkt het RIVM de jongste griepgegevens.

Ook in de VS beginnen de griepcijfers flink op te lopen. En in Australië worden zelfs de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen bevolkt door veelal jonge patiënten met de Mexicaanse griep. Ze zijn in bijna alle gevallen opgenomen met een ernstige longontsteking. Of en hoeveel jonge patiënten daar als gevolg van dit griepvirus overlijden, is nog onduidelijk. Sommige griepexperts in ons land houden er rekening mee dat de 'vroege griepsituatie op het zuidelijk halfrond' een voorbode kan zijn voor wat ons hier te wachten staat.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5141601/__Griep_sluipt_binnen__.html

En als klap op de vuurpijl:

Meisje (14) bezwijkt aan Mexicogriep

Een meisje van 14 jaar is deze week aan de Mexicaanse griep overleden. Ze was voor ze de ziekte kreeg gezond, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag.

De afgelopen week overleed ook een 40-jarige man met de Mexicaanse griep. Hij was al enige tijd ernstig ziek. Het aantal mensen in ons land dat aan deze griep is overleden, is hiermee opgelopen tot zes.

In Nederland heerst nu officieel een griepepidemie van de Mexicaanse griep. Dat stelt het RIVM op basis van een peiling onder huisartsen in Nederland, uitgevoerd in samenwerking met gezondheidsinstituut Nivel.

Er is sprake van een officiële griepepidemie omdat huisartsen twee weken achter elkaar meer dan 55 mensen op elke 100.000 Nederlanders met griepachtige klachten turfden. Volgens het Nivel telden de huisartsen in de week van 5 tot en met 11 oktober 69 mensen met griep per 100.000 mensen. Een week later was dat weer het geval, aldus het Nivel.

Het RIVM zegt vrijdagmiddag de cijfers bekend te maken en wil daarom nog niet reageren.

Brong:
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5143430/__Meisje__14__bezwijkt_aan_griep__.html

Je ziet het, de media machine draait weer op volle toeren! Laatst was er ook alweer een deskundige in het nieuws die voorspelde dat er minstens 25.000 tot 30.000 griepdoden zouden gaan vallen. Bibberen jullie ook al? Komt natuurlijk goed uit, aangezien de vaccinaties tegen de mexicaanse griep in november van start gaan. (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 08:57:
daar werk jij nu toch zeker zelf ook aan mee?????

ik veroordeel geen anderen ik veroordeel de spuit en de situatie.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DKG op maandag 9 november 2009 om 18:11:
als het zo slecht is, waarom laat een compleet prof voetbalteam zijn eigen inenten?

Die zullen wel weer een net iets ander goedje krijgen dan de gewone burger 8)

kennen ze ook nie weten want hij is er nog nie zolang

Normaal gesproken worden medicijnen echt wel langer getest voordat ze in de handel komen :/
Dat is ook het gekke eraan, alle doden op 1 na hadden iets anders ten grondslag of helemaal geen griep, van die ene weten ze het nog niet, maar dan wel een halve bevolking inenten met een middel die niet lang genoeg getest is :|
hier hetzelfde
heb k ook nie voor gekozen hoor maarja shit happens nu eenmaal

Er zijn genoeg mensen met een oproep die niet gaan, het is een vrije keus (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:06:
1 vaccinatie beschermt 40%
en een 2de vaccinatie beschermt je 70%

dus blijft er nog 30 over :/

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:09:
ik heb de mexicaanse griep al 2 keer gehad en je kunt het een beetje vergelijken met de gewone griep alleen heb je beetje meer koorts en rooie wangen

was je er op getest dan dat je t had?

hoe weet je dat?

das algemeen bekend ;)

als het zo slecht is, waarom laat een compleet prof voetbalteam zijn eigen inenten?

omdat er verschillende in omloop zijn .. goede en slechte ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:12:
weten we van , en ook niet

:lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:12:
Maar goed aan de bond gevraagd ze kunnen in ieder geval je niet verplichten op werk en sowieso niet je dagen of je loon inhouden. Dus die managers lullen ook lekker een eind weg alleen maar om voor te zorgen dat er zo min mogelijk zieken op de werkvloer zijn

kijk das beter ;) told ya so ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 18:18:
Die zullen wel weer een net iets ander goedje krijgen dan de gewone burger 8)

nee hoor , precies hetzelfde :)
Normaal gesproken worden medicijnen echt wel langer getest voordat ze in de handel komen :/
Dat is ook het gekke eraan, alle doden op 1 na hadden iets anders ten grondslag of helemaal geen griep, van die ene weten ze het nog niet, maar dan wel een halve bevolking inenten met een middel die niet lang genoeg getest is :|

tja ken gebeuren he :)
maar ik neem aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn
Er zijn genoeg mensen met een oproep die niet gaan, het is een vrije keus (y)

ja en heb me keuze gemaakt ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:18:
das algemeen bekend ;)

hoor geen feiten :honger:
omdat er verschillende in omloop zijn .. goede en slechte ;)

:roflol: is geen drugs :lol:

Waarschuw beheerder
kijk das beter told ya so

I know 't het gaat mij niet meer om de vaccinatie nu maar niemand gaat mij dreigen dat ik niks uitbetaald krijgt. Nu er met de bond is gedreigd ontkent ze in alles ooit gezegd te hebben ..... A real NSB'er
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DKG op maandag 9 november 2009 om 18:23:
tja ken gebeuren he
maar ik neem aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn

Erg goedgelovig dus ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:24:
I know 't het gaat mij niet meer om de vaccinatie nu maar niemand gaat mij dreigen dat ik niks uitbetaald krijgt. Nu er met de bond is gedreigd ontkent ze in alles ooit gezegd te hebben ..... A real NSB'er

Moest jij van het werk een prik halen?? :o
ja en heb me keuze gemaakt

(y) Jij bent er tenminste duidelijk in en zeurt er ook niet over :lol:
hoor geen feiten

Wel als je er meer in gaat verdiepen, maar daar moet je maar net zin in hebben ;)
nee hoor , precies hetzelfde

Geloof ik niets van O:)

Waarschuw beheerder
:bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is geen drugs

Ik heb liever met die duifjes erop :kwijl: :roflol:

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 18:29:
Moest jij van het werk een prik halen??

Ze willen het verplichten omdat wij veel in contact staan met zorgvragers enz...... maar de echte reden is gewoon om het ziekteverzuim tegen te gaan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:48:
Ze willen het verplichten omdat wij veel in contact staan met zorgvragers enz.

Ik ook, werk in de hulpverlening maar bij ons is dit niet ter sprake gekomen, ik word alleen jaarlijks getest op tbc :/
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:32:
ik heb de mexicaanse griep al 2 keer overleeft

Al 2 x gehad :lol: dat doe je goed :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 18:50:
Ik ook, werk in de hulpverlening maar bij ons is dit niet ter sprake gekomen, ik word alleen jaarlijks getest op tbc

Denk dat het voor iedere instelling anders is maar voor Hepatitus B heb ik me wel laten inenten omdat we veel met injecties enz .... werken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:53:
Denk dat het voor iedere instelling anders is maar voor Hepatitus B heb ik me wel laten inenten omdat we veel met injecties enz .... werken

Maar ze waren dus niet blij met een opstandig iemand :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 17:38:
nederland moet er 2 ipv 1 :x en dat terwijl 1 prik voldoende zou zijn :s
belgie geeft hun bevolking maar 1 spuit .. .. vreemd 8)

niet vreemd. dit is enige tijd geleden én laatst nog uitgelegd. verschillende fabrikanten met verschillende doseringen. of meteen een hoge dosering (dus 1x) of gespreid( 2x).

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:09:
ik heb de mexicaanse griep al 2 keer gehad

dus het is waar dat je na 1x niet immuun bent? kijk, dat vind ik nou interessant, want in mijn ogen - als leek - lijkt het dus dat het virus nog steeds aan het muteren is waardoor je lichaam maar niet immuun wordt. en het geeft ook aan - volgens mij - dat de zorgen die de virologen hebben best wel gerechtvaardigd zijn.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:05:
en jij geloofd dat ? 8) vaccins zijn veel te snel gemaakt joh ;)
weten ni eens de bijwerkingen op langere termijn ;)

dat is en blijft het probleem bij een epidemie en/of pandemie. wacht je te lang en het wordt een ware pandemie, dan ben je de lul. wederom: het is kiezen voor het minst kwade, zeg maar.
Erg goedgelovig dus ;)

begin je nou weer? :lol:
je bent erger dan een Jehova-getuige :P

en ow ja, Underground. ben blij om te horen dat je weer gezond bent. maar zoals ik al heb uitgelegd, stelt de griep voor een heleboel mensen WEL wat voor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 18:55:
Maar ze waren dus niet blij met een opstandig iemand

Er zijn heel veel mensen in huis niet mee eens met dit rare beleid en nou ze horen dat veel de bond hebben gebeld is het ineens ontkennen

Waarschuw beheerder
is toch duidelijk he

daarom(Y)
ja en heb me keuze gemaakt

idem dito!
Jij bent er tenminste duidelijk in en zeurt er ook niet over

:roflol: :x
WIJ zeuren beiden(Y)
hebben ook beiden gelijk.... alleen staan we lijn recht tegenover elkaar :lol:
ik zeg ja,.. en jij zegt nee(F)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:57:
begin je nou weer?
je bent erger dan een Jehova-getuige

Dus jij gelooft alles wat de overheid je verteld, en jij denkt echt dat ze het beste met ons voorhebben :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 19:08:
Dus jij gelooft alles wat de overheid je verteld, en jij denkt echt dat ze het beste met ons voorhebben

vooral doorgaan(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:59:
en nou ze horen dat veel de bond hebben gebeld is het ineens ontkennen

Wat erg dat je zo ver moet gaan :O
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 19:08:
ik zeg ja

Ben je nu zeker van je zaak dat je hem gaat halen dan ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 19:11:
Wat erg dat je zo ver moet gaan

dit is pas een peuleschilletje op de afdeling........ dat mens staat niet voor niks op de zwarte lijst bij de bond :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 19:11:
Ben je nu zeker van je zaak dat je hem gaat halen dan

:yes: voel me geroepen 8)
Waarschuw beheerder
wat is nu de waarheid?????????????????
is die vaccinatie veilig?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik mag nog geen vaccinatie, omdat nog ( net ) niet in de 4e maand van de zwangerschap zit.
Onze zoon krijgt het wel, mijn man neemt hem voor mij. Ik zit toch in de risicogroep, en ja dat voel ik zelf wel aan.
Momenteel een weerstand van - 50%.
Daarbij een zoon van 2 die snel benauwd is. Daarnaast ook nog verhalen gehoord/gelezen ( van o.a. vrienden ) van wie de kleine de MG heeft gehad en echt ontzettend ziek zijn geweest. En die kids waren allemaal al wat ouder.
Ik moet er niet aan denken dat mijn minimonster ook zo ziek wordt.

Anywho, naar mijn idee ( en alle info. die ik afgelopen periode heb gelezen/gehoord/ervaren ) zijn de eventuele bijwerkingen van inenten verwaarloosbaar met de symptomen/gevolgen van de tacohoest.

Ik ben wel van mening dat áls je gezond, jong en sterk bent je zo'n griep goed door komt. Met voldoende rust en vocht komt het vaak wel goed.

Oh ja, en de overheid wil ons allemaal dood maken :aai: Eerst een dodelijke ziekte de wereld in brengen, om vervolgens een medicijn er tegen te ontwikkelen waarvan mensen beter worden, oh nee, waarvan toch een héél klein percentage ziek van wordt.
En ik heb daarnet Elvis in een ufo chemtrails zien maken!!! :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op maandag 9 november 2009 om 19:55:
En ik heb daarnet Elvis in een ufo chemtrails zien maken!!!

:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op maandag 9 november 2009 om 19:55:
ik heb daarnet Elvis in een ufo chemtrails zien maken!!!

Uitspraak van ®uffy :respect:© op maandag 9 november 2009 om 20:24:
foto?

hier vloog hij boven men eigen tuintje
[img width=600 height=800]http://i35.tinypic.com/2e0v8so.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®uffy :respect:© op maandag 9 november 2009 om 20:24:
foto?

Helaas geen "actie foto"
Wel heeft hij even voor mij geposeerd (L)

[img width=480 height=735]http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/1999/Jun-13-Sun-1999/photos/business.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MamaDeLuxe op maandag 9 november 2009 om 20:46:
Helaas geen "actie foto"
Wel heeft hij even voor mij geposeerd

:respect:

mooie foto :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:lol:

Waarschuw beheerder
Hij is vet (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 9 november 2009 om 19:08:
Dus jij gelooft alles wat de overheid je verteld, en jij denkt echt dat ze het beste met ons voorhebben :|

schat, ik merk dat je mij comments niet leest!!!!
val me van je tegen, hoor :cry:
ik lees de jouwe wel :(

snik snik...

Waarschuw beheerder
donateur
dat is en blijft het probleem bij een epidemie en/of pandemie. wacht je te lang en het wordt een ware pandemie, dan ben je de lul. wederom: het is kiezen voor het minst kwade, zeg maar.

vertrouw t gewoon nog ni helemaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 22:11:
vertrouw t gewoon nog ni helemaal

zolang het niet dit resultaat oplevert vind ik alles goed
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

en dan worden we ziek en dan, heb je nog nooit een griepie gehad ofsow

Waarschuw beheerder
ik ga iig geen vaccin halen, ze hebben nog totaal geen idee wat de gevolgen op lange termijn zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 23:57:
ik ga iig geen vaccin halen

Idd.. :yes:
Daar word je zieker van dan die hele griep

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kelss op maandag 9 november 2009 om 23:58:
Daar word je zieker van dan die hele griep

je kunt last hebben van bijwerkingen!
maar zieker van de vaccinatie.. dan de griep zelf..:no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 07:54:
maar zieker van de vaccinatie.. dan de griep zelf..:no:

heb je al eens serieus de bijsluiter gelezen van sommige gewone medicijnen alleen al die wel goed onderzocht zijn, als je soms kijkt naar wat je hebt en wat je kan krijgen (gelukkig is daar de kans kleiner maar ook niet uitgesloten) kan je inderdaad in veel gevallen er slechter van af komen dan wanneer je die niet neemt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 10 november 2009 om 08:10:
heb je al eens serieus de bijsluiter gelezen van sommige gewone medicijnen

we hebben het over die mexicaanse griep vaccinatie! en niet over andere medicijnen...
heb jij de bijwerkingen al doorgenomen van die vaccinaties???

Waarschuw beheerder
Wat zijn de bijwerkingen van het nieuwe vaccin?:

De eerste dag na de prik kunt u wat pijn, roodheid of zwelling hebben op de plaats van de prik. Bij deze vaccinatie kunnen er iets meer bijwerkingen op de plaats van de prik voorkomen dan bij de jaarlijkse griepprik. Dit gaat vanzelf over. Sommige mensen voelen zich na de prik een aantal dagen minder lekker. Maar door de prik kunt u géén griep krijgen. In de bijsluiters van de vaccins (Pandemrix en Focetria) vindt u een lijst met verschijnselen, die mogelijk na de vaccinatie kunnen optreden. Deze verschijnselen kunnen vaak voorkomen of zeer zeldzaam zijn. Als u heeft last heeft van verschijnselen die in de bijsluiter staan, hoeven deze niet werkelijk veroorzaakt te zijn door de vaccinatie. De kans hierop hangt af van:

*de tijd tussen de vaccinatie en het ontstaan van de verschijnselen;
*hoe lang de verschijnselen duren.

Bij ‘dode’ vaccins zoals het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) treden mogelijke bijwerkingen meestal op binnen 24 uur na de prik. Na 1-2 dagen zijn deze verschijnselen weer over. In zeldzame gevallen is er sprake van indirecte bijwerkingen. Deze ontstaan pas veel later. Dit is het geval bijvoorbeeld bij zogenaamde immuun gemedieerde aandoeningen. Een voorbeeld van een dergelijke aandoening is het Guillain-Barré syndroom. Heeft u onverklaarbare verschijnselen en denkt u dat ze te maken hebben met de prik? Neem dan contact op met uw huisarts. U kunt de verschijnselen ook melden bij het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb.

Welke bijwerkingen kan ik verwachten na vaccinatie?

Zoals bij alle geneesmiddelen kunnen na vaccinatie tegen griep mogelijke bijwerkingen optreden. Mogelijke bijwerkingen zijn te verdelen in locale reacties op de plaats van injectie, zoals: pijn, roodheid, zwelling of verharding en algemene klachten. Daarnaast kunnen bijwerkingen optreden door het actief worden van het afweersysteem, zoals: hoofdpijn, moeheid, koorts, en pijn in de spieren of gewrichten. De meeste reacties verdwijnen zonder behandeling, meestal binnen 1 à 2 dagen. Niet alle reacties na vaccinatie zijn ook het gevolg van vaccinatie (ook zonder vaccinatie kunnen mensen ziek worden of ziekteverschijnselen ervaren).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tjonge jonge hebben jullie het er nou nog steeds zo druk mee ?! :lol:

Waarschuw beheerder
dit zal een issue blijven,..todat er meer duidelijkheid over bekend is(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Niet te druk om maken :aai: ....gewoon niet nemen dan is er ook niks aan de hand! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 23:57:
ik ga iig geen vaccin halen, ze hebben nog totaal geen idee wat de gevolgen op lange termijn zijn

De vaccinatie voor de MG wordt op de zelfde manier gemaakt (met de daarbijbehorende hulpstoffen) als de gewone jaarlijke griepprik, de influvac. En de gevolgen daarvan op lange termijn zijn duidelijk niet schadelijk.

Maar als je goed gezond bent en dus niet bij de zogenaamde risicogroep hoort, heb je de vaccinatie niet nodig.

Waarschuw beheerder
:bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 16:13:
mexicaanse griep is gewoon de grootste onzin waar men het over kan hebben

Zeg dat tegen de ouders waarvan de kinderen aan "de grootste onzin" zijn overleden (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 16:13:
mexicaanse griep is gewoon de grootste onzin waar men het over kan hebben

Je kan twijfels hebben over deze zaak en die heb ik ook maar om te zeggen dat het onzin is slaat nergens op.
in mijn omgeving is ook een kleintje overleden en die ouders en familie zijn er kapot van, je weet totaal
niet wat je zegt klootzak :looser:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:32:
ik heb de mexicaanse griep al 2 keer overleeft dus jullie hoeven je daar echt niet zo druk over te maken want het stelt eigenlijk helemaal niks voor

Jammer dat je het overleeft hebt, hopelijk krijg je het nog een 3de keer en dan hoop ik dat het fataal voor je is of in je directe omgeving, sorry maar jij vraagt erom en aangezien je opmerkingen in dit forum en hoe jij voorbij gaat aan het leed en verdriet wat ouders hebben na het overlijden van hun kind, zal het mijn geen reet kunnen schelen of je de pijp uitgaat, zal er een biertje opdrinken :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 16:45:
in mijn omgeving is ook een kleintje overleden

Aan de mexicaanse griep?
Waarschuw beheerder
zo , net wezen halen
Waarschuw beheerder
donateur
En, was het een dikke spuit die ze in je arm douwen ;p
Waarschuw beheerder
ik wil hem.:honger:

(de griep he)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 16:45:
je weet totaal
niet wat je zegt klootzak

zijn er wel meer hier die ach en wee roepen... erg triest!!

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 10 november 2009 om 17:17:
Aan de mexicaanse griep?

nee, aan een snot neus :rot:
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 10 november 2009 om 17:21:
En, was het een dikke spuit die ze in je arm douwen

je blijft doorgaan he:S
zeg es eerlijk,..je schijt hem zelf 7 kleuren voor een spuit zeker!!