Wat Maxim ook zegt het is allemaal zo braaf en voorspelbaar
Je hebt het nu ook over de mainstream. Als je denkt aan de early periode heb je het gewoon over een tijdvak, maar als je nu de huidige hardcore bekijkt heb je de mainstream, en de vele versplinterde substijlen als industrial hardcore, UK Hardcore (en dan niet die happy, maar werk van oa Producer/Fury/Deathmachine etc), terror, speedcore, frenchcore. Bovendien nog de vele raakvlakken met andere stijlen als techno, schranz, breakbeat en drum & bass. Als je dit allemaal samenvoegt heb je ook een brede muzieksoort die veel van elkaar verschilt. En bovendien, op de echt grote feesten vroeger voerde de toenmalige mainstream ook de boventoon.
Hier kan ik me helemaal in vinden, daarbij dat het perfect laten klinken ook een enorme drempel opwerpt om producties uit te brengen, immers hoe goed moet je wel niet zijn in dat opzicht om een plaat uit te brengen, mijn inziens worden deze hoge kwaliteiteisen ook gebruikt om het aanbod van producers bewust klein te houden. In combinatie met samenwerking met grote organisaties is het netwerk zo goed als gesloten. Waardoor er van gezonde concurrentie niet of nauwelijks sprake is. Met als gevolg dat van een creatieve ontwikkeling niet of nauwelijks sprake is.
Tja, als je de boekingskantoren van Platinum Agency en Most Wanted bij elkaar optelt kom je wel aan 90% van de geboekte dj's op de grote evenementen. Wie zijn er de laatste jaren al niet allemaal naar die grote agencies gegaan? Vandaar ook respect voor de onafhankelijke agencies van Cardiac en Third Movement. (alhoewel, Cardiac-artiesten maken voor Mid-Town vaak de Nightmare-anthems nu Neophyte en co bij Platinum zijn gegaan, en Third Movement heeft 3 Promo-feesten in de HMH gehad met Q-dance, en bovendien al 3 of 4 keer een stage gehost bij Q-base, maar toch)
Producers zijn er genoeg, er zijn door de jaren heen best wat artiesten geweest die een ander geluid hadden, maar idd niet zo sterk waren in de afmix. (Outrage & Prolaxx, Triax, Prowler etc)
Namen die de laatste jaren zijn doorgebroken komen ook allemaal van de gerenommeerde labels als Traxtorm, Neophyte, MOH etc.
Maar zelfs heel goede producties zijn nog geen garantie, State Of Emergency kwam een jaar of 2 terug ofzo in 1 keer met Raw Fuel Records, met kwalitatief erg sterke releases, maar wordt ook niet veel geboekt. (ze zijn nu wel pas naar Most Wanted, dus dat zal wel komen). De artiesten rond Hardcore Blasters idem dito, die jongens worden nu ze bij Most Wanted zitten pas veelvuldig geboekt.
Ach ja, dit is gewoon een fase waar de hele scene doorheen moet, ik heb het volste vertrouwen dat het weer helemaal goed komt.