Partyflock

Forumonderwerp · 1068492

Waarschuw beheerder
donateur
Poll, geopend op zondag 26 juli 2009, looptijd van 6124.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Hollandse politie stelletje sjappies?

13981%
ja, het zijn sjappies
3319%
nee, ik heb :repzekd:

[img width=400 cacheid=00142e1500026b3cf3cd66971a0289ea28]http://www.politie.nl/Zuid-Holland-Zuid/Images/politie%20en%20burger_tcm23-286589.jpe[/img]
[img width=364 height=500 cacheid=0010ae67002dc7d0af2c9f7a1a0289ea28]http://farm4.static.flickr.com/3212/3544275470_80fb2b34cc.jpg[/img]

Je leest het steeds vaker dat bij een vechtpartij de vechtersbaasjes ineens massaal tegen de politie keren.

http://www.elsevier.nl/web/10225358/Nieuws/Nederland/Agente-mishandeld-door-tientallen-scholieren.htm

Als ik de Nederlandse 'sterke arm' zo eens vergelijk met de Spaanse collega's dan is het wel duidelijk waarom...

Houdt de Nederlandse politie zich teveel bezig met bekeuringen uitdelen ipv gezag handhaven of is het juist wel lekker dat we zo'n politiekorps hebben in ons land?

Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat de politie maar moet blijven vragen of mensen weg willen gaan...
Wie weleens in Lloret da Mar is geweest weet dat de politie daar niet eens hoeft te praten.
Alleen aan komen lopen is al genoeg om te weten dat je weg moet gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik mis nog een optie: Geen mening enzo

Waarschuw beheerder
donateur
Lekkere strakke broeken bij de Spaanse pliesie :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:01:
Lekkere strakke broeken bij de Spaanse pliesie

idd :D
Waarschuw beheerder
Waar u op slaat, is nodig op straat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:01:
Lekkere strakke broeken bij de Spaanse pliesie :kwijl:

Nou idd:D

Hip ook, broek in de laarzen b)

Waarschuw beheerder
donateur
De politie schiet met scherp :LOL:

[img width=600 height=450 cacheid=0010ae66002dc7d158627d0a1a0289ea7e]http://www.incidentonline.nl/images/stories/779/Martin%20Damen%20-%20Grootscheepse%20snelheidscontrole%20Amsterdam%20levert%20tientallen%20boetes%20op%20007.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kneder-verseder op maandag 27 juli 2009 om 00:08:
geen vrouwen meer bij plesie bedoel je

In Lloret zat een keer een chick bij de Mossos d'Esquadra

Ik zag toen hoe een Duitser, die een toenaderingspoging deed, hardhandig op andere ideen werd gebracht

Waarschuw beheerder
donateur
si senor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 23:57:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ja, het zijn sjappies"

Waarschuw beheerder
Dit stelt me wel gerust...
(godver...link doet ut nie)

http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/aea12e86_gekke_politie.jpg
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jaja, die spanjaarden weten wel wat ze doen...;)
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "nee, ik heb :repzekd:"

veldwachters enzo jwt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 27 juli 2009 om 00:06:
Hip ook, broek in de laarzen

:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
die spanjaarden zien er lekker hetero uit ook :/

geef ze meteen lieslaarzen dan :rot:
Waarschuw beheerder
Wie weleens in Lloret da Mar

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:10:
In Lloret zat een keer

ga je toch lekker 50 weken per jaar in lloret zitten, om te kijken hoe gek die spaanse politie wel is!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:40:
die spanjaarden zien er lekker hetero uit ook

ik daag je uit een lid van de Guardia Civil te zeggen dat ie een homo is...

In Nederland krijg je een bekeuring, in Spanje slaan ze je tanden uit je smoel :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:40:
die spanjaarden zien er lekker hetero uit ook

geef ze meteen lieslaarzen dan

bespeur ik hier iets van jaloerzie :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 080 op maandag 27 juli 2009 om 00:43:
ga je toch lekker 50 weken per jaar in lloret zitten, om te kijken hoe gek die spaanse politie wel is!

:o
bitch
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:43:
In Nederland krijg je een bekeuring, in Spanje slaan ze je tanden uit je smoel

De gendarmerie in Frankrijk is ook niet mis.. Staan ze met hun "pistooltjes"aan de kant van de weg.. 8)

(Maakt veeeeeeeeeeel meer indruk dan de Nederlandse politie. :yes: Dus ik zeg (y), maar aan de andere kant.. Als ik weer eens met mijn fietsje zonder licht door het donker fiets, heb ik toch liever die Nederlander. Fiets je er toch wat makkelijker vandoor. 8) )

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 080 op maandag 27 juli 2009 om 00:43:

wil je me weg hebben ofzo? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:06:
wil je me weg hebben ofzo?

jij niet dan? 50 weken lang colossos of bumpers :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:43:
ik daag je uit een lid van de Guardia Civil te zeggen dat ie een homo is...

goed hoor
grote kans dat ie me toch niet verstaat :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
50 weken lang Friet van Piet eten en breezersletjes naaien :/

klink op zich niet verkeerd 8)

Ben btw weleens in mei in Lloret langs geweest toen ik daar in de buurt zat voor de GP van Barcelona... is echt helemaal uitgestorven :LOL:
dan wil jij daar echt geen 50 weken zitten :D

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zijn die agenten in de winter gewoon allemaal schaapherder of stratenmaker ofzo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:17:
50 weken lang Friet van Piet eten en breezersletjes naaien :/

klink op zich niet verkeerd

:D

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:18:
stratenmaker ofzo

Dan zijn ze beter in politieagentje spelen dan straten leggen, als je die straten daar in het algemeen bekijkt:d

Waarschuw beheerder
nadeel: ze hebben weinig respect
voordeel: ze zijn voor rede vatbaar
voordeel: ze behoren tot de minst corrupte van de wereld, al is dat geen reden om niet te verbeteren..

verder is het in de criminologie een hele discussie wat nou beter werkt. De politie is wel bezig hun imago te veranderen, ze willen neit langer bekend staan als 'je beste vriend'. terecht lijkt me...

Waarschuw beheerder
donateur
Daar moet ik je gelijk in geven, de gemiddelde straat lijkt wel een poffertjespan...

Maar het Nederlandse wegdek is sinds afgelopen winter ook in een beroerde staat :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:16:
grote kans dat ie me toch niet verstaat

ik denk dat de betekenis van het woord homo wel een behoorlijk internationaal karakter heeft
Waarschuw beheerder
Maar de guardia civil is toch de ME hier in Nederland?

Moet toch bekennen dat ik ook nog nooit een goed gesprek kon aanknopen met een ME'er hier!

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:25:
'je beste vriend'. terecht lijkt me...

werkt ook niet, je krijgt normaal gesproken ook niet snel een straf van je beste vriend :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 080 op maandag 27 juli 2009 om 01:30:
Maar de guardia civiel is toch de "ME" hier in Nederland?

Je kunt ze meer vergelijken met de Koninklijke Marachausse, alleen hebben ze veel meer bevoegdheden.
Wat hier de politie is, heet daar Policia Local en doet eigenlijk niets meer dan bekeuringen uitschrijven en pionnetjes neerzetten bij wegopbrekingen...

Dan heb je in Catalonie nog de Mossos d'Esquadra, die je wel met een soort ME kunt vergelijken.
Is een soort ordedienst, maar dan met politie-bevoegdheden...

soort uitsmijter en agentje in een...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 080 op maandag 27 juli 2009 om 01:30:
werkt ook niet, je krijgt normaal gesproken ook niet snel een straf van je beste vriend

dat hebben ze destijds (30 jaar terug ofzo?) gedaan zodat politie beter te benaderen is. Tsja ik vind het op zich wel iets goeds. Het is een beetje dezelfde discussie als harder of zachter of alternatief straffen. In andere landen waar de politie wel hard is of de straffen zwaar lijken niet minder criminaliteit te hebben. De vriendelijkere agent is gewoon wel prettiger om te benaderen en behulpzamer, maar van mij mag de knuppel er ook wel eens over heen. Misschien dat je dan een beetje pavloveffect krijgt: direct negatief gedrag afstraffen. En dat in combinatie met vriendelijkheid als ze wel aardig benaderd worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:26:
ik denk dat de betekenis van het woord homo wel een behoorlijk internationaal karakter heeft

dan noem ik hem gewoon loedel

Waarschuw beheerder
:roflol: al mijn commentaar whaha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:49:
In andere landen waar de politie wel hard is of de straffen zwaar lijken niet minder criminaliteit te hebben.

Moet jij voor de gein eens de criminaliteitscijfers opzoeken van landen als Singapore, Maleisie, Saoudie Arabie of Brunei...

Nagenoeg geen straatcriminaliteit zoals beroving, aanranding, drugshandel, diefstal of vandalisme.

Grafitti in Singapore? Je kijkt wel uit als je 8 stokslagen krijgt die zo hard zijn dat je reethuid er letterlijk van openbarst.
Beroving in Saoudie-Arabie? Zou jij iemand beroven als je hand en/of voet er onverdoofd af wordt gehakt.
Winkeldiefstal dezelfde straf.

aanranding in Maleisie? Stokslagen...

Grote bek op school? stokslagen...
Hier lopen mannetjes leraren te bedreigen en te mishandelen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:49:
dan noem ik hem gewoon loedel

deed deze gast dus ook...
nooit meer wat van vernomen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:56:
Moet jij voor de gein eens de criminaliteitscijfers opzoeken van landen als Singapore, Maleisie, Saoudie Arabie of Brunei...

mja maar toch is harder straffen geen oplossing. De criminaliteit zal er vast lager zijn, maar in het jaar criminologie dat ik heb gehad is vaak genoeg verteld dat harder straffen over het algemeen geen of een tijdelijke oplossing is.

Maar nog steeds heb ik ook vaak gedacht 'een hand afhakken moet toch zo naar zijn dat je het wel uit je hoofd laat'?

bij het vak penologie (over de werking van straffen) heb ik wel een keer een stuk ingeleverd waarin ik pleitte voor de doodstraf voor misdaden waar je nu 1 jaar cel of meer voor zou krijgen. Maar dat was voor iets waar we geen cijfer voor kregen en ik heb er ook nooit reactie op gehad :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 02:18:
toch is harder straffen geen oplossing

wel als je het in het openbaar doet...
Waarschuw beheerder

Artiest {SHOWLIST artist 77375, 66834, 69534, 111682}
Waarschuw beheerder
Spaanse Politie ;) =
Policia Local zie je nu ook in catalaans gebied, costa's etc, loret bijvoorbeeld
Mosses D'esqurada evengoed treden deze hard op, eerst slaan, dan praten
Guardia Civil = Plaatje, je ziet ze steeds minder,
Waarschuw beheerder
donateur
Eerder corrupt :lol: iig politie corps hier 10 km vandaan (L)
keer met de vrouwlijke flink neuken en je bent weer vrij man.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Als ik de Nederlandse 'sterke arm' zo eens vergelijk met de Spaanse collega's dan is het wel duidelijk waarom...

dat kan je wel zeggen ja.. hier wordt niet zo moeilijk gedaan als je geen respect toont

Waarschuw beheerder
Uitspraak van NW_DJW op maandag 27 juli 2009 om 05:30:
Spaanse Politie =
Policia Local zie je nu ook in catalaans gebied, costa's etc, loret bijvoorbeeld
Mosses D'esqurada evengoed treden deze hard op, eerst slaan, dan praten
Guardia Civil = Plaatje, je ziet ze steeds minder,

Policia watte?

Mossos is alleen in catalunia
guardia civil zijn voor specifieke taken anders dan handhaving en toezicht. alleen omdat je ze daardoor minder ziet wil niet zeggen dat het er minder zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 01:37:
Dan heb je in Catalonie nog de Mossos d'Esquadra, die je wel met een soort ME kunt vergelijken.
Is een soort ordedienst, maar dan met politie-bevoegdheden...

uhhm de mossos is gewoon politie. ze delen ook bekeuringen uit, en lopen op straat. die dragen dan ook een net uniform. dan heb je de brigada móvil en dát zijn de jongens waar je niks meer tegen moet zeggen als ja meneer, nee meneer.

Waarschuw beheerder
Je leest het steeds vaker dat bij een vechtpartij de vechtersbaasjes ineens massaal tegen de politie keren.

Ja, omdat Spanjaarden gewoon een socialer en beter opgevoed volk zijn die meer saamhorigheidsgevoel hebben dan allemaal die kut aso's hier.

NLers zijn zo ongeveer het meest aso schoftentuig van de hele EU, qua omgang met elkaar. Spanjaarden zijn veel gemoedelijker heb ik gemerkt. Komt nog eens bij dat agenten hier niet op de goeie manier geworven worden, zodat alleen maar sukkels met een IQ van ver beneden N.A.P. die geen natuurlijk gezag etc. hebben, wout worden.

Heb je bijv. de HAVO niet afgemaakt en ben je na de 4e MBO gaan doen, en ook dat maar halverwege afgemaakt, laten ze je op de politieschool al niet toe omdat je 'overqualified' bent.

Verder is er nog een verschil: de Guardia Civil en de Carabinieri zijn gendarmes, dwz. militaire politie. Das toch heel anders dan burger-agenten die je hier hebt. En de marechaussee die in feite als n soort reserve-douane op treedt... beter draaien ze dat om, er is niks mis met militaire disciplime inzetten om burgers zich koest te laten houden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:29:
Komt nog eens bij dat agenten hier niet op de goeie manier geworven worden,

komt meer door de regels wat ze wel en niet mogen
zullen vast zat agenten tussen zitten die terug willen slaan of eerste tik willen uitdelen
maar dan zijn ze de lul

kijk bijv naar wanneer ze hun wapen pas mogen trekken :/
als het al bijna te laat is :rot:
Waarschuw beheerder
onze politie mag gewoon niks doen, ze worden gewoon gelijk aangeklaagt ...

Waarschuw beheerder
donateur
in amerika volgens mij ook wel
maar daar hebben ze vaak geen oor voor een crimineel :p

hier krijg je als crimineel zelfs een: klant is koning, behandeling

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Wie weleens in Lloret da Mar is geweest weet dat de politie daar niet eens hoeft te praten.
Alleen aan komen lopen is al genoeg om te weten dat je weg moet gaan

opzich ook wel handig omda het meerendeel dat in lorret rondloopt geen spaans verstaat 8)

Waarschuw beheerder
Ik dacht dat we zo een hekel hadden aan politieagenten. Maar kennelijk willen sommige mensen dat ze naast hun hufterige gedrag ook nog de mogelijkheid krijgen om iemand helemaal verrot te slaan. Ik zeg doen! Met deze regering zie ik dat ook wel zitten (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 17:20:
Maar kennelijk willen sommige mensen dat ze naast hun hufterige gedrag ook nog de mogelijkheid krijgen om iemand helemaal verrot te slaan.

Ik denk dat de Nederlandsee agenten JUIST van die hufters zijn omdat ze allemaal zo graag willen maar niet mogen...
Ze zouden dolgraag eens een keer willen meppen op relmocrootjes of andere grootmuilen.
Dat geeft frustraties en de enige manier waarop ze die kwijt kunnen is door een hufter te zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=500 height=291 cacheid=0010aec8002dc8496e0babbd1a028a03ed]http://blocs.mesvilaweb.cat/media/bW9zc29z_66914_5988_1.jpg[/img]

wie niet horen wil...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:04:
Ik denk dat de Nederlandsee agenten JUIST van die hufters zijn omdat ze allemaal zo graag willen maar niet mogen..

Nee, het is net andersom; het PUBLIEK in NL is kutter dan in Spanje... NL-ers zijn eigenwijzer en trekken sneller hun bek open tegen mensen met uniform. Spanjaarden zijn gewoon meer gedisciplineerd. En je vergelijkt appels met peren;

De Guardia Civil zijn gendarmes, geen politiemensen. Het verschil is dat gendarmes lid zijn van de strijdkrachten. Hetzelfde geldt voor de Italiaanse Carabinieri. Hun legertraining zal echt wel beter uitpakken bij hun werk dan die veredelde MAVO-met-zwemles die agenten hier in NL hebben moeten volgen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Om gezag uit te stralen en in geval van nood, iemand een knuppel op z'n harses te rossen is niet veel opleiding nodig hoor...

ze moeten gewoon eens stoppen met het aannemen van allemaal sjappies...

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "nee, ik heb :respect:"

maar ik vind ze idd veels te soft

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ja, het zijn sjappies

wat een laffe kneusjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:15:
MAVO-met-zwemles

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:27:
Om gezag uit te stralen en in geval van nood, iemand een knuppel op z'n harses te rossen is niet veel opleiding nodig hoor...

Nee, maar om goede en maatschappelijk betrokken agenten te kweken die niet alleen hard kunnen optreden maar ook goed mensen met problemen kunnen helpen.

Dat laatste doet de politie hier in NL niet goed, en dát is de grootste reden dat er geen respect voor hun is. Mensen gaan de wouten haten omdat ze onverschillig reageren (hebben we geen mankracht voor) als je met problemen, zoals dreigende buren etc. aan komt zetten, terwijl ze 2km verderop wel staan te controleren op snelheid buiten de spits.

Dat respect verliezen ze echt niet omdat ze niet hard genoeg slaan.
Waarschuw beheerder
Was iedereen maar zo slim als Kapt'n Blaubar, zag de wereld er stukken beter uit, respect voor de held:respect:

Waarschuw beheerder
Das lulkoek. Ik ben te slecht in exacte vakken, als iedereen hetzelfde IQ had zoals ik leefden we nu nog met de technologische stand van 100 jaar geleden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 20:06:
Das lulkoek. Ik ben te slecht in exacte vakken, als iedereen hetzelfde IQ had zoals ik leefden we nu nog met de technologische stand van 100 jaar geleden.

:lol:

wat een zelfkennis :D :respect:

Waarschuw beheerder

http://www.youtube.com/watch?v=R5loFE97yWQ
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van David Connolly op dinsdag 28 juli 2009 om 19:57:
Was iedereen maar zo slim als Kapt'n Blaubar, zag de wereld er stukken beter uit, respect voor de held:respect:

Ach joh, die jongen heeft gewoon een beetje adhd.

Zo zijn die mensen nou eenmaal... het is ook een aandachtstoornis he :)
Waarschuw beheerder
donateur

Omdat ze zich idd te veel bezig houden met bekeuringen uitschrijven.

Waarschuw beheerder
donateur
als iedereen hetzelfde IQ had zoals ik leefden we nu nog met de technologische stand van 100 jaar geleden.

Ik denk dat als iedereen hetzelfde EQ als jou had dat alle forums ter wereld een stuk saaier en langer zouden zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:04:
Ze zouden dolgraag eens een keer willen meppen op relmocrootjes of andere grootmuilen.
Dat geeft frustraties en de enige manier waarop ze die kwijt kunnen is door een hufter te zijn...

Geloof me dat doen ze heus wel hoor. Ken er 1 en die werkt in Den Haag en af en toe komt ie met verhalen. Zijn dan van die gasten met grote bekken die zich gaan verzetten en tjsa dan wordt ie even wat hardhandiger. Terrecht zeg ik...de politie moet gewoon harder op treden. Let these motherfuckers know they mean business.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
doen de verkeerde dingen en zijn lui en laf..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 12:21:
en af en toe komt ie met verhalen

Daar heb je het al 'verhalen'

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! Mensol !! op woensdag 29 juli 2009 om 13:16:
Daar heb je het al 'verhalen'

:lol: Ik geloof hem wel, dus zullen wel feiten zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 13:37:
Ik geloof hem wel, dus zullen wel feiten zijn

Okidokie (F)
Waarschuw beheerder

Als er in nederland een zelfde soort politie-korps als de Guardia Civil, Carabinieri, e.d. zou ik er wel bij willen werken.
De nederlandse politie is laf, komt niet over en is de burger meer tot last dan dat ze ons beschermen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 29 juli 2009 om 11:43:
Ach joh, die jongen heeft gewoon een beetje adhd.

Zo zijn die mensen nou eenmaal... het is ook een aandachtstoornis he :)

Welke stoornis heb jij dan? Een dik klein vadsig kereltje uit Zuid Limburg die zich voordoet als een of andere society slet? En zich bovendien ook zo gedraagt op de forums?

Doet me denken aan de stoornis MPS.

Kijk, ik mag dan ook bullshit op mijn profiel hebben ingevuld, ik heb iig geen identiteitsprobleem.

Diarreebrein :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
verhalen

Den Haag

Hagenezen en hun verhalen :LOL:

Waarschuw beheerder
donateur
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=100018

zelfs de politie vind dat de politie sjappies zijn

Waarschuw beheerder
heb respect
Waarschuw beheerder
Alleen aan komen lopen is al genoeg om te weten dat je weg moet gaan.

Als er dan iets gebeurt, gaat het ook goed mis, dat valt in Nederland vaak wel mee als er gewone agenten rondlopen.

Ach, heeft allebei zo zijn voor en nadelen.

Vind het wel prima zo.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JoehoeToe op dinsdag 11 augustus 2009 om 19:45:
Als er dan iets gebeurt, gaat het ook goed mis

Maar er is wel duidelijkheid...

in Nederland wordt teveel geluld
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 augustus 2009 om 20:09:
Maar er is wel duidelijkheid...

Meer corruptie.

Minder gezelligheid.

Waarschuw beheerder
"ja, het zijn sjappies"

Soms *meestal* (vaak) :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geloof me dat doen ze heus wel hoor. Ken er 1 en die werkt in Den Haag en af en toe komt ie met verhalen. Zijn dan van die gasten met grote bekken die zich gaan verzetten en tjsa dan wordt ie even wat hardhandiger. Terrecht zeg ik...de politie moet gewoon harder op treden. Let these motherfuckers know they mean business.

in den haag trappen die joden je ook in elkaar hoor in de cel, algemeen bekend

Waarschuw beheerder
Ofcourse :P

Waarschuw beheerder
Nederlandse politie zijn (achterbakse) broekies.

maar politie zoals die in bijv. Spanje daar zit je ook niet op te wachten lijkt mij.

ze zijn allemaal kut.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de Nederlandse politie houdt zich veelste veel bezig met bekeuringen uitdelen ipv gezag handhaven

amen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Aardige mensen, bieden nu zelfs een voordelig weekend weg aan in Tilburg (y)
[img width=175 height=175]http://www.politie.nl/Midden-en_West-Brabant/Images/logo%20weekendjeweg_tcm25-401750.gif[/img]

Waarschuw beheerder
als iedereen hetzelfde IQ had zoals ik

Wat is je IQ?
Waarschuw beheerder
donateur

Duidelijk

Waarschuw beheerder
[img width=175 height=175]http://www.politie.nl/Midden-en_West-Brabant/Images/logo%20weekendjeweg_tcm25-401750.gif[/img]

wat een luxe cel zeg.. niet normaal.. hier in spanje zien ze er nét ff wat anders uit

Waarschuw beheerder
donateur
http://www.rnw.nl/nl/caribiana/article/ter-horst-harder-optreden-politie-bij-bedreiging

Hehe, gaat dat kutwijf eindelijk eens zorgen dat de politie gaat doen wat ze hoort te doen ipv bekeuringen schrijven als je 2 km te hard rijdt...
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Heb je hier serieus een poll voor nodig?"

Algemeen bekend;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 augustus 2009 om 13:23:
wat een luxe cel zeg.. niet normaal.. hier in spanje zien ze er nét ff wat anders uit

We leven hier niet in de middeleeuwen dus waarom zou een cel er wel zo uit moeten zien?
Zo luxe is die cel trouwens niet, de wc spoelt nooit door geloof ik en dat "bed" is van beton.

Verder past onze politie en hun houding precies bij de algemene instelling van de Nederlanders, hier heb je geen harde hand nodig om het in het gareel te houden. Dan heb ik 't niet over de opkomst van reljeugd en extreem agressieve Marokkanen e.d.
Die gedragen zich over het algemeen veel extremer, dus die zouden harder aangepakt moeten worden maar voor de rest zijn de agenten hier top.
Zou niet weten waarom je er geen respect voor zou hebben? Zonder hun is 't zooitje nog tien keer erger.

De mensen die op de agenten zeiken zijn dezelfde mensen die niks om hun buurt geven en er zelf niks aan doen om die buurt op te knappen door bijv. het opzetten van activiteiten buurtverenigingen en dergelijke. Sociale controle is de beste die er is.

Waarschuw beheerder
Zoiets bedoel je

Respect dat ie zijn wapen weg legt! Ik zou het gebruikt hebben.

Of het in andere landen beter is.. Hoe meer macht mensen hebben, hoe meer ze het misbruiken. Ik heb een tijdje in Zuid-Amerika geleefd en genoeg gedoe mee gemaakt. Spullen jatten als ze je fouilleren, om maar iets te noemen.

Corrupte teringlijers, dan mogen we hier in onze handjes knijpen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op zaterdag 31 oktober 2009 om 16:20:
We leven hier niet in de middeleeuwen dus waarom zou een cel er wel zo uit moeten zien?

eeehm, omdat in de cel zitten geen pretje hoort te zijn :/
Als je niet in de cel wil zitten moet je je gedragen, in Nederland is in de cel zitten echt geen straf...
behalve dan dat ze je altijd express eten geven wat niet goed is opgewarmd, maar dat is dan hun manier om je te treiteren.
In Egypte halen ze je uit je cel en slaan ze wat orde en gezag in je nek...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 17:20:

nee dat helpt:lol:

denk dat je respect moet verdienen,
en niet krijgt omdat je toevallig een blauw pakje aan hebt.

heb respect voor een hoop politie agenten,maar ook een bloedhekel aan een hoop.

er zitten net als overal,rotteappels tussen die er voor zorgen dat er minder respect voor ze is.
Waarschuw beheerder
donateur

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 23:06:

En respect verdien je niet als je gelijk bekeuringen gaat geven voor het beledigen van een ambtenaar in functie!
Het is juist de kunst om daar mee om te gaan :)
Hoorde op het nieuws gisteren dat schelden tegen agenten persoonlijk bedoeld is :/ Vaag onderzoek weer, ik denk dat als ze dat uniform niet aan hebben ze geen of nauwelijks "last" hebben 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 17:20:

Daar dwing je ook geen respect mee af, maar angst!
Hier gebeurd dat trouwens ook wel :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zaterdag 31 oktober 2009 om 23:16:

en haat,
is nog nooit iemand beter van geworden.

juist erger.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 23:06:

Je zag op TV een vergelijk met de politie in Duitsland, Frankrijk en Spanje.
Dat men de politie daar ook haat, maar er wel respect voor heeft.
Zeker in Spanje...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zaterdag 31 oktober 2009 om 23:16:

Respect heb ik voor de brandweer of ambulance.
De politie hoort gezag uit te stralen.
de angst voor een knuppel in je nek doet meer voor gezag dan een agentje die een beetje vrolijk met hangjongeren gaat praten.
tegenwoordig verstaan veel jongeren alleen maar de taal van geweld, ik vind dat de politie dan op gepaste wijze moet kunnen communiceren...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:05:
de angst voor een knuppel in je nek doet meer voor gezag dan een agentje die een beetje vrolijk met hangjongeren gaat praten.

dit is niet helemaal waar.
toen k een jaar of 16 was hingen wij altijd met zo'n 30 gabbers op een schoolplein.
er is redelijk wat onrust geweest in die tijd.
weekelijks de politie op bezoek,van de 4-5 agenten die in die wijk kwamen was er maar 1tje waar respect voor was,omdat i op een normaale manier met ons in gesprek ging,die anderen hebben wel s met hun wapenstok willen praten,kan je melden dat de week erop t erger was dan dr voor.

k luister niet na geweld,dat helpt in minder ontwikkelde landen missch,maar k heb een houding,wie mij slaat kan er 1 terug verwachten,of je dan wout bent of niet.

een mens is een mens.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:40:
weekelijks de politie op bezoek,van de 4-5 agenten die in die wijk kwamen was er maar 1tje waar respect voor was,omdat i op een normaale manier met ons in gesprek ging,

Masar de week erop stond je gewoon weer op dezelfde plek herrie te maken...
Dat kun je niet echt respect noemen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:40:
k luister niet na geweld,dat helpt in minder ontwikkelde landen missch

weleens in Lloret da Mar geweest?
dan weet je wat ik bedoel met respect voor de politie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:46:
Masar de week erop stond je gewoon weer op dezelfde plek herrie te maken...
Dat kun je niet echt respect noemen.

nee,als er een gesprek volgde,was er die avond niet veel meer aan de hand.
werd er met de wapenstok gesproken,was t de hele avond onrustig.

gezien t om overlast ging,dat er iemand uit de buurt had gebeld,leek t me dus dat de oplossing moest zijn dat we rustig gingen doen en/of oprotten.

dat doel werd ni berijkt met de wapenstok,t werd er juist erger van.

denk dat t te maken heeft met de situatie goed inschatten,en daar gaat t in nederland vaak mis.

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:46:
weleens in Lloret da Mar geweest?
dan weet je wat ik bedoel met respect voor de politie

nee,wel blanes en wat andere spaanse plekken.
ook daar heb dit soort dingen,k woon nu in london,en hier heb je weekelijks een programma over de politie in lloret,genoeg spanjaarden die net zo onbeschoft zijn hoor,dat heb je in elk land.

de politie hier hebben veel ook respect voor,ze lopen hier zonder wapen en dwingen respect af door hun houding.
vaak eerst een gesprek,dan een waarschuwing en dan hardhandig.
kunnen ze in nederland nog wat van leren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 20:56:
denk dat t te maken heeft met de situatie goed inschatten,en daar gaat t in nederland vaak mis.

waar het in Nederland gewoon mis ging, dat wanneer de wapenstok eigenlijk gewoon getrokken had moeten worden, agenten dit niet deden/konden/mochten.

Waarschuw beheerder
donateur
Als ze in Lloret zeggen dat je na het stappen terug naar je hotel moet, dan is er geen gek die blijft staan.
Als de politie in Nederland zegt dat je naar huis moet, gaan we met z'n allen lekker provoceren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 21:02:
Als ze in Lloret zeggen dat je na het stappen terug naar je hotel moet, dan is er geen gek die blijft staan.
Als de politie in Nederland zegt dat je naar huis moet, gaan we met z'n allen lekker provoceren.

denk dat dat meer te maken heeft met ons land,niet zo zeer de politie.
nederland is altijd al een land geweest van in opstand komen,dat hoort bij onze cultuur.
rellen had je ook al masaal op de dam jaren terug tegen de politie.

k ben dr wel trots op,we leven in 2009 ni in 1850 waar iedereen ja knikt als meneer de agent spreekt.
wil niet zeggen dat t een goedkeuring is voor misdaad.

maar in discussie gaan met de politie is democraties vriend,wil je dat niet,kan je beter verhuizen naar een land die nog ouderweds de burger onderdrukt.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 21:06:
denk dat dat meer te maken heeft met ons land,niet zo zeer de politie.
nederland is altijd al een land geweest van in opstand komen,dat hoort bij onze cultuur.
rellen had je ook al masaal op de dam jaren terug tegen de politie.

nederland is een land geweesdt waar hippies het voor het zeggen kregen, de politie werd geen ordedienst, maar een hulpdienst. 'je beste vriend'

het heeft wel degelijk te maken met de Spaanse aanpak, want Nederlanders gaan gewoon weg hoor als de Spaanse politie dat 'vraagt'
Vooral als je hun aanpak kent.
heel soms zie je nog weleens een dombo die niet luistert, die leert dan hardhandig een lesje...

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 21:06:
maar in discussie gaan met de politie is democraties vriend

met de politie ga je niet in discussie.
Als de politie zegt dat je moet oprotten, dan rot je gewoon op.
Niet volop in discussie gaan en dan ook nog eens gaan matten.
nederland is zo'n beetje het enige land ter wereld waar je met de waut in discussie kan zonder dat je blauw geslagen wordt.

Je gaat met Hells Angels toch ook niet in discussie?

Waarschuw beheerder
wees blij,dat we in zo'n land leven.
je doet net of nederland een uit de hand gelopen land is,wat onzin is,in andere landen zijn er net zoveel problemen,zelfs meer.en dat zijn landen waar de politie werkt zoals jij graag wilt.

alles is al te laat,de houding van de nederlander is al zo gemaakt door de jaren heen,dat je dat ni meer terug draait,en dus een redelijke manier moet zoeken,om met deze sittuatie om te gaan.

opeens harder gaan optredden zal t echt ni beter maken.
denk dat je daardoor alleen maar meer elende krijgt.

elk land heeft rellen tegen de politie,kijk rellen griekenland-parijs-london enz,dit zijn allemaal landen waar de politie hard optreed.

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 22:08:
met de politie ga je niet in discussie.
Als de politie zegt dat je moet oprotten, dan rot je gewoon op.
Niet volop in discussie gaan en dan ook nog eens gaan matten.
nederland is zo'n beetje het enige land ter wereld waar je met de waut in discussie kan zonder dat je blauw geslagen wordt.

zo'n wereld wil ik niet in leven ben geen slaaf van t systeem,in england kan je ook gewoon in discussie gaan,zolang je geen scheld woorden gebruikt.

ben geen hond,k heb dus geen baas.
k hou me aan de regels op straat,maar als k onterecht word aangehouden,voor een ID controlle ofzo,ga k in discussie.

maargoed blijk willen mensen graag als een slaaf leven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 22:08:
Je gaat met Hells Angels toch ook niet in discussie?

die houden je ook ni aan op een donderdag avond in de stad,met de vraag of je je slaven pasje eve kan laten zien,en zo niet mee naar t burau en weet k veul hoeveel t nu is moet dokken:d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 22:29:
elk land heeft rellen tegen de politie,kijk rellen griekenland-parijs-london enz,dit zijn allemaal landen waar de politie hard optreed.

rellen ja, die heb je in elk land... ik heb het over die akkefietsjes die je na afloop van letterlijk elk dorpsfeest, schuurfuif, sluiting van kroeg, discotheek, etc. hebt als mensen niet willen weggaan als de politie dat zegt...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 22:38:
die houden je ook ni aan op een donderdag avond in de stad,met de vraag of je je slaven pasje eve kan laten zien,en zo niet mee naar t burau en weet k veul hoeveel t nu is moet dokken

De Hells Angels doen ook weleens ordedienst op feesten.
Als zo'n HA aan jou vraagt of je naar huis wil gaan ipv op straat blijven hangen omdat je overlast veroorzaakt ga je ook niet zeggen dat ie het lazarus kan krijgen...
Omdat je weet wat de consequenties zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:03:
rellen ja, die heb je in elk land... ik heb het over die akkefietsjes die je na afloop van letterlijk elk dorpsfeest, schuurfuif, sluiting van kroeg, discotheek, etc. hebt als mensen niet willen weggaan als de politie dat zegt...

overal waar groepjes dronken mensen zijn heb je deze reactie tegen politie,in london missch wel elk weekend meer dan 100x

dit is echt niet iets van nederland,heb je in elk land.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:05:
De Hells Angels doen ook weleens ordedienst op feesten.
Als zo'n HA aan jou vraagt of je naar huis wil gaan ipv op straat blijven hangen omdat je overlast veroorzaakt ga je ook niet zeggen dat ie het lazarus kan krijgen...
Omdat je weet wat de consequenties zijn...

je geeft wel een apart voorbeeld,als er 1 groep in de wereld is,die niet luisterd naar de wet t -1%- is t de HA.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:10:
overal waar groepjes dronken mensen zijn heb je deze reactie tegen politie

in Lloret da Mar niet hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:14:
geeft wel een apart voorbeeld,als er 1 groep in de wereld is,die niet luisterd naar de wet t -1%- is t de HA.

Jij snapt mijn vergelijking niet.

De Hells Angels krijgen respect, omdat als een HA-ordedienst zegt dat je iets moet doen je het gewoon doet, omdat je weet dat je anders klappies krijgt... geen discussie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:48:
Jij snapt mijn vergelijking niet.

De Hells Angels krijgen respect, omdat als een HA-ordedienst zegt dat je iets moet doen je het gewoon doet, omdat je weet dat je anders klappies krijgt... geen discussie

is een vergelijking van niks.

k snap wel wat je bedoelt,maar dit gaat totaal niet op.
denk dat ze juist respect voor de HA hebben omdat ze scheit aan de wet hebben,en dus eerder luisteren naar hun eigen soort,dan een agentje die graag z'n macht wil laten zien.

ben wel op feestjes geweest die van de HA zijn,die laten ook dingen toe,waardoor je heeeeel anders tegen zo iemand aan kijkt,dan een agent die er niet thuis hoort.

anyhow,,k snap je wel,heb persoonlijk er een andere kijk op;)

Waarschuw beheerder
nee ik woon in nederland niet in spanje, en daar ben ik trots op.
ik wil niet verrot worden geslagen als ik niet luister.
in spanje is het zo veel slechter als in nederland.
ik vind wel dat ze in nederland de mensen wat meer met rust moeten laten.
ze willen iedereen altijd maar op alles aanspreken.
kijk als iemand echt iets fout doet, prima als ze zo iemand aanpakken.
maar mensen op straat lastigvallen omdat ze een propje op straat gooien vind ik gewoon irritant.
of hard optreden omdat mensen buiten plassen of bier op straat drinken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 23:56:
denk dat ze juist respect voor de HA hebben omdat ze scheit aan de wet hebben,en dus eerder luisteren naar hun eigen soort,dan een agentje die graag z'n macht wil laten zien.

*zucht*

je snapt het niet

Mensen luisteren naar de HA omdat als je niet naar ze luistert je klappen krijgt.
mensen luisteren niet naar de politie omdat men weet dat ze toch niks mogen doen.

Wat heeft een politie voor macht als niemand naar ze luistert?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 08:15:
maar mensen op straat lastigvallen omdat ze een propje op straat gooien vind ik gewoon irritant.

Wat ben jij een dom wijf zeg, als iedereen maar z'n tyfuszooi op straat zou gooien zou het een mooie teringzooi worden op straat.
Je propje in de vuilnisbak gooien is toch niet teveel gevraagd of wel? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 11:04:
je snapt het niet

jawel,denk dat jij t niet snapt.

heb vaak genoeg meegemaakt dat ze slaan.
k heb je zat voorbeelden gegeven dat t niet uniek is hier,,
jij hebt t alleen over lloret,een vakantie plaats,genoeg spaans volk die net zo tegen de politie is in barcelona-madrid enz enz.

in duitsland is t nog erger ,ben een maand terug nog in berlijn geweest,daar zijn wekelijks rellen tegen de politie om niks.
gaat ook om hangjongeren die door de politie worden weg gestuurt.
resultaat??politie word aangevallen door een groep jongeren.

t onbreekt aan de middenweg in nederland,of je treft een soft agentje die bang is.
of een agent met een aso houding die je een beuk geeft om niks.

zoek maar op youtube,genoeg filmpjes te vinden van aso gedrag van de politie.
k heb ook vrienden die in de cel nog eve nagekeken worden door die agenten met knuppels.

ieder mens maakt andere dingen mee,de media geeft zoizo geen goed bild van hoe t gaat,dus kranten en tv kan je ni 100% vanuit gaan dat dat een goed bild geeft van de realiteit.
eerst zelf dingen mee maken voordat k dr een mening over geef.

bij voetbal zie je wekelijks agenten die niet volgens t boekje te werk gaan,en slaan er op los OOK als dit niet nodig is.

missch beter dat je naar lloret verhuist;)ben je van t gezeur af:d

mijn mening is het sjappies zijn om 2 redenen,1 omdat er droeftoeters tussen zitten die hun werk niet durfen te doen. en 2 omdat er tuig tussen zit die dat uniform gebruiken om legaal klappen uit te delen,,corruptie is er erg veel onder de NL politie,en daar is bewijs van.

wel respect voor de echte agent die de straat op gaat met een houding om de wereld een betere plek te maken.

grt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 11:58:
t onbreekt aan de middenweg in nederland,of je treft een soft agentje die bang is.
of een agent met een aso houding die je een beuk geeft om niks.

Inderdaad, allemaal frustraties omdat ze zelf niet weten wat ze mogen en kunnen doen...

Waarschuw beheerder
"ja, het zijn sjappies"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 11:05:
Wat ben jij een dom wijf zeg,

wat ben jij een onbeschofte zeiklul zeg.
was een voorbeeldje! slimmerik.

jij bent trouwens echt een popo typetje.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 november 2009 om 19:57:
jij bent trouwens echt een popo typetje.

:yawn: yeah right

Als er 1tje vroeger een tyfuslijertje was dan was ik het wel, echt een rat.
maar nu begrijp ik pas dat wij ook gewoon de boel aan het slopen waren en herrie aan het schoppen waren.
En elke keer kwamen die agenten weer lief vragen of we stil konden zijn en dan mochten we blijven staan.

dan mochten we die wout z'n pet op en kwamen ze een vriendleijk praatje maken en als ze weg waren ging er weer iets in de fik.
Als we gewoon klappen hadden gehad hadden we daar echt niet blijven hangen.
Waarschuw beheerder
Ja sjappies :gaap:

Wat die ene Turk in wegmisbruikers deed, moet je in Duitsland eens proberen! Had die gast al lang en breed in het celletje gezeten (Y)

En terecht ook (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hammertime op woensdag 4 november 2009 om 13:03:
Wat die ene Turk in wegmisbruikers deed, moet je in Duitsland eens proberen! Had die gast al lang en breed in het celletje gezeten

grote mond inderdaad en beetje lopen provoceren.
ze weten dat onze politie sjappies zijn dus kunnen ze dat maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 13:44:
grote mond inderdaad en beetje lopen provoceren.
ze weten dat onze politie sjappies zijn dus kunnen ze dat maken.

Tsja wat stelt de politie hier in NL nog voor, lachertjes :lol:
Waarschuw beheerder
alle nederlandse politiesjappies op stage bij BOPE (braziliaanse elite politie)

[img width=393 height=381 cacheid=0010dead002e128c2888874a1a0296c122]http://pugnacitas.files.wordpress.com/2007/11/bope.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren een reportage gezien over de Napolitaanse politie, dat zijn ook geen lulletjes...
Daarvoor was een reportage over de Duitse polizei, die sloegen er ook gewoon flink op los.
geen discussie, bek houden en oprotten en anders krijg je een vuist in je smoel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kan ook niet anders met zoveel camorra in Napels......BOPE zijn nog een graadje erger maar die favela's zijn dan ook gewoon oorlogsgebied

http://www.youtube.com/watch?v=hPDLGW9gUfQ
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die jongens zullen nog een heleboel werk \te doen hebben wil je niet beroofd worden met de Olympische spelen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2009 om 21:01:
waar het in Nederland gewoon mis ging, dat wanneer de wapenstok eigenlijk gewoon getrokken had moeten worden, agenten dit niet deden/konden/mochten.

En als ze die niet hoeven te trekken doen ze dat juist weer wel :/
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 17:53:
Gisteren een reportage gezien over de Napolitaanse politie, dat zijn ook geen lulletjes...
Daarvoor was een reportage over de Duitse polizei, die sloegen er ook gewoon flink op los.
geen discussie, bek houden en oprotten en anders krijg je een vuist in je smoel.

Maar respect verdienen ze er niet mee, want een volgende keer gebeurd het zo weer .... ook daar ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op woensdag 4 november 2009 om 18:10:
Maar respect verdienen ze er niet mee

De Duitse politie wordt gevreesd was pas op TV...
De volgende keer zal het ook wel weer gebeuren, maar het zal daar nooit zo uit de hand lopen als in Hoek van Holland.
Wat er in HvH gebeurd is is gewoon het gevolg van een volkomen gebrek aan respect en angst voor de Nederlandse politie...

Je zag op een gegeven moment ook dat al die gasten gewoon weg gingen.
De eerste kregen klappen en de rest volgde netjes de bevelen op.

Tienerknulletjes met hooliganaspiraties die wel even denken stoer te kunnen doen tegen de wout...
Ja, en dan is het ineens kogels koppen en huilen als de politie wel ineens moet laten zien waar ze voor staat, en die reactie hadden ze nooit verwacht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 18:16:
Wat er in HvH gebeurd is is gewoon het gevolg van een volkomen gebrek aan respect en angst voor de Nederlandse politie...

:no: het ontbrak aan daadkracht van de politie, dit is wat niet ontbreekt in de door jou genoemde landen. (ikzelf heb een 1 mei demonstratie meegemaakt in Berlijn in Kreuzberg, dit is echt oorlog en er wordt heel streng opgetreden) Doordat daadkracht ontbreek en ze op andere gebieden ook steken laten vallen, maakt dat ze niet echt proffesioneel overkomen :no:
Als er goed wordt opgetreden heb je niets anders dan te luisteren op dat moment (y)
Tienerknulletjes met hooliganaspiraties die wel even denken stoer te kunnen doen tegen de wout...

Er stonden er toch maar een paar, dan durven ze wel stoer te doen :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Zouden ze allemaal het vuurpeloton moeten geven.

En dan krijgt die zak ook nog een stille tocht, sinds wanneer zijn stille tochten voor zinvol geweld-slachtoffers?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het probleem is m.i. dat de politie op de verkeerde manier sterk probeert over te komen en daardoor juist respect verliest.

als ze bonnen staan uit te schrijven over de meest lullige dingen staan is het helemaal in je element.

en als het er om gaat dan mogen ze niet (die kerel die in zn huis lag dood te gaan maar waar ze niet naar binnen 'mochten') of schijten ze m (om wat voor reden dan ook).

kun je beter die flauwekul dingen laten liggen (ff in verhouding gezien met heftige dingen) en je aandacht richten op zware/ heftige dingen en daar meer gezag krijgen en nemen.

Waarschuw beheerder
De Duitse politie wordt gevreesd was pas op TV...

sorry hoor,maar dat is propaganda.
heb zelf vrienden in berlijn,en die spugen op de politie en zijn er echt niet bang voor.

hoe harder de politie optreed,hoe harder t tuig word,en dat is een feit.

respect voor de politie heb je in elk land wel en niet.
er zijn altijd mensen die t ni op de politie hebben.

moet je s in amerika kijken,daar zijn wijken waar de politie niet eens durft te komen,omdat ze bang zijn beschoten te worden.

in t oostblok is de politie ook harder,maar daar gaan aso's met slagmessen de straat op inplaats van een grote bek hier.

bekijk ook s wat je ervoor terug krijgt...
dat lees ik hier niet.
zodra t een politie staat word,zal t tuig ook harder worden,we leven nu de tijd in een wereld dat mensen scheit hebben.
denk je dan echt dat als je dr op los mept t een beter land word???

k denk dat t juist erger zal worden,als je kijkt naar de franse politie,die is ook harder dan de nederlandse,,maar zal je zeggen dat t in parijs in een aantal wijken 100x erger er aan toe gaat als in nederland.

t is 2009,tijden zijn ni meer als vroeger,en de mensen hun houding is ook ni meer als van toen.
je bent eigen baas,en laat je niet iets vertelen door een knaap in t blauw,of i nou wil slaan of ni.
reken dr maar op dat er veel terug gaan slaan,en of nog erger.

dus hou je hart maar vast als dit gaat gebeuren,want dan is t einde echt zoek.
Waarschuw beheerder
Het einde is al zoek.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op woensdag 4 november 2009 om 18:23:
het ontbrak aan daadkracht van de politie

Daadkracht, respect, ontzag, etc.
Allemaal eigenschappen waar het in Nederland aan ontbreekt.

Het enige blauw in Nederland waar mensen wel voor uitkijken zijn de talloze verkeerscontroleurs die je op de wegen ziet.
Want dat kunnen ze wel die agentjes; bekeuringen schrijven voor alles en nog wat.
De politie is daar ook jarenlang voor ingezet en daar is die haat ook door ontstaan.

Als ik op de snelweg rijd merk ik dat niemand echt hard rijdt tegenwoordig.
Toch staan ze overal nog te controleren.
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "nee, ik heb :repzekd:"

Waarschuw beheerder
Wat kennelijk iemand in NL wil of kan begrijpen is dat de politie en hun beleid niet door de agenten op straat of hun chefs woreden bepaald. De overheid (Justitie, BZK) bepaald de strategie en het beleid. Hier hebben de politiekorpsen zich aan te houden, anders worden er van overheidswege maatregelen genomen.
Den Haag wil dat er minimaal een X-aantal bekeuringen geschreven worden, er een X-aantal verdachten voor de rechter verschijnen, etc. etc.
Prestatiecontracten heet dat... zaken waar de gemiddelde diender op straat ook van walgt, maar er niet omheen kan omdat het nu eenmaal beleid is.

Iedereen zeikt altijd over die 'flitsers', maar dat zijn geen politieagenten met opsporingstaken. Die lui zijn aangenomen om die controles uit te voeren. De controles gaan dus niet ten koste van de opsporings- en andere politietaken.

En velen roepen dat de politie in NL harder op moet treden enzo/
Dóen ze dat een keer (HvH, Pijnacker, Scholierenstaking, etc.) dan zijn het ineens machtswellustelingen en zijn ze vroeger gepest enzo...
Dus in de optiek van de burgers kan de politie het NOOIT goed doen voor eenieder.

Tevens zijn sommige agenten wat terughoudener in hun optreden, want in NL heerst sinds enkele jaren een 'klaag'cultuur. Zodra men zich onjuist bejegend voelt, of te hard aangepakt door de politie, komen er steeds vaker klachten. De pest is dat Justitie hier vaak gehoor aan geeft en de diender op straat dus wel drie keer nadenkt vooraleer deze overgaat tot een wat hardere aanpak...

Kortom... in NL (en in de rest van de wereld trouwens) KAN de politie niet zodanig handelen dat IEDEREEN tevreden is.
Dat kan met niets trouwens...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Darmvlok op zondag 8 november 2009 om 17:20:
. De overheid (Justitie, BZK) bepaald de strategie en het beleid. Hier hebben de politiekorpsen zich aan te houden, anders worden er van overheidswege maatregelen genomen.

Het is nog altijd de keus van de wout zelf of hij iemand bijv. een berisping geeft voor door rood licht fietsen, of een boete.

De politie moet vaker 'foei' zeggen ipv boetes uitdelen bij nietszeggende overtredingen.

Bovendien is er NERGENS op de wereld respect voor de wouten. Niet in Spanje, niet in de VS, niet in Nederland. De politie heeft wel meer gezag in veel landen, maar dat komt voort uit angst en repressie.

Mensen luisteren niet naar wat een wout zegt omdat ze respect voor hun hebben, maar omdat wouten legaal geweld mogen gebruiken in een aantal gevallen, en omdat ze andere middelen hebben om mensen ONDER DWANG aan de wet te houden.

Waarschuw beheerder
nederlandse politie sjappies?

zijn jullie wereldvreemd ofzo
Waarschuw beheerder
De meeste mensen schijten op de politie ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Wat kennelijk iemand in NL wil of kan begrijpen is dat de politie en hun beleid niet door de agenten op straat of hun chefs woreden bepaald. De overheid (Justitie, BZK) bepaald de strategie en het beleid. Hier hebben de politiekorpsen zich aan te houden, anders worden er van overheidswege maatregelen genomen.
Den Haag wil dat er minimaal een X-aantal bekeuringen geschreven worden, er een X-aantal verdachten voor de rechter verschijnen, etc. etc.
Prestatiecontracten heet dat... zaken waar de gemiddelde diender op straat ook van walgt, maar er niet omheen kan omdat het nu eenmaal beleid is.

Iedereen zeikt altijd over die 'flitsers', maar dat zijn geen politieagenten met opsporingstaken. Die lui zijn aangenomen om die controles uit te voeren. De controles gaan dus niet ten koste van de opsporings- en andere politietaken.

En velen roepen dat de politie in NL harder op moet treden enzo/
Dóen ze dat een keer (HvH, Pijnacker, Scholierenstaking, etc.) dan zijn het ineens machtswellustelingen en zijn ze vroeger gepest enzo...
Dus in de optiek van de burgers kan de politie het NOOIT goed doen voor eenieder.

Tevens zijn sommige agenten wat terughoudener in hun optreden, want in NL heerst sinds enkele jaren een 'klaag'cultuur. Zodra men zich onjuist bejegend voelt, of te hard aangepakt door de politie, komen er steeds vaker klachten. De pest is dat Justitie hier vaak gehoor aan geeft en de diender op straat dus wel drie keer nadenkt vooraleer deze overgaat tot een wat hardere aanpak...

Kortom... in NL (en in de rest van de wereld trouwens) KAN de politie niet zodanig handelen dat IEDEREEN tevreden is.
Dat kan met niets trouwens...

Prestatiecontracten worsen getekend door 2 partijen.
De politiechefs hadden gewoon geen handtekening onder dat prestatiecontract moeten zetten en gewoon de reet af moeten vegen met dat prestatiecontract.
Politiemensen horen politiewerk te doen, en niet langs de kant staan met een lasergun.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
chappies

Waarschuw beheerder
:roflol:
is echt niet normaal,als t een hollander was geweest,was i allang opgepakt geweest.
kut land dit dat,,pleur je toch lekker op:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 november 2009 om 21:17:
Prestatiecontracten worsen getekend door 2 partijen.
De politiechefs hadden gewoon geen handtekening onder dat prestatiecontract moeten zetten en gewoon de reet af moeten vegen met dat prestatiecontract.
Politiemensen horen politiewerk te doen, en niet langs de kant staan met een lasergun.

En dat is het 'm nou juist...
De hoge mannen/vrouwen bij de politie krijgen ook signalen van de wekvloer dat het anders moet en wenselijk is.
Maar de Overheid stelt bepaalde eisen, gekoppeld aan bv. budgetten voor materieel e.d.
Als men de te halen standaard niet wenselijk acht, worden de betreffende korpsen gewoonweg gekort op van alles. Dan ís bepaald politiewerk niet meer mogelijk.

Kijk bv. ook naar de CAO-staking van 2 jaargeleden.
Op alle fronten wees de politie organisatie op misstanden en ongelijkheden in de CAO onderhandelingen. En wat doen Bos en Ter Horst? Geen cent erbij (structureel en extra) maar gewoon voet bij stuk blijvenhouden.
Nu ook weer met de bezuinigingen... allerlei experts, binnnen en buiten de politieorganisatie, geven aan dat de plannen van Ter Horst funest zijn en gaan worden voor het functioneren van de politie... en wat doen ze daar in Den Haag? Juist, gewoon doordrammen!

Dus je kan als politiekorps wel op je achtertse benen gaan staan, als de Overheid iets niet wil, dan gebeurd het ook niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Darmvlok op maandag 9 november 2009 om 18:30:
de Overheid stelt bepaalde eisen

Dan is het aan de politie om te laten zien dat ze het er niet mee eens zijn.
Daar hebben ze een mooi middel voor bedacht: Protest...

Als men de te halen standaard niet wenselijk acht, worden de betreffende korpsen gewoonweg gekort op van alles. Dan ís bepaald politiewerk niet meer mogelijk.

Dan is het zaak dat politiecorpsen daarmee in de openbaarheid treden en laten zien waar ze voor staan, ipv als een stelletje geldgrage hondjes achter een zak subsidie aan te lopen.

De politie hoort gewoon te zeggen; wij pikken deze shit niet.
Maar de minister rammelt met een zak geld en iedereen is weer stil...
Waarschuw beheerder
Nogmaals; de mensen die hier lopen te zeiken op de politie zijn dezelfde lafaards die allemaal aan de zijlijn toekijken hoe een oud vrouwtje beroofd wordt en niet ingrijpen.
Ik heb respect voor de agentjes, al was dat vroegah wel anders. Toen was het nog stoer om oom agent op zn bek te slaan en dan weg te rennen omdat dat de algemene vijand was.

In ieder geval heb ik ergens al eerder vermeld, dat wij geen harde politiehand nodig hebben in deze maatschappij.
Hier hebben we (op de extremere Marokkaanse jeugd na) geen bendevorming en overal wapens etc. dat het nodig is om de politie zo hard op te laten treden.
Waarom vergelijken mensen het hier met Lloret? Hier heb je geen dronken Engelsen, Duitsers, Hollanders, bij elkaar die uit zijn op een partij knokken. Had je dat wel, dan stond ook hier de ME klaar.

Guardia Civil vergelijken met de gewone politie:s dacht het niet. In Spanje is de politie trouwens bijzonder behulpzaam heb ik gemerkt. Zeggen dat ze klootzakken zijn slaat nergens op, puur en alleen omdat je de taal niet begrijpt.
De gemiddelde Nederlander gaat ook alleen maar harder schreeuwen als hij/zij in het buitenland niet verstaan wordt, precies hetzelfde verhaal.
Waarschuw beheerder
Houdt de Nederlandse politie zich teveel bezig met bekeuringen uitdelen ipv gezag handhaven

dat ze maar eens het echte werk doen, vanplaats zielige praatjes uit te kramen..
want de echte criminelen laten los lopen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 00:09:
Daar hebben ze een mooi middel voor bedacht: Protest...

Ja, dit is enige tijd geleden wel gebleken, tijdens de CAO onderhandelingen. Toen ging men ook de straat op, en hield men publieksvriendelijke acties. Ik geloof dat ze er niet of nauwelijks mee geholpen zijn nadien.
Zo gaat dat ook nu eenmaal met beroepsgroepen die onder de verantwoordelijkheid van de Overheid vallen. Daar is het maar erg krap qua onderhandelingsruimte.
Dan is het zaak dat politiecorpsen daarmee in de openbaarheid treden en laten zien waar ze voor staan, ipv als een stelletje geldgrage hondjes achter een zak subsidie aan te lopen.

Dat gebeurd dus ook, via alle politiebonden.
Maar dan krijg je de reacties zoals ook zoveel op PF staat. De publieke opinie is nogal bevooroordeeld op bepaalde vlakken...

En dan het allerbelangrijkste... de diender op straat krijgt alle shit over zich heen, ook de shit die een beleidsmatige oorzaak heeft. In plaats dat de scheldgrage en ozo stoere politie-haters ook eens verder kijken dan hun neus lang is en afgeven op het beleid, i.p.v. de agenten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Australian Girl op dinsdag 10 november 2009 om 12:24:
dat ze maar eens het echte werk doen

Daar horen bekeruingen uitschrijven ook bij.
En boeven vangen doen ze ook, alleen gebeurd dat grotendeels door afdelingen buiten het openbare gezichtsveld (recherche e.d.).
Waarschuw beheerder
Maar goed...
In elke maatschappij is een groep welke andere groepen wijst op hun (foute) gedrag(ingen) altijd de pispaal van het geheel... omdat men kennelijk niet in staat is het eigen handelen kritisch te bekijken en fouten toe te geven.

Dus de politie zal altijd een zwart schaap binnen de maatschappij blijven in de opninie van de (veelal kortzichtige) massa.

Waarschuw beheerder
Kijk dat de politie direct begint te meppen; nee dat zou ik niet graag willen zien. Ook vind ik dat je op een volwassen manier gewoon met ze moet kunnen discussiëren over iets waar je het niet mee eens bent. Je hoeft ze toch niet direct uit te schelden? Wel vind ik dat als jij je niet op een normale manier tegenover ze kunt gedragen of ze zit uit te lokken ze wel gewoon geweld tegen je mogen gebruiken, ze je in de boeien mogen slaan en ze je dan mogen meenemen naar het bureau.

En over die Turk die hier aangehaald wordt, ja in zo'n geval zeg ik wel van:

Raak hem maar eens mooi achter de knietjes en neem hem maar in arrest, hoewel ik in dit geval ook wel weer behoorlijk veel respect heb voor die politieman. Ik had die Turk allang aangepakt. Je hoeft je als politieman niet zo enorm laten te beledigen
Waarschuw beheerder
Ze werken teveel mee met de betutteling, en zouden imo vaak beter getraind moeten zijn in het interpreteren van regels, en regels toepassen op het moment dat het gepast is, en regels niet toepassen in situaties waar de regel niet voor bedoeld is.
Maar verder zitten er ook prima gasten tussen hoor, heb best s goede ervaringen met ze gehad :)(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op woensdag 11 november 2009 om 17:12:
Ze werken teveel mee met de betutteling, en zouden imo vaak beter getraind moeten zijn in het interpreteren van regels, en regels toepassen op het moment dat het gepast is, en regels niet toepassen in situaties waar de regel niet voor bedoeld is.

Klopt, maar als eenieder nou eens de regels en wetten toepast en daar waar men de fout in gaat gewoon normaal reageerd... dan is de maatschappij al een hoop geholpen! ;)

En rotte appels heb je in elke laag van de maatschappij en in elke beroepsgroep... helaas.
Waarschuw beheerder
Nou ja, de regels en wetten dus toepassen op t juiste moment, en niet voor elk wissewasje waar de wet of regel niet eens voor bedoeld is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 11:58:
wel respect voor de echte agent die de straat op gaat met een houding om de wereld een betere plek te maken.

Zeker respect voor de echte agenten..
Voor machtsmisbruikers geen enkel respect..

Uitspraak van Hammertime op woensdag 4 november 2009 om 13:03:
Wat die ene Turk in wegmisbruikers deed, moet je in Duitsland eens proberen! Had die gast al lang en breed in het celletje gezeten

Nou effe serieus hoor, maar als je als NL-er zo tekeer gaat tegen een agent, die jou op je fouten wijst, dan kan je echt wel mee naar het bureau.
Weet niet waarom deze Turk werd toegestaan zo te provoceren.. ik had allang met me gezicht tegen die auto aangelegen als ik zo tegen een agent praat.
Hij gooide ook alles op discriminatie :rot: lekker makkelijk joh.. Zou strafbaar moeten worden om iemand en zeker een agent, onterecht van discriminatie te beschuldigen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 november 2009 om 11:22:
Daadkracht, respect, ontzag, etc.
Allemaal eigenschappen waar het in Nederland aan ontbreekt.

Het enige blauw in Nederland waar mensen wel voor uitkijken zijn de talloze verkeerscontroleurs die je op de wegen ziet.
Want dat kunnen ze wel die agentjes; bekeuringen schrijven voor alles en nog wat.
De politie is daar ook jarenlang voor ingezet en daar is die haat ook door ontstaan.

Als ik op de snelweg rijd merk ik dat niemand echt hard rijdt tegenwoordig.
Toch staan ze overal nog te controleren

Ik denk ook dat het flitsen niet mee weegt voor het gevoel van veiligheid wat burgers willen hebben. Natuurlijk is als een debiel rijden erg, maar sommige mensen zijn eenmaal slechte chauffeurs, een ongeluk is zo gemaakt.
Veiligheid vinden mensen belangrijk in de zin van dat hun kinderen veilig zijn, dat zij veilig kunnen wonen en winkelen...
Er blijven zaken op de plank liggen, die er echt toe doen.. omdat er zgn. te weinig personeel is. Maar het personeel wat er dan wel is, staat met 80% te flitsen en zelf ergens in de bosjes te zeiken, om vervolgens zelf keihard richting huis te rijden.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 18:58:
het probleem is m.i. dat de politie op de verkeerde manier sterk probeert over te komen en daardoor juist respect verliest.

als ze bonnen staan uit te schrijven over de meest lullige dingen staan is het helemaal in je element.

en als het er om gaat dan mogen ze niet (die kerel die in zn huis lag dood te gaan maar waar ze niet naar binnen 'mochten') of schijten ze m (om wat voor reden dan ook).

kun je beter die flauwekul dingen laten liggen (ff in verhouding gezien met heftige dingen) en je aandacht richten op zware/ heftige dingen en daar meer gezag krijgen en nemen.

:yes: Mee eens..

Iedereen zeikt altijd over die 'flitsers', maar dat zijn geen politieagenten met opsporingstaken. Die lui zijn aangenomen om die controles uit te voeren. De controles gaan dus niet ten koste van de opsporings- en andere politietaken

Dat gaat het wel...
Ze zouden diezelfde mensen namelijk veel nuttiger werk kunnen laten doen. Omscholen gewoon..

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 november 2009 om 23:58:
is echt niet normaal,als t een hollander was geweest,was i allang opgepakt geweest.
kut land dit dat,,pleur je toch lekker op

Ja tegen die Turk zeg ik ook GA DAN! :[

Maar de Overheid stelt bepaalde eisen, gekoppeld aan bv. budgetten voor materieel e.d.
Als men de te halen standaard niet wenselijk acht, worden de betreffende korpsen gewoonweg gekort op van alles. Dan ís bepaald politiewerk niet meer mogelijk.....

...Dus je kan als politiekorps wel op je achtertse benen gaan staan, als de Overheid iets niet wil, dan gebeurd het ook niet.

:| Das toch eigenlijk ook erg..

De politie hoort gewoon te zeggen; wij pikken deze shit niet.
Maar de minister rammelt met een zak geld en iedereen is weer stil...

Tsja, heb je ergens wel gelijk in, maar werken zonder het juiste materieel lijkt mij voor een agent nou niet echt een lekker gevoel..
Het zou mooi zijn als het volk én de politie in opstand komen tegen dergelijke praktijken..

Uitspraak van Ibu op dinsdag 10 november 2009 om 00:50:
Hier hebben we (op de extremere Marokkaanse jeugd na) geen bendevorming en overal wapens etc. dat het nodig is om de politie zo hard op te laten treden.

:lol: Slaap jij nog maar effe verder dan..
Ooit was dat misschien zo. Allang niet meer..

Uitspraak van Darmvlok op woensdag 11 november 2009 om 18:12:
Klopt, maar als eenieder nou eens de regels en wetten toepast en daar waar men de fout in gaat gewoon normaal reageerd... dan is de maatschappij al een hoop geholpen!

Net alsof die wet voor een normaal mens compleet te volgen is. Denk je nou echt dat mensen weten wat er in het wetboek staat allemaal? En dat je daar de hele dag over na gaat lopen denken zodat je niet per ongeluk iets doet wat eigenlijk niet mag...?

Ik vind al die regeltjes belachelijk, laat mensen gewoon hun leven leven en pak alleen degenen aan die moorden, verkrachten, misbruiken, beroven etc.
Mensen zijn druk, doen ondoordachte dingen.. een foutje is zo gemaakt. Dat weet de politie ook zelf als geen ander. Heb dan een beetje begrip voor de normale burger die toevallig de fout in gaat. Spreek iemand aan, maar laat dat bonnenboekje erbuiten. Bemoei je met echte problemen. Weet zeker dat de politie dan een stuk meer respect zal krijgen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op woensdag 11 november 2009 om 22:25:
Ik vind al die regeltjes belachelijk, laat mensen gewoon hun leven leven en pak alleen degenen aan die moorden, verkrachten, misbruiken, beroven etc.
Mensen zijn druk, doen ondoordachte dingen.. een foutje is zo gemaakt. Dat weet de politie ook zelf als geen ander. Heb dan een beetje begrip voor de normale burger die toevallig de fout in gaat. Spreek iemand aan, maar laat dat bonnenboekje erbuiten. Bemoei je met echte problemen. Weet zeker dat de politie dan een stuk meer respect zal krijgen..

AMEN
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 november 2009 om 11:04:
mensen luisteren niet naar de politie omdat men weet dat ze toch niks mogen doen.

Zelfs als ze wat mochten doen bleven het sjappies hoor:)

Ik denk ook dat je in Spanje eerder luisterd, niet alleen om de 'klappies'
maar ook omdat je toch ver van huis bent, vreemd, en omdat je weet dat het gevangenisleven er daar nogal anders aan toe gaat dan hier :)
Waarschuw beheerder
dat mag weer niet want dan is het dirciminatie

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrizzoo op vrijdag 13 november 2009 om 00:15:
Zelfs als ze wat mochten doen bleven het sjappies hoor

Ik zag pas in Leiden tijdens Leids Ontzet agenten lopen die andere koek waren.
Soort combat outfit, kisten, een baret en het waren fokking grote gasten met koppen die al zeiden: 'niet fucken'

Zo hoort het...
Waarschuw beheerder
Dat gaat het wel...
Ze zouden diezelfde mensen namelijk veel nuttiger werk kunnen laten doen. Omscholen gewoon..

De meeste van die lui kiezen voor die tak van het werk, juist omdat men niet het algemene politiewerk WIL doen.
Tuurlijk, je kunt iedereen omscholen, maar je gaat een tandarts toch ook niet omscholen tot huisarts als daar een te kort aan is?!
BOA's (de 'flitsers, parkeercontroleurs, etc.) willen of kunnen nu eenmaal niet allemaal 'straat-agent' worden.

De overheid bezuinigd juist grof op aanname van personeel (daar valt omscholing ook onder, want dat kost ook een hoop geld).
Waarschuw beheerder
Das toch eigenlijk ook erg..

Zo werkt het nu eenmaal met overheden...
Het lijkt allemaal wel democratisch in NL, maar je ziet het toch steeds weer... als de overheid iets wil, dan gebeurd het. Komt het volk in opstand, dan luisteren ze even, maar gaan vervolgens gewoon door met de plannen doorduwen (hetzij soms in een ietwat ander jasje, maar einddoel blijft hetzelfde).
Waarschuw beheerder
Net alsof die wet voor een normaal mens compleet te volgen is. Denk je nou echt dat mensen weten wat er in het wetboek staat allemaal? En dat je daar de hele dag over na gaat lopen denken zodat je niet per ongeluk iets doet wat eigenlijk niet mag...?

Nee, das ook wel erg simpel geredeneerd natuurlijk!
Ieder mens weet wat de normen en waarden zijn. De wetten zijn daar (merendeels) op geschreven.
Iedereen die aan het verkeer deel neemt, weet wat de do's en don'ts zijn, daar hoef je echt niet steeds bij na te denken!
Ook in het gewone dagelijkse leven weet eenieder echt wel wat kan en niet kan, zonder het wetboek het het hoofd te leren!
Waarschuw beheerder

Regels zijn er voor gemaakt om het voor iedereen leefbaar te houden. Daar heeft iedereen zich dus aan te houden.
Kennelijk is het nodig om daar fors op te controleren, omdat mensen zich niet aan deze regels willen houden.
Hier valt ook het verkeer onder.
Tuurlijk, er wordt belachelijk veel geflitst en gecontroleerd, maar ja... kennelijk is dat nodig.
Men leert het dus niet. En waarschuwen werkt dan blijkbaar ook niet.
Zonder regels in het verkeer (die ook daadwerkelijk gecontroleerd worden) wordt het een chaos. De regels zijn er niet voor niets en ja, je moet ergens een lijn trekken wanneer er opgetreden wordt.
Dat die lijn zo nu en dan enigszins vaag is, dat zal niemand ontkennen...
Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 november 2009 om 22:02:
Ik zag pas in Leiden tijdens Leids Ontzet agenten lopen die andere koek waren.
Soort combat outfit, kisten, een baret en het waren fokking grote gasten met koppen die al zeiden: 'niet fucken'

Zo hoort het...

Dat was enkel omdat er een gerucht rondging dat er hooligans onderweg naar Leiden waren om te rellen. Bij andere gelegenheden zijn ze er niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Darmvlok op zondag 15 november 2009 om 15:12:
Regels zijn er voor gemaakt om het voor iedereen leefbaar te houden.

Goh wat is het leefbaar zeg :LOL:

kennelijk is dat nodig.

:roflol:

Men leert het dus niet. En waarschuwen werkt dan blijkbaar ook niet.

Als ze niet genoeg bekeuringen binnen gehaald hebben omdat mensen te netjes rijden gaan ze razzia's houden waarbij je letterlijk vopor elk dingetje bekeurd wordt; rij- of kentekenbewijs niet bij je, dat soort domme shit.

Zonder regels in het verkeer (die ook daadwerkelijk gecontroleerd worden) wordt het een chaos. De regels zijn er niet voor niets en ja, je moet ergens een lijn trekken wanneer er opgetreden wordt.

Klinklare onzin, in Duitsland wordt lang niet zoveel gecontroleerd als in Nederland, en daar vallen procentueel niet meer doden als hier.
Ondanks dat het weer daar veel slechter kan zijn en je er op veel snelwegen onbeperkt hard mag rijden.

Lulkoek dus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 november 2009 om 20:38:
in Duitsland wordt lang niet zoveel gecontroleerd als in Nederland,

is
Klinklare onzin

Als er 1 land in europa is waar veel gecontrolleerd wordt is het juist Duitsland...zeker op de autosnelwegen.
Paar weken geleden ben ik daar ook weer eens door de strassen-polizei aangehouden en heb een behoorlijk stevige discussie gehad over de overtreding die ik begaan zou hebben, ook daar kan dat net als hier, de gemoederen liepen behoorlijk op :lol:
Uiteindelijk bleef de overtreding staan, maar werd de boete van 120 naar 60 euro verlaagd..een 2e boete waar ze mee dreigden omdat ik volgens hen erg opstandig was heb ik ook niet gekregen.
Tip: laat bij een boete nooit zien dat je een pinpas/cheques bijhebt, en stop niet al het geld wat je bij hebt in je knip ;-)
Ik heb wel t idee dat de Duitse ambtenaren elk lettertje uit het wetboek kennen en dat ze in Nederland maar wat doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 09:59:
Als er 1 land in europa is waar veel gecontrolleerd wordt is het juist Duitsland...

Engeland staat op nummer 1, gevolgd door Nederland.

In Duitsland zullen ze heus wel controleren ja, maar ik heb nog nooit gezien dat ze in Duitsland een radar + camera neerzetten en gewoon een paar uurtjes bekeuringen gaan zitten vangen.
In veel landen wordt je gewoon nog ouderwets en redelijk aan de4 kant gezet voor een bekeuring, niet dat laffe geflits.
En ja, ook in Duitsland heb je vaste flitskasten, maar ik heb die dingen nog nooit gezien op plekken waar ze niet horen.
In Nederland staan ze sneaky opgesteld op wegen waar je makkelijk 80 kan maar maar 50 mag en op lange polderwegen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 10:11:
ik heb nog nooit gezien dat ze in Duitsland een radar + camera neerzetten

ik zie het zeer regelmatig, zeker op snelwegen met snelheidsbeperking wordt daar erg veel op gecontrolleerd.
In veel landen wordt je gewoon nog ouderwets en redelijk aan de4 kant gezet voor een bekeuring,

Als buitenlander wordt je bijna altijd aan de kant gezet om het gelijk cash af te tikken.
In Nederland krijg je als Nederlander de boete meestal thuisgestuurd, buitenlanders worden hier het liefste ook staande gehouden om de boete direct af te tikken.
ik heb die dingen nog nooit gezien op plekken waar ze niet horen.

zou ook niet slim zijn om flitskasten te plaatsen waar ze niet horen...is meer iets voor onze zuiderburen ;-)
In Duitsland wordt je sneller aangehouden omdat ze daar betere kennis van het wetboek hebben, maar gelukkig zijn de boetes daar een stuk lager als hier :-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 10:21:
zeker op snelwegen met snelheidsbeperking wordt daar erg veel op gecontrolleerd.

En terecht...
Het is heus niet zo dat er in andere landen niet gecontroleerd wordt, maar het controleren gebeurd daar gewoon rechtvaardiger.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 10:28:
controleren gebeurd daar gewoon rechtvaardiger.

hoezo rechtvaardiger?
niet volgens het wetboek = sanctie....zowel in NL als in D.
zelf vond ik mijn bekeuring niet echt rechtvaardig ;-)
Beetje discussie voeren is altijd leuk en soms kun je daar nog wat winst uithalen.
Onterrechte boetes kun je altijd nog aanvechten bij de rechter, hier in NL hebben ze mn opgelgde boetes ook al een paar keer kwijtgescholden (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 10:43:
hoezo rechtvaardiger?

Ik heb in Nederland het gevoel dat het vullen van de staatskas boven het maatschappelijke veiligheid gaat.
En dat gevoel is niet onterecht...
Waarschuw beheerder
Goh wat is het leefbaar zeg

Wordt kennelijk niet goed nageleefd... en ook niet hard genoeg bestraft!
Welkom in NL!
Waarschuw beheerder
in Duitsland wordt lang niet zoveel gecontroleerd als in Nederland

NL is procentueel gezien ook veel dichter bevolkt op 's lands wegen dan in Duitsland. Meer ruimte daar dus. De wegen zijn daar vaak ook beter aangepast op hogere snelheden (breder).
Nadeel is dat je er wel hard mag rijden, maar de verzekering je niet meer dekt boven de 130 km/u.

Maar goed, dat is weer een heel andere discussie. Je kán in NL best harder rijden op de snelweg, maar de limiet is nu eenmaal vastgesteld door de wet (overheid) en daar dienst men zich dus aan te houden. Dat die wet best aangepast kan worden, is een heel ander verhaal en niet in handen van de politie.
Waarschuw beheerder
lange polderwegen

En dát zijn nou juist de 'doden-wegen'. Juist omdat ze zo uitnodigen om hard te rijden.
En het is meestal een combinatie van hard rijden en andere zaken (alcohol, onkunde, slechte staat voertuig, etc.) die voor de fatale klappers zorgen.
En als jij goed bent in hard rijden en nooit een ongeluk maakt, kan een ander je juist door die hoge snelheid verkeerd inschatten, waardoor je alsnog de lul bent en crasht... ga je dan met je 'goede' gedrag...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Darmvlok op woensdag 18 november 2009 om 00:10:
Je kán in NL best harder rijden op de snelweg, maar de limiet is nu eenmaal vastgesteld door de wet (overheid) en daar dienst men zich dus aan te houden.

Indien men niet genoeg bekeuringen binnenhaalt, gooit men op een bepaald traject gewoon de maximum snelheid omlaag en zet er trajectcontroles neer onder het mom van het milieu...

rij je daar 80 op een weg waar je eerst veel harder mocht :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 14:12:
Ik heb in Nederland het gevoel dat het vullen van de staatskas boven het maatschappelijke veiligheid gaat.
En dat gevoel is niet onterecht...

En dat zal ook niemand ontkennen.
Maar feit is dat verkeersongevallen vaak gecombineert zijn met hoge snelheden en door rood licht rijden/geen voorrang verlenen. Dus controles moeten er altijd zijn. Dat ze het te pas en te onpas doen staat mij ook niet aan nee... maar ja, als je een limiet stelt, moet je ergens beginnen natuurlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Darmvlok op woensdag 18 november 2009 om 00:15:
Maar feit is dat verkeersongevallen vaak gecombineert zijn met hoge snelheden en door rood licht rijden/geen voorrang verlenen.

Ik denk dat verkeersongevallen ook vaak veroorzaakt worden door mensen die iemand in willen halen die veels te langzaam rijdt omdat diegene bang is een bekeuring te krijgen...

Of omdat mensen veels te vaak op hun snelheidsmeter zitten te letten ipv op de weg...

Laat ik maar zwijgen over de mensen die vol in de remmen gaan bij het zien van een controle, ook al rijden ze netjes
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 november 2009 om 00:30:
Ik denk dat verkeersongevallen ook vaak veroorzaakt worden door mensen die iemand in willen halen die veels te langzaam rijdt omdat diegene bang is een bekeuring te krijgen...

Of omdat mensen veels te vaak op hun snelheidsmeter zitten te letten ipv op de weg...

Laat ik maar zwijgen over de mensen die vol in de remmen gaan bij het zien van een controle, ook al rijden ze netjes

Inderdaad, dus allemaal acties van bestuurders.
Alleen tegen te langzaam rijden valt niet op te treden (tenzij dit aantoonbaar gevaar opleverd... art.5 Wegenverkeerswet)

Waarschuw beheerder
donateur
Zolang mensen auto's besturen gebeuren er ongelukken, daar kun je niet tegenop bekeuren.
Maar door het huidige bekeurbeleid rijden mensen wel veels te voorzichtig ipv gewoon met hun verstand.
Waarschuw beheerder
Niet alleen de politie, maar de massale overheid en politiek.

Waarschuw beheerder
donateur
over dioe BOPE heb ik een film gezien... die zijn niet misselijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 februari 2010 om 14:04:
over dioe BOPE heb ik een film gezien

ja die heb ik ook gezien, was wel een goeie maar ben ff de titel kwijt.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 februari 2010 om 14:04:
die zijn niet misselijk

klopt (y)
als je in Italië de Carabinieri tegenkomt, dan dwingen die ook gelijk respect af, dat kan je hier in NL niet echt zeggen van wat voor ordehandhavers dan ook.
ik heb ze daar in actie gezien...geloof me, daar heb je weinig praatjes tegen :lol:

Waarschuw beheerder
mn neefje is achtien

en dei kwam met het volgende verhaal thuis : ja eerstmaal ik vind die fiets politie toch altijd een soort sukkels

maar mn neefje die fietst zo over straat en toen wilde ie twee fiets agenten paseren... dus die ene van de twee die maakt opeens zo een schijnbeweging : net alsof ie opzij moest dus mn neefje lag bijna op zn bek want die moets opeens een ruk aan zn stuur geven en uitwijken

ja dan denk ik op mijn beurt wel : jeuzs wat een gefrustreerde sjappies die politie op de fiets.... beetje macho gaan doen tegen pubers