| Betreft: | evenement: Awakenings Festival, zaterdag 27 juni 2009 om 10:30 |
ricardo afsluiten
Een aantal techno artiesten mogen wel een lesje opbouw krijgen. Doorbouwen op je voorganger en niet weer bij 0 beginnen en op je gemak gaan opbouwen op 3 versnellingen lager.
Awakefest gaat elk jaar achteruit. Steeds massaler, wat de sfeer niet tengoede komt
Those were the days...
Volgens mij is monumental ook een commerciele bedrijf en die willen gewoon hun €€€ in het laatje hebben!
Volgens is er een causaal verband tussen de overwegend kritische geluiden over Awake en het feit dat de pillen al bijna een jaar van slechte kwaliteit zijn
Als je dit topic zo leest is het eigenlijk altijd alleen maar gezeik.
Dit ligt denk ik meer aan jou...misschien ben je wel iets te gefocussed op de minpunten die benoemd worden. Ik zie toch vooral heel veel hele positieve reacties met hier en daar een kanttekening. Las in dat APE blaadje wat Adam Beyer zei over dat het Awakenings publiek erg kritisch is, maar hij ziet dat juist als positief en dat vind ik terecht. Het kan altijd beter en daarnaar streven is niets mis mee. Het hoeft niet perfect en dat zal het ook nooit worden. Maar wachttijden verkorten is gewoon een logistiek proces en zeker niet onmogelijk. Draagt wel bij aan een betere feestervaring. Ik sta namelijk liever los te gaan dan in de drukte te wachten om een paar munten te halen om vervolgens weer te wachten deze munten uit te geven aan de bar. Bij bv Free Your Mind heb ik geen seconde op mijn beurt hoeven wachten om drank te halen, en dat is gewoon relaxt. Dat kan bij Awake ook, als je daar in investeert. Dat het festival groeit is in sommige opzichten al jammer genoeg, maar dat betekent wel dat de faciliteiten m
ee moeten groeien. En omdat het muzikaal gezien zo vet is, en qua sfeer nog steeds prima blijft, zijn dat geen redenen om volgend jaar niet meer te gaan. Maar je mag voor het geld wat je betaald ook wel wat verwachten dus kritisch zijn is in mijn ogen niks mis mee
Ik ben dan 1 van die mensen die volgens sommige niet 'thuishoort' op awakenings omdat ik verder niet zo thuis ben in techno en over het algemeen naar hardcore feessies ga. Echhter, thuis en in mn auto kan ik enorm genieten van techno, maar ook van trance en club muziek.
Als je dit topic zo leest is het eigenlijk altijd alleen maar gezeik. Het zijn net allemaal opa´s bij elkaar. Vroeger was alles beter, nu is het alleen maar kut.. Blabla... Rijen zijn te lang overal... Je weet dat het druk is, dus wacht maar gewoon lekker.
PF zeikertjes:
hier kort filmpje met Billy Jean uit de set van Frequence 7 voor de liefhebbers. Vraag me af of dit wel een aparte remix is. vlg mij gewoon afkomstig van een maxi single uit de 80`s.
http://www.megaupload.com/?d=TKFO2K57
PF zeikertjes:
Dat is bullshit. Ik denk dat niemand naar een bepaalde muziek luistert. Ik vind hardcore ook vet, sommige techno liefhebbers vinden HipHop vet en sommigen top 40... Dat maakt niet uit. Zolang je maar komt om te genieten van de muziek en van de sfeer. Het probleem is gewoon dat er teveel 'dagjesmensen' komen die totaal niet weten wat techno inhoudt en alleen komen om lekker rondjes te lopen op een festival, wause mensen te bekijken of hun anabolen/tieten te laten zien.
Klein voorbeeldje: Ik stond gister hard los te gaan in de tent bij ik dacht Sino vooraan bij het hek. Komt er weer zo'n vage dude die zich tussen mij en het hek wringt om maar tegen het hek te kunnen aanleunen en stoer het publiek in te kijken. Ikzelf vind het echt sfeerdodend als ik keihard los sta te gaan en de hele tijd omringd ben door gasten die totaal niet bewegen en me ene beetje staan aan te gapen.
Ik denk dat veel vrouwen ook wel last hebben gehad van de anabolen dudes die dus ook totaal niet voor de muziek/beleving komen, maar alleen om zoveel mogelijk 'chickies' op te pikken.
Ok jij doelt op dat volk. Wij uitgediscuseerd want dan zijn wij het bij deze met elkaar eens!
Trouwens, dat viel het me nog best mee gister hoor..in vergelijking tot q-dance feesten dan
Klein voorbeeldje: Ik stond gister hard los te gaan in de tent bij ik dacht Sino vooraan bij het hek
als het zo doorgaat gaat het wel zo worden
Voor 45 euro (volgens mij was het 2 jaar geleden nog 10 euro minder) en de reputatie van Awakenings en Monumental mag je zeiken. Monumental bezoekers zijn, in mijn ogen, geen domme schapen die alles maar goed vinden zodra er een Q opstaat en het lekker beuqt.. Ik verwacht altijd dat Awakenings het beste festival van het jaar wordt, omdat het van de 7 keer dat ik geweest ben, dat het ook minimaal 5 keer is geweest. Ik verwacht een relaxt festival met goede sfeer, top organisatie en geen massale cash-bende zoals ML of DV. Dat gevoel heb ik ook nooit gehad bij Awake, tot dit jaar.. Het was gewoon té druk. Die 5.000 man meer tov verleden jaar, hadden ze gewoon nooit moeten doen. Daarnaast vond ik de Beyer dramatisch op de main.. Zo sluit je een dag niet af..
heb het idee dat ik jou in de bus heb gezien
had jij een zwart shirt aan? ook rond ongeveer 23:30 in de (achterste) bus gestapt?
Je kan zeggen wat je wil en proberen Q-Dance feesten af te kraken maar die zijn altijd tot in de puntjes geregeld. Met genoeg muntenbalies verspreid over het terrein. Met genoeg toiletten waar je niet 10 minuten hoeft te wachten als je ff wil pissen (nee niet in een hokje om te snuiven, want dan kon je een half uur wachten volgens mij) en geen aparte drink/eet munten. Daar kan de organisatie van AwakeFest nog een hoop van opsteken.
dat zou dan zomaar kunnen! was met een vriendin van me die zat halverwege op zo'n rolstoelplek en een maatje van je gaf me nog een knuffel, klopt dat?
Je kan zeggen wat je wil en proberen Q-Dance feesten af te kraken maar die zijn altijd tot in de puntjes geregeld. Met genoeg muntenbalies verspreid over het terrein. Met genoeg toiletten waar je niet 10 minuten hoeft te wachten als je ff wil pissen (nee niet in een hokje om te snuiven, want dan kon je een half uur wachten volgens mij) en geen aparte drink/eet munten. Daar kan de organisatie van AwakeFest nog een hoop van opsteken.
Daar stond ik ook!! Had diegene die zo stoer het publiek inkeek toevallig een wit nike hoofdbandje om zijn vage hoofd gedrapeerd?Neej hoor, als je vooraan staat moet je ook los gaan vind ik. Of je maakt ff een foto en gaat weer naar iets rustigers, niets irritanter dan de vorming van een looprij op die plek (gebeurt echt regelmatig nog steeds
)
Vorig jaar was PERFECT,
Daar kan de organisatie van AwakeFest nog een hoop van opsteken.
alleen de muziek en het publiek zijn zo focking tyfus gaar
Kijk dat is een verschil van verwachting.. Ik hoef juist niet de perfecte, tot in de puntjes geregelde fabrieksparties als Q ze elk jaar precies hetzelfde voorschotelt. Awakenings was altijd prima geregeld wat betreft muntverkoop, eetpunten en barren. Elk jaar prima verzorgd, beetje rommelig, maar goed, dat hoort bij Awakenings. Nu was het gewoon te druk, te veel mensen voor de voorzieningen. Die 5.000 man extra die dit jaar het terrein op mochten was gewoon te veel. Volgend jaar gewoon weer lekker 25.000 kaartjes verkopen ipv. 30.000. Wat betere planning en instructies van DJ's en alles komt weer goed. Awakenings staat in mijn ogen nog steeds voor kwaliteit boven kwantiteit, vooruitgang in plaats van herhaling, sfeer boven geld etc. Dat is voor mij het mooie van Monumental, dat heb ik dit jaar helaas niet teruggezien.
Ik ga denk ik toch maar eens overwegen om oordopjes aan t schaffen btw,kon nadat ik gister tent x uit kwam eigenlijk alleen nog maar mezelf horen,was niet best iig.