Partyflock

Forumonderwerp · 1065524
Poll, geopend op vrijdag 26 juni 2009, looptijd van 6006.5 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Anime

12653%
Ik vind anime leuk
6728%
Ik haat anme
4921%
Ik ben verslaafd aan anime
3615%
Ik heb er nog nooit van gehoord

Anime (ƒAƒjƒ, uitspraak: AA-NIE-MEE) is de Japanse benaming voor tekenfilms. Het is afkomstig van het Engelse woord animation. Buiten Japan wordt dit woord gebruikt om Japanse tekenfilms aan te duiden. Veel mensen denken dat deze tekenfilms manga of mangafilms heten, maar dat is een misverstand. Manga zijn Japanse strips

Animes worden uitgezonden in Japan en dan automatisch naar Amerika, maar in Nederland kan je meestal geen echte Japanse animes zien
zoals: Naruto, Bleach,FullMetalAlchemist, OnePiece. Als je ze wilt kijken.. ;)
dan kan je kijken. www.crunchyroll.com (legale site)of www.anime-media.com, www.onepieceofbleach.com, www.animefuel.com, www.zomganime.com

Elke anime aflevering duurt 20 minuten
Ik heb zelf meer dan 20.000 minuten besteed aan anime kijken.

voordelen:
- het is vermaak net zoals bij films
- je leert een beetje Japans
- je leert veel Engels door de Engelse ondertiteling
- neemt veel tijd in beslag handig als het een regenachtige dag is :P
nadelen:
- geen

Anime is niet zo bekend in Nederland, het heeft een beeld als kinderachtig, geweld. Maar als je echt veel animes hebt gezien
dan begrijp je het meer.
nieuwe Reborn Opening :D *
Nieuwe Naruto Shippuuden Opening :$
nieuwe fairy tail episode 27 uit
Ik moet maar weer eens meer anime gaan kijken. Het is helaas een beetje verwaterd.
Als ik weer meer tijd heb ga ik zeker weer kijken ^^.

Weet iemand nog een leuke?:P

En spoel meteen door naar 7:44

Akira hier op dvd liggen pas nog gekeken. :respect:

Uitspraak van Dip op dinsdag 27 juli 2010 om 20:46:
Akira hier op dvd liggen pas nog gekeken

doe ff eentje voor mij branden dang :D
Net maar eens Princess Mononoke gekeken. was goed te doen.
urotsukidoji
wicked city

ewa mensen.
Ik zoek iets.
1tje, of het is een film of het is een serie. Maar het gaat over een schooldame die super sterk is, en die heeft ruzie met een chik die dat robots bouwt om haar te ownen. Is denk meer dan 15 jaar oud. En van hetzelfde periode een film over een expeditie om god te vinden ergens in een peramide, en daar zat een rus bij die en helicopter naar beneden ging halen met een touw. hihihih
:vaag: ja is allemaal best lang gelden :$
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 augustus 2010 om 22:19:
En van hetzelfde periode een film over een expeditie om god te vinden ergens in een peramide, en daar zat een rus bij die en helicopter naar beneden ging halen met een touw. hihihih

Indiana jones jonge.
even een leuke kortfilm (van de genius party beyond omnibus)...

superstrakke animatie en lekker spacend ook!
laatste aanpassing
Nausicaa of the valley of the wind uit 1984 ofzo. Verhaal wel ok maar verder niet echt super.
Uitspraak van Jan Gezellig op dinsdag 28 september 2010 om 14:16:
superstrakke animatie en lekker spacend ook!

Meer van die dingen? Vind 't wel dope.
Uitspraak van Ibu op woensdag 6 oktober 2010 om 22:45:
Meer van die dingen? Vind 't wel dope.

Filmpje is van Koji Morimoto komt van deze verzameling kortfilms: http://www.moviemeter.nl/film/52604 (vervolg op deze: http://www.moviemeter.nl/film/45563 ). Staan wel meer dope kortfilms op deze omnibussen, maar vind diezelfde die ik gepost heb toch wel het meest geslaagd. Kon op youtube nog een filmpje van deze gast vinden wat er wel wat van weg heeft:

Verder heb ik ook niet echt vergelijkbaar materiaal, tja misschien moet je eens wat van Mamoru Oshii proberen, bijvoorbeeld dat vervolg op Ghost in the Shell (http://www.moviemeter.nl/film/15415). Dat vond ik qua animatie ook wel heel erg vet, is alweer een tijdje geleden dat ik die gekeken heb dus ga hem zelf binnenkort ook weer eens kijken...
was hier vroeger erg veel mee bezig,tof topic,het begint weer te kriebelen.
Ga zo dead space downfall maar is kijken of het wat is. Trailer ziet er wel leuk uit.

Uitspraak van Dip op woensdag 6 oktober 2010 om 22:33:
Nausicaa of the valley of the wind

Net de manga gelezen en daarnaa de anime gezien. Manga is heel goed, verhaal met boodschap en enige diepgang. De anime is aanzienlijk minder goed. Verhaal is oppervlakkig en je krijgt totaal geen binding met de characters.

Net weer Ponyo gekeken (L)
Morgen denk ik maar weer beginnen met Elfen lied :)
laatste aanpassing
Laatst Summer Wars gezien...wat een wazige propaganda film is dat zeg :O:vaag:!!
Even deze omhoog trekken.

Ben op dit moment bezig met Rosario + Vampire, maar dat gaat echt helemaal nergens over. :lol: Om 1 of andere suffe reden blijf ik het toch kijken.

Gister mahoromatic gekeken, was ook weer leuk.
Alleen kan het 2de seizoen niet vinden :nocheer:
Op mijn bekende sites kom ik het ook niet tegen voor je, helaas.
Uitspraak van facebook op vrijdag 26 juni 2009 om 23:14:
Je hebt gestemd, jouw keuzes waren: "Ik vind anime leuk" en "Ik haat anme"

'nuff said.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 17 december 2010 om 02:03:
Op mijn bekende sites kom ik het ook niet tegen voor je, helaas.

:) Bedankt voor het kijken. Zo jammer heb het op dvd maar nergens verkopen ze het.
Maja dan maar iets anders kijken.

Spaart hier iemand toevallig ook van die leuke geweldige anime beeldjes ???
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 02:48:
Spaart hier iemand toevallig ook van die leuke geweldige anime beeldjes ???

Ik vind ze echt te duur, ik hou het wel bij textielen merchandise. Ik heb een GITAH vormig kussen van K-ON en een paar t-shirts.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 17 december 2010 om 02:51:
Ik vind ze echt te duur,

Duur? Wat is duur?
Mijn duurste is 50 euro. En deze week had ik er 1 ontvangen die was normaal 67 incl verzendkosten nu 27 euro incl verzendkosten.
En met kerst krijg ik weer :cheer:
Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 03:14:
Mijn duurste is 50 euro

Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 03:14:
Duur

8)

Dat vind ik echt te gek, zeker als je kijkt hoe klein die dingen zijn.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 17 december 2010 om 10:22:
Dat vind ik echt te gek, zeker als je kijkt hoe klein die dingen zijn.

Daarom zoek ik ook grote uit haha.

En deze is mooi en (en mijn nieuwe aanwinst) als ie normaal 67 is en nu 27 scheelt nogal :cheer:

Maar laatst had ik er ook 1 besteld en die zijn wel echt fucking klein en die was duur maar ben er wel blij mee. Ik vraag die gewoon voor kerst hahah.
laatste aanpassing
Uitspraak van jelken op vrijdag 6 augustus 2010 om 17:43:
urotsukidoji
wicked city

Exhte ouwe shizzle _O_
Heb beide nog op videoband VHS (L)

laatste afl. van FMA gekeken :( jammer dat het afgelopen is. Hopelijk komt er nog een seizoen Inuyasha (L) One piece blijft kicke.

Fist of the north star hehehe ouwe coole shit.

Doomed megalopis en 3 x 3 eyes.

Spaar geen beeldjes mij te duur :lol: op de walleen heb je wel een leuk winkeltje en laatst in Thailand ook leuke winkeltjes met dit spul (Y)
Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 14:28:
en mijn nieuwe aanwinst

KAWAII! :D

Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 17 december 2010 om 20:10:
op de walleen heb je wel een leuk winkeltje en laatst in Thailand ook leuke winkeltjes met dit spul

Hebben die ook een site die op de walleen ?? En ja thailand is een beetje ver weg haha om ff heen te gaan.
Je kan altijd jlist proberen. Heb ik op zich goede ervaring mee maar de figurines zijn daar wel erg duur. Maar ook erg mooi.
laatste aanpassing

Uitspraak van Too Many Daves op maandag 20 december 2010 om 00:21:
Je kan altijd jlist proberen

Ken ik niet. Heb even op hun site gekeken maar die figure`s komen uit de VS of niet?
Heb je daar ooit zelf iets besteld of ken je mensen die daar iet besteld hebben?

Ik bestel bij 3 verschillende site`s.

Had wel laats gelezen op het anyiway forum dat veel mensen ze ook zelf importeren uit Japan. Was goedkooper dan van een Nl site ofzo.
Maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op maandag 20 december 2010 om 00:26:
maar die figure`s komen uit de VS of niet?

Dat wisselt. Meeste zijn wel echt Japans.

Uitspraak van actief op maandag 20 december 2010 om 00:26:
Heb je daar ooit zelf iets besteld of ken je mensen die daar iet besteld hebben?

Ik heb daar een aantal dingen zelf gekocht. Altijd prima in orde geweest.

Uitspraak van Too Many Daves op maandag 20 december 2010 om 01:31:
Ik heb daar een aantal dingen zelf gekocht. Altijd prima in orde geweest.

Zit een hoop mooi spul tussen. Figure`s die ik hier nog nergesn op een site heb gezien :cheer: Miss ok maar eens een keer wat bestellen :)

Bedankt voor de tip !!!!
Toch maar aan Lucky Star begonnen, maar allejezus, dat gaat echt NERGENS over :lol: Geef het nog 1 a 2 afleveringen, als er dan nog niks gebeurt is haak ik af.

Niet leuk ??? Ik heb het nog nooit gezien maar dacht dat het wel te doen was :)
Uitspraak van actief op dinsdag 21 december 2010 om 14:56:
Niet leuk ???

De eerste 10 minuten zitten 3 meisjes alleen maar te discussieren over hoe je het beste een ijsje kan eten, hoe je burgers met ui moet omdraaien zonder dat de ui er af valt etc. :')

Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 21 december 2010 om 19:41:
De eerste 10 minuten zitten 3 meisjes alleen maar te discussieren over hoe je het beste een ijsje kan eten, hoe je burgers met ui moet omdraaien zonder dat de ui er af valt etc.

:roflol: Hahaha okeej. Maar misschien word het wel leuik.?
Dit is ook wel een leuke serie heeft maar iets van 13 afleveringen maar hij is nice :)
Yoku Wakaru Gendai Mahou (of je hebt het als gezien :) )
Uitspraak van actief op woensdag 22 december 2010 om 07:40:
of je hebt het als gezien

Ik hou me pas een paar maanden bezig met anime. Heb pas 2 volledige series gezien nu, K-on en Rosario + Vampire. Ik ben nu bezig met Fortune Arterial en Lucky Star, en binnenkort ga ik Death Note kijken denk ik.

Ik zou higurasi kijken dat is vet :cheer:
Of elfen lied tenminste is wel als je van bloed enzo houd hahah. IS wel echt een aanrader, ook mooi verhaal.
Een andere leuke serie is angelic layer
Deze serie`s zijn ook allemaal niet zo lang.
Bleach is ook vet allen wel een lange serie
Die serie`s waar jij het over hebt heb ik nog allemaal niet gezien :)

Of anders films dan ook altijd leuk :)
Howls moving castle prachtige film,
Ponyo is gewoon leuk :)
Spirited away
The cat returns
Paprika
Uitspraak van actief op woensdag 22 december 2010 om 17:06:
Bleach is ook vet allen wel een lange serie

Van mijn anime verslaafde kreeg ik te horen dat ik daar beter niet aan kon beginnen. Ik denk ook niet dat het verhaal me zal aanspreken.

als je van bloed enzo houd

Liever niet nee :P Liever comedy, ecchi of gewoon kleffe romantische anime met veel moe. 8)

Spirited away

Heb ik op dvd. Met een jointje op zal ik 'm beter begrijpen denk ik, want die film vond ik echt complete bullshit. :P

Paprika

Had ik laatst bijna gekocht. Uiteindelijk op aanraden van maat toch voor Steamboy gegaan. Moet 'm nog kijken.
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 22 december 2010 om 17:23:
Heb ik op dvd. Met een jointje op zal ik 'm beter begrijpen denk ik, want die film vond ik echt complete bullshit

:| wablief :|
Knettervette kino :yes:
Lopende lantaarnpalen, allemaal wazige beesten waar totaal geen uitleg bij gegeven wordt...Nee sorry, ik vond er weinig aan.

Van mijn anime verslaafde kreeg ik te horen dat ik daar beter niet aan kon beginnen. Ik denk ook niet dat het verhaal me zal aanspreken.

Gewoon 1 aflevering kijken dan pas kun je zeggen of je er iets aan vind ja of nee :)
Liever niet nee Liever comedy, ecchi of gewoon kleffe romantische anime met veel moe.

Het zelfde als hierboven :p
Iets anders dan.
mahoromatic
My wife is a high school girl
Heb ik op dvd. Met een jointje op zal ik 'm beter begrijpen denk ik, want die film vond ik echt complete bullshit.

Is een geweldige film man :cheer: hayao miyazaki :respect:
Uitspraak van actief op zondag 19 december 2010 om 20:17:
Hebben die ook een site die op de walleen

Niet dat ik weet.