Partyflock

Forumonderwerp · 1065443
APELDOORN - De 16-jarige Tano Jansen is om het leven gekomen door verstikking. Tano kreeg ruzie met een aantal vrienden, waarop zij besloten hem op te sluiten in een container. Later kwamen ze terug om hem te bevrijden, maar toen was de slechthorende jongen al overleden.

Dat zeggen familieleden van de vijf jonge verdachten die vastzitten tegen Omroep Gelderland . Tano heeft in een poging zichzelf te bevrijden, of om de aandacht te trekken, brand gesticht in de container, aldus de familieleden. Mogelijk is hij gestikt door de rook.

Tragisch ongeluk

"Het was echt een tragisch ongeluk. Ze wilden hem een lesje leren, omdat hij wat had uitgevreten. Ze hebben hem opgesloten in die container en hij heeft daar brand gesticht. Toen ze 1,5 tot 2 uur later terugkwamen, was hij dood. Dat is nogal wat. Onze gezinnen zijn kapot."

Overigens ontkent het familielid dat er sprake zou zijn van arrestatie van de verdachten, want zij hebben zichzelf aangegeven.

Voorgeleid

De politie wil nog niet reageren op deze nieuwe ontwikkelingen. De vijf verdachten worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal vervolgens besluiten of ze blijven vastzitten of dat ze vrijkomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4259804/___Tano__16__gestikt_in_container___.html?p=3,1

Uitspraak van Swollywood op zondag 28 juni 2009 om 12:06:
Jezus, zoveel dommigheid als wat jij hier op dit topic neergooit heb ik nog nooit gezien. Begin bijna een vermoeden te krijgen...kom je toevallig uit Apeldoorn?

Als je op mn profiel had gekeken hoefde je deze vraag niet te stellen. :aai:

Nee normen, waarden , moraal etc. zijn dat, die hebben mijn ouders bij mij der wel in weten te krijgen

Jij hebt vroeger natuurlijk nooit iets uitgevreten wat anders af had kunnen lopen.

bij jou klaarblijkelijk niet

Oh jawel hoor. Alleen rond die leeftijd luister je er nog niet echt naar. :D
Uitspraak van actief op zondag 28 juni 2009 om 12:43:
Oh jawel hoor. Alleen rond die leeftijd luister je er nog niet echt naar.

doe je nu wel goed luisteren?

Niet meer nodig. :D

Jij hebt vroeger natuurlijk nooit iets uitgevreten wat anders af had kunnen lopen.

Allemaal lieverdjes hier :rot:

Dit heeft niemand zo gewild lijkt me

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 juni 2009 om 15:50:
Dit heeft niemand zo gewild lijkt me

Tja maar wie zoiets flikt, moet de gevolgen er ook lekker bij nemen :yes:
Mensen lijken hier te vergeten hoe ze zelf waren toen ze die leeftijd waren. Wetenschappelijk feit dat je hersenen dan nog niet volgroeid zijn en niet in staat de volle gevolgen van je daden te voorzien.

Wat ze gedaan hebben is vreselijk, en het is voor de naasten van het slachtoffer vreselijk dat ze 3 dagen in angst en onwetenheid hebben gezeten. Maar ik zou wel willen zien wie van jullie, als puntje bij paaltje komt, klaar is om zijn haar of haar fout toe te geven. Dat is maar voor heel weinig mensen weggegelegd, dus wat mij betreft iets te makkelijk om maar met het beschuldigend vingertje te wijzen.

Uitspraak van SuperRupsje op zondag 28 juni 2009 om 16:13:
Wat ze gedaan hebben is vreselijk, en het is voor de naasten van het slachtoffer vreselijk dat ze 3 dagen in angst en onwetenheid hebben gezeten. Maar ik zou wel willen zien wie van jullie, als puntje bij paaltje komt, klaar is om zijn haar of haar fout toe te geven. Dat is maar voor heel weinig mensen weggegelegd, dus wat mij betreft iets te makkelijk om maar met het beschuldigend vingertje te wijzen.

Daarom moet je zulke dingen ook neit doen, want kom je ook niet in zo'n situatie terecht.

Het is gewoon hun schuld dat hij dood is. Ook al was het niet de bedoeling. En daarom vind ik dat ze een goeie straf verdienen.
Ik zeg ook niet dat ze niet gestraft moeten worden, ik zeg alleen dat ik me verbaas over de pf'se hypocrisie over dit soort zaken. Al die lievertjes hier die nooit iets zouden doen wat god verboden hebben natuurlijk het recht om anderen op hun fouten te wijzen want zoiets zouden ze zelf natuurlijk nooit doen, yeah right.

Artiest System
Uitspraak van SuperRupsje op zondag 28 juni 2009 om 17:37:
Al die lievertjes hier die nooit iets zouden doen wat god verboden hebben natuurlijk het recht om anderen op hun fouten te wijzen want zoiets zouden ze zelf natuurlijk nooit doen, yeah right.

Jij vindt dat normaal, mensen in containers opsluiten?

wat een IQ hangt er hier ook rond...
Al die lievertjes hier die nooit iets zouden doen wat god verboden hebben natuurlijk het recht om anderen op hun fouten te wijzen want zoiets zouden ze zelf natuurlijk nooit doen, yeah right.

nee klopt (Y) zou het idd niet in mijn hoofd halen iemand in een container op te sluiten, gewoon weg te gaan en op zijn vroegst ander half uur later terug te komen.
dan tot de ontdekking komen dat hij overleden is en vervolgens weer weg gaan....
gek he :/

Mensen lijken hier te vergeten hoe ze zelf waren toen ze die leeftijd waren. Wetenschappelijk feit dat je hersenen dan nog niet volgroeid zijn en niet in staat de volle gevolgen van je daden te voorzien.

Rond een jaar of tien zou je oorzaak-gevolg-verbanden toch wel moeten kunnen doorzien.
Maar je hebt miss gelijk, blijkbaar zijn de daders gewoon zwakzinnig (Y)

Ik zeg ook niet dat ze niet gestraft moeten worden, ik zeg alleen dat ik me verbaas over de pf'se hypocrisie over dit soort zaken. Al die lievertjes hier die nooit iets zouden doen wat god verboden hebben natuurlijk het recht om anderen op hun fouten te wijzen want zoiets zouden ze zelf natuurlijk nooit doen, yeah right.

Nooit geen hardhorende tiener in een container opgesloten nee :gaap:
Uitspraak van Swollywood op zaterdag 27 juni 2009 om 22:17:
Ik zit te denken en te denken...maar nee, nooit zulk soort stommigheid uitgevreten. Deden wij mekaar niet aan....

Ook bijvoorbeeld een fikkie stoken achter de school kan aardig verkeerd aflopen. ;)

Uitspraak van Tijgertjuh** op zondag 28 juni 2009 om 01:39:
idd........................en we hebben een geweten.....................
dat hebben de daders niet..................3 dagen weten dat je debet hebt aan iemands dood............die in een container ligt
gewoon nix zeggen..................

Merken dat hij is overleden en vervolgens het lichaam in beton storten en op zee dumpen zodat hij nooit wordt gevonden. Dat zou koelbloedig zijn.

Het is natuurlijk niet goed te praten wat die jongens hebben gedaan maar een beetje relativeren mag wel..

Uitspraak van janlul op zondag 28 juni 2009 om 18:28:
Het is natuurlijk niet goed te praten wat die jongens hebben gedaan maar een beetje relativeren mag wel..

Relativeren kan ik wel :yes:
Maar de manier waarop jij dat doet, dat zal de welbekende kunst wel zijn dan
Als je op mn profiel had gekeken hoefde je deze vraag niet te stellen

Misschien vind ik dat niet zo interessant :aai:....

Jij hebt vroeger natuurlijk nooit iets uitgevreten wat anders af had kunnen lopen

Als je mijn reactie had gelezen...idd deed ik dat soort dingen niet:no:... Toen ik op die leeftijd was en je had gezeik, dan praatte je dat uit of negeerde je degene.... Maar we gingen hem/haar niet opsluiten nee;)!

Oh jawel hoor. Alleen rond die leeftijd luister je er nog niet echt naar.

Fout, jij luisterde er niet naar. Ik luisterde wel:cheer:....

Ook bijvoorbeeld een fikkie stoken achter de school kan aardig verkeerd aflopen

stookte nooit fikkies.... :no:

Zulke domme dingen zou ik nooit doen idd. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je iemand opsluit in een container. Ook niet tien jaar geleden. Vind het ook raar als je je dat wel kan voorstellen.

Ook bijvoorbeeld een fikkie stoken achter de school kan aardig verkeerd aflopen.

Dat deed ik vroeger ook nooit...

Uitspraak van Xochipilli'81 op vrijdag 26 juni 2009 om 11:55:
Het is erg jammer wat die jongen is overkomen en het is wel degelijk de schuld van zijn vrienden. Zij hadden hem tenminste een zaklamp moeten geven en wat te drinken. In zo'n container kan het snel erg warm worden en men droogt snel uit.

:roflol:

Maarreh ik geloof dat ze 'wederrechtelijke opsluiting met de dood tot gevolg' ten laste wordt gelegd.
Uitspraak van actief op zondag 28 juni 2009 om 11:48:
Volgens mij zal dat moeilijk genoeg geweest zijn. Is echt niet leuk om zoiets te vertellen.

pardon????
begin me lichtelijk af te vragen of je wel spoort ...............
alleen een lafaard zonder geweten verzwijgt dit..............

en NEE ook ik heb vroeger GEEN dingen gedaan waarbij ik anderen hun leven in de waagschaal stelde

Uitspraak van Satanica op zaterdag 27 juni 2009 om 19:20:
Wat ik wel weet is dat doven en slechthorenden streven voor gelijke behandeling, en daarom vindt ik het zwak om hierop terug te vallen.

Claustrofobie hebben ook een hele hoop mensen.
En daarom zeg ik dus; bijzaak.

en ik zeg................je spoort niet
jij hebt totaal geen inlevings vermogen en kunt niet objectief relativeren..........anders zou je niet dit soort belachelijke conclusies trekken

bijzaak..............my ass
paniek is een slechte raadgever............en gezien het feit dat hij niet goed hoorde was hij afhankelijk van zijn ogen..........een zaklamp had hij niet.............en als je daarbij op telt dat hij claustrofobisch is (engte vrees........bang zijn in afgesloten ruimtes)
dan schat ik zo in dat deze jongen aardig in paniek is geweest.

en het is voor de naasten van het slachtoffer vreselijk dat ze 3 dagen in angst en onwetenheid hebben gezeten

en tot overmaat van ramp blijkt ook nog dat zijn vader een jaar geleden overleden is.............nou die moeder krijgt het wel behoorlijk voor haar kiezen........

maar ja dat is allemaal maar bijzaak O:)

nee dat ben ik nog lang niet vergeten en nee dat soort dingen deden wij niet
maar iemand pesten deed ik sws niet........

daarbij was 1 dader onder de 18, 2 daders 18 en eentje 19 (en het meisje dat er pas na dat het gebeurt was bij gekomen is was 15)
dus dat van die nog niet volgroeide hersenen gaat niet helemaal op :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Satanica op zaterdag 27 juni 2009 om 19:20:
Wat ik wel weet is dat doven en slechthorenden streven voor gelijke behandeling, en daarom vindt ik het zwak om hierop terug te vallen.

Ik heb al een waarschuwing gehad omdat ik me liet gaan in reactie op jou.. Maar nu moet ik me toch echt inhouden.
laatste aanpassing

Uitspraak van Tijgertjuh** op zondag 28 juni 2009 om 19:19:
nee dat ben ik nog lang niet vergeten en nee dat soort dingen deden wij niet

daarbij was 1 dader onder de 18, 2 daders 18 en eentje 19 (en het meisje dat er pas na dat het gebeurt was bij gekomen is was 15)
dus dat van die nog niet volgroeide hersenen gaat niet helemaal op :)

oja dan zijn je hersenen wel volgroeid :rot:

Kwats, dit is nooit met opzet geweest, enige wat ik ze kwalijk kan nemen is dat ze weg zijn gegaan van de container, dat had ik zelf niet gedaan. Maar dan nog, het is niet zo bedoeld. Verder kan iedereen hier wel het lieverdje uithangen maar als we dingen zo gaan bekijken kan ik wel heel veel mensen aanwijzen die heel erg verkeerd bezig zijn.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 juni 2009 om 18:48:
Vind het ook raar als je je dat wel kan voorstellen.

en NEE ook ik heb vroeger GEEN dingen gedaan waarbij ik anderen hun leven in de waagschaal stelde

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 juni 2009 om 18:48:
Dat deed ik vroeger ook nooit...

Uitspraak van Swollywood op zondag 28 juni 2009 om 18:44:
dd deed ik dat soort dingen niet

stookte nooit fikkies.... :no:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 17:36:
Erg weer...Jeugd van tegenwoordig word steeds zieker...

Zucht, jullie zijn perfect blabla :'(
Uitspraak van Ibu op zaterdag 27 juni 2009 om 19:50:
Ach, ik ben vroeger een keer naakt op straat gezet. Who cares?
Als je kloot, dan word je een keer terug gepakt. Nu is 't alleen met verkeerde afloop.

Juist
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 09:53:
Kwats, dit is nooit met opzet geweest, enige wat ik ze kwalijk kan nemen is dat ze weg zijn gegaan van de container, dat had ik zelf niet gedaan. Maar dan nog, het is niet zo bedoeld. Verder kan iedereen hier wel het lieverdje uithangen maar als we dingen zo gaan bekijken kan ik wel heel veel mensen aanwijzen die heel erg verkeerd bezig zijn.

niemand zegt dat het kwade opzet was...........althans..........IK niet

ik zeg alleen dat dit niet goed te praten is........en dat ik het feit dat ze er 3 dagen mee rondgelopen hebben gewoon niet te begrijpen vind.
Sommigen bagatelliseren alles hier in dit topic...............en iemand is dood, dat valt niet te bagatelliseren.

Zucht, jullie zijn perfect blabla

nee dat zijn we niet :) ik heb ook KATTEKWAAD uitgehaalt...............maar ik vind iemand opsluiten in een container en dan anderhalf uur weg blijven geen kattekwaad meer.
en ik vind 3 dagen zwijgen over de gevolgen van je daden .....................gewetenloos
laatste aanpassing

Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 09:58:
en ik vind 3 dagen zwijgen over de gevolgen van je daden .....................gewetenloos

Juist niet, ze zijn JUIST geschrokken.... Normale reactie lijkt me?
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 28 juni 2009 om 17:48:
Jij vindt dat normaal, mensen in containers opsluiten?

Nee ik vind het niet normaal, dat zeg ik ook nergens. Ik zeg alleen dat op die leeftijd jongeren vaak niet in staat zijn de consequenties van hun acties te overzien (want de hersenen zijn pas tussen 20 en 25 volgroeid tijgertjuh). Ze worden als moordenaars bestempeld en beschimpt, terwijl er een groot verschil is tussen dood door schuld en moord.

Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 09:58:
3 dagen zwijgen over de gevolgen van je daden .....................gewetenloos

Ja gewetenloos, en waarschijnlijk ook verschrikkelijk bang.

Nogmaals, ik praat het niet goed, en ik hoop dat de verantwoordelijken volop beseffen wat ze hebben gedaan en daarvoor een passende straf krijgen (al denk ik dat, als ze het beseffen, dat besef alleen al straf genoeg is om je hele leven mee te dragen). Maar om die kids nou voor bloeddorstige gewetenloze moordenaars uit te maken zonder verder met feiten te komen, maar enkel gebaseerd op wat krantenknipsels, daar kan ik het simpelweg niet mee eens zijn.

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:14:
al denk ik dat, als ze het beseffen, dat besef alleen al straf genoeg is om je hele leven mee te dragen

Indd :S
Maar om die kids nou voor bloeddorstige gewetenloze moordenaars uit te maken zonder verder met feiten te komen, maar enkel gebaseerd op wat krantenknipsels, daar kan ik het simpelweg niet mee eens zijn.

Welkom in NL
Maar om die kids nou voor bloeddorstige gewetenloze moordenaars uit te maken zonder verder met feiten te komen, maar enkel gebaseerd op wat krantenknipsels, daar kan ik het simpelweg niet mee eens zijn.

mij zie je nergens schrijven dat het bloeddorstige moordenaar zijn
dat ze achteraf gewetenloos hebben gehandeld dat zeg ik wel....................

want de hersenen zijn pas tussen 20 en 25 volgroeid tijgertjuh)

helaas wordt je met 18 geacht volwassen te zijn
en iedereen leert het verschil tussen goed en slecht
dat ze de consequenties niet helemaal konden overzien............daar kan ik nog in mee gaan
maar dat je het dan 3 dagen later pas gaat vertellen????

dat gaat er bij mij gewoon niet in
maar dat is misschien ook een groot hiaat in hun opvoeding...........geen plichtsbesef geen verantwoordelijkheids gevoel
ik weet het niet

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 10:06:
Juist niet, ze zijn JUIST geschrokken.... Normale reactie lijkt me?

jij bagatelliseert gewoon alles................en hoe je het ook wend of keert..............er is een jongen van 16 dood
en dat is geen kleinigheidje, of bijzaak
dat is pure ernst

als je DAT nou zou kunnen inzien dan zou ik je posts misschien beter kunnen waarderen
nu lijkt het alsof je het maar onzin vind dat mensen zich er druk over maken........
je haalt je schouders op zo lijkt het wel
Zucht, jullie zijn perfect blabla

Ja sorry, kan er ook nix aan doen8)!

Juist

Nogmaals, van in je nakie zetten ga je niet dood, van opsluiten kan dat wel;)! Dat kon ik ook al wel bedenken toen ik 16 was.....

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 10:16:
Welkom in NL

Idd, welkom in Nl, want van dat soort tuig loopt er hier veel te veel rond. Maar door mensen als jij ,die het allemaal goed proberen te praten voor dit soort kinderen en misschien ook wel voor je eigen kinderen strax, krijg je allemaal van dit soort k*tkinderen, die dit soort zogenaamd onschuldige streken uithalen.... Ach en als het dan mis is, dan proberen papa en mama het wel weer goed te praten of betalen wat centjes!

Welkom bij de psychologische opvoeding (foei hoor, dat had je niet mogen doen), en idd, welkom in Nederland!
Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 10:26:
mij zie je nergens schrijven dat het bloeddorstige moordenaar zijn

Ik heb het ook niet tegen jou in persoon, ik heb het over het algemene beeld dat hier door velen geschetst wordt, niet zo alles op jezelf betrekken :aai:

Maar om nu wel even in te gaan op wat jij zegt: geen verantwoordelijkheidsgevoel nee, en een compleet gebrek aan empathie voor Tano's nabestaanden. Maar ik kan me voorstellen dat er ook een blinde angst voor de gevolgen meespeelt.

Misschien vind ik dat niet zo interessant

Interessant genoeg om een vraag erover te stellen. :aai:

Als je mijn reactie had gelezen...idd deed ik dat soort dingen niet... Toen ik op die leeftijd was en je had gezeik, dan praatte je dat uit of negeerde je degene.... Maar we gingen hem/haar niet opsluiten nee

Misschien niet iemand opsluiten maar wel andere dingen uitvreten. maar jij hebt dit natuurlijk nooit gedaan. :lol:

Fout, jij luisterde er niet naar. Ik luisterde wel....

:gaap: jij deed altijd braaf wat mama vroeg zonder tegenspreken. :gaap:
heb wel genoeg gehoord.

pardon????
begin me lichtelijk af te vragen of je wel spoort ...............
alleen een lafaard zonder geweten verzwijgt dit..............

:lol: voor mannetjes van 16 is zoiets niet echt makkelijk om te vertellen tegen wie dan ook. :)
Uitspraak van Swollywood op maandag 29 juni 2009 om 10:33:
Nogmaals, van in je nakie zetten ga je niet dood, van opsluiten kan dat wel! Dat kon ik ook al wel bedenken toen ik 16 was.....

Er zijn mensen die veel gepest worden, en waarbij in je nakie buiten zetten net het zetje is om zelfmoord te plegen.

Idd, welkom in Nl, want van dat soort tuig loopt er hier veel te veel rond. Maar door mensen als jij ,die het allemaal goed proberen te praten voor dit soort kinderen en misschien ook wel voor je eigen kinderen strax, krijg je allemaal van dit soort k*tkinderen, die dit soort zogenaamd onschuldige streken uithalen.... Ach en als het dan mis is, dan proberen papa en mama het wel weer goed te praten of betalen wat centjes!

Nee hoor, ik ben voor een zeer strenge opvoeding, en heb een broertje dood aan de vrije opvoeding die hier veel te veel heerst (zie al die nederlandse kutkinderen op vakantie, die schreeuwende rondrennende mormels kun je er zo uit pikken). En als mijn kids ooit zoiets in hun hoofd halen (sowieso elke vorm van pesten) staat ze een fikse pak rammel en een preek van jewelste te wachten.

Het gaat mij erom dat er een verschil is tussen moord en dood door schuld, en dat het erg cru is om als volwassenen met z'n allen te gaan roepen dat ze het willens en wetens hebben gedaan. Als dat het geval is, huppatee zelf opsluiten, maar dat weten we met z'n allen hier niet. Het blijft gissen op basis van wat krantenartikelen van de beste (ahum) krant van nederland.
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:41:
niet zo alles op jezelf betrekken

ik sprak gewoon voor mezelf ;) :D
dus distantieerde ik me er van :) 8)

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:41:
geen verantwoordelijkheidsgevoel nee, en een compleet gebrek aan empathie voor Tano's nabestaanden.

en dat maakt het voor mij juist zo onbegrijpelijk en zo intens triest
Jammer dat je steeds maar in gaat op hun gebrek aan verantwoordelijksgevoel en empathie, en dat je totaal niet afvraagt waarom ze 3 dagen hebben gewacht. Nee het is niet te vergoeilijken, maar het is wel te verklaren.

Magoe, wordt een beetje een wellesnietes gesprek, dus :bye:
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:52:
Jammer dat je steeds maar in gaat op hun gebrek aan verantwoordelijksgevoel en empathie

omdat wat ze gedaan hebben DAT juist alles erger maakt dan dat het al is.......... :)

en dat je totaal niet afvraagt waarom ze 3 dagen hebben gewacht

dat heb ik me wel afgevraagd en ik heb ook al een aantal keren aangegeven het gewoon niet te weten
niet te weten wat iemand er toe brengt............angst??
als dat de drijfveer was............hoe konden ze dan toch "normaal" functioneren?
want een van de ouders van de daders had gezegt dat hij niets aan zijn zoon gemerkt had..............

wordt een beetje een wellesnietes gesprek, dus

het is geen welles nietes gesprek

ze mogen niet afgeschildert worden als moordenaars ;) want het is geen moedwil geweest..........hun opzet was iig niet om die jongen de dood in te jagen
dan blijft er als discussiepunt openstaan....................het zwijgen ;)

maar goed :D

misschien is dit dan ook het eindpunt en de conclusie van de discussie ':)
Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 10:57:
het is geen welles nietes gesprek

Ja, je hebt wel een beetje gelijk ;-)

Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 10:57:
als dat de drijfveer was............hoe konden ze dan toch "normaal" functioneren?
want een van de ouders van de daders had gezegt dat hij niets aan zijn zoon gemerkt had..............

Als het echt zo is dan is het idd gewetenloos, maar het kan ook zijn dat de krant lekker de sensatie loopt op te kloppen, of dat de ouders een enorm bord voor hun kop hebben.

Wij zijn slecht in staat om dat van achter ons schermpie vandaan goed te beoordelen.

Nou ja nuf said, mijn medeleven gaat uit naar de familie en vrienden van Tano, naar tano zelf die ws. een vreselijke dood heeft gehad, en naar, mits bewust en berouwvol om hun daden, ook naar de daders die hier mee zullen moeten leven.
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 11:04:
Nou ja nuf said, mijn medeleven gaat uit naar de familie en vrienden van Tano, naar tano zelf die ws. een vreselijke dood heeft gehad, en naar, mits bewust en berouwvol om hun daden, ook naar de daders die hier mee zullen moeten leven.

helemaal gelijk in..........
mijn medeleven gaat vooral uit naar Tano's moeder...........die heeft vorigjaar al haar man verloren..........nu haar kind

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 11:04:
Wij zijn slecht in staat om dat van achter ons schermpie vandaan goed te beoordelen.

klopt :)
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:49:
Het gaat mij erom dat er een verschil is tussen moord en dood door schuld, en dat het erg cru is om als volwassenen met z'n allen te gaan roepen dat ze het willens en wetens hebben gedaan. Als dat het geval is, huppatee zelf opsluiten, maar dat weten we met z'n allen hier niet. Het blijft gissen op basis van wat krantenartikelen van de beste (ahum) krant van nederland

voor alle duidelijkheid, ik vind/denk deze "kinderen" wel genoeg gestraft zijn. Ik mag hopen dat ze elke nacht zwetend wakker worden, de ergste straf die je kunt krijgen lijkt mij. Maar vind dat ze zeer zeker nog wel terecht gesteld moeten worden, vind dat er een beeld naar de buitenwereld afgegeven moet worden dat dit soort zogenaamde "pesterijtjes" niet kunnen.

en nee, blij het niet normaal vinden om iemand in een container op te sluiten:S!!!!

Uitspraak van actief op maandag 29 juni 2009 om 10:47:
Interessant genoeg om een vraag erover te stellen

Misschien niet iemand opsluiten maar wel andere dingen uitvreten. maar jij hebt dit natuurlijk nooit gedaan.

jij deed altijd braaf wat mama vroeg zonder tegenspreken.
heb wel genoeg gehoord.

Je weet duidelijk inhoudelijk nix over de hele zaak te zeggen, je bent wat jonger , vraag me af of je uberhaupt wel de krant gelezen hebt?! Geeft nix natuurlijk, maar ga niet 20x hetzelfde naar mij toe beweren/vragen, dingen waar ik nu al meerdere x-en een antwoord op heb gegeven;)! vind dat vrij vermoeiend :gaap:!!!

Waar zie jij mij het ergens goed praten? Ik begin alleen niet als een overgevoelige boer kansloos te schreeuwen.
Welkom bij de psychologische opvoeding (foei hoor, dat had je niet mogen doen), en idd, welkom in Nederland!

Laten we lijfstraffen weer invoeren :rot:
Uitspraak van Swollywood op maandag 29 juni 2009 om 11:24:
je bent wat jonger , vraag me af of je uberhaupt wel de krant gelezen hebt?!

Een krant is uiteraard ook altijd correct en vooral niet beinvloed. Zucht, mevr doet alsof ze ouder is en daarom wijzer, bizar :rot:
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 10:49:
En als mijn kids ooit zoiets in hun hoofd halen (sowieso elke vorm van pesten) staat ze een fikse pak rammel en een preek van jewelste te wachten.

Wat een kansloze ouder ben je dan, denk je echt dat dat werkt? :rot:
laatste aanpassing

Ik mag hopen dat ze elke nacht zwetend wakker worden, de ergste straf die je kunt krijgen lijkt mij.

Dit is lekker gezond, mensen dit toewensen. En maar de moraalridder uithangen :'(

Nogmaals, van in je nakie zetten ga je niet dood, van opsluiten kan dat wel;)!

Van naakt buitenlopen kan je ook ziek worden, of je word in elkaar getikt.

Als je opgesloten word ga je normaliter ook niet dood, of mag je tegenwoordig helemaaaaal niks meer omdat bij alles iemand dood kan gaan?

Wat voor een leven heb je dan?
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 11:46:
Wat een kansloze ouder ben je dan, denk je echt dat dat werkt?

Nou ik ben er zelf geen cent slechter van geworden, van die paar terechte tikken en boze woorden die ik heb gekregen. Al dat gemiep over kinderen die maar met handschoentjes moeten worden aangepakt want o stel je voor dat ze breken of dat ze je gaan haten :rot: Ik weet niet hoe jij dan van plan bent grenzen aan je kinderen te stellen, maar feit is dat ze die zelf niet hebben, en dat is je rol als opvoeder: grenzen stellen, uitleggen waarom die grenzen er zijn, vooral belonen als ze die respecteren, maar ook straffen als ze dat niet doen.

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 12:00:
Ik weet niet hoe jij dan van plan bent grenzen aan je kinderen te stellen, maar feit is dat ze die zelf niet hebben

vooral belonen als ze die respecteren

Zo dus?

Lijfstraffen werken gewoonweg niet,...
We gaan totaal off topic, lijkt me niet gepast hier.
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:02:

klopt maar gewoon lief zeggen foei datmag je niet doen ook niet :no:

ben het er zeker mee eens dat de kids tegenwoordig veel te zoet aangepakt worden :jaja:

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 12:10:

Waarom offtopic?

Hoort er wel bij, straffen en de omgang met kinderen...
Laat ik het dan iets genuanceerder zeggen: ik ben geen voorstander van slaan, maar ik heb begrip voor ouders die zo nu en dan een corrigerende tik geven, en dat is echt iets heel anders dat je kind bont en blauw slaan.

En geen preek tegen je kids? Mja, dus belonen als ze het goed doen, en verder nooit aanspreken op verkeerd of onaangepast gedrag? Ik denk dat het kind eigen is om de grens op te zoeken, en aan de ouder om, als de grens is overschreden, in te grijpen. En dat is inderdaad niet met een foei en een aai over de bol. Niets mis met boos worden op iemand, zal later in professionele omgeving ook vaak genoeg gebeuren, worden ze hard van.
Wat een kansloze ouder ben je dan, denk je echt dat dat werkt?

heb je zelf kinderen?
hoe oud ben je als ik vragen mag?

een corrigerende tik is nooit verkeerd geweest

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:02:

corrigerende tik en lijfstraffen is wel een wereld van verschil

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:13:
Waarom offtopic?

Hoort er wel bij, straffen en de omgang met kinderen...

en dan vervolgens alles bagatelliseren wat ze doen............foei stoutert dat mag niet hoor..............moet je vooral tegen een puber zeggen :X

grenzen stellen, uitleggen waarom die grenzen er zijn, vooral belonen als ze die respecteren, maar ook straffen als ze dat niet doen.

juist!!! zo is het!

en kinderen normen en waarden bijbrengen is nix mis mee.................en leren de consequenties van je daden te aanvaarden daar is ook niets mis mee

maar BloodyUtopia lijkt mij het product van onze verharde maatschappij............iedereen zorgen voor zijn eigen hachie..........en je vooral niet druk maken om anderen
een dode meer of minder..........maakt nix uit.........schouders ophalen en weer doorgaan

Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 29 juni 2009 om 12:24:
heb je zelf kinderen?
hoe oud ben je als ik vragen mag?

25, en nee, ik neem pas kids als ik ze alles kan bieden, ben nu nog bezig met hbo ict ed dus wacht ik daarmee, mits het lot het toelaat :)
corrigerende tik en lijfstraffen is wel een wereld van verschil

defineer "corrigerende tik", zo klinkt het wel heel erg lief, maar in feite zijn er genoeg specialisten die aantonen dat het NIET werkt.
moet je vooral tegen een puber zeggen :X

Hier zit gewoon geen logica in, verder hou je wel heel erg van puntjes?
maar BloodyUtopia lijkt mij het product van onze verharde maatschappij

JUIST niet, ik ben niet degene wie meeroept dat alles harder gestraft moet worden :'(
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 12:24:
En geen preek tegen je kids? Mja, dus belonen als ze het goed doen, en verder nooit aanspreken op verkeerd of onaangepast gedrag?

Wie zegt dat ze niet bestraft worden? Er zijn 1000en andere manieren wie beter werken.
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:28:
defineer "corrigerende tik", zo klinkt het wel heel erg lief, maar in feite zijn er genoeg specialisten die aantonen dat het NIET werkt.

een corrigerende tik
voorbeeld: de peuter die steeds aan het hete kopje thee wil om te roeren
optie 1 thee in het midden van de tafelt zetten (lost nix op want het kind snapt niet waarom dat is)
een tik op het handje geven waarmee het steeds wil roeren (na dat je een aantal keren gewaarschuwd hebt) is een betere optie en werkt wel

snap je me nu??
ik heb ook al een keer een van mijn toen nog puberende kinderen een draai om zijn oren gegeven..........
was op dat moment gewoon nodig om hem pas op de plaats te laten maken

en die specialisten zijn het trouwens niet allemaal met elkaar eens
je moet je kind uiteraard niet inelkaar rammen :S maar heeeeeeeeeeel af en toe corrigeren is nix mis mee :)
elk mens zit anders in elkaar en elk kind heeft zo zijn/haar eigen gebruiksaanwijzing
ouders weten zelf het beste hoe ze die moeten hanteren
je kunt niet iedereen over een kam scheren dus ook niet de opvoedmanier
wel het eindresultaat moet het zelfde zijn: een mens dat het verschil kent tussen goed en kwaad, dat plichtsbesef en normbesef heeft,emphatie kan opbrengen voor anderen, eerlijk en rechtvaardig is (dit zijn leerdoelen.............geen karakters!!!!)

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:28:
verder hou je wel heel erg van puntjes?

ik hou er van dat mensen hun eigen hersens gebruiken ipv de mijne :D vandaar die puntjes................<--kunnen ze zelf nadenken en hun eigen mening vormen :)
aardig van me toch? :D
ik heb geleerd dat je door samen na te denken en te praten over problemen tot grote oplossingen kunt komen :)
maar ja :D ik was dan ook iemand die kattekwaad uithaalde en niet tot evil instaat was
Pesten was toen en is nu nog steeds NOT DONE
er zijn mensen die door overmatig pestgedrag zelfmoord plegen.........(kun je weer even mijn woorden laten bezinken :lol:)

Je weet duidelijk inhoudelijk nix over de hele zaak te zeggen, je bent wat jonger , vraag me af of je uberhaupt wel de krant gelezen hebt?! Geeft nix natuurlijk, maar ga niet 20x hetzelfde naar mij toe beweren/vragen, dingen waar ik nu al meerdere x-en een antwoord op heb gegeven! vind dat vrij vermoeiend !!!

:roflol: hou maar op

Een krant is uiteraard ook altijd correct en vooral niet beinvloed. Zucht, mevr doet alsof ze ouder is en daarom wijzer, bizar

Ik begin alleen niet als een overgevoelige boer kansloos te schreeuwen.

Je voelt je nogal aangesproken... Zei het volgens mij in het algemeen. Beetje overgevoelig? Lange tenen?

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 29 juni 2009 om 12:10:

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 12:13:
Waarom offtopic?

Omdat zolang je zelf geen kinderen hebt, je totaal niet weet waar je over praat en daarom ook niet al te veel mening er over kunt hebben. Mocht je ooit kinderen hebben/krijgen dan wil ik deze discussie best op nieuw opstarten.

Uitspraak van actief op maandag 29 juni 2009 om 12:46:
hou maar op

En zeker niet met iemand van 21 die zelf net uit de poepje-piesje fase is en nog lang geen kinderen heeft ;)! Dus idd, laten we maar ophouden.... er is voor jou wel een ander topic wat je wel past, hoef je nix inhoudelijks te zeggen, alleen maar: Laatste woord :roflol:!