Partyflock

Forumonderwerp · 1064521
Waarschuw beheerder
donateur
Ja als ze bijdehand doen of iets geflikt hebben wat echt niet kan mag je ze gewoon meppen. Liefst zo hard mogelijk dat ze het gelijk afleren :D
Waarschuw beheerder
Ik werk al jaren met kids en ik heb nog nooit de behoefte gehad uit te halen :no:. Ondanks dat het soms volleerde uitzuigers zijn :[ . Ik geloof meer in concequente aanpak en duidelijkheid en tot nu toe blijkt het prima te werken, want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 10:55:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " corrigerende tik moet kunnen"

Waarschuw beheerder
corrigerende tik moet kunnen

Ben ik ook een grote meid van geworden :o
Uitspraak van Linda-X- B) op donderdag 18 juni 2009 om 11:03:
niet om voor 30 kids op een dag

Ik werk al jaren met kids

Dat is veel anders dan het opvoeden thuis

Waarschuw beheerder
want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag

Neem aan dat je dat ook niet kan maken bij kinderen die niet van jou zijn!!

Waarschuw beheerder
donateur
want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag :no:

hoop te meppen dan 8)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:07:

dat ook ja :yes:
Waarschuw beheerder

Inderdaad, vaak een stuk moeilijker omdat het 1 op 1 contact verloren gaat in een grote groep (Y)

Slaan e.d. is verboden, maar je ziet vele leidsters kinderen nog armpjes pakken of tikken op vingers geven (N) Ik heb daar zelf nogal een afkeer van, en verbied het mijn personeel ook. Als ik het zie of hoor staan ze op straat.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat je een kind niet hoeft aan te raken :yes:
Ik werk al jaren met kids en ik heb nog nooit de behoefte gehad uit te halen . Ondanks dat het soms volleerde uitzuigers zijn . Ik geloof meer in concequente aanpak en duidelijkheid en tot nu toe blijkt het prima te werken, want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag

Waarschuw beheerder
donateur
Onhandelbaar o:)

Waarschuw beheerder
Prive mag je best een corrigerende tik geven, vind daar niks mis mee :no:
andermans kinderen zou ik nooit slaan :no:

Uitspraak van Linda-X- B) op donderdag 18 juni 2009 om 11:11:
Slaan e.d. is verboden, maar je ziet vele leidsters kinderen nog armpjes pakken of tikken op vingers geven

Ik vind het wel een heel verschil of een leidster een armpje van een kind pakt of tikken gaan uitdelen....

Naja, werk zelf in de jeugdzorg met pubers, ik deel geen tikken uit ( mag ook niet) maar pak een kind soms wel even beet om hem/haar tot bedaren te laten komen; vaak voor hun eigen bestwil :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Linda-X- B) op donderdag 18 juni 2009 om 11:11:
Inderdaad, vaak een stuk moeilijker omdat het 1 op 1 contact verloren gaat in een grote groep

dat wel, maar anderzijds: met je eigen kids heb je toch meer emoties dan met andermans kids :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:18:
andermans kinderen zou ik nooit slaan :no:

juist andermans kinderen :honger:

nee, maar bedoelde ook eigen kinderen
andermans kinderen voed je ook niet op in principe
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het wel heeeeel wat anders kinderen op je werk of je eigen kids thuis.

Thuis kan je helemaal maf van die krengen worden ik snap best dat ouders hun kinderen slaan als ze echt onhandelbaar zijn etc. Op je werk is het niet meer dan logisch dat je van die kinderen afblijft omdat ze niet van jou zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:19:
juist andermans kinderen

:lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:19:
doelde ook eigen kinderen

in mijn werk wel :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:21:
in mijn werk wel :lol:

wat doe je dan :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:23:
wat doe je dan

Werk op een behandelgroep voor jongeren en begeleid ouders ambulant thuis :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " slaan is teken van zwakte"

Betekend niet dat het nooit zal gebeuren. Zwaktes zijn menselijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:24:
Werk op een behandelgroep voor jongeren en begeleid ouders ambulant thuis :yes:

aha :p

Uitspraak van Carnophage op donderdag 18 juni 2009 om 11:26:
Betekend niet dat het nooit zal gebeuren. Zwaktes zijn menselijk.

Waarschuw beheerder
donateur
dah.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:26:

Vooral als ze wat ouder zijn :D

[img width=211 height=156 cacheid=00109c2c002daa421c40268e1a0284b270]http://i156.photobucket.com/albums/t33/antoine77/bitchslap.gif[/img]

Waarschuw beheerder
er is een heel groot verschil tussen slaan, of een corrigerende tik(Y)

Waarschuw beheerder
want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag

Benno L. ook niet .
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:34:
Benno L. ook niet .

En die slaan ze dan weer niet. :nosmile:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:34:
Benno L. ook niet .

8)

Waarschuw beheerder
[img width=390 height=647 cacheid=00109c2b002daa439ab1e2021a0284b2c3]http://www.philosophyblog.com.au/userimages/user1863_1164424011.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ":yes: corrigerende tik moet kunnen"

Kreeg ik vroeger ook.. ben er niet bepaald op achteruit gegaan 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:40:

kreeg die ze met een knuppel ofzo :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:44:
Kreeg ik vroeger ook.. ben er niet bepaald op achteruit gegaan

me to 8)
en weet van mezelf dat ik het toen ook errug bont gemaakt had :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:46:
en weet van mezelf dat ik het toen ook errug bont gemaakt had :$

Kunnen we elkaar de hand schudden :lol:

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Slaan is geen teken van zwakte maar onbeheersdheid. Buiten dat leert een kind niet op zo'n manier. Soms moet het tegen de lamp aan lopen. Leren ze veel meer van ook. "Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet" , Of juist wél, maar dan moet je dat als ouder ook zeker erkennen. Maar het is niet vreemd dat kinderen hun ouders slaan. Gross van de ouders hebben totaal geen respect en liefde voor hun kind(eren). Ze worden niet opgevoed. Ze worden gedumpt bij de kinderopvang want papa en mama zijn een beetje narcistisch en zijn enkel maar met hunzelf bezig. Dan is het echter niet vreemd dat het kind door de nalatendheid van de ouders hun gaat wantrouwen en in de steek gelaten voelt toch? Ouders werken het zelf in de hand. Begin dan niet aan kinderen als je er niet toe bereid bent voor te zorgen en ze liefde te schenken. Maar dat is ook niet mogelijk als je zelf natuurlijk volwassen bent geworden en jezelf bevrijd heb van ouderlijke en narcistische bindingen. Het is ook gewoon triest dat velen kinderen gewoon de lege ruimte op moeten vullen van hun ouders. Een kind is geen bezit maar zo wordt er door vele ouders naar gekeken. Dan zijn ze er weer op uitgekeken net als hun toen zo favoriete serie, dus staat het me nog maar enkel in de weg. Wat een liefde (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:45:
kreeg die ze met een knuppel ofzo

Geen idee, ze mond zat dicht getaped 8)
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:47:
Kunnen we elkaar de hand schudden :lol:

[img width=178 height=136 cacheid=00109c2d002daa446cd67fb21a0284b375]http://www.depers.nl/beeld/w178/2007/200707/20070730/hand.schudden.jpg[/img]
8)

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
heb vroeger genoeg tikken gehad hoor :lol: was ook nodig :d
andermans kids zou ik nooit aanraken maar een corrigerende tik moet kunnen

Waarschuw beheerder
Beter van niet natuurlijk, ik heb het ook nog nooit gedaan volgens mij. maar goed, ik heb geen kinderen, en het schijnt bij eigen kroost moeilijker zijn.

Wel ben ik bereid kinderen te slaan die mijn broertje of nichtjes wat aan doet, en dan graag de ouders erbij ook nog 8)
Waarschuw beheerder
donateur
heb vroeger ook gewoon klappen gehad als ik vervelend was (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d-russo op donderdag 18 juni 2009 om 12:36:
heb vroeger ook gewoon klappen gehad als ik vervelend was

verklaard een hoop :d

Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:21:
Uitspraak van THP op donderdag 18 juni 2009 om 11:19:
doelde ook eigen kinderen

in mijn werk wel

Dan nog vind ik niet dat de maatschappij het recht heeft om dan deze kinderen te slaan :no: dat 'voorrecht' is alleen aan de ouder of voogd in prive sfeer en dan nog moet het alleen als het kind een standje moet krijgen. En er is inderdaad een wezenlijk verschil tussen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:33:
slaan, of een corrigerende tik

.

Vroeger ben ik best wel streng opgevoed, scheet altijd peentjes als ik wat stouts had gedaan, zei mijn moeder altijd: wacht maar als je vader thuiskomt. Nou dan zorgde je er wel voor dat je het NOOIT meer deed :nocheer: maar het heeft wel degelijk geholpen en denk er nog regelmatig aan o:)

Waarschuw beheerder
Erg veel nut zal het niet hebben lijkt me, tenzij de kids echt te ver gaan.. Ligt ook wel aan de leeftijd of het werkt of dat het olie op het vuur gooien is
Uitspraak van Carnophage op donderdag 18 juni 2009 om 11:31:
Vooral als ze wat ouder zijn

Flinke platte klap :lol:

Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat ik mijn eigen kind zou slaan..

Ik wil wel altijd heel graag andermans kinderen slaan.. :$ Want er zijn er bij die echt een opvoeding van 0,0 krijgen..

Gooide er een paar jaar geleden es 2 ventjes van een jaar of 6-7 een tak tegen mijn raam.. Nou.. Kan zeggen dat ze volgens mij nog nooit zo bang waren geweest.. Maar ja, netjes handjes thuis gehouden..
Kom ik met die 2 aan bij hun huis, moeders doet open.. Ik verteld wat er gebeurt was en hoopte dus op een paar flinke meppen over die oren.. Zegt dat wijf doodleuk: "Oh nee dat mag niet, vorige week waren ze met stokken op auto's aan het slaan.."

:nosmile:

Verder zei ze niets tegen die kinderen.. :/ Verslagen ging ik naar huis..
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
snoeiharde klappen geeven als ik een x boetes of dergelijke dingen moet gaan betalen voor de kids

Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk al jaren met kids en ik heb nog nooit de behoefte gehad uit te halen

ermee werken is wat anders dan er 1 hebben he, bedoel jullie moeten van die kids afblijven!

Ik ben zo ook grootgebracht en ben er ook niet minder op geworden
een tik voor de billen krijgt ze wel van me hoor, en dan bedoel ik een tik geen afranseling

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:29:
bedoel jullie moeten van die kids afblijven!

Ow, dus ouders mogen het wel, maar hun niet? :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 11:50:
Slaan is geen teken van zwakte maar onbeheersdheid. Buiten dat leert een kind niet op zo'n manier. Soms moet het tegen de lamp aan lopen. Leren ze veel meer van ook. "Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet" , Of juist wél, maar dan moet je dat als ouder ook zeker erkennen. Maar het is niet vreemd dat kinderen hun ouders slaan. Gross van de ouders hebben totaal geen respect en liefde voor hun kind(eren). Ze worden niet opgevoed. Ze worden gedumpt bij de kinderopvang want papa en mama zijn een beetje narcistisch en zijn enkel maar met hunzelf bezig. Dan is het echter niet vreemd dat het kind door de nalatendheid van de ouders hun gaat wantrouwen en in de steek gelaten voelt toch? Ouders werken het zelf in de hand. Begin dan niet aan kinderen als je er niet toe bereid bent voor te zorgen en ze liefde te schenken. Maar dat is ook niet mogelijk als je zelf natuurlijk volwassen bent geworden en jezelf bevrijd heb van ouderlijke en narcistische bindingen. Het is ook gewoon triest dat velen kinderen gewoon de leg
e ruimte op moeten vullen van hun ouders. Een kind is geen bezit maar zo wordt er door vele ouders naar gekeken. Dan zijn ze er weer op uitgekeken net als hun toen zo favoriete serie, dus staat het me nog maar enkel in de weg. Wat een liefde

Jij hebt het vast niet makkelijk gehad vroeger

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:37:
Ow, dus ouders mogen het wel, maar hun niet

Heel goed gezien.... vind dit trouwens een erg domme opmerking, logisch nadenken kost je zeker moeite of niet :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 13:41:

Ow zeker wel, ben altijd eigenlijk lekker op mezelf geweest zonder anderen lastig te vallen. (y) ben echter nooit geslagen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:41:
logisch nadenken kost je zeker moeite of niet :s

Voor de meeste ouders wel, want dat kind is HUN bezit! :lol: en dan nog maar te zwijgen over het psychologische geweld wat ouders hun kinderen aandoen omdat ze zelf geestelijk verwaarloosd zijn. :x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:46:
Ow zeker wel, ben altijd eigenlijk lekker op mezelf geweest zonder anderen lastig te vallen. ben echter nooit geslagen.

we hebben het over een tik niet ov er slaan daar zit een wezenlijk verschil tussen :LOL:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:49:
Voor de meeste ouders wel, want dat kind is HUN bezit

Nee het is onze taak de kinderen op te voeden niet die van een ander, zal toch wat als iedereen mijn kind maar mijn kind begint op te voeden??? erg verwarrend voor het kind ook!
maar jij hebt volgens mij geen kinderen dus hoe kun jij hier uberhaupt over meepraten :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:46:
Ow zeker wel, ben altijd eigenlijk lekker op mezelf geweest zonder anderen lastig te vallen. ben echter nooit geslagen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:49:
Voor de meeste ouders wel, want dat kind is HUN bezit! en dan nog maar te zwijgen over het psychologische geweld wat ouders hun kinderen aandoen omdat ze zelf geestelijk verwaarloosd zijn.

je klinkt anders erg gefrustreerd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 13:56:
je klinkt anders erg gefrustreerd

een beetje wel he :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:53:
we hebben het over een tik niet ov er slaan daar zit een wezenlijk verschil tussen :LOL:

Zelfs dan. Zulke dingen wekkken enkel verzet op. Kinderen horen te leren van eigen ervaringen, en niet die van de ouders. Ze moeten geen 2e JIJ worden, maar hunzelf. DAT is respect.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:53:
maar jij hebt volgens mij geen kinderen dus hoe kun jij hier uberhaupt over meepraten

Moet dat dan? Ik ben levend bewijs dat al die zaken volkomen overbodig zijn, plus het feit dat ik op de hoogte ben van de psychologische achtergronden ,motivaties van ouders. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 13:58:
plus het feit dat ik op de hoogte ben van de psychologische achtergronden ,motivaties van ouders.

je bent helderziend?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 13:59:
je bent helderziend?

Reuze! :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Zelfs dan. Zulke dingen wekkken enkel verzet op. Kinderen horen te leren van eigen ervaringen, en niet die van de ouders. Ze moeten geen 2e JIJ worden, maar hunzelf. DAT is respect.

Wie zegt dat ik er een tweede mij van wil maken???? maar bepaalt gedrag hoef je niet te tolleren en dan mogen ze best weten dat ze te ver zijn gegaan, als je ze maar begaan laat wat moet dat later in de maatschappij dan wel niet van ze worden, als ze met het idee opgevoed zijn dat alles maar kan en mag.
Moet dat dan? Ik ben levend bewijs dat al die zaken volkomen overbodig zijn, plus het feit dat ik op de hoogte ben van de psychologische achtergronden ,motivaties van ouders.

:gaap: weer een betweter :roflol: op jou ga ik verder niet eens meer in, jij moet eerst zelf maar eens kinderen krijgen en dan praten we wel weer verder :LOL:
Waarschuw beheerder
donateur
Altijd proberen te vermijden, maar er is een reden waarom het van mij wel zou mogen. Je ziet weleens kinderen andere kinderen slaan, of bijvoorbeeld de hond of kat. Dat vind ik dat je als ouders best een keer aan je kind kan laten merken dat dat niet leuk is en een keer een tik geven. Zo weet dat kind meteen dat het niet leuk is om te slaan.

Waarschuw beheerder
Ik werk al jaren met kids en ik heb nog nooit de behoefte gehad uit te halen :no:. Ondanks dat het soms volleerde uitzuigers zijn :[ . Ik geloof meer in concequente aanpak en duidelijkheid en tot nu toe blijkt het prima te werken, want ik draai mijn hand niet om voor 30 kids op een dag :no:

Maar dat zijn je eigen kinderen ook niet.. Ik ga iemand anders z'n kind ook echt geen tik geven :lol:
En er is trouwens geen één leidster die mijn kind een knal voor z'n kop verkoopt :dood:

Als die van mij echt fout zit, krijgt ie gewoon een corrigerende tik (Y) En niemand die mij vertelt of dat kan of niet,
zelfs de wet niet :no: Ik bedoel, als mijn kind mij een knal tegen m'n harses geeft, dan krijgt ie er ook één terug..
Als ie dat later doet is er ook niemand die zegt, dat je mensen niet mag slaan :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:05:
Wie zegt dat ik er een tweede mij van wil maken???? maar bepaalt gedrag hoef je niet te tolleren en dan mogen ze best weten dat ze te ver zijn gegaan, als je ze maar begaan laat wat moet dat later in de maatschappij dan wel niet van ze worden, als ze met het idee opgevoed zijn dat alles maar kan en mag.

hij zal wel zo'n nieuwtijdskind zijn dat montessori onderwijs gedaan heeft

of

Hij zal wel zo'n kind van de rekening zijn met workaholic vader die vreemd ging en een labiele moeder die naar de fles greep
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geef mn neefje ook wel eens een tik op zn vingers 8) moet ie maar luisteren naar de baas hehe.

Waarschuw beheerder
een betweter

Dat maakt u er zelf van mevrouw. :) K heb een beste maat die uit een gezin komt van pure onderdrukking. Vind de psychologische achtergronden ook echt beoeind. Maarja. Ben ook één van de weinige mensen die echt geintresseert is in de vraag: "Hoe kan ik de activiteit genaamd liefhebben tot uitdrukking brengen?" :vaag:

jij moet eerst zelf maar eens kinderen krijgen en dan praten we wel weer verder :LOL:

Nou, weet in iedergeval hoe het NIET moet. Ik weet hoe ik zelf behandeld wil worden als volwaardig mens, en zo zal ik dan ook naar mijn kinderen omkijken. Zal ze tips geven maar zal ze nooit dwingen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:12:
Nou, weet in iedergeval hoe het NIET moet. Ik weet hoe ik zelf behandeld wil worden als volwaardig mens, en zo zal ik dan ook naar mijn kinderen omkijken. Zal ze tips geven maar zal ze nooit dwingen.

Joh, ik heb ook zo'n opvoeding gehad waar ik precies heb geleerd hoe het niet moet.. Maar als jij denkt dat je precies 't tegenovergestelde moet doen, zit je ook mooi fout hoor ;) Zorg jij nou idd maar eens eerst dat je een kind hebt, voordat je vol wijsheid over kinderen opvoeden praat :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tiny-M op donderdag 18 juni 2009 om 14:07:
Altijd proberen te vermijden, maar er is een reden waarom het van mij wel zou mogen. Je ziet weleens kinderen andere kinderen slaan, of bijvoorbeeld de hond of kat. Dat vind ik dat je als ouders best een keer aan je kind kan laten merken dat dat niet leuk is en een keer een tik geven. Zo weet dat kind meteen dat het niet leuk is om te slaan.

precies daar ben ik het mee eens, je moet er geen dagelijkse gewoonte van maken, bij mij gebeurd het ook maar eens in de paar weken ofzo en dan moet ze wel heel ver zijn gegaan :yes:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:08:
zelfs de wet niet Ik bedoel, als mijn kind mij een knal tegen m'n harses geeft, dan krijgt ie er ook één terug..

Vind ik ook je moet je al helemaal niet laten slaan door je kind :no:
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 14:09:
Hij zal wel zo'n kind van de rekening zijn met workaholic vader die vreemd ging en een labiele moeder die naar de fles greep

Nee zijn ouders waren perfect zei die toch :LOL:
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, weet in iedergeval hoe het NIET moet

dat zeg ik, je hebt het moeilijk gehad

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:15:
Vind ik ook je moet je al helemaal niet laten slaan door je kind :no:

Nou ja hij was pas 3 ofzo, toen dat gebeurde.. Recht op m'n neus en stond er nog bij te lachen ook :[ En toen heeft ie er ook één gehad.. Komt ook niet heel vaak voor, tis toch een middel wat je pas gebruikt als 't niet anders kan :)
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Gewoon niet klagen als jullie kinderen tegen jullie keren omdat je ze verwaarloosd.

Suuc6 :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Dat maakt u er zelf van mevrouw. K heb een beste maat die uit een gezin komt van pure onderdrukking. Vind de psychologische achtergronden ook echt beoeind. Maarja. Ben ook één van de weinige mensen die echt geintresseert is in de vraag: "Hoe kan ik de activiteit genaamd liefhebben tot uitdrukking brengen?"

hoe link jij een tik aan onderdrukking :s ik kreeg vroeger ook wel eens voor mijn billen maar ben verder erg vrij opgevoed hoor, ik ben dus het levende bewijs dat het wel kan :bye:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:14:
maar eens eerst dat je een kind hebt, voordat je vol wijsheid over kinderen opvoeden praat

indd wat een bla bla :LOL:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:17:
Nou ja hij was pas 3 ofzo, toen dat gebeurde.. Recht op m'n neus en stond er nog bij te lachen ook En toen heeft ie er ook één gehad.. Komt ook niet heel vaak voor, tis toch een middel wat je pas gebruikt als 't niet anders kan

idd
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:19:
Gewoon niet klagen als jullie kinderen tegen jullie keren omdat je ze verwaarloosd.

Suuc6

:roflol: wat een sukkeltje he 8) vraag me af of die ooit serieus wordt genomen door zijn toekomstige kids :LOL:

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " corrigerende taser moet kunnen"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:26:
hoe link jij een tik aan onderdrukking

Laatste opmerking:

Waarom geef je ze anders een tik? Omdat ze zichzelf mogen blijven? :lol: je geeft ze een tik, wat denk je dat het met een jong kind doet? Een jong kind is geen volwassene he zoals JIJ? Waarom denken jullie trouwens dat de maatschappij een zooitje is? Zou het niet door opvoeding komen? :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
soms zit ene kind zo in zn eigen dramwereldje dat een tik hem daar even uithaalt. even geen gelul en geen geziek, dit is mama/papa en daar luister je naar.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:28:
Waarom geef je ze anders een tik? Omdat ze zichzelf mogen blijven? je geeft ze een tik, wat denk je dat het met een jong kind doet? Een jong kind is geen volwassene he zoals JIJ? Waarom denken jullie trouwens dat de maatschappij een zooitje is? Zou het niet door opvoeding komen?

Leer lezen en kom dan weer terug, een tik moet wat met het kind doen want dan weet het dat het te ver is gegaan
en als je goed is, leer je ze dat niet dan wordt het een puinzooi in de maadschappij(y)
mij is dat tenminste geleerd (y) ik maak geen puinzooi van deze maatschappij ;)
jullie trouwens dat de maatschappij een zooitje is?

Omdat er teveel net als jij rondlopen, vage nietsnutten met passieve hippieouders die niet hebben geleerd hoe het er in de maadschappij daadwerkelijk aan toe gaat en denken dat ze met gewauwel wel indruk maken maar daadwerkelijk geen idee hebben waar ze het over hebben :LOL: wat ik al eerder zei, kom maar terug als je zelf kinderen hebt :bye: dan heb je recht van spreken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom geef je ze anders een tik? Omdat ze zichzelf mogen blijven? :lol:

Wat heeft een tik te maken met jezelf blijven? :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:26:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " corrigerende taser moet kunnen"

Whehehehehe ja mooi :D hoef je niet eens uit te halen maar kan je het op een afstand doen :')

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:35:
passieve hippieouders

Als er iemand is die de activiteit liefhebben schenkt is me ma dat wel.

En buiten dat is heel deze maatschappij gebaseerd op passiviteit, nietwaar? Wat doet "de vader", "het systeem", "de ander" voor mij? ipv ZELF actief te zijn en leren te liefhebben.
Ironisch!

Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:36:
Wat heeft een tik te maken met jezelf blijven? :rot:

Je geeft ze toch een tik omdat ze zichzelf niet mogen uitten? Wat is daar nou moeilijk aan om te zien? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarom geef je ze anders een tik? Omdat ze zichzelf mogen blijven? je geeft ze een tik, wat denk je dat het met een jong kind doet? Een jong kind is geen volwassene he zoals JIJ? Waarom denken jullie trouwens dat de maatschappij een zooitje is? Zou het niet door opvoeding komen

Sorry hoor maar nu zit je echt heel erg veel onzin te verkopen :( als dat zo was dat corrigende tikken schade zou toebrengen aan kinderen dan zou de maatschappij er in Nederland wel een heel stuk anders uitgezien hebben he? En jij kan alleen praten voor jezelf maar je bent niet representatief voor een grotere groep :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:40:
En buiten dat is heel deze maatschappij gebaseerd op passiviteit, nietwaar? Wat doet "de vader", "het systeem", "de ander" voor mij? ipv ZELF actief te zijn en leren te liefhebben.
Ironisch!

heb jij wel eens een psychose gehad?

Omdat er teveel net als jij rondlopen, vage nietsnutten met passieve hippieouders die niet hebben geleerd hoe het er in de maadschappij daadwerkelijk aan toe gaat en denken dat ze met gewauwel wel indruk maken maar daadwerkelijk geen idee hebben waar ze het over hebben wat ik al eerder zei, kom maar terug als je zelf kinderen hebt dan heb je recht van spreken

idd + de individualisering + mislukte multiculturele ontwikkeling + vergrijzing + etc + etc

er zijn zoooooooooveel redenen waarom de 'jeugd van tegenwoordig' zo dwars ligt
Waarschuw beheerder
Ik ben er groot door geworden :o en ja ..ik heb ook weleens een schop onder me hol gehad....ik zal hem toen ook wel verdiend hebben :o
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:31:
dit is mama/papa en daar luister je naar

Juist !
Waarschuw beheerder
donateur
Je geeft ze toch een tik omdat ze zichzelf niet mogen uitten? Wat is daar nou moeilijk aan om te zien? 8)

Uitten? Als ze een grote smoel geven of ze doen iets wat ze niet mogen dan mag je best een tik geven.

Wat een gelul dat dat kind dan niet zn zelf kan zijn. Nee lekker zn gang laten gaan onder het mom van zich zelf zijn :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Als er iemand is die de activiteit liefhebben schenkt is me ma dat wel.

je hebt dus gewoon een mama complex :aai: how sweet (L)
leren te liefhebben.

en mijn kind wordt niet liefhebbend opgevoed????
kan je verzekeren dat mijn dochter heel veel liefde en aandacht krijgt
mijn tante zei altijd, opvoeden is jezelf geweld aandoen
straffen is voor geen enkele ouder een pretje maar het hoort bij de opvoeding
kinderen hebben juist bepaalde grenzen nodig daar voelen ze zich veilig bij ;)
maar goed daar begrijp jij geen ruk van want jij bent een hippiekind met een complex

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:43:
Sorry hoor maar nu zit je echt heel erg veel onzin te verkopen als dat zo was dat corrigende tikken schade zou toebrengen aan kinderen dan zou de maatschappij er in Nederland wel een heel stuk anders uitgezien hebben he? En jij kan alleen praten voor jezelf maar je bent niet representatief voor een grotere groep

idd het zijn juist de onopgevoeden die de maatschappij verknallen :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 14:47:

:roflol:

er zijn zoooooooooveel redenen waarom de 'jeugd van tegenwoordig' zo dwars ligt

Hoe zou dát nou komen????????????????? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:50:
Hoe zou dát nou komen????????????????? :lol:

Omdat ze geen klappen genoeg krijgen en allemaal een grote smoel tegen hun ouders hebben omdat die ouders van tegenwoordig te slap zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:49:
Uitten? Als ze een grote smoel geven of ze doen iets wat ze niet mogen dan mag je best een tik geven.

zou toch niet best wezen als je dat later bij een werkgever doet omdat je geleerd hebt dat het normaal is, zo raken al die hippieblagen nou werkloos en gaan ze passief lopen wauwelen en zich de tyfus blowen :LOL:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:50:
Hoe zou dát nou komen?????????????????

door jou soort, met de alleen maar lullen maar niets doen instelling :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:54:
allemaal een grote smoel tegen hun ouders hebben

Tja, als je ze verwaarloosd...niet vreemd dat ze zich verzetten he? Die vragen worden niet gestelt; "Waarom...doet men zo?" Nee joh! meteen afbekken of slaan! Is sneller, want activiteit als inleven...dat kost moeite!

Geen medelijden met zulke ouders, die zijn alleen maar een last voor hun kinderen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je geeft ze toch een tik omdat ze zichzelf niet mogen uitten?

Kinderen hebben grenzen nodig en moeten weten waar de grens ligt. Deze instelling van kinderen moeten zich altijd kunnen uiten, zorgt voor al die verwende prinsjes en prinsesjes die denken dat zij alles mogen zonder een consequentie. Deze kinderen komen zichzelf nog wel tegen op het moment dat ze ouder worden en in de realiteit terecht komen. Je kinderen zo 'opvoeden' getuigt wat mij betreft niet van liefde.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dat het goed is dat mensen in het beginstadium van hun leven te weten krijgen wat goed en fout is (inprenting), maar om dat te doen door middel van lichamelijk contact hoeft nou ook weer niet. Daar hou je vast trauma's van over. :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:54:
die ouders van tegenwoordig te slap zijn

en klappen krijgen :LOL:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:59:
Tja, als je ze verwaarloosd...niet vreemd dat ze zich verzetten he? Die vragen worden niet gestelt; "Waarom...doet men zo?" Nee joh! meteen afbekken of slaan! Is sneller, want activiteit als inleven...dat kost moeite!

Geen medelijden met zulke ouders, die zijn alleen maar een last voor hun kinderen!

volgens mij heeft ie in die psychose deze rare kronkel opgelopen :lol:

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " helemaal de pleuris inslaan"

Waarschuw beheerder
donateur
Die vragen worden niet gestelt; "Waarom...doet men zo?" Nee joh! meteen afbekken of slaan! Is sneller, want activiteit als inleven...dat kost moeite!

serieus ga in therapie...op zich vrij logisch als je je eigen situatie hanteert als referentiekader, maar vrij ziekelijk om jouw waarheid als de ultieme waarheid te propaganderen

bah :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tiny-M op donderdag 18 juni 2009 om 14:59:
Kinderen hebben grenzen nodig en moeten weten waar de grens ligt. Deze instelling van kinderen moeten zich altijd kunnen uiten, zorgt voor al die verwende prinsjes en prinsesjes die denken dat zij alles mogen zonder een consequentie. Deze kinderen komen zichzelf nog wel tegen op het moment dat ze ouder worden en in de realiteit terecht komen. Je kinderen zo 'opvoeden' getuigt wat mij betreft niet van liefde.

juustem jij snapt hem, met een slappe houding verwaarloos je je kinderen juist en doe je ze later in hun leven een hoop geweld aan :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Daar hou je vast trauma's van over.

alleen als je zwaar mishandeld wordt van een tik wordt je niet slechter ;)

Waarschuw beheerder
gewoon met een hete strijkijzer bewerken!
Waarschuw beheerder
Corrigerende tik betekent niet dat je je kind afronselt :o

Mijn nichtje heb ik ook wel eens geslagen :o moet ze mij ook maar niet slaan :devil: en teruggebeten:o want owww wat zijn die tandjes scherp.

Tuurlijk hap ik dan niet zo hard dat mijn tanden in dr velletje staan, maar net hard genoeg om te weten dat het zeer doet :o :o

en toch ben ik haar lievelingstante nog (L) ik hoef haar soms alleen nog maar aan te kijken en dan weet ze al dat ze moet stoppen met haar gedrein en gedrang.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 15:03:
serieus ga in therapie...op zich vrij logisch als je je eigen situatie hanteert als referentiekader, maar vrij ziekelijk om jouw waarheid als de ultieme waarheid te propaganderen

komt door de psychose :LOL: zijn belevingswereld is niet groter :LOL:
en omdat ie nooit geleerd heeft om met andere mensen om te gaan vanwege de opvoeding die die niet gehad heeft :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
maar om dat te doen door middel van lichamelijk contact hoeft nou ook weer niet. Daar hou je vast trauma's van over.

denk dat het beter is om het via andere wegen te doen, maar van een tik hou je geen trauma over hoor...je moet er geen gewoonte van maken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ** San** op donderdag 18 juni 2009 om 15:05:
nichtje heb ik ook wel eens geslagen

en teruggebeten

werkt waarschijnlijk een stuk beter dan 'inleven' in dat kind. een jong kind begrijpt nog niet wat het doet, die denkt alleen maar hee leuk tante maakt grappige geluiden als ik sla/bijt. Door het een keer terug te doen snapt dat kind dat het toch niet zo leuk is voor een ander.

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk hap ik dan niet zo hard dat mijn tanden in dr velletje staan, maar net hard genoeg om te weten dat het zeer doet

en toch ben ik haar lievelingstante nog ik hoef haar soms alleen nog maar aan te kijken en dan weet ze al dat ze moet stoppen met haar gedrein en gedrang.

En waarom??? omdat jij de grens hebt aangegeven en dat geeft haar een veilig gevoel bij jou :yes:
kinderen willen namelijk juist weten waar ze aan toe zijn dat vinden ze prettig :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 15:13:
En waarom??? omdat jij de grens hebt aangegeven en dat geeft haar een veilig gevoel bij jou
kinderen willen namelijk juist weten waar ze aan toe zijn dat vinden ze prettig

Ben ik het helemaal mee eens!! Hier valt ook wel eens een corrigerende tik hoor :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 15:20:
Ben ik het helemaal mee eens!! Hier valt ook wel eens een corrigerende tik hoor

soms ben ik best wel een beetje verstandig hoor :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 15:21:
soms ben ik best wel een beetje verstandig hoor

Dat wist ik toch al lang (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 15:20:
Hier valt ook wel eens een corrigerende tik hoor :bloos:

Niks mis mee 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Een tik op de vingers, een pets op het achterhoofd of een pak voor de broek moet echt wel kunnen.

Moet je anders met een kind in discussie gaan om duidelijk te maken dat iets niet mag?
Daar krijg je nou die brutale etterbakkies van die tegenspreken.

Onze ouders, en grootouders zijn prima terechtgekomen, de generatie van nu heeft niet genieg klappen gehad (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 18 juni 2009 om 12:49:
Verder zei ze niets tegen die kinderen.. Verslagen ging ik naar huis..

Zou ik ook niet doen waar een vreemde bij is :no:
Dat doe ik wel als ik met hem alleen ben :)
Geen een volwassen vind het leuk op zn donder te krijgen
waar een vreemde bij staat,dus waarom wel bij een kind doen.

Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 13:41:

:lol: Dacht ik ook al aan :d

Moet dat dan? Ik ben levend bewijs dat al die zaken volkomen overbodig zijn, plus het feit dat ik op de hoogte ben van de psychologische achtergronden ,motivaties van ouders.

Dan nog mag je er niet over meepraten :no:
Als je zelf geen ouder bent kun je ook niet oordelen :no: je kunt
wel verkondigen wat je uit boekjes leest,maar als je zelf een kind hebt
komt er emotie aan te pas en kan je heel anders reageren/opvoeden dan dat
je voorheen dacht.

Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 13:59:
je bent helderziend?

:O Derik :O ?

Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:09:
moet ie maar luisteren naar de baas hehe.

De baas :\ ?
Je bedoelt dan kan ik lekker macht uitoefenen op mn kind :S
Een hond heeft een baas :bah:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:17:
Nou ja hij was pas 3 ofzo, toen dat gebeurde.. Recht op m'n neus en stond er nog bij te lachen ook

Hij heeft geen benul :no: Vind het geluid en jouw reactie alleen
maar leuk :yes: Je had toch eerst kunnen uitleggen dat dat zeer doet
en dat ie dat niet meer mag doen anders gaat ie voor straf op de trap
of iets, Jochie snapt er geen hout van dat je hem een mep geeft :s
eerst even uitleggen hoe wat en waarom alvorens hem te straffen,
dat verwacht je van een volwassen ook.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 juni 2009 om 14:19:

Sorry :d maar heb zelden zulke domme antwoorden gezien :no: :roflol:
Elk kind slaat weleens,instinctief gedrag met name bij jongentjes.

Waarom geef je ze anders een tik?

Voor het schrikeffect.

Omdat er teveel net als jij rondlopen, vage nietsnutten met passieve hippieouders die niet hebben geleerd hoe het er in de maadschappij daadwerkelijk aan toe gaat en denken dat ze met gewauwel wel indruk maken maar daadwerkelijk geen idee hebben waar ze het over hebben wat ik al eerder zei, kom maar terug als je zelf kinderen hebt dan heb je recht van spreken

:respect: :respect:

Die vragen worden niet gestelt; "Waarom...doet men zo?" Nee joh!

Lees je eerst even in over kinderen en hen gedrag alvorens ridicule onzin te verkopen.

Mijn God! jij kampt echt met extreme frustraties he :roflol:

Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 18 juni 2009 om 15:08:
denk dat het beter is om het via andere wegen te doen, maar van een tik hou je geen trauma over hoor...je moet er geen gewoonte van maken

Op de trap zitten of in een hoek zetten is veel effectiever ;)
Uitleggen wààrom iets niet mag,tòch doen? waarschuwing dat ie anders
op de trap moet en consequent blijven :yes: Werkt voor mijn
zoontje perfect (y)
Daarbij hebben kinderen ook te kampen met groeispurtjes e.d en daardoor
het bijbehorende 'vervelende' gedrag en kunnen zelfs lichtelijk agressief worden.
Maar goed,dat zal wel aan de opvoeding liggen O:) :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *ikke* op donderdag 18 juni 2009 om 19:53:
De baas :\ ?
Je bedoelt dan kan ik lekker macht uitoefenen op mn kind :S
Een hond heeft een baas :bah:

:')

Whaha.
Waarschuw beheerder
Een corrigerende tik - in mijn beleving een quasi-boos tikje op de bil - is in principe op z'n tijd niet verkeerd, maar harde klappen vind ik een teken van zwakte.

Alleen ouders die niet in staat zijn om met het woord hun kinderen in toom te houden, als gevolg van hun eigen tekortkomingen, zullen hun kinderen met geweld dwingen om naar hun normen te leven. Niet zelden leidt dit later tot een boemerang-effect: zodra de betreffende ouders op hoogbejaarde leeftijd als baby's in luiers schijten omdat ze aftakelen, wordt er wraak genomen.
Waarschuw beheerder

maar slaan en corrigerende tik is wat anders.. dus dat laatste moet zo nu en dan wel kunnen :yes:

Waarschuw beheerder
Hij heeft geen benul :no: Vind het geluid en jouw reactie alleen
maar leuk :yes: Je had toch eerst kunnen uitleggen dat dat zeer doet
en dat ie dat niet meer mag doen anders gaat ie voor straf op de trap
of iets, Jochie snapt er geen hout van dat je hem een mep geeft :s
eerst even uitleggen hoe wat en waarom alvorens hem te straffen,
dat verwacht je van een volwassen ook.

Ja leuk gezegd hoor, je zet 't er nou zo neer alsof ik hem om ieder klein dingetje een mep verkoop :/
In de grote mensen wereld krijgt ie ook gewoon klappen als ie iemand slaat.. Daar zetten ze 'm ook
niet voor straf op de trap ;)
En dat het voor jou allemaal goed werkt zo, wil niet zeggen dat je moet oordelen over mijn situatie (N)
Iedere ouder pakt het op zijn eigen manier aan.. En ik sla niet, maar als 't te ver gaat dan krijgt ie
gewoon een lel, klaar (Y)
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 18 juni 2009 om 20:17:
Een corrigerende tik - in mijn beleving een quasi-boos tikje op de bil - is in principe op z'n tijd niet verkeerd, maar harde klappen vind ik een teken van zwakte.

(y)

idd, harde klappen gaat al nergens meer over!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
donateur

Is ook wel een verschil tussen een corrigerende tik en voluit je kind door de kamer meppen natuurlijk :p

Als die kleine van mij na 3x waarschuwen nog niet luistert kan hij idd een tik op zijn kont of vingers verwachten :jaja:
Kan soms roepen en schreeuwen wat ik wil tegen hem, maar doet hem weinig :no:

Maar roep wel altijd; je krijgt 3 tellen...als je dan nog niet normaal doet krijg je die tik :p
1,2 en dan helpt t meestal al ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 8) Moon 8) op vrijdag 19 juni 2009 om 11:41:
je krijgt 3 tellen..

heb ik ook wel s gehoord vroeger 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 11:45:
heb ik ook wel s gehoord vroeger 8)

8) Ik ook...

Mijn pa riep dat altijd...als je nu niet naar boven rot schop ik je er heen...1....en bij 2 zat ik al boven :lol:
Waarschuw beheerder
Maar roep wel altijd; je krijgt 3 tellen...

:lol: Riep mn pa ook altijd en hij stotterde dus was dat
erg lachwekken als hij bij tt...ttt...wee! kwam :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *ikke* op vrijdag 19 juni 2009 om 12:28:
erg lachwekken als hij bij tt...ttt...wee! kwam

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *ikke* op vrijdag 19 juni 2009 om 12:28:
Riep mn pa ook altijd en hij stotterde dus was dat
erg lachwekken als hij bij tt...ttt...wee! kwam

:')
Waarschuw beheerder
Hadden we nog even speling O:)

Hij kreeg overigens ooit ontzettende ruzie met een man
waarmee hij aan de praat raakte,die man zelf stotterde ook
dus hij dacht dat mn pa hem nadeed :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 10:39:
In de grote mensen wereld krijgt ie ook gewoon klappen als ie iemand slaat.. Daar zetten ze 'm ook
niet voor straf op de trap

:roflol:
Als die kleine van mij na 3x waarschuwen nog niet luistert kan hij idd een tik op zijn kont of vingers verwachten

precies voordat je daar op over gaat heb je ze meestal al een keer of wat gewaarschuwd :yes:
Je had toch eerst kunnen uitleggen dat dat zeer doet

gaat niet op, ze doen het de volgende keer net zo weer als ze niet begrijpen dat dat pijn doet ;)
EDIT* je moet de kleine natuurlijk wel uitleggen waarom je het doet anders begrijpt ie het indd niet :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
opvoeden met de harde hand?

Waarschuw beheerder
Jochie snapt er geen hout van dat je hem een mep geeft

nou als een kind 3 is, snapt die echt wel als hij 'n klap terug krijgt dat zoiets niet mag. Ik heb mijn meisje ook wel eens terug gebeten toen ze mij ontzettend hard in mijn been beet. Dat heeft ze dus echt nooit meer gedaan, en ze is pas net 3 geworden.. denk dat ze 'n jaar of 2, 2/5 was.
Waarschuw beheerder

Niet luisteren? Aanpakkeng!

Iedereen heeft wel eens een corrigerende tik gehad.. Dus waarom niet?

Waarschuw beheerder
Niks mis mee, maar niet elk kind heeft klappen nodig. Zoals al eerder in een soortgelijke discussie gezegd: er bestaan zat kids die makkelijk te corrigeren zijn door ze een sneer te verkopen ofzo, dan hoef je je handen niet vuil te maken.

Maar andere kids, bij wie woorden niet het goede effect hebben, moet je gewoon een paar paffen geven.
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 15:55:
Niks mis mee, maar niet elk kind heeft klappen nodig

klappen klinkt meteen zo fout....... het is een tik geven niet een kind afrossen
maar idd ik ken ook kinderen die de rust hem zelfe zijn en weinig confrontatie zoeken
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 15:55:
Maar andere kids, bij wie woorden niet het goede effect hebben, moet je gewoon een paar paffen geven.

:LOL: een tik :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
" corrigerende tik moet kunnen"

mijn ouders hebben 5 kinderen en we hebben allemaal weleens een tik gehad. Heb er niets aan overgehouden en ben er ook niet slechter van geworden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op donderdag 18 juni 2009 om 14:49:
Uitten? Als ze een grote smoel geven of ze doen iets wat ze niet mogen dan mag je best een tik geven

:yes:

Ik heb zelf een dochter van 3 en voed haar grotendeels alleen op... en ik blijf erbij , dat je "streng" moet zijn (y) ze luister best goed & dat is best fijn :)

Je kan lief & fijn met ze spelen , maar je moet ook écht moeder/vader zijn hoor (vooral met deze leeftijd 3 pikken ze het meeste op) en anders lopen ze over je heen , omdat jij niet consequent kan zijn (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Kinderen weten iig waar ze aan toen zijn ipv dat je ze altijd hun gang laat gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " corrigerende tik moet kunnen

Een tik op de luier of op de vingers moet kunnen :yes: Wel is het idd een teken van zwakte en zou het mooi zijn als je het op een andere manier kunt oplossen, na een bepaalde leeftijd (7,8 ) is een tik geven zowieso niet bevordelijk :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 19 juni 2009 om 17:54:
Wel is het idd een teken van zwakte en zou het mooi zijn als je het op een andere manier kunt oplossen

een Tik is geen geweld , een grote bek tegen je kind vind ik erger.... vervolgens luisteren ze ook nog geeneens :/

voorbeeldje ; mn dochtertje had de bank van me ouders betekend , dit x was ze écht stout omdat ze het een paar dagen ervoor ook had gedaan ergens anders op.. ik heb haar een flinke tik op haar kont gegeven & direct in de gang gezet.. ze heeft het nooooooit meer gedaan !

belangrijk is ook om op je hurken te gaan zitten wanneer je ze corrigeerd en aanspreekt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 18:02:
ik heb haar een flinke tik op haar kont gegeven

Die kreeg ik vroeger ook wel toen ik klein was en ik ben er niet slechter van geworden ;p
Maar het zou in principe ook zonder die tik moeten kunnen .... het apart zetten is dan eigenlijk wel voldoende ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 19 juni 2009 om 18:12:
Maar het zou in principe ook zonder die tik moeten kunnen .... het apart zetten is dan eigenlijk wel voldoende ;)

Ligt er ook maar net aan wat hij/zij uitgespookt heeft :)

Die van mij had vd week met een merkstift mooie strepen op mijn salontafel gemaakt (N) 'bewust' want hij weet dat hij niet aan de 'speciale' stiften (zoals hij ze zelf noemt) mag gebruiken laat staan er aan zitten..

Toen ik tegen hem zei dat dat niet mocht stond hij me ook aan te kijken of hij water zag branden en deed hem niks...dus toen heeft hij ook een tik op zijn vingers gekregen.

En gezegd dat als hij het nog eens doet ik ook eens even flink op zijn spulletjes zal gaan tekenen O:)

Waarschuw beheerder
Maar roep wel altijd; je krijgt 3 tellen...als je dan nog niet normaal doet krijg je die tik :p
1,2 en dan helpt t meestal al ;p

1.. 2.. 2 en een halffffffff :lol:

Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op vrijdag 19 juni 2009 om 15:11:
nou als een kind 3 is, snapt die echt wel als hij 'n klap terug krijgt dat zoiets niet mag. Ik heb mijn meisje ook wel eens terug gebeten toen ze mij ontzettend hard in mijn been beet. Dat heeft ze dus echt nooit meer gedaan, en ze is pas net 3 geworden.. denk dat ze 'n jaar of 2, 2/5 was.

Is gewoon een effectief middel.. :yes:

Uitspraak van 8) Moon 8) op vrijdag 19 juni 2009 om 18:48:
En gezegd dat als hij het nog eens doet ik ook eens even flink op zijn spulletjes zal gaan tekenen O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 08:58:
s gewoon een effectief middel..

Vroeger waren kinderen ook niet zo brutaal als tegenwoordig omdat ze streng werden opgevoed,
tegenwoordig mag niks meer want dan mishandel je je kind :gaap: en moet je zien hoe
die kinderen van tegenwoordig zijn ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 10:23:
Vroeger waren kinderen ook niet zo brutaal als tegenwoordig omdat ze streng werden opgevoed,
tegenwoordig mag niks meer want dan mishandel je je kind :gaap: en moet je zien hoe
die kinderen van tegenwoordig zijn ;)

Vroeger kregen ze allemaal klappen.. Dan hoorde je moeder van de buurvrouw dat je iemands plantjes uit de tuin had getrokken ofzo :lol: En als je pa dan thuis kwam, kreeg je er een keer goed van langs met een riem ofzo :yes: Maar omdat mensen dat soort dingen niet meer doen, lopen er nu allemaal van die mormels rond (N)

Zeg niet dat je kinderen met een riem moet slaan, maar een corrigerende tik is niks mis mee (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 10:27:
En als je pa dan thuis kwam, kreeg je er een keer goed van langs met een riem ofzo Ma

vind dit persoonlijk ook erg hard hoor maar er een paar tikken voor krijgen oke :LOL:
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 10:27:
Maar omdat mensen dat soort dingen niet meer doen, lopen er nu allemaal van die mormels rond

Idd ze kennen geen respect meer want het wordt hen niet bijgebracht :LOL:
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: " slaan is teken van zwakte

Erg joh, dat de meesten voor een corrigerende tik hebben gekozen..

Mag ik diegenen nu ook een corrigerende tik geven?:[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 10:23:
Vroeger waren kinderen ook niet zo brutaal als tegenwoordig omdat ze streng werden opgevoed

In die tijd mochten leraren ook met een lineaal op je handen slaan..
Tuurlijk, het dwong wel respect af, maar toch denk ik dat slaan/geweld geen oplossing is.

Streng opvoeden hoeft ook niet perse te betekenen dat je een kind slaat...

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Een corrigerende tik met de hand moet wel kunnen maar echt lichamelijk geweld keur ik af. Riemen en dat soort dingen kunnen echt niet.
Ik heb vroeger ook wel eens een klap op mijn billen of vingers gehad en ben er echt niet slechter van geworden ;)

Maar ik ben wel van mening dat slaan vaak een teken van onmacht is; van mijn moeder weet ik dat ze het pas deed als ik echt al het bloed onder haar nagels had weg gehaald.

Waarschuw beheerder
moet op zich wel kunnen, al denk ik dat apart zetten veel effectiever is

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Heb ik vroeger ook gehad en was nog verdiend ook ..
en ben er echt niet slechter op geworden....(Y)
Waarschuw beheerder
" corrigerende tik moet kunnen"

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Zijn ze vroeger groot mee geworden, kijk naar m'n opa, m'n vader, ik heb er vroeger ook wel eens een paar gehad,
had ik wel verdiend ook, heb ik wel van geleerd....

Jeugd van tegenwoordig heeft toch ook geen respekt meer.....

Gewoon weer tikkie, jij bent 'm, terug op d'r plek, klaar.....

Gelijk geen grote bek meer......

Waarschuw beheerder
e hebt gestemd, jouw keuze was: ":yes: corrigerende tik moet kunnen"

gelukkig zijn ze nu op een leeftijd (9 en 10 jaar oud) dat zelfs n corrigerende tik zelden nodig is. gewoon hun PS en MP3 in beslag nemen is al straf genoeg :lol:
Uitspraak van rOxXy :[ op zondag 21 juni 2009 om 20:35:
In die tijd mochten leraren ook met een lineaal op je handen slaan..
Tuurlijk, het dwong wel respect af, maar toch denk ik dat slaan/geweld geen oplossing is.

Streng opvoeden hoeft ook niet perse te betekenen dat je een kind slaat...

hier ben ik het absoluut mee eens. streng zijn en consequent blijven. en vooral niet teveel verwennen. ze mogen gerust een heitje voor een karweitje doen en sparen voor de dingen die ze graag willen.
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ":jaja:corrigerende tik moet kunnen"

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ":nee:slaan is teken van zwakte"
Als ouder sla je toch je eigen kinderen niet?:S
Waarschuw beheerder
maar ik zou dat dan alleen doen als mijn kids echt iets heel ergs gedaan hebben
het moet dus echt een uitzondering zijn
dus niet bij alles meteen gaan meppen

Waarschuw beheerder

Uitspraak van -Muffin- op donderdag 13 augustus 2009 om 17:28:
maar ik zou dat dan alleen doen als mijn kids echt iets heel ergs gedaan hebben

Waarschuw beheerder
:yes: corrigerende tik moet kunnen

Waarschuw beheerder
tikje moet kunnen,maar is niet nodig en werk vaak ook niet.

Waarschuw beheerder
Een tik dat is nou weer overdreven. Een riem werkt ook prima :)
Waarschuw beheerder

Maar ook dat doe ik liever niet, slaan lost niets op.
En de eerste de beste die dat wel bij mijn kind doet die corrigeer ik wel ff met harde hand

Waarschuw beheerder

Als mijn zoontje voor de zoveelste keer kamikaze piloot aan het spelen is en totaal niet wil luisteren, dan krijgt hij een tik op zijn luier. Anders vind ik het echt niet nodig, de gang helpt ook prima.

Waarschuw beheerder
" Hard", is al genoeg. Het moet toch duidelijk zijn voor beide partijen?

Consequent blijven is een tweede...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lampenkapje op zaterdag 15 augustus 2009 om 17:24:
is niet nodig en werkt vaak ook niet.

Waarschuw beheerder

heb hem vroeger ook wel eens gehad en dat had ik het er ook echt naar gemaakt en dat weet je later ook dat je hem verdiend heb dus zou denk niet goed zijn om alles maar zogenaamd met uit praten op te lossen.
Sommige kids hebben gewoon ergens een keer een tik nodig..

Denk zelfs dat ouders van deze tijd hun kinderen veels te veel toelaten en vaker harder op zouden moeten treden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 augustus 2009 om 16:43:
Als mijn zoontje voor de zoveelste keer kamikaze piloot aan het spelen is

:lol: moet ik me hierbij voorstellen :d

Uitspraak van Rodi (L) op zaterdag 15 augustus 2009 om 21:44:
En de eerste de beste die dat wel bij mijn kind doet die corrigeer ik wel ff met harde hand

:d

maar logisch, anderen hebben van je kinderen af te blijven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 21:40:
:lol: moet ik me hierbij voorstellen :d

Een razende Jap in een vliegtuig vol bommen en granateng.

Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 21:40:
maar logisch, anderen hebben van je kinderen af te blijven

Ja of je moet het zelf al toestaan. Als ik kids had en opa of oma geeft 1 van hun een klap, zou ik dat niet egr vinden, als er reden voor was.

Zelfs leraren zouden van mij mogen, lijfstraf hield de generatie van onze ouders ook 'bij de les', vroeger. Natuurlijk geen mishandeling, maar een tik op de vingers met een stuk rotan kan geen kwaad, die striemen zijn in 1 dag niet meer te zien, en de pijn is hevig maar kortdurend, en het werkt prima.
Waarschuw beheerder
wat nou slaan is een teken van zwakte

rammen en beuken :p

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ":no:slaan is teken van zwakte"

Waarschuw beheerder

ik geef mijn zoon nooit een tik, ik leerm hem ook dat hij niet mag slaan dus waarom zou ik dat dan wel mogen??
Als hij echt te ver gaat pak ik hem bij zn bovenarm steviger vast, dan weet meneertje dat t serieus is :lol:
Waarschuw beheerder
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley op donderdag 12 november 2009 om 14:44:
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Maar NIET té HARD...!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 november 2009 om 15:20:
Maar NIET té HARD...!!!

Waarschuw beheerder
Een corrigerende tik mag niet ... staat niks in de wet over een corrigerende schop :lol:
Mijn kinderen hebben ook wel eens een opvoedkundige tik gehad ,maar dan waren ze al tig keer gewaarschuwd ... tegenwoordig als ik zeg "mijn irritatie grens is NU bereikt" gaan ze al rennen :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als ik me niet gedraagde kreeg ik gewoon een stomp :roflol:
Dat soort dingen deed ik ook nooit meer in mijn leven ;)

Het ligt er maar net aan wat voor ouder je bent, je hebt ouders die het alleen met tikken af kunnen en je hebt ouders die het met een goed gesprek af kunnen, daar staat natuurlijk ook tegenover hoe het kind is.

Het ligt altijd maar net aan de manier waarop, mijn persoonlijke mening is toch eerder iets afnemen van je kind of toevoegen i.p.v. tikken. Het werkt beter als je je kind beloont voor goed bedrag en als ze slecht gedrag uitoefenen hun iets afneemt zoals een maand lang geen tv kijken of iets dergelijks.

Het is allemaal persoonlijke preferentie :)
Waarschuw beheerder

Ik kreeg vroeger ook altijd gewoon een klap, ik was dan ook vaak niet de liefste hehe
Totdat ik op taekwondo ging en uit reflex z'n klap afweerde.. toen het hem niet meer
lukte gaf hij het maar op :)
Waarschuw beheerder
Ik "moet" wel streng zijn ... ik ben een alleenstaande moeder en ik heb er geen zin in dat mijn kinderen een loopje met mij gaan nemen als ze wat ouder zijn.
Als dat inhoud dat ze soms ( zelden) een roei om de oren krijgen is dat niet anders.

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ik sla niet ik schop

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

jwt *pats* *pats* allemaal voor je eigen bestwil moppie (K)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 18:02:
voorbeeldje ; mn dochtertje had de bank van me ouders betekend , dit x was ze écht stout omdat ze het een paar dagen ervoor ook had gedaan ergens anders op.. ik heb haar een flinke tik op haar kont gegeven & direct in de gang gezet.. ze heeft het nooooooit meer gedaan !

Perfect opgelost toch?
Mij is altijd geleerd 'wie niet horen wil moet voelen'....na 3x vragen/mededelen deel ik ook een tik uit...:yes:
Kijk, je gaat je koter natuurlijk niet de tyfustering inrammen, dat is weer de andere kant...[ maar ik ken ze wel die het doen...:yes::/ ]
Waarschuw beheerder

Ik kreeg gewoon een draai om mijn oren als ik niet luisterde en dan wist ik het wel!
Ee corrigerende tik heeft wel degelijk effect, niet dat oeverloze gepreek wat je in Amerikaanse sitcoms ziet...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als mijn dochtertje van zeven vervelend begint te doen dan heb ik een kennis die is tandarts en dan maak ik een prijsje en dan krijgt ze een zenuw wortel kanaal behandeling van een uur lang
Waarschuw beheerder
opvoeden met de harde hand?

Is heel moeilijk, soms nodig, maar mij nog nooit gelukt.

Als ie wat doet wat niet mag en hij kijkt me aan dan, tja dan is het vaak heel lastig.

Maaaaaaaaaar je moet wel consequent blijven, toch is en blijft het moeilijk :D

Waarschuw beheerder
Assertief zijn
Eerlijk, bewust en rechtvaardig (y)
Een beetje pedagogisch inzicht heeft wel z'n voordeel erin
Waarschuw beheerder
Maar iedereen ken wel zeggen hoe je het moet doen, maar iedereen doet het gelukkig op ze eigen manier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 02:12:
Assertief zijn
Eerlijk, bewust en rechtvaardig
Een beetje pedagogisch inzicht heeft wel z'n voordeel erin

Blabla :D heb je kinderen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:18:
Blabla

Naar mijn inziens toch aardige basisprincipes :)
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:18:
heb je kinderen?

Nope, voorlopige nog even niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 02:35:
Nope, voorlopige nog even niet

Dan ken je wel zeggen van hoe en wat pik, maar uit eigen ervaring gaat dat niet op ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:17:
maar iedereen doet het gelukkig op ze eigen manier.

hoef je niet altijd blij mee te zijn :nO:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 21 november 2009 om 02:38:
hoef je niet altijd blij mee te zijn

Wat bedoel je precies?

Wie bepaalt voor jou hoe je iets moet doen? Voor mij niemand, zolang me zoon maar niks tekort komt enz;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:44:
Wat bedoel je precies?

sommige mensen houden er een eigen manier op na waarvan ik denk :rot:
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:44:
Wie bepaalt voor jou hoe je iets moet doen?

als het uit de hand loopt jeugdzorg :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 21 november 2009 om 02:48:
sommige mensen houden er een eigen manier op na waarvan ik denk

Alsnog vaag ;) op welke manier bedoel je?
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 21 november 2009 om 02:48:
als het uit de hand loopt jeugdzorg

Ja die zijn de oplossing:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:37:
Dan ken je wel zeggen van hoe en wat pik,

Blijkbaar ;)
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:37:
maar uit eigen ervaring gaat dat niet op

Je kan Jan ook niet met Piet vergelijken, duizenden verschillende mogelijkheden en ieder zijn eigen + en - punten. En opvoeden leert je toch pas met de jaren.
En nee, ik praat niet uit ervaring dus vandaar dat ik een, naar mijn mening, goede basis neer typte. Niks mis mee :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 02:57:
Je kan Jan ook niet met Piet vergelijken, duizenden verschillende mogelijkheden en ieder zijn eigen + en - punten. En opvoeden leert je toch pas met de jaren.
En nee, ik praat niet uit ervaring dus vandaar dat ik een, naar mijn mening, goede basis neer typte. Niks mis mee

Mening is prima, nogmaals als het zo is is het toch allemaal ff anders

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:59:
Mening is prima, nogmaals als het zo is is het toch allemaal ff anders

Uiteraard, no doubt
Het hele rationeel denken verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik het me zo voorstel
Vandaaruit begint het leren (lijkt me)
Waarschuw beheerder
(Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 03:08:
Vandaaruit begint het leren (lijkt me)

en daar ben je nooit te oud voor :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:55:
op welke manier bedoel je?

Ik noem een voorbeeld, zit ik bij een vriendin, haar zoon was 4 of 5. Gaat de bel (het is inmiddels 23.00 uur)en ik hoor zijn vriendje aan de deur staan en vragen "Mag Jordi buiten komen spelen?" :S Zo'n snotneus hoort mijns inziens niet meer op dat tijdstip buiten te spelen en al helemaal niet in zijn uppie :no: Mag iedereen zijn kinderen opvoeden zoals hij/zij wil maar ik viel toch wel even van mijn stoel van verbazing hoor :yes:
Uitspraak van Ouwehoeren op zaterdag 21 november 2009 om 02:55:
Ja die zijn de oplossing

Vriendin van mij werkt er en ja, soms is dat echt de allerbeste oplossing :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 21 november 2009 om 09:38:
Ik noem een voorbeeld, zit ik bij een vriendin, haar zoon was 4 of 5. Gaat de bel (het is inmiddels 23.00 uur)en ik hoor zijn vriendje aan de deur staan en vragen "Mag Jordi buiten komen spelen?" Zo'n snotneus hoort mijns inziens niet meer op dat tijdstip buiten te spelen en al helemaal niet in zijn uppie Mag iedereen zijn kinderen opvoeden zoals hij/zij wil maar ik viel toch wel even van mijn stoel van verbazing hoor

Ja ok :)
Vriendin van mij werkt er en ja, soms is dat echt de allerbeste oplossing

soms :P

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: ":jaja: corrigerende tik moet kunnen"

Maar echt slaan & schoppen vind ik écht not done.:no:

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Het gaat natuurlijk om de aard van de overtreding.
Dat kinderen vooral vroeger slaag kregen als ze een grote
mond opzetten is helemaal fout.
Daardoor durven ze later niet voor zichzelf op te komen.
Op dit gebied ben ik voor een zachtzinnige aanpak.

Voor vernielingen of nog erger ben ik voor een keiharde aanpak.
Dan geen corrigerende tik maar een harde lijfstraf.
En bij een herhaling van de fout nog harder slaan.
Net zo lang tot ze het uit hun hoofd laten opnieuw in de fout te gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Uiteraard.
kinderen opvoeden

:nocheer: ik dacht dat het om je vrouw ging...

Waarschuw beheerder
al helemaal niet in zijn uppie

Dat was ook helemaal niet aan de orde want ze waren dus minimaal met zn 2en.

Waarschuw beheerder
donateur

Zo ben ik ook goed terrecht gekomen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 januari 2010 om 15:56:
Dat was ook helemaal niet aan de orde want ze waren dus minimaal met zn 2en.

Waar zie jij dat staan? :/
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "mn kinderen slaan mij"

:bloos: :'(
krijg vast weer klappeng als zij dit leest...