Partyflock

Forumonderwerp · 1061567
Waarschuw beheerder
werken, dan wordt ik de huisman
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nix moet toch?vader kan ook thuis blijven ligt er aan wie het meeste verdiend toch?
bij mij zou de vader thuis moeten blijven :lol:

Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op zondag 24 mei 2009 om 16:43:
Ik zou het persoonlijk nog niet echt weten omdat ik nog geen kind heb

Waarom open je een topic dan ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Omdat ik wel nieuwschierig ben hoe mensen er over denken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op zondag 24 mei 2009 om 16:46:
Omdat ik wel nieuwschierig ben hoe mensen er over denken duhhhhhhhhh

Maar dat heeft ook een reden neem ik aan ?? duhhhhhhhhhhhhhhhhh :rot:

Waarschuw beheerder
Thuiswerken

Waarschuw beheerder
donateur
diegene die het meeste verdiend denk ik
maar de ander kan ook nog part time werken ofzo

Uitspraak van S.F.X. op zondag 24 mei 2009 om 16:43:
werken, dan wordt ik de huisman

je denk serieus dat je ooit iemand zo gek krijgt een kind te willen met jou?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:52:
diegene die het meeste verdiend denk ik
maar de ander kan ook nog part time werken ofzo

Ja kan beiden indd ik zou echt niet thuis blijven elke dag zou gek worden :x

je denk serieus dat je ooit iemand zo gek krijgt een kind te willen met jou?

Ik denk dat hij dit serieus echt denkt :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:47:
Maar dat heeft ook een reden neem ik aan ?? duhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ok daar zit wel wat in :) :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
S.F.X.

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:44:
ligt er aan wie het meeste verdiend toch?
bij mij zou de vader thuis moeten blijven

same here
allebei werken kan toch ook gewoon?
De ene misschien part-time maar dat moet je zelf uitvechten :[ ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 24 mei 2009 om 16:59:
S.F.X.

ben maar aan het ijlen hoor :lol:

serieus antwoord : hangt van de situatie af, maar het liefst allebei werken zodat het kind de best mogelijke toekomst kan krijgen
Waarschuw beheerder
ik werk 28 uurtjes, een dag in de week heb ik vrij. Andere dagen gaat de kleine na school naar de bso. Die vind ze gelukkig heel erg leuk.
Tegenwoordig moet je wel met zijn tweetjes werken, je wilt ook nog leuke dingen kunnen doen met de kleine he
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 17:41:
Ikzelf heb ervoor gekozen om part-time te blijven werken

Ik denk dat dit financieel wel de beste oplossing is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op zondag 24 mei 2009 om 18:29:
Ik denk dat dit financieel wel de beste oplossing is

Nou niet alleen op financieel gebied hoor, maar ook op sociaal gebied,
Ik zou gek worden als ik hele dagen thuis zou zitten,
Ben echt een sociaal persoon en ga graag met mensen om, dus nee laat mij maar lekker werken hoor :lol:
Waarschuw beheerder
waarom zou een vrouw huisvrouw moeten worden? omdat het vroeger normaal was?
een man kan dat ook hoor!! alleen huisman dan :D

Je kan ook gewoon parttime werken denk ik zo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 16:44:
bij mij zou de vader thuis moeten blijven

trouweng ? :$
Waarschuw beheerder
wij hebben nog geen kids.. maar heb wel zoiets van ik wil graag blijven werken.... en mijn vrouw zou ik graag parttime zien werken dan.
beetje extra geld is niet verkeerd..

anders krijg je van die huismutsen die alleen maar roddelen enzo.. bah..

Waarschuw beheerder
Ik zou het persoonlijk nog niet echt weten omdat ik nog geen kind heb.

De vrouw gaat minder werken.. en als ze op school zit ( het kind )
Kan de vrouw wel fulltime maarja.. dat is ieder voor zich..

Waarschuw beheerder
Het is een fijn gevoel om onafhankelijk van een man te zijn :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:38:
Het is een fijn gevoel om onafhankelijk van een man te zijn

Wat heeft het te maken met dit topic..? Snap hem ff niet
Waarschuw beheerder
We leven in 2009 ;-), maar vind niet nodig dat ze full time gaat werken.
Vind de nodige aandacht aan de kinderen geven erg belangrijk :yes: zeker in het begin, dus zou zelf misschien als de mogelijkheid er is 1 dag minder te gaan werken, zodat je het een en ander goed kan verdelen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:43:
Wat heeft het te maken met dit topic..? Snap hem ff niet

Sorry ik las hem verkeerd (F)

Maar ik vind dat de vrouw gewoon moet blijven werken ook vanwege
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:43:
onafhankelijk van een man te zijn

qua financien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 mei 2009 om 22:52:
qua financien

klopt, vind ik ook :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Als je een kind hebt moet de vrouw dan blijven werken? of moet ze een huisvrouw worden

of de man (y)

het probleem met de kinderen van tegenwoordig is dat ze met de tweeverdieners meestal hun opvang beter kennen dan hun ouders :nocheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bounz™ op maandag 25 mei 2009 om 01:20:
het probleem met de kinderen van tegenwoordig is dat ze met de tweeverdieners meestal hun opvang beter kennen dan hun ouders

Bovendien (denk ik) dat veel van de losgeslagen jeugd te wijten is aan de niet-opvoeding die de kinderen genoten hebben.

Ik vind dat een vrouw thuis mag blijven(mits dit mogelijk is ivm financiën)als ze dat wil.

Waarschuw beheerder
het liefste partime gaan werken. wij verwachten in december ons eerste kindje en ze werkt
nu al 4 dagen van 10 uur per dag. we hopen dat dat er drie gaan worden maar hebben een
peperdure hypotheek en met mijn eigen zaak is mijn inkomen (op dit moment) onzeker.

dus als het niet anders kan dan toch maar die 4 dagen van 10 uur en hopelijk dus 3 dagen van 10 uur

Waarschuw beheerder
parttime werken
thuiszitten is voor :loser:

moeder zijn de zwaarste baan bla bla bla my ass!
vader zijn is niet zwaar dit dat wijven gelul

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 10:42:

?? en nu in het nederlands??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op zondag 24 mei 2009 om 17:58:
maar het liefst allebei werken zodat het kind de best mogelijke toekomst kan krijgen

En jij denkt serieus dat de best mogelijke toekomst te bereiken is door allebei de ouders te laten werken?
Mits het mogelijk is financieel gezien vind ik dat er een veeeeeeeeeel betere toekomst is voor de kinderen als ze een gedegen opvoeding krijgen doordat de betreffende moeder veel thuis is!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op zondag 24 mei 2009 om 16:46:
Omdat ik wel nieuwschierig ben hoe mensen er over denken

je bedoelt hoe mannen er over denken, zoals je vraagstelling is ;)
en een vrouw 'moet' helemaal niet thuis blijven of 'moet' geen huisvrouw worden..
tenzij je met een dictator samenleeft :s
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 10:55:
als ze een gedegen opvoeding krijgen doordat de betreffende moeder veel thuis is!!!

en papa als de man die 's zondags het vlees snijdt??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 12:26:
en papa als de man die 's zondags het vlees snijdt??

Nee, ook normale werktijden :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 07:36:
Bovendien (denk ik) dat veel van de losgeslagen jeugd te wijten is aan de niet-opvoeding die de kinderen genoten hebben.

Helaas ken ik ook genoeg gevallen waarbij de moeder wél thuis is, maar deze kinderen alsnog een niet-opvoeding krijgen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 10:55:
doordat de betreffende moeder veel thuis is!!!

Of vader;)

Ik heb er zelf voor gekozen om te blijven werken, omdat ik helemaal gek zou worden de hele dag thuis:jaja:.

Waarschuw beheerder
Mijn vriend werkt gewoon full-time en ik werk part-time! En dit is toch wel voor de extraatjes en bevalt prima zo!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 12:26:
je bedoelt hoe mannen er over denken, zoals je vraagstelling is
en een vrouw 'moet' helemaal niet thuis blijven of 'moet' geen huisvrouw worden..
tenzij je met een dictator samenleeft

Klopt ik had het iets anders moeten omschrijven
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op maandag 25 mei 2009 om 12:32:
Of vader

Of vader inderdaad. Als er maar opvoeding is van een ouder ipv een oppas.
Hoor al teveel slechte verhalen over hedendaagse kinderen/ouders via mijn vriendin(heeft een dochtertje).

Waarschuw beheerder
Ik zou het persoonlijk nog niet echt weten omdat ik nog geen kind heb.

:roflol:

nee hoor mijn vrouw mag gewoon weer gaan werken (y)

zorg zelf wel voor de kleine (werk aan huis B) )

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat ieder gezin dat voor zichzelf moet weten (y)
zijn een hoop mensen die commentaar hebben op thuisblijvende moeders
terwijl ze zelf nog geen kids hebben, maar wat ze niet weten is dat een kleine in de eerste
5 jaar behoorlijk veel aandacht verreist.
maar ach laat de onwetenden lekker......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:37:

Ik juist niet. Mijn vriendin is ook een thuisblijvende moeder. En voor haar dochtertje vind ik dat juist positief :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:37:

vind ik juist wel goed, tegenwoordig is het nog vaak dat de baan van de man des huizes meer opbrengt, dan is het niet meer dan logisch dat de vrouw dan de baby verzorgt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:40:
Ik juist niet. Mijn vriendin is ook een thuisblijvende moeder. En voor haar dochtertje vind ik dat juist positief

ik ook, je neemt namelijk geen kind om het vervolgens door een ander op te laten voeden ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:40:
vind ik juist wel goed, tegenwoordig is het nog vaak dat de baan van de man des huizes meer opbrengt, dan is het niet meer dan logisch dat de vrouw dan de baby verzorgt

goh zijn we het toch eens eens :LOl: en cru genoeg verdient de man nog altijd meer als de vrouw

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:43:
ik ook, je neemt namelijk geen kind om het vervolgens door een ander op te laten voeden

Inderdaad :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:43:
goh zijn we het toch eens eens en cru genoeg verdient de man nog altijd meer als de vrouw

Ik vind gewoon dat 1 van de ouders thuis moet blijven om het kind op te voeden, velen nemen zonder na te denken kinderen en opa en oma mogen erop passen omdat beide ouders zogenaamd moeten werken of ze gaan naar de dagopvang
geen wonder dat er niks terecht komt vban die kinderen, omdat ze dus gewoon niet zijn aangeleerd naar de ouders te luisteren (geen opvoeding van ouders) en owee als ze naar school gaan en de leraar geeft dat kind een draai rond de oren, dan staat "pappa" na schooltijd even de leraar op te wachten (daar is dan wel weer tijd voor)

En opa en oma mogen naar het bejaardentehuis als ze zelf wat meer zorg nodig hebben, terwijl ze vroeger wel de kinderen en daarna de kleinkinderen en miss ook nog wel hun eigen ouders hele dagen hebben opgevangen (n)

Nee er is iets flink mis met de samenleving.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Duidelijk gevalletje van: ik heb een grote bek maar heb totaal geen benul van wat ik lul...

Een stuk minder zwaar ja, zeker de eerste 2 jaren, dat is de tijd dat de meeste kinderen meer aan hun moeder hangen.
Daarbij worden de meeste mannen 's nachts niet wakker van hun huilende kleintje, dus mag moeder het doen. En van gebroken nachten wordt je ook niet echt vrolijk :(

OT:
Ik zou er niet aan moeten denken om iedere dag thuis te zitten, zou waarschijnlijk gillend gek worden.
Ik ben sinds we onze kleine meid hebben wel 1 dag in de week minder gaan werken, nu dus 4 dgn in de week. Zou het liefst naar 3dgn in de week gaan... maar is helaas hier op m'n werk niet mogelijk. Maar wat niet is kan nog komen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:54:
Ik vind gewoon dat 1 van de ouders thuis moet blijven om het kind op te voeden, velen nemen zonder na te denken kinderen en opa en oma mogen erop passen omdat beide ouders zogenaamd moeten werken of ze gaan naar de dagopvang
geen wonder dat er niks terecht komt vban die kinderen, omdat ze dus gewoon niet zijn aangeleerd naar de ouders te luisteren (geen opvoeding van ouders) en owee als ze naar school gaan en de leraar geeft dat kind een draai rond de oren, dan staat "pappa" na schooltijd even de leraar op te wachten (daar is dan wel weer tijd voor)

kijk en dat vind ik dus ook, ze klagen over dat tuig van tegenwoordig, maar dat is wel het gevolg van juppe ouders die hun kind niet
opvoeden :s kinderen hebben die tijd en aandacht nodig en zodra ze naar school gaan kan de vrouw ook wel weer gaan werken
net als ik nu weer part time aan de gang ben

Waarschuw beheerder
Ik zoun wel willen blijven werken hoor als ik moeder zou zijn :). Maak je ook nog eens wat op een dag mee, je ontmoet nieuwe en andere mensen, je hebt wat om te doen en je krijgt een vast leefpatroon.. Ik zou er niet tegen kunnen om continu alleen met mn kind te zijn :no:..
Maar ik vind dat je ook wel weer genoeg tijd moet hebben voor je kind, zeker wanneer ze nog zo jong is. Ik zou dan ook maar 20 of 16 uur per week gaan werken :).
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 10:54:

Luister als daar het geld voor zou zijn is dat misschien wel een optie, maar in de huidige maatschappij wordt je onderhand gedwongen om beiden te gaan werken om een gezin draaiende te houden. Bovendien denk ik dat het voor mijn kind ook alleen maar beter is dat ze nu deels naar het KDV gaat en het andere deel met mij doorbrengt. Lekker zwart-wit denk je trouwens, dat kinderen die in de opvang zitten zo 'slecht' terecht komen :loser: Ken genoeg gezinnen waar beiden ouders thuiszitten en de kinderen aan hun lot overlaten, nee dat is dan pedagogisch verantwoord :vaag:
Laat iedere ouder/gezin lekker zelf beslissen wat ze willen (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 15:31:
Ken genoeg gezinnen waar beiden ouders thuiszitten en de kinderen aan hun lot overlaten, nee dat is dan pedagogisch verantwoord

daar hoor je me toch ook niet over :looser:

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 15:31:
Lekker zwart-wit denk je trouwens, dat kinderen die in de opvang zitten zo 'slecht' terecht komen

maar het is wel zo :looser: kijk maar naar de huidige maatschappij :looser:

Moet je geen kinderen nemen als je er geen tijd voor hebt :looser: doe ik ook niet :looser:

maar in de huidige maatschappij wordt je onderhand gedwongen om beiden te gaan werken om een gezin draaiende te houden

moet je wat minder uitgeven :looser: maar nee we moeten ook 2 auto's ook een dure computer ook een lcd tv ook alles wat de buren hebben ook naar party's gaan ook roken :looser:

Kijk naar jezelf voordat je met :looser: poppetjes gaat smijten naar mijn mening :looser:

Laat iedere ouder/gezin lekker zelf beslissen wat ze willen

Doe ik ook :looser: alleen geef mijn mening :looser:
Waarschuw beheerder
Man full-time vrouw parttime vind ik niet meer als normaal. Als die vrouwen thuis zitten worden ze toch alleen maar lui en besteden alleen maar aandacht aan het kind ipv ook het huishouden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op woensdag 27 mei 2009 om 15:39:
Als die vrouwen thuis zitten worden ze toch alleen maar lui en besteden alleen maar aandacht aan het kind ipv ook het huishouden.

:lol:
Waarschuw beheerder
huisvrouw natuurlijk .. op blote voeten achter het fornuis :yes:

anders is het geen ECHTE vrouw :no: .. dan lijken ze te veel op mij .. en dat moet geen vent willen :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op woensdag 27 mei 2009 om 15:39:
Als die vrouwen thuis zitten worden ze toch alleen maar lui en besteden alleen maar aandacht aan het kind ipv ook het huishouden.

Heb je wel een beetje gelijk in denk ik! Zou in mijn geval wel zo zijn :bloos: is goed dat ik nog 3 dagen werk anders ben ik helemaal lui! hahah

Waarschuw beheerder
vrouw of man, maakt niet uit, als er maar 1 thuis is. tis een kind, geen goudvis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 15:58:
tis een kind, geen goudvis

idd
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 15:38:
maar het is wel zo kijk maar naar de huidige maatschappij

Tuurlijk het is allemaal tuig :vaag: :loser: Nogmaals heel zwart-wit :loser:

Moet je geen kinderen nemen als je er geen tijd voor hebt doe ik ook niet

Dus als iemand besluit zijn kind in een KDV te plaatsen en te werken voor zijn of haar geld, dan ben je verkeerd bezig?? :loser:

Kijk naar jezelf voordat je met poppetjes gaat smijten naar mijn mening

Ik kijk naar mezelf :loser:

Doe ik ook alleen geef mijn mening

En ik dus ook :lol: :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:03:
En ik dus ook

nee hoor jij begint gelijk met poppetjes smijten >:looser:

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:03:
Dus als iemand besluit zijn kind in een KDV te plaatsen en te werken voor zijn of haar geld, dan ben je verkeerd bezig??

ja moet je geen kinderen nemen als je wilt werken

Tuurlijk het is allemaal tuig Nogmaals heel zwart-wit

meestal komt er niets van terecht idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:09:
ja moet je geen kinderen nemen als je wilt werken

Dus dan maar een uitkering aanvragen en 5 dagen bij je kinderen kunnen zijn?? of van je vent verwachten dat hij alle centen verdient?

Waarschuw beheerder
Dus als iemand besluit zijn kind in een KDV te plaatsen en te werken voor zijn of haar geld, dan ben je verkeerd bezig??

Werk je full-time? Dan ben je inderdaad niet goed bezig in mijn optiek.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:14:
Dus dan maar een uitkering aanvragen

helemaal niks aanvragen, moet je vent maar harder werken
of van je vent verwachten dat hij alle centen verdient?

idd ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:18:
helemaal niks aanvragen, moet je vent maar harder werken

Maar altijd maar afhankelijk zijn van mijn vent is niks voor mij!
Ik werk 26 uur per week :) Ik zou mijn kind ook nooit 40 uur pw naar een KDV sturen, want dan had je idd nooit aan kinderen moeten beginnen en gewoon een goudvis moeten nemen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:23:
tja das jouw mening

Ja idd, zou toch vervelend zijn als je als vrouw zijnde er alleen voor komt te staan en altijd afhankelijk geweest ben van je man en dan geen cent te makken hebben of al jaren uit de arbeidsmarkt geweest te zijn.
Ik wil niet altijd maar mijn vent vertellen dat ik dit en dat allemaal geshopt hebt voor mezelf terwijl hij er keihard voor werkt.

Ik werk 24 uur en vind dit meer als genoeg, niet alleen maar heel de dag luiers verschonen, flesjes geven en babytaal aan horen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:28:
en altijd afhankelijk geweest ben van je man en dan geen cent te makken hebben of al jaren uit de arbeidsmarkt geweest te zijn

moet hij toch lekker alimentatie betalen.
dat ik dit en dat allemaal geshopt hebt voor mezelf terwijl hij er keihard voor werkt.

niet zoveel shoppen, en huishouden en kind opvoeden is ook hard werken

werk 24 uur en vind dit meer als genoeg,

dus je vent 16 uur (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:31:
moet hij toch lekker alimentatie betalen.

en dat is een vette hap dan??

niet zoveel shoppen, en huishouden en kind opvoeden is ook hard werken

zo hard werken valt ook wel mee, huishouden kan je zo klaar mee zijn en een kind slaapt nog genoeg of kunnen zichzelf ook makkelijk alleen vermaken. Mama hoeft er niet heel de tijd omheen te hangen.

dus je vent 16 uur

Nee 40 :D
Voor ons de ideale situatie, extra centjes voor de leuke dingen en ons kind wat niks tekort komt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:35:
en dat is een vette hap dan??

met wat kinderbijslag en een supermarktbaan

of kunnen zichzelf ook makkelijk alleen vermaken. Mama hoeft er niet heel de tijd omheen te hangen.

daar begint het al.....

en ons kind wat niks tekort komt!

opvoeding en aandacht omdat de ouders werken...

Maar ja das mijn mening, hoe jij het doet moet je zelf weten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:22:
Ik werk 26 uur per week :) Ik zou mijn kind ook nooit 40 uur pw naar een KDV sturen, want dan had je idd nooit aan kinderen moeten beginnen en gewoon een goudvis moeten nemen!

Dat zeg je wel leuk, maar sommige kids zijn op een kdv écht wel beter af dan bij hun moeder :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:39:
met wat kinderbijslag en een supermarktbaan

Dus dan moet de vrouw dus wel werken?? maar dat kan ik jou ogen toch niet omdat een kind dan aandacht en opvoeding tekort komt??

daar begint het al.....

Heb jezelf al kinderen??

opvoeding en aandacht omdat de ouders werken...

Dus jij bent een beter persoon omdat jou moeder vroeger niet werkte??

Waarschuw beheerder
Dus dan maar een uitkering aanvragen en 5 dagen bij je kinderen kunnen zijn?? of van je vent verwachten dat hij alle centen verdient?

wees creatief, zou ik zeggen
Waarschuw beheerder
ben al ruim 8 jaar moeder en sinds 1 jaar moeder van 2, ik heb altijd gewerkt, in de avonduren dan, soms fulltime maar meestal partime,vind belangrijk voor je sociale contacten
bovendien is het financieel wel lekker.. het is zwaar want ik heb nachten dat ik maar 2 uur slaap maar werken is goed voor je, hoewel ik niet vind dat je een vette carriere moet houden
en te veel uren draaid en je kind bij de cresh dumpt 5 tot 6 dagen in de week 1 of 2 is prima..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:40:
maar sommige kids zijn op een kdv écht wel beter af dan bij hun moeder

ja sommige moeders van tegenwoordig, heb je gelijk in, shoppen van vents geld en kind alleen laten

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:43:
Dus dan moet de vrouw dus wel werken??

als ze gescheiden is, en dan moet de vent er even op letten

Heb jezelf al kinderen??

nee ga geen kinderen op deze verotte overbevolkte wereld neerplanten, dan ben je gewoon egoistisch bezig in mijn ogen.
En dan ook nog andere mensen ermee lastig vallen omdat jezelf zo graag wilt werken :no:

Dus jij bent een beter persoon omdat jou moeder vroeger niet werkte??

mede ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lievesuusje op woensdag 27 mei 2009 om 16:47:
, in de avonduren dan

Kijk een vent die dan thuis is en je kind niet naar de opvang :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:51:
nee ga geen kinderen op deze verotte overbevolkte wereld neerplanten, dan ben je gewoon egoistisch bezig in mijn ogen.
En dan ook nog andere mensen ermee lastig vallen omdat jezelf zo graag wilt werken

Zegt al genoeg :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:56:
Zegt al genoeg

Kijk weer van die poppetjes :looser: alleen omdat dat mijn mening is, jij vraagt er toch om?

Gelijk weer pissed omdat iemand zijn mening jouw niet bevalt is pas bekrompen, er gaat echt veel van jouw kind terecht komen zie ik al.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:58:
er gaat echt veel van jouw kind terecht komen zie ik al.

dit is pas bekrompen door al een inschatting te maken van iemand zijn leven door middel van een forumbericht! :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 17:01:
dit is pas bekrompen door al een inschatting te maken van iemand zijn leven door middel van een forumbericht

Jij begint met je uitspraken over mij en je poppetjes ---> :looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 17:02:
Jij begint met je uitspraken over mij en je poppetjes

Je tilt nogal zwaar aan zo'n poppetje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 17:06:
Je tilt nogal zwaar aan zo'n poppetje!

jip ;) ik bikritiseer jouw mening ook niet, geef alleen mijn eigen mening

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 17:10:
jip ik bikritiseer jouw mening ook niet, geef alleen mijn eigen mening

Nou zijn we het daarover eens, onze meningen verschillen gewoon!
Zou niet goed wezen als we er allemaal hetzelfde over dachten toch??!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 17:13:
Zou niet goed wezen als we er allemaal hetzelfde over dachten toch??!!

nee anders nog meer last van overbevolking en tekort aan kinderopvang.

Hou me meer bezig met het verzorgen van mijn opa en oma zodat ik de maatschappij er niet mee belast.
Waarschuw beheerder
donateur
ligt er ook aan wat ze zelf wilt natuurlijk.
je kunt het niet dwingen om thuis te blijven of andersom
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:51:
En dan ook nog andere mensen ermee lastig vallen omdat jezelf zo graag wilt werken

:roflol:
Als dit je mening is, zou ik zeker geen kind nemen nee.
Ik zou oprecht medelijden hebben !

En in bepaalde gevallen is het niet dat de Moeder WIL werken, maar MOET werken.
Omdat het leven tegenwoordig aardig wat kost, en dan heb ik het alleen over de vaste lasten, verzekering etc.
Nog niet eens over de "leuke" dingen.

Maar goed, ieder voor zich !
Ik ben liever thuis dan dat ik die kleine elke dag naar de opvang moet brengen.
Maar daar zeg ik bij, dan moet je wel in de positie zijn om thuis te kunnen blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shameless-C op woensdag 27 mei 2009 om 19:54:
En in bepaalde gevallen is het niet dat de Moeder WIL werken, maar MOET werken.
Omdat het leven tegenwoordig aardig wat kost, en dan heb ik het alleen over de vaste lasten, verzekering etc.
Nog niet eens over de "leuke" dingen.

Ja dus oplossing: geen kinderen nemen :rot:

Uitspraak van Shameless-C op woensdag 27 mei 2009 om 19:54:
Ik zou oprecht medelijden hebben !

heb ook medelijden met kinderen wiens ouders hele dagen moeten werken om alle centjes bij elkaar te graaien, maar wel zonder enige goede financiele basis zonodig kinderen moeten nemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 20:37:
Ja dus oplossing: geen kinderen nemen

Dat is geen oplossing hoor !
Vraag me af wie er straks voor jou gaan zorgen... je zult in ieder geval geen kleindochter/kleinzoon hebben die voor je zal zorgen net zoals jij zegt voor je Opa en Oma te zorgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Daar kun je het toch over eens worden?

Ik vind niet dat een vrouw per definitie thuis moet blijven,
al hebben wij er destijds wel voor gekozen om in 'wisseldiensten' te werken zodat onze kinderen niet bij vreemden 'gedumpt' zouden hoeven worden.
Ik werkte voor hij naar zijn werk moest.
Dat ging prima, al moet ik zeggen : we zagen elkaar amper meer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shameless-C op woensdag 27 mei 2009 om 20:45:
Vraag me af wie er straks voor jou gaan zorgen...

nee maar heb dan ondertussen genoeg centen gespaard om me in een superdeluxe verzorgingstehuis te wanen B)
Waarschuw beheerder
donateur
heb ook medelijden met kinderen wiens ouders hele dagen moeten werken om alle centjes bij elkaar te graaien, maar wel zonder enige goede financiele basis zonodig kinderen moeten nemen.

Leg die financiële basis eens uit, als je wilt?

Sorry hoor, maar een kind wordt er echt niet slechter van als het 2 dagen per week naar een opvang gaat. Punt 1 zijn die mensen opgeleid om kinderen op te voeden en te begeleiden, punt 2 leert een kind er omgaan met andere kindjes en belangrijke dingen als delen en punt 3 is je eigen leven niet voorbij als je een kind krijgt. En bij een eigen leven hoort, voor veel mensen, ook werken.

Ik hoop ooit kinderen te krijgen en ik hoop ook dan in de positie te zijn dan 3 dagen te blijven werken. Echter blijft mijn vent dan 1 vaste dag per week thuis, wat dus inhoudt dat mijn kinderen 2 dagen naar een kinderdagverblijf zullen gaan. Mijn moeder was vroeger thuis, zij is 3 ochtenden gaan werken toen ik naar school ging. Die situatie is echter absoluut niet vergelijkbaar, want toentertijd kon je nog goed leven op 1 inkomen (en hoefde de werkende persoon geen WO niveau te hebben). Mijn ouders woonden in een vrijstaand huis met alle luxe die veel mensen graag willen hebben (elk jaar 3 weken op vakantie, 2 auto's, een tv, computer, internet, etc.) en konden dat prima betalen van 1 inkomen. Mijn partner en ik wonen straks in een kleiner huis, met 2 oudere auto's en met om het jaar een vakantie en dan nog houden we minder over dan mijn ouders, terwijl we beiden hoger opgeleid zijn.

Maar buiten dat zou ik denk ik nog niet dagelijks thuisblijven als het financieel haalbaar zou zijn. Ik zit beter in mijn vel als ik buitenshuis werk en het daar naar mijn zin heb, wat ook zal reflecteren op mijn kind. En een ieder die vindt dat ik mijn kind dan moedwillig 'aan zijn lot overlaat', moet eens wat ruimer denken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 27 mei 2009 om 21:27:
Sorry hoor, maar een kind wordt er echt niet slechter van als het 2 dagen per week naar een opvang gaat. Punt 1 zijn die mensen opgeleid om kinderen op te voeden en te begeleiden, punt 2 leert een kind er omgaan met andere kindjes en belangrijke dingen als delen en punt 3 is je eigen leven niet voorbij als je een kind krijgt. En bij een eigen leven hoort, voor veel mensen, ook werken.

Ik hoop ooit kinderen te krijgen en ik hoop ook dan in de positie te zijn dan 3 dagen te blijven werken. Echter blijft mijn vent dan 1 vaste dag per week thuis, wat dus inhoudt dat mijn kinderen 2 dagen naar een kinderdagverblijf zullen gaan. Mijn moeder was vroeger thuis, zij is 3 ochtenden gaan werken toen ik naar school ging. Die situatie is echter absoluut niet vergelijkbaar, want toentertijd kon je nog goed leven op 1 inkomen (en hoefde de werkende persoon geen WO niveau te hebben). Mijn ouders woonden in een vrijstaand huis met alle luxe die veel mensen graag willen hebben (elk jaar 3 weken op vakantie, 2 auto's, een tv, computer, internet, etc.) en konden dat prima betalen van 1 inkomen. Mijn partner en ik wonen straks in een kleiner huis, met 2 oudere auto's en met om het jaar een vakantie en dan nog houden we minder over dan mijn ouders, terwijl we beiden hoger opgeleid zijn.

Maar buiten dat zou ik denk ik nog niet dagelijks thuisblijven als het financieel haalbaar zou zijn. Ik zit beter in mijn vel als ik buitenshuis werk en het daar naar mijn zin heb, wat ook zal reflecteren op mijn kind. En een ieder die vindt dat ik mijn kind dan moedwillig 'aan zijn lot overlaat', moet eens wat ruimer denken.

Niks meer aan toe te voegen :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry hoor, maar een kind wordt er echt niet slechter van als het 2 dagen per week naar een opvang gaat

Sterker nog, het zal zich alleen maar beter ontwikkelen tijdens de primaire socialisatie :yes:

Ik vnid het heel wat anders als ouders werken om genoeg geld bij mekaar te rapen,
is weer eens wat anders dan degenen die denken "Oh, de overheid betaalt wel voor het feit dat ik geen rubber gebruik'

t Enige wat mij wel kan storen zijn de gezinnen waarvan papa en mama beiden fulltime werken
zodat ze hun luxe dure autos kunnen betalen en hun royale nieuwbouwwoning kunnen bekostigen.
Dan denk ik : in een kleiner huis en met 1 auto kan het ook EN heb je nog tijd over voor je kind

't Moet geen kwestie worden van 'wegstoppen'

En besides.. t wordt in deze maatschappij zelfs van je verwacht dat je , ondanks dat je kinderen hebt, gewoon gaat werken
want gemeentes en overige uitkerende instanties doen het niet zomaar meer voor je (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 22:00:
Sterker nog, het zal zich alleen maar beter ontwikkelen tijdens de primaire socialisatie

Was de hele tekst lezen weer te moeilijk voor je? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op woensdag 27 mei 2009 om 22:10:
Was de hele tekst lezen weer te moeilijk voor je?

Ja :[
Ik ben het gewoon met je eens en om dat te verduidelijken is het een kwestie van vertalen in je eigen woorden O:)
LSD jwt B)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 22:18:
LSD

Lesbische Seks Date?

:kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
:nocheer: nee juh

Lezen, Snel tikken en Dom lullen B)

maar die van jou vond ik wel kinky :bloos:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Klinkt heel leuk maar ik wil mijn kinderen strax echt niet op een Kinder Dag Verblijf.. dat is mijn mening..
Die mensen kunnen daar goed voor opgeleid zijn kan allemaal zijn..
Maar ik voed mijn kinderen op, mijn moeder zou kunnen oppassen.. dus ik zou kunnen werken.. 2 a 3 dagen in de week.
En de sociale vaardigheden krijgen ze op de crèche en de kleuterschool..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 27 mei 2009 om 22:37:
Maar ik voed mijn kinderen op, mijn moeder zou kunnen oppassen.. dus ik zou kunnen werken.. 2 a 3 dagen in de week.

Ook ja :yes:

Maargoed, jij hebt dan de luxe dat je moeder op kan passen, dat scheelt.
Er zijn mensen die die luxe niet hebben en toch uiteindelijk ook weleens boven bijstandniveau willen/ moeten leven.
Dan mag je blij zijn dat er KDV's zijn :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 16:52:
Kijk een vent die dan thuis is en je kind niet naar de opvang

En dan als partners zijnde langs elkaar heen leven...
Been there, done that en nee dat werkt niet :no:

Ik werk 32 uur en mijn man 40..
Mijn zoon gaat naar de voorschool ( soort van psz alleen dan meer begeleiding voor kids die dat nodig hebben ) 4 dagen 2 tot 3 uurtjes per dag en ook naar een gastouder.
Er zijn dagen dat ik s'avonds moet werken en de ochtend thuis ben, maar er zijn ook dagen dat ik van 8 tot 18 moet werken.
Mijn zoon vind het leuk op "school" en bij de gastouder..
En als ik parttime had kunnen werken dan had ik dat gedaan, maar dat zit er nu gewoon niet in financiëel gezien..
So be it!
t Enige wat mij wel kan storen zijn de gezinnen waarvan papa en mama beiden fulltime werken
zodat ze hun luxe dure autos kunnen betalen en hun royale nieuwbouwwoning kunnen bekostigen.
Dan denk ik : in een kleiner huis en met 1 auto kan het ook EN heb je nog tijd over voor je kind

Absoluut mee eens!
Hoi Booya btw (K):hug:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 mei 2009 om 22:39:
Ook ja :yes:

Maargoed, jij hebt dan de luxe dat je moeder op kan passen, dat scheelt.
Er zijn mensen die die luxe niet hebben en toch uiteindelijk ook weleens boven bijstandniveau willen/ moeten leven.
Dan mag je blij zijn dat er KDV's zijn :yes:

Maar ik ben zelf ook niet gewend dat iemand in heel mijn familie ( en die is groot) afhankelijk is van een kinderdagverblijf.. Dat is voor mij gewoon een vreemde plaats.. ik ben er zelfs nog nooit binnen geweest.. :$.. of binnen gekeken..:$..

Maar ik heb dan indd wel geluk met mijn "ouders" want die zullen gewoon oppassen.. o:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 27 mei 2009 om 22:44:
Dat is voor mij gewoon een vreemde plaats.. ik ben er zelfs nog nooit binnen geweest.. .. of binnen gekeken....

Dus dan kan je eigenlijk geen uitspraken doen of het iets of niks is!

Waarschuw beheerder
Heb echt medelijden met jullie kindertjes zo weinig aandacht van de ouders :bloem:

Waarschuw beheerder
donateur
d'r word flink wat gehapt hier, volgens mij hebben de moeders honger :LOL:

mijn mening blijft hetzelfde ieder moet het zelf weten.....
maar ik ben meer voor het voor je kind zijn de eerste levensjaren,
maar als moeders wel willen werken moeten ze dat zelf weten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:22:
d'r word flink wat gehapt hier, volgens mij hebben de moeders honger

ssst :lol:

:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:22:
Ik werk 26 uur per week Ik zou mijn kind ook nooit 40 uur pw naar een KDV sturen, want dan had je idd nooit aan kinderen moeten beginnen en gewoon een goudvis moeten nemen!

mop je hebt een hele discussie maar we hebben het hier in het begin over de juppen die wel 40 uur werken :LOL:
als je partime werkt dan ben je nog genoeg thuis toch?
Waarschuw beheerder

Ik ben het eerste jaar na de geboorte van mijn zoon full time mama geweest!
Toen mijn zoontje 1 jaar en 3 maanden was is hij voor 1,5 dag in de week naar het KDV gegaan,
hij vond het daar helemaal geweldig (Y)
En ik vond het ook erg prettig om weer eens wat anders te doen dan flesjes vullen en poepluiers verschonen :)
Nu zit hij op de basisschool en werk ik 28 uur en zijn vader fulltime!

Ja dus oplossing: geen kinderen nemen

Nou dat vind ik ook geen oplossing!

Uitspraak van Devilish™ op woensdag 27 mei 2009 om 16:40:
Dat zeg je wel leuk, maar sommige kids zijn op een kdv écht wel beter af dan bij hun moeder

Ken genoeg gezinnen waar beiden ouders thuiszitten en de kinderen aan hun lot overlaten, nee dat is dan pedagogisch verantwoord

;)

HULDE :respect:

Duidelijk :frusty: Las zoiets laatst ergens op inet :s Kind was altijd bij zijn opa en oma of op de opvang en dan was die moeder heel blij aan het doen dat 1 van de 2 ouders in ieder geval hun kind op bed kon leggen... :nocheer:

Uitspraak van actief op woensdag 27 mei 2009 om 22:37:
Klinkt heel leuk maar ik wil mijn kinderen strax echt niet op een Kinder Dag Verblijf.. dat is mijn mening..
Die mensen kunnen daar goed voor opgeleid zijn kan allemaal zijn..

Dat kan ook, maar niet iedereen kan zijn kind bij oma brengen. Bovendien vind ik het ook belangrijk dat mijn kind interactie heeft met andere kinderen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:15:
Heb echt medelijden met jullie kindertjes zo weinig aandacht van de ouders

Heb medelijden met jou, dat je nu nog niet begrijpt dat andere mensen ook een mening mogen hebben :flower:

d'r word flink wat gehapt hier, volgens mij hebben de moeders honger

Heeft niks met honger te maken :no: Maar als iemand asperges voor me gaat maken, geef me dan maar een bordje :honger:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:25:
mop je hebt een hele discussie maar we hebben het hier in het begin over de juppen die wel 40 uur werken

Ik geef gewoon mijn mening :lol:

als je partime werkt dan ben je nog genoeg thuis toch?

:yes: Gelukkig wel :)

Waarschuw beheerder
dat vind ik dus niet. als je een kind neemt moet er iemand fulltime thuis zijn.

Kijk maar naar de generatie van tegenwoordig. die zijn ook bijna allemaal opgegroeid met werkende ouders die denken dat je je kind wel achter zijn pc of playstation kan proppen de hele dag.

losgeslagen generatie. gewoon weer oude normen en waarden invoegen. 1 uur per dag achter de pc/playstation en voor de rest ga je maar knikkeren met kinderen uit de buurt(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:15:
Heb echt medelijden met jullie kindertjes zo weinig aandacht van de ouders

Dus ik moet mijn kind heel de dag wakker houden zodat hij genoeg aandacht krijgt?
Kinderen slapen ook nog hoor!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 10:33:
Maar als iemand asperges voor me gaat maken, geef me dan maar een bordje

uit pot of vers?????
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 10:33:
Ik geef gewoon mijn mening

wel zeer verhit :LOL: ik dacht zowat dat je um zou opeten :LOL:
Gelukkig wel

kijk en dat is wat ik erg belangerijk vind voor jonge kinderen ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:42:
uit pot of vers?????

Versssss :honger: Mag er dan ook een eitje bij? o:) Of vraag ik nu teveel :/

wel zeer verhit :lol: ik dacht zowat dat je um zou opeten :lol:

Welnee :lol: Tis maar internet hoor :roflol: Maar als hij zo ernstig zijn eigen mening wil verkondigen, mogen anderen dat ook wel dacht ik zo :9 Tenzij je als moeder ook geen eigen mening meer mag hebben 8) (Sorry moet wel een beetje dr in blijven he, anders zijn we straks uitgelult)

kijk en dat is wat ik erg belangerijk vind voor jonge kinderen

Daarom, mijn grootste angst is dat mijn kind mij en dr vader gaat zien als die mensen die haar ieder weekend meenemen :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 10:49:
Versssss Mag er dan ook een eitje bij? Of vraag ik nu teveel

nee hoor ik kook graag :LOL:
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 10:49:
Welnee Tis maar internet hoor Maar als hij zo ernstig zijn eigen mening wil verkondigen, mogen anderen dat ook wel dacht ik zo Tenzij je als moeder ook geen eigen mening meer mag hebben

nee ons enig recht was toch het aanrecht :x :roflol: of zie ik dat weer verkeerd :LOL:
Daarom, mijn grootste angst is dat mijn kind mij en dr vader gaat zien als die mensen die haar ieder weekend meenemen

nou zorg er vooral voor dat het niet zover komt ;)
persoonlijk snap ik dat volk niet dat en carriere wil maken en kinderen wil,
het is geen hond dat je naar de kennel brengt, die kleintjes hebben liefde en aandacht nodig en
heel belangerijk een gevoel van thuis en opvoeding..... vind dan dat je maar een keuze tussen beide moet maken
trouwens die hond heeft ook liefde nodig :LOL: ook geen honden nemen als je fulltime werkt :LOL:

Waarschuw beheerder
Heb medelijden met jou, dat je nu nog niet begrijpt dat andere mensen ook een mening mogen hebben

? jullie geven toch je mening en ik ook :bloem:

Dus ik moet mijn kind heel de dag wakker houden zodat hij genoeg aandacht krijgt?
Kinderen slapen ook nog hoor!

Dus als ik het goed lees, ga jij weg als je kindje slaapt?
Waarschuw beheerder
ik denk dat ik het eerst ff zou overleggen voordat ik een beslissing neem:lol:

Waarschuw beheerder

Kijk maar naar de generatie van tegenwoordig. die zijn ook bijna allemaal opgegroeid met werkende ouders die denken dat je je kind wel achter zijn pc of playstation kan proppen de hele dag.

losgeslagen generatie. gewoon weer oude normen en waarden invoegen. 1 uur per dag achter de pc/playstation en voor de rest ga je maar knikkeren met kinderen uit de buurt

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:57:
nee hoor ik kook graag

Oooooooooooooow nou dan wil ik gewoon asperges met alles dr op en dr aan 8) :lol: (Dat is echt 1 van de weinige dingen die ik nog nooit zelf heb gemaakt :bloos: )

nee ons enig recht was toch het aanrecht :x :roflol: of zie ik dat weer verkeerd :lol:

Shit joh, ik vergeet steeds dat die actie van het verbranden van de bh's enzo nog niet is geweest :x :lol:

trouwens die hond heeft ook liefde nodig :lol: ook geen honden nemen als je fulltime werkt :lol:

Nope :no: We hebben wel een kat rondbanjeren (L) Troubles (L)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 10:59:
jullie geven toch je mening en ik ook :flower:

Dat probeer ik je al sinds gisteren duidelijk te maken :flower:

losgeslagen generatie. gewoon weer oude normen en waarden invoegen. 1 uur per dag achter de pc/playstation en voor de rest ga je maar knikkeren met kinderen uit de buurt

Maar daar ben ik wel streng in! Tv kijken mag alleen tijdens sesamstraat en in het weekend 's ochtends een uurtje. De rest van de dag zijn we toch de hort op. Ik vind ook niet dat je kind afhankelijk moet zijn van tv :frusty: Dat zie je nu wel met de MTV/TMF generatie, waarin porno verheerlijkt wordt in clips van die halve euro (50cent). Niks mis met porno, maar die kinderen denken dat vrouwen lustobjecten zijn en dat nee ja betekent. En die meisjes die op hun 10de al in een string lopen :frusty: Gelukkig heeft de Hema de kinderstring uit de handel gehaald :[

Waarschuw beheerder

Nee tuurlijk niet maar omdat jij zegt dat ze te weinig aandacht krijgen omdat wij teveel achter PF zitten??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 11:10:
Niks mis met porno

ik mag jou wel.

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 11:10:
maar die kinderen denken dat vrouwen lustobjecten zijn en dat nee ja betekent. En die meisjes die op hun 10de al in een string lopen

dat bedoel ik dus met de losgeslagen generatie.. garageboxen, hosselen, mobieltje op hun 10e , grote bek, geen respect, staan niet meer op voor oudere mensen.

je kan lullen wat je wil maar een flink billenkoek is volgens mij vroeger nooit iemand slechter van geworden. tegenwoordig mag het volgens mij niet meer

Waarschuw beheerder
donateur
(Dat is echt 1 van de weinige dingen die ik nog nooit zelf heb gemaakt )

nou mijn dochter is er wild van, dus hier worden ze regelmatig gemaakt, maar is heel simpel hoor ;)
Shit joh, ik vergeet steeds dat die actie van het verbranden van de bh's enzo nog niet is geweest

een bh verbranden, maar das toch zonde :O
Nope We hebben wel een kat rondbanjeren Troubles

die kennen heel goed voor zichzelf zorgen, en hebben niet zo heel veel aandacht nodig
ideale huisdier voor werkende mensen :yes:

jij bent me er wel 1 he :lol:
nee ze legt haar kind een gun onder het bed waar die fijn mee kan spelen

Waarschuw beheerder
Dat probeer ik je al sinds gisteren duidelijk te maken

Nou nee jij ging gelijk met > :looser: poppetjes gooien

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:15:
ze te weinig aandacht krijgen omdat wij teveel achter PF zitten??

Dat heb ik helemaal niet gezegd, ik heb het over dat de vrouwen gaan werken ;)
Het het woord partyflocken niet in de mond gehad :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar daar ben ik wel streng in! Tv kijken mag alleen tijdens sesamstraat en in het weekend 's ochtends een uurtje. De rest van de dag zijn we toch de hort op. Ik vind ook niet dat je kind afhankelijk moet zijn van tv Dat zie je nu wel met de MTV/TMF generatie, waarin porno verheerlijkt wordt in clips van die halve euro (50cent). Niks mis met porno, maar die kinderen denken dat vrouwen lustobjecten zijn en dat nee ja betekent. En die meisjes die op hun 10de al in een string lopen Gelukkig heeft de Hema de kinderstring uit de handel gehaald

daar ben ik het wel met je eens
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:22:
nee ze legt haar kind een gun onder het bed waar die fijn mee kan spelen

zijn er tegenwoordig genoeg in nederland
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:15:
Nee tuurlijk niet maar omdat jij zegt dat ze te weinig aandacht krijgen omdat wij teveel achter PF zitten??

Doen we toch tijdens werktijd, Angela :lol: Tenminste ik wel, als ik thuis ben of vrij heb, zit ik niet achter de pc :no:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:19:
ik mag jou wel.

B) Ben daar niet zo moeilijk in (L)

garageboxen, hosselen, mobieltje op hun 10e , grote bek, geen respect, staan niet meer op voor oudere mensen.

Ik vrees alleen dat het in de toekomst er niet veel beter op gaat worden.... Kijk hoeveel tienermoeders er nu al zijn... Hoe moeten die hun kind dan bijbrengen wat normen en waarden zijn als ze zelf nog niet eens begrijpen wat normen en waarden zijn?

je kan lullen wat je wil maar een flink billenkoek is volgens mij vroeger nooit iemand slechter van geworden. tegenwoordig mag het volgens mij niet meer

Dat heeft te maken met het in hokjes stoppen. Kinderen verwoorden alles ook heel anders. Als mijn dochter op school zou zeggen dat ze de piemel van dr vader heeft gezien, denken ze gelijk dat ze sexsueel misbruikt wordt, terwijl het ook kan zijn dat ze de douche is binnengelopen. Vervolgens wordt haar dan bijna het misbruik in de mond gelegd en zo'n kind weet haast niet beter dan te vertellen dan wat ze net gehoord heeft! Tis een extreem voorbeeld, I know, maar dat is om de ernst aan te tonen. Zo geldt het ook voor de opvoedende tik. Alles is nu al mishandeling. Nou die van mij krijgt nu al een tik op dr vingers, als ze na 3x waarschuwen nog niet luistert :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 11:34:
Doen we toch tijdens werktijd, Angela

Ik ben nu aan het werk ja :lol: maar thuis zit ik er ook wel achter hoor! O:)
Ooh shit ik was al een ontaarde moeder omdat ik werk maar nu helemaal natuurlijk want ik zit thuis ook achter internet :O :O Bel de kinderbescherming mijn kind krijgt niet genoeg aandacht!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 11:34:
Ben daar niet zo moeilijk in

ik ook niet dus wanneer gaan we? als er nog een beetje rek in zit bij je dan he na zo´n kleine :p
Ik vrees alleen dat het in de toekomst er niet veel beter op gaat worden.... Kijk hoeveel tienermoeders er nu al zijn... Hoe moeten die hun kind dan bijbrengen wat normen en waarden zijn als ze zelf nog niet eens begrijpen wat normen en waarden zijn?

helemaal mee eens. mensen willen tegenwoordig alles. goedbetaalde baan, dikke auto, grote hut, alletwee zelfstandig en werken . en dan ook nog een paar kids opvoeden.. daar is dan toch gewoon geen tijd voor? dan krijg je dus echt van die verwaarloosde kids.

en tienermoeders.. er lopen er hier op flock ook een paar en die beweren allemaal keihard dat zij al weten hoe ze moeten opvoeden.. terwijl ze zelf nog kind zijn .. triest is het.
Zo geldt het ook voor de opvoedende tik. Alles is nu al mishandeling. Nou die van mij krijgt nu al een tik op dr vingers, als ze na 3x waarschuwen nog niet luistert

inderdaad.. tegenwoordig is dat mishandeling.. terwijl ik vroeger toch echt over de knie moest bij mijn moeder als ik wat uitgevreten had. daarna dacht ik wel drie keer na voordat ik hetzelfde geintje nog een keer flikte.. zo leer je normen en waarden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:41:
Ik ben nu aan het werk ja maar thuis zit ik er ook wel achter hoor!
Ooh shit ik was al een ontaarde moeder omdat ik werk maar nu helemaal natuurlijk want ik zit thuis ook achter internet Bel de kinderbescherming mijn kind krijgt niet genoeg aandacht!

Zie je dat je op Jetje lijkt!

Uitspraak van VageJetje op woensdag 27 mei 2009 om 15:42:
huisvrouw natuurlijk .. op blote voeten achter het fornuis

anders is het geen ECHTE vrouw .. dan lijken ze te veel op mij .. en dat moet geen vent willen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:41:
Ooh shit ik was al een ontaarde moeder omdat ik werk maar nu helemaal natuurlijk want ik zit thuis ook achter internet

Jij loeder! :o Je hebt echt geen idee wat jij je kind aan doet he?! :[ Ik ga Misdaad Anoniem bellen B) :lol:

nou mijn dochter is er wild van, dus hier worden ze regelmatig gemaakt, maar is heel simpel hoor

Ik zit alleen maar te denken dat ik er dan weer helemaal een asperge-pan voor moet gaan kopen etc :lol: Nou ik heb er vertrouwen in, ik ga het van het weekend zelf eens proberen :cheer:

een bh verbranden, maar das toch zonde

Nah zeker als je nagaat wat die van mij kosten :o :x ;)

die kennen heel goed voor zichzelf zorgen, en hebben niet zo heel veel aandacht nodig
ideale huisdier voor werkende mensen

Die van mij is sowieso niet sociaal, alhoewel ze nu bij trekt (mag ook wel, ze wordt 5 juni 10 :D ), ze haalt de aandacht zelf wel als ze het nodig heeft. Mijn partner probeert het altijd af te dwingen ('Zo'n kut kat, de volgende kies ik uit :@ ' :lol: )

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:28:
Nou nee jij ging gelijk met > :loser: poppetjes gooien

Dat deed jij al in het bericht voor mij :o Volgens mij doelde ik er ook niet op dat jij een :loser: bent, ik heb niet met je geknikkerd dus ik ken je niet ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:30:
zijn er tegenwoordig genoeg in nederland

Las het net in een ander forum :frusty:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:30:
daar ben ik het wel met je eens

Yessssssssss B) Het werd tijd dat we het tenminste ergens mee overeens waren :lol: :flower:

Waarschuw beheerder
Lekker zwart-wit denk je trouwens, dat kinderen die in de opvang zitten zo 'slecht' terecht komen :looser:

en daarvoor heb ik je hier niet gezien

Waarschuw beheerder

Helemaal mee eens (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:03:
Mijn partner en ik wonen straks in een kleiner huis, met 2 oudere auto's en met om het jaar een vakantie en dan nog houden we minder over dan mijn ouders, terwijl we beiden hoger opgeleid zijn.

dan wordt je onderbetaald (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:11:
dan wordt je onderbetaald (Y)

Sja dat stukje tekst is op mij niet van toepassing 8)
Maar één inkomen hier dus heb ik verder weinig keus..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 11:48:
ik ook niet dus wanneer gaan we? als er nog een beetje rek in zit bij je dan he na zo´n kleine

:lol: Nog geen klachten gehad heur ;)

en tienermoeders.. er lopen er hier op flock ook een paar en die beweren allemaal keihard dat zij al weten hoe ze moeten opvoeden.. terwijl ze zelf nog kind zijn .. triest is het.

Jammer is het vooral :/ Dat de ouders niet hebben ingegrepen, mijn dochter gaat preventief aan de pil :x Ook al heb ik haar het verhaal van de bloemetjes en bijtjes al 100x uitgelegd, ik meng die pil door dr eten :[

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:01:
nee hoor jij begon ermee

Ik heb het gezien :o Maar nogmaals ik doelde op de opmerking ;) Sorry hoor :aai:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:02:
en daarvoor heb ik je hier niet gezien

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op maandag 25 mei 2009 om 13:13:
Wij werken allebei (hij full, ik part), gaat prima zo

Maar ik was er wel B)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:02:
jammergenoeg

:aai: Get over it :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:14:
Sja dat stukje tekst is op mij niet van toepassing
Maar één inkomen hier dus heb ik verder weinig keus..

weet ik , maar ik was te lui om het origele bericht op te zoeken om te quoten.
Waarschuw beheerder
heb een hekel aan huisvrouwen die geven vrouwen een slechte naam.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8arbie op donderdag 28 mei 2009 om 12:57:

:gaap: jij geeft vrouwen pas een slechte naam :)
Waarschuw beheerder

losgeslagen generatie. gewoon weer oude normen en waarden invoegen. 1 uur per dag achter de pc/playstation en voor de rest ga je maar knikkeren met kinderen uit de buurt(Y)

Hier ben ik het helemaal mee eens...

Als ik al kijk naar me zusje van 12... Die is verdomme met dingen bezig waar ik als 12 jarige nog niet eens mee bezig was... Roken, drinken & Jongens... :no:
Het komt gewoon puur door het feit dat mijn ouders allebei fulltime werken,
ze mag alles zelf weten hoe laat ze naar bed gaat, hoe laat ze eet, of ze dr kamer opruimt of niet.. Tsja zijn maar kleine voorbeelden, maar toen ik nog thuis woonde werkte mijn moeder 2 a 3 uur op een dag meestal als ik en mijn broertje op school zaten. Dus met andere woorden ze was altijd thuis, vloog altijd maar achter me aan, kon amper een "geintje" uit halen of ik kreeg een tik op me billen..
De laatste jaar dat ik thuis woonde op me 14/15de is het mis gegaan, puur omdat er nooit meer iemand thuis was, doordeweeks niet, sweekends niet.. verkeerde vrienden..
en bla bla bla en toen dacht mijn moeder nog wat over me te kunnen zeggen...
En dat had ze toen mis... & nu bijna 7 jaar later en als ik dan terug kijk, denk ik jezus samantha hoe kon je?!?! Maar eigelijk heeft mijn moeder er nog steeds niets van geleerd, want ze is alleen maar meer gaan werken, en mijn zusje is om het zomaar te zeggen een verwendnest die alles mag, een bek heeft van hier tot tokio, enz...
en dit gaat dan wel niet over "kleine" kinderen... maar over het langere termijn, hoe je je als kind in de steek gelaten door je ouders kunt voelen, ook al kon je overal terrecht :)

Waarschuw beheerder
donateur
mop je hebt een hele discussie maar we hebben het hier in het begin over de juppen die wel 40 uur werken

Waarom juppen die WEL 40 uur werken?

Sorry, maar ik werk 36 uur per week EN studeer ernaast
Mijn kinderen lijden er niet onder ( anders had ik het niet gedaan) en zijn zelfs qua ontwikkeling erop vooruit gegaan sinds ze bij het KDV komen en op andere dagen bij mijn moeder, waar ze ook weer vriendjes in de straat hebben :/

En juppen? Dan maar een jup, ik ben blij dat ik mijn kinderen een goed leven kan bieden nu en niet elk dubbeltje hoef om te draaien vanwege de bijstand
En daarbij biedt ik ze ook nog eens een zelfstandige, vrolijke ambitieuse moeder die van zowel haar werk als haar kinderen geniet,
wat hen alleen maar meerwaarde geeft

Zo zullen ze ook eerder een voorbeeld nemen aan het feit dat van werken nog nooit iemand is doodgegaan

( en ja, ik voelde me aangesproken ja )

Waarschuw beheerder
donateur
Kind was altijd bij zijn opa en oma of op de opvang en dan was die moeder heel blij aan het doen dat 1 van de 2 ouders in ieder geval hun kind op bed kon leggen

:| Omg.. je wilt toch wel wat meer van je kind meemaken dan dat lijkt me?????

Ik denk niet dat dat een generatie issue is als wel de mentaliteit van individuen.

Dat is niet alleen met tienermoeders zo, moeders van 30 jaar maken net zo goed fouten
alleen worden die serieuzer genomen egzien leeftijd en ervaring
Maar minstens net zulke grove fouten :)

Uitspraak van 8arbie op donderdag 28 mei 2009 om 12:57:

Ik zou me anaal laten bevredigen als ik jou was (Y)
Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op donderdag 28 mei 2009 om 13:11:
ze mag alles zelf weten hoe laat ze naar bed gaat, hoe laat ze eet, of ze dr kamer opruimt of niet..

is dat echt omdat je ouders werken of zouden ze er als ze niet werkten ook zo laks mee omgaan????

Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op donderdag 28 mei 2009 om 13:11:
en dit gaat dan wel niet over "kleine" kinderen... maar over het langere termijn, hoe je je als kind in de steek gelaten door je ouders kunt voelen, ook al kon je overal terrecht

Het gaat over kleine kinderen inderdaaad, maar die voedt je op zodat ze zich als grotere kinderen en jonge tieners weten te gedragen..

Althans.. dat hoop je dan dus...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 13:19:
En daarbij biedt ik ze ook nog eens een zelfstandige, vrolijke ambitieuse moeder die van zowel haar werk als haar kinderen geniet,
wat hen alleen maar meerwaarde geeft

Idd.. Er is ook aangetoond dat kinderen van wie de ouders thuis zitten, dat die kinderen later ook vaak een uitkering krijgen en niet gaan werken.. Met de paplepel ingegoten dus :yes:

Is niks mis mee om je kind naar een kdv te laten gaan.. Daar leren ze juist omgaan met andere kinderen, iets wat in mijn ogen alleen maar goed is voor hun ontwikkeling. En als ik minder kon werken, dan zou ik dat graag doen, maar met 1 inkomen wordt dat een beetje lastig. Maar je moet wel zorgen dat je in je vrije tijd dan behoorlijk wat aandacht aan je kind(eren) spendeert (Y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 13:25:
Ik zou me anaal laten bevredigen als ik jou was (y)

Booya :lol:

Omg.. je wilt toch wel wat meer van je kind meemaken dan dat lijkt me?????

Nah ik zat het ook echt te lezen en ik dacht; Gdvdmm volgens mij meent ze dit blije gedoe nog echt ook?! Ze vond zich een supermoeder :s

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 13:32:
Maar je moet wel zorgen dat je in je vrije tijd dan behoorlijk wat aandacht aan je kind(eren) spendeert

(y) Juist!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sorry, maar ik werk 36 uur per week EN studeer ernaast

dat vind ik dus niet kunnen. maar das mijn mening.
Waarschuw beheerder
is dat echt omdat je ouders werken of zouden ze er als ze niet werkten ook zo laks mee omgaan????

Omdat ze er naar mijn weten nooit zijn nee (ik woon overigs niet meer thuis hé ;) )
en dat heeft niet alleen met werken te maken, maar wel een heeel groot deel.
Maar het zal vast ook wel komen doordat tegenwoordig alles maar normaal is, ofzo...

Het gaat over kleine kinderen inderdaaad, maar die voedt je op zodat ze zich als grotere kinderen en jonge tieners weten te gedragen..

Heb je ook helemaal gelijk in... maar sommige ouders maken de fout dan dus ze te snel los te laten als ze tieners worden.. althans mijn moeder wel..
Althans.. dat hoop je dan dus...

Want je kan nog je kind zo goed opvoeden, als ze als tieners met de verkeerde mensen in aanmerking komen, en jij er te laat achter komt, dan ist al te laat (en geloof me dat heb ik in me naaste omgeving maar zat mee gemaakt..)

Dit is allemaal mijn mening, en ik respecteer jullie mening overigs ook!
Ik heb geen kind, dus kijk ik anders tegen dingen aan,
mijn mening is ook dat als ik nu een kind op de wereld zet het bijna kindermishandeling zou zijn, puur om het feit dat de wereld gek aan het worden is!
En misschien denk ik er over 2 jaar wel anders over, wie weet ;)
Waarschuw beheerder
het kan ook dat de man 2 dagen thuis is de vrouw 2 dagen thuis en 1 dag naar opa/oma/tante/oom :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op donderdag 28 mei 2009 om 14:01:
Want je kan nog je kind zo goed opvoeden, als ze als tieners met de verkeerde mensen in aanmerking komen, en jij er te laat achter komt, dan ist al te laat (en geloof me dat heb ik in me naaste omgeving maar zat mee gemaakt..)

Maar 't kan ook zo zijn dat je als ouder precies het tegenovergestelde doet.. Je kind continue op z'n lip zitten, waardoor je hem alleen maar weg jaagt (N) Zo'n moeder had ik namelijk :)

Waarschuw beheerder
Is niks mis mee om je kind naar een kdv te laten gaan.. Daar leren ze juist omgaan met andere kinderen, iets wat in mijn ogen alleen maar goed is voor hun ontwikkeling. En als ik minder kon werken, dan zou ik dat graag doen, maar met 1 inkomen wordt dat een beetje lastig. Maar je moet wel zorgen dat je in je vrije tijd dan behoorlijk wat aandacht aan je kind(eren) spendeert

ik ben sowieso tegen de kinderopvang. Kinderen dienen opgevoed te worden door eigen bloed. Het smakeloze excuus dat ze goed socialiseren op de opvang, vind ik echt bizar. De moeder is nu eenmaal zeer belangrijk voor een kind, socialiseren gebeurt genoeg op school en met buitenspelen. Een of andere SPW - slet die leiding geeft op de opvang over 1208721498719284719827498123759827592875 kinderen kan NOOIT de moeder, of vader trouwens, van een kind vervangen. Bloed is belangrijk, eigen bloed, een kind van 0 tot 7 jaar (misschien nog wel ouder zelfs) moet geborgenheid kennen, structuur is heel belangrijk. Ouders die de kdv (wat een jeuk-afkorting trouwens!!!) goed praten, doen dat alleen maar om hun eigen geweten te sussen. Als je aan kinderen begint, weet je dat dit verantwoordelijkheden met zich mee brengt. Dan kun je wel een kind wegbrengen naar de kdv, maar dat is geen verantwoording dragen. vaak is het ook nog zo dat de moeders die dat doen dusdanig zielig weinig verdienen, dat hun maandsalaris voor 90% wordt afgestaan aan de kdv, want die krengen zijn duur. Dan denk ik: blijf lekker thuis zitten. Maar nee, die vrouwtjes willen graag werken, want dat is goed voor HUN zelfbeeld en voor HUN sociale leven. Als je die twee dingen wil, neem dan geen kinderen.

Waarschuw beheerder
donateur
biedt ik

tering...wat een fout :x BIED ik bedoelde ik dus :loL:

Idd.. Er is ook aangetoond dat kinderen van wie de ouders thuis zitten, dat die kinderen later ook vaak een uitkering krijgen en niet gaan werken.. Met de paplepel ingegoten dus

Precies dat.. ongedisciplineerd, gedemotiveerd etc, je kent het wel

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 13:45:
Booya

Nee, dat ga ik dus echt niet doen he :no: Daar heb ik mijn mannetjes voor :D

Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 28 mei 2009 om 13:45:
Nah ik zat het ook echt te lezen en ik dacht; Gdvdmm volgens mij meent ze dit blije gedoe nog echt ook?! Ze vond zich een supermoeder

hmmm...
Nou moet ik zegegn dat ik ook altijd blij ben dat ik mijn eigen kids in bed kan leggen, al is dat 7 dagen per week
Vind het altijd zo;n lekkere dagafsluiter, zeker als we dan ook nog relaxed tijd hebben voor een boekje :lief:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 13:53:
dat vind ik dus niet kunnen. maar das mijn mening.

En waarom niet?
Omdat ik toevallig mama ben?
Zoals ik al zei : mijn kinderen zijn zelfs beter gaan presteren op school en sociaal sinds ik aan het werk ben
omdat ze vanuit andere hoeken ook meer geprikkeld worden.

Het is echt niet gezond als kinderen vrijwel altijd bij de moeder in de buurt zijn
juist omdat moeder heel beschermend zijn (soms zelfs te) en daarmee de prikkeling van het kind weghalen om zelf te ontwikkelen
Het is bewezen dat de 90% van de moeders zelfs helpen met puzzels maken en kinderen daardoor gedemotiveerd raken omdat ze graag zelf ontdekken
terwijl moeder instinkt juist zo beschermend is dat ze zelfs dat soort 'problemen' uit de weg willen helpen
En eigenlijk is dat geen helpen, je beperkt een kind er zelfs mee

Dus wat kan er dan niet?

Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op donderdag 28 mei 2009 om 14:01:

Precies...

Je kan slechts hopen en vertrouwen op dat je ze de juiste tools hebt meegegeven om een sterk persoon te ontwikkelen waardoor ze dan dus bestand zijn tegen zulke externe factoren
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:06:
ik ben sowieso tegen de kinderopvang

mag jij vinden (Y)

Kinderen dienen opgevoed te worden door eigen bloed. Het smakeloze excuus dat ze goed socialiseren op de opvang, vind ik echt bizar. De moeder is nu eenmaal zeer belangrijk voor een kind, socialiseren gebeurt genoeg op school en met buitenspelen. Een of andere SPW - slet die leiding geeft op de opvang over 1208721498719284719827498123759827592875 kinderen kan NOOIT de moeder, of vader trouwens, van een kind vervangen. Bloed is belangrijk, eigen bloed, een kind van 0 tot 7 jaar (misschien nog wel ouder zelfs) moet geborgenheid kennen, structuur is heel belangrijk. Ouders die de kdv (wat een jeuk-afkorting trouwens!!!) goed praten, doen dat alleen maar om hun eigen geweten te sussen. Als je aan kinderen begint, weet je dat dit verantwoordelijkheden met zich mee brengt.

Kan wel zijn, maar we leven niet meer in de situatie dat je als moeder zijnde zomaar ff thuis kan blijven zitten ;) Negen van de tien keer moeten beide ouders wel werken om een leuk leven te kunnen hebben.

Ouders die de kdv (wat een jeuk-afkorting trouwens!!!)

Maar je gebruikt 'm wel :D

Dan kun je wel een kind wegbrengen naar de kdv, maar dat is geen verantwoording dragen. vaak is het ook nog zo dat de moeders die dat doen dusdanig zielig weinig verdienen, dat hun maandsalaris voor 90% wordt afgestaan aan de kdv, want die krengen zijn duur. Dan denk ik: blijf lekker thuis zitten. Maar nee, die vrouwtjes willen graag werken, want dat is goed voor HUN zelfbeeld en voor HUN sociale leven. Als je die twee dingen wil, neem dan geen kinderen.

Gast, als ik een uitkering zou gaan trekken, zou ik iedere maand bij de voedselbank in de rij kunnen gaan staan :gaap: Daarnaast betaal ik niet één cent aan kinderopvang :) En wat ik net al zei:

Er is ook aangetoond dat kinderen van wie de ouders thuis zitten, dat die kinderen later ook vaak een uitkering krijgen en niet gaan werken.. Met de paplepel ingegoten dus :yes:

Dat dus..... :) En daarnaast, kinderen neem je niet, die krijg je ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:07:
tering...wat een fout :x BIED ik bedoelde ik dus :loL:

Je schrijft toch ook ambitieuze 8)

ambitieuse

:lol: ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:05:
Maar 't kan ook zo zijn dat je als ouder precies het tegenovergestelde doet.. Je kind continue op z'n lip zitten, waardoor je hem alleen maar weg jaagt Zo'n moeder had ik namelijk

Zeker weten... dat is ook niets idd...

Denk ook dat de ideale opvoeding ook niet bestaat!

Het smakeloze excuus dat ze goed socialiseren op de opvang, vind ik echt bizar. De moeder is nu eenmaal zeer belangrijk voor een kind, socialiseren gebeurt genoeg op school en met buitenspelen.

Opzich vind ik het ook maar raar ja... want hoe oud zijn ze tegenwoordig als je naar de kvd mogen & naar school?
Vroeger had je dat allemaal niet, ja miss alleen voor de "rijke" mensen...
Maar ik heb nooit op een creche of iets dergelijks gezeten..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:11:
Gast, als ik een uitkering zou gaan trekken, zou ik iedere maand bij de voedselbank in de rij kunnen gaan staan Daarnaast betaal ik niet één cent aan kinderopvang En wat ik net al zei:

je fout is niet dat je werkt, jouw fout is dat je een kind hebt genomen, en dat had je niet moeten doen.

Dat dus..... En daarnaast, kinderen neem je niet, die krijg je

als jij gewoon netjes je tryginon had genomen, had je ze ook niet "gekregen"

gezeur over woordjes, tjonge...

mag jij vinden

dank je wel voor je validatie, daar was ik echt naar op zoek :yes:

Kan wel zijn, maar we leven niet meer in de situatie dat je als moeder zijnde zomaar ff thuis kan blijven zitten Negen van de tien keer moeten beide ouders wel werken om een leuk leven te kunnen hebben.

de ouders moeten een leuk leven hebben??? Wat is voor jouw leuk? Veel spullen hebben? Goed man, jij hebt echt een goede focus in je leven (y)

Maar je gebruikt 'm wel

:bloos: guilty as charged :yes:

Er is ook aangetoond dat kinderen van wie de ouders thuis zitten, dat die kinderen later ook vaak een uitkering krijgen en niet gaan werken.. Met de paplepel ingegoten dus

moet je zorgen dat je je vent kan houden, dan kan die werken en het voorbeeld zetten, kun jij thuis zitten en zorgen dat je kind goed terecht komt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:15:
je fout is niet dat je werkt, jouw fout is dat je een kind hebt genomen, en dat had je niet moeten doen.

Dit zegt alweer genoeg ;)

de ouders moeten een leuk leven hebben??? Wat is voor jouw leuk? Veel spullen hebben? Goed man, jij hebt echt een goede focus in je leven (y)

Nee jij bent lekker intelligent :gaap: Invullen voor anderen poe poe :/ Ik heb niet veel spullen nodig hoor.. Heb niet eens een auto, maar oordeel jij anders ff lekker verder (Y)

moet je zorgen dat je je vent kan houden, dan kan die werken en het voorbeeld zetten, kun jij thuis zitten en zorgen dat je kind goed terecht komt

Echt een heerlijke discussie dit.. Beetje kortzichtig he, oordelen zonder de persoon te kennen :gaap: internetheld..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:19:
Dit zegt alweer genoeg

Nou inderdaad!

Beetje kortzichtig he, oordelen zonder de persoon te kennen

Is altijd makkelijk he en vooral van mensen die geen kinderen hebben om dan even uit te spreken wat goed of slecht is voor een kind! :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:21:
Is altijd makkelijk he en vooral van mensen die geen kinderen hebben om dan even uit te spreken wat goed of slecht is voor een kind! :gaap:

waarschijnlijk zelf een jeugdtrauma ofzo :aai:

Waarschuw beheerder
Nee jij bent lekker intelligent Invullen voor anderen poe poe Ik heb niet veel spullen nodig hoor.. Heb niet eens een auto, maar oordeel jij anders ff lekker verder

ik ben inderdaad intelligent, wat leuk dat je dat opvalt :) Deze post gaat zeker uitgeprint worden, ik hang hem boven mijn bed, en dan ga ik even lekker opscheppen bij mn vrienden!

ik oordeel trouwens niet, ik ventileer slechts mijn mening. alleen omdat ik het niet eens ben met jou, voel jij je aangevallen, wat overigens niet nodig is, want het is slechts mijn mening. Wat ik wel heel fijn vind, is dat je me wil overtuigen van jouw gelijk. Maar ben je niet een beetje je eigen onzekerheid over dit onderwerp aan het wegnemen door jouw waarheid als de waarheid te projecteren? (oeh, deze is ook weer diep, vind je niet? Maar ja, ik moet dan ook mijn intelligentie blijven tonen, het geeft druk, maar dat geeft niet, maak je geen zorgen, ik kan daar wel mee omgaan)

Dit zegt alweer genoeg

;P :lol: :yes:

Echt een heerlijke discussie dit.. Beetje kortzichtig he, oordelen zonder de persoon te kennen internetheld..

nogmaals, ik oordeel niet. Ik geef alleen aan wat ik de ideale situatie vind. Dat anderen het anders doen, vind ik prima, het is alleen niet hoe ik het zie. Jij ordeelt eerder over mij met zaken als:

Nee jij bent lekker intelligent

internetheld..

BTW, ik begin pas aan kinderen als ik mijn schaapjes op het droge heb, en de persoonlijke situatie zich daarvoor leent. Tuurlijk kunnen er altijd dingen gebeuren die roet in het eten gooien, en dan moet je creatief zijn. Maar waar ik tegen te hoop loop is de verheelijking van de kinder dag opvang. Dat stond ook in mijn eerste post. Als je die goed leest, veroordeel ik enkel de moeders die doen alsof de kdv BETER is dan het kind zelf op te voeden. Een kdv is een oplossing voor een probleem, maar zeker niet ideaal. ideaal is zelf je kinderen opvoeden. Veel moeders werken voor hun eigenwaarde en zelfbeeld en sociale contacten. ik vind dat een verkeerde beweegreden om kinderen op een kdv te pleuren. Als je anders in de bijstand zit, dan is het een ander verhaal, en daar heb ik dan ook neits van gezegd. Zo slim ben ik dan ook wel weer, en dat viel jou ook op. Ik blijf het fijn vinden dat je me slim vind. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:22:
waarschijnlijk zelf een jeugdtrauma ofzo

:yes:

hou daar rekening mee aub, ik ben zeer fragiel :'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:07:
En waarom niet?
Omdat ik toevallig mama ben?
Zoals ik al zei : mijn kinderen zijn zelfs beter gaan presteren op school en sociaal sinds ik aan het werk ben
omdat ze vanuit andere hoeken ook meer geprikkeld worden.

Het is echt niet gezond als kinderen vrijwel altijd bij de moeder in de buurt zijn
juist omdat moeder heel beschermend zijn (soms zelfs te) en daarmee de prikkeling van het kind weghalen om zelf te ontwikkelen
Het is bewezen dat de 90% van de moeders zelfs helpen met puzzels maken en kinderen daardoor gedemotiveerd raken omdat ze graag zelf ontdekken
terwijl moeder instinkt juist zo beschermend is dat ze zelfs dat soort 'problemen' uit de weg willen helpen
En eigenlijk is dat geen helpen, je beperkt een kind er zelfs mee

Dus wat kan er dan niet?

luister , ten eerste zwemmen mijn kinderen nog in mijn linkerbal rond dus ik ben geen expert.

ik zeg alleen dat er tegenwoordig iets fout gaat in de opvoeding. het gedrag van de jonge generatie is totaal anders dan van de mijne. nu snap ik wel dat dingen veranderen maar het gedrag van tegenwoordig is doorspekt van respectloosheid en schijt aan alles. dat moet ergens vandaan komen.

om je kinderen bij je moeder te stoppen is natuurlijk een oplossing, misschien wel een goede omdat die nog de " oude " normen en waarden hanteert, maar niet iedereen heeft die luxe. er zijn er genoeg die in het weekend ook geen zin hebben om de ouder uit te hangen en daarom het kind maar de hele dag achter de TV of xbox gooien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:28:
alleen omdat ik het niet eens ben met jou, voel jij je aangevallen, wat overigens niet nodig is, want het is slechts mijn mening. Wat ik wel heel fijn vind, is dat je me wil overtuigen van jouw gelijk. Maar ben je niet een beetje je eigen onzekerheid over dit onderwerp aan het wegnemen door jouw waarheid als de waarheid te projecteren? (oeh, deze is ook weer diep, vind je niet? Maar ja, ik moet dan ook mijn intelligentie blijven tonen, het geeft druk, maar dat geeft niet, maak je geen zorgen, ik kan daar wel mee omgaan)

ik voel me niet aangevallen, want ik weet zelf nog altijd het beste hoe mijn situatie is :) daarnaast hoef ik jou niet te overtuigen, probeer je alleen in te laten zien dat het ook anders kan ;)

en oordelen doe je wel, zie onderstaande zin..

duss....

Maar waar ik tegen te hoop loop is de verheelijking van de kinder dag opvang. Dat stond ook in mijn eerste post. Als je die goed leest, veroordeel ik enkel de moeders die doen alsof de kdv BETER is dan het kind zelf op te voeden. Een kdv is een oplossing voor een probleem, maar zeker niet ideaal. ideaal is zelf je kinderen opvoeden.

zelfs toen ik niet werkte, ging mijn kind naar het kinderdagverblijf (zoals jij het graag hoort) ;) en dat kwam weer omdat mijn kennissenkring niet heel groot was en mijn kind daardoor ook niet de gelegenheid kreeg om met anderen kinderen om te gaan.. en voor een kind is het belangrijk dat ie leert met andere kinderen om te gaan :yes: je zult mij ook niet horen zeggen dat de aandacht van een kdv beter is voor een kind dan aandacht van de moeder zelf, want ik kom zelf uit een éénoudergezin met vier kinderen.. mijn moeder stond er alleen voor, maar heeft wel altijd hard gewerkt om ons van een goed belegde boterham te kunnen voorzien, daar tegenover stond dat ze haar kinderen nooit genoeg aandacht heeft kunnen geven :/ en zodoende begrijp ik jouw standpunten ook ;) maar 9 vd 10 x is de situatie er gewoon niet naar..

Zo slim ben ik dan ook wel weer, en dat viel jou ook op. Ik blijf het fijn vinden dat je me slim vind. ;)

wat zul jij een goeie dag hebben vandaag..

Waarschuw beheerder
donateur
Je schrijft toch ook ambitieuze

ah joh... kleinigheidje.. wilde ambitieus zetten, maar dat klopte niet
en omet soms van scherm schakelen omdat mijn leidinggevende langslioopt :x

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:38:
luister , ten eerste zwemmen mijn kinderen nog in mijn linkerbal rond dus ik ben geen expert.

Nee, maar je hoeft geen expert te zijn om een mening te hebben
vraagf je alleen m te onderbouwen :)

ik zeg alleen dat er tegenwoordig iets fout gaat in de opvoeding. het gedrag van de jonge generatie is totaal anders dan van de mijne. nu snap ik wel dat dingen veranderen maar het gedrag van tegenwoordig is doorspekt van respectloosheid en schijt aan alles. dat moet ergens vandaan komen

Daar ben ik het absoluut mee eens
Dat heeft ook te maken met de sociale controle
kreeg je vroeger op school straf en vertelde je het tegen je vader, kreeg je van je pa nog slaag eroverheen ( ik wel tenmionste)
tegenwoordig gaat je pa naar school en schopt die leraar verrot :s

om je kinderen bij je moeder te stoppen is natuurlijk een oplossing, misschien wel een goede omdat die nog de " oude " normen en waarden hanteert, maar niet iedereen heeft die luxe. er zijn er genoeg die in het weekend ook geen zin hebben om de ouder uit te hangen en daarom het kind maar de hele dag achter de TV of xbox gooien

feit :yes:
Mijn moeder en ik liggen echt op 1 lijn qua opvoeding, maar zij vangt ze 2 dagen per week op
de rest zijn ze bij het KDV

Maar reëel gezien : vele ouders zijn , ondanks dat ze thuis zijn, net zo makkelijk "Ga maar X-boxen" omdat ze druk zijn of moe of whatever.Dat heeft weinig met wel of niet werken te maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:49:
Maar reëel gezien : vele ouders zijn , ondanks dat ze thuis zijn, net zo makkelijk "Ga maar X-boxen" omdat ze druk zijn of moe of whatever.Dat heeft weinig met wel of niet werken te maken

van niks doen wordt je vaak nog veel vermoeider dan van werken..

Waarschuw beheerder
Beetje part-time werken erbij is (y)

Zie het bij mn moeder op school. Ouders brengen ze naar de voorschoolse opvang, daarna naschoolse opvang en ga maar door.
Komen nog te laat om hun eigen kids op te halen :/

Krijg je idd ontspoorde kids van :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:40:
en oordelen doe je wel, zie onderstaande zin..

:O Ik zeg alleen hoe je het had kunnen voorkomen ;)

mijn moeder stond er alleen voor, maar heeft wel altijd hard gewerkt om ons van een goed belegde boterham te kunnen voorzien, daar tegenover stond dat ze haar kinderen nooit genoeg aandacht heeft kunnen geven en zodoende begrijp ik jouw standpunten ook maar 9 vd 10 x is de situatie er gewoon niet naar..

een niet sarcastisch bedoelde :sweethug:

wat zul jij een goeie dag hebben vandaag..

:yes: Ik vind jou echt een popje :bloos:

ik vind het fijn dat we het een beetje eens zijn, en toch een beetje oneens :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:54:
Ik zeg alleen hoe je het had kunnen voorkomen ;)

8)

een niet sarcastisch bedoelde :sweethug:

lief van jou (F)

Ik vind jou echt een popje :bloos:

:bloos:

ik vind het fijn dat we het een beetje eens zijn, en toch een beetje oneens :)

best of both worlds :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:50:
van niks doen wordt je vaak nog veel vermoeider dan van werken..

Tell me about it.. ben nu slechts aanwezig :s Heb al 2.5 uur niets meer te doen :frusty: Nog 1,5 te gaan
En ben gaarder dan wanneer ik blijf rennen met palets op mijn rug :lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:51:
Krijg je idd ontspoorde kids van

En niet van ouders die hun kind wel zelf brengen en halen , maar ze verder links laten liggen????

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:51:
Ouders brengen ze naar de voorschoolse opvang, daarna naschoolse opvang en ga maar door

En wa tis het verschil als ze naar de naschoolse gaan OF wanneer ze bij een vriendje spelen?
Bij het KDV letten ze nog meer op ook en krijgen ze vaak meer aandacht dan van een van de andere moeders...

Waarschuw beheerder
Omdat kinderen dan de gehele dag aan "het leren" zijn, die kids zijn non stop gesloopt
Met vriendjes kunnen ze gewoon buiten spelen en kloten, zoals het hoord....

Geloof mij: mn moeder werkt al 40jaar in het onderwijs en de meest ontspoorde kinderen zijn van 2 ouders die beiden een carriere hebben en geen tijd voor de kids hebben.

Soeiwieso zijn de luie 35érs 40érs de slechtste ouders van allemaal. Koop maar een computer en ze huden hun bek wel want pa en Ma zijn ook moe van hun werk...
Mijn kind schop ik de straat op en hij komt maar terug met versleten schoenen en een gat in zn broek...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 15:45:
Soeiwieso zijn de luie 35érs 40érs de slechtste ouders van allemaal. Koop maar een computer en ze huden hun bek wel want pa en Ma zijn ook moe van hun werk...
Mijn kind schop ik de straat op en hij komt maar terug met versleten schoenen en een gat in zn broek...

Ben ik het ook wel mee eens.Kinderen mogen tegenwoordig geen kind meer zijn.
Ze moeten op alles, zwemles, gymles, voetbal etc.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik heb wel 11 jaar op een kdv en bso gewerkt, ouders balen ervan dat hun kinderen op een woensdagmiddag een kinderpartijtje heeft, want dan raakt hun planning in de war,en ze balen ook omdat de rekening van de bso doorloopt.

Ik ben deels tevreden met de kinderopvang hier in nld, alleen je ziet het ook weer terug het is een pure geld kwestie en lopende band werk.
Qua aandacht komen de kinderen zeker veel te kort, administratie zoals rapporteren ed is veel belangrijker geworden dan de kinderen zelf.
Ik ben gestopt met het werken, omdat het me aan het hart ging dat niet de kinderen op plaats 1 meer kwamen..
maar op plaats 2 en daar paste ik voor.

Ouders zien alleen hoe het met hun kind gaat bij het wegbrengen en ophalen en Oww wat reageren de leidsters leuk op de kinderen en zijn ze lief en tevreden.

Ik heb het zelf meegemaakt dat we ( collega´s en ik ook) half stonden te juichen omdat er een kindje ziek was, met andere woorden, gelukkig een kindje minder op de groep die aandacht nodig heeft. Tegenwoordig hebben ze groepen van 18 kinderen leeftijd van 0 tot 4 jaar waar 3 leidsters ( en dan vooral de jonge meiden) op staan.

Op de bso hadden we zelfs 40 kinderen op de dinsdag en donderdag met 4 leidsters.

Dus qua aandacht schort het nogal, maar ben het er wel mee eens dat het belangrijk is dat een kind zichzelf zelfstandig kan ontplooiien
Waarschuw beheerder
Het vak van leidster, denken mensen vaak,
Is een zeer eenvoudige zaak.
Lekker een beetje met kinderen spelen,
En op zijn tijd een beetje fruit ronddelen.
Als je zegt: ”Het is best zwaar.”,
Vinden mensen dat maar raar.
Het lijkt zo makkelijk: de kinderen in een bak met zand,
En de leidsters zitten te zonnen op de rand.
Maar wie zo denkt die heeft het mis,
Want het werk van een leidster is geen kattenpis!
Observeren, rapporteren,
Vergaderen en notuleren.
Luisteren naar ouders, beleefd reageren,
In de groep een fijne sfeer creëren.
Niet chagrijnig zijn maar warm en liefdevol,
Niet over je nek gaan van een drol.
Stimuleren en motiveren,
Steeds maar weer opnieuw proberen.
Schoonmaken, schriftjes schrijven,
Van alles op de hoogte blijven.
Voorlezen en zingen,
Het bedenken van leuke dingen.
Op ziektes en goede voeding letten,
De kinderen op de potjes zetten.
En zo zijn er nog veel meer zaken,
Die het werk van een leidster zo veeleisend maken.
Rijk word je er ook niet van,
Dus waarom doe je het dan?
Het zijn de kinderen die maken heel veel goed,
Zij zijn de reden dat je het doet!
Waarschuw beheerder
Maar ik ging off topic :s

nu weer OT graag :)

Waarschuw beheerder
Basisschool is wel het zwaarst...

Je moet kinderen op alle nivo's binnen 1 klas leren...
Van gewoon lbo tot hoogbegaafd moet je de uitdagingen en begeleiding geven.
Rugzakkinderen (geloof echt met gebruiksaanwijzing) zit tegenwoodig ook gewoon in een normale klas, echt belachelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 16:18:
Rugzakkinderen (geloof echt met gebruiksaanwijzing) zit tegenwoodig ook gewoon in een normale klas, echt belachelijk.

is ook belachelijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 16:18:

Maar hebben wel vaak een PGB ...mits de ouders het probleem onder ogen willen zien

Waarschuw beheerder
Ja en het leuke is dat ouders nog steeds verwachten dat ze naar het gymnasium gaan terwijl ze 2 jaar achterstand op taalgebied hebben :D Zo grappig om mn moeder af en toe uit te horen over dat soort fratsen :P
Waarschuw beheerder
Grappig? als in de zin van tis fokking triest gewoon.

Je wilt zoveel doen om dat kindje te helpen, wat het beste voor het kindje is, maar ouders houden het tegen.

Ik heb een keer een slechthorend kindje op mijn groep gehad, hele gesprekken met die ouders gehad en toen het kindje

bijna 4 was moest het naar een andere school in een stadje hier dichtbij, maar de reactie van de ouders waren:

Dan moet ze met een busje elke dag naar school wat moeten de buren dan wel niet denken? :o

Daar sta je als leidster dan, met je goed gedrag,,,je moet in dat geval aardig blijven, maar kan je verzekeren.. je

nekharen gaan overeind staan.

Het ergste vind ik dan nog wel dat ik alle energie in hun gestopt hebt, terwijl ik dat beter aan mijn groep kon geven,

Ik lag er wakker van snachts, en ouders poetsen het weg alsof het niets is, en toen kwam ik erachter dat ik na 11 jaar wat

anders moest gaan zoeken, want ik zou op een dag zo een ouder nog aanvliegen ook.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 12:11:
dan wordt je onderbetaald

Wel de hele tekst lezen he; kleiner huis dan mijn ouders, oudere auto's dan mijn ouders 8). En ok, dat van die vakanties overdreef ik misschien een beetje O:). Aangezien mijn ouders een vrijstaand huis bezitten met ongeveer 200m2 grond & 2 nieuwe auto's voor de deur hebben staan, terwijl alleen m'n pa werkt, heb ik 't simpel gezien 'slechter' dan zij als ik kinderen krijg.
Maar ik heb nergens gezegd dat ik 't slecht heb :).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
extra centjes voor de leuke dingen en ons kind wat niks tekort komt!

wat heb ik een hekel aan zulke platte uitspraken .. liefde kan een kind tekort komen ..spullen niet ...

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat kinderen dan de gehele dag aan "het leren" zijn,

Kinderen zijn per definitie heel de dag aan het leren
zelfs wanneer ze tv kijken, in bomen klimmen of aan het fietsen zijn met vriendjes.
In welke omgeving dat is ( thuis of bij een vriendje of op het kdv ) maakt daarin niet uit.
Geloof mij: mn moeder werkt al 40jaar in het onderwijs en de meest ontspoorde kinderen zijn van 2 ouders die beiden een carriere hebben en geen tijd voor de kids hebben.

dan heb je het over heel wat anders natuurlijk he?
Er is een verschil tussen, zoals ik al zei "ouders die beiden fulltime werken om hun dure huis en 2 auto's te kunnen betalen en niet willen inleveren op luxe"
en , zoals ik, alleenstaande moeders die gewoon moeten werken om hun kinderen te onderhouden, maar toch elk deel wat ze hebben investeren in hun kinderen.

Ik snap je statement absoluut ! Ben ook altijd tegen gweeest
is ook een van de redenen geweest da tik zelf opgeleid ben tot leidster kinderopvang,
ik vond dat die kinderen zoveel liefde en gewoon slechts pure aandacht moesten missen, dat wilde ik aanvullen daar :yes:

En in plaats van mijn loonsverhoging volgend jaar wil ik onderhandelen over 1 uur per dag minder werken,
net dat uur wat ik lekker extra aan mijn kids kan spenderen :yes:

Simpel gezegd : Ik moet, heb geen keus. TENZIJ ik weer minimaal wil leven en de gemeente in mijn nek wil hebben die me allerlei trajecten in zal dwingen die ik nu zelf begeleid beroepsmatig :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 18:10:
TENZIJ ik weer minimaal wil leven

wil ??? :D:D:D:D:D:D .. je werkt nu :D .. je kleintje is ouder dan 4 ... vergeet steun van de gemeente maar :Lol:

werken MOET je :yes: .. niet van mij hoor maar van de wet

Waarschuw beheerder
donateur
't Is trouwens heel simpel : Als ouders zijnde doe je het nooit goed :)
In elk geval : als alleenstaande ouder zijnde.....

Wanneer moeders in de bijstand zitten wordt het niet gewaardeerd , want 'die luie donders' moeten maar werken voor hun geld
Maar wanneer je als moeder wel werkt voor je geld is het 'niet normaal, want je hoort er voor je kinderen te zijn'.

Een tussenweg is er wel, maar dat pikken werkgevers amper meer tegenwoordig en uitkerende instanties zijn ook pro-fulltime
aangezien parttimers én de werkgevers én de overheid meer geld kosten...
Waarschuw beheerder
ach zolang de meeste hard brullers over dit onderwerp zelf geen kids hebben .. fuck ditdat

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VageJetje op donderdag 28 mei 2009 om 18:13:
wil ??? ..

Ja...

Je zal ze de kost moeten geven die 'echt niet kunnen werken hoor':'(
want oooooh zo ziek, oh zo zwak, oh zo misselijk :lol:

Er zijn mazen waar je makelijlk doorheen kunt,
maar het ligt niet echt binnen mijn ambities om de komende jaren met de gemeente of welke instantie dan ook in discussie te gaan om uiteindelijk moederziel alleen thuis te zitten, zonder een rooie cent om mijn kinderen te onderhouden.

Laat mij dan maar lekker een toekomst opbouwen voor ze en het goede vorbeeld geven. Wát hard werken is en hoe ze zich moeten bedruipen later
want er zijn genoeg luie mannen op de wereld
Laat ze eerst maar proberen hun moeder voorbij te streven met gedrevenheid... dan zijn het échte mannen :yes: :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 18:27:
Er zijn mazen waar je makelijlk doorheen kunt,

go on...
Waarschuw beheerder
en tienermoeders.. er lopen er hier op flock ook een paar en die beweren allemaal keihard dat zij al weten hoe ze moeten opvoeden.. terwijl ze zelf nog kind zijn .. triest is het. wart een gelul dus dit he ik ben nu zelf 21 2 kids en het woord tiener moeder past gewoon niet wat denkje dat wij als jongen moeders onze kinderen niet op kunnen voeden !!!!!! eg zoo niet waar dusssss jong moeder zijn heeft veel voordelen hoor .bervoorbeeld als de kids naar school gaan kunen wij fultime werken zonder onder broken te worden door een zwangerschap .beter dan een moeder heben van in de veertig .ik ben een trotse jonge moeder
Waarschuw beheerder
en daar bij kinderen die wel naar een kinderopvang gaan kunen beter met andere kinderen omgaan dan een kind dat de heledag thuis zit .en ze leren dingen sneller denk daar maar over na !!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mama1987 op donderdag 28 mei 2009 om 18:54:
en tienermoeders.. er lopen er hier op flock ook een paar en die beweren allemaal keihard dat zij al weten hoe ze moeten opvoeden.. terwijl ze zelf nog kind zijn .. triest is het. wart een gelul dus dit he ik ben nu zelf 21 2 kids en het woord tiener moeder past gewoon niet wat denkje dat wij als jongen moeders onze kinderen niet op kunnen voeden !!!!!! eg zoo niet waar dusssss jong moeder zijn heeft veel voordelen hoor .bervoorbeeld als de kids naar school gaan kunen wij fultime werken zonder onder broken te worden door een zwangerschap .beter dan een moeder heben van in de veertig .ik ben een trotse jonge moeder

hier ging het vooral om op opdringerigheid en het opscheppen van de tienermoeder(s)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op donderdag 28 mei 2009 om 19:07:
hier ging het vooral om op opdringerigheid en het opscheppen van de tienermoeder

wat bedoel je hiermee?
Waarschuw beheerder
echt niet kunnen werken hoor':'(

ook die mensen zijn uiteindelijk de lul :) .. sta je dan .. geen ervaring mag je tulpen bollen te rapen :) .. of in een sociale werkplaats je dagen slijten

Laat mij dan maar lekker een toekomst opbouwen voor ze en het goede vorbeeld geven.

idd :) .. heb mij vaak schuldig gevoeld dat ik moest werken al die jaren .. nu is hij groot en wat zegt ie ... mam ik ben trots dat jij altijd gewerkt hebt en niet je hand hebt opgehouden ... hij heeft geleerd dat er aangepakt moet worden als je wat in je leven wil bereiken :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mama1987 op donderdag 28 mei 2009 om 19:10:
wat bedoel je hiermee?

de tienermoeders die hier een tijdje geleden waren, die kwamen alleen om op te scheppen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op donderdag 28 mei 2009 om 18:42:
go on...

Why should I?
t Is niet mijn ambitie.
En besides... dat zijn de mensen waarmee ik zelf werk, dus geloof me ... ik weet hoe het zou kunnen als ik zou willen.
Uitspraak van VageJetje op donderdag 28 mei 2009 om 19:11:
ook die mensen zijn uiteindelijk de lul

I know... I nail them 8) B)

Uitspraak van VageJetje op donderdag 28 mei 2009 om 19:11:
of in een sociale werkplaats je dagen slijten

B) Dat mogen ze dus ook onder mijn leiding doen
en het zal je verbazen, maar zelfs daar willen sommigen niet weg :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 20:00:
en het zal je verbazen, maar zelfs daar willen sommigen niet weg :|

daar sta ik niet van te kijken :no: .. er zijn altijd mensen die niet willen groeien in hun leven :no: .. gemakzucht of angst voor het onbekende ... de zitten blijvers, twijfelaars en lager geschoolde of zelfs helemaal niet...

zo is het maar mooi geregeld in NL .. maar wat kunnen we zeiken 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja , t is echt verschrikkelijk...
Dat moet je toch niet willen? De rest van je leven, een beetje schroefjes draaien aan een tafel? :|

Maargoed, gaat ze ook niet lukken hoor
want ze moeten gewoon, weinig keus. Anders geen inkomen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 20:12:
Dat moet je toch niet willen? De rest van je leven, een beetje schroefjes draaien aan een tafel? :|

kan het mij persoonlijk moeilijk voorstellen ... maar ik kan ook snappen dat andere het niet kunnen ( en gelukkig maar .. dat geeft mij meer kans op alles wat ik wil 8) )

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 20:12:
Maargoed, gaat ze ook niet lukken hoor
want ze moeten gewoon, weinig keus. Anders geen inkomen :)

ja ligt er aan .. in wat voor geestelijke staat verkeren die mensen dat lijkt mij toch wel handig te weten .. anders schop je mensen de straat op die alleen maar dieper weg vallen :yes:
Waarschuw beheerder
er is niks mis mee als je kind 1 a 2 dagen naar KDV gaat is nog goed voor de ontwikkeling ook.
als ik straks zelf moeder mag worden zou ik mijn kind ook 1 a 2 dagen weg brengen en die dagen gaan werken om ook nog even lekker eruit te zijn en niet constant 24 uur per dag moeder te zijn.
is af en toe best lekker alleen zou mijn kind niet 5 volle dagen op het kdv brengen zoals veel mensen wel doen. dan denk ik bij mezelf waarom hebben jullie in godsnaam kinderen genomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VageJetje op donderdag 28 mei 2009 om 20:16:
in wat voor geestelijke staat verkeren die mensen

Dát wordt allemaal geobserveerd, in kaart gebracht en indien nodig gediagnosticeerd
Maar dan nog...
Al zijn ze het spoor bijster, hebben ze pscychische,somatische, psychiatrische, traumatische of lichamelijke problemen,
voordeel van een sociale werkplaats : beschut werken

Dus ook mét beperkingen worden ze aan het werk gezet. Krijgen ze gewoon een arbeidsdiagnostisch onderzoek
en dat wijst uit wat ze daadwerkelijk wel of niet kunnen.
( inclusief arbeidskundig onderzoek, psychologische en medische keuring)

Uitspraak van VageJetje op donderdag 28 mei 2009 om 20:16:
anders schop je mensen de straat op die alleen maar dieper weg vallen

Dat gebeurt niet :no:
Ze worden OF bemiddeld naar werk, OF naar hulpverlenende organisaties, maar ook vanuit de gemeente blijft er begeleiding en leiding aanwezig.
Wanneer we ze in kaart hebben, wordt er wat mee gedaan.
Al is het maar voor 5 uur per week,w anneer iemand volledig arbeidsongeschikt is voor de reguliere markt, worden ze ( zeker wanneer daarvan de toevoegende waarde wordt ingezien) bemiddeld naar 5 uur vrijwilligerswerk per week.
Puur ter sociale participatie :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Echt niet dat ik thuis blijf zitten :lol:
Laat mij maar lekker werken :lol:

Wil sowieso geen kinderen :X
Je zal ze de kost moeten geven die 'echt niet kunnen werken hoor'
want oooooh zo ziek, oh zo zwak, oh zo misselijk

Ow God, zo 1 ken ik :x In de 30 en totaal geen drive om nog wat van het leven te maken :s

Jammer, maar vooral erg triest (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 20:42:
Puur ter sociale participatie

beter .. :) .. goed geregeld zo :yes: .. nog meer een reden om keihard te brullen .. een geen werk of niet kunnen vinden is larikoek !
Uitspraak van VageJetje op vrijdag 29 mei 2009 om 15:14:
nog meer een reden om keihard te brullen .. een geen werk of niet kunnen vinden is larikoek !

Nah ik denk dat het meer een kwestie is van het werk dat er wel is, niet willen doen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ** San** op donderdag 28 mei 2009 om 16:45:
Dan moet ze met een busje elke dag naar school wat moeten de buren dan wel niet denken?

zou me ook de oren van me kop schamen, inderdaad

al is dat niet handig in dit geval, want dan hoort niemand meer iets :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mama1987 op donderdag 28 mei 2009 om 19:10:
wat bedoel je hiermee?

beantwoord jij de vraag niet met je profielnaam?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 15:34:
beantwoord jij de vraag niet met je profielnaam?

haha ik schep nie op ! ik ben wel trots op mijn meisies
Waarschuw beheerder
als je geld zat hebt of je kunt je eigen reden waarom zou je dan nog werken.maar als je elke maand in de stress zit hoe je de maand door moet komen dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig want je hebt een kind en daar zul altijd je best voor moeten blijven doen want het is gewoon een grote verantwoordelijkheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mama1987 op donderdag 28 mei 2009 om 18:54:

maar volgens mij je basisschool niet eens afgemaakt als ik dat zo bekijk :X
Waarschuw beheerder
Vind dat een ieder dat voor zich moet wezen. Vind het wel een leuke ontwikkeling dat er ook veel mannen zijn die tegenwoordig een dag minder gaan werken :cheer:...

Zelf werk ik 4 volle dagen, het 1ste jaar 5, maar dat is iets te veel als alleenstaande moeder;)!

voordeel van werken vind ik (en dan kijk ik puur naar de nietwerkende moeders in mijn omgeving) dat ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien en zo nu en dan wat extra's voor me kleine meid kan doen.

Denk overigens dat mijn dochter ook niet gelukkig zou worden van altijd alleen met mij thuis zitten, als ik niet werkte kon ik ook geen auto betalen en had ik ook niet het formaat huis wat ik nu heb.....
Waarschuw beheerder
BTW, ik begin pas aan kinderen als ik mijn schaapjes op het droge heb, en de persoonlijke situatie zich daarvoor leent. Tuurlijk kunnen er altijd dingen gebeuren die roet in het eten gooien, en dan moet je creatief zijn. Maar waar ik tegen te hoop loop is de verheelijking van de kinder dag opvang. Dat stond ook in mijn eerste post. Als je die goed leest, veroordeel ik enkel de moeders die doen alsof de kdv BETER is dan het kind zelf op te voeden. Een kdv is een oplossing voor een probleem, maar zeker niet ideaal. ideaal is zelf je kinderen opvoeden. Veel moeders werken voor hun eigenwaarde en zelfbeeld en sociale contacten. ik vind dat een verkeerde beweegreden om kinderen op een kdv te pleuren. Als je anders in de bijstand zit, dan is het een ander verhaal, en daar heb ik dan ook neits van gezegd. Zo slim ben ik dan ook wel weer, en dat viel jou ook op. Ik blijf het fijn vinden dat je me slim vind.

Wat ben jij een bekrompen figuur joh:/... in welk jaartal ben je geboren , 1930 ofzo? Moeders die werken voor hun eigenwaarde? Werken voor je sociale contacten? Weet niet wie dat doen, maar ik werk gewoon voor me centen en omdat ik werken leuk vind:cheer:! Eigenwaarde en sociale contacten heb ik ook wel zonder werk, heb ik voordat ik moeder werd al opgebouwd;)....

En waarom moet de moeder thuis gaan zitten? En sinds wanneer zijn KDV's niet goed? Jij denkt werkelijk dat het beter is voor een kind om altijd thuis te zitten? Zal je lekkere sociale kinderen krijgen, die alleen maar naar jou snufferd hebben gekeken...

Blijf het voor iedereen een eigen keuze vinden, maar ga niet net doen of een werkende moeder iets aan het compenseren is.... Ik durf wel een wedje te maken, dat ondanks dat de vader en ik niet meer bij elkaar zijn en ondanks dat ik 4 dagen werk... Wij het verdomd goed geregeld hebben met ons kind, en dat het een heel gelukkig meisje is.... Spreek jou nog wel eens x als je kindjes hebt...probeer ze er 1st maar eens uit te persen...kijken of je dan nog steeds zo denkt8)!
Waarschuw beheerder
voor mij is de ideale situatie dat er 2 parttime werken + paar dagen KDV.. zelf je kind opvoeden is zeker beter dan KDV maar vind het wat kort door de bocht die taak op de vrouw af te schuiven :/

maar goed, dingen lopen nooit ideaal.. mn zoontje 4 á 5 dagen op het KDV en dat vind ik wel jammer (hij vind het zelf wel leuk hoor), maar het is gewoon teveel..

maargoed, mn ex (zijn moeder) gaat naar school en ik werk 30 uur (4 dagen).. moet wel het dak boven mn hoofd kunnen betalen :lol:

dat krijg je als je het alleen moet doen en geen partner hebt waarmee je dingen kan afstemmen.. shit happens
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 15:13:
voor mij is de ideale situatie dat er 2 parttime werken + paar dagen KDV.. zelf je kind opvoeden is zeker beter dan KDV maar vind het wat kort door de bocht die taak op de vrouw af te schuiven

HULDE B)
Waarschuw beheerder
ik vind het heerlijk om 2 dagen te werken,even iets anders dan alleen moederen. Daardoor heb ik meer energie om mijn kind erna weer de volle 100% aandacht te geven. tevens werk ik iedere avond als mijn kind op bed ligt.

Mijn mening wat betreft ouders die fulltime werken,PRIMA als het noodzaak is maar zorg ervoor dat je kind er niet de dupe van word....je kind iedere dag van 8.00 tot 19.00 ergens heen stoppen is naar mijn mening niet echt goed! neem dan geen kinderen..
Waarschuw beheerder
Gewoon blijven werken (Y)

welliswaar iets minder, 24uur ofzo, maar als de blagen wat ouder zijn kan de vrouw best wel weer 32uur gaan werken :)

Waarschuw beheerder
ik werk ook alleen in de morgen de rest van de dag ben ik bij mij kereltje van 2!! hij zit nu op de cresche maar zorg wel dat ik er altijd ben. zo was mij moeder er voor mij . en ik nu voor mij zoontje!
Waarschuw beheerder
DE vrouw....:-s klinkt niet bijzonder vrouwvriendelijk Duizel ;-)...of wij vrouwen dan wel weer van onze luie reet af kunnen komen en niet zo moeten zeiken!
Vergeet niet wat wij zoal op een dag doen:kindje verzorgen,huishouden (dus ook JOUW ondergoed wassen,JOUW plee boenen waar voornamelijk mannelijke pisresten aan hangt! etc. etc)eten maken,afruimen,kind weer naar bed en dan zoals ik een studie erbij en s`avonds tot 22.00 werken....hoef geen veer in mn reet maar wil het toch wel ff kwijt. en ik denk dat de gemiddelde vrouw zo wel leeft anno 2009.