Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 mei 2009 om 14:28:
BTW, ik begin pas aan kinderen als ik mijn schaapjes op het droge heb, en de persoonlijke situatie zich daarvoor leent. Tuurlijk kunnen er altijd dingen gebeuren die roet in het eten gooien, en dan moet je creatief zijn. Maar waar ik tegen te hoop loop is de verheelijking van de kinder dag opvang. Dat stond ook in mijn eerste post. Als je die goed leest, veroordeel ik enkel de moeders die doen alsof de kdv BETER is dan het kind zelf op te voeden. Een kdv is een oplossing voor een probleem, maar zeker niet ideaal. ideaal is zelf je kinderen opvoeden. Veel moeders werken voor hun eigenwaarde en zelfbeeld en sociale contacten. ik vind dat een verkeerde beweegreden om kinderen op een kdv te pleuren. Als je anders in de bijstand zit, dan is het een ander verhaal, en daar heb ik dan ook neits van gezegd. Zo slim ben ik dan ook wel weer, en dat viel jou ook op. Ik blijf het fijn vinden dat je me slim vind.
Wat ben jij een bekrompen figuur joh

... in welk jaartal ben je geboren , 1930 ofzo? Moeders die werken voor hun eigenwaarde? Werken voor je sociale contacten? Weet niet wie dat doen, maar ik werk gewoon voor me centen en omdat ik werken leuk vind

! Eigenwaarde en sociale contacten heb ik ook wel zonder werk, heb ik voordat ik moeder werd al opgebouwd

....
En waarom moet de moeder thuis gaan zitten? En sinds wanneer zijn KDV's niet goed? Jij denkt werkelijk dat het beter is voor een kind om altijd thuis te zitten? Zal je lekkere sociale kinderen krijgen, die alleen maar naar jou snufferd hebben gekeken...
Blijf het voor iedereen een eigen keuze vinden, maar ga niet net doen of een werkende moeder iets aan het compenseren is.... Ik durf wel een wedje te maken, dat ondanks dat de vader en ik niet meer bij elkaar zijn en ondanks dat ik 4 dagen werk... Wij het verdomd goed geregeld hebben met ons kind, en dat het een heel gelukkig meisje is.... Spreek jou nog wel eens x als je kindjes hebt...probeer ze er 1st maar eens uit te persen...kijken of je dan nog steeds zo denkt8)!