Partyflock

Forumonderwerp · 1059244

Waarschuw beheerder
Rotterdam - Met nog 52 procent van de bevolking geboren met een Nederlands paspoort, nadert de stad Rotterdam het moment dat allochtonen een meerderheid in de stad vormen. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Onderzoek en Statistiek (COS) van de gemeente Rotterdam.

Wanneer de allochtone bevolking de autochtone achterhaalt, durft het COS durft niet te voorspellen. Als de trend doorzet, is het in 2012 zover.

Op 1 april telde Rotterdam 588.398 inwoners. Er wonen 44.000 minder Nederlanders dan tien jaar geleden. Voornamelijk in de leeftijdscategorie 0-14 jaar zet de verkleuring snel door; van de kinderen is 38 procent autochtoon.

"De groei van het aantal allochtonen wordt deels verklaard door immigratie", aldus onderzoeker Marco Hoppesteyn van de gemeente in het AD. "De laatste jaren vestigen zich relatief veel Roemenen, Polen en Chinezen hier. De economische crisis heeft vooralsnog geen invloed op die trend. Maar wat niet is, kan nog komen. Ook het geboortecijfer laat zich moeilijk voorspellen. De kleinkinderen van migranten worden bovendien gedefinieerd als autochtoon. Deze groep groeit de komende jaren."

Bron
Waarschuw beheerder
De allochtonen mogen rotterdam hebben .

Ik trek me terug in een blank bolwerk ergens in de achterhoek .

Waarschuw beheerder
Waar zijn de Duitsers als je ze nodig hebt :X

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 mei 2009 om 12:15:
Waar zijn de Duitsers als je ze nodig hebt

Gewoon in Duitsland.

Waarschuw beheerder
Ja jij vind het gewoon. Maar ik vind het opzicht vreemd. Er zitten ook genoeg bij de 'grens'. Ze gebruiken moslims als afleiding manoeuvre ik zeg het jeou!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op maandag 18 mei 2009 om 15:07:
Je bent naar mijn inziens pas Nederlander als je familie in ieder geval al 200 jaar in Europa vertoefd en 100 jaar in Nederland bivakkeert.

amen

mss een beetje overdreven maaaaarrrrrr
iig beter dan dat mensen zeggen dat een volbruine marrokaan die geen NL spreekt samen met ze doekie een nederlander is want hij heeft een paspoort of is hier geboren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Erik:bier: op donderdag 4 juni 2009 om 17:45:
amen

mss een beetje overdreven maaaaarrrrrr
iig beter dan dat mensen zeggen dat een volbruine marrokaan die geen NL spreekt samen met ze doekie een nederlander is want hij heeft een paspoort of is hier geboren

Beroep: kuddedier

Nuff said.

Waarschuw beheerder
mooi toch? zo'n smeltkroes van culturen?
Waarschuw beheerder
donateur
:lol:

Rotterdam gaat voor de tweede keer verloren...

Tijd dat ze weer die shit platgooien... Nu wel
voor een goed doel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 8 juni 2009 om 23:50:
Tijd dat ze weer die shit platgooien... Nu wel
voor een goed doel!

Zielige opmerking. Stakker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 18 mei 2009 om 15:55:
Dan mag ik hopen dat jij je familiegeschiedenis grondig onder de loep hebt genomen. Ik vraag me af of er überhaupt wel een een Nederlander bestaat volgens deze definitie

Jazeker.
Over mijn familie is een boek uitgegeven die meer dan 400 jaar terug in de tijd gaat.
Deze gaat volledig over onze stamboom.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van NV010 op maandag 8 juni 2009 om 23:57:
Zielige opmerking. Stakker.

Zo leuk is Rdam anders niet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 juni 2009 om 23:59:
Zo leuk is Rdam anders niet...

Hoef je nog geen grapjes te maken over WO II

Waarschuw beheerder
Uitspraak van NV010 op dinsdag 9 juni 2009 om 00:03:
Hoef je nog geen grapjes te maken over WO II

Da's waar.
Dat had ik niet gelezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 juni 2009 om 23:58:
Jazeker.
Over mijn familie is een boek uitgegeven die meer dan 400 jaar terug in de tijd gaat.
Deze gaat volledig over onze stamboom.

Goh wat leuk voor je dat je fam zo belangrijk is, maar bij mijn weten had ik het niet tegen jou maar tegen schobbejakkert. Bovendien, het feit dat er een boek is dat over je stamboom tot 400 jaar terug gaar betekent niet dat die hele stamboom nederlands is, of dat je familie al 100 jaar in NL bivakkeert. Maar goed, deze allochtoon (mijn ouders zijn per slot van rekening al meer dan 30 jaar woonachtig in Frankrijk en ik ben niet eens in NL geboren, OMG PF is invaded 8)) gaat 's wat nuttigs doen ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
mooi zo! :yes: :woep: :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tja Rotterdam is straks niet meer blank.
Alleen de 50ers zijn blank, dus over 40 jaar :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 9 juni 2009 om 19:28:
mooi zo! :yes: :woep: :lol:

Zolang zijn utopia maar in zijn geest leeft. :gaap: