Partyflock

Forumonderwerp · 1058900

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Net op de tv een live ongeluk op Nederland 1 :|

bron: Nederland 1

Update:

APELDOORN - De viering van een stralende Koninginnedag in Apeldoorn is donderdag uitgedraaid op een drama waarbij vijf personen omkwamen; drie mannen en twee vrouwen.

Een 38-jarige man reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.

Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''.

Moord

Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vijf doden vielen er vier zwaargewonden en acht lichter gewonden. De gewonden zijn vijf mannen, vier vrouwen en drie kinderen van zestien, vijftien en negen jaar oud.

De man raakte zelf ook zwaargewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde. Toen hij nog in het wrak van zijn auto zat, was hij nog aanspreekbaar. Later maakten de autoriteiten bekend dat hij in levensgevaar verkeert.

Veiligheidsmaatregelen

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden.

De politie heeft met hem gesproken toen hij nog in zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging, die tegen de koninklijke familie was gericht. Waarom T. de aanslag pleegde, is niet bekend.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Onder de gewonde slachtoffers van de kamikazeactie zijn vijf familieleden van leden van een Tilburgse drumband, een politieagent en een medewerker van de Koninklijke Marechaussee.

Afgelast

De ontwikkelingen in Apeldoorn leidden ertoe dat op veel plaatsen in het land de officiële koninginnedagevenementen werden afgelast. De Toppers en Kane gelastten hun optredens op het Museumplein in Amsterdam af.

Het Residentie Orkest zegde het Koninginnedagconcert af. Op de rijksgebouwen zijn de vlaggen halfstok gehangen.

Koningin Beatrix en haar familieleden zagen het incident vanuit de open bus waarin ze zaten. Het staatshoofd verscheen later op de dag op tv om haar medeleven te betuigen met de slachtoffers en hun naasten.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.

De recherche heeft donderdag huiszoeking gedaan in de woning van de verdachte in Huissen. Justitie heeft nog niet bekendgemaakt of daar iets relevants is gevonden en zo ja wat.

Voor het onderzoek naar de aanslag heeft de Nationale Recherche 250 agenten vrijgemaakt.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1957437/vijf-doden-en-12-gewonden-bij-drama-apeldoorn.html
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
haha ik dacht dat hoort erbij
het is gewoon zon showtje wat ze al de hele dag hebben
iets van de ambulance of zo haha

toen hoorde zag je wat rommel de herhaling van het ongeluk
en toen na 2/3 minuten bleek pas hoe erg het was
Waarschuw beheerder
Weer nieuwe geschiedenis voor in de boeken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 00:45:
na 2/3 minuten bleek pas hoe erg het was

Nadat ik het bericht hier op partyflock had gezet dus, ik wou zelf een topic openen en typen "zagen jullie ook die mafkees".
Waarschuw beheerder
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/Thu18.KIJKER_SCHOKKEND.xml

hoe hoor je wel duidelijk klappen/knallen in het begin

Waarschuw beheerder
met 100 op een drang hek rijden
of op mensen

gaat nou eenmaal niet geluidloos
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 00:52:
met 100 op een drang hek rijden
of op mensen

gaat nou eenmaal niet geluidloos

das ook waar

maar je hoort 3 knallen ofzo en dan het motorgeluid afnemen

Waarschuw beheerder
waarschijnlijk ging die op dat moment out
ik geloof niet in dat er is geschoten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 00:45:
Met een swiftje een betonnen beeld om rijden. Ja vast.

daarom kan hij het nog wel gedacht hebben....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van bacodh op vrijdag 1 mei 2009 om 01:03:
daarom kan hij het nog wel gedacht hebben....

Tsja, zou kunnen. Maar denk het nie. Maar wie weet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 00:56:
waarschijnlijk ging die op dat moment out

zal trouwens ook niet

dat zou via het ziekenhuis ofzo toch wel uitlekken als dat zo was

Waarschuw beheerder
precies

3000 post :O

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 1 mei 2009 om 00:55:
maar je hoort 3 knallen ofzo en dan het motorgeluid afnemen

Ja, ik heb ook op radio interviews gehoord van mensen die zeggen dat ze gezien hebben dat er is geschoten. Heb het ook ergens gelezen op internet. Maar als er geschoten is en daarom is die kerel macht over het stuur verloren en het publiek is ingereden word het wel verdoezeld denk ik.

Waarschuw beheerder
dan minder je wel snelheid
het gaspedaal geef genoeg weerstand om niet ingetrapt te worden bij out gaan dunkt me

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Net voor het rumoer in het filmpje bij 14 seconden hoor je duidelijk twee knallen kort op elkaar die wel heel erg op pistoolschoten lijken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 01:10:
dan minder je wel snelheid
het gaspedaal geef genoeg weerstand om niet ingetrapt te worden bij out gaan dunkt me

En dat is ook precies wat er gebeurt volgens mij vlakken na die knallen hoor je geluid van de motor afnemen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 00:56:

Dat lijkt me wel logisch
met al die mensen er omheen

Uitspraak van Donn045 op vrijdag 1 mei 2009 om 00:36:
jullie zijn te "volwassen" voor mij 8)

15 jaar :/ 3 vmbo en je wil je bemoeien met volwassendiscussies? Ik lees hier dingen van je waarvoor je een paar rotstompen zou moeten krijgen
Waarschuw beheerder
nou net terug uit het centrum van apeldoorn, heb nog nooit zon slechte sfeer meegemaakt!
Vannacht nog grote rellen in apeldoorn.
was een klap die apeldoorn niet te boven kwam, al het geluid uit buiten en vanaf 8 uur (bijna) alle kroegen dicht en de paar die openbleven daar kwam alle ongein uit:(

Mijn medeleven gaat naar de nabestaanden en slachtoffers

dit si een zwarte dag in de geschiedenis :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:08:
Ja, ik heb ook op radio interviews gehoord van mensen die zeggen dat ze gezien hebben dat er is geschoten. Heb het ook ergens gelezen op internet. Maar als er geschoten is en daarom is die kerel macht over het stuur verloren en het publiek is ingereden word het wel verdoezeld denk ik.

Ja dat hoorde ik ook in het begin op de radio

lijkt er ook wel op

maar zoiets zouden ze niet stil kunne houden lijkt me
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 01:10:
et gaspedaal geef genoeg weerstand om niet ingetrapt te worden bij out gaan dunkt me

nee dat niet ken een meisje die een woning binne is gereden na een blackout :lol:

misschien dat het dranghek de motor heeft gesloopt hij rookt ook wel als ie stilstaat
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:10:
Net voor het rumoer in het filmpje bij 14 seconden hoor je duidelijk twee knallen kort op elkaar die wel heel erg op pistoolschoten lijken.

das wel waar

maar hierachter gooide ze een steen een keer door een autoruit en dat klonk ook als vuurwerk ofzo

dat er geschoten is lijkt me ook niet onlogisch maar dat zullen we dan misschien nooit weten

Artiest The Amethist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:16:
5 jaar :/ 3 vmbo en je wil je bemoeien met volwassendiscussies? Ik lees hier dingen van je waarvoor je een paar rotstompen zou moeten krijgen

idd, dit is een verschrikkelijke gebeurtenis waar ´jonkies´ (no offence, dat moet je er tegenwoordig bijzetten op pf;)) zich niet hoeven te bewijzen ofzo! Dat ze die kerel z'n nek omdraaien ipv vasthouden! Vreselijk om te zien die mensen die gereanimeerd worden. Wie had zoiets nu verwacht? Het koninklijk huis mag dan wel 'duur' zijn, maar om dit nu te doen, verschrikkelijk, verschrikkelijk, verschrikkelijk....

De analyse op ned 2, van Arjo de Jong (voormalig veiligheidsadviseur koninklijk huis) geeft verder een hoop duidelijkheid;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Trouw schreef ook dat er geschoten was, maar die link werkt nu niet meer.

Waarschuw beheerder
Duurt wel lang voordat er eens homevideo's komen van het begin wat je nu niet ziet :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van inactief op vrijdag 1 mei 2009 om 01:23:
Het koninklijk huis mag dan wel 'duur' zijn

Het koningshuis levert miljarden op door oa netwerken

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:29:
Trouw schreef ook dat er geschoten was,

Hoe en wie zou er dan schieten? Aan elke zijde stonden mensen..

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:36:
Het koningshuis levert miljarden op door oa netwerken

Onzin. Die netwerken zijn er in de politiek ook. Allemaal propaganda om dat zooitje in stand te houden. En ze bemoeien zich met de politiek, wat ze niet zouden moeten doen. Weg met dat koningshuis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 01:29:
Trouw schreef ook dat er geschoten was, maar die link werkt nu niet meer.

Klopt weinig van iig

Volgens de hoofdofficier van justitie was sprake van opzet en was de aanslag gericht op koningin Beatrix en haar familie. De magistraat baseert die analyse op een uitspraak van de dader vlak nadat hij door de politie was overmeesterd.

dus deze man legde een verklaring af
[img width=1024 height=901 cacheid=00108437002d7f2d7a65d8761a027d080d]http://img156.imageshack.us/img156/8869/73182132.jpg[/img]

en wat dit politiewijffie zegt :\

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/index_video.xml en dan het filmpje met die politieagente
Waarschuw beheerder
Even Apeldoorn bellen:x

Zit nu voor het eerst op de site van NOS het filmpje te kijken van na de persconferentie
En die hebben het over een straf van poging tot moord/doodslag omdat ie voor de koninklijke familie ging..:s
wtf hij heeft er vijf dood gereden:/
Vastbinden op een treinrails die vent(Y)
Waarschuw beheerder
Hoor nu dat ie al hersendood is volgens de NOS(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 01:58:
En die hebben het over een straf van poging tot moord/doodslag omdat ie voor de koninklijke familie ging..:s

nee een aanslag op een lid van het koninklijk huis

en daarbij of doodslag of moord
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 02:01:
Hoor nu dat ie al hersendood is volgens de NOS

nee juist niet ik wil wel weten waarom hij het heeft gedaan en hij moet gewioon gestarft worden hersendood is gwn klote gast voelt er niks meer van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Killah op vrijdag 1 mei 2009 om 02:03:
nee juist niet ik wil wel weten waarom hij het heeft gedaan

Gewoon een doorgedraaide debiel, hoef het echt niet te weten want het zal geen verrasende rede zijn ofzo..
Kan geen ''goede'' rede bedenken waarom je zoiets zou doen of wat je ermee opschiet
Uitspraak van Da Killah op vrijdag 1 mei 2009 om 02:03:
hij moet gewioon gestarft worden hersendood is gwn klote gast voelt er niks meer van

Ach, dan gaat ie sowieso dood en dat is wat 99% wil zien gebeuren, nu komt hij zelf ook niet te weten wat de impact was van zijn daad en wat hij heeft aangericht..En waarschijnlijk is dat het voornaamste wat hij wilde, heel Nederland opschudden met zijn actie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 1 mei 2009 om 02:01:
nee een aanslag op een lid van het koninklijk huis

en daarbij of doodslag of moord

Kijken of hij (als ie het uberhaupt overleefd) wel een flink hoge straf krijgt, omdat het om de koninklijke familie gaat:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 02:12:
Gewoon een doorgedraaide debiel, hoef het echt niet te weten want het zal geen verrasende rede zijn ofzo..
Kan geen ''goede'' rede bedenken waarom je zoiets zou doen of wat je ermee opschiet

wat ik wel apart vind als hij een aanslag wilde plegen op het koniklijk huis wat wilde hij in hemelsnaam doen met die swift tegen een bus kan alleen maar een kras veroorzaken :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 02:13:
Kijken of hij (als ie het uberhaupt overleefd) wel een flink hoge straf krijgt, omdat het om de koninklijke familie gaat

Daar staat 30 jaar op. Dat krijg je zelfs niet voor moord.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Killah op vrijdag 1 mei 2009 om 02:15:
wat wilde hij in hemelsnaam doen met die swift tegen een bus kan alleen maar een kras veroorzaken

Precies, die vent had ze (op dat moment in ieder geval) echt niet allemaal op een rijtje, want een normaal denkend mens weet dat zoiets zinloos is..
Waarschuw beheerder
nee juist niet ik wil wel weten waarom hij het heeft gedaan

iedereen heeft recht op een eerlijk proces

denk dat niemand achter zijn pctje kan zeggen wat daar is gebeurd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 02:22:
Precies, die vent had ze (op dat moment in ieder geval) echt niet allemaal op een rijtje, want een normaal denkend mens weet dat zoiets zinloos is..

Dat is dus de grote vraag. Hij had t zelfs al van te voren uitgedacht :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 1 mei 2009 om 02:27:
iedereen heeft recht op een eerlijk proces

Ja dat is dus zo, maar denk niet dat deze vent daar iets mee zal bereiken
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 1 mei 2009 om 02:27:
denk dat niemand achter zijn pctje kan zeggen wat daar is gebeurd

Niet precies, maar het is allemaal vrij duidelijk..
Als je plankgas geeft bij zo'n drukte, verschillende mensen omver rijd, gewoon vol gas doorrijden richting bea en der matties lijkt het mij al duidelijk, en zo denkt iedereen er volgens mij wel over
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 1 mei 2009 om 02:13:
Kijken of hij (als ie het uberhaupt overleefd) wel een flink hoge straf krijgt, omdat het om de koninklijke familie gaat

Als je zoiets doet, verdien je het gewoon simpel niet om zelf te leven. Er bestaat GEEN maar dan ook GEEN enkele rede waarom je zoiets zou doen. Onschuldige burgers treffen..Ongelooflijk, als ik die filmpjes zie kan ik het nog niet bevatten..Een zwarte dag voor Nederland is dit!
Heel veel sterkte toegewenst voor de gewonden en nabestaanden!! R.I.P. gevallen slachtoffers.. Dat jullie het daarboven beter mogen hebben, dan op deze zieke wereld..
Waarschuw beheerder
Zo'n duf ventje, dus door hem was er gewoon geen moer te beleven vanavond..

minuutje stilte ditdat... vullis.. (y)

Waarschuw beheerder
Ongelovelijk dit.. Hersendood mn kont, die gast heeft nog gewoon zitten praten na de klap dus vind dit wel weer erg vaag.

Verder sterkte voor de nabestaanden natuurlijk.
donateur
hij moet gewioon gestarft worden hersendood is gwn klote gast voelt er niks meer van

Ach, dan gaat ie sowieso dood

Als ie echt al hersendood is, dan is het tijdstip van overlijden het tijdstip dat de hersendood is vastgesteld. Hersendood=dood. Onomkeerbaar.

Alleen afwachten of die bronnen dus juist zijn en dit ergens in de loop van morgen bevestigd of ontkracht zal worden.
Waarschuw beheerder
ongelovelijk
publiekelijk doodschoppen zou geen misplaatste straf zijn voor deze pleurishond
heel veel sterkte voor de nabestaanden!

Waarschuw beheerder
het 1e wat ik dacht:

deze gozer spoort niet.. je gaat toch niet met een suzuki swift proberen een 'aanval' te plegen tegen een zwaar gepanserde bus.. wat wil je ver oorzaken? een krasje?

pak dan een degelijke Landrover of een vuilniswagen oid als je het toch gaat proberen,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 04:25:
randrover

Die is over het randje.

Waarschuw beheerder
ff aangepast:)

Waarschuw beheerder
een schande.. de reactie van trix is om de tranen in je ogen te krijgen. Die arme vrouw. Die Zich schuldig voelt omdat het een aanslag zou zijn geweest op haar familie.

je zou die hufter die het gedaan heeft toch gunnen dat hij het ziekenhuis uitkomt om hem vervolgens op alle denkbare manier te martelen zonder hem dood te laten gaan. Als je jezelf man genoeg vindt om onschuldige mannen , vrouwen en KINDEREN de dood of het ziekenhuis in te rijden dan moet je ook man genoeg zijn om met je godverse kloten aan een paar vrachwagen accu´s aangesloten te worden of om sigaretten peuken op je tepels uitgedrukt te krijgen.

die mensen kwamen GVD om de koninklijke familie te zien en om dan fotos te zien waarop een auto een 9 jarig meisje meters de lucht in smijt, daar wordt ik pisnijdig van en ik zou mij dan ook graag vrijwillig aanmelden om de dader langdurig te martelen en te pijnigen, de vuile hufter dat ie is.

Mocht hij ooit nog vrijkomen door het softe nederlandse strafbeleid dan sta ik vooraan om dit beest een kogel door zijn kop te jagen (Y)
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 04:38:
je zou die hufter die het gedaan heeft toch gunnen dat hij het ziekenhuis uitkomt om hem vervolgens op alle denkbare manier te martelen

Ja op het grootste plein in nederland kruisigen, en lekker laten hangen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 04:38:
dan sta ik vooraan om dit beest een kogel door zijn kop te jagen

zullen er vele naast je staan, welk zuikenhuis ligt hij eigenlijk.