Partyflock

Forumonderwerp · 1058900

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Net op de tv een live ongeluk op Nederland 1 :|

bron: Nederland 1

Update:

APELDOORN - De viering van een stralende Koninginnedag in Apeldoorn is donderdag uitgedraaid op een drama waarbij vijf personen omkwamen; drie mannen en twee vrouwen.

Een 38-jarige man reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.

Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''.

Moord

Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vijf doden vielen er vier zwaargewonden en acht lichter gewonden. De gewonden zijn vijf mannen, vier vrouwen en drie kinderen van zestien, vijftien en negen jaar oud.

De man raakte zelf ook zwaargewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde. Toen hij nog in het wrak van zijn auto zat, was hij nog aanspreekbaar. Later maakten de autoriteiten bekend dat hij in levensgevaar verkeert.

Veiligheidsmaatregelen

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden.

De politie heeft met hem gesproken toen hij nog in zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging, die tegen de koninklijke familie was gericht. Waarom T. de aanslag pleegde, is niet bekend.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Onder de gewonde slachtoffers van de kamikazeactie zijn vijf familieleden van leden van een Tilburgse drumband, een politieagent en een medewerker van de Koninklijke Marechaussee.

Afgelast

De ontwikkelingen in Apeldoorn leidden ertoe dat op veel plaatsen in het land de officiële koninginnedagevenementen werden afgelast. De Toppers en Kane gelastten hun optredens op het Museumplein in Amsterdam af.

Het Residentie Orkest zegde het Koninginnedagconcert af. Op de rijksgebouwen zijn de vlaggen halfstok gehangen.

Koningin Beatrix en haar familieleden zagen het incident vanuit de open bus waarin ze zaten. Het staatshoofd verscheen later op de dag op tv om haar medeleven te betuigen met de slachtoffers en hun naasten.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.

De recherche heeft donderdag huiszoeking gedaan in de woning van de verdachte in Huissen. Justitie heeft nog niet bekendgemaakt of daar iets relevants is gevonden en zo ja wat.

Voor het onderzoek naar de aanslag heeft de Nationale Recherche 250 agenten vrijgemaakt.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1957437/vijf-doden-en-12-gewonden-bij-drama-apeldoorn.html
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *ikke* op donderdag 30 april 2009 om 18:56:
Als hij het met opzet gedaan heeft krijgt ie 15 jaar tot levenslang
hoor ik net op RTL-Boulevard. Hij had een draaiboek in zn huis
liggen,dus lijkt me dat ie het expres gedaan heeft,maar aangezien
hij ten tijden onwel raakte (ze rotkop hing achterover) kunnen ze niet met zekerheid vaststellen
dat hij de bus wilde rammen

nou hoor t overal dat hij t dus egt met opzet gedaan heeft :yes:
hij reed al 20 min met de stoet mee .. werd tegen gehouden en is toen via andere weg gegaan !!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 18:57:
En in dat filmpje die kk fotograven en verslaggevers!! ipv helpen gaan ze ff fotos maken!! Die moeten ze ook opsluiten

wat kun je doen als je geeneens een ehbo diploma hebt... dan kun je beter maar je werk blijven doen. Ook foto's kunnen later een belangrijke rol gaan spelen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 april 2009 om 19:03:
die mensen doen ook gewoon hun werk, ook deze kant van hun werk hoort daarbij

dat klopt wel ja, maar ik kan me ook wel inkomen in het antwoord van David Milano

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 19:03:
gere vrouw ook aangereden,ter plekke overleden

oooh wat erg...

De vrouw van Richard?

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PluizeMuizert op donderdag 30 april 2009 om 19:05:
dat klopt wel ja, maar ik kan me ook wel inkomen in het antwoord van David Milano

ik snap zijn stelling ook wel, daar werd toen met 11 September ook fel op gereageerd omdat journalisten gewoon doorgingen terwijl brandweermannen aan het ploeteren waren maar wat Denon ook zegt hierboven:
Uitspraak van Denon op donderdag 30 april 2009 om 19:05:
wat kun je doen als je geeneens een ehbo diploma hebt... dan kun je beter maar je werk blijven doen. Ook foto's kunnen later een belangrijke rol gaan spelen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op donderdag 30 april 2009 om 19:07:
ik snap zijn stelling ook wel, daar werd toen met 11 September ook fel op gereageerd omdat journalisten gewoon doorgingen terwijl brandweermannen aan het ploeteren waren maar wat Denon ook zegt hierboven:

hun werk is verslag geven
daarvoor zijn ze op straat

en er was zat hulpverlening, als dat niet het geval was zullen ze heus hun camera wel aan de kant leggen
Waarschuw beheerder
donateur
wat kun je doen als je geeneens een ehbo diploma hebt... dan kun je beter maar je werk blijven doen. Ook foto's kunnen later een belangrijke rol gaan spelen.

Is zeker waar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Salvo op donderdag 30 april 2009 om 19:11:

dat is ook wel weer zo..

jezus dat dit gwn gebeurd:S die beelden zijn ook echt te bizar

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vond die Wim Lex trouwens aardig cool blijven. Hij leek niet echt onder de indruk. Maar ja, zal wel komen omdat ie vaak bij zn opa in de auto heeft gezeten. Dan ben je wel wat gewend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:08:
en die verslaggevers, kom op als je dit ziet hij grijpt GELIJK naar ze camera! niet eerst ff kijken hoe het met die mensen is, nee gelijk fotos maken!

er waren zat hulpverleners en politie die meteen te hulp schoten, moet je dan als fotograaf met gebrek aan kennis van reanimatie of hulpverlening in de weg gaan staan? iedereen kon wel zien dat die mensen er niet best aan toe waren, dan kan je dat beter aan de professionals overlaten die daar snel en vakkundig mee om kunnen gaan

Waarschuw beheerder

Dat is ook, en dat je als "amateur" de hulpdiensten alleen maar in de weg loopt...

Waarschuw beheerder
verdomme zeg leek net grand theft auto vice city

sterkte voor de nabestaanden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 18:57:
waar ik me zo kk erg aan kan ergeren zijn die mensen die het zo zielig voor die kk koningnin vinden! WTF hun is toch niks gebeurd,ik vind het zo erg voor die mensen en nabestaanden!

MAg ik je er even aan herinneren dat de Koningin ook maar een mens is en dat we vandaag eigenlijk haar moeders honderste verjaardag gedenken?
Ze is er ooggetuige van geweest, net zoals vele anderen...

Dus waarom zou het voor haar niet erg zijn?
Hoe moet dat mens zich voelen nu ze weet dat er mensen zijn omgekomen die daar stonden om naar haar en haar familie te kijken? Mensen die speciaal voor hen met vlaggen en oranje spullen een feest maken.

Het is voor iedereen erg, voor de slachtoffers, nabestaanden maar ook zeker voor de Koninklijke familie..

en die verslaggevers, kom op als je dit ziet hij grijpt GELIJK naar ze camera! niet eerst ff kijken hoe het met die mensen is, nee gelijk fotos maken! Sorry maar dan mag je van mij echt hangen aan de hoogste boom

:S wat een onzin allemaal kraam jij uit...
Das hun werk, net zoals het 't werk van hulpverleners is om eerste hulp te verlenen.
Zonder journalisten en fotografen zouden wij veel minder info hebben over gebeurtenissen in het land, hoe erg die ook zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 april 2009 om 19:12:
er waren zat hulpverleners en politie die meteen te hulp schoten, moet je dan als fotograaf met gebrek aan kennis van reanimatie of hulpverlening in de weg gaan staan? iedereen kon wel zien dat die mensen er niet best aan toe waren, dan kan je dat beter aan de professionals overlaten die daar snel en vakkundig mee om kunnen gaan

haha wij worden het niet eens vandaag :D je hebt een punt, maar ik doel ook beetje op die fotograaf in het filmpje.. je ziet die man helemaal over de weg heen schieten..er is bijna nog niemand bij en hij gaat ff leuk fotos maken!
Waarschuw beheerder
zwangere vrouw en kind van 7??? is er weer n nieuwe persconferentie geweest dN??
heb er nog niks van over gehoord op tv ofzow :no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en die verslaggevers, kom op als je dit ziet hij grijpt GELIJK naar ze camera! niet eerst ff kijken hoe het met die mensen is, nee gelijk fotos maken! Sorry maar dan mag je van mij echt hangen aan de hoogste boom

doe ff normaal joh achterlijk
er zijn hulpverleners en verslag gevers

beide andere taak.

de hulpverleners gingen er toch meteen op af
of moet iemand die opgeleid is om mooie beelden te maken iemand proberen te reanimeren
wat overigens door 1 persoon kan en al door een persoon gedaan werd zoals te zien was

leg jij met je grote mond maar eens uit wat die verslaggever had moeten doen
handje vast houden?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 19:04:
hij reed al 20 min met de stoet mee .. werd tegen gehouden en is toen via andere weg gegaan !!

:yes:

Ik snap jou ook :yes: Maar stel als jij daar had gestaan alszijnde
verslaggever,en je ziet mensen gewond op de grond liggen,ook al kan
ik niks doen,je wilt toch iets doen om te helpen,of ze gerust te stellen
zover als mogelijk is.Je zag daar mensen zielsalleen op de grond liggen :(
die moeten doodsangsten hebben uitgestaan als ze nog leefde :(

ja maar ik doel meer op het kabinet. Die JP balkenende met ze; ik voel diep mee met het koningshuis! kk toch op, tuurlijk is het erg maar het is erger als je moeder of dochtertje van 7 doodgereden wordt!

Vind ik ook :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 30 april 2009 om 19:14:
Ze is er ooggetuige van geweest, net zoals vele anderen...

ja daarom ooggetuige, is erg maar geen gewonde ;) en als JPtje dan ff doodleuk op tv verteld dat hij het zo erg vind voor mevr de koningin sorry hoor, maar ik vind het erger voor de gewonden en nabestaanden..

Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 30 april 2009 om 19:14:
wat een onzin allemaal kraam jij uit...

dus jij vind het normaal dat je ipv kijken hoe het met diegene is maar gelijk fotos gaat nemen(Y) als je dat filmpje bekijkt zie je dat er nog niemand bij die gewonden is en hij maakt al fotos
Waarschuw beheerder
donateur
Wat erg, hoe kan iemand nou zo iets doen :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:16:
of moet iemand die opgeleid is om mooie beelden te maken iemand proberen te reanimeren

je hoef toch niet te reanimeren joh, je kan tocvh assistentie verlenen als je als 1 van de eerste ter plekke bent!
Waarschuw beheerder
Het is echt te bizar voor woorden. Ik heb nu een aantal keer de filmpjes bekeken. Wat ik me zo erg afvraag is hoe het komt dat die auto al helemaal in pap zit voordat ie tegen die paal aan rijd. In zo'n auto kan je toch al niet meer rijden? En het lijkt me niet dat dat van een paar afzettingen komt. Ook net voordat hij de paal raakt zie je nog die politieagent wegrijden met zijn fiets. Die komt echt goed weg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:16:
leg jij met je grote mond maar eens uit wat die verslaggever had moeten doen
handje vast houden?

met me grote mondje! wat doe je nou bijdehand:S ik geef gwn me mening!

en handje vast helpen kan heel erg helpen in zo'n situatie ja!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:12:
Vond die Wim Lex trouwens aardig cool blijven. Hij leek niet echt onder de indruk. Maar ja, zal wel komen omdat ie vaak bij zn opa in de auto heeft gezeten. Dan ben je wel wat gewend

had je die foto bij RTL boulevard denk ik niet gezien.. foto van hem en Maxima met handen voor hun monden, die foto sprak echt boekdelen :yes:

Ik heb t pas net allemaal goed gezien, was aan t werk namelijk maar damnz hee... kippenvel all over :| gadver jasses... die paniek ook, dat gegil... bah bah... vreselijk dit... :'( en die bestuurder leeft nog :/ was hij maar dood, echt...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:18:
je hoef toch niet te reanimeren joh

de helft werd gereanimeerd ofzo
en op wat voor manier moet je assistentie verlenen als je er totaal geen verstand van heb

vragen hoe ze eraan toe zijn ofzo?

nogmaals verslaggevers hebben de taak door te blijven filmen
dacht dat dat na tientallen jaren wel bij iedereen bekend was inmiddels maar goed
Waarschuw beheerder
waar staat dat er n zwangere vrouw en kin dood zijn dan??
of is dat weer n bla bla bla verhaal van iemand??:s

heb dr nog niks over gehoord of gelezen namelijk :NO:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:19:
met me grote mondje! wat doe je nou bijdehand:S ik geef gwn me mening!

je loopt alles en iedereen af te .. in meerdere berichten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:21:
vragen hoe ze eraan toe zijn ofzo?

nee maar je kan zoals je zelf al zei iemand steunen in zo'n situatie! Blijven praten tegen mensen zodat ze niet in shock raken ofso...

ik kan me gwn niet voorstellen dat fotos maken je 1e reactie is:S maargoed ik ben geen verslaggever
Waarschuw beheerder
Ik vind dit eerlijk gezegd erger, dan dat de koningin zou worden doodgereden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:23:
je loopt alles en iedereen af te k*nkeren in meerdere berichten

alles en iedereen?

alleen die fotograaf en mister JP haha, ik heb toch niks persoonlijks tegen jullie gezegd!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van !! ZekeRWeteN !! op donderdag 30 april 2009 om 19:21:
of is dat weer n bla bla bla verhaal van iemand??:s

waar heb je dat vandaan dan?

maar geen idee, weet alleen 7 jarig meisje
andere overledenen heb ik niks over gelezen hoe oud oid

Waarschuw beheerder
niet normaal meer zoiets :S ik snap niet dat iemand tot zoiets in staat is wat is eigenlijk de reden dat hij dit gedaan heeft??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:17:
dus jij vind het normaal dat je ipv kijken hoe het met diegene is maar gelijk fotos gaat nemen als je dat filmpje bekijkt zie je dat er nog niemand bij die gewonden is en hij maakt al fotos

Ja en zeker gezien de situatie zoals die was:
Voldoende, goed opgeleide mensen in de buurt om eerste hulp te verlenen.
Als je eerste hulp fout verleend, kun je meer kwaad dan goed doen. Je moet iemand die net is aangereden in eerste instantie nooit bewegen, tenij diegene natuurlijk niet meer ademt en geen hartslag heeft.
Het zou juist erg zijn als verslaggevers werk zouden gaan doen, waarvoor ze niet zijn opgeleid.
En zoals iemand anders al zegt, de foto's kunnen achteraf van belang zijn voor het onderzoek en dus hebben zij juist gehandeld.
Waarschuw beheerder
ja maar ik doel meer op het kabinet. Die JP balkenende met ze; ik voel diep mee met het koningshuis! kk toch op, tuurlijk is het erg maar het is erger als je moeder of dochtertje van 7 doodgereden wordt!

verstand heb jij niet mee gekregen zeker van je ouders..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:25:
ik heb toch niks persoonlijks tegen jullie gezegd!

moest er ook nog s bij komen :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 30 april 2009 om 19:26:
Het zou juist erg zijn als verslaggevers werk zouden gaan doen, waarvoor ze niet zijn opgeleid.
En zoals iemand anders al zegt, de foto's kunnen achteraf van belang zijn voor het onderzoek en dus hebben zij juist gehandeld.

daar geef ik je echt 100% gelijk in, ik kan het gwn niet vatten dat je 1e reactie fotos maken in zo'n situatie is:S

sorry mensen voor de heavry reactie maar vind het gwn echt TE ziek dat dit hier gebeurd, waar gaat t heen:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 19:26:
wat is eigenlijk de reden dat hij dit gedaan heeft??

volgens mij niks over bekend nog

als hij in het ziekenhuis is opgeknapt gaan ze pas verhoren
das het laatste wat ik ervan begrepen heb
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:25:
alles en iedereen?

alleen die fotograaf en mister JP haha, ik heb toch niks persoonlijks tegen jullie gezegd!

en bij nader inzien beeld alweer een beetje bijgesteld.

so stop bitchin' this guy

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! ZekeRWeteN !! op donderdag 30 april 2009 om 19:21:
of is dat weer n bla bla bla verhaal van iemand??

heb dr nog niks over gehoord of gelezen namelijk

Bij Rtl 4 was dat verteld, 1van hun was daarbij aanwezig..
Die heeft ook alles gezien, hun reden achter de bus aan..
Kom even niet op zijn naam..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 19:25:
maar geen idee, weet alleen 7 jarig meisje

waar staat dat in n nieuws bericht dan?? of is dat in een persbericht gezegd ofiets??heb hier namelijk de hele dag al de tv aanstaan maar nog niks over gehoord namelijk:no:
misschien dat iemand even n link kan geven wqaar dat al bekend is??
jah die zwangere vrouw dat lees ik hier op pf namelijk.. alleen kan t nergens vinden op internet en het staat ook niet op teletekst of in het nieuws:no:

dan denk ik wie loopt dit nu weer te schreeuwen dan of komt dat van iemand die er met zn neus bovenop staat ofzow :vaag:
iedereen kopieerd ut maar maar ik kan geen bron vinden ofzow:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:28:
daar geef ik je echt 100% gelijk in, ik kan het gwn niet vatten dat je 1e reactie fotos maken in zo'n situatie is:S

Het is ZIJN taak om aan ons buitenstaanders te laten zien wat daar is gebeurd. Dus dat doet hij, klaar. Dat je dat niet begrijpt, dat is jouw probleem.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *david op donderdag 30 april 2009 om 19:17:
dus jij vind het normaal dat je ipv kijken hoe het met diegene is maar gelijk fotos gaat nemen(Y) als je dat filmpje bekijkt zie je dat er nog niemand bij die gewonden is en hij maakt al fotos

Jij kijkt anders wel naar die filmpjes en zorgt er op die manier voor dat die arbeidstak blijft bestaan en hun werk blijft doen waar jij blijkbaar zoveel kritiek op hebt.

Niet met twee maten meten (N)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat je 1e reactie fotos maken in zo'n situatie is

Ik denk dat dat een reflex is. Daar zijn ze nou eenmaal continu mee bezig, dus is het dan een best logische reactie. Daar zijn ze nou eenmaal op ingesteld.
Waarschuw beheerder
aar geef ik je echt 100% gelijk in, ik kan het gwn niet vatten dat je 1e reactie fotos maken in zo'n situatie is

Hij is fotograaf! Die gasten worden getriggerd door zulke situatie's. Vind het niet zo vreemd (wat niet wil zeggen dat ik het per definitie goed keur) dat ze zo reageren.

Waarschuw beheerder
tjha

misschien trek je er nog wel een slag uit door het te verkopen aan de hoogste bieder voor de TV

ik zie vaak zat op tv mensen in nood en er zit een persoon bij die gewoon doodleuk blijft filmen ipv mee te helpen.
Waarschuw beheerder
donateur
Pfff tjonge jonge, zit gewoon met brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Fucking ziek dit.