Partyflock

Forumonderwerp · 1058393
Waarschuw beheerder
President Felipe Calderón van Mexico heeft gisteren een order uitgevaardigd, waarbij de overheid de macht krijgt om een “potentiële dodelijke grieppandemie” aan te kunnen pakken. Zo zullen zoveel mogelijk griepgevallen geïsoleerd van de buitenwereld worden, en is publieke samenkomst in de hoofdstad van het land verboden. Tientallen concerten zijn afgelast, en ook twee voetbalwedstrijden worden vandaag (morgen Mexicaanse tijd) zonder publiek gespeeld.

Vrijdag werden al honderden publieke instellingen gesloten, alsmede alle scholen en universiteiten. De maatregelen zullen voorlopig de komende week van kracht blijven. Overal in Mexico-Stad delen militairen mondkapjes uit. In reacties op nieuwsberichten van de BBC omschrijven inwoners van de stad de situatie als “grimmig”. De straten zijn leeg, de mensen bang en ongeïnformeerd en de regering panisch.

Ondertussen heeft de World Health Organization (WHO) laten weten dat het virus niet langer ingesloten kan worden, en daarmee een wereldwijd probleem is. De gevallen in de VS (in Californië, Texas, Kansas en New York) hebben geen onderling verband, en duiden dus op losse verspreidingen van het virus op verschillende plekken overal in het land. Het lijkt er door de snelle verspreiding op dat het virus hoogst besmettelijk is.

Anne Schuchat, plaatsvervangend directeur van het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC), zegt: "We denken niet dat insluiting van het virus nog een optie is. Als we kijken naar de diversiteit aan plekken waar het opduikt, is het waarschijnlijk dat het ook op vele andere plekken ontdekt zal worden."

Ook in Canada is vrijdag een ziekenhuis volledig afgesloten, omdat tientallen patiënten en medewerkers griepsymptomen vertoonden. Of dit ook een H1N1-besmetting betreft, wordt nog uitgezocht. Er mogen geen mensen het ziekenhuis in, en besmet personeel, bezoek en clientèle mag tenminste 48 uur niet naar huis.

E wordt nu onderzocht hoe groot de kans op besmetting is, alsmede de sterftekans en de eventuele resistentie tegen bestaande vaccins. De WHO kijkt hiermee ook of de situatie ernstig genoeg is om de 'alarmschaal' van niveau drie naar vier te verhogen. De schaal loopt tot zes, en is ook bij de SARS- en vogelgriepvirussen niet naar vier verhoogd.

De school in New York die vrijdag werd gesloten en onderzocht, heeft tot nu waarschijnlijk acht gevallen van de nieuwe varkensgriep opgeleverd. Er waren negen monsters onderzocht, ongeveer honderd kinderen vertoonden dezelfde griepsymptomen. Regeringen wereldwijd nemen voorzorgsmaatregelen voor griepgevallen bij mensen die recentelijk in de risicogebieden zijn geweest

Ik kijk het nu op CNN....schijnt erg heftig te zijn :s

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/109860/-%5BUpd%5D-RIVM-waarschuwt-voor-Mexico-griep.html
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
lekker, ik ga maandag over een week naar amerika

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoi mandy, zullen we cammen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sex*Goddess op zondag 26 april 2009 om 01:15:
Dan zou ik maar een beflapje meenemen :p

zolang hij die herpes grot van jou niet likt is er niks aan het handje 8)

Waarschuw beheerder
Nieuwstopics dienen altijd in de openingspost voorzien te zijn van een werkende url-bronvermelding.

Bron-URL die rechtstreeks verwijst naar het bericht kan via het envelopje worden gemeld.

Ik dacht ik neem Jewwy eens wat werk uit handen. (f)
Waarschuw beheerder
donateur
is het nog op?

ik zie nu iets over koffie :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:17:
zolang hij die herpes grot van jou niet likt is er niks aan het handje

Dat ik van jou had gehad....das inmiddels alweer verholpen,hihi (zie foto)

[img width=422 height=600 cacheid=00050ca7000ced73016b324c1a027c369d]http://missinglink.ucsf.edu/lm/DermatologyGlossary/img/Dermatology%20Glossary/Glossary%20Clinical%20Images/Herpes_Simplex_tongue-XX.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 01:18:
Ik dacht ik neem Jewwy eens wat werk uit handen. (f)

voor dit soort bijdehante opmerkingen kun je je spaarrekening op flock weer spekken :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:21:
voor dit soort bijdehante opmerkingen kun je je spaarrekening op flock weer spekken :lol:

Ach, zo krijg ik ook weer eens wat anders dan enge ziektes toegewenst. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 01:24:
Ach, zo krijg ik ook weer eens wat anders dan enge ziektes toegewenst. 8)

ik vroeg het alleen, ik wenstte je geen wratten toe op je [censuur], probeer je nu te provoceren?? :/ laag,. heel laag, ik hield van je, en nu doe je dit?? :cry:

dante!!!! ???? gaan we neliz pesten zodat ik weer vrolijk word?? (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:28:
ik vroeg het alleen, ik wenstte je geen wratten toe op je [censuur], probeer je nu te provoceren?? :/ laag,. heel laag,

Zei ik dat jij me dat toewenste? :no:
Daar zijn anderen veel beter in menen ze.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:28:
ik hield van je, en nu doe je dit?? :cry:

Ah schatje, nou niet de beledigde diva uit gaan hangen hè? Daar trap ik al lang niet meer in bij jou. Ik weet dat je niet zonder me kan. :kusje2:
Waarschuw beheerder
donateur
waarom is die toppa nou gesloten? :(

was echt een mooie toppa _O_

neliz, onze cockgobbler :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van R!etje :D op zondag 26 april 2009 om 01:34:
Wie wat waar? :o

En vooral WAAROM???
Waarschuw beheerder
donateur
waarheid
Waarschuw beheerder
donateur
werelddeel
Waarschuw beheerder
donateur
waldemar
Waarschuw beheerder
donateur
welkomsdrankje
Waarschuw beheerder
donateur
witte reus
Waarschuw beheerder
donateur
weddenschap
Waarschuw beheerder
donateur
wiegendeaud

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sex*Goddess op zondag 26 april 2009 om 01:21:
bron: fok.nl ;)

:lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 01:31:
Ah schatje, nou niet de beledigde diva uit gaan hangen hè? Daar trap ik al lang niet meer in bij jou. Ik weet dat je niet zonder me kan. :kusje2:

wil je me terug?? :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:44:
wil je me terug?? :bloos:

Was ik je dan kwijt? :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 01:53:
Was ik je dan kwijt?

Hij zat in de container bij InQontrol

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 01:53:
Was ik je dan kwijt? :o

Uitspraak van R!etje :D op zondag 26 april 2009 om 01:54:
Hij zat in de container bij InQontrol

drugs zoekeng ditdat :lol:
Waarschuw beheerder
Human Swine Influenza Investigation
April 25, 2009 19:30 EDT

Human cases of swine influenza A (H1N1) virus infection have been identified in the U.S. in San Diego County and Imperial County, California as well as in San Antonio, Texas. Internationally, human cases of swine influenza A (H1N1) virus infection have been identified in Mexico.

U.S. Human Cases of Swine Flu Infection
State # of laboratory
confirmed cases
California 7 cases
Texas 2 cases
Kansas 2 cases
TOTAL COUNT 11 cases
International Human Cases of Swine Flu Infection
See: World Health Organization
As of April 25th, 2009 7:30 p.m. EDT

Investigations are ongoing to determine the source of the infection and whether additional people have been infected with similar swine influenza viruses.

CDC is working very closely with state and local officials in California, Texas, as well as with health officials in Mexico, Canada and the World Health Organization. On April 24th, CDC deployed 7 epidemiologists to San Diego County, California and Imperial County, California and 1 senior medical officer to Texas to provide guidance and technical support for the ongoing epidemiologic field investigations. CDC has also deployed to Mexico 1 medical officer and 1 senior expert who are part of a global team that is responding to the outbreak of respiratory illnesses in Mexico.

Influenza is thought to spread mainly person-to-person through coughing or sneezing of infected people. There are many things you can to do preventing getting and spreading influenza:

There are everyday actions people can take to stay healthy.

Cover your nose and mouth with a tissue when you cough or sneeze. Throw the tissue in the trash after you use it.
Wash your hands often with soap and water, especially after you cough or sneeze. Alcohol-based hands cleaners are also effective.
Avoid touching your eyes, nose or mouth. Germs spread that way.
Try to avoid close contact with sick people.

Influenza is thought to spread mainly person-to-person through coughing or sneezing of infected people.
If you get sick, CDC recommends that you stay home from work or school and limit contact with others to keep from infecting them

ITS SPREADING........ :nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 01:58:
drugs zoekeng ditdat :lol:

En mij niets afgeven hè! :@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [0570] Kobuzz [PUREBLOOD] op zondag 26 april 2009 om 02:01:

Kunnen ratten het ook krijgen? Weet er wel een groot aantal die het van mij mogen krijgen. Is een speciaal soort te herkennen aan de bontkraag.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 02:27:
:nocheer:

Kunnen ratten het ook krijgen? Weet er wel een groot aantal die het van mij mogen krijgen. Is een speciaal soort te herkennen aan de bontkraag.

Waarschuw beheerder
Hey lientje, doe eens actief worden zodat ik je PB kan beantwoorden. Trutje. ;p

Waarschuw beheerder
Bericht versturen naar (F)lientje (L)

Je kunt alleen berichten sturen naar actieve leden!

:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 03:05:
Hey lientje, doe eens actief worden zodat ik je PB kan beantwoorden. Trutje.

wil je nog verkering met mij>? :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 03:37:
wil je nog verkering met mij>? :bloos:

Tuurlijk liefje. Voor mij ben je toch bi geworden? ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 03:46:
Tuurlijk liefje. Voor mij ben je toch bi geworden? ;)

ka helemaal speesjaal voor jou (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2009 om 03:52:
ka helemaal speesjaal voor jou

je zet je beste beentje voor :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van R!etje :D op zondag 26 april 2009 om 04:06:
je zet je beste beentje voor :cheer:

beentje? varkenspootje zou je bedoelen. (l)
Waarschuw beheerder
kuch kuch...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op zondag 26 april 2009 om 04:17:
kuch kuch...

Hey Arj@n. Beetje kriebelhoest? ;p
Waarschuw beheerder
zware chag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [0570] Kobuzz [PUREBLOOD] op zondag 26 april 2009 om 02:01:

He bah.. m'n huisgenoot hoest al een week alsof ze longontsteking heeft en die komt net uit SD terug.. :S
Waarschuw beheerder
Pandemonium doet er weer alles aan om de tent vol te krijgen.
Waarschuw beheerder
Mogelijke gevallen varkensgriep Nieuw-Zeeland en Frankrijk
Uitgegeven: 26 april 2009 08:22
Laatst gewijzigd: 26 april 2009 10:59

MEXICO-STAD (ANP/RTR) - Media in Nieuw-Zeeland meldden zondag dat een groep van 22 scholieren en drie docenten gedwongen thuis zitten, nadat ze zaterdag waren teruggekeerd uit Mexico. Meerdere scholieren zouden griepsymptomen vertonen.

Volgens de autoriteiten op het gebied van volksgezondheid in Nieuw-Zeeland kampen zeker zes scholieren met griepsymptomen.

Maandag worden de uitslagen van bloedonderzoek bekend. Dan blijkt of sprake is van varkensgriep.

Tot die tijd moeten de leerlingen en de drie leraren thuis blijven en contact met familieleden zoveel mogelijk vermijden.

Frankrijk

Twee inwoners van Frankrijk kampen mogelijk ook met varkensgriep. Zij kwamen onlangs terug van een reis naar Mexico. Dat zei Didier Houssin, de hoogste ambtenaar op het gebied van volksgezondheid in Frankrijk, zondag in de krant Le Parisien.

Volgens Houssin gaat het vooralsnog om vermoedens. Nader onderzoek moet uitwijzen of inderdaad sprake is van varkensgriep bij de twee reizigers.

De ambtenaar verwacht dat in de komende dagen meer verdachte gevallen zullen opduiken. Hij wees erop dat er veel verkeer is tussen Mexico en Frankrijk, via de lucht en over het water.

Nederland

In Nederland zijn nog geen verdachte gevallen van varkensgriep bekend. Dat heeft een woordvoerder van het Erasmus MC in Rotterdam zondag gemeld.

Wanneer huisartsen symptomen van de ziekte signaleren, worden patiënten direct doorverwezen naar viroloog Ab Osterhaus van het Erasmus MC. Het ziekenhuis wordt vooralsnog niet overspoeld met telefoontjes van bezorgde Nederlanders.

''De media communiceren heel helder wanneer mensen zich eventueel zorgen zouden moeten maken'', vindt de zegsman. ''En als dat het geval is, kunnen mensen zich het beste melden bij hun huisarts.''

Dodental stijgt

Het aantal mensen in Mexico dat is bezweken aan de varkensgriep is zo goed als zeker gestegen tot 81, zo heeft de Mexicaanse regering zaterdagavond bekendgemaakt. Meer dan 1300 mensen zijn besmet met het virus.

Scholen in en om de Mexicaanse hoofdstad Mexico-Stad en in de staat San Luis Potosí in Centraal-Mexico blijven tot 6 mei dicht om verdere verspreiding te voorkomen.

De regering raadt aan om mondkapjes te dragen totdat duidelijk is hoe het virus zich verspreidt. Het virus zou een nieuwe variant zijn van de varkensgriep, een nieuw subtype van het Influenza A-virus H1N1.

Ook in de Verenigde Staten zijn besmettingen met het virus geconstateerd. Een Britse steward is opgenomen in een Brits ziekenhuis met varkensgriepverschijnselen.

© ANP
Waarschuw beheerder
En wat ik niet snap is dat er allerlei maatregelen genomen worden in Mexico zoals mondkapjes en het vermijden van drukke plaatsen, maar de WHO vindt het kennelijk niet ernstig genoeg om het internationale verkeer van en naar mexico stil te leggen? Er gaan mensen dood aan dit virus maar kennelijk wil het WHO dat het over de hele wereld verspreid wordt want op dit moment is het dweilen met de kraan open qua maatregelen.
Waarschuw beheerder
WE GAAN DR ALLEMAAL AAN!!!!!!!!!!

2010 halen we niet meer!!!!!!!!!!

dus als ik jullie was zou ik nog ff lekker zoveel mogelijk feesten.
want het einde is nabij :D

Waarschuw beheerder
haha drink er nog 1 :beer:

Waarschuw beheerder
donateur
Partypic In Qontrol 2010..
[img width=380 height=290]http://redactie.wuz.nl/multimedia/archive/00072/gasmasker_72254b.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sex*Goddess op zondag 26 april 2009 om 01:06:
De straten zijn leeg, de mensen bang en ongeïnformeerd en de regering panisch.

goeie bodem voor paniek, plundering, rellen, misdaadgolf..
Ik kijk het nu op CNN....schijnt erg heftig te zijn

ja hoorde het ook al..

Uitspraak van Popeye op zondag 26 april 2009 om 12:48:
maar de WHO vindt het kennelijk niet ernstig genoeg om het internationale verkeer van en naar mexico stil te leggen? Er gaan mensen dood aan dit virus maar kennelijk wil het WHO dat het over de hele wereld verspreid wordt want op dit moment is het dweilen met de kraan open qua maatregelen.

ja logisch he :roflol:

:/ *kut

Waarschuw beheerder
Gisteren teruggekomen uit Mexico, Cancún. Niks gemerkt van het griepvirus daar, zelfs niks over gehoord. :S Ook in het vliegtuig terug heeft niemand er iets over verteld, dat vind ik wel raar. :nee: Ik hoorde er pas over toen ik weer in Nederland was... Nu maar hopen dat ik geen griep krijg. :D :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesleyy_ op zondag 26 april 2009 om 18:36:
www.google.nl en dan CNN intypen ff googlen en je weet het!!

De bron hoort in het openingsbericht te staan dus slotje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis1977 op zondag 26 april 2009 om 18:44:
De bron hoort in het openingsbericht te staan dus slotje

staat er toch...huilebalk
Waarschuw beheerder
donderdag dus mn mondkapje meenemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesleyy_ op zondag 26 april 2009 om 18:36:
www.google.nl en dan CNN intypen

ga dan gelijk naar cnn.com :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Zie ineens flink wat berichten hierover. Volgens mij is het menens.

*timmert ramen en deuren dicht*
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1435, 2296}
Artiest Foltergeist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 18:13:
Gisteren teruggekomen uit Mexico, Cancún. Niks gemerkt van het griepvirus daar, zelfs niks over gehoord. Ook in het vliegtuig terug heeft niemand er iets over verteld, dat vind ik wel raar. Ik hoorde er pas over toen ik weer in Nederland was... Nu maar hopen dat ik geen griep krijg.

Gelukkig is Mexico vrij groot (Y)

Je mag het niet zeggen, maar je zou toch zeggen dat dit gewoon een reactie van de natuur is om iets te doen tegen overbevolking.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op zondag 26 april 2009 om 21:33:
Je mag het niet zeggen, maar je zou toch zeggen dat dit gewoon een reactie van de natuur is om iets te doen tegen overbevolking.

the strongest survive :woop:
Waarschuw beheerder
ajoh helemaal niks aan de hand...net zoals met sars, de VS moet het alleen altijd ff overdrijven!

+ die ziekte is nieteens altijd dodelijk, maar wel heel besmettelijk, en sars was volgens mij in alle gevallen dodelijk!

Waarschuw beheerder
Het is allemaal de schuld van Bush :[
Waarschuw beheerder
http://attuworld.com/music/no-festivals-in-the-netherlands-this-summer.html

De deze zomer geplande festivals in Nederland worden mogelijk geannuleerd in verband met de uitbraak van varkensgriep.

Dat heeft een woordvoerder van maatschappij MOJO aan muziekblad OOR laten weten.
De festivals gaan bij hogere risico’s van verspreiding niet door omdat de booker geen risico’s wil lopen met de gezondheid van zijn medewerkers, artiesten en bezoekers van deze festivals.

Het gaat om de bekende festivals Pinkpop, Parkpop en Campingflight to the Lowlands Paradise, en diverse kleinere festivals.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Paul b) op dinsdag 28 april 2009 om 21:12:
de VS moet het alleen altijd ff overdrijven!

nah, hier zijn de mondkapjes gewoon al uitverkocht hoor :lol:

ze zijn nog niet verplicht (ik zit in noord Cali), maar we hebben wel van de universiteti al een hele mail met waarswchuwingen gekregen en er hangen posters overal..

is toch wel heel vaag om ineens zelf in zo'n verhaal wat je normaal in de krant leest te lopen 8)

en als er 1 iemand ziek wordt moeten alle dorms dicht en iedereen naar huis en over internet hun quarter afmaken :x dus nu moeten we allemaal dingen bedenken hoe we de leerlingen hun stof digitaal kunnen laten leren :lol:

zal wel loslopen hoor, maar tis wel raar 8)
Waarschuw beheerder
donateur
het is nu wel al 'fase 4'
dat is nog nooit sinds de invoering van de WHO voorgekomen. dus ook niet met sars toendertijd.

fase 4 betekent dat de griep gemuteerd is en wordt overgedragen van mens op mens, en hele gemeenschappen kan treffen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PasMaNNi op dinsdag 28 april 2009 om 23:32:
De deze zomer geplande festivals in Nederland worden mogelijk geannuleerd in verband met de uitbraak van varkensgriep.

Dat heeft een woordvoerder van maatschappij MOJO aan muziekblad OOR laten weten.
De festivals gaan bij hogere risico’s van verspreiding niet door omdat de booker geen risico’s wil lopen met de gezondheid van zijn medewerkers, artiesten en bezoekers van deze festivals.

Het gaat om de bekende festivals Pinkpop, Parkpop en Campingflight to the Lowlands Paradise, en diverse kleinere festivals.

Nee he, heb ik me 3 uur suf geklikt, gaat Defqon 1 straks toch niet door :no: :cry: :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:03:
fase 4 betekent dat de griep gemuteerd is en wordt overgedragen van mens op mens, en hele gemeenschappen kan treffen

We're fucked, deze H1N1 zooi is nu ook al in Nederland:x gaat snel zo..
Waarschuw beheerder
Varkensgriep te volgen via Google Maps

BAARN - De verspreiding van de varkensgriep is te volgen via Google Maps. Op de wereldkaart wordt aangegeven waar de ziekte bevestigd is, waar doden gevallen zijn en waar vermoedelijke ziektegevallen zijn.

De roze markeringen zijn vermoedelijke ziektegevallen. De paarse markeringen geven aan waar de ziekte bevestigd is. De gele punten staan voor de plekken waar verdachte gevallen waren, maar die geen varkensgriep bleken te zijn.

Klik http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&t=h&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-13.923404,-142.03125&spn=176.448827,360&z=1 voor de kaart.
Waarschuw beheerder
Hoe gevaarlijk is de varkensgriep?

De varkensgriep verspreidt zich in hoog tempo over de wereld. Hoe gevaarlijk is het virus en hoe kan het worden bestreden? Zes vragen en antwoorden.

Wat is varkensgriep?
Varkensgriep is eigenlijk een verkeerde naam voor het nieuwe griepvirus uit Mexico. De ziekte is tot nu toe nog niet bij varkens aangetroffen. Het gaat om een gemuteerd griepvirus dat is opgebouwd uit genetisch materiaal van menselijke griep, vogelgriep en varkensgriep. Omdat het virus onbekend is voor het menselijk afweersysteem, reageren de meeste mensen erg heftig op de ziekte.

Wat zijn de symptomen?
De varkensgriep veroorzaakt klachten die vergelijkbaar zijn met gewone griepverschijnselen, zoals koorts, keelpijn, hoestbuien, rillingen en vermoeidheid.

Hoe gevaarlijk is het?
De ziekte lijkt goed te behandelen met virusremmers zoals Tamiflu. Tot nu toe zijn er ruim 1600 mensen besmet geraakt. Volgens de huidige berichten zijn er ongeveer 150 mensen overleden aan het virus.

De varkensgriep lijkt daarmee minder dodelijk dan eerdere gemuteerde griepvirussen. Ter vergelijking: het vogelgriepvirus uit 1997 doodde zestig procent van alle patiënten, het SARS-virus uit 2002 vijftien procent en de varkensgriep vooralsnog maar vijf tot tien procent.

Hoe snel verspreidt het zich?
Het is zeker dat varkensgriep van mens op mens overdraagbaar is door hoesten en niezen, iets dat bij bijvoorbeeld de vogelgriep niet het geval was. Verspreiding van de ziekte over de wereld lijkt al niet meer te voorkomen door het vele vliegverkeer.

Er bestaat daardoor het risico van een grootschalige uitbraak op wereldniveau, oftewel een pandemie. De grote vraag is echter hoe effectief het virus zich zal verspreiden in nieuwe gebieden. Tot nu toe lijken de gevallen buiten Mexico minder heftig te zijn. Al weet niemand nog wat daar de reden van is.

Is besmetting te voorkomen?
Een vaccin tegen de varkensgriep bestaat nog niet. Voorlopig is er in Nederland echter geen besmettingsgevaar, omdat de ziekte nog niet in ons land is gearriveerd.

Mocht het zo ver komen, dan worden de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen tegen griep aangeraden. Het regelmatig wassen van de handen en het bedekken van de mond tijdens het niezen kan de overdracht van het virus voorkomen.

Is het eten van varkensvlees gevaarlijk?
Nee, er zijn geen bewijzen dat het virus ook wordt doorgegeven door het eten van besmette dieren. Als vlees wordt gebraden bij een temperatuur van minimaal 70 graden kan het virus niet overleven.

bron:http://www.nu.nl/gezondheid/1956021/hoe-gevaarlijk-is-de-varkensgriep.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:03:
het is nu wel al 'fase 4'
dat is nog nooit sinds de invoering van de WHO voorgekomen. dus ook niet met sars toendertijd.

ze hadden met sars toch wel fase 4..?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 00:39:
ze hadden met sars toch wel fase 4..?

nee, het was niet overdraagbaar van mens op mens
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hawaiiaan op woensdag 29 april 2009 om 00:47:
ff afwachten

alle websites die ik vind spreken dit tegen, dus je zit ws uit je nek te lullen
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:45:
nee, het was niet overdraagbaar van mens op mens

hmm.. vogelgriep dan..? 8)

heb het idee dat ik ergens in de krant had gelezen dat we nu weer in fase 4 zaten net als toen met (sars/vogelgriep/whatever)..

maar kennelijk klopt dat dus niet..
Waarschuw beheerder
donateur
ik zag op het nieuws dat het voor het eerst sinds de invoering van de WHO fase 4 is
en volgens mij waren sars en de vogelgriep niet overdraagbaar van mens op mens :no:

griep muteert zich telkens, epidemieën zijn wel vaker voorspeld

deze variant is dus al zo ver dat het van mens op mens overdraagbaar is. een epidimie is nu een stuk dichter bij.
het is nu bijna onvermijdelijk lijkt mij
Waarschuw beheerder
donateur
ja.. het klopt ook wel volgens de richtlijnen van het WHO.. naar dacht dat ik ergens in de Stanford Daily in een stuk erover dat gelezen had..

maargoed, die universiteitskranten van tegenwoordig ;)

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:59:
eze variant is dus al zo ver dat het van mens op mens overdraagbaar is. een epidimie is nu een stuk dichter bij.
het is nu bijna onvermijdelijk lijkt mij

nah, precies wat ik hierboven al typte.. het is hier bijna surreal om ineens in zo'n situatie te zitten wat je normaal op tv ziet.. de ver van je bed show ineens in je achtertuin zeg maar ;)

dat je mailtjes krijgt van de rectoren en het health center over waar we op moeten letten en bij wie we moeten zijn als er iemand in onze omgeving ziek is.. dat er over de hele campus posters hangen waarop de waarschuwingen staan (niet hoesten, handen wassen, niet aan je gezicht komen etc etc), dat de mondkapjes overal uit zijn verkocht .. echt heel vaag haha!
Waarschuw beheerder
donateur
en ik ga maandag naar chicago/milwaukee :nosmile:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 01:21:
en ik ga maandag naar chicago/milwaukee

daar is niets aan de hand toch..?

vriendje van me woont/studeert ook in chicago en die hebben nergens nog waarschuwingen gehad.. zou me daar niet al te druk over maken.. :)

als je nou naar mexico ging :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 29 april 2009 om 00:33:
Wat is varkensgriep?

Varkens griep is niet de juiste naam volgens sommige berichten.

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LR478786.htm

Ook is er nog geen varken ontdekt die drager is van dit virus, ook zijn er geen sterf gevallen gemeld van varkens.

<snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>
The CDC's Dr. Nancy Cox said virus samples from the seven appear to carry genes from swine flu, avian flu and human flu viruses from North America, Europe and Asia.

"We haven't seen this strain before, but we hadn't been looking as intensively as we have,"
</snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>

Wel vreemd dat dit virus een combinatie is van griep virussen verspreid over een aantal continenten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 01:29:
vriendje van me woont/studeert ook in chicago en die hebben nergens nog waarschuwingen gehad.. zou me daar niet al te druk over maken..

Totdat de USA besluit de grenzen te sluiten tot de pandemie ingedamd is :/ Wordt je ook niet blij van.

Martial law wordt uit geroepen en je bent voorlopig nog niet thuis :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 02:03:
Martial law wordt uit geroepen en je bent voorlopig nog niet thuis :no:

ik ga ook voorlopig nog niet naar huis 8)

maar wel veel binnenlands reizen (LA volgend weekend, lekker dicht naar de bron :lol:, Detroit (voor DEMF, eindelijk weer eens normaal uitgaan :D), Chicago, NY, Hawaii etc.. Dus als ze een ban op reizen leggen dan ga ik ook echt hard balen.. :/

Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 02:01:
Wel vreemd dat dit virus een combinatie is van griep virussen verspreid over een aantal continenten.

toch geen conspiracy theorie nu he ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 03:01:
ik ga ook voorlopig nog niet naar huis

Ik had het ook meer over de reactie van jou op Dante ;)

Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 03:01:
toch geen conspiracy theorie nu he

Het moge duidelijk zijn dat dit stinkt, ik raad je dan ook aan de USA te verlaten nu het nog kan.

Dit gaat een naar staartje krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach joh, gewoon een griepje niks ernstigs
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:03:
had het ook meer over de reactie van jou op Dante ;)

weet ik..maar het zette me wel aan het denken, als ze ook een ban gaan zetten op binnenlandse vluchten ben ik echt zuur met al m'n al betaalde tickets haha 8)

Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:03:
Het moge duidelijk zijn dat dit stinkt, ik raad je dan ook aan de USA te verlaten nu het nog kan.

moet echt eerst ff m'n scriptie aftypen.. maar daarna kom ik meteen :yes: beloofd :yes: ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 09:20:
gewoon een griepje niks ernstigs

Neem dat griep verhaal maar met een korrel zout, voornamelijk bang makerij om mensen klaar te stomen voor een massale vaccinatie. De media werkt vrolijk mee aan deze hetse/bangmakerij.

Worden jullie niet gek van de media de laatse jaren, rampje dit, crisis dat, aanslagje hier, oorlogje daar, alles breed uit gemeten. Dit alles tot doel bangmakerij.

Ik wordt er moe van in ieder geval.

Op google maps zie ik ook iets geks. Waarom is er in Azië geen besmetting :/ Dit is nogal vreemd als je ziet hoe snel dit vermeende virus om zich heen slaat.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&t=h&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-13.923404,-142.03125&spn=176.448827,360&z=1

Wie verdienen er aan deze grote show, in ieder geval de media- en farmaciebedrijven. Ook regeringen hebben belang. Angst is namelijk de beste tool om de bevolking onder de duim te houden. Welke vreemde wetten en verplichtingen zullen hier weer uit voortvloeien ? Er spelen teveel belangen waar wij geen weet van hebben.

Geloof de media niet klakkeloos en vertrouw de regering niet met vreemde onbekende vaccinaties.

Ongeveer in lijn met de vaccinaties voor jonge meisjes in verband met baarmoederhalskanker, gewoon niet doen !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Leuk die varkensgriepvirus, gaat gepaard met Q-koorts :P :

AMSTERDAM - Bloedvoorziening Sanquin werkt aan een test om te controleren of gedoneerd bloed besmet is met de bacterie die q-koorts veroorzaakt.

De test is nodig omdat naar schatting 1500 Nederlanders (vooral Brabanders) de mysterieuze ziekte hebben opgelopen zonder dat ze daar iets van weten.

Tijdens de grote uitbraak van q-koorts vorig jaar in Noord-Brabant (800 bekende gevallen) heeft Sanquin overwogen te stoppen met de afname van bloed in het epidemiegebied, bevestigde secretaris medische zaken Cees van der Poel woensdag.

Omdat niet duidelijk is of de ziekte überhaupt overdraagbaar is via bloed en omdat een tekort aan donorbloed zou kunnen ontstaan, is daar toen van afgezien, legde Van der Poel desgevraagd uit.

Ingeademd

Uit literatuur is welgeteld één geval van besmetting met q-koorts via bloed bekend. De mensen die de ziekte in 2007 en 2008 opliepen, hebben de bacterie vermoedelijk ingeademd.

Sanquin en de Gezondheidsraad achten het risico op besmetting via bloed vooralsnog verwaarloosbaar. Viroloog Hans Zaaijer van Sanquin onderzoekt of het technisch mogelijk is om donorbloed te controleren op aanwezigheid van de bacterie. Het is niet te zeggen wanneer hij resultaten kan presenteren.

Zieke geiten

De q-koortsbacterie komt in grote hoeveelheden vrij bij miskramen van zieke geiten en schapen en verspreidt zich door de lucht. De meeste mensen merken weinig tot niks van een besmetting. Een vijfde van de geïnfecteerden krijgt echter ernstige klachten zoals een longontsteking.

De GGD Hart voor Brabant telde dit seizoen tot dusver 51 nieuwe gevallen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er waren negen monsters onderzocht, ongeveer honderd kinderen vertoonden dezelfde griepsymptomen

Dit is wel hefitg :)

Tish succes in de states :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Shredder op woensdag 29 april 2009 om 09:31:
De q-koortsbacterie komt in grote hoeveelheden vrij bij miskramen van zieke geiten en schapen en verspreidt zich door de lucht.

ze moeten wat verzinnen OMG!

lang leve de iluminati, lekker alle mensenG bang makenG
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:31:
Waarom is er in Azië geen besmetting :/ Dit is nogal vreemd als je ziet hoe snel dit vermeende virus om zich heen slaat.

daar had ik het dus toevallig vandaag over met iemand hier.. dat ik het zo vreemd vond dat er daar geen besmettingen waren, terwijl het toen met sars een gebied was waar het heel snel om zich heen greep..

Uitspraak van Sebastiaan™ op woensdag 29 april 2009 om 09:32:
Tish succes in de states :flower:

thnx :D ik kom wel heel terug hoor ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 09:28:
echt zuur met al m'n al betaalde tickets haha 8)

LoL

Geld kwijt raken door tickets die al betaald zijn is 1 van je minste zorgen op dit moment :)

Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 09:28:
maar daarna kom ik meteen :yes: beloofd

Gelukkig :knuffel:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:49:
Geld kwijt raken door tickets die al betaald zijn is 1 van je minste zorgen op dit moment

nou, bang om dood te gaan ben ik ook niet 8)

oke, het is heel besmettelijk, maar niet heel dodelijk.. dit virus heeft een sterftepercentage van 10 procent, vogelgriep 15% en SARS had zelfs 60 %, de kans dat als je al besmet raakt je ook daadwerkelijk doodgaat, nog los van de vaccinaties die zouden moeten helpen, is dus behoorlijk gering..

ik vind het nu vooral bizar om ineens alles wat je normaal op tv ziet ineens in je leefomgeving te hebben, maar vind het meer spannend en grappig dan eng.. :)

Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:49:
Gelukkig :knuffel:

als de grens dan nog niet/niet nog steeds dicht is O:) vlieg ik 10 juli terug 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 09:43:
daar had ik het dus toevallig vandaag over met iemand hier.. dat ik het zo vreemd vond dat er daar geen besmettingen waren, terwijl het toen met sars een gebied was waar het heel snel om zich heen greep..

heb jij wel een jappen en chinezen in mexico gezien? Ik nog niet :)
Waarschuw beheerder
http://attuworld.com/
hier staat toch egt dat het een hoax is
Uitspraak van Da Shredder op woensdag 29 april 2009 om 10:13:
Festivals gecanceld om griep

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 10:15:
oke, het is heel besmettelijk, maar niet heel dodelijk.. dit virus heeft een sterftepercentage van 10 procent, vogelgriep 15% en SARS had zelfs 60 %,

Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 29 april 2009 om 00:33:
De varkensgriep lijkt daarmee minder dodelijk dan eerdere gemuteerde griepvirussen. Ter vergelijking: het vogelgriepvirus uit 1997 doodde zestig procent van alle patiënten, het SARS-virus uit 2002 vijftien procent en de varkensgriep vooralsnog maar vijf tot tien procent.

mensen halen echt alles door elkaar he? :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 09:37:
lang leve de iluminati, lekker alle mensenG bang makenG

vind t behoorlijk eng ja :s
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 10:34:

terwijl ik het typte bedacht ik me al dat ik ws wel weer die twee door elkaar haalde 8) maar komop.. ik moet al 2 uur slapen, m'n wekker gaat over 5 uur af, ik ben gewoon moe, dat is het O:)

Uitspraak van Sebastiaan™ op woensdag 29 april 2009 om 10:26:
eb jij wel een jappen en chinezen in mexico gezien? Ik nog niet :)

er kan toch een westerling die *noemt maar wat* humanitaire hulpverlening deed, op zakenreis was, etc, die in mexico was en daarna naar azie is gereisd..? net alsof alle mensen die van en naar azie vliegen aziaten zijn 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 10:43:
ik moet al 2 uur slapen, m'n wekker gaat over 5 uur af, ik ben gewoon moe, dat is het

ga naar bed !!

als je conditie minder is, raak je eerder besmet :P

Waarschuw beheerder
Het is weer een en al angstzaaierij. 150 doden op 110 miljoen Mexicanen en wat gevallen waarvan men nog niet eens zeker is in Europa, VS en Oceanie. Je kan een volk ook makkelijk bang maken. Is het niet met terrorisme, dan is het wel weer met een virus. Aan een gemiddelde griepepidemie in Nederland gaan gemiddeld 1000/2000 mensen dood per jaar, maar daar hoor je nooit wat over. Nee, 150 mensen op 6 miljard, dat is pas echt een bedreiging. Als het echt zo kwaadaardig was, waren de maatregelen wel wat drastischer al geweest. De economische belangen zijn voor als nog een stuk belangrijker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 11:20:
Als het echt zo kwaadaardig was, waren de maatregelen wel wat drastischer al geweest. De economische belangen zijn voor als nog een stuk belangrijker.

Precies.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 11:20:
150 doden op 110 miljoen Mexicanen

stelt idd niets voor, je hebt meer kans om onder n bus tekomen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van alex! :bounce: op woensdag 29 april 2009 om 10:27:
hier staat toch egt dat het een hoax is

Ik heb toch erboven gezegd: "En het wordt nog steeds gekker"... :D

Waarschuw beheerder
Neem dat griep verhaal maar met een korrel zout, voornamelijk bang makerij om mensen klaar te stomen voor een massale vaccinatie.

:roflol: wat een fantast..

dan worden we zeker geinjecteerd met nano technologie zodat ze ons overal kunnen volgen :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 12:41:
nano technologie

We are the Borg... :P

[img width=475 height=315 cacheid=00108359002d7ddacb2ce0391a027cbfd9]http://tallteacher.files.wordpress.com/2008/05/borg.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat een fantast..

Steek je kop maar in 't zand dan is het sneller voorbij :/

dan worden we zeker geinjecteerd met nano technologie zodat ze ons overal kunnen volgen

Dat roep ik toch nergens :s

Als je serieus denkt dat vaccinaties de oplossing zijn dan zou ik mijzelf eens inlezen. Met menig griep epidemie van de laatste decennia stierven er meer mensen aan het vaccin dan aan de griep zelf.

Zoek het maar op, of steek je toch liever je kop in 't zand ?

Er zijn teveel belangen die meespelen voor grote bedrijven, best vreemd toch dat er een nieuw virus is waarvoor direct een vaccin beschikbaar is. Dat ze te denken.

Zoals reeds gemeld door meerdere personen, sterven er elk jaar 1000-den personen aan griep. Waarom nu ineens zo'n heisa bakken. Er stinkt iets.

Maar goed, niets te zien hier, loop maar door schaap, beheheheheeee :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 13:02:
Zoek het maar op, of steek je toch liever je kop in 't zand ?

Er zijn teveel belangen die meespelen voor grote bedrijven, best vreemd toch dat er een nieuw virus is waarvoor direct een vaccin beschikbaar is. Dat ze te denken.

zo kan je overal wel wat achter gaan zoeken. dus volgens jou zijn alle vaccinaties tegen polio en dergelijke ook maar onzin en kunnen we dat net zo goed niet meer doen.. gewoon net als de zwarte kousen onze kindjes niet meer inenten en maar bidden tot god dat ze niks overkomt :aai:

Met menig griep epidemie van de laatste decennia stierven er meer mensen aan het vaccin dan aan de griep zelf.

vergeet die ene griep epidemie niet die in 1918 20 miljoen mensen om zeep hielp..
Waarschuw beheerder
donateur
Als je serieus denkt dat vaccinaties de oplossing is dan zou ik mijzelf eens inlezen.

wie heeft het dan over een vaccinatie?

en ze zijn bezorgd. ze luiden nog niet een noodalarm. maar het is nu in fase 4. en dat is van te voren gedefinieerd.
volgens mij doen de overheden juist nog het tegenovergestelde van bang maken.

het is nu gemuteerd dat het van mens op mens overdraagbaar is. straks wordt het nog fase 5 of 6. dan duurt het volgens wetenschappers minstens een half jaar voordat er een medicijn is.

ze houden zich nog gewoon aan de feiten en ik zie geen bangmakerij van de overheden.
Waarschuw beheerder
donateur
1e dode buiten mexico (in de VS) door de mexicaanse griep :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:07:
vergeet die ene griep epidemie niet die in 1918 20 miljoen mensen om zeep hielp..

En hoe is die ook alweer begonnen ?

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 13:09:
wie heeft het dan over een vaccinatie?

De eerste oproepen in Mexico en de USA zijn al gedaan. Massale vaccinatie wordt als de oplossing aangedragen door diverse overheden. Dat is geen geheim :/

Hier in Nederland bieden ze tamiflu aan, lees er eens wat over. Zeker geen lekker spul wat vrij nieuw is en vrijwel geen onderzoek naar gedaan is. Dat wil jij met grote hoeveelheden naar binnen werken omdat overheden roepen dat het goed zou zijn en griep tegen zou werken :no:

Oftewel vergaar zelf informatie en slik de zoete koek van de media niet te snel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 13:18:
En hoe is die ook alweer begonnen ?

een gemuteerd varkensvirus uit China. (Y)

Zeker geen lekker spul wat vrij nieuw is

beter als omvallen door de griep he (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Massale vaccinatie wordt als de oplossing aangedragen door diverse overheden. Dat is geen geheim

bron?
lijkt me sterk namelijk, zo zonder onderzoek :/
Oftewel vergaar zelf informatie en slik de zoete koek van de media niet te snel.

wees maar niet bang dat ik niet eigenwijs ben ^^

Waarschuw beheerder
nieuwe maskers b)
[img width=1024 height=768 cacheid=00108360002d7de39fb529171a027cc1f5]http://goatmilk.files.wordpress.com/2008/05/darth-vader-face1.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Neem dat griep verhaal maar met een korrel zout, voornamelijk bang makerij om mensen klaar te stomen voor een massale vaccinatie. De media werkt vrolijk mee aan deze hetse/bangmakerij.

Net zoals de soldaten in 1918 behandeld werden met asperine zeker?
Daardoor zijn er toen zoveel doden gevallen.

Door het onderdrukken van de koorts kon het virus zich vermenigve=uldigen in rap tempo.

De "spaanse griep" is nl geen griep maar een combinatie van longontsteking en griep.
Doordat de griep-koorts behandeld werd met anti-griep middelen die toendertid golden, kreeg het virus de kans om zich te verspreiden.

Bovendien als dit echt die ene griep is...dan is dit nog maar t begin en krijgt de wereld in het najaar de 2e golf over zich heen.
En daar zullen velen aan sterven.

Maar buiten dat....tot ik de griep krijg LEEF ik liever dan dat ik me nu al zorgen ga maken over wat er eventueel zou kunnen gebeuren.
Negativisme en angst zijn een broedplaats voor ziektes!!
Waarschuw beheerder
donateur
dit is zo mooi ^^

iedereen met hun eigen ideeen en meningen. het gaat van hak op de tak en allerlei aannames worden zo maar gemaakt.
wacht nou gewoon de informatie voorziening af. tegenwoordig met het internet kunnen we best goed aan onze informatie komen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:23:
een gemuteerd varkensvirus uit China.

Hoe kom je aan die wijsheid.

Bron graag :/

<snippet http://en.wikipedia.org/wiki/1918_flu_pandemic>
Haskell County, Kansas was the location of the first outbreak of flu.[11] In the United States the disease was first observed at Fort Riley, Kansas, United States, on March 4, 1918
</snippet http://en.wikipedia.org/wiki/1918_flu_pandemic>

Amerikaanse soldaten werden ingespoten met een vaccin en naar het slagveld gestuurd in Europa. We weten allemaal wat daar van gekomen is.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:23:
beter als omvallen door de griep he

En hoeveel mensen zijn al besmet, en hoeveel vallen er daadwerkelijk neer :/ Procentueel gezien te verwaarlozen, al helemaal als je bekijkt hoeveel mensen er in Mexico City wonen.

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 13:23:
bron?
lijkt me sterk namelijk, zo zonder onderzoek

Bron Google, lees jezelf eens in.

De USA is een vaccin (grote farmaceutische bedrijven) aan het maken, verschillende landen hebben al orders geplaatst of zijn dat van plan. Er gaan ook stemmen op in Nederland om snel vaccins te bestellen.

Hoeveel onderzoek denk jij dat er tussen het maken inzit, en het leveren van die zooi. Helemaal niets dus. Alles moet snel want er staan een ramp op het spel. Ik neem aan dat je niet zomaar van alles naar binnen flikkert, dus waarom dan uiteindelijk wel een nieuw soort medicijn/vaccinatie naar binnen gieten als anderen die grote belangen hebben bij dit alles, roepen dat het goed is ?

Een medicijn/vaccin waarnaar geen onderzoek is gedaan en totaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn op de kortere en langere termijn.

Mijn advies is gewoon niet doen, doe ermee wat je wilt.

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 13:23:
wees maar niet bang dat ik niet eigenwijs ben

Gelukkig :)

Ik zeg alleen maar lees je in en slik niet alles als zoete koek.En al helemaal niet als er miljarden mee gemoeid zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 13:42:
Bron Google

ja dag .. lekker simpel oud (N)
lees jezelf eens in.

dat zeg je nou de hele tijd al. kom is met bewijzen.. plus ik hou niet zo van lezen

Waarschuw beheerder
Hoe kom je aan die wijsheid.

Bron graag :/

http://www.w8.nl/spgriep.htm
En hoeveel mensen zijn al besmet,

duizenden.
en hoeveel vallen er daadwerkelijk neer

sterftezijfer op dit moment tussen de 5 en 10 procent .

Waarschuw beheerder
Hier in Nederland bieden ze tamiflu aan, lees er eens wat over. Zeker geen lekker spul wat vrij nieuw is en vrijwel geen onderzoek naar gedaan is. Dat wil jij met grote hoeveelheden naar binnen werken omdat overheden roepen dat het goed zou zijn en griep tegen zou werken

Waar heb je dit weer vandaan? Oseltamivir zoals de officiele naam luid is uitgebreid getest in de jaren "90 voordat het in 1999 op de markt kwam en moest aan de strengste normen van influenzaremmers voldoen.

Waarschuw beheerder
Wat opmerkelijk is, is dat de doelgroep die ziek is tussen de 20 en 45 jaar oud is, terwijl toch eerst kinderen en ouderen dit zouden moeten oplopen. Niemand heeft hier echter nog een verklaring voor. Ook vreemd is dat de griepepidemie is al een maand aan de gang in Mexico, maar het pas sinds zaterdag bekend is gemaakt en binnen nog geen 2 dagen er bevestigingen van besmetting in de rest van de wereld opdoken.

Waarschuw beheerder
Op google maps zie ik ook iets geks. Waarom is er in Azië geen besmetting Dit is nogal vreemd als je ziet hoe snel dit vermeende virus om zich heen slaat.

Zal er heus wel wezen, maar in Azie gaan zulke controles veel en veel langzamer, mede dankzij de overbevolking en medich-technische achterstand tov van europa en amerika ;)

Ook is het toerisme van en naar mexico onder aziaten veel lager.

De eerste oproepen in Mexico en de USA zijn al gedaan. Massale vaccinatie wordt als de oplossing aangedragen door diverse overheden. Dat is geen geheim

het enigste nieuws is dat ze bezig zijn aan een vaccinatie ;) en dat dit nog zeker weken zal duren vorodat er iets op de markt zal verschijnen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:57:
Ook vreemd is dat de griepepidemie is al een maand aan de gang in Mexico, maar het pas sinds zaterdag bekend is gemaakt en binnen nog geen 2 dagen er bevestigingen van besmetting in de rest van de wereld opdoken.

In azie was de vogelgriep al maaaanden aan de gang, pas als er echt veel slachtoffers gaan vallen en ze alle mogelijke griepvirussen hebben uitgesloten, gaan ze het pas uitbrengen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:47:
http://www.w8.nl/spgriep.htm

Ook in jouw bron zie ik dit :/

<snippet>
Het eerste gedocumenteerde geval is dat van soldaat Albert Mitchell, die zich op 11 maart 1918 ziek melde in Fort Riley in de staat Kansas in de Verenigde Staten.
</snippet>

Dus waar is het nou begonnen of komt het vandaan. China of is het virus ineens opgedoken op een kazerne in de USA :/

Mooi verhaal niet.

duizenden.

sterftezijfer op dit moment tussen de 5 en 10 procent .

Dat is toch niets vergeleken het aantal mensen dat daar woont, er wonen 22 miljoen mensen in Mexico stad.

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 13:46:
ja dag .. lekker simpel oud

<maken http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/04/art000001C9C7596E3EFD28.html>

<bestellen http://www.nd.nl/artikelen/2009/april/28/osterhaus-nederland-moet-nu-al-vaccin-bestellen>

Zo zijn er wel meer bronnen :/

dat zeg je nou de hele tijd al. kom is met bewijzen..

Ik draag genoeg bronnen aan ;)

plus ik hou niet zo van lezen

Vraag dan ook niet naar bronnen, dat levert alleen maar leesvoer op ;)
Waarschuw beheerder
Hoeveel onderzoek denk jij dat er tussen het maken inzit, en het leveren van die zooi. Helemaal niets dus.

Dan ga ik zelf ook maar een gerucht de wereld ingooien (en ff sbnel aandelen kopen van MacDonalds):

Het eten van 1 BigMac en 1 Hamburger per dag, 2 weken lang, gaat het varkensgriepvirus tegen

(hebben ze niet getest, maar het schijnt wel zo te zijn...)

Oftewel:

Een medicijn/vaccin waarnaar geen onderzoek is gedaan en totaal niet duidelijk is wat de gevolgen zijn op de kortere en langere termijn.

Denk je echt dat ze medicijnen gaan uitdelen als ze daadwerkelijk niet eens weten of het werkt of niet???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
had er 1 taco´s gegeten en een paar dagen erna werdt er varkensgriep geconstateerd.

Conclusie, taco´s zijn mede verantwoordelijk voro varkensgriep!

Lekker zeg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:48:
Waar heb je dit weer vandaan?

Geen idee, is laat geworden vannacht. Veel zitten lezen. En ik bedoel dan niet alleen complot theorie bronnen. Maar ook de officiële media heb ik gevolgd.

Maar ik moet je gelijk geven, ik heb me blijkbaar verkeerd ingelicht wat tamiflu betreft.

Mijn fout.

Toch vind ik het allemaal een vreemde gang van zaken.

Azië totaal niet besmet.

De combinatie van virussen gemuteerd in dit huidige virus.

De reaktie erop.

Er is gewoon iets raars aan, dat is mijn gevoel.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Da Shredder op woensdag 29 april 2009 om 14:14:
Denk je echt dat ze medicijnen gaan uitdelen als ze daadwerkelijk niet eens weten of het werkt of niet

als mensen bij bosjes dood neervallen dan doen ze dat wel (y) alles beter dan dood gaan.. toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Denk je echt dat ze medicijnen gaan uitdelen als ze daadwerkelijk niet eens weten of het werkt of niet???

Deshormoon, Ritalin, Trasylol, VIOXX....
Waarschuw beheerder
Het eten van 1 BigMac en 1 Hamburger per dag, 2 weken lang, gaat het varkensgriepvirus tegen

(hebben ze niet getest, maar het schijnt wel zo te zijn...)

Een vergelijking van niets, maar goed wat jij wilt.

Er is wel onderzoek gedaan naar de gevolgen van elke dag burgers eten, bleek niet echt goed te zijn :/

Waar denk je dat DES kinderen vandaan komen zucht.

Doe niet zo naïef man :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op woensdag 29 april 2009 om 14:18:
als mensen bij bosjes dood neervallen dan doen ze dat wel

Koop dan een Bic Mac, een lekkere placebo is er niet :D !

[img width=360 height=285]http://www.mentalfloss.com/wp-content/uploads/2009/02/bigmac.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op woensdag 29 april 2009 om 14:18:
alles beter dan dood gaan.. toch?

Maar wie geeft jou de garantie dat dit medicijn beter is dan de ziekte zelf :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 14:17:
De combinatie van virussen gemuteerd in dit huidige virus.

Heel eenvvoudig, een virus dat in contact komt met een ander virus (bijv in een menselijk of dierlijk lichaam)
kan samen met dat virus muteren. Een dodelijk virus bijv, dat gaat muteren met een coronavirus kan een dodelijk virus "airborne" maken.

Nee het is al heel lang bekend dat virussen met elkaar kunnen muteren, de grootste angst van virologen, ben in Belgie al eens in zo'n testlab a la Resident evil geweest, waar ze de meest dodelijke varianten en hun antistoffen kweken.

Azië totaal niet besmet.

Is niet waar, het is nog niet bekend kan al lang uitgerboken zijn ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:26:
Heel eenvvoudig, een virus dat in contact komt met een ander virus (bijv in een menselijk of dierlijk lichaam)

Vreemd dat jij het eenvoudig vind :/

Terwijl wetenschappers over de hele wereld zich verbazen, waaronder laatst een viroloog in het programma van Pauw & Witteman.

Die zei iets in de trend van is wel verdacht.

Dat griep muteert is mij wel bekend. Dat dit natuurlijk is tot op een zekere hoogte is mij ook volkomen duidelijk. Er heeft zich blijkbaar een variant van een Europese, Aziatische en Noord Amerikaanse griep gevormd. Dat vind ik wel merkwaardig.

<snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>
The CDC's Dr. Nancy Cox said virus samples from the seven appear to carry genes from swine flu, avian flu and human flu viruses from North America, Europe and Asia.

"We haven't seen this strain before, but we hadn't been looking as intensively as we have," Schuchat said. "It's very possible that this is something new that hasn't been happening before."
</snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:30:
http://www.idemc.org/index.php?area=

Kicke man :P

deze uitbraak doet me denken aan Captain Trips

[img width=215 height=286 cacheid=0010837d002d7e0c867372661a027cc65d]http://thecreakingshelves.co.uk/images/The%20Stand.jpg[/img]

2% van de wereldbevolking blijft over?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:20:
Deshormoon, Ritalin, Trasylol, VIOXX....

DES kinderen inderdaad, de man is gewoon naïef.

Dat er gewoon maar medicijnen op de markt gesmeten worden is toch algemeen bekend.

Zelfs voedingsmiddelen worden erdoor gedrukt zonder degelijk onderzoek. Zie aspartaam.

Google eens op 'sweet misery' er gaat een wereld voor je open.

Er zijn gewoon teveel belangen bij bepaalde partijen om hun meuk kwijt te raken en daarmee flink te cashen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:39:
http://healthmap.org/en betere map met alle ziektehaarden

Kicke zeg :kwijl:

Huh nee....

Lekker zeg!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:37:
[img width=215 height=286]http://thecreakingshelves.co.uk/images/The%20Stand.jpg[/img]

Goede film ook, heb hem thuis op 2 videobanden staan!

Waarschuw beheerder
tamiflu

H1N1 was er ook al resistent tegen in veel gevallen, zal bij dit nieuwe virus ook al wel zijn.

Beste is aan het infuus en uitzieken die mensen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 13:57:
Wat opmerkelijk is, is dat de doelgroep die ziek is tussen de 20 en 45 jaar oud is, terwijl toch eerst kinderen en ouderen dit zouden moeten oplopen

Ben je bekend met de ziekte van Pfeiffer? krijgen ook meestal mensen in die leeftijdscategorie ipv heel jonge of heel oude mensen.

De leeftijd heeft niet altijd te maken met de vatbaarheid voor bepaalde virussen, de natuur selecteerd ook op andere gronden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Shredder op woensdag 29 april 2009 om 14:46:
Goede film ook, heb hem thuis op 2 videobanden staan!

ik op dvd, boek (de herschreven versie) is ook geweldig
Waarschuw beheerder
Wat ik zo heb begrepen sterven de meesten aan de reactie van je eigen afweersysteem tegen het virus. Aangezien het afweersysteem sterker is bij personen in deze leeftijdscategorie is het dodental hoger.

Tenminste zoiets heb ik ergens gelezen volgens mij.

Misschien moet ik eens gaan slapen, dit houd mij al te lang wakker :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 14:55:
Wat ik zo heb begrepen sterven de meesten aan de reactie van je eigen afweersysteem tegen het virus.

das kut

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 14:51:
Beste is aan het infuus en uitzieken die mensen

En de koorts niet onderdrukken met medicatie(tenzij t niet anders kan)
Koorts onderdrukken leidt tot vermenigvuldigig van het virus dat in de longen zit, waardoor je eerder bezwijkt aan de longontsteling die deze griep kan veroorzaken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 15:12:
En de koorts niet onderdrukken met medicatie(tenzij t niet anders kan)
Koorts onderdrukken leidt tot vermenigvuldigig van het virus dat in de longen zit, waardoor je eerder bezwijkt aan de longontsteling die deze griep kan veroorzaken.

dat laat ik allemaal over aan de artsen die er verstand van hebben.

Lekker zeg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 15:15:
Lekker zeg!

Stopwoordje :O ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 15:15:
dat laat ik allemaal over aan de artsen die er verstand van hebben.

Zijn dat net zo van die geleerden die in 1918 wisten wat goed voor de patiënten was?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 18:58:
Zijn dat net zo van die geleerden die in 1918 wisten wat goed voor de patiënten was?

amfetamine voor concentratie en pruimtabak tegen tandpijn :)

Waarschuw beheerder
World Health Organization raises alert to second-highest level, indicating swine flu nears widespread human infection.
wo 29 apr 2009, 22:19
GENEVE
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft woensdagavond de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Er is nu sprake van alarmfase 5, de laatste fase voordat gesproken kan worden over een pandemie. Dat maakte de voorzitter van de WHO bekend.

Het verhogen van de alarmfase is vooral een signaal aan overheden en de farmaceutische industrie. Volgens de WHO moeten alle landen ter wereld zich klaarmaken voor de uitbraak van een pandemie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
WHO verhoogt alarmfase naar 5
Uitgegeven: 29 april 2009 22:18

GENEVE - Voor de tweede keer in drie dagen tijd heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Woensdagavond besloot de WHO alarmfase 5 uit te roepen, de laatste fase voor daadwerkelijk sprake is van een pandemie.

Volgens voorzitter Margaret Chan ontwikkelt de Mexicaanse griep zich snel.

''Griepvirussen zijn berucht om de snelle mutaties en het onvoorspelbare gedrag.''

Actieplannen

Daarom moeten alle landen ter wereld direct hun actieplannen van de plank halen en aan het werk gaan. De tijd om maatregelen te implementeren voor een pandemie daadwerkelijk uitbreekt is kort, aldus de WHO.

De Mexicaanse griep dook eind vorige week op in Mexico. Daarna verspreidde het virus zich naar de Verenigde Staten en naar Europa. De afgelopen dagen werden steeds meer Europeanen ziek.

Link: http://www.nu.nl/algemeen/1956987/who-verhoogt-alarmfase-naar-5.html

http://www.who.int/en/

http://guvenontour.wordpress.com/2009/04/29/alarmfase-5-voor-nederland/

Waarschuw beheerder
donateur
hoorde gister nog op t nieuws op ned 1 2 of 3 dat t virus minder dodelijk is dan ze daadwerkelijk dachten :/
Waarschuw beheerder
Ondertussen heeft de World Health Organization (WHO) laten weten dat het virus niet langer ingesloten kan worden,

Jullie gaan allemaal dood!

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 08:36:
hoorde gister nog op t nieuws op ned 1 2 of 3 dat t virus minder dodelijk is dan ze daadwerkelijk dachten

Dat is het ook, de Mecicaanse regering heeft gisteren het aantal doden vastgesteld op 2.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 11:32:
Dat is het ook, de Mecicaanse regering heeft gisteren het aantal doden vastgesteld op 2.

okee dan .. ma t blijft creapy

Waarschuw beheerder
zojuist bekend geworden dat er een 3 jarige kind is besmet met het virus meldt Ab Klink op een persconferentie

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 11:44:
okee dan .. ma t blijft creapy

Creapy ja omdat er in de media zo'n ophef wordt gemaakt, als zit in de winter was gebeurd was er lang zo'n ophef niet over geweest, maar nu in het voorjaar :(
Hoeveel mensen sterven er per jaar wel niet aan de griep, en deze verschijnselen zijn niets meer en niets minder dan gewone griep verschijnselen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:09:
Creapy ja omdat er in de media zo'n ophef wordt gemaakt, als zit in de winter was gebeurd was er lang zo'n ophef niet over geweest, maar nu in het voorjaar
Hoeveel mensen sterven er per jaar wel niet aan de griep, en deze verschijnselen zijn niets meer en niets minder dan gewone griep verschijnselen.

ja daar heb je ergens wel gelijk in :yes:
maar vind t dan kut dat ze mensen zo bang maken :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:11:
maar vind t dan kut dat ze mensen zo bang maken

Dat is het ook, als dat virus echt zo erg was geweest had het zich veel sneller moeten verspreiden, maar da's mijn gedachten erachter.
Nederlanders in Mexico maken zich totaal geen zorgen en vinden het ook allemaal maar een opgeblazen bedoeling, de enigste die er nu baat bij hebben zijn bedrijven die dat ' anti' middel verkopen.
Als je hier de griep hebt/krijgt moet je het ook uitzieken, evt. aangevuld met een paracetamol voor de koorts maar verder kun je er niets aan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:16:
de enigste die er nu baat bij hebben zijn bedrijven die dat ' anti' middel verkopen.
Als je hier de griep hebt/krijgt moet je het ook uitzieken, evt. aangevuld met een paracetamol voor de koorts maar verder kun je er niets aan doen

ja dat klopt :yes: heb je gelijk in

Waarschuw beheerder
Dat is het ook, als dat virus echt zo erg was geweest had het zich veel sneller moeten verspreiden, maar da's mijn gedachten erachter.
Nederlanders in Mexico maken zich totaal geen zorgen en vinden het ook allemaal maar een opgeblazen bedoeling, de enigste die er nu baat bij hebben zijn bedrijven die dat ' anti' middel verkopen.

sorry hoor maar wat je zegt slaat dus totaal nergens op maar blijkbaar weet jij er zoveel van!!!!!
en waar jij het vandaan haalt dat nederlanders zich in mexico geen zorgen maken raakt ook kant nog wal :S

verdiep je eens ergens in ipv domweg mee/na te praten zonder dat je ook maar ergens iets van weet!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:21:
en waar jij het vandaan haalt dat nederlanders zich in mexico geen zorgen maken raakt ook kant nog wal

ja das waar door deze ellende ga je je dus zeker wel zorgen maken , zeker omdat t uit mexico vandaan komt !!
sommige maken zich wel zorgen en sommige ni .. althans in de interwieuws dan !!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:21:
waar jij het vandaan haalt dat nederlanders zich in mexico geen zorgen maken raakt ook kant nog wal

verdiep je eens ergens in ipv domweg mee/na te praten zonder dat je ook maar ergens iets van weet!!

Contact met Nederlanders die daar wonen en middenin zitten, en mensen die daar familie hebben wonen
Waarschuw beheerder
Het eerste geval van Mexicaanse griep is in Nederland opgedoken. Dat heeft Minister Ab Klink van Volksgezondheid vandaag bekendgemaakt. Een driejarig meisje dat in Mexico op familiebezoek is geweest, heeft daar waarschijnlijk de griep opgelopen. Het kind en de ouders worden inmiddels behandeld en met het kind gaat het goed.

Bron: Nos http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/15398
Waarschuw beheerder
donateur
Dus nu ook in NL :) was te verwachten.

Waarschuw beheerder
donateur
gatverdammuh :|

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op donderdag 30 april 2009 om 12:31:
Het eerste geval van Mexicaanse griep is in Nederland opgedoken. Dat heeft Minister Ab Klink van Volksgezondheid vandaag bekendgemaakt. Een driejarig meisje dat in Mexico op familiebezoek is geweest, heeft daar waarschijnlijk de griep opgelopen. Het kind en de ouders worden inmiddels behandeld en met het kind gaat het goed.

Wat ik dus niet snap is dat ze het blijkbaar niet nodig vinden de mensen die samen met dat kind in het vliegtuig terug uit Mexico zaten niet op te sporen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:39:
Wat ik dus niet snap is dat ze het blijkbaar niet nodig vinden de mensen die samen met dat kind in het vliegtuig terug uit Mexico zaten niet op te sporen

miss zijn ze er wel mee bezig ..lijkt mij stug dat ze dat ni doen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 12:48:
miss zijn ze er wel mee bezig ..lijkt mij stug dat ze dat ni doen

Mexicaanse griep in Nederland
Uitgegeven: 30 april 2009 12:32
Laatst gewijzigd: 30 april 2009 12:37

ROTTERDAM - Bij een 3-jarig kind in Nederland is Mexicaanse griep vastgesteld. Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft dat donderdagmorgen bekendgemaakt.

Het kind is 27 april met zijn ouders teruggekomen van een familiefeest in Mexico. Het kind en zijn ouders maken het volgens de minister goed.

Artsen houden de gezondheid van mensen uit de directe omgeving van het kind in de gaten. Er worden ook maatregelen genomen om te voorkomen dat de griep zich kan verspreiden.

Klink wil niet bekendmaken of het om een meisje dan wel jongen gaat. Ook de woonplaats van de peuter is niet bekendgemaakt.

Volgens de minister wordt het kind thuis verpleegd. Het wordt niet in isolement gehouden.

Nederland

Het kind is in Nederland ziek geworden. Daarom heeft het volgens de autoriteiten geen zin om de medepassagiers uit het vliegtuig waarmee de familie eind april naar Nederland is gereisd, op te sporen en te onderzoeken op griepverschijnselen.

De kans zou verwaarloosbaar zijn dat het kind anderen tijdens de reis heeft besmet.

www.nu.nl

Waarschuw beheerder
donateur
ook al word je ziek in nederland.. dan nog had je t virus in je lijf vanuit mexico :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 13:01:
ook al word je ziek in nederland.. dan nog had je t virus in je lijf vanuit mexico

Dat bedoel ik, sta er ook niet van te kijken dat we van de week te horen krijgen dat die kleine niet het Mexicaanse virus heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 13:03:
Dat bedoel ik, sta er ook niet van te kijken dat we van de week te horen krijgen dat die kleine niet het Mexicaanse virus heeft.

ik heb echt geen idee .. tis te hopen dat we dat te horen krygen ja
wat ook zo raar is dat ze zeggen dat nederland goed voorbereid s , maar t vaccin
is pas klaar met 3 a 6 maanden :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm voel me niet zo lekker en heb koorts.

Waarschuw beheerder
donateur
lolbroek
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kuch kuch

Waarschuw beheerder
ik heb nu voor de 2e keer in 1,5 week tijd de griep te pakken. voor zover ik weet, is het gewoon de hollandse griep... maar ik blijf voorlopig in mn huiske, hoor. wat me verbaast over deze griep is dat vooral jonge sterke mensen het meest gevaar lopen. meestal zijn kinderen en ouderen de pineut.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 15:59:
ik heb nu voor de 2e keer in 1,5 week tijd

Zie je wel ik zei het toch?
Waarschuw beheerder
Als je hier de griep hebt/krijgt moet je het ook uitzieken, evt. aangevuld met een paracetamol voor de koorts maar verder kun je er niets aan doen.

Heel veel vitamine C tot je nemen, helpt ook :)

Waarschuw beheerder
De Spaanse griep is een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 miljoen tot 100 miljoen doden, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1

Hoewel het de Spaanse griep genoemd wordt, ligt de oorsprong van deze ziekte naar alle waarschijnlijkheid in de Verenigde Staten. Dit nieuwe virus, van het subtype H1N1, heeft uiteindelijk geleid tot de pandemie. Het werd Spaanse griep genoemd, omdat kranten in Spanje, een neutraal land zonder censuur, er het eerst over berichtten.

Het virus vertoonde zich voor het eerst in maart 1918 op de militaire basis Fort Funston in Kansas en verspreidde zich van daaruit naar andere legerbases in de VS. Met het serieus op gang komen van de Amerikaanse troepenzendingen naar Europa, begon het zijn tocht over de aardbol.[bron?] Aanvankelijk was het virus niet dodelijk, maar dat veranderde al snel. In Spanje, waar geen oorlogscensuur bij de media heerste, sloegen de kranten groot alarm toen verschillende mensen aan het virus stierven. De dood trad in na enkele dagen van koortsaanvallen die aan griep deden denken. Zo kreeg het virus zijn nogal misleidende naam. De Spaanse griep begon met hoge koorts, hoesten, spierpijn en keelpijn. Gevolgd door extreme moeheid en flauwtes. Men verloor zoveel energie dat men niet meer kon eten en drinken. De ademhaling werd steeds moeilijker, binnen enkele dagen gevolgd door de dood. De Spaanse griep had de opmerkelijke eigenschap om jonge volwassenen te treffen. Dit in tegenstelling tot echte griepepidemieën, waarbij met name kinderen en senioren de ziekte krijgen en laatstgenoemden de grootste risico’s lopen. In augustus 1918 had de helft van de Amerikaanse soldaten in Europa de ziekte: 43.000 man overleefden het niet (dit is bijna de helft van het aantal Amerikanen dat in Europa stierf: aan het front vielen zo'n 50.000 man). De ziekte sloeg snel over naar andere legerkorpsen, ook de Duitse.

Toen de oorlog in november 1918 eindigde en soldaten terugkeerden naar hun landen, werden ze overal ter wereld feestelijk onthaald. Door deze wereldwijde massabijeenkomsten verspreidde het virus zich als een schokgolf. In de VS stierven 675.000 mensen, in Frankrijk 200.000, in Engeland 400.000, in Nederland 27.000. Enorme klappen werden uitgedeeld in India en Rusland, waar miljoenen stierven. Al met al lijkt het erop dat maar liefst 20% van de toenmalige wereldbevolking besmet raakte. In totaal een half miljard mensen. De meest voorzichtige schattingen komen op 20 tot 40 miljoen doden. En net zo snel als het kwam, verdween het virus ook weer: eind 1919 was het voorbij.

Historici zijn het erover eens dat de Spaanse griep de loop van de geschiedenis wellicht ingrijpend heeft beïnvloed. Zo kreeg de Amerikaanse president Woodrow Wilson de Spaanse griep tijdens de vredesonderhandelingen in Versailles in 1919, maar hij herstelde. Er wordt gesteld dat door zijn afwezigheid bij de besprekingen de eisen aan het verslagen Duitsland strenger waren geworden.

Het meest bevreemdend van de Spaanse griep was de groep mensen waarin de mortaliteit het hoogst was. De gangbare risicogroepen bij de jaarlijkse "gewone" griepgolven zijn ouderen en jonge kinderen. Van dezen vormt de groep ouderen verreweg de grootste risicogroep, waarbij het sterftecijfer als gevolg van de griep het hoogst is. Zuigelingen en peuters tot en met 4 jaar hebben over het algemeen nog antilichamen (immuniteit) overgedragen gekregen van de moeder, voornamelijk door borstvoeding. De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen. Na het onderzoeken van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof, die met het sterkste immuunsysteem. Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reaktie van het immuunsysteem.

Er bestaan tenminste twee theorieën over de oorsprong van het virus.

Sommige onderzoekers nemen aan dat de oorzaak van de griep een gemuteerd varkensvirus uit China was, dat via Chinese spoorwegarbeiders misschien in de VS belandde.

Een tweede theorie is dat het vogelvirus spontaan muteerde in Fort Riley, Kansas. In dit fort fokte men kippen en varkens voor eigen gebruik. Een kok zou besmet kunnen zijn geraakt met het virus, dat vanuit de kippen via de varkens dus bij de mens aankwam. Door mutatie was het virus in staat om besmetting van mens tot mens tot stand te brengen.

In september 2005 zijn microbiologen van het US Armed Forces Institute for Pathology erin geslaagd om het virus opnieuw te maken. Het onderzoek was gebaseerd op viraal RNA uit de long van een soldaat die in 1918 was gestorven. De eiwitmantel van het virus had structuur H1N1.
In Duitsland werd de ziekte aanvankelijk de Vlaamse griep genoemd.
De Spaanse koning Alfonso XIII werd ook ziek en dronk op een gegeven moment een fles Bacardi-rum leeg. De volgende dag was de koorts weg. Sindsdien staat op elke fles Bacardi het Spaanse koninklijk wapenschild afgebeeld.
A.M. de Jong beschrijft in zijn boek Frank van Wezels roemruchte jaren de mobilisatie, en ook de Spaanse griep. De bestrijding met alcoholhoudende drank werpt ook hier zijn vruchten af.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 18:39:
:string = De Spaanse griep is een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 miljoen tot 100 miljoen doden, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1

:string =

:string = Hoewel het de Spaanse griep genoemd wordt, ligt de oorsprong van deze ziekte naar alle waarschijnlijkheid in de Verenigde Staten. Dit nieuwe virus, van het subtype H1N1, heeft uiteindelijk geleid tot de pandemie. Het werd Spaanse griep genoemd, omdat kranten in Spanje, een neutraal land zonder censuur, er het eerst over berichtten

:string = Het virus vertoonde zich voor het eerst in maart 1918 op de militaire basis Fort Funston in Kansas en verspreidde zich van daaruit naar andere legerbases in de VS. Met het serieus op gang komen van de Amerikaanse troepenzendingen naar Europa, begon het zijn tocht over de aardbol.[bron?] Aanvankelijk was het virus niet dodelijk, maar dat veranderde al snel. In Spanje, waar geen oorlogscensuur bij de media heerste, sloegen de kranten groot alarm toen verschillende mensen aan het virus stierven. De dood trad in na enkele dagen van koortsaanvallen die aan griep deden denken. Zo kreeg het virus zijn nogal misleidende naam. De Spaanse griep begon met hoge koorts, hoesten, spierpijn en keelpijn. Gevolgd door extreme moeheid en flauwtes. Men verloor zoveel energie dat men niet meer kon eten en drinken. De ademhaling werd steeds moeilijker, binnen enkele dagen gevolgd door de dood. De Spaanse griep had de opmerkelijke eigenschap om jonge volwassenen te treffen. Dit in tegenstelling tot echte griepepidemieën, waarbij met name kinderen en senioren de ziekte krijgen en laatstgenoemden de grootste risico’s lopen. In augustus 1918 had de helft van de Amerikaanse soldaten in Europa de ziekte: 43.000 man overleefden het niet (dit is bijna de helft van het aantal Amerikanen dat in Europa stierf: aan het front vielen zo'n 50.000 man). De ziekte sloeg snel over naar andere legerkorpsen, ook de Duitse.

:string = Toen de oorlog in november 1918 eindigde en soldaten terugkeerden naar hun landen, werden ze overal ter wereld feestelijk onthaald. Door deze wereldwijde massabijeenkomsten verspreidde het virus zich als een schokgolf. In de VS stierven 675.000 mensen, in Frankrijk 200.000, in Engeland 400.000, in Nederland 27.000. Enorme klappen werden uitgedeeld in India en Rusland, waar miljoenen stierven. Al met al lijkt het erop dat maar liefst 20% van de toenmalige wereldbevolking besmet raakte. In totaal een half miljard mensen. De meest voorzichtige schattingen komen op 20 tot 40 miljoen doden. En net zo snel als het kwam, verdween het virus ook weer: eind 1919 was het voorbij.

:string = Historici zijn het erover eens dat de Spaanse griep de loop van de geschiedenis wellicht ingrijpend heeft beïnvloed. Zo kreeg de Amerikaanse president Woodrow Wilson de Spaanse griep tijdens de vredesonderhandelingen in Versailles in 1919, maar hij herstelde. Er wordt gesteld dat door zijn afwezigheid bij de besprekingen de eisen aan het verslagen Duitsland strenger waren geworden.

:string

Is ook nie gek dat je griep oploopt als je de hele tijd in string rondloopt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 18:41:
Is ook nie gek dat je griep oploopt als je de hele tijd in string rondloopt

:roflol: :x

Waarschuw beheerder

gecorigeerd

Waarschuw beheerder
donateur

http://healthmap.org/swineflu

op deze pagina zie je het aantal besmette mensen in de wereld.
Gister stond de teller op 536, vanmorgen op 830 en vanaaf op 1100 nogwat.

Hoezo niet snel verspreiden?
Waarschuw beheerder
ze kenne beter in ned. alvast een beetje gaan voor bereiden

Waarschuw beheerder
donateur
vind het maar eng

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 22:04:
op deze pagina zie je het aantal besmette mensen in de wereld.
Gister stond de teller op 536, vanmorgen op 830 en vanaaf op 1100 nogwat.

Hoezo niet snel verspreiden?

Noem ik niet snel nee, wel eens over nagedacht over hoeveel inwoners wereldwijd het gaat?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 22:13:
vind het maar eng

Ik niet

Waarschuw beheerder
Ik ook niet, als ik zo lees nu dat er ''maar'' 2 doden zijn gevallen ipv 150/200 ? en het virus niet dodelijk is, want tsja die 2 kunnen ook gewoon ergens anders dood door gegaan zijn. en hadden misschien al een ziekte.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 07:40:
ipv 150/200

En ook al zouden het er zoveel zijn, heel erg maar over wat voor percentage spreek je dan, in de USA sterven jaarlijks 10 duizenden mensen aan de griep en daar wordt geen ophef over gemaakt :(
===========================================================================

Pandemie of een 'CNN-virus'?
donderdag 30 april 2009 |

Onder virologen uit binnen- en buitenland is een discussie losgebarsten over de ernst en de impact van het Mexicaanse griepvirus.

Is het huidige aantal zieken en doden slechts het begin? Stevenen we af op een pandemie met wereldwijd duizenden zieken en doden? Of is het een storm in een glas water?

Hoogleraar Medische Microbiologie Huub Schellekens van de Universiteit Utrecht is sterk geneigd tot het laatste. Hij heeft het al ironisch over het 'CNN-virus'. "De uitbraak wordt uitvergroot door de media, maar verschilt in niets van een klassiek influenzavirus." Volgens Schellekens zal het Mexicaanse virus terugkomen in de jaarlijkse seizoensgriep, komende winter. Maar ook dat is volkomen normaal, betoogt hij. "Tegen die tijd is er ook gewoon een vaccin voor, in de griepprik."

Ook de Duitse viroloog Detlev Krüger vindt de Mexicaanse griep niets nieuws onder de zon. Dat de genen van influenza tussen vogels, varkens én mensen circuleren is altijd zo geweest, zegt hij tegenover Duitse media. Zo ontstaan nieuwe typen griep. Van de Mexicaanse griep heeft de wereldbevolking weinig te duchten, stelt hij. "Deze griep gaat weliswaar sneller van mens tot mens over dan de al langer bekende vogelgriep, maar die laatste ziekte heeft een veel ernstiger verloop, met meer sterfgevallen. Bijna 50 procent van de mensen die vogelgriep krijgen, overlijdt."

De hoogleraar aan de Humboldt- universiteit in Berlijn vindt het onbegrijpelijk dat over de Mexicaanse griep nu zoveel ophef is, terwijl een normale seizoensgriep veel meer levens eist. Wel houdt hij het voor mogelijk dat de Mexicaanse griep muteert en er alsnog een agressief virus ontstaat.

Andere virologen vinden het volkomen terecht dat de Wereldgezondheidsorganisatie WHO en overheden groot alarm slaan.

"Ik weet niet over welke specifieke deskundigheid iemand als professor Schellekens beschikt om dit soort uitspraken te doen", zegt voorzitter Gijs Ruijs van de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie.

"Virologie is niet zijn core business. De deskundigen in Nederland zijn verenigd in het Outbreak Management Team. Daar zitten de mensen die het beste weten waar we op dit moment mee te maken hebben." Ruijs maakt zelf deel uit van dat deskundigenteam.

Viroloog Ab Osterhaus van het Rotterdams Erasmus Medisch Centrum zei dinsdag al dat de Nederlandse regering alvast vaccins moet bestellen tegen Mexicaanse griep. Op dit moment is alleen het virusremmende middel Tamiflu beschikbaar. Osterhaus denkt niet dat de ziekte buiten Mexico milder zal verlopen dan in Mexico, zoals veel wordt verondersteld. "Dat heeft vooral met de aantallen zieke mensen te maken. In Mexico zijn al veel meer zieken dan in de VS, dus het is logisch dat in Mexico ook meer doden zijn gevallen."

BN de Stem
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Met menig griep epidemie van de laatste decennia stierven er meer mensen aan het vaccin dan aan de griep zelf.

damn wat ben jij dom

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 07:32:
Ik niet

want?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 07:47:
Hij heeft het al ironisch over het 'CNN-virus'. "De uitbraak wordt uitvergroot door de media, maar verschilt in niets van een klassiek influenzavirus."

Volgens de wetenschappers is het Mexicaanse virus zeer ongewoon, en lijkt de samenstelling het resultaat van genensplitsing. De griep bevat elementen van vogelgriep, twee vormen van menselijke griep, en verschillende varianten van varkensgriep.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 07:40:
Ik ook niet, als ik zo lees nu dat er ''maar'' 2 doden zijn gevallen ipv 150/200 ? en het virus niet dodelijk is, want tsja die 2 kunnen ook gewoon ergens anders dood door gegaan zijn. en hadden misschien al een ziekte.

Men vergeet dat als dit een herhaling is van de 1918-flu, dat er dan velen zullen sterven door de 2e golf die z'n kop opsteekt tijdens het "gewone" griepseizoen.
Dus aan het eind van het jaar.

Daarom is er groot alarm geslagen. De huidige griepgolf is nog maar een begin en heeft nu al alle tekenen van de spaanse griep.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:57:
1918

toen waste bijna niemand hun handen, laat staan al de medicijnen en tech wat we nu hebben :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:57:
de spaanse griep

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

het kwam van amerikaanse soldaten, en brachten het naar europa tijdens wo1, en het werd pas massaal toen ze terug gingen om feest tevieren

de amerikaanse president werd ook ziek, en daardoor werd duitsland harder genaaid door versaille en daarom kwam er wo2 ;)

"In totaal een half miljard mensen. De meest voorzichtige schattingen komen op 20 tot 40 miljoen doden."

maar 5-10% kans dat je er aan dood gaat als je het krijgt, valt best mee...

oja het heet geen varkens griep meer omdat de amerikaanse varkens lobby heeft geprotesteerd :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
"De Spaanse koning Alfonso XIII werd ook ziek en dronk op een gegeven moment een fles Bacardi-rum leeg. De volgende dag was de koorts weg. Sindsdien staat op elke fles Bacardi het Spaanse koninklijk wapenschild afgebeeld.

A.M. de Jong beschrijft in zijn boek Frank van Wezels roemruchte jaren de mobilisatie, en ook de Spaanse griep. De bestrijding met alcoholhoudende drank werpt ook hier zijn vruchten af."

ooo ik snap hem al

"Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reactie van het immuunsysteem"

alcohol verlaagd je immuunsysteem (algemeen bekend) en dus daarom kun je niet dood gaan
dus flink zuipen als je ziek wordt

ik voorspel dus dat er meer doden zullen vallen in landen waar ze niet drinken (waarom vertellen ze ons dit niet, ben toch niet de enige die n verband ziet)
burka is ook n goed nies masker, dus vrouwen zullen daar minder snel eraan gaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 april 2009 om 18:39:
20 miljoen tot 100 miljoen doden

Zit nog wel een beetje verschil in...
Waarschuw beheerder
er zullen weinig doden vallen in nl want bijna iedereen van 20 tot 40 jaar zit hier aan de drank of drugs, de rest moet veel paracetamol slikken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:45:
Volgens de wetenschappers is het Mexicaanse virus zeer ongewoon, en lijkt de samenstelling het resultaat van genensplitsing. De griep bevat elementen van vogelgriep, twee vormen van menselijke griep, en verschillende varianten van varkensgriep.

Dat kan allemaal best we zijn maar dat wilt niet zeggen dat het een gevaarlijk virus is, alleen al in Mexico City reizen een paar miljoen mensen per dag met de metro dus dan zou je toch zeggen als je een beetje logisch na kunt denken dat er toch veel meer besmettingen zouden moeten zijn dat tot nu toe, ik blijf bij mijn gevoel en dat is een storm in een glas water.
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 1 mei 2009 om 11:18:
er zullen weinig doden vallen in nl want bijna iedereen van 20 tot 40 jaar zit hier aan de drank of drugs, de rest moet veel paracetamol slikken

Dan hoor ik bij de rest, slik mijn uit Mexico meegebrachte Ibuprofen 800 mg wel :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 11:56:
mijn uit Mexico meegebrachte

"haalt gun"

niets persoonlijks :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 1 mei 2009 om 12:02:
"haalt gun"

niets persoonlijks

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 11:56:
alleen al in Mexico City reizen een paar miljoen mensen per dag met de metro dus dan zou je toch zeggen als je een beetje logisch na kunt denken dat er toch veel meer besmettingen zouden moeten zijn dat tot nu toe, ik blijf bij mijn gevoel en dat is een storm in een glas water

http://www.prisonplanet.com/images/april2009/300409email1a1.jpg

Blijf jij maar denken dat het een storm in een glas water is.
Ik denk eerder dat ze niet alles vertellen.
Als ze de werkelijke cijfers bekend maken kan dit lijden tot massa-hysterie en dat is minstens zo gevaarlijk.

BTW:
Hoeveel mensen krijgen de mexicaanse griep en overleven dit, maar weten niet dat ze de mexicaanse griep te pakken hadden?

de 1e zaak van H1N1 was nl al in Maart van dit jaar...en NIET in Mexico
http://www.centraalinternet.nl/weblog/mexicaanse-griep-komt-niet-uit-mexico-maar-uit-californie-vs
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mexico-stad - De Mexicaanse griep is een complot veroorzaakt door een door mensen gefabriceerd pathogeen. Dat is een ziekteverwekker van bioliogische oorsprong. Een Amerikaanse onderzoeksjournalist beweert dat een belangrijke wetenschapper gelieerd aan de VN hem dat heeft verteld.

Volgens Wayne Madsen is de Mexicaanse griep ontwikkeld voor militaire doeleinden. Mogelijk ontaardt het riskante virus in een wereldwijde pandemie met catrastrofale consequenties voor de wereldeconomie, internationale handel en verkeer.

Madsen zegt in de Canadian dat zijn bron bevestigd wordt door een tweede.

Het aantal doden door de Mexicaanse griep is inmiddels gestegen naar twaalf. De slachtoffers behoorden tot de groep van inmiddels 260 bevestigde geïnfecteerden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3823884/___Mexicaanse_griep_is_een_complot___.html?p=9,1

Waarschuw beheerder
:gaap:

dat hele virus, zelfs de ernstige variant, heeft een mortality rate van slechts 5-10%

De meeste doden bij een grieppandemie vielen altijd als gevolg van complicaties zoals longontsteking, die nu heel goed te behandelen zijn. Aandacht om NIKS :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 02:03:
dat hele virus

De regering zal nu extra maatregelen treffen. Te denken valt onder meer aan het bombarderen van besmette gebieden, het preventief ruimen van jongvolwassenen en het verbranden van lijken. *Uche

Verder is blinde paniek, hoesten, en varkens neuken overal verboden behalve in brabant.

Waarschuw beheerder
Alarmfase 5
VIJFFFFFF
We gaan allemaal...allemaal...we gaan...gaan we...dood?

Heeft u al een noodpakket ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 07:32:
Alarmfase 5
VIJFFFFFF
We gaan allemaal...allemaal...we gaan...gaan we...dood?

Zo dan, doe eens ff niet zo druk op de vroege ochtend :o

Alleen zit nu een bekende van mij in Mexico vanwege zn wereldreis, morgen gaat ie naar Miami, maar ik hoop dat ie in orde is :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 07:50:
Zo dan, doe eens ff niet zo druk op de vroege ochtend

Nou ja zeg! Ik wil alleen maar helpen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 08:00:
Nou ja zeg! Ik wil alleen maar helpen.

Oh, dat is lief van je :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 07:50:
Alleen zit nu een bekende van mij in Mexico vanwege zn wereldreis

Ik hoorde op de radio dat Schiphol het niet nodig vond om mensen die terugkwamen uit Mexico te controlleren op deze ziekte. Teveel werk, moeite en kosten enzo. Dus hij kan gewoon terug komen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 08:13:
Dus hij kan gewoon terug komen.

Die blijft nog een tijdje in de V.S. rondtouren, laat m maar lekker van zn wereldreis genieten :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 02:03:
De meeste doden bij een grieppandemie vielen altijd als gevolg van complicaties zoals longontsteking, die nu heel goed te behandelen zijn. Aandacht om NIKS

(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 08:14:
laat m maar lekker van zn wereldreis genieten

Zo is dat! Gelullig is het allemaal niet zo besmettelijk. Als iemand niest moet het haast wel recht in je gezicht op 10cm afstand en met consumptie zijn. Bij niezen op 1 a 1,5m afstand is besmettinggevaar al vrijwel 0. Deze griep wordt overgedragen door deurklinken en handengeven.

Niezende mensen houden gelukkig bijna altijd hun hand voor de mond. Hij moet alleen ff opletten met deurklinken e.d. daar kan het virus enkele uren op overleven.

;)
Waarschuw beheerder
Zuid-Koreaanse non besmet met Mexicaanse griep

SEOUL - Een 51-jarige non uit Zuid-Korea is besmet met de Mexicaanse griep. Dat heeft het Koreaanse Centrum voor Ziektebestrijding (KCDCP) zaterdag bekendgemaakt. De vrouw was onlangs in Mexico, waar de ziekte uitbrak.
De patiënte maakt het goed en wordt vermoedelijk maandag uit het ziekenhuis ontslagen. Mogelijk heeft de vrouw het H1N1-virus overgedragen aan een andere non, aldus het KCDCP.
Eerder was de Mexicaanse griep al van mens op mens overgegaan in Spanje. Als ook in Zuid-Korea een patiënt een ander blijkt te hebben besmet, wordt de kans groot dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de ziekte officieel uitroept tot een pandemie, een wereldwijde epidemie. Dat gebeurt als een virus niet alleen in het land van oorsprong, in dit geval Mexico, overgaat van mens op mens, maar ook in andere regio's.
Volgens een woordvoerder van het Witte Huis besluit de WHO mogelijk in de komende dagen de alarmfase te verhogen naar het hoogste niveau, fase 6.

Bron: http://www.ad.nl/diagnose/3190005/ZuidKoreaanse_non_besmet_met_Mexicaanse_griep.html

Zelfs nonnen kunnen het krijgen. En op naar Alarmfase 6.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 08:20:
Gelullig is het allemaal niet zo besmettelijk.

De media maakt er veel te veel ophef over..

Waarschuw beheerder
laten weten dat het virus niet langer ingesloten kan worden, en daarmee een wereldwijd probleem is

Het lijkt er door de snelle verspreiding op dat het virus hoogst besmettelijk is.

E wordt nu onderzocht hoe groot de kans op besmetting is,

Nu pas :/ !!!

GodverdeGodver , pas wanneer er zieken komen en doden zijn komen er maatregelen in ons land... niet dat ik bang ben ofzo :) maar ; Tis toch Fokking niet normaal ?!! :rot:

Waarschuw beheerder
Hehe, na Vogelgriep en SARS zullen wij toch een massa dodende pandemie krijgen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 08:37:
De media maakt er veel te veel ophef over..

:yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 09:29:
Nu pas !!!

GodverdeGodver , pas wanneer er zieken komen en doden zijn komen er maatregelen in ons land... niet dat ik bang ben ofzo maar ; Tis toch Fokking niet normaal ?!!

Denk nu eens na, in Mexico nog geen 400 gevallen op een bevolking van meer dan 100 miljoen mensen, in Mexico City reizen dagelijks een paar miljoen mensen en dan zou je toch veel meer besmettingen moeten hebben dan dat nu het geval is.
Doe je ook zo paniekerig als er hier een griep heerst, die meer slachtoffers eist op jaarbasis dan dat er tot nu toe zijn geweest door de Mexicaanse griep.
Die kleine in Nederland was binnen een paar dagen weer goed opgeknapt, zegt toch genoeg
Waarschuw beheerder
Kuch kuch kuch....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 10:27:
Hehe, na Vogelgriep en SARS zullen wij toch een massa dodende pandemie krijgen?

Is niet meer van deze tijd. Een virus dat te dodelijk is, zoals ebola, brandt zijn eigen infectiehaard op, voor het over de wereld verspreid wordt. En een relatief milde ziekte zoals griep (waar zelfs bij een ernstige vorm, zoals de Spaanse Griep, 90% het overleeft) doodt relatief weinig mensen, maar verspreidt zich wel overal.

Als je echter na gaat waarom die virussen zoals de Spaanse Griep (die van dezelfde stam komt als de Mexicogriep) zoveel dood en verderf zaaiden tijdens de laatste pandemie in 1918, dan zie je 2 dingen:

- auto-immuunrespons (gezonde mensen sterven vooral, eigen afweer valt hun lichaam aan ipv het virus)
- complicaties, bij zwakke mensen (longontsteking, komt vaak genoeg ook als complicatie bij gewone griep voor)

Gevolg 1 is enigszins te counteren met ontstekingsremmers zoals Prednison, heel nasty goedje maar het brandt infecties weg en verzwakt je auto-immuunrespons, en gevolg 2 heb je sowieso amper last meer van. Iemand die in 1918 longontsteking kreeg, had grote kans om te sterven.

Nu is er antibiotica, en is de kans om longontsteking te overleven, meer dan 95%.

Het zal wel niet zo'n vaart lopen, te meer ook omdat de wereld veel kleiner is nu, in 5 minuten kunnen ze inspelen op iets dat 20.000km verderop gebeurt. Dat was in vroeger tijden wel anders.

Ik verwacht geen massasterfte :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 11:24:
Ik verwacht geen massasterfte

Het zou anders niet verkeerd zijn als de bezem er eens goed doorheen zou gaan.

Kuch kuch....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 11:43:
als de bezem er eens goed doorheen zou gaan.

Een infectieziekte waarbij juist de sterkeren sterven lijkt me geen goed idee. Beter gebeurt het doormiddel van een SOA, zijn allemaal die bati boiis en breezersletjes de sjaak, terwijl de nette mensen stuk minder kans lopen :P
Waarschuw beheerder
:lol: Sletjes die langs de weg dansen gaan ook dood.

Waarschuw beheerder
Is niet meer van deze tijd. Een virus dat te dodelijk is, zoals ebola, brandt zijn eigen infectiehaard op, voor het over de wereld verspreid wordt.

Ach, gelukkig heb je HIV nog :X

Waarschuw beheerder
donateur
Gevaarlijke variant van de gekke kippenziekte in Pakistan
door admin
De wereldgezondheidsorganisatie meld dat in Pakistan is gebeurt waar velen al bang voor waren. De vogelgriep is gemuteerd en er zijn gevallen gevonden waarbij het overslaat van mens tot mens.

Twee broers zijn omgekomen door de ziekte, de WHO meld dat zij stappen hebben ondernomen om te proberen toekomstige besmettingen en doden te voorkomen.
Het noord-westen en zuiden van Pakistan werden vorig jaar opgeschikt door gevallen van de vogelgriep. Als gevolg daarvan werden duizenden kippen afgemaakt en verbrand.

Een zekere doctor Mukhtiar Zaman Afridi van de carantaine afdeling voor vogelgriep patienten vertelde de BBC dat een werknemer werkzaam bij een kippenslachterij de vogelgriep had opgelopen en de ziekte vervolgens had doorgegeven aan zijn familieleden. Hoewel hij zelf van de ziekte herstelde zijn twee van zijn broers er wel aan overleden.
Laboratoriums in Egypte hebben door genetisch onderzoek kunnen vaststellen dat de ziekte van mens naar mens is overgesprongen. De ziekte is gelukkig niet verder de gemeenschap in gegaan.
Het noord-westen van Pakistan waar deze mannen woonden herbergt 85 procent van alle kippenboerderijen in heel Pakistan. De potentie is er dus om een een grote uitbraak van de vogelgriep mogelijk te maken.

http://www.commentaarophetnieuws.nl/gevaarlijke-variant-van-de-gekke-kippenziekte-in-pakistan/

griep nr 2????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 11:44:
terwijl de nette mensen stuk minder kans lopen

vet slimme opmerking, iedereen weet dat nette mensen geen SOA's krijgen...

:rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nederlands virus van Mexicaanse afkomst

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 18:05:
vet slimme opmerking, iedereen weet dat nette mensen geen SOA's krijgen...

Net zoals gereformeerde meisjes geen HPV-vaccins hoeven te halen, want die krijgen geen baarmoederhalskanker, als ze maarnetjes maagd blijven tot aan hun huwelijk :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Grieperdepiep
Hoera
Waarschuw beheerder
Mexicogriep verspreidt zich in VS

(Novum/AP) - De Mexicaanse griep heeft zich in de Verenigde Staten verder uitgebreid. De ziekte is nu al in 44 van de vijftig staten vastgesteld. Het aantal bevestigde gevallen is gestegen tot 2532, meldde het centrum voor ziektenbeheersing CDC zondag.

Dat zijn er rond de negenhonderd meer dan in Mexico, waar het virus het eerst de kop opstak en met 48 de meeste doden zijn gevallen. In de VS zijn tot nog toe drie sterfgevallen aan de griep toegeschreven. Volgens het CDC heeft maar tien procent van de patiënten in de VS het griepvirus tijdens een bezoek aan Mexico opgelopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Begint er steeds meer op te lijken dat de griep niet in Mexico maar in de USA is ontstaan

Waarschuw beheerder
donateur
er is ook altyd wat met de usa :/
Waarschuw beheerder
*kuck kuch* *hoest hoest*

Zo, dat was me een weekendje Centerparcs wel :D !

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben sinds gister grieperig... wie mag ik in z'n gezicht komen hoesten? (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 mei 2009 om 20:36:
wie mag ik in z'n gezicht komen hoesten?

Rokershoestje :P ?

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ik rook niet... dus 100% roggel en 0% teer. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 15:13:
Nee, ik rook niet... dus 100% roggel en 0% teer. B)

Better dan Roggel en Neer in je strot :P !

Waarschuw beheerder
dat cruise schip ouwe :O

ghost ship 2009

is ook al in Amsterdam opgedoken nu dat virus .. dammmnnnnnnn
Waarschuw beheerder
donateur
ach waar maak je je durk om :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 18:05:
iedereen weet dat nette mensen geen SOA's krijgen...

nette mensen neuken niet met iedereen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 17:40:
dat de griep niet in Mexico maar in de USA is ontstaan

spaanse griep is ontstaan in de usa, en kwam hier door WO1
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ebola

Dat is pas een respectabel virus (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Eerste dode door Mexicaanse griep in België

In België is voor het eerst iemand overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. De autoriteiten hebben dat vandaag bekendgemaakt, aldus de Vlaamse publieke omroep VRT.

Het gaat om een vrouw van in de dertig uit de provincie Antwerpen. Ze kreeg de eerste symptomen van de ziekte, een dubbele longontsteking, anderhalve week geleden. In totaal zijn in België 126 mensen besmet met de Mexicaanse griep.

bron fok.nl

:(

RIP(F)

Ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan met het virus in het najaar..
En in welke mate het virus zal gaan muteren..

Bij de spaanse griep was er ook eerst een "milde golf" waarbij relatief weinig doden vielen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Infecties in NL: 517 gaat snel :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 31 juli 2009 om 13:48:
En in welke mate het virus zal gaan muteren..

Moest vandaag eff Tamiflu bestellen.
Maar volgens de dokter die met instructies erbij gaf is het verloop van de ziekte vrij meld en lijkt het virus steeds minder agressief te worden omdat de agressive variant minder kans heeft om zich te verspreiden.
Naja dat was de strekking in een notendop.
Maar het gevaar is nog niet helemaal geweken. Maar echt super dodelijk is de ziekte niet.
Waarschuw beheerder
Hoe lang kan zo'n griepvirus nou eigenlijk rondwaren???
Normaal gesproken krijgt iedereen in de koude maanden griep,nu is het al een paar maanden aan de gang en het is steeds warm.
Terwijl een griepvirus de beste kans maakt als het koud is,waneer is het weer over?
Als iedereen eenmaal de griep gehad heeft ofzo?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 16:47:
Moest vandaag eff Tamiflu bestellen.

Ja las dat Tamiflu in GB gewoon vrij verkrijgbaar is :|

"Massale verspreiding Tamiflu maakt Mexicaanse griep resistent"

Maar volgens expert Peter Dunnill is het slechts een kwestie van tijd voor de Mexicaanse griep resistent wordt. "Ik vrees dat we al te ver zijn gegaan met Tamiflu, we kunnen het niet meer voorkomen."

zie: http://www.hln.be/hln/nl/4311/Mexicaanse-griep/article/detail/947041/2009/07/28/Massale-verspreiding-Tamiflu-maakt-Mexicaanse-griep-resistent.dhtml

Uitspraak van Jim Beam op vrijdag 31 juli 2009 om 18:14:
Hoe lang kan zo'n griepvirus nou eigenlijk rondwaren???
Normaal gesproken krijgt iedereen in de koude maanden griep,nu is het al een paar maanden aan de gang en het is steeds warm.
Terwijl een griepvirus de beste kans maakt als het koud is,waneer is het weer over?
Als iedereen eenmaal de griep gehad heeft ofzo?

Zover mij bekend is verwacht men dat het aantal griep gevallen in het najaar fors zal gaan toenemen..
I.c.m. het feit dat het virus dan al de voldoende tijd heeft gehad om te muteren/resistent te worden, ben ik zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken..
Wat ik me ook afvraag, als het virus muteert, is het vaccin dat nu ontwikkeld wordt dan wel zinvol?
Even los van de mogelijke bijwerkingen (op de lange termijn) van dit (nieuw) vaccin..

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 16:47:
en lijkt het virus steeds minder agressief te worden omdat de agressive variant minder kans heeft om zich te verspreiden.

Hoop dat die arts gelijk heeft(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
griepvirus> nah
buitenlanders, das het probleem, zijn der meer van dan mensen uit je eigen land, en dat geld voor elke wereldburger... :[ maw, waar maakt men zich druk om :p
Waarschuw beheerder
Vriendin van mijn moeder + diens zoon hebben de griep :)

Beter nu dan in het najaar zou ik zo zeggen :D
Waarschuw beheerder
[img width=300 height=300 cacheid=0010b1b9002dccddb60e291a1a028af458]http://cotocrew.files.wordpress.com/2009/06/dibari-fema-flu-trooper.jpg?w=300&h=300[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Eerste dode in Nederland door Mexicaanse Griep

AMSTERDAM - In Nederland is een 17-jarige jongen overleden aan de Mexicaanse griep. Hij is het eerste dodelijke slachtoffer in ons land van deze griepvariant.
© Gezondheidsnet

De tiener was al ernstig ziek toen hij de griep erbij kreeg. Hij overleed in de nacht van maandag op dinsdag. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bekend.

Op verzoek van de familie en om privacyredenen doet het RIVM geen nadere mededelingen over het slachtoffer.
bron nu.nl

Heftig:(

RIP (F)

Waarschuw beheerder
DEN HAAG (ANP) - Minister Ab Klink van Volksgezondheid verspreidt nog deze week de virusremmer Tamiflu bij alle apotheken. Dat maakte het ministerie dinsdag bekend. Dat betekent dat mensen die de Mexicaanse griep hebben opgelopen of van wie dat wordt vermoed, met een recept van de huisarts het middel gratis kunnen krijgen.

Tot op heden moeten mensen die via een recept van de huisarts Tamiflu ophalen, daarvoor een paar tientjes betalen. Het ministerie bekijkt nog of er een vergoeding komt voor deze groep mensen

Waarschuw beheerder
di 04 aug 2009, 14:44 Mexicaanse griep muteert
LA JOLLA
Amerikaanse gezondheidsdiensten hebben een mutatie van de Mexicaanse griep aangetroffen die resistent is voor virusremmer Tamiflu. Een aantal patiënten op de grens tussen Mexico en de VS, waar het H1N1-virus ook voor het eerst opdook, reageerde niet op de medicijnen. Dat meldde de regionale gezondheidsorganisatie PAHO maandagavond laat.

Volgens de kenners van PAHO komt de resistentie doordat Tamilflu te veel gebruikt wordt. „In de VS moet Tamiflu worden voorgeschreven door een arts. Maar in Mexico en Canada is het vrij verkrijgbaar en wordt het ingenomen bij de eerste nies. Als het dan echt nodig is, werkt het niet meer”, aldus een woordvoerder van PAHO. Andere medicijnen zouden nog wel geholpen hebben tegen de Mexicaanse griep.

Het griepvirus staat erom bekend snel te muteren. Dat is vooral vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus, omdat de werking daarvan kan verminderen als het virus zich aanpast.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 18:10:
Andere medicijnen zouden nog wel geholpen hebben tegen de Mexicaanse griep.

nou probleem opgelost dan toch. tamiflu wegpleuren en een doossie andere troep halen.
Waarschuw beheerder
donateur
Mexicaanse griep muteert

Ja dat viel te verwachten, had het alleen niet zo snel verwacht, ma goed als mensen
bij de eerste nies

al aan de tamiflu gaan, dan is dit een logisch gevolg..
Kan er ook echt niet bij dat tamiflu in sommige landen vrij verkrijgbaar is:|
En idd ook erg
vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus, omdat de werking daarvan kan verminderen als het virus zich aanpast

Gaat lekker met dat vaccin..
Ben benieuwd hoeveel % van de bevolking zich uiteindelijk zal laten vaccineren..
Ik ben er nog niet uit iig..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op donderdag 18 juni 2009 om 22:10:
ach waar maak je je durk om

Ik maak m,n durk nooit...
Waarschuw beheerder
Er is in nederland al 1 dode gevallen met die mexicaanse griep:(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HardstyleChick1908 op dinsdag 4 augustus 2009 om 20:08:
Er is in nederland al 1 dode gevallen met die mexicaanse griep

Die is niet aan de griep overleden, die was al ernstig ziek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 07:01:

Klopt, aan gevolgen van een longontsteking overleden ook.. wat bij de meeste griepdoden het geval is. Maar dit is natuurlijk de Mexicaanse griep he, daar moeten we ophef over maken :jaja: :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 07:01:

ik las namelijk op internet,dat die jongen aan de mexicaanse griep is overleden.
vandaar dat ik het zei.
Waarschuw beheerder
donateur
Mja, men zegt dat hij ernstig ziek was, maar hij heeft de besmetting wel in het buitenland opgelopen..
bij ernstig ziek stel ik me iemand voor die al een langer ziekbed heeft, of bijv zwaar gehandicapt is, maar niet iemand die pasgeleden nog op vakantie is geweest...

Ik ben niet bang, maar vrees wel dat de mensen die er nu zo laconiek over doen, binnen een aantal weken/maanden ongelijk gaan krijgen..
Virus muteert, tamiflu die steeds minder goed werkt..:/
Dadelijk in het najaar komt de klap vrees ik..
Waarschuw beheerder
donateur
In GB is men trouwens al gestopt met het testen.. Met griepverschijnselen word je daar behandeld als besmet zijnde..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op woensdag 5 augustus 2009 om 12:58:
Mja, men zegt dat hij ernstig ziek was, maar hij heeft de besmetting wel in het buitenland opgelopen..
bij ernstig ziek stel ik me iemand voor die al een langer ziekbed heeft, of bijv zwaar gehandicapt is, maar niet iemand die pasgeleden nog op vakantie is geweest...

Waarom zou iemand die ernstig ziek is ( opgegeven door kanker of iets dergelijks) niet meer op vakantie kunnen gaan?
Uitspraak van Mel B) op woensdag 5 augustus 2009 om 12:58:
Ik ben niet bang, maar vrees wel dat de mensen die er nu zo laconiek over doen, binnen een aantal weken/maanden ongelijk gaan krijgen..
Virus muteert, tamiflu die steeds minder goed werkt..

Ik ben zeker niet laconiek maar gebruik mijn gezonde verstand en laat me niet gek maken door de media/farma maffia.
Half miljoen mensen sterven er minimaal jaarlijks wereldwijd aan de 'gewone' griep.
Tamiflu wordt gebruikt maar zoals gisteren de woordvoerder vsn het RIVM al op tv zei men is daar niet 100% zeker van dat het werkt, en daar zitten ook nog eens hele nare bijwerkingen aan.
Reactie op het net gelezen van een echtpaar dat ook de griep had, hij heeft geen Tamiflu genomen en knapte na een paar dagen op en zij heeft het wel genomen en kampt nu 5 weken later nog met de bijwerkingen van dat spul waaronder een beschadigde maagwand :(
In mijn lijf iig geen gif en zeker geen vaccin waarvan men totaal niet weet of het wel gaat werken en wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 14:01:
Waarom zou iemand die ernstig ziek is ( opgegeven door kanker of iets dergelijks) niet meer op vakantie kunnen gaan?

Ja daar zit wel wat in:)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 14:01:
Ik ben zeker niet laconiek maar gebruik mijn gezonde verstand en laat me niet gek maken door de media/farma maffia.
Half miljoen mensen sterven er minimaal jaarlijks wereldwijd aan de 'gewone' griep.
Tamiflu wordt gebruikt maar zoals gisteren de woordvoerder vsn het RIVM al op tv zei men is daar niet 100% zeker van dat het werkt, en daar zitten ook nog eens hele nare bijwerkingen aan.
Reactie op het net gelezen van een echtpaar dat ook de griep had, hij heeft geen Tamiflu genomen en knapte na een paar dagen op en zij heeft het wel genomen en kampt nu 5 weken later nog met de bijwerkingen van dat spul waaronder een beschadigde maagwand :(
In mijn lijf iig geen gif en zeker geen vaccin waarvan men totaal niet weet of het wel gaat werken en wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn.

Ja gister op het nieuws werd ook aangegeven dat het virus idd milder is dan men in eerste instantie verwacht heeft.
Tamiflu word nu alleen nog maar voorgeschreven voor risico groepen, de rest kan "gewoon" uitzieken..:)
Schijnt idd heftige bijwerkingen te hebben, die tamiflu..
En dat vaccin; hopelijk zal het niet meer nodig zijn om iedereen in te enten, misschien alleen de risico groepen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mel B) op zaterdag 8 augustus 2009 om 10:18:
En dat vaccin; hopelijk zal het niet meer nodig zijn om iedereen in te enten, misschien alleen de risico groepen?

Maar de risicogroep is in dit geval mensen tussen de 15 en 40 jaar ongeveer
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 augustus 2009 om 10:30:
Maar de risicogroep is in dit geval mensen tussen de 15 en 40 jaar ongeveer

Van wat ik begrepen heb, is die risicogroep bijgesteld..

Griepprik

Omdat de griep mild verloopt, niet ernstiger dan de nornale griep, worden alleen risicogroepen behandeld met geneesmiddelen.

Het gaat dan om zwangeren in het derde trimester, mensen die een oproep voor de jaarlijkse griepprik krijgen, kinderen jonger dan 2 jaar en mensen met een ernstige immuunstoornis.

Zie (voor het volledige bericht):http://www.nu.nl/gezondheid/2056458/mexicaanse-griep-gewoon-uitzieken.html
Waarschuw beheerder
Zwaar overtrokken hypes van de jaren '00 Mexicaanse griep, broeikaseffect
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op zaterdag 8 augustus 2009 om 11:11:
Van wat ik begrepen heb, is die risicogroep bijgesteld..

Idd, en die hebben ze nu al zo vaak bijgsteld ;)
Meest zieke is dat ze zwangere vrouwen Tamiflu voorschrijven terwijl in de bijsluiter staat dat deze dit beter niet kunnen gebruiken omdat de bijwerkingen onbekend zijn :(
Uitspraak van Mel B) op zaterdag 8 augustus 2009 om 10:18:
Ja gister op het nieuws werd ook aangegeven dat het virus idd milder is dan men in eerste instantie verwacht heeft.

Roep ik al vanaf begin, dat mens van de WHO heeft willen scoren omdat ze in het verleden flink fouten heeft gemaakt en daardoor is het totaal een mediagekte geworden.
Juist het feit dat in Mexico City zo weinig zieken waren terwijl daar dagelijks 5 miljoen mensen met de metro reizen was voor mij al genoeg info om te zien dat het allemaal wel mee viel.