Partyflock

Forumonderwerp · 1058393
Waarschuw beheerder
President Felipe Calderón van Mexico heeft gisteren een order uitgevaardigd, waarbij de overheid de macht krijgt om een “potentiële dodelijke grieppandemie” aan te kunnen pakken. Zo zullen zoveel mogelijk griepgevallen geïsoleerd van de buitenwereld worden, en is publieke samenkomst in de hoofdstad van het land verboden. Tientallen concerten zijn afgelast, en ook twee voetbalwedstrijden worden vandaag (morgen Mexicaanse tijd) zonder publiek gespeeld.

Vrijdag werden al honderden publieke instellingen gesloten, alsmede alle scholen en universiteiten. De maatregelen zullen voorlopig de komende week van kracht blijven. Overal in Mexico-Stad delen militairen mondkapjes uit. In reacties op nieuwsberichten van de BBC omschrijven inwoners van de stad de situatie als “grimmig”. De straten zijn leeg, de mensen bang en ongeïnformeerd en de regering panisch.

Ondertussen heeft de World Health Organization (WHO) laten weten dat het virus niet langer ingesloten kan worden, en daarmee een wereldwijd probleem is. De gevallen in de VS (in Californië, Texas, Kansas en New York) hebben geen onderling verband, en duiden dus op losse verspreidingen van het virus op verschillende plekken overal in het land. Het lijkt er door de snelle verspreiding op dat het virus hoogst besmettelijk is.

Anne Schuchat, plaatsvervangend directeur van het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC), zegt: "We denken niet dat insluiting van het virus nog een optie is. Als we kijken naar de diversiteit aan plekken waar het opduikt, is het waarschijnlijk dat het ook op vele andere plekken ontdekt zal worden."

Ook in Canada is vrijdag een ziekenhuis volledig afgesloten, omdat tientallen patiënten en medewerkers griepsymptomen vertoonden. Of dit ook een H1N1-besmetting betreft, wordt nog uitgezocht. Er mogen geen mensen het ziekenhuis in, en besmet personeel, bezoek en clientèle mag tenminste 48 uur niet naar huis.

E wordt nu onderzocht hoe groot de kans op besmetting is, alsmede de sterftekans en de eventuele resistentie tegen bestaande vaccins. De WHO kijkt hiermee ook of de situatie ernstig genoeg is om de 'alarmschaal' van niveau drie naar vier te verhogen. De schaal loopt tot zes, en is ook bij de SARS- en vogelgriepvirussen niet naar vier verhoogd.

De school in New York die vrijdag werd gesloten en onderzocht, heeft tot nu waarschijnlijk acht gevallen van de nieuwe varkensgriep opgeleverd. Er waren negen monsters onderzocht, ongeveer honderd kinderen vertoonden dezelfde griepsymptomen. Regeringen wereldwijd nemen voorzorgsmaatregelen voor griepgevallen bij mensen die recentelijk in de risicogebieden zijn geweest

Ik kijk het nu op CNN....schijnt erg heftig te zijn :s

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/109860/-%5BUpd%5D-RIVM-waarschuwt-voor-Mexico-griep.html
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
WE GAAN DR ALLEMAAL AAN!!!!!!!!!!

2010 halen we niet meer!!!!!!!!!!

dus als ik jullie was zou ik nog ff lekker zoveel mogelijk feesten.
want het einde is nabij :D

Waarschuw beheerder
haha drink er nog 1 :beer:

Waarschuw beheerder
donateur
Partypic In Qontrol 2010..
[img width=380 height=290]http://redactie.wuz.nl/multimedia/archive/00072/gasmasker_72254b.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sex*Goddess op zondag 26 april 2009 om 01:06:
De straten zijn leeg, de mensen bang en ongeïnformeerd en de regering panisch.

goeie bodem voor paniek, plundering, rellen, misdaadgolf..
Ik kijk het nu op CNN....schijnt erg heftig te zijn

ja hoorde het ook al..

Uitspraak van Popeye op zondag 26 april 2009 om 12:48:
maar de WHO vindt het kennelijk niet ernstig genoeg om het internationale verkeer van en naar mexico stil te leggen? Er gaan mensen dood aan dit virus maar kennelijk wil het WHO dat het over de hele wereld verspreid wordt want op dit moment is het dweilen met de kraan open qua maatregelen.

ja logisch he :roflol:

:/ *kut

Waarschuw beheerder
Gisteren teruggekomen uit Mexico, Cancún. Niks gemerkt van het griepvirus daar, zelfs niks over gehoord. :S Ook in het vliegtuig terug heeft niemand er iets over verteld, dat vind ik wel raar. :nee: Ik hoorde er pas over toen ik weer in Nederland was... Nu maar hopen dat ik geen griep krijg. :D :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesleyy_ op zondag 26 april 2009 om 18:36:
www.google.nl en dan CNN intypen ff googlen en je weet het!!

De bron hoort in het openingsbericht te staan dus slotje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis1977 op zondag 26 april 2009 om 18:44:
De bron hoort in het openingsbericht te staan dus slotje

staat er toch...huilebalk
Waarschuw beheerder
donderdag dus mn mondkapje meenemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesleyy_ op zondag 26 april 2009 om 18:36:
www.google.nl en dan CNN intypen

ga dan gelijk naar cnn.com :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Zie ineens flink wat berichten hierover. Volgens mij is het menens.

*timmert ramen en deuren dicht*
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1435, 2296}
Artiest Foltergeist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 april 2009 om 18:13:
Gisteren teruggekomen uit Mexico, Cancún. Niks gemerkt van het griepvirus daar, zelfs niks over gehoord. Ook in het vliegtuig terug heeft niemand er iets over verteld, dat vind ik wel raar. Ik hoorde er pas over toen ik weer in Nederland was... Nu maar hopen dat ik geen griep krijg.

Gelukkig is Mexico vrij groot (Y)

Je mag het niet zeggen, maar je zou toch zeggen dat dit gewoon een reactie van de natuur is om iets te doen tegen overbevolking.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op zondag 26 april 2009 om 21:33:
Je mag het niet zeggen, maar je zou toch zeggen dat dit gewoon een reactie van de natuur is om iets te doen tegen overbevolking.

the strongest survive :woop:
Waarschuw beheerder
ajoh helemaal niks aan de hand...net zoals met sars, de VS moet het alleen altijd ff overdrijven!

+ die ziekte is nieteens altijd dodelijk, maar wel heel besmettelijk, en sars was volgens mij in alle gevallen dodelijk!

Waarschuw beheerder
Het is allemaal de schuld van Bush :[
Waarschuw beheerder
http://attuworld.com/music/no-festivals-in-the-netherlands-this-summer.html

De deze zomer geplande festivals in Nederland worden mogelijk geannuleerd in verband met de uitbraak van varkensgriep.

Dat heeft een woordvoerder van maatschappij MOJO aan muziekblad OOR laten weten.
De festivals gaan bij hogere risico’s van verspreiding niet door omdat de booker geen risico’s wil lopen met de gezondheid van zijn medewerkers, artiesten en bezoekers van deze festivals.

Het gaat om de bekende festivals Pinkpop, Parkpop en Campingflight to the Lowlands Paradise, en diverse kleinere festivals.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Paul b) op dinsdag 28 april 2009 om 21:12:
de VS moet het alleen altijd ff overdrijven!

nah, hier zijn de mondkapjes gewoon al uitverkocht hoor :lol:

ze zijn nog niet verplicht (ik zit in noord Cali), maar we hebben wel van de universiteti al een hele mail met waarswchuwingen gekregen en er hangen posters overal..

is toch wel heel vaag om ineens zelf in zo'n verhaal wat je normaal in de krant leest te lopen 8)

en als er 1 iemand ziek wordt moeten alle dorms dicht en iedereen naar huis en over internet hun quarter afmaken :x dus nu moeten we allemaal dingen bedenken hoe we de leerlingen hun stof digitaal kunnen laten leren :lol:

zal wel loslopen hoor, maar tis wel raar 8)
Waarschuw beheerder
donateur
het is nu wel al 'fase 4'
dat is nog nooit sinds de invoering van de WHO voorgekomen. dus ook niet met sars toendertijd.

fase 4 betekent dat de griep gemuteerd is en wordt overgedragen van mens op mens, en hele gemeenschappen kan treffen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PasMaNNi op dinsdag 28 april 2009 om 23:32:
De deze zomer geplande festivals in Nederland worden mogelijk geannuleerd in verband met de uitbraak van varkensgriep.

Dat heeft een woordvoerder van maatschappij MOJO aan muziekblad OOR laten weten.
De festivals gaan bij hogere risico’s van verspreiding niet door omdat de booker geen risico’s wil lopen met de gezondheid van zijn medewerkers, artiesten en bezoekers van deze festivals.

Het gaat om de bekende festivals Pinkpop, Parkpop en Campingflight to the Lowlands Paradise, en diverse kleinere festivals.

Nee he, heb ik me 3 uur suf geklikt, gaat Defqon 1 straks toch niet door :no: :cry: :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:03:
fase 4 betekent dat de griep gemuteerd is en wordt overgedragen van mens op mens, en hele gemeenschappen kan treffen

We're fucked, deze H1N1 zooi is nu ook al in Nederland:x gaat snel zo..
Waarschuw beheerder
Varkensgriep te volgen via Google Maps

BAARN - De verspreiding van de varkensgriep is te volgen via Google Maps. Op de wereldkaart wordt aangegeven waar de ziekte bevestigd is, waar doden gevallen zijn en waar vermoedelijke ziektegevallen zijn.

De roze markeringen zijn vermoedelijke ziektegevallen. De paarse markeringen geven aan waar de ziekte bevestigd is. De gele punten staan voor de plekken waar verdachte gevallen waren, maar die geen varkensgriep bleken te zijn.

Klik http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&t=h&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-13.923404,-142.03125&spn=176.448827,360&z=1 voor de kaart.
Waarschuw beheerder
Hoe gevaarlijk is de varkensgriep?

De varkensgriep verspreidt zich in hoog tempo over de wereld. Hoe gevaarlijk is het virus en hoe kan het worden bestreden? Zes vragen en antwoorden.

Wat is varkensgriep?
Varkensgriep is eigenlijk een verkeerde naam voor het nieuwe griepvirus uit Mexico. De ziekte is tot nu toe nog niet bij varkens aangetroffen. Het gaat om een gemuteerd griepvirus dat is opgebouwd uit genetisch materiaal van menselijke griep, vogelgriep en varkensgriep. Omdat het virus onbekend is voor het menselijk afweersysteem, reageren de meeste mensen erg heftig op de ziekte.

Wat zijn de symptomen?
De varkensgriep veroorzaakt klachten die vergelijkbaar zijn met gewone griepverschijnselen, zoals koorts, keelpijn, hoestbuien, rillingen en vermoeidheid.

Hoe gevaarlijk is het?
De ziekte lijkt goed te behandelen met virusremmers zoals Tamiflu. Tot nu toe zijn er ruim 1600 mensen besmet geraakt. Volgens de huidige berichten zijn er ongeveer 150 mensen overleden aan het virus.

De varkensgriep lijkt daarmee minder dodelijk dan eerdere gemuteerde griepvirussen. Ter vergelijking: het vogelgriepvirus uit 1997 doodde zestig procent van alle patiënten, het SARS-virus uit 2002 vijftien procent en de varkensgriep vooralsnog maar vijf tot tien procent.

Hoe snel verspreidt het zich?
Het is zeker dat varkensgriep van mens op mens overdraagbaar is door hoesten en niezen, iets dat bij bijvoorbeeld de vogelgriep niet het geval was. Verspreiding van de ziekte over de wereld lijkt al niet meer te voorkomen door het vele vliegverkeer.

Er bestaat daardoor het risico van een grootschalige uitbraak op wereldniveau, oftewel een pandemie. De grote vraag is echter hoe effectief het virus zich zal verspreiden in nieuwe gebieden. Tot nu toe lijken de gevallen buiten Mexico minder heftig te zijn. Al weet niemand nog wat daar de reden van is.

Is besmetting te voorkomen?
Een vaccin tegen de varkensgriep bestaat nog niet. Voorlopig is er in Nederland echter geen besmettingsgevaar, omdat de ziekte nog niet in ons land is gearriveerd.

Mocht het zo ver komen, dan worden de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen tegen griep aangeraden. Het regelmatig wassen van de handen en het bedekken van de mond tijdens het niezen kan de overdracht van het virus voorkomen.

Is het eten van varkensvlees gevaarlijk?
Nee, er zijn geen bewijzen dat het virus ook wordt doorgegeven door het eten van besmette dieren. Als vlees wordt gebraden bij een temperatuur van minimaal 70 graden kan het virus niet overleven.

bron:http://www.nu.nl/gezondheid/1956021/hoe-gevaarlijk-is-de-varkensgriep.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:03:
het is nu wel al 'fase 4'
dat is nog nooit sinds de invoering van de WHO voorgekomen. dus ook niet met sars toendertijd.

ze hadden met sars toch wel fase 4..?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 00:39:
ze hadden met sars toch wel fase 4..?

nee, het was niet overdraagbaar van mens op mens
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hawaiiaan op woensdag 29 april 2009 om 00:47:
ff afwachten

alle websites die ik vind spreken dit tegen, dus je zit ws uit je nek te lullen
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:45:
nee, het was niet overdraagbaar van mens op mens

hmm.. vogelgriep dan..? 8)

heb het idee dat ik ergens in de krant had gelezen dat we nu weer in fase 4 zaten net als toen met (sars/vogelgriep/whatever)..

maar kennelijk klopt dat dus niet..
Waarschuw beheerder
donateur
ik zag op het nieuws dat het voor het eerst sinds de invoering van de WHO fase 4 is
en volgens mij waren sars en de vogelgriep niet overdraagbaar van mens op mens :no:

griep muteert zich telkens, epidemieën zijn wel vaker voorspeld

deze variant is dus al zo ver dat het van mens op mens overdraagbaar is. een epidimie is nu een stuk dichter bij.
het is nu bijna onvermijdelijk lijkt mij
Waarschuw beheerder
donateur
ja.. het klopt ook wel volgens de richtlijnen van het WHO.. naar dacht dat ik ergens in de Stanford Daily in een stuk erover dat gelezen had..

maargoed, die universiteitskranten van tegenwoordig ;)

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 00:59:
eze variant is dus al zo ver dat het van mens op mens overdraagbaar is. een epidimie is nu een stuk dichter bij.
het is nu bijna onvermijdelijk lijkt mij

nah, precies wat ik hierboven al typte.. het is hier bijna surreal om ineens in zo'n situatie te zitten wat je normaal op tv ziet.. de ver van je bed show ineens in je achtertuin zeg maar ;)

dat je mailtjes krijgt van de rectoren en het health center over waar we op moeten letten en bij wie we moeten zijn als er iemand in onze omgeving ziek is.. dat er over de hele campus posters hangen waarop de waarschuwingen staan (niet hoesten, handen wassen, niet aan je gezicht komen etc etc), dat de mondkapjes overal uit zijn verkocht .. echt heel vaag haha!
Waarschuw beheerder
donateur
en ik ga maandag naar chicago/milwaukee :nosmile:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 29 april 2009 om 01:21:
en ik ga maandag naar chicago/milwaukee

daar is niets aan de hand toch..?

vriendje van me woont/studeert ook in chicago en die hebben nergens nog waarschuwingen gehad.. zou me daar niet al te druk over maken.. :)

als je nou naar mexico ging :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 29 april 2009 om 00:33:
Wat is varkensgriep?

Varkens griep is niet de juiste naam volgens sommige berichten.

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LR478786.htm

Ook is er nog geen varken ontdekt die drager is van dit virus, ook zijn er geen sterf gevallen gemeld van varkens.

<snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>
The CDC's Dr. Nancy Cox said virus samples from the seven appear to carry genes from swine flu, avian flu and human flu viruses from North America, Europe and Asia.

"We haven't seen this strain before, but we hadn't been looking as intensively as we have,"
</snippet http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N23355101.htm>

Wel vreemd dat dit virus een combinatie is van griep virussen verspreid over een aantal continenten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 01:29:
vriendje van me woont/studeert ook in chicago en die hebben nergens nog waarschuwingen gehad.. zou me daar niet al te druk over maken..

Totdat de USA besluit de grenzen te sluiten tot de pandemie ingedamd is :/ Wordt je ook niet blij van.

Martial law wordt uit geroepen en je bent voorlopig nog niet thuis :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 02:03:
Martial law wordt uit geroepen en je bent voorlopig nog niet thuis :no:

ik ga ook voorlopig nog niet naar huis 8)

maar wel veel binnenlands reizen (LA volgend weekend, lekker dicht naar de bron :lol:, Detroit (voor DEMF, eindelijk weer eens normaal uitgaan :D), Chicago, NY, Hawaii etc.. Dus als ze een ban op reizen leggen dan ga ik ook echt hard balen.. :/

Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 02:01:
Wel vreemd dat dit virus een combinatie is van griep virussen verspreid over een aantal continenten.

toch geen conspiracy theorie nu he ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 03:01:
ik ga ook voorlopig nog niet naar huis

Ik had het ook meer over de reactie van jou op Dante ;)

Uitspraak van Tish op woensdag 29 april 2009 om 03:01:
toch geen conspiracy theorie nu he

Het moge duidelijk zijn dat dit stinkt, ik raad je dan ook aan de USA te verlaten nu het nog kan.

Dit gaat een naar staartje krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach joh, gewoon een griepje niks ernstigs
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:03:
had het ook meer over de reactie van jou op Dante ;)

weet ik..maar het zette me wel aan het denken, als ze ook een ban gaan zetten op binnenlandse vluchten ben ik echt zuur met al m'n al betaalde tickets haha 8)

Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 29 april 2009 om 09:03:
Het moge duidelijk zijn dat dit stinkt, ik raad je dan ook aan de USA te verlaten nu het nog kan.

moet echt eerst ff m'n scriptie aftypen.. maar daarna kom ik meteen :yes: beloofd :yes: ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 april 2009 om 09:20:
gewoon een griepje niks ernstigs

Neem dat griep verhaal maar met een korrel zout, voornamelijk bang makerij om mensen klaar te stomen voor een massale vaccinatie. De media werkt vrolijk mee aan deze hetse/bangmakerij.

Worden jullie niet gek van de media de laatse jaren, rampje dit, crisis dat, aanslagje hier, oorlogje daar, alles breed uit gemeten. Dit alles tot doel bangmakerij.

Ik wordt er moe van in ieder geval.

Op google maps zie ik ook iets geks. Waarom is er in Azië geen besmetting :/ Dit is nogal vreemd als je ziet hoe snel dit vermeende virus om zich heen slaat.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&t=h&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-13.923404,-142.03125&spn=176.448827,360&z=1

Wie verdienen er aan deze grote show, in ieder geval de media- en farmaciebedrijven. Ook regeringen hebben belang. Angst is namelijk de beste tool om de bevolking onder de duim te houden. Welke vreemde wetten en verplichtingen zullen hier weer uit voortvloeien ? Er spelen teveel belangen waar wij geen weet van hebben.

Geloof de media niet klakkeloos en vertrouw de regering niet met vreemde onbekende vaccinaties.

Ongeveer in lijn met de vaccinaties voor jonge meisjes in verband met baarmoederhalskanker, gewoon niet doen !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Leuk die varkensgriepvirus, gaat gepaard met Q-koorts :P :

AMSTERDAM - Bloedvoorziening Sanquin werkt aan een test om te controleren of gedoneerd bloed besmet is met de bacterie die q-koorts veroorzaakt.

De test is nodig omdat naar schatting 1500 Nederlanders (vooral Brabanders) de mysterieuze ziekte hebben opgelopen zonder dat ze daar iets van weten.

Tijdens de grote uitbraak van q-koorts vorig jaar in Noord-Brabant (800 bekende gevallen) heeft Sanquin overwogen te stoppen met de afname van bloed in het epidemiegebied, bevestigde secretaris medische zaken Cees van der Poel woensdag.

Omdat niet duidelijk is of de ziekte überhaupt overdraagbaar is via bloed en omdat een tekort aan donorbloed zou kunnen ontstaan, is daar toen van afgezien, legde Van der Poel desgevraagd uit.

Ingeademd

Uit literatuur is welgeteld één geval van besmetting met q-koorts via bloed bekend. De mensen die de ziekte in 2007 en 2008 opliepen, hebben de bacterie vermoedelijk ingeademd.

Sanquin en de Gezondheidsraad achten het risico op besmetting via bloed vooralsnog verwaarloosbaar. Viroloog Hans Zaaijer van Sanquin onderzoekt of het technisch mogelijk is om donorbloed te controleren op aanwezigheid van de bacterie. Het is niet te zeggen wanneer hij resultaten kan presenteren.

Zieke geiten

De q-koortsbacterie komt in grote hoeveelheden vrij bij miskramen van zieke geiten en schapen en verspreidt zich door de lucht. De meeste mensen merken weinig tot niks van een besmetting. Een vijfde van de geïnfecteerden krijgt echter ernstige klachten zoals een longontsteking.

De GGD Hart voor Brabant telde dit seizoen tot dusver 51 nieuwe gevallen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er waren negen monsters onderzocht, ongeveer honderd kinderen vertoonden dezelfde griepsymptomen

Dit is wel hefitg :)

Tish succes in de states :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Shredder op woensdag 29 april 2009 om 09:31:
De q-koortsbacterie komt in grote hoeveelheden vrij bij miskramen van zieke geiten en schapen en verspreidt zich door de lucht.

ze moeten wat verzinnen OMG!

lang leve de iluminati, lekker alle mensenG bang makenG