In dit topic is 99 dagen niet gereageerd zag ik, en na 100 dagen inactiviteit gaat een topic automatisch dicht en kun je er niet meer op reageren, tenzij je de admin even contact. Wat een toeval dat ik nog ff op de valreep hier een verslagje kan typen van een onverwachte dmt-trip afgelopen nacht.
Een onverwachtse DMT trip.....
Afgelopen nacht had ik een jointje gerookt en wat biertjes op. Hoefde vandaag toch niet te werken. Op een gegeven moment was mijn jointje op en wilde nog wat wiet roken, maar niet een heel compleet nieuwe joint draaien. Dus ik dacht leuk: 'weet je wat ik ga doen? Ik ga mijn waterpijp pakken!'. Ik gebruik dat ding nooit, en de laatste keren dat ik 'm heb gebruikt was dat om er DMT mee te roken. Ik heb al een jaar of anderhalf dmt is huis, maar ik zal er niet zo snel van pakken, aangezien ik het nooit echt het moment vind. Ik neem mezelf wel vaak voor 'binnenkort weer eens een hitje te wagen', maar dat blijft maar bij uitstellen en uitstellen eigenlijk. De laatste keer dat ik een poging waagde, is al weer gauw een half jaar geleden, of langer wellicht zelfs. De laatste keer echt trippen erop sowieso nog veel langer geleden (heb 2 mislukte pogingen achter de rug namelijk).
Goed, het plan was dus oorspronkelijk gewoon om wat wiet te roken via de waterpijp. Ik zag al wel dat op het filter nog gesmolten dmt zat van de vorige keer, maar dat zou wel niet meer werken, dacht ik. Daarbij leek het me ook veel te weinig om daar nog van in een trip te schieten. Niets bleek minder waar..... Ik vulde de pijp met wiet, en begon er van te roken, met de aansteker erop gericht. Bij de eerste hijs dacht ik het al een beetje te proeven, en meteen kwam er ook een gevoel bij kijken wat niet echt thuishoorde bij m'n cannabisverwachting. M'n zicht werd ook vrijwel meteen raar (hierbij dient opgemerkt te worden dat ik op dat moment in
dit topic het puntige kaalkopjesverslag aan het lezen was, met daarbij muziek van Shpongle op de achtergrond (alsof het zo moest zijn...). En ik besloot nog een hijs te nemen, die ik goed lang inhield. En toen was het hek vrijwel meteen van de dam! Het molecuul kwam aan in mijn hersenen en ik was ineens in de psychedelische dimensie van de DMT... Dit was een bijzondere vreemde, en ook wat beangstigende gewaarwording. Heel m'n besef van de werkelijkheid lostte op, en ik had weer dat typische 'wegdrijven' van m'n ik-bewustzijn naar een soort totaal jezelf verliezen in een overweldigende kolk van psychedelische flarden en visuele kronkelingen. Op het moment dat ik nu zo typ zie ik het beeld wat daarbij hoort precies voor me, maar ik kan niet goed onder woorden brengen; het is vooral een beeld dat je enerzijds 'ziet' en aan de andere kant 'ben' je het; heel apart, maar o zo typisch voor dat gelanceerd worden naar de hyperspace... Je snapt op dat moment even niets meer. Je verliest de controle over je denken, de realiteit, alles lijkt onnavolgbaar. Alles wat normaal is verliest z'n betekenis, en alle houvast en alle aanknopingspunten verlies je in fracties van seconden. Hiermee ging een gevoel van angst gepaard, die ook meteen weer gesust werd door een soort 'tegenpartij' in de trip. Een soort leidende energie; als het ware een of andere energetische gids op je reis. Er was ook even een moment dat ik niet meer wist dat ik DMT op had, en m'n tijdsbesef ook totaal weg was, en dus even de angst dat ik misschien heel lang ging trippen. Ik snapte het gewoon even allemaal niet meer. Maar al gauw kwam weer het besef dat ik dmt had genomen, en het maar een paar minuten zou duren. Geruststellend op dat moment, omdat het nogal overweldigend was, en nogmaals: totaal ongeplanned en onverwachts!
De dingen die ik zag hadden iets heel digitaals. Allemaal heel high-tech animatie-achtig. Soort ultramoderne, futuristische beelden die allemaal perfect 'uitgetekend' waren. Ondertussen stond ook de muziek van Sphongle op.. Inaffable mysteries, het album. Alsof het echt zo moest zijn. Het geheel had een heel mystiek gevoel, en ook dat gevoel 'dat het zo moest zijn' dat ik ineens die trip beleefde. The dmt world was calling for me.

zo voelde het.
Moest achteraf heel erg aan dit plaatje denken:
![Bron: https://album.partyflock.nl/84096495_3615999859.jpg [img width=472 height=469 cacheid=00161b14003236a5ea516e201a02e422a0]https://album.partyflock.nl/84096495_3615999859.jpg[/img]](/images/cache/00161b14003236a5ea516e201a02e422a0)
maar dan zonder dat mannetje in het web... vooral die achtergrond, die kleurtint, die sfeer had het vooral. Veel details van wat ik allemaal zag en zo, weet ik niet meer zo goed (denk dat de wiet daarbij een rol speelt...). Helaas. Maar het was wel flink spacen en trippen, in zowel de muziek, als het visuele schouwspel voor mijn geestesoog en het mystieke bewustzijnsgevoel daarbij.
Het was bizar en onverwachts, maar toch ook heel fijn!

Achteraf, toen het ging uitwerken, kreeg ik even de slappe lach van de toestand. Een gevoel van euforie en 'wat heb ik nou meegemaakt?!'. Dit alles speelde zich ook nog eens af op m'n bureaustoel voor de PC, in plaats van liggend op de bank zoals ik uiteraard normaal gesproken zou doen als ik het had gepland!

Gelukkig ging het allemaal goed...
Het duurde nog zo'n 10 á 15 minuten voordat m'n zicht weer helemaal normaal was. En toen was het alsof er nooit iets gebeurd was. Maar ik was nog wel even flink vol van de ervaring.
Vette shit iig.