Partyflock

Forumonderwerp · 1053844
1932x bekeken

Waarschuw beheerder
(y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
pschychater opzoeken, die heeft er wel een pilletje voor
Waarschuw beheerder
nou dat mag jij dan vinden.

maar vertel jij is wat is jouw ervaring met borderline dan ?
dat je er zo over denkt?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 maart 2009 om 17:13:
Wat is borderline?

Het meest kenmerkende van de borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: BPS of borderline) zijn de sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag. Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk. Ook de ideeën en gedachten die ze over zichzelf hebben, wisselen sterk.

dan heeft 80% van de samenleving BPS denk ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 maart 2009 om 19:57:
pschychater opzoeken, die heeft er wel een pilletje voor

als dat de oplossing zou zijn waren er geen mensen met borderline
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 maart 2009 om 16:43:
totdat een vriendin van me vertelde dat ik borderliner heb.hoe ik met sommige dingen omga.

Ieder persoon heeft bepaalde borderline eigenschappen, zoals bv bindingsangst, verlatingsangst of stemmingswisselingen...dus als je er 2 a 3 hebt wil nog niet zeggen dat je echt bordeline hebt :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd niet nee ,
minstens 5 kenmerken en die komen regelmatig ,dagelijks ,weekelijks,maandelijks terug.

Waarschuw beheerder
In zeeuws vlaanderen hebben de mensen er last van

Waarschuw beheerder
bron?

Waarschuw beheerder
sorry ik kon het niet laten :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
klote ziekte
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 17 maart 2009 om 18:26:
Het hoeft niet eens extreem te zijn. Ik zou het eerder onbeheerst willen noemen.

het is wel extreem in die zin dat het denken in uitersten gaat, mensen zonder BPS zijn in die zijn wat meer gelijkmatig (en nee, daarmee bedoel ik dus niet dat mensen zonder BPS geen uitersten kennen)

btw, medicatie is bijna nooit echt de oplossing, cognitieve gedragstherapie (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 17 maart 2009 om 20:06:
dan heeft 80% van de samenleving BPS denk ik...

Nou als 80% van de samenleving borderliner is zou het een moeilijk functionerende samenleving zijn :lol:
Uitspraak van **TeKnoKuTTeKop** op dinsdag 17 maart 2009 om 20:04:
nou dat mag jij dan vinden.
maar vertel jij is wat is jouw ervaring met borderline dan ?
dat je er zo over denkt?

Je kan zo'n bekrompen mening van een huis-tuin-keuken psycholoog beter niet serieus nemen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 20:43:
Nou als 80% van de samenleving borderliner is zou het een moeilijk functionerende samenleving zijn

dat zegt hij toch niet,maar gezien die algemene kenmerken zou 80% daar aan voldoen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 20:43:
e kan zo'n bekrompen mening van een huis-tuin-keuken psycholoog beter niet serieus nemen

Iemand mag dat toch vinden?

Ik zit ook bijvoorbeeld niet te wachten op een partner met BPS, sorry daar pas ik voor

Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=213 cacheid=00106cda002d5772d44043061a0275fa44]http://i44.tinypic.com/14bnlmf.jpg[/img]

Met relativering en zelfreflectie kom je een heel eind

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 maart 2009 om 17:31:
ADHDgedrag

Complex gedrag en complexe omgeving:) Ik vind het wel wat hebben mits je ermee om kan gaan "waar haalt die jongen zijn energie vandaan" :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 18 maart 2009 om 20:49:
dat zegt hij toch niet,maar gezien die algemene kenmerken zou 80% daar aan voldoen

Ja snap ook wel wat hij bedoeld ;) Dat kan je over veel andere DSM-V persoonlijkheidsstoornissen ook zeggen ;)Logisch dat mensen zich wel in enkele dingen herkennen, het zijn tenslotte menselijke emoties.
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 18 maart 2009 om 20:49:
Iemand mag dat toch vinden?
Ik zit ook bijvoorbeeld niet te wachten op een partner met BPS, sorry daar pas ik voor

Natuurlijk mag iemand dat vinden, maarja komt wel erg over als een bekrompen mening van iemand die oordeelt over iets waar hij geen verstand van heeft (ik kan het natuurlijk fout hebben :p). Ennuh wie je partner wel of niet zou kunnen zijn, moet je helemaal zelf weten :flower: