Partyflock

Forumonderwerp · 1052914
Waarschuw beheerder
UTRECHT - Schuchter staan Dennis, Roy en Connor (18-21 jaar) uit Amersfoort voor het hek te wachten. Hun maatje Gio is zojuist door de politie aangehouden en meegenomen voor verhoor.

,,Hij zei dat hij alle wiet had weggegooid. Ik had ’m nog zo voor de strenge controles gewaarschuwd. Misschien rook de drugshond de laatste kruimeltjes nog,’’ zegt Dennis hoopvol.

Zo’n 130 politieagenten zijn deze zaterdagnacht ingezet bij Trance Energy in de Utrechtse Jaarbeurs. ,,Als je dat afzet tegen ruim 30.000bezoekers, valt dat reuze mee,’’ zegt politieman Alfred Stoter die vanavond de leiding heeft.

Het openbaar ministerie inde van twintig verdachten een totaalbedrag van 6550 euro aan boetes. Daarnaast werd aan vijf verdachten een taakstraf opgelegd, één zaak geseponeerd en drie verdachten kregen een dagvaarding mee. Deze drie zaken worden op een zitting van de politierechter op 28 mei behandeld. Vorig jaar werden tijdens Trance Energy veertig mensen aangehouden en 7000 euro aan boetes geïnd.

Voordeel van het lik-op-stuk beleid is dat met name buitenlandse bezoekers hun transactie gelijk voldoen. Als pas achteraf een boete wordt opgelegd, is het lastiger deze te innen. Van de 30.000 bezoekers van dit weekeinde kwamen er 10.000 uit het buitenland.

Politie en justitie hebben de drugscontroles strak geregisseerd. Na de kaartcontrole loopt een agent met een drugshond tussen de bezoekers door. Zodra de hond iets verdachts ruikt, blijft hij voor die persoon zitten. Twee andere agenten houden de bezoeker aan en nemen hem of haar mee naar het afgesloten deel.

,,We werken deze nacht met vier honden. Die wisselen elkaar steeds af. Na ongeveer een kwartier snuffelen, krijgt een hond weer drie kwartier rust. Dit is heel intensief werk voor die beesten,’’ vertelt Stoter.

Aan de lopende band worden mensen aangehouden. Meestal lopen ze gedwee mee naar achteren. Daar is het zo druk dat ze in de rij moeten wachten voor ze bij de hulpofficier aan de beurt zijn. Daarna worden ze gevisiteerd in een afgesloten hokje door agenten met blauwe plastic handschoenen. ,,Desnoods tot op de blote kont. Maar meestal is dat niet nodig, al had een verdachte zojuist dertig pillen in z’n onderbroek gestopt.’’

Valt de meegebrachte hoeveelheid drugs mee, dan is er geen reden om ze vast te houden en mogen de feestgangers na het verhoor alsnog de zaal in. ,,Als we die mensen buiten zetten, is de kans groot dat ze daar rotzooi gaan trappen. Daar schiet niemand iets mee op,’’ legt Stoter uit. Bij het aantreffen van grote hoeveelheden verdovende middelen, volgt voorgeleiding aan een officier van justitie. Die kan boetes en taakstraffen opleggen.

Het is opvallend hoeveel mensen, ondanks alle waarschuwingen vooraf, worden aangehouden met drugs op zak. Het grote informatiebord en de daarbij behorende inzamelton hebben blijkbaar niet het gewenste effect. Stoter: ,,Het is de eerste keer dat we bij Trance Energy met honden werken. Dat weten veel mensen niet, vandaar dat ze het toch proberen.’’

Binnen in de grote hal zijn alle ingrediënten aanwezig om ook zonder drugs feest te vieren. Voor het aanvullen van de energiebehoefte zijn er de snoepkraam en de powerdrankjes. Wie toch niet helemaal zonder drugs kan en behoefte heeft aan een shot nicotine, kan bij de sigarettenstand terecht. Roken mag in de speciaal ingerichte rookruimte. Al trekt niet iedereen zich daar wat van aan. Binnen is het zo donker dat het opsteken van een sigaretje nauwelijks opvalt.

Zelfs het opsteken van een joint wordt getolereerd. ,,Tot vijf gram gedogen we,’’ zegt Stoter. Voor veel van de aangehouden bezoekers loopt het goed af en dat geldt ook voor Gio uit Amersfoort. Hij mag met zijn maatjes de zaal in.

Bron: Ad.nl

[albumelement=61969233]{element is niet toegankelijk}
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HEIKster™ op maandag 9 maart 2009 om 21:33:
Als ze nu eens het positieve van dit feest uitlichten :D En als ze nou eens ID&T, de djs, de feestgangers de credits geven voor de fantastische organisatie, muziek en sfeer 8)

is het wel eens anders geweest dan?
donateur
Wel eens.

Bij Sensation White krijg je hetzelfde bericht, met de opmerking dat de bezoekers in het wit gekleed waren 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HEIKster™ op maandag 9 maart 2009 om 21:33:
Als ze nu eens het positieve van dit feest uitlichten :D En als ze nou eens ID&T, de djs, de feestgangers de credits geven voor de fantastische organisatie, muziek en sfeer 8)

Ben je gek ofzo, er is drugs gevonden hoor! Dat is echt niet normaal en onacceptabel, goed dat ze dit eindelijk eens melden zodat ouders weten waar hun kinderen heen gaan!
Artiest Magic-D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ^^Dani^^ op maandag 9 maart 2009 om 22:50:
Ben je gek ofzo, er is drugs gevonden hoor! Dat is echt niet normaal en onacceptabel, goed dat ze dit eindelijk eens melden zodat ouders weten waar hun kinderen heen gaan!

:vaag::lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Nick!9 op maandag 9 maart 2009 om 12:24:
UTRECHT

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 9 maart 2009 om 22:18:
Dat is jouw interpretatie Ik zou 2CB mee nemen als ik jou was

G ruiken ze ook niet heb ik me laten vertellen...
Bovendien is het niet aan te tonen met de verkeerstesten die we de komende tijd ook steeds meer gaan tegen komen. :(
Het gaat druk worden op de GHBO de komende jaren! :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 9 maart 2009 om 12:36:
controles bij masters waren echt zeer soepeltjes

tjah zoals gewoonlijk, wordt nooit fatsoenlijk gefouilleerd :lol:
heb nog wel 3 honden zien lopen, maar dat waren gewone herders!
Waarschuw beheerder
Het zijn wel degelijk drugshonden die worden ingezet!

Waarschuw beheerder
Gewoon Acid mee naar binnen nemen, niemand die het ruikt of vind.(Y)
Waarschuw beheerder
Politie en justitie hebben de drugscontroles strak geregisseerd

dus die honden staan er zelf wel strak bij 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Peetraatje op maandag 9 maart 2009 om 13:07:
Een politiehond is maar getraind op 1 ding hoor.

echt niet!

Waarschuw beheerder
Vind het ook een zwaar trieste actie...

Wat is er nou mis met drugs gebruikers ?? Gezellig toch 8-)?

Ben blij dat ik niks mee had genomen.. ookal neem ik vaak maar 1 of 2 :xtc: mee... Lijkt me echt vreselijk om te moeten bukken :O

Maar goed.. je kon idd goed eten op TE :9!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
UTRECHT

Daar waar het allemaal begonnen is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funk Fanatic op maandag 9 maart 2009 om 16:27:
Weet je wanneer het gezellig word op een feest.. Als iedereen gaat zuipen..

Dan krijg je pas echt samenhorigheidsgeweld ipv. samenhorigheidsgevoel..

:lol: (Y)
Waarschuw beheerder
Gelukkig zijn al die mensen aangehouden zeg, je moet er toch niet aan denken dat er binnen ook nog drugs wordt gebruikt :)

Waarschuw beheerder
paupers zijn het die tranceliefhebbers

goede actie van de wouten (y)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 22:29:
paupers zijn het die tranceliefhebbers

goede actie van de wouten (y)

Kijk een gitaaremo. Die zien we hier niet vaak...

:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
1 pil en 5 gram wiet werd getolereerd.
je kon meer mee nemen en de rest in je kluis leggen.

dikwijls werden mensen bij de visitatie aangetroffen met teveel op zak.
dit werd dan afgepakt, weg gegooit, en werd de gast alsnog door gelaten.
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 10:08:
1 pil en 5 gram wiet werd getolereerd.
je kon meer mee nemen en de rest in je kluis leggen.

dikwijls werden mensen bij de visitatie aangetroffen met teveel op zak.
dit werd dan afgepakt, weg gegooit, en werd de gast alsnog door gelaten.

en waarom werd 1,5 gram hasj afgepakt :/ wat was de motivatie om ondanks een zero tolerance beleid 5 gram wiet wel te gedogen, en minder dan 1/3e hier van aan hasj af te pakken :S Meten met twee maten!
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op donderdag 12 maart 2009 om 21:51:
en waarom werd 1,5 gram hasj afgepakt :/ wat was de motivatie om ondanks een zero tolerance beleid 5 gram wiet wel te gedogen, en minder dan 1/3e hier van aan hasj af te pakken :S Meten met twee maten!

Van 1 gram wiet ben ik 10x verder heen als van 1 gram hasj :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jœy [Blames] op donderdag 12 maart 2009 om 21:56:
Van 1 gram wiet ben ik 10x verder heen als van 1 gram hasj

Ja nou duidelijk dat ze er daar ook geen verstand van hebben..

Echt onbegrijpelijk dat trance(en ook andere)feesten zo crimineel worden afgeschilderd, alleen maar omdat er feestverhogende middelen gebruikt worden :lol:

En wat al eerder gezegt is hier, je kan beter veel mensen bij elkaar hebben die aan de dope zitten, dan aan de alcohol (wat ook dope is magoed).. word de sfeer stuk beter van!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van martinibaby op donderdag 12 maart 2009 om 23:51:
Ja nou duidelijk dat ze er daar ook geen verstand van hebben..

Echt onbegrijpelijk dat trance(en ook andere)feesten zo crimineel worden afgeschilderd, alleen maar omdat er feestverhogende middelen gebruikt worden :lol:

En wat al eerder gezegt is hier, je kan beter veel mensen bij elkaar hebben die aan de dope zitten, dan aan de alcohol (wat ook dope is magoed).. word de sfeer stuk beter van!

Daar heb je groot gelijk in... Er zijn een hoop mensen die zo denken, maar er wordt simpelweg niet naar ze geluisterd.

Waarschuw beheerder
't is jammer dat er drugs nodig is om een leuk feestje te bouwen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 11:36:
't is jammer dat er drugs nodig is om een leuk feestje te bouwen

Dat is er niet voor nodig het is alleen maar een leuk extra'tje :)

drink je wel is een biertje?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Moraalridder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 13 maart 2009 om 11:58:
drink je wel is een biertje?

tijdens uitgaan vermaak ik me net zo goed met een glas cola (Y)
donateur
't is jammer dat er drugs nodig is om een leuk feestje te bouwen (Y)

Niet nodig, maar wel een leuk extratje.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 12:17:
net zo goed met een glas cola (Y)

weet je zeker dat je dit wéét? of heb je eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal?

Waarschuw beheerder
trance = paupermuziek

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 13 maart 2009 om 20:12:
weet je zeker dat je dit wéét? of heb je eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal?

ben vaak genoeg zo lam geweest van de alcohol dat ik niets meer van 't feestje wist..
zonde van me tijd, geld en 't feest (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Trance

:lol:
Waarschuw beheerder

Laat gewoon ieder zijn eigen feesie bouwen.
Als iemand lekker wil gebruiken laat ze lekker gebruiken.
Wie heeft er nou last van ? Helemaal niemand toch?

Van dronken mensen heb je meer last.
Als je een grote kroeg neemt waar 150 man bezopen zijn, heb je zomaar 3 a 4 vechtpartijen op een avond door dronken mensen.
Als je dan ziet in procenten ziet wat er op grote feesten gebeurd onder invloed van drugs zijn die cijfers bewezen echt heel veel lager (Y)

Dus verbod op alcohol en versoepelen het drugsbeleid op feesten.(Y)
En drank drinken heeft zo en zo geen nut op feesten, je krijg toch van dat evenementen pis bier .
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik zeg toch ook verder niks?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 21:55:
trance = paupermuziek

De huidige trance bevat nog wel de basiselementen die het had begin jaren 90, maar toch zijn de producties van deze tijd niet meer te vergelijken met die van vroeger.

Veel platen in de top 40 krijgen het predicaat trance, maar dat is meestal onterecht. Dit zijn meestal moderne eurodance platen die makkelijk in het gehoor liggen en daardoor toegankelijker zijn voor het grote publiek dan de underground trance

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op zaterdag 14 maart 2009 om 19:25:
Laat gewoon ieder zijn eigen feesie bouwen.
Als iemand lekker wil gebruiken laat ze lekker gebruiken.
Wie heeft er nou last van ? Helemaal niemand toch?

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens.
Maar wat er is, is dat drugs, inclusief de legale te veel verheerlijkt worden. En zelfs de negatieve eigenschappen. Het is gewoon stoer om te zeggen dat je, enorm naar de klote hebt gezopen gisteren, net als het gebruik van drugs. Misschien geld het zelfs een beetje voor andere dingen als bijv. auto rijden.
Op zich weet de gemiddelde mens wel dat dat alleen stoere praat is.

Maar er zijn ook mensen onder ons die daar niet mee om weten te gaan, die echt zich op een avond twintig pillen achter over drukken en er de volgende week stoer over praten dat ze drie dagen later wakker zijn geworden, in het ziekenhuis.

Er is gewoon veel te zeggen van waarom je drugs nu wel zou moeten verbieden en ook streng hand haven. Maar er is ook genoeg te zeggen waarom dat een overheid zich er niet mee zou moeten bemoeien. Het is ten slotte je eigen lijf wat je naar de klote helpt, en van een flatgebouw afspringen is ook nog steeds niet verboden, dat is nog veel slechter voor je lijf.
Persoonlijk vind ik dat de Partyscene een beetje zelf dat stoere er van weg moet halen. Als je een of een paar pilletjes slikt omdat je , je beter amuseert, okee. Maar dat stoere gedrag er over vind ik echt uit den boze.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 maart 2009 om 11:26:
Persoonlijk vind ik dat de Partyscene een beetje zelf dat stoere er van weg moet halen. Als je een of een paar pilletjes slikt omdat je , je beter amuseert, okee. Maar dat stoere gedrag er over vind ik echt uit den boze.

ik vind dat mensen zelf motten weten of ze dood willen. Als ze dood wille laat hun lekker pillen vreten ipv zich voor de trein gooie.

Als je dood gaat aan drugs terwijl de meeste mense daar nie dood aan gaan ken je gwn nie met verleiding om gaan en verdien je dood te gaan :P
Waarschuw beheerder
nog nooit last gehad van mensen die drugs gebruiken op een feest... dus beetje onzinnig dit :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 21:55:
trance = paupermuziek

Trance = grootste van allemaal
Trance 4 Life!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morzzz op woensdag 11 maart 2009 om 22:55:
Kijk een gitaaremo. Die zien we hier niet vaak...

Waarschuw beheerder
donateur
Binnen in de grote hal zijn alle ingrediënten aanwezig om ook zonder drugs feest te vieren

genoeg pillen die wel doorgaan idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 11 maart 2009 om 16:38:
UTRECHT

Daar waar het allemaal begonnen is!