Partyflock

Forumonderwerp · 1045501
Waarschuw beheerder
Vingerafdruk in paspoort wordt verplicht

STRAATSBURG - Nieuwe Europese paspoorten en identiteitkaarten moeten voortaan voorzien zijn van twee vingerafdrukken van de eigenaar. Het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met regelgeving hiertoe.

De vingerafdrukken zijn verplicht voor kinderen vanaf twaalf jaar. In de oorspronkelijke plannen was sprake van een minimumleeftijd van zes jaar, maar dat vond het Europarlement te ver gaan en ook nergens voor nodig.

Nederland heeft al aangekondigd dat reisdocumenten vanaf 28 juni van dit jaar voorzien moeten zijn van een elektronische chip met vingerafdrukken.

© ANP
http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari/14/vingerafdruk-in-paspoort-wordt-verplicht
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 januari 2009 om 17:54:
Vingerafdruk is niks mis mee. Zolang ze maar niet aan mijn DNA komen.

Die registraties gaan steeds een stapje verder, een de mensen accepteren steeds elk stapje verder.
Want joh, je hebt toch zeker niks te verbergen voor de overheid?

Waarschuw beheerder
Elke vingerafdruk is uniek maar toch zo makkelijk na te maken..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2009 om 17:48:
Elke vingerafdruk is uniek maar toch zo makkelijk na te maken..

Fout binnen nog geen 30 min kan je elke vingerafdruk van bijna elke oppervlakte afhalen en na maken, het is dat ik nu weg moet anders had ik je een paar links kunnen geven. Google er maar even op en op Tweakers is er toen een aantal nieuwsberichten over gemaakt, sterker Computer Chaos Clup is er een keer ingeslaagd om een vingerafdruk van een Duitse Minister na te maken.

@Stiffa:bier: juh die track is bijna een enge realiteit aan het worden :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
EU wil kinderen onder de 12 toch niet verplichten vingerafdruk te geven

Het Europarlement heeft een ontwerpvoorstel ingediend om kinderen jonger dan 12 jaar vrij te stellen van de verplichting om vingerafdrukken te geven bij de aanvraag van een paspoort. De reden is dat vingerafdrukidentificatie op jonge leeftijd lastig is.

Vanaf 28 juni van dit jaar zijn EU-landen verplicht biometrische kenmerken te registreren wanneer burgers reis- of identiteitspapieren aanvragen. Het zal dan gaan om vingerafdrukken en gelaatsscans. Hiertoe is na de aanslagen van 11 september 2001 besloten, op aandringen van de VS. Het toevoegen van biometrie moet identiteitsfraude tegengaan.

Vingerafdruk Tijdens tests in bepaalde lidstaten bleek echter dat de vingerafdrukken van kinderen van onvoldoende kwaliteit zijn om de identiteit te kunnen controleren. Bovendien veranderen de afdrukken van jonge kinderen nogal snel. Daarom is voorgesteld om de leeftijdsgrens voor het afnemen van vingerafdrukken op 12 jaar te stellen. Tevens wordt een uitzondering te maken voor mensen wiens fysieke toestand de afname bemoeilijkt: kunnen er geen afdrukken worden afgegeven dan mogen lidstaten een tijdelijk document afgeven met een geldigheidsduur van een jaar in plaats van de gebruikelijke vijf. Ter bestrijding van kinderhandel introduceert het voorstel verder het principe van 'één persoon per paspoort', waardoor de mogelijkheid om kinderen op het paspoort van de ouders bij te schrijven, vervalt.

Overigens werden de mogelijkheden voor het gebruik van de voor identiteitspapieren bedoelde vingerafdrukken van Nederlandse burgers vorig jaar verruimd. Hoewel de doelstelling in het oorspronkelijke voorstel de bestrijding van identiteitsfraude was, werd naderhand besloten dat politie en jusitie toegang tot de afdrukken kunnen krijgen voor het oplossen van misdrijven, mits de officier van jusititie hier toestemming voor geeft.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/57837/eu-wil-kinderen-onder-de-12-toch-niet-verplichten-vingerafdruk-te-geven.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op vrijdag 16 januari 2009 om 19:14:
Fout binnen nog geen 30 min kan je elke vingerafdruk van bijna elke oppervlakte afhalen en na maken, het is dat ik nu weg moet anders had ik je een paar links kunnen geven. Google er maar even op en op Tweakers is er toen een aantal nieuwsberichten over gemaakt, sterker Computer Chaos Clup is er een keer ingeslaagd om een vingerafdruk van een Duitse Minister na te maken.

@Stiffa juh die track is bijna een enge realiteit aan het worden

Dat zeg ik, ze zijn zo makkelijk na te maken.

Waarschuw beheerder
:[
gewoon niet aan mee doen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 12:07:
:[
gewoon niet aan mee doen

Was her maar zo gemakkelijk.... Iedereen weet ondertussen toch wel dat de EU doet wat de EU wil. En inspraak.... pfffh. Das niet meer dan een illusie. Die lui hebben thuis niet te zeggen en dus gaan ze maar, onder het mom van 'dit is mijn werk' n beetje regels opleggen aan miljoenen mensen. En ze staan total niet stil bij de mogelijk gevolgen die het kan hebben.

Sorry hoor maar ik wordt kost- en kotsmisselijk van de EU en zijn domme lompe gedrag. Wat was er mis met de eigen identiteit van de verschillende lidstaten? Beetje bij beetje wordt het kapot gemaakt :( DE insteek van de EU was destijds samenwerking. Nu begint het staats meer weg te hebben van een Staatsvorm. Sorry maar je mag niet verwachten van je onderdanen dat ze zomaar alles pikken. Niets wordt er gevraagd, alles wordt gedicteerd. Walgelijk!

En het bovenstaande is daar weer een mooi voorbeeld van. Sorry maar ik heb het al n keer eerder aangegeven. tenzij de EU gegronde redenen van verdenking tegen mij heeft, hebben zij geen enkel recht om van mij te eigen dat ik mijn vinger afdrukken, DNA of wat dan ook afsta. Daar hebben ze gewoon met hun poten van af te blijven. Een van mijn grondrechten is het recht op privacy en zij negeren dat volkomen op deze wijze.

Wat is btw de toegevoegde waarde van mijn vingerafdruk op mijn paspoort? :s Is het weer n nieuwe methode om de slimme jongens, die dus keer op keer weer in staat zijn hun o zo goed beveiligde paspoorten en documenten te vervalen, voor te zijn? Nou sorry hoor maar als die lui in staat zijn om en paspoort te vervalen, zijn ze ook in staat om aan genetisch materiaal van mensen te komen. En te misbruiken!

Waarschuw beheerder
prima prima

ga zo door (Y)

Waarschuw beheerder
Overal gewoon irisscans hangen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 12:21:
Wat is btw de toegevoegde waarde van mijn vingerafdruk op mijn paspoort?

overheidscontrole, drogreden is 'veiligheid'

Waarschuw beheerder
ben voor (y)

stel; je kind is vermist, worst case; ontvoerd, je kind komt de grens niet meer over met de mogelijke ontvoerder (y)
daarnaast word het identificeren van slachtoffers een stuk makkelijker
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 20:38:
stel; je kind is vermist, worst case; ontvoerd, je kind komt de grens niet meer over met de mogelijke ontvoerder

dus in heel de E.U. weer de grenzen dichtgooien en urenlang in de rij gaan staan

dan ben ik dus tegen ;)
Waarschuw beheerder
ben voor (y)

stel; je kind is vermist, worst case; ontvoerd, je kind komt de grens niet meer over met de mogelijke ontvoerder (y)
daarnaast word het identificeren van slachtoffers een stuk makkelijker

Waarom schuif je m geen zendertje onder de huid? Dan is ie overal te traceren en hoef ik mijn vingerafdrukken niet af te staan aan de overheid (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

En je denkt dat deze gewoon met een paspoort op het vliegtuig stapt?? Die nemen de auto naar een ander land en stappen daar op een vliegtuig of een boot. Of met een vals paspoort uit bachie bachiestan, en daar zal vingerafdrukken in een Europees paspoort weinig aan kunnen veranderen. Reality check: meeste kinderen worden door hun buitenlandse vader mee genomen naar land van herkomst, wat meestal het midden oosten is. Dan heb je nog een tweede soort vermissingen met sicko's die kinderen in hun kelder houden ala Detroux of de zaak met Natascha Kampusch. Ook hier hadden vingerafdrukken met een paspoort niks opgelost.

Uitspraak van janlul op maandag 19 januari 2009 om 01:30:
Waarom schuif je m geen zendertje onder de huid? Dan is ie overal te traceren en hoef ik mijn vingerafdrukken niet af te staan aan de overheid (y)

Precies dat soort mensen en uitspraken zorgen er voor dat de overheid eerders ons allemaal voorziet van een RFID.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Laat ik toch nooit naar Amerika te hoeven gaan (L)
Gewoon lekker ID en ju.

Waarschuw beheerder
je kind komt de grens niet meer over met de mogelijke ontvoerder

nee wordt ergens bij de grens dood en verkracht aangetroffen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 12:21:
tenzij de EU gegronde redenen van verdenking tegen mij heeft, hebben zij geen enkel recht om van mij te eigen dat ik mijn vinger afdrukken, DNA of wat dan ook afsta. Daar hebben ze gewoon met hun poten van af te blijven. Een van mijn grondrechten is het recht op privacy en zij negeren dat volkomen op deze wijze.

Wat is btw de toegevoegde waarde van mijn vingerafdruk op mijn paspoort? Is het weer n nieuwe methode om de slimme jongens, die dus keer op keer weer in staat zijn hun o zo goed beveiligde paspoorten en documenten te vervalen, voor te zijn? Nou sorry hoor maar als die lui in staat zijn om en paspoort te vervalen, zijn ze ook in staat om aan genetisch materiaal van mensen te komen. En te misbruiken!

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 januari 2009 om 15:53:
als je niks te verbergen heb

dan hebben ze ook niks te zoeken toch?