Partyflock

Forumonderwerp · 1040240

Waarschuw beheerder
En dat op een site gevuld met zulke gerenommeerde bezoekers :$

(speciaal aangepast voor de spelvaut nazi (l))

Ik vermoed dat ik nu niet meer over straat kan zonder lachend te worden nagewezen :/
laatste aanpassing

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 december 2008 om 22:50:
De beste man is al op leeftijd

Wat een argumentatie :roflol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 00:11:
En dat op een site gevuld met zulke gerenomeerde bezoekers :$

Tsk tsk. Geen moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe je ze moet spellen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 00:11:
Ik vermoed dat ik nu niet meer over straat kan zonder lachend te worden nagewezen :/

Dat zal met dat kapsel van je wel lukken ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 01:04:
Wat een argumentatie :roflol:

Inderdaad. Niets om je voor te schamen als je een geldige pedopas hebt (Y)

Tsk tsk. Geen moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe je ze moet spellen.

ZOMG een spelvaut! :cry:

Alleen butty boys maken zich druk om het uiterlijk van andere kerels :cocktail:
laatste aanpassing
Werkzaam bij UF Events
Artiest {SHOWLIST artist 34781, 75120, 39433}
Waarschuw beheerder

Beetje kansloze opmerking van iemand van jouwn leeftijd :frusty:
Hij plaatst tenminste zn foto's :aai:

Dacht dat een forum bedoeld was om dingen te discussieren,zodat anderen ( zoals ik ) er wellicht iets van op kunnen steken (Y)

Iig, wat die jongen voor 25 euro doet kan ik zelf waarschijnlijk ook nog wel.

Als ik mn best doe over n tijdje misschien ook wel,getting the point...

De vraag is alleen, waarom zou ik de moeite doen. Als ik mijn zaakjes goed afmix zorgt de releasende maatschappij altijd voor een kosteloze mastering. Naja, kosteloos, ze verdienen natuurlijk ook aan jouw release, maar je begrijpt het wel

Dan zit je bij Cardiac zowieso wel goed toch ;)

Misschien wil meneer System101 wel een keer een poging wagen...
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Omkara heeft wel gelijk, voor een geeltje kan je niet echt veel verwachten. Ik ken iemand in Duitsland die de mastering doet voor één van de labels waar ik op uitbreng voor €15,- per track. Ik had m'n opname vergeleken met de gemasterde versie en er zat gewoon géén verschil tussen. Ik zal dan wel briljant afmixen.. ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 29155, 39838}
Waarschuw beheerder
Peaky doet ook mastering

http://www.dagoosemusic.nl/index.php?page=home&lang

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [ N-tec ] op woensdag 10 december 2008 om 01:20:
Beetje kansloze opmerking van iemand van jouwn leeftijd :frusty:

Nee, dat gezeik over leeftijd, DAT is goeie argumentatie. En als iemand tegenwoordig "kansloos" zegt neem ik ze sowieso al niet meer serieus :rot:

Hij plaatst tenminste zn foto's :aai:

En dus?

Misschien wil meneer System101 wel een keer een poging wagen...

Ik kijk wel uit. Masteren laat ik liever aan experts over. Ik maak me niet de illusie dat ik zoiets wel "even leer". Daar zit ondertussen al 50 jaar audiotechniek achter.

Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 01:27:
Ik had m'n opname vergeleken met de gemasterde versie en er zat gewoon géén verschil tussen.

Dat wil ik wel eens horen. Misschien ben jij wel zo iemand die het verschil tussen een mp3 en een wav ook niet hoort. Misschien heeft die knul die via internet de tracks mastert wel heel erg goed door hoe z'n software werkt en hoe hij bepaalde dingetjes moet masteren om tot een goed resultaat te komen. Dan kost het dus weinig tijd, weinig moeite (nogmaals, omdat die jongen dus waarschijnlijk z'n software door en door kent) en dus ook weinig geld.

Maar ga toch lekker zelf prutsen met een compressor. Dat is immers precies hetzelfde (y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:12:
Maar ga toch lekker zelf prutsen met een compressor. Dat is immers precies hetzelfde (y).

Kijk em gaan die ouwe; hebben we soms last van een midlife crisis zo ongesteld als je op dit onderwerp reageert :aai:

Kom laten we lekker ruzie gaan maken over een super gaar onderwerp waar jij dui-de-lijk alles vanaf weet.

Zinnige tijd besteding; zoek een leven :/

En dus?

En ik neuk meer lekkere chix B) Duh.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 02:30:
Kom laten we lekker ruzie gaan maken over een super gaar onderwerp waar jij dui-de-lijk alles vanaf weet.

Nee, knullie. Ik pretendeer juist NIET dat ik daar alles vanaf weet. Maar het is duidelijk dat je denkt dat je alles al weet en niemand nodig hebt. Je kan ook je eigen huis metselen, je eigen auto bouwen, en een zeewaardig jacht in elkaar lego-en.

Zinnige tijd besteding.

Je moet nu toch wel erg veel moeite doen om nog iets te antwoorden he? Het is wel erg leuk om te zien dat je nergens op ingaat en alleen maar zit te zeiken over "ja maar jij bent oud" of:

En ik neuk meer lekkere chix B)

:roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wel leuk dat je bijna al je antwoordjes achteraf aanpast. Ik heb alleen geen zin om dat allemaal nog eens te gaan lezen en dan nog te gaan antwoorden. Dan wordt het zo'n zootje. 8)

Maarreh, vriendelijke vriend, met je ontplofte kapsel, als je zo goed weet dat masteren niet zo makkelijk is, waarom kom je dan met dit soort onzinnige opmerkingen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 december 2008 om 15:09:
Als je kan afmixen, kun je toch ook zeker wel zelf mastereng ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:34:
Ik pretendeer juist NIET dat ik daar alles vanaf weet.

Ach hou toch op man, je pretendeert zelfs te denken te weten wat ik wel en wat ik niet begrijp op basis van wat random uitspattingen op zo`n suf forum van een site voor de mentaal achtergestelden onder ons.
Je kan ook je eigen huis metselen, je eigen auto bouwen, en een zeewaardig jacht in elkaar lego-en.

Appels en peren :gaap:

Het is wel erg leuk om te zien dat je nergens op ingaat en alleen maar zit te zeiken over "ja maar jij bent oud" of:

Mjah het werkt inderdaad niet om tot je te spreken vanaf je eigen lage niveau :O
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:39:
Maarreh, vriendelijke vriend, met je ontplofte kapsel

Het is niet ontploft, maar zorgvuldig gefohned en vervolgens voorzichtig met een minimale hoeveelheid wax bewerkt opdat het niet in elkaar zakt. Praktisch net zo moeilijk als masteren. Ik vraag 25 euro per hoofd. Maar er zit dan ook een jaar of 50 aan voorgaande wetenschap en techniek in. Iets wat niet iedereen zomaar even kan.

En wat betreft afmixen, als je dan toch al "al the way" gaat en jezelf het afmixen aanleert is de stap naar goed masteren relatief snel gezet. En daarnaast; waarom betalen voor een of andere service wanneer, mits je gaat releasen, de boel toch al voor je gemasterd krijgt... economisch gezien is dat niet erg tactisch.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:39:
Wel leuk dat je bijna al je antwoordjes achteraf aanpast.

Ik master mijn opmerkingen achteraf. Ook hier zit een grondige wetenschap aan verbonden die niet even simpel te begrijpen is o.0
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat wil ik wel eens horen. Misschien ben jij wel zo iemand die het verschil tussen een mp3 en een wav ook niet hoort. Misschien heeft die knul die via internet de tracks mastert wel heel erg goed door hoe z'n software werkt en hoe hij bepaalde dingetjes moet masteren om tot een goed resultaat te komen. Dan kost het dus weinig tijd, weinig moeite (nogmaals, omdat die jongen dus waarschijnlijk z'n software door en door kent) en dus ook weinig geld.

Maar ga toch lekker zelf prutsen met een compressor. Dat is immers precies hetzelfde .

Hehe, misschien ook ben ik dat ook niet en ben ik op microscopisch niveau met geluid bezig. ;)
Maar even serieus, masteren en software gaan bij mij niet in één zin en daarmee heb ik al een idee van jouw inzicht over masteren..

Al met al is dit leuk voor je webrelease. Voor een propere mastering ga ik wel naar Dubplates & Mastering in Berlijn, die weten wel van wanten en hebben mijn tracks prima gemasterd voor vinyl (inclusief subbassen). :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 02:49:
Maar even serieus, masteren en software gaan bij mij niet in één zin en daarmee heb ik al een idee van jouw inzicht over masteren..

Gaan we weer. *IK* zeg niet dat ik verstand heb van masteren. Overigens wordt tegenwoordig heel veel gedaan met software. Ook masteren. Of dat beter of slechter is dan software laat ik me niet over uit, omdat ik daar simpelweg de kennis niet voor heb. Ik neem trouwens aan dat er tegenwoordig veel softwarematig wordt gemasterd, omdat je toch zowat alles wel kunt emuleren of nabootsen en omdat er tegenwoordig giga- en terabytes aan opslag en/of geheugen beschikbaar zijn.

Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 02:49:
Al met al is dit leuk voor je webrelease. Voor een propere mastering ga ik wel naar Dubplates & Mastering in Berlijn, die weten wel van wanten en hebben mijn tracks prima gemasterd voor vinyl (inclusief subbassen). :)

Dat wil ik dus alleen maar zeggen. Voor kwaliteit ga je wel naar een expert. Maar daar betaal je natuurlijk ook eventjes iets meer dan 25 euro. En het resultaat van die 25 euro zal heus wel beter zijn dan als je zelf clueless met je compressortje gaat zitten kutten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:54:
En het resultaat van die 25 euro zal heus wel beter zijn dan als je zelf clueless met je compressortje gaat zitten kutten.

En jij denkt dat wij hier allemaal er vanuit gaan dat wat je hier nu omschrijft in grote lijnen het mastering process inhoud (klooien met een compressortje) en dat we jou nu dankbaar moeten zijn om je prachtige meegedeelde kennis en je eindeloos vruchtbare link naar wikipedia :cheer:

Eeuwige dank kerel. Waar zouden we zonder jou zijn.

Een onheilig diep diep dal zeg ik je :$
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor iemand die weinig kennis heeft over het onderwerp ben je wel behoorlijk in de kuif gepikt door onze woorden. Wij hebben aardig wat kennis vergaard door onder andere het uitbrengen van muziek en voor die bedragen stelt het gewoon niet veel voor. Mits je weet wat je doet zou je het zelf ook kunnen en die €25,- besparen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 03:03:
Wij hebben aardig wat kennis vergaard door onder andere het uitbrengen van muziek

Met het uitbrengen van muziek vergaar je weinig kennis. Met het produceren daarentegen wel. En wie zegt dat ik nooit iets heb uitgebracht? Maar ik ga er niet over lopen pochen en doen alsof ik overal verstand van heb. Ik zeg juist dat ik dat *niet* heb en wat mij irriteert is dat er heel lichtvoetig gedaan wordt over mastering en dat er wordt gezegd dat je ook wel kan masteren als je een track kunt afmixen, en dat is natuurlijk onzin omdat het 2 heel verschillende disciplines zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 03:03:
Mits je weet wat je doet zou je het zelf ook kunnen en die €25,- besparen.

Mijn idee ook. Maar dat kan natuurlijk niet, want er gaan jaren aan studie vooraf aan alleen al het proberen in de buurt te komen voor professioneel betaalde mastering van wel 25 hele euro's.

Het idee alleen al, blasphemy !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 03:01:
En jij denkt dat wij hier allemaal er vanuit gaan dat wat je hier nu omschrijft in grote lijnen het mastering process inhoud

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 02:54:
*IK* zeg niet dat ik verstand heb van masteren.

ik denk niet dat wij dat allemaal denken

Waarschuw beheerder
nvm :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 03:05:
Met het uitbrengen van muziek vergaar je weinig kennis. Met het produceren daarentegen wel. En wie zegt dat ik nooit iets heb uitgebracht? Maar ik ga er niet over lopen pochen en doen alsof ik overal verstand van heb. Ik zeg juist dat ik dat *niet* heb en wat mij irriteert is dat er heel lichtvoetig gedaan wordt over mastering en dat er wordt gezegd dat je ook wel kan masteren als je een track kunt afmixen, en dat is natuurlijk onzin omdat het 2 heel verschillende disciplines zijn.

Voordat er iets wordt uitgebracht ben je toch al wel een aantal jaar aan het produceren dus die opmerking is niet erg relevant. Ik zei 'onder andere' trouwens, ik ga het ook niet eens toelichten..
Ik doe overigens lichtvoetig over mastering van €25,-, niet over het masteren als vak.

Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is wel amusant om in deze draad te zien dat vrijwel alle steekhoudende argumenten systematisch worden overgeslagen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 03:01:
En jij denkt dat wij hier allemaal er vanuit gaan dat wat je hier nu omschrijft in grote lijnen het mastering process inhoud

Nee hoor.

Maar:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 december 2008 om 18:50:
Masteren is tegenwoordig je wavfile tot het maximale compressen. Klaar.

:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 december 2008 om 21:55:
Mastering apparatuur is ontzettend duur omdat het dingen doet met geluid die je zelf met afmixen nooit voor elkaar kan krijgen.

:roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat is daar zo grappig aan? Wil je dat even uitleggen?
Waarschuw beheerder
Ik heb al eerder vermeld dat "masteren" van tegenwoordig

is idd vaak een limiter erover en zo hard mogelijk knallen, moet de track wel netjes afgemixed zijn idd anders heeft t geen zin...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van tONZ 'O gUNZ op woensdag 10 december 2008 om 09:56:
is idd vaak een limiter erover en zo hard mogelijk knallen

Tja, als dat zo was, dan deed iedereen het zelf wel he? :rot:
Artiest {SHOWLIST artist 71435, 42576}
Waarschuw beheerder
ik doe et voor een 10tje, eenmalig aanbod, wees er snel bij..
heb nog maar weinig evulation days in izotope over :$

Waarschuw beheerder
Omkara Techichi vs Mastering 1-0 :cheer:

Waarschuw beheerder
System 101 vs Begrijpend Lezen 0-1 :cheer:

Anyway, einde discussie: ik ben gewoon de beste: meesterlijk gemasterde meesters de gekste :cocktail:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:d:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 03:18:
nvm

gisteren stond er wat anders

Boeit t verder nog iets? als je iets wil laten masteren kan je t hier laten doen, als je t zelf wil doen doe je t zelf

klaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aphazia op woensdag 10 december 2008 om 18:50:
gisteren stond er wat anders

Klopt, geen zin om eindeloos lang mijzelf te moeten blijven herhalen vanwege iemand die moeite heeft met begrijpend lezen.

Boeit t verder nog iets?

Absoluut niet; maar zo gaat het hier vrijwel altijd op pf. Fucking kippenhok.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 19:29:
Fucking kippenhok.

Toktoktoktoktoktoktoktoktok

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Pokaw pokaw!!!!

[img width=844 height=609]http://www.koekuyt.com/images/Kippenhok%20TC.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 19:29:
Klopt, geen zin om eindeloos lang mijzelf te moeten blijven herhalen vanwege iemand die moeite heeft met begrijpend lezen.

Niet erg zeker van jezelf he? :rot:
Waarschuw beheerder
Boeit t verder nog iets? als je iets wil laten masteren kan je t hier laten doen, als je t zelf wil doen doe je t zelf

klaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 december 2008 om 00:17:
Niet erg zeker van jezelf he? :rot:

Ik ben niet erg zeker van jouw skills om begrijpend te kunnen lezen. Je blijft in herhaling vallen met mijn statements te quoten die mij moeten doen overkomen alsof ik denk dat masteren, over het algemeen, een kwestie van compressen is, terwijl ik allang en breed heb uitgelegd wat mijn mening er werkelijk over is. Oftewel; je bent gewoon een vervelende kneus :gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 07:21:
kneus

Waarschuw beheerder
Slotje! Eindeloos gezever over dit onderwerp hebben we nu wel weer gehad!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 december 2008 om 08:46:
ik ben een kneus :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 07:21:
Oftewel; ik ben gewoon een vervelende kneus :gaap:

Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Naja da goose doet het toch ook voor 22 euro?

Alleen snap niet wat iedereen moeilijk doet. Iedereen heeft zoiezo zn eigen manier om te masteren.
En vaak is het ook gewoon duur omdat ze duurdere gear gebruiken.

En zoals Omkara zegt.. het is echt vooral goed afmixen. Dan is de mastering er gewoon om het overall volume te boosten.
Soms nog wat aandikken of cutten in de eq, maar dat kan je beter per spoor in de afmix doen.

Helaas zijn er genoeg "mastering" engineers die het volume te hard willen boosten. Zo verlies je de dynamiek.
Daarom master ik liever zelf.

Te veel mensen denken iig dat mastering heel de tune zal fixen. Dat is dus stierenpoep.

Dit heb ik iig meegekregen.

Deze tune (klein stukje op 320 )is trouwens recent gereleased (digitaal). Heb deze volgens mij geheel in Reason gedaan. Dus inclusief mastering.

http://www.zshare.net/audio/5258208460e8b400/
Misschien dat iemand van jullie wat feedback heeft?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 11 december 2008 om 15:42:
Misschien dat iemand van jullie wat feedback heeft?

Ik ben niet zo van de overmatige compressie (ik houd niet van het soort dynamiek die het met zich meebrengt), maar de eq klinkt goed. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stalcon op woensdag 10 december 2008 om 03:19:
Voordat er iets wordt uitgebracht ben je toch al wel een aantal jaar aan het produceren dus die opmerking is niet erg relevant. Ik zei 'onder andere' trouwens, ik ga het ook niet eens toelichten..
Ik doe overigens lichtvoetig over mastering van €25,-, niet over het masteren als vak.

Ik master voor € 10 excl. btw per track, dat ben ik gaan doen omdat ik niet tevreden was wat anderen met mijn met bloed-zweet&tranen geproduceerde muziek deden (arjun roetvink bv .... :x) Met name slechte EQ en overmatige compressie om het harder te laten klinken, dat is ook anders op te lossen.
En ik benhet gaan doen om kosten te besparen voor de eigen labels natuurlijk, ook geen onbelangrijke reden.
Vooral de laatste USR's (000, 015, 016) en Z-T's (005 t/m 008) ben ik erg tevreden over.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik snap dat je het zelf bent gaan doen om kosten te besparen en je eigen producties intact te houden maar waarom zou je je service aanbieden? Ik neem aan dat je ook nog gewoon muziek maakt dus is er een kans dat je creativiteit op een tweede plan wordt gezet door het masteren.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat je gebruikt aan apparatuur voor het masteren. ;)

Oh ja, Roetvink bv is nou niet echt serieus te nemen denk ik:
Online Mastering
With Online Mastering you can upload your tracks yourself on our mastering servers. You will be able to download the mastered tracks where and when you like it. Getting the most out of your tracks has never been easier!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 11 december 2008 om 15:42:
En zoals Omkara zegt.. het is echt vooral goed afmixen. Dan is de mastering er gewoon om het overall volume te boosten.

En daar ben ik (en ik meen bijna elke muzikant die zichzelf serieus neemt) het dus totaal niet mee eens. Goed afmixen is 1 ding, iets perfect masteren is heel iets anders. Daarom is dat ook een heel apart vak. En als dat niet zo zou zijn, dan zouden er wel heel wat minder mastering studios zijn, denk je ook niet? Of denk je soms dat alle artiesten die miljoenen verdienen en naar die studios gaan soms hun tracks niet kunnen afmixen?
Waarschuw beheerder
Welke artiest maakt zijn eigen muziek en verdient er miljoenen mee? Enfin, dat is weer een andere discussie..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 12 december 2008 om 03:02:
Welke artiest maakt zijn eigen muziek en verdient er miljoenen mee? Enfin, dat is weer een andere discussie..

Dat zijn er genoeg (denk maar aan mensen zoals Moby), maar je kunt ook gewoon op het argument ingaan in plaats van de discussie weer op een zijspoor te zetten.