Partyflock

Forumonderwerp · 1035199

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 1 november 2008, looptijd van 6330.4 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Microsoft draagt Windows 3.11 eindelijk ten grave

4059%
Windows 3.11 :respect: het beste systeem ooit door Microsoft gemaakt
2841%
Windows 3.11 nee geen :respect: voor, terecht dat dit systeem begraven word, dit had al eerder moeten gebeuren:devil:

AMSTERDAM - Na vijftien jaar komt er een definitief einde aan het bestaan van Windows 3.11. Het besturingssysteem is op de consumentenmarkt al ruim een decennium niet meer verkrijgbaar, maar wordt nog steeds gebruikt in sommige apparaten.

Windows 3.11 for Workgroups verscheen in 1993 en werd opgevolgd door Windows 95. Het was de eerste Windowsversie die beschikte over ondersteuning voor TCP/IP, een set netwerkprotocollen waarop ondermeer de werking van internet berust. Ook betekende Windows 3.11 de doorbraak van de grafische interface.

Kopieerapparaten

Voor gewone gebruikers werd het besturingssysteem sinds 2001 al niet meer door Microsoft ondersteund, maar tot en met vrijdag was het nog verkrijgbaar voor fabrikanten van bepaalde apparatuur, zoals kopieerapparaten of informatieschermen in het dashboard van sommige auto's.

Op 1 november trekt Microsoft echter definitief te stekker uit het besturingssysteem, dat volgens het bedrijf niet veel meer wordt gebruikt. Het systeem werd al jaren geleden opgevolgd door een aangepaste versie van Windows XP.

bron: (c) NU.nl/Wieland van Dijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 11:33:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Windows 3.11 :respect: het beste systeem ooit door Microsoft gemaakt"

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Windows 3.11 nee geen :respect: voor, terecht dat dit systeem begraven word, dit had al eerder moeten gebeuren:devil:"

't beste was toch 2000. o:)

Waarschuw beheerder
oldschool :D

Waarschuw beheerder
nooit mee gewerkt, dus kan niet oordelen. maar als ik het zo lees was het wel een belangrijk en goed besturingssysteem voor fabrikanten geweest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
R.I.P. :cry:
Waarschuw beheerder
Dit was pas windows, lekker overzichtelijk je scherm vol met de wereld aan venstertjes.
Het was een mooie stap vooruit tov. DOS.
Herinner me alleen dat ik de meeste games toch echt nog via de DOS-prompt speelde (en flink wat aan de autoexec.bat moest sleutelen om geheugen vrij te maken).

:bye: 3.11

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 11:55:
en flink wat aan de autoexec.bat

allerlei commando's

niks meer dan lof over dit systeem :respect:

vrij weinig hang-ups gehad

Waarschuw beheerder
Er zwerven nu al illegale versie's op internet rond van de opvolger van vista :X

Waarschuw beheerder
illegaal? nee hoor gewoon beta versie van windows 7

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 12:08:
nee hoor gewoon beta versie van windows 7

ook goed, het zal best wel weer zo ruk versie zijn als heel dat achterlijk Vista :/

wat een kut windows is dat zeg :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 12:10:
wat een kut windows is dat zeg

Nee hoor, nu sinds een kleine jaar vista businnes-n versie draaien, nog nooit problemen mee gehad. En geloof me, ik gebruik dat ding meer dan > 10 uur intensief pér dag (werk etc.)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 12:29:
nog nooit problemen mee gehad

je bent verplicht om je pc te upgrade omdat die pleuris versie van windows veel geheugen gebruikt :[

en sowieso werken nog steeds niet alle programma's onder vista :S

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Windows 3.11 :respect: het beste systeem ooit door Microsoft gemaakt"

Veel lol aan beleefd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 12:33:
je bent verplicht om je pc te upgrade omdat die pleuris versie van windows veel geheugen gebruikt :[

Je bent helemaal niets verplicht!
Dat je bij de meeste nieuwe pc's vista door je strot geramd krijgt is een ander punt. :P
Lekker bij XP blijven zou ik zeggen (Microsoft heeft onderhand wel door dat ze de hel over zichzelf afroepen als ze de ondersteuning daarop terugdraaien), Vista skippen en bij 7 kijken of het misschien wat voor je is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 12:49:
Dat je bij de meeste nieuwe pc's vista door je strot geramd krijgt is een ander punt. :P

Koop dan ook een zakelijke pc met downgrade naar xp:D
Waarschuw beheerder
Of koop helemaal geen kant-en-klare pc. :P

Waarschuw beheerder

heb je wel eens geprobeert om met i gig werkgeheugen vista goed te draaien ;)
Lekker bij XP blijven zou ik zeggen

doe ik ook ;)

heb daar nooit problemen mee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 12:59:
heb je wel eens geprobeert om met i gig werkgeheugen vista goed te draaien ;)

Nou schijn je een hoop toeters en bellen uit te kunnen schakelen waardoor het minder wordt, maar je hebt wel gelijk.
Alhoewel een reep geheugen van 20 euro me niet iets heel onbereikbaars lijkt. ;P

doe ik ook ;)

heb daar nooit problemen mee

Same here en al kan mijn hardware het wel aan, zie ik nog geen enkele reden om over te stappen.
Mijn pc-gebruik is echt niet veranderd sinds Vista er is, waarom switchen dan?

Waarschuw beheerder
je bent verplicht om je pc te upgrade omdat die pleuris versie van windows veel geheugen gebruikt

en sowieso werken nog steeds niet alle programma's onder vista

Echt bullshit! En bij development fora kun je genoeg drivers vinden voor oude scanners uit het windows 95 tijdperk ens0w, dus ik zie het probleem niet. Geheugen kost tegenwoordig geen drol dus ik zie ook niet waarom je pc langszaam zou lopen oid.

(Y)

Waarschuw beheerder
heb je wel eens geprobeert om met i gig werkgeheugen vista goed te draaien

Ja

1. grafische onzin uitschakelen
2. alles uit opstarten halen etc.
3. pagefile vergroten wil ook nog eens helpen

het zijn de kleine dingen die het met Vista doen. Maar goed, nogmaals
ik ervaar al sinds een jaartje GEEN problemen. Al is het natuurlijk niet
aan te raden ultimate onder 1 GB te draaien, maar zo slim hoop ik dat men
al wel is dat te snappen JWT.
Waarschuw beheerder
donateur
sowieso werken nog steeds niet alle programma's onder vista

ik heb niet 1 programma wat niet werkt onder vista hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 13:08:
Nou schijn je een hoop toeters en bellen uit te kunnen schakelen waardoor het minder wordt

of je installeert gewoon vista basic 8)
das gewoon xp met de naam vista :p
Waarschuw beheerder
kut systeem

fuck microsoft

power 2 apple
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mystic_Dumm¥ op zaterdag 1 november 2008 om 14:21:
ik heb niet 1 programma wat niet werkt onder vista hoor

ik wel

gangsters 1 werk dr nie onder

zelfs nie onder xp

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 11:39:
nooit mee gewerkt, dus kan niet oordelen. maar als ik het zo lees was het wel een belangrijk en goed besturingssysteem voor fabrikanten geweest.

Windows 3.11 is geen besturingssysteem. Het draait bovenop DOS. Zonder DOS werkt het niet. DOS is het besturingssysteem.

Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 14:25:
gangsters 1 werk dr nie onder

The boss wants his money!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mystic_Dumm¥ op zaterdag 1 november 2008 om 14:22:
of je installeert gewoon vista basic 8)
das gewoon xp met de naam vista :p

Zou een optie zijn inderdaad. (Y)
Toch zou ik dan nog liever mijn xp naar vista skinnen (www.crystalxp.net) en dan heb je een vista look-alike die nog beter draait dan het origineel. :P

Waarschuw beheerder
donateur

Klopt... toen ik m'n nieuwe laptop kocht hadden ze Vista ook pre-installed, plus bergen andere rotzooi en onzin die ik niet eens wilde. :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 16:01:
Toch zou ik dan nog liever mijn xp naar vista skinnen (www.crystalxp.net) en dan heb je een vista look-alike die nog beter draait dan het origineel.

Alsof men Vista installeert om haar looks, moet je eens kijken hoeveel nieuwe soort/features VISTA heeft, qua management etc, daar doe je het om, niet om de looks. Fuck looks ik wil een stabiel besturingssysteem.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 16:38:
moet je eens kijken hoeveel nieuwe soort/features VISTA heeft

Ja die UAC, echt geweldig is dat :rot:

Waarschuw beheerder
Alsof men Vista installeert om haar looks, moet je eens kijken hoeveel nieuwe soort/features VISTA heeft, qua management etc, daar doe je het om, niet om de looks. Fuck looks ik wil een stabiel besturingssysteem.

http://www.ubuntu.com/
Waarschuw beheerder
Fuck looks ik wil een stabiel besturingssysteem.

dan mot je n apple kope

vista en stabiel is net zo wat as johan cruyf en duidelijk prate :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 16:48:
vista en stabiel is net zo wat as johan cruyf en duidelijk prate

Vista is heus wel stabiel, maar na een paar maanden gebruik wordt het zo traag als de tyfus.
Waarschuw beheerder
Alsof men Vista installeert om haar looks, moet je eens kijken hoeveel nieuwe soort/features VISTA heeft, qua management etc, daar doe je het om, niet om de looks.

Tuurlijk, ben ik het mee eens.
Maar blijkbaar hebben velen ze echt niet nodig aangezien ze, net als ik, nog naar volle tevredenheid met XP kunnen werken.

Die looks boeien me ook geen reet, features die me vooral beperken bij wat ik doe nog minder.

Wat dat betreft was Win 3.11 pas echt een verbetering, om toch maar een keer ontopic te zijn.
Van een command prompt flipt de gemiddelde thuisgebruiker, dan werken die venstertjes toch een stuk beter. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 16:40:
Ja die UAC, echt geweldig is dat

Nee, dat kan ik sowieso niet, anders werken al mijn VPN verbindingen niet meer :roflol:.
Maar met name de applicaties die nog op cd staan en als extra applicaties/onderdelen in Windows kan installeren zijn voor mij :boks:, dat bedoel ik, die mis ik veelalqua functie en werking in Windows XP

Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 16:48:
vista en stabiel is net zo wat as johan cruyf en duidelijk prate

Nogmaals, voor de 100ste keer, ik draai dat ding al eeuwen zonder problemen, en ik heb er tig van belangrijke applicaties voor MIJ op staan, het enige wat ik niet doe is gamen, dus verder ben ik geheel voorzien in het hebben van een stabiel systeem.

Dit is denk ik voor een ieder verschillend, SP1 sowieso op bussiness-N = aanrader, verder zeg ik er niks meer over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 16:49:
Vista is heus wel stabiel, maar na een paar maanden gebruik wordt het zo traag als de tyfus.

as t allmal zo stabiel is wrom komt voor elke game dan n patch uit enzo

FL studio bv loopd 10.000x vast in vista

draai k t op me macie in boot camp is dr niks aan t hantje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 16:49:

Daar geloof ik geen reet van ;)
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 15:44:
Windows 3.11 is geen besturingssysteem. Het draait bovenop DOS. Zonder DOS werkt het niet. DOS is het besturingssysteem.

Windows 3.11 is zeker een besturingssysteem. Het draait op de basis van DOS inderdaad, maar dat is geen reden om het geen OS te noemen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 16:55:

Dat je FL gebruikt zegt al genoeg :roflol::lol:
Waarschuw beheerder
en bij games loopd ie ook vaker vast

net nog bij gta SA :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 17:02:
was da mis mee dan?

Lul eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands, dan gaan we hier wel verder op in.

Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 17:07:
net nog bij gta SA

Koop lekker een PS3
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jœy [Blames] op zaterdag 1 november 2008 om 16:57:
Windows 3.11 is zeker een besturingssysteem. Het draait op de basis van DOS inderdaad, maar dat is geen reden om het geen OS te noemen.

Nee, het draait niet op de basis van DOS.

Het draait *OP* DOS.
Waarschuw beheerder
je snap tog wat k bedoel

daar gaat t om kerel :)
Werkzaam bij UF Events
Artiest {SHOWLIST artist 34781, 75120, 39433}
Waarschuw beheerder
MSX :respect:
Lekker groen schermpje B)

Zelf overigens toendertijd na Dos veelvuldig gebruik gemaakt van 3.11 ,laatst nog geinstalleerd op een oldschool laptop,wou nog lopen ook :lol:

Leuk spul alleen heb je er geen moer meer aan...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 16:55:
as t allmal zo stabiel is wrom komt voor elke game dan n patch uit enzo

Voor elke game komen al jarenlang patches uit. Met of zonder Vista.

En dat je FL vastloopt zal wel komen door al die trojans die je met je cracks binnenhaalt :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 16:51:
Wat dat betreft was Win 3.11 pas echt een verbetering, om toch maar een keer ontopic te zijn.
Van een command prompt flipt de gemiddelde thuisgebruiker, dan werken die venstertjes toch een stuk beter.

Oldschool met pa toen naar die beurzen, uitwisselen van custom made dos / win 3.11 programma's :respect:.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 17:10:
En dat je FL vastloopt zal wel komen door al die trojans die je met je cracks binnenhaalt :roflol:

zou t?

ja opzich kan t wel mah ghek dat k dr in boot camp geen last van ondervindt
Waarschuw beheerder
3.11 ooit ben ik daar op begonnen met S.A.w. voor harddisc recording met mixen :)

R.I.P.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kettingzaag1987 op zaterdag 1 november 2008 om 17:12:
ja opzich kan t wel mah ghek dat k dr in boot camp geen last van ondervindt

MAH

GHEK

DR

ONDERVINDT

pfffffffffffffffff
Waarschuw beheerder
lig er nie wakker vannn menz

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op zaterdag 1 november 2008 om 17:17:
3.11 ooit ben ik daar op begonnen met S.A.w. voor harddisc recording met mixen

R.I.P.

Cubase Audio was er ook al voor. En Logic.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jœy [Blames] op zaterdag 1 november 2008 om 16:57:

Het is eigenlijk niets anders dan een grafische interface voor DOS, waarin DOS dus het OS is en 3.11 de gui.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2008 om 17:10:
Oldschool met pa toen naar die beurzen, uitwisselen van custom made dos / win 3.11 programma's .

Oh yeah. B)

Soundblaster AWE32 formaatje strijkplank kopen. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 1 november 2008 om 18:18:
Soundblaster AWE32 formaatje strijkplank kopen.

:lol:

Heb nog n mooie Quantum Bigfoot liggen :D
Iemand belangstelling :lol:
Waarschuw beheerder
Soundblaster AWE32

Betaalde ik toen der tijd 500gld voor, 1 gulden voor een p1 75mhz systeem met 32mb!! en nog eens rond de 700 gulden voor een 500mb hard disk. Maar kon toen wel vet harddisc recorden en editen en een paar minuten met fast tracker werken. *zucht vroegah*

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 november 2008 om 17:36:
Cubase Audio was er ook al voor. En Logic.

En..Cool Edit natuurlijk, daar kon je zo lekker me time stretchen :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [ N-tec ] op zaterdag 1 november 2008 om 18:40:
Heb nog n mooie Quantum Bigfoot liggen
Iemand belangstelling

De meest waardeloze harddisk ooit :roflol: Ben heel wat kwijtgeraakt aan zelfgemaakte muziek omdat zo'n kutding het niet langer volhield dan een half jaar en ik daar natuurlijk niet op had gerekend.

Soundblaster AWE32 formaatje strijkplank kopen.

Ik had een Gravis Ultrasound MAX. Full size kaart, knalrood, met 512Kb sample ram. :D

Tegenwoordig zijn er ook nog mooie trackers hoor. Kijk maar eens naar Skale Tracker. Die heeft zelfs VST support.

http://www.scene.org/file.php?file=%2Fresources%2Fmusic%2Ftrackers%2Fskale081.zip&fileinfo

Waarschuw beheerder
Oldschool zeg :D

doet me denken aan m'n eerste pc :respect:

Artiest Sneaky-D
Waarschuw beheerder
Windows 3.11 was echt een top OS!

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 november 2008 om 18:05:
Ik had een Gravis Ultrasound MAX.

Me 2 !!! Was toen echt underground, een Gravis kaart was niet te betalen en als je die
had kon je echt hele gekke drivers gebruiken.

Vroeger (voor dat windows echt stabiel was) had ik gewoon een zelfgemaakt variabel opstart-script voor
MS-dos zodat ik per game kon bepalen hoe het omging met extended geheugen etc. Dat was echt volop stoer
voor die tijd. TOTDAT er echt brute games kwamen voor windows, toen was ik wel overstag. Maar dan denk ik toch
dat Windows 95 de grootste doorbraak ooit is geweest. (toen nog in rivaal met OS2)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2008 om 23:19:
Me 2 !!! Was toen echt underground, een Gravis kaart was niet te betalen en als je die
had kon je echt hele gekke drivers gebruiken.

600 gulden geloof ik, besteld bij het computercollectief. Die doos was enorm, heel veel software erbij (voor de toenmalige maatstaven, 6 floppies geloof ik). Je had zo'n gare SB emulator ook erbij, die heette SBOS en die werkte met sommige spelletjes die geen Ultrasound ondersteuning hadden.

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2008 om 23:19:
Vroeger (voor dat windows echt stabiel was) had ik gewoon een zelfgemaakt variabel opstart-script voor
MS-dos zodat ik per game kon bepalen hoe het omging met extended geheugen etc. Dat was echt volop stoer
voor die tijd. TOTDAT er echt brute games kwamen voor windows, toen was ik wel overstag. Maar dan denk ik toch
dat Windows 95 de grootste doorbraak ooit is geweest. (toen nog in rivaal met OS2)

Jaja, voor elke game je config.sys en autoexec.bat moeten veranderen, dat waren nog eens tijden! :D OS/2 was trouwens een heel mooi systeem, maar helaas was er gewoon geen software voor. Ik heb nog een tijdje Remote Access (bbs programma) gedraaid op OS/2 Warp.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 november 2008 om 23:27:
Jaja, voor elke game je config.sys en autoexec.bat moeten veranderen, dat waren nog eens tijden! OS/2 was trouwens een heel mooi systeem, maar helaas was er gewoon geen software voor. Ik heb nog een tijdje Remote Access (bbs programma) gedraaid op OS/2 Warp.

Man ik mis die tijd!!