Partyflock

Forumonderwerp · 1034681

Voor ik begin ik heb de ''zoek'' functie gebruikt, en kwam 2 topic's tegen 1 was gesloten de anderen was er nog wel maar kon je niet meer op reageren.

Ook leuk om te weten of je nog wil uitbreiden of helemaal een nieuwe wil gaan kopen :) en zo ja wat.

Op dit moment :

ik heb deze computer zelf bij elkaar gezocht rond Januari op azerty.nl

Grafische kaart : Geforce 8800 GTS (320 mb)
Geheugen: 3,00 GB DDR2 geheugen (667 mhz) draait nu op 700 mhz
HDD: 320 GB met 7200 rpm (standaard ding dus)
Processor: Core 2 duo 2,66 ghz e6750
Voeding: Coolmaster 420 Watt (miskoop wil ik upgrade kan ik een nieuwe halen)

toekomstige uitbreiding :

Nieuwe voeding ofc, denk aan iets rond de 500/600 watt en een nieuwe Grafische kaart met minimaal 512 ddr3 geheugen, denk aan iets als de ATI HD 4870 helaas heb ik hier nog geen geld voor :lol:
laatste aanpassing

ach laat die kneus toch met zijn pannekoekengedrag.. die gast wil niets anders als dit topic verzieken.
hij kan zich beter bezighouden met dat kutkind van em..

voor de slimmerikken,

Ik heb hier een Laptop staan, Siemens Amilo, Je krijgt in het begin het opstrart scherm te zien druk op F2 voor bios en f12 voor start up volgorde. F12 werkt niet.. f2 ook niet hij laat een stuk door (blauwe balk) en begint weer opnieuw zodra je op Esc drukt krijg je een melding te zien dat het Bios en Video shadowed is.. Ik kom dus niet in de bios.. wat kan ik hier aan doen ? opstart cd is ook niet mogelijk.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2009 om 19:49:
hij kan zich beter bezighouden met dat kutkind van em..

alleen mensen met een laag IQ en uit een laag sociaal niveau beginnen met schelden zodra ze het niet met woorden afkunnen en zich in het nauw gedreven voelen

dus ik ga ervan van uit dat je nu eenmaal niet beter weet en kan :)
laatste aanpassing
mensen met een laag iq hebben vaak ook niet door dat ze niet gewenst zijn :)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2009 om 20:35:
alleen mensen met een laag IQ en uit een laag sociaal niveau beginnen met schelden zodra ze het niet met woorden afkunnen en zich in het nauw gedreven voelen

dus ik ga ervan van uit dat je nu eenmaal niet beter weet en kan :)

:gaap: tuurlijk knakker.. ik ben niet diegene die zichzelf beter moet voelen door te liegen en te patsen over je geweldige inkoopprijzen.

en het feit dat jij pctjes verkoopt zegt genoeg over jouw iq.. daar moet je namelijk een rete hoog iq voor hebben :aai:
Uitspraak van ManfredZ0R op vrijdag 16 januari 2009 om 20:42:
mensen met een laag iq hebben vaak ook niet door dat ze niet gewenst zijn :)

ik dacht dat dat iets was voor mensen uit de lagere sociale cirkels.. :lol:
wat is dit toch een fantastisch topic aan het worden :d
als een bepaald persoon gewoon ophoud met posten hier dan ord het alleen nog maar beter:)
ik ga geen namen noemen maar die persoon weet denk ik vast wel wie ik bedoel:)( de rest ook vast wel)
Uitspraak van ManfredZ0R op vrijdag 16 januari 2009 om 21:59:
als een bepaald persoon gewoon ophoud met posten hier dan ord het alleen nog maar beter
ik ga geen namen noemen maar die persoon weet denk ik vast wel wie ik bedoel( de rest ook vast wel)

:yes:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2009 om 21:09:
ik ben niet diegene die zichzelf beter moet voelen door te liegen en te patsen over je geweldige inkoopprijzen

hoef ik ook niet, ik heb alleen aangegeven dat er voor een bepaalde spullen een belachlijk hoog verschil zit tussen inkoops prijs en waar het in een (web)winkel voor word verkocht, waarop er meteen werd gezeken over opscheppen
laatste aanpassing

Zullen we het gewoon gezellig houden hier ?
it'ers staan er zowiezo bekend om dat ze het altijd beter moeten weten kwa computer gebied.. dus een discussie heeft geen zin.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2009 om 22:43:
hoef ik ook niet, ik heb alleen aangegeven dat er voor een bepaalde spullen een belachlijk hoog verschil zit tussen inkoops prijs en waar het in een (web)winkel voor word verkocht, waarop er meteen werd gezeken over opscheppen

tot nu toe heb ik alleen nog maar post gezien waar jij iedereen z'n keuze afblaft en alleen je eigen spullen de lucht in prijst
vandaar dat we bijdehante opmerkingen en dat opschepperige gedrag van jou gewoon zat zijn:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2009 om 23:10:
it'ers staan er zowiezo bekend om dat ze het altijd beter moeten weten kwa computer gebied

hey ik ben zelf ook it´er :[

dat wil nog niet zeggen dat ik verstand heb van gamers hardware. ik kan je alles vertellen over server hardware en filers maar daar kan je nog geen fatsoenlijk game op spelen :lol:
laatste aanpassing

hier het resultaat van mijn cpu stresstest op 3,6Ghz. gekoeld door een Thermalright ifx-14 met een tacens ventus pro fan op halve snelheid

[img width=326 height=378]https://album.partyflock.nl/58779491.jpg?nocache;43628030[/img]{non-image link}

haha, zegt er eentje iets over opscheppen, en zelf komt ie aan met z'n pats plaatjes, whaha, damn wat een patsertje ben je dan zeg :loser:

ga maar lekken heel de dag je tabelletjes en benchmark proggies testen, doen wij ondertusen wel iets nuttigs met de pc :)
laatste aanpassing

Na Me oudere PC .. AMD dual 6000+ een update samen gesteld..

bestaande uit :)

Asus P5Q PRO - Socket 775 - ATX
Intel Core2Quad Q6600 2.4Ghz 1066MHz 8Mb S775
2x 2 GB + 2x 1 GB geheugen @ 6 GB totaal (@800)
Sapphire HD4850 512 MB @ GDRR3 geheugen.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 17 januari 2009 om 15:29:
haha, zegt er eentje iets over opscheppen, en zelf komt ie aan met z'n pats plaatjes, whaha, damn wat een patsertje ben je dan zeg

ga maar lekken heel de dag je tabelletjes en benchmark proggies testen, doen wij ondertusen wel iets nuttigs met de pc

ga jij maar lekker naar die super lekkere vriendin toe en val die maar lekker lastig
stop gewoon met posten hier...
volgends mij snap je de reacties naar jou toe nog niet helemaal dat jij gewoon niet gewenst bent
jij hebt hier nog geen enkele positief bericht gepost als iemand zijn systeem erneer zette.
wat ik dan alleen nog kan bedenken is gewoon dat je jaloers bent.

we zijn dat irritante gedrag van jou gewoon zat hier
ga maar ergens anders heen om je kleutergedrag te vertonen

en deze is speciaal voor jou gezien jij er ook mee aan et gooien bent :loser:
gedraag je eens naar je leeftijd en zie gewoon in dat je gewoon kinderachtig bezig bent met al je post hier

en @ pixxure dat kan nog wel wat hoger gezien je temps;)
laatste aanpassing

haha, zegt er eentje iets over opscheppen, en zelf komt ie aan met z'n pats plaatjes, whaha, damn wat een patsertje ben je dan zeg :loser:

als je wat meer bezig wat met ontopic blijven en je posts eens las inplaats van droevig te doen dan had je opgemerkt dat daar om gevraagd was door iemand :gaap:

doen wij ondertusen wel iets nuttigs met de pc :)

:gaap: ik kan meer dingen met een pc dan jij ook maar kan dromen met je prutswinkeltje..:aai:

Uitspraak van ManfredZ0R op zaterdag 17 januari 2009 om 15:35:
en @ pixxure dat kan nog wel wat hoger gezien je temps;)

ja dat kan zeker nog een stuk hoger.. zodra mijn tweede systeempje af is dan ga ik eens kijken hoever hij kan.. nu nog ff niet aangezien ik dan zonder desktop zit als ik em om zeep help :lol:

ik heb em al wel op 4 ghz gehad.. ook nog geen enkel probleem qua koeling

haha, zegt er eentje iets over opscheppen, en zelf komt ie aan met z'n pats plaatjes, whaha, damn wat een patsertje ben je dan zeg
ga maar lekken heel de dag je tabelletjes en benchmark proggies testen, doen wij ondertusen wel iets nuttigs met de pc

Jij bent echt zooo kansloos :roflol: kssst... wegwezen jij!

@ piXXure.
Je temps zijn wel aan de 'hoge' kant. Moet wel lager kunnen met een betere koeler!
Heb een E8500 op 3.6Ghz en deze wordt max 32c (Cooler Master hyperX)
laatste aanpassing
ik vind die temps nog best meevallen hoor
het is nu wel full load rond de 42 graden dusss dat kan nog zeker stuk hoger
boven de 55-60 zou ik iig pas gaan denken van jah uuuhm niet verder:P
betere koeler kan natuurlijk ook maargoed deze temps zijn nog netjes naar mijn mening en hij had een e8400 dachtik
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2009 om 15:50:
@ piXXure.
Je temps zijn wel aan de 'hoge' kant. Moet wel lager kunnen met een betere koeler!
Heb een E8500 op 3.6Ghz en deze wordt max 32c (Cooler Master hyperX)

hmm is dat zo? Idle of onder 100% belasting op beide cores? idle kom ik namelijk op 32 graden.

bij mijn weten en uit verschillende reviews is mijn koeler een van de betere, zo niet de beste op de markt.. luchtkoeling dan. moet er wel bijzeggen dat thermalright er een handje van heeft dat het contactpunt met de processor niet altijd even vlak is.. meestal wordt deze daarom plat geslepen door de echte zware overclockers.. dat heb ik nog niet gedaan.

en draait een 8500 standaard al niet sneller dan een e8400?

Heb 3 weken geleden een nieuwe gehaald, dit is volgens de site wat dr in zit:

Gehäuse Midi Tower MS-Tech,
Netzteil 550 Watt 120-er Lüfter,
MB GIGA GA-M56S-S3,
CPU AMD X2 6400+ (2 x 3.3GHz),
Arctic Alpine 7 Kühler,
RAM 4GB (2x2GB) PC-800 Team DDR2,
DVD-Brenner LG GH22NP 22-fach Double-Layer,
HD 500 GB Samsung 7200 rpm SATAII 16MB Cache
VGA GeForce 9800 GT 512MB,
6xUSB,Sound 7.1,Lan onboard

Kostte maar 500 euries :P

Ja, ik vindt van wel!
100% belasting met IntelBurntest, dus nog zwaarder. (zou je ook eens moeten proberen)

Op Hardware.info en meerdere site's vertellen ze dat de CoolerMaster Hyper Z600 de beste is. ( die X moet weg :P bestaat volgensmij niet :roflol: )
Ze kosten ook nog eens geen drol. heb er een paar maanden terug 39 euro voor betaald bij MyCom!!

En de E8500 draait inderdaad al iets hoger dan de E8400. Heb trouwens wel een andere Stepping dan jou. Zie dat je Stepping A hebt, heb zelf E0.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2009 om 16:49:
Ja, ik vindt van wel!
100% belasting met IntelBurntest, dus nog zwaarder. (zou je ook eens moeten proberen)

Op Hardware.info en meerdere site's vertellen ze dat de CoolerMaster Hyper Z600 de beste is. ( die X moet weg :P bestaat volgensmij niet :roflol: )
Ze kosten ook nog eens geen drol. heb er een paar maanden terug 39 euro voor betaald bij MyCom!!

En de E8500 draait inderdaad al iets hoger dan de E8400. Heb trouwens wel een andere Stepping dan jou. Zie dat je Stepping A hebt, heb zelf E0.

heb em ff opgezocht.. het is al net zo´n bescheiden kleine koeler als de mijne :lol: een kilo ijzer om te voorkomen dat je processor in rook opgaat is eigenlijk ergens ook wel errug grappig :D

hij koelt wel goed lees ik ja. welke nou de beste is hangt volgens mij ook af van welke site je leest en of de schrijver de dag ervoor nog geneukt heeft ja of nee.. :lol: maar goed zolang mijn pc niet in vlammen opgaat ben ik dik tevreden.

ik zal dat intelburntest progje eens proberen.. thx for the tip

ga maar lekken heel de dag je tabelletjes en benchmark proggies testen, doen wij ondertusen wel iets nuttigs met de pc :)

nog zo'n helder licht als nemesis pc trade
denk dat dit gewoon iemand is die even een fake acountje heeft aangemaakt
laatste aanpassing

:cheer:

Artiest G-Member
Pffff......de mijne is weer aan upgrade toe.....heb em nu paar jaar was toen de bom :yes:

anyway:

DFI Lanparty NT4 D-ultra board
Amd 4000+ geclocked naar 3Ghz
2 gig. kingston geheugen
2x 1 TB s-sata schijven + 2x dual layer dvd brander
Ati x1600 gpu 512 mb
Yamaha ac3 dd5.1 soundcard

Draai nu windows 7 en is nog steeds lekker rap....

Moederbord: Foxconn ,SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Processor: Althon X2 3.00GHz
HDD: Maxtor 750GB SATA300 32MB
HDD2: Maxtor 750GB SATA300 32MB
Voeding: 750W
Videokaart: GeForce GTX 280 Video Card
Geheugen: A-Data 4x2GB DDR2 SDRAM PC6400 800 Mhz
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2009 om 15:26:
hier het resultaat van mijn cpu stresstest op 3,6Ghz. gekoeld door een Thermalright ifx-14 met een tacens ventus pro fan op halve snelheid

relaxt hoor :P
ik heb vrijdag avond me CPU en moederbord op zeep geholpen met overclocken haha
ff vervangende proccesor en moederbord gekocht

en binnekort me i7 systeem halen :cheer:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2009 om 15:50:
kssst... wegwezen jij!

Uitspraak van RTD op zondag 18 januari 2009 om 21:50:
en binnekort me i7 systeem halen

Cool!
Heb je al wat samengesteld?

Wil over een tijdje ook overstappen op een i7 systeem.
Maar eerst deze nog even! Kan tot nu toe alles op de hoogste settings spelen. Dus het heeft geen nut op te upgraden :P

Uitspraak van RTD op zondag 18 januari 2009 om 21:50:
ik heb vrijdag avond me CPU en moederbord op zeep geholpen met overclocken haha

:x :X doe je niet goed?

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 22:08:
Wil over een tijdje ook overstappen op een i7 systeem.
Maar eerst deze nog even! Kan tot nu toe alles op de hoogste settings spelen. Dus het heeft geen nut op te upgraden

same here.. niet alles gaat op ultrahoog ( crisis niet bijvoorbeeld) mar het meeste nog wel.

bovendien is het budget er nog niet voor een i7 systeem, en is mijn tweede duocore systeem nog in de maak

Crysis inderdaad. Met 8x anti-aliasing wordt het moeilijk!!

Budget is er wel... voor nog geen 1500 euro kan je een dikke PC aanschaffen.
Een dikke GTX 295, een i7 920, een 'kleine' 6Gb RAM en een leuke 1000 watt voeding voor als je wilt upgraden naar quad-sli.
maar ik zie het nut er nog niet van in om een nieuwe PC aan te schaffen.
laatste aanpassing
roflmao, red ik ultra high niet eens, met z'n set up :-/

dat vind ik niet leuk.... was niet de bedoeling

haha en ja met dat overclocken, was niet eens echt het schuld van het overclocken
een bios reset werkte niet meer enz
dus d8 haal me proccesor er wel uit :P

en daarbij 1 pin verbogen

en later gewoon weer terug gestopt
was resulteerde in een kapot moederbord en processor haha

maarja boeie,

gelijk maar ff nieuw geluids kaartje aangeschaft
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=15853
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

en die vroeg op de zondag morgen na nacht housen er maar ff ingezet
denk dat ik evengoed maar is naar bed moet gaan ...

en net maar ff windows geinstalleerd

maar al met al :) leuk computer sleutel weekendje
was 1e x dat ik zelf een pc bouwde

ik zie het als een examen voor me i7, als ik die in elkaar ga zetten
laatste aanpassing
voor de spullen die jij omschrijft ben je 1400 kwijt ofzo:P
processor 230
mobo 300
gtx295 460
voeding 180
geheugen 250 ofzo:P

Ja klopt... maar heb niet alles opgenoemd ;)
Had er nog 2hd's bij van 1TB

Processor: Intel Core i7 920 2.67Ghz € 235,00
Moederbord: MSI Eclipse SLI € 292,00
Videokaart: XFX GeForce GTX295 1792MB € 435,90
Geheugen: OCZ XTC 6GB DDR3-1600 (tripple channel) € 164,55
Voeding: OCZ EliteXstream 1000W € 184,95
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2 2x € 83,00 x2

€1478.40 totaal :P
laatste aanpassing
Mijn systeem

Grafische kaart : ati randeon shapire hd4850 512 mb
Geheugen: 2x2 gb ozc hpc reapers pc 8500 nu @1000 mhz
HDD: 3 samungs spinpoint waarvan 1 160 gb 1 f1 320gb en 1 500 gb
Processor: Core 2 duo e8400 stabiel 4ghz met 500 fsb en een multplier van 8
Voeding: coolermaster m520
case: coolermaster cm690
Moederbord: asus p5q-e
Scherm: Samsung t220 22inch
Toetsenbord: logitech g15 v2
Muis: logitech g9
audio: logitech x530

Overclockresultaten
superpi 1m

3dmark 06

Nog met mijn oude moederbord en geheugen gehaald.
Niet een superscore voor 3dmark kun je beter een quad-core hebben

Toekomstige uitbreidingen

Zowiezo een nieuw grafishe kaart een atirandeon 4870 of een gtx260.
en ik twijfel of ik nu upgrade naar een core i7 systeem of wacht op de 32nm i7 cpu's
laatste aanpassing

netjes hoor..

vraagje.. ik heb in mijn bios mijn core voltage op 1,2 V gezet, maar in cpu-z zie ik alleen het standaard voltage terug. kan dat iets te maken hebben met die tools van asus zelf? (AI suite)
Je hebt de nieuwste versie van cpu-z die weet het meestal beter dan je bios zit altijd wat verschil tussen.
Alle tools van asus heb ik zelf ook geinstaleerd dus daar kan het niet aan liggen.
Wel een erg laag voltage. Je moet orthos minstens 6-7 uur laten lopen zonder fouten voordat je weet dat je een stabiele overklock hebt.

Ik heb mijn E8400 stabiel 24/7 op 4ghz met 500 fsb op een cpu voltage van 1.38 volt en mijn norhtbridge op 1.44 volt.
maar ik heb dan ook snel geheugen. kan hem ook op 500 x 9 laten lopen maar dan moet ik de cpu voltage op 1.5 zetten word hij stressed 82 graden. dat kan hij nooit lang vohouden volgens mij:P

Niet mijn instellingen klakeloos overnemen elke cpu is weer anders:P en ik heb zo beetje alle instellingen in mijn bios veranderd.

Edit: net jou specs gezien en ik ben bang dat je door je geheugen niet veel verder komt met overcloken. Mischien als je je timings loser zet 6 6 6 18 bijvoorbeeld. Als je verder wilt met overklocken zal sneller geheugen moeten halen.
laatste aanpassing

ik bedoel dat ik in cpu-z nog steeds het default volgtage zie terwijl ik mijn bios van de AUTO stand afgehaald heb en het voltage twee stapjes verhoogd.

wat is de timing van jouw geheugen normaal gesproken dan ?

jongens wat 'n systeempjes weer :) kost dat?
→ als beheerder
Als de discussie niet professioneler word zal ik ingrijpen!

Opmerkingen als:

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2009 om 15:04:
dacht dat opscheppen wel wat minder werd als je de pubertijd uitkwam maar blijkbaar zitten er nog wat achterblijvers tussen

Uitspraak van ManfredZ0R op vrijdag 16 januari 2009 om 14:47:
joh flikker dan lekker op met je iritante posts..

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2009 om 10:22:
denk dat je opscheppen verward met realiteit

worden vanaf nu bestraft als ongewenst gedrag!

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 januari 2009 om 16:19:
kost dat?

geinig voor weinig :p
denk dat meneer de beheerder even de namen moet veranderen want ze kloppen niet bij de tekst:)
aangezien ik het niet over opflikkeren heb gehad:)
denk dat iemand heb geflopt :X

ik ben niet echt een ster in dat overclocken :-/

na 8 pagina's lezen (2x)
enigste wat me gelukt was, was een 13% overclock haha

voordat ik overclock failed krag, en uiteindelijk me bios had verneukt
en csmos reset niet meer werkte

en toen met pc uit elkaar halen de boel sloopte
Uitspraak van Darkside Connection op maandag 19 januari 2009 om 16:20:
Als de discussie niet professioneler word zal ik ingrijpen!

nog professioneler...
als je leest, zie je dat 1 persoon beetje aan het etteren is ...

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 januari 2009 om 22:26:
Crysis inderdaad. Met 8x anti-aliasing wordt het moeilijk!!

Had ik vorige week gedaan :) en deed het gwn :).. goed..

Over welke resolutie praat je dan?

@ ! ! !:smoke:bertus:smoke:

Mooie SuperPi score! Vooral op zo'n laag aantal Ghz.
laatste aanpassing

uhm .. ff denke :p.. 16..x1050 ( heb nu ff geen pc :()
d8 1650/1680 ofzo X 1050
laatste aanpassing

1680x1050 ja.

Wat voor systeem heb je dan?
Moet wel een aardig monster zijn om met 8x Anti-Aliasing te spelen met een resolutie van 1680x1050 ;)
hoeveel FPS had je dan?