Partyflock

Forumonderwerp · 1034681

Voor ik begin ik heb de ''zoek'' functie gebruikt, en kwam 2 topic's tegen 1 was gesloten de anderen was er nog wel maar kon je niet meer op reageren.

Ook leuk om te weten of je nog wil uitbreiden of helemaal een nieuwe wil gaan kopen :) en zo ja wat.

Op dit moment :

ik heb deze computer zelf bij elkaar gezocht rond Januari op azerty.nl

Grafische kaart : Geforce 8800 GTS (320 mb)
Geheugen: 3,00 GB DDR2 geheugen (667 mhz) draait nu op 700 mhz
HDD: 320 GB met 7200 rpm (standaard ding dus)
Processor: Core 2 duo 2,66 ghz e6750
Voeding: Coolmaster 420 Watt (miskoop wil ik upgrade kan ik een nieuwe halen)

toekomstige uitbreiding :

Nieuwe voeding ofc, denk aan iets rond de 500/600 watt en een nieuwe Grafische kaart met minimaal 512 ddr3 geheugen, denk aan iets als de ATI HD 4870 helaas heb ik hier nog geen geld voor :lol:
laatste aanpassing
teveel ram kan n 3dcard trager maken

Uitspraak van S.F.X. op dinsdag 10 februari 2009 om 00:47:

tja.. zo kan je nog wel ff doorgaan

Uitspraak van S.F.X. op dinsdag 10 februari 2009 om 00:47:

wat een onzin :roflol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 februari 2009 om 13:33:
In winkels word het ook gezegt.. als je nou 512 hebt of 1 GB .. maakt niet veel uit .. gaat om geheugen en hoe snel de kaart is ipv de MB's

Ja, moet je zeker doen. Computer hardware verkopers geloven. Die gasten maken je alles wijs om van hun rommel vanaf te geraken. :yes:
Altijd zelf grondig research doen op het net voor je hardware/software gaat kopen en dan gewoon zeggen welk merk en model je wil in de winkel.

512mb of 1gb kan zeker wel veel uitmaken en nog geen klein beetje, hangt er gewoon vanaf wat je wil doen.
En als je een beetje toekomstgericht wil gamen dan maakt het nog meer uit -> meer detail (grotere textures, meer effecten, meer polygonen, etc...) => meer geheugen nodig.
Ook worden nu de physics op de gpu berekend wat ook een relatief serieuze portie van het geheugen vereist.
laatste aanpassing
Ik heb laatst een ati randeon 4870 1gb gehaald omdat hij maar een paar euro,s scheelde met de 512mb versie.
En met mijn resolutie van 1650 x 1080 merk ik zeker wel verschil vooral met gta4.

Maar goed het gaat vooral om de snelheid van de gpu en de snelheid van het geheugen
512mb gddr3 is veel sneller dan bijvoorbeeld 1gb gddr2

En de 9800gtx is over het algemeen iets langzamer dan de 4850 en de 9800gtx+ iets sneller scheelt niet veel.

anders moet je maar even benchmarks op internet zoeken
laatste aanpassing

Uitspraak van ! ! !:smoke:bertus:smoke: op dinsdag 10 februari 2009 om 17:12:
Maar goed het gaat vooral om de snelheid van de gpu en de snelheid van het geheugen

nee, het aantal geuheugen is net zo belangrijk.
Problemen veroorzaakt door te weinig geheugen hebt ga je niet kunnen oplossen door een snellere gpu of sneller geheugen te gebruiken!

Uitspraak van ! ! !:smoke:bertus:smoke: op dinsdag 10 februari 2009 om 17:12:
512mb gddr3 is veel sneller dan bijvoorbeeld 1gb gddr3

Bullshit
laatste aanpassing
de laaste moest gddr2 wezen heb ik al veranderd.

En je ziet tegenwoordig veel fabrikanten 1 gb gddr2 geheugen op een bijvoorbeeld een 8600gt doen.
Daarmee krijg je echt geen merkbaar verschil mee dan 512mb of zelf 256 mb.

zo wel duidelijk?

Uitspraak van ! ! !:smoke:bertus:smoke: op dinsdag 10 februari 2009 om 17:35:
En je ziet tegenwoordig veel fabrikanten 1 gb gddr2 geheugen op een bijvoorbeeld een 8600gt doen.
Daarmee krijg je echt geen merkbaar verschil mee dan 512mb of zelf 256 mb.

hangt er vanaf...
1gb VS 256mb:
Als de applicatie/game niet meer dan 256mb videogeheugen nodig heeft dan geeft dat idd geen verschil anders wel (uiteraard)
Denk niet dat je een degelijk spel met hoge resolutie textures op een videokaart met 256mb kan draaien :lol:

Ik doe bv veel videobewerking en 3D animatie op men pc daar kan je nooit teveel geheugen voor hebben! :lol:

DDR2 VS DDR3
DDR3 is echt wel stukken sneller.
Al ga je momenteel in de praktijk niet zo erg veel verschil merken omdat er een groot deel vd snelheid geremd word door een aantal bottlenecks. (het ene merk heeft er wat meer last van dan het andere)
Maar dat ligt dus niet aan het geheugen zelf en er word trouwens aan die bottlenecks gewerkt zodat je in de nabije toekomst wel optimaal gebruik kan maken van ddr3 geheugen.

PS: Het prijsverschil tussen DDR2 en DDR3 is trouwens vrij groot.
Als je een kaart wil, maar ze is ietsjes te duur en je weet niet waarop je het beste geld kan besparen dan zou ik aanraden om ddr2 te nemen ipv dd3 en niet voor minder geheugen te kiezen.
laatste aanpassing

Gekregen van stage plaats, was goed bezig ^^

[img width=640 height=362]https://album.partyflock.nl/60221548.jpg?nocache;64476854[/img]{non-image link}

Hds via voorkant eruit, binnenin kunnen er uiteraard ook een paar. Ze zijn ook allemaal gekoeld.

Morgen ff volgooien met spullen

Ws amd x2 7750+ (quad lijkt me nog onzin met produceren)
2x 160 sas schijven (als het te duur word gewoon sata) @ raid 0
2x1g geheugen

Heb nog een m-audio audiophile 24/96 en een gf9600gt.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 februari 2009 om 18:10:
quad lijkt me nog onzin met produceren

nee man, quad (of meer) is juist ideaal om te producen!
laatste aanpassing

Ik werk eik alleen met fl, er is dus nog niks geen support voor. Goede dsp kaart is dus handiger, verder pak ik al mn synths extern uit mn novation ksdoos.

Fruity loops ondersteund multicore processors perfect hoor
(al sinds versie 7 als ik me niet vergis)
laatste aanpassing

Ook quad dus? Meende dat dual core wel deed, maar quad nog niet, of ben ik nu mongool?

Dat verandert het helemaal nml

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 februari 2009 om 18:37:
Ook quad dus? Meende dat dual core wel deed, maar quad nog niet, of ben ik nu mongool?

Dat verandert het helemaal nml

Fruity loops ondersteund quadcore voor het werken met VSTi's
Dus enkel de instrumenten, de effecten zijn nog niet multithreaded (werken dus maar op 1 core), maar daar word aan gewerkt in zal wel ondersteund worden in versie 9. :)
Maar als je de internee effecten van op de VSTi zelf gebruikt worden deze uiteraard mee samen over de cores verdeeld met de VSTi
laatste aanpassing

Mhmmz, dat word een quad dus, wel gelijk een heel stuk duurder lol ^^,

Daar gaan mn sas schijven :(

AM2+AMD Phenom X4 9650 95W 2.3/BOX
1024MB DDR2/ 800 Kingston CL5 x2
PSU Linkworld 580W ATX retail
Asus AM2+ M2N68-AM V/S/R/GBL/ATX
160GB Samsung HD161HJ 8/S x2

Dit gaat m worden ^^
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 februari 2009 om 19:35:
580W

:\ beetje weinig niet?

Meer dan voldoende lijkt me.
laatste aanpassing
ach en anders een nieuwe voeding plaatsen is ook 5 minuten werk:)

580 is zwz wel voldoende, maar wat een kast dit _O_ , maakt wel een hoop herrie, maar hij voelt gewoon van buiten al vet koud aan :D
waarom amd ? en als je dan perce toch amd wilt waarom dan geen phenom 2?

Ik moet ook op mn centen letten :(

lekker downloaden zeker :'(

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 februari 2009 om 17:49:
DDR3 is echt wel stukken sneller.
Al ga je momenteel in de praktijk niet zo erg veel verschil merken omdat er een groot deel vd snelheid geremd word door een aantal bottlenecks.

mee eens.. een daarvan is nog altijd de processor. zelfs de quadcores halen niet het maximale uit de snelle videokaarten van tegenwoordig

Uitspraak van Fortuna op dinsdag 10 februari 2009 om 20:45:
beetje weinig niet?

Is zat joh.
Ik draai hier met twee keer 9800GX2 op een 750w voeding!
Meesten kopen een 1000w voeding voor :/ Dikke overkill.
Liever een te zwaar voeding dan een te lichte. gaat de efecentie alleen maar van omhoog.

En natuurlijk altijd een a-merk kopen. heb al veel systemen zien chrasen met een trust en sweex voeding:P
laatste aanpassing

Verbruik boeit me helemaal niks, die paar wattages zijn me echt een rotzorg.

Goede voeding is indd belangrijk, maar het scheelt al een hoop dat we op een stabiel stroom netwerk zitten, tevens heb ik er nu al geen last van als ik bvb zware apparaten op dezelfde groep aan/uitzet dat het merkbaar is @ pc (tikken in geluid, scherm flikkert). Speakers/mixer/synth kan ik aan/uitdoen wat ik wil, je merkt geen verschil. En dan te bedenken dat ik met een vrij gare voeding zit van 450w piek. Dus het valt allemaal wel mee opzig.
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz
3GB DDR2-800 intern (morgen 4GB)
1TB HDD (2x500GB RAID)
GeForce 8800GT 512MB
nForce 630i chipset

AMD owned :cheer:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 16:47:
Verbruik boeit me helemaal niks, die paar wattages zijn me echt een rotzorg.

gaat ook nooit op volle toeren verbruiken, de voeding trekt alleen de stroom die gevraagt word :)

Artiest System
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 23:33:
AMD zuigt

Even een vraag tussendoor..

Ik heb zojuist mijn geheugen vervangen door 2 identieke Kingston DIMM's van 2GB (ik heb maar 2 slots). Wordt allemaal netjes herkend. Als ik nu CPU-Z draai zie ik dat het geheugen nog in single channel draait :/ Ik heb al in de BIOS rondgeneusd maar geen instelling hiervoor gevonden. Mijn mobo ondersteunt het. Hoe kan ik dual channel activeren?

Uitspraak van DeVious op donderdag 12 februari 2009 om 20:27:
Hoe kan ik dual channel activeren?

Je hebt waarschijnlijk je DIMMs niet in de goeie bankjes gestopt. Kijk maar eerst eens in de handleiding van je moederbord.
lol, nog nooit z'n onzingen ban gehad...

waar kan ik een klacht in dienen?
ban sloeg namelijk NERGENS op

maar goed optopic,

ik vind amd zelf ook niks
maar als je low budget wil is het wel ideaal

Uitspraak van DeVious op donderdag 12 februari 2009 om 20:27:
Mijn mobo ondersteunt het. Hoe kan ik dual channel activeren?

Wat heb je voor moederbord?
Amd had met de amd ahtlon 64 toch de beste game-cpu. Die versloeg alle intels met gemak.
maar sinds de core 2 duo zijn ze nergens meer jammer genoeg.
Nu hoef intel niet percee een snellere cpu te maken en amd is bijna zo goed als arm.

maar met de phenom 2 hebben ze weer een aardige cpu op de mark. Deze heeft nu een 3dmark 2005 wereld record;).
Ben zeer benieuwd wat deze doet mmet een am3 moederboerd met ddr3.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 februari 2009 om 23:26:
Wat heb je voor moederbord?

Acer MCF73 met een nForce 630i/GeForce 7100 chipset

Uitspraak van RTD op donderdag 12 februari 2009 om 21:19:
lol, nog nooit z'n onzingen ban gehad...

waar kan ik een klacht in dienen?
ban sloeg namelijk NERGENS op

:lol: join the club

Amd 9850 Quadcore
2 x 2gig ddr2 800hz
geforce 9600gt
En 2 schijveng, komen binnenkort andere voor in de plaats, @ raid 0 dan.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 12:52:
join the club

:lol:
machtsmisbruik noemen we dat :lol:

edit*

straks krijg ik weer een ban :-/
laatste aanpassing

Balen... was gisteravond bij een vriend van me, hij liet me de computer zien van zijn broetje GTX 280 quad core (weetnie welke) 6 GB geheugen 1333 Mhz Videokaart/processor water gekoeld hij zag er ig mega uit.. Maar hij is nooit aangeweest bij de eerste keer aan zetten ging een slang los, en het moederbord ging dus stuk... en hij is zijn factuur kwijt..

Dat is dom,...

Artiest ProCeela
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 18:14:
Balen... was gisteravond bij een vriend van me, hij liet me de computer zien van zijn broetje GTX 280 quad core (weetnie welke) 6 GB geheugen 1333 Mhz Videokaart/processor water gekoeld hij zag er ig mega uit.. Maar hij is nooit aangeweest bij de eerste keer aan zetten ging een slang los, en het moederbord ging dus stuk... en hij is zijn factuur kwijt..

:roflol:

Hij heeft het dus niet eens zelf geassembleerd? :'(

Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 18:37:
Hij heeft het dus niet eens zelf geassembleerd?

Denk dat zijn broertje het wel zelf gedaan heeft ? maar hij niet wist hoe die de waterkoeling goed moest aansluiten.

hahah ,jezus echt dom 50 euro meer en hij had in elkaar kunnen laten zetten door die winkel/webshop incl garantie

Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 18:54:
maar hij niet wist hoe die de waterkoeling goed moest aansluiten.

LOL

dat kan je zelf ook wel :D

stom foutje is snel gemaakt he, lullige is.... Hij heeft ook nog is dat moederbord gekocht via marktplaats, nu moet hij alles regelen via de telefoon... de verkoper probeerd er wel nog van alles aan te doen om een nieuw moederbord voor hem te regelen..
laatste aanpassing
geen slang klemmen gebruikt ofzo?