Partyflock
 
Forumonderwerp · 1033625
 
NIJMEGEN - De politie waarschuwt voor XTC-tabletten die gevaarlijker zijn dan normaal, waaraan een 20-jarige Nijmegenaar afgelopen weekend overleed.

De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol, meldt Omroep Gelderland.

Uit onderzoek op last van justitie is gebleken dat de XTC-tabletten een veel hogere dosis werkzame stof bevatten dan 'normaal', waardoor ze extra gevaarlijk zijn. Het gaat om blauwe driehoekige pillen met het Mitsubishi-teken (drie diamantjes).



Detelegraaf.nl
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 23:17:
Wel als je weinig ervaring met drugs hebt.

Ja daar heb je idd gelijk in.
 
gewoon meer doorslikken
 
hoe is het heb er nog een paar thuisliggen en ken zeggen dat ze erg hard gaan :P hahahaha
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 00:33:
hoe is het heb er nog een paar thuisliggen en ken zeggen dat ze erg hard gaan hahahaha

ja dat zei jij ja
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 23:12:
In 1 avond coke snuiven, jointjes roken, ghbtje pakken en ook nog een pilletje pakken, en een puntje keta geeft geen enkel probleem.

:\
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 22:53:
Iemand die drugs met verstand gebruikt(zover dat kan) neemt geen xtc, paddo's en alcohol op 1 avond

Nee idd, dan neem je coke, bier en xtc..werkt stukken beter
boeie, gebruik die troep toch niet :P
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 23:17:
Wel als je weinig ervaring met drugs hebt.

dan schrikt het je toch sowieso af om zoveel te pakken als je er weinig tot geen ervaring mee hebt lijkt mij :S

RIP
alleen het trimbos instituut mag toch met dit soort "waarschuwingen" over zogenaamd dodelijke pillen naar buiten komen en niet de telegraaf in naam van justitie?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
een combinatie van XTC, paddo's en alcohol

t zal vast aan het pilletje hebben gelegen......:rot:


kut voor de jongen en zijn omgeving maar wat een bangmakerij weer van onze lieve, zorgzame overheid...bah...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van wegwijs op donderdag 23 oktober 2008 om 10:00:
dan schrikt het je toch sowieso af om zoveel te pakken als je er weinig tot geen ervaring mee hebt lijkt mij

Dat lijkt mij dus ook.

Maar sommige mensen denken dat het snoep zonder risico's is.
Uitspraak van gekkehuus30 op donderdag 23 oktober 2008 om 09:37:
Nee idd, dan neem je coke, bier en xtc..werkt stukken beter

Die combi heb ik ook weleens gedaan ja, maar niet in hele grote mate.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 14:29:
Uitspraak van Storman op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol, meldt Omroep Gelderland.

en dan uit eindelijk alleen de xtc de schuld geven

:lol: inderdaad :rot: domme mensen op de wereld.

I (L) blauwe mitsu's
 
Blauwe mitsu's :lief:
 
NIJMEGEN - De politie in Nijmegen waarschuwt voor gevaarlijke xtc-tabletten. Een 20-jarige Nijmegenaar blijkt afgelopen zaterdagochtend te zijn overleden na het slikken van één xtc-pil, in combinatie met paddo's en alcohol.


Nader onder zoek leert dat bewuste xtc-pillen (blauw, driehoekig en voorzien van Mitshubishi-logo) een hogere dosis van de werkzame stof MDMA bevatten: 1,2 tot 1,8 keer de normale hoeveelheid. "Dat maakt ze extra gevaarlijk, ook omdat de hoeveelheid werkzame stof sterk varieert", aldus een politiewoordvoerder. Nog niet duidelijk is waar de pillen vandaan komen.

De Nijmegenaar heeft de drugs thuis gebruikt, in het bijzijn van zijn vriendin en een familielid, liet de politie gisteren weten. " Vrijdagavond heeft hij paddo's gebruikt, rond een uur of één heeft hij drie glazen alcohol genuttigd en later die nacht nog één xtc-pil." Hij stierf kort nadat hij in het Radboudziekenhuis was opgenomen.

Verslavingszorginstantie Iriszorg begrijpt dat de politie aandacht vraagt voor de blauwe xtc-pillen, maar plaatst wel kanttekeningen. "Het is goed dat iedereen extra oplet, maar besef dat er ook andere xtc-pillen met een hoge dosis in omloop zijn", zegt preventiemedewerkster Irmgard Poelmans. Tweede opmerking: omdat veel gebruikers juist op zoek zijn naar xtc-tabletten met een hoge dosis, zou de oproep zelfs – onbedoeld – een averechts effect kunnen hebben.

Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's vooral in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.

Gebruikers kunnen hun pillen elke donderdag laten checken bij de testservice van Iriszorg (Oranjesingel 44, 17.00 tot 20.00 uur).

Degelderlander.nl
Dat is een beter bericht.

Wel vreemd dat hij overleden is met paddo's, 3 glazen alcohol en 1 sterke pil op.. Vraag me af wat de uiteindelijk doodsoorzaak was... Waarschijnlijk uitdroging, maar ik vind t toch vreemd. Kan ook nog dat die aantallen niet kloppen natuurlijk, of dat er nog wat anders aan de hand was.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 13:46:
Volgens verslavingsarts Maarten Belgers van Iriszorg leidt één xtc-pil doorgaans niet tot problemen, maar schuilen de risico's vooral in het combineren van drugs. "Zowel xtc als alcohol heeft een uitdrogend effect. Dat kan leiden tot het uitvallen van organen." De combinatie van paddo's (die lichamelijk weinig doen), drie glazen alcohol en één xtc-pil is volgens Belgers niet in alle gevallen fataal. "Als het écht mis gaat, is er meestal sprake van bijkomende lichamelijke en geestelijke risicofactoren, bijvoorbeeld hoge bloeddruk of suikerziekte." Of je goed hebt geslapen en gegeten en goed in je vel zit, speelt ook mee.

eindelijk eentje die het snapt.. en weet hoe en het gebruik moet,, laat de overheid maar eerst ingelicht worden door zulke mensen voordat ze conclusies gaan trekken.. en dingen besluiten..

en het was gewoon een foute combinaties van verschillende factoren dus het ligt gewoon niet aan de pil maar aan combinatie van wat er met je lichaam is en paddo's en alcohol en xtc..

wat een kut krant is de telegraaf die verziekt de hele zooi weer voor partygangers straks..
laatste aanpassing
 
Weet je wat ik wel hier allemaal op partyflock zie? Mensen veroordelen hem zo snel. Weet jij het precieze verhaal? Wat er voor af is gegaan enzo? Het is zo makkelijk om je woordje klaar te hebben, maar denk ook eens aan de nabestaanden.

En overigens, hij is overleden aan een overdosis MDMA. Natuurlijk waren die paddo's en alcohol erbij niet de ideale combinatie, maar daaraan is hij niet doodgegaan. De politie meldt ook dat er een hele hoge dosis in zit.

Dus lieve mensen, kijk eens verder dan zo maar van alles te roepen waarmee je mensen ook pijn en verdriet kunt bezorgen
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 15:31:
En overigens, hij is overleden aan een overdosis MDMA. Natuurlijk waren die paddo's en alcohol erbij niet de ideale combinatie, maar daaraan is hij niet doodgegaan. De politie meldt ook dat er een hele hoge dosis in zit.

shit.. na al deze berichten ga je nog af op wat de politie zegt? politie weet niks.. luister liever mensen van Iriszorg, die hebben er op zn mist verstand van.
 
Komen bekent voor xD, best goed spul dus :banana:
De politie heeft altijd gelijk ofnie
als de politie zegt dat hij gestorven is aan MDMA geloof je dat meteen?
dat zou betekenen dat iedereen die die pillen vreet doodgaat
denk na..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
De politie waarschuwt voor XTC-tabletten die een betere prijs/kwaliteits-verhouding hebben dan normaal
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 15:31:
Weet je wat ik wel hier allemaal op partyflock zie? Mensen veroordelen hem zo snel. Weet jij het precieze verhaal? Wat er voor af is gegaan enzo? Het is zo makkelijk om je woordje klaar te hebben, maar denk ook eens aan de nabestaanden.

mijn respect en condoleance gaat ook uit naar de famillie.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 15:31:
En overigens, hij is overleden aan een overdosis MDMA. Natuurlijk waren die paddo's en alcohol erbij niet de ideale combinatie, maar daaraan is hij niet doodgegaan. De politie meldt ook dat er een hele hoge dosis in zit.

dat lijkt me sterk, kijk eens naar de LD50 (dat is de dosis waarbij 50% van alle ratten die MDMA gegeven zijn de pijp uit gaan.

The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)

deze blauwe mitsubishi's hebben een spreiding van tussen de 110 tot max 160mg zo ongeveer.
aan de dosis zou het echt niet liggen, trust me.
we hebben wel zwaardere pillen gehad, en blauwe mitsu's zijn er al jaren. (paarse hd'tjes van 197mg mdma)

dit zijn 2 oorzaken die ik me kan bedenken:

1. de combinatie is hem fataal geworden (lijkt me sterk, gezien 3 glazen etc)
2. er zat iets hem (misschien totaal onbewust) niet lekker en deze combinatie heeft zijn dood als het ware getriggerd. (dit lijkt me het juiste scenario.)

je hebt kerngezonde mensen die op een voetbalveld ineens zomaar de pijp uit gaan, en door alleen alcohol op beatstad het loodje leggen (RIP Martin (F)).

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 15:31:
Dus lieve mensen, kijk eens verder dan zo maar van alles te roepen waarmee je mensen ook pijn en verdriet kunt bezorgen

ik heb niks geroepen maar ik ben het hier mee eens.
maar speculeren over de doodsoorzaak is alleen maar goed, misschien vinden de nabestaanden dit heel rot om te lezen, maar het is een stukje zelfeducatie (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 15:31:
hij is overleden aan een overdosis MDMA.

never

je gaat nie kapot aan overdosis maar aan verhitting

door t gedrag dat je van n dosis krijgt, danse zonder stoppe

nie door vergiftiging

als jij vast gebonde zit op n stoel en ze douwe je 15 ketsers door je nek

dan is dr nie zoveel aan t handje buite dat je je eige erg kut gaat voele
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
- De politie waarschuwt voor XTC-tabletten die gevaarlijker zijn dan normaal, waaraan een 20-jarige Nijmegenaar afgelopen weekend overleed.

De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol, meldt Omroep Gelderland.

Uit onderzoek op last van justitie is gebleken dat de XTC-tabletten een veel hogere dosis werkzame stof bevatten dan 'normaal', waardoor ze extra gevaarlijk zijn. Het gaat om blauwe driehoekige pillen met het Mitsubishi-teken (drie diamantjes).

drugs is voor losers :lol: :loser:
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 oktober 2008 om 13:31:
Blauwe mitsu's :lief:

idd maar heb vernomen dat AP ook verrukes goed zijn.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
dosis werkzame stof bevatten dan 'normaal', waardoor ze extra gevaarlijk zijn

da is die nieuwe druk heb vernomen dat daar meer MDMA inzit. gevaarlijk:S je moet gewoon wete wat je doet en die
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
XTC, paddo's en alcohol

lijkt me toch niet zo geweldig marja
ik heb er geen verstand van
zegge dat drugs voor losers is is voor losers

drugs verbreed je horizon

opent je geest voor indrukke die je anders nie voor ope staat

je moet dr wel eme om gaan

als je durgs voor losers vind vind je alcohol dan ook voor losers

of snoep? mcdonalds?

die shit is ook slecht voor je en verslavend.

drugs heeft nog heel goeie kante als je t goed gebruikt
 
Uitspraak van Kettingzaag1987 op donderdag 23 oktober 2008 om 16:57:
of snoep? mcdonalds?

die shit is ook slecht voor je en verslavend.

Of wat dacht ja van koffie en sigaretten??!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 16:36:
2. er zat iets hem (misschien totaal onbewust) niet lekker en deze combinatie heeft zijn dood als het ware getriggerd. (dit lijkt me het juiste scenario.)

Dat lijkt mij ook t meest waarschijnlijk idd
sommige reacties hier op partyflock zijn fucking triest :frusty:

die jongen was toevallig een vriend van mij, je kunt wel roepen eigen schuld bla bla bla maar als je het verhaal kent piep je wel anders.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
combinatie van XTC, paddo's en alcohol,

tja"" daar ga je al...
die pille zijn niet dodenlijk want van iet wat te veel mdma ga je niet dood....



Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol,

eigen schuld
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol, meldt Omroep Gelderland.

Dit zegt voor mij genoeg..

RIP
Eigen schuld vind ik wel heel erg kortzichtig. Is het ook eigen schuld als het een vriend van je is die zichzelf klem heeft gezopen en net een drankje teveel heeft genomen. Of een recratieve gebruiker die op 1 avond net een verkeerde combi probeerde. Ik neem aan dat hij dit niet bewust heeft gedaan dus is het gewoon zwaar klote! RIP
Uitspraak van V* op woensdag 22 oktober 2008 om 22:29:
RIP my friend...
haha die zijn toevallig ook in almere in omloop licht blauwe Mitsubishi`s:bier:
Uitspraak van HAKKER op vrijdag 24 oktober 2008 om 06:56:
haha die zijn toevallig ook in almere in omloop licht blauwe Mitsubishi

Dumass..dat stempeltje en malletje is natuurlijk 100.000 x in omloop dus elke mitsu kan weer een andere zijn met andere bestandsdelen

kleine kans dat ze in Almere dezelfde hebben als in NMGN
Uitspraak van Stoflong. op donderdag 23 oktober 2008 om 20:47:
die pille zijn niet dodenlijk want van iet wat te veel mdma ga je niet dood....

ja dat was ook wat ik dacht, kan zijn dat er veel glasvezel in heeft gezeten om je maagwand op te ruwen en dat ie daarvan bloedingen heeft gekregen ofzo.Je weet het nooit natuurlijk..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol

Dat komt duidelijk door xtc :yes:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 20:56:
Uitspraak van Storman op woensdag 22 oktober 2008 om 07:12:
De man was onwel geworden door een combinatie van XTC, paddo's en alcohol, meldt Omroep Gelderland.

Dit zegt voor mij genoeg..

omdat ik me aan dit soort domme kortezichtige reacties irriteer zet ik hier het verhaal neer.
Het is namelijk niet zo dat hij paddo's xtc en alcohol direct door elkaar genomen had.
Hij had s'middags paddo's genomen, halve portie maar daar had hij niks van gemerkt, hij heeft het hier toen bij gelaten en heeft verder die avond niks meer gedaan. Omdat hij en zijn vriendin niet konden slapen zijn ze weer opgestaan en hebben ze wat wijn gedronken. Tuurlijk in het niet slim om dan ineens xtc uit gaan te proberen, maar wie denkt er nou dat die van een pilletje doodgaat..... Wat de meeste hier suggeren dat hij van alles super veel op en dus eigen schuld vind ik wel heel erg dom als je het verhaal niet kent. En als hier dan reacties komen van weer een junk minder vind ik dat zo fucking respectloos :dood: Als je zoiets in je omgeving meemaakt praat je wel anders.

RIP my friend, veel te vroeg helaas....
:flower: RIP...


Dat is echt klote... Klinkt zeker niet als (erg) onverstandig gebruik.


Als ik het zo lees, is het bericht kortzichtig, niet de mensen die erop reageren (reageren gewoon op wat ze hebben gelezen)

Ik begrijp ergens wel dat ze die pillen dodelijk noemen. Maar dat is wel overdreven. Als het echt alleen een hoge dosering is, kunnen heel veel mensen die pil wel aan. Alleen als je niet zoveel gewend bent kan dat fout gaan. Maar dat dat dodelijk is, is wel zeeeeer uitzondelijk :/ Je zou dus zeggen dat er meer aan de hand is, bijvoorbeeld een zwak hart ofzo?


We zullen het ws nooit weten, het had iig niet mogen gebeuren..
 
Lekkere onzin titel trouwens...:/
eigen schuld hé, risico dat je neemt :yes:
 
rip... had je niet moeten pil ingenomen!