Partyflock

Forumonderwerp · 1032225

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Grap over ongeneselijke ziekte kanker op 3FM was grap van ene Joost

Iedereen die zijn steun, RIP's, kaarsjes en schietgebedjes heeft opgedragen aan Otto, die vorige week op 3FM meldde dat hij over tien uur euthanasie zou plegen wegens een vier jarige strijd tegen kanker, is in de maling genomen. Het verhaal van Otto met kanker was namelijk niets meer dan een grap.

Dit weekend belde Giel Beelen, die samen met Gerard Ekdom in het verhaaltje trapte, met het nummer van Otto en kreeg ene Joost aan de lijn. Eerder die week had Beelen het nummer al gebeld en had zich voorgedaan als iemand van een cateringbedrijf. Toen Beelen hem tijdens deze freaknacht belde nam 'Otto' op, maar verbrak meteen de verbinding toen hij hoorde dat het Giel was. Ook zette hij meteen de telefoon uit.

Eerder deze week onthulde RTL Boulevard dat de grappenmaker wel eens Ceriel van Egdom kon zijn, een beginnende radiomaker. Egdom had ooit eens een telefoongrap uitgehaald met de Efteling. 3FM meldde echter al dat het Ceriel niet was. Van Egdom is naar aanleiding van 'Otto' bedreigd op zijn Hyvespagina. Beelen zegt het jammer te vinden dat deze Joost niet zo mans was om hem gewoon even te woord te staan.

www.fok.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op woensdag 12 november 2008 om 17:20:
Uitspraak van Käpt'n Blaubär [The Sixth Sense] op woensdag 12 november 2008 om 15:49:
Maar om het nu helemaal taboe te houden? Ben ik ook niet voor.

Dat is toch wat anders dan ergens de spot mee drijven.

Jawel... Maar het kan ook een manier zijn om de ziekte bespreekbaar te maken en bespreekbaar te houden. Ik vind het soms juist heel prettig om op een minder beladen manier over de ziekte van mijn vader te kunnen praten en humor kan heel relativerend werken.

Om echt kwetsende grappen kan ik ook niet lachen maar het is soms wel een manier om mensen aan het denken te zetten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op dinsdag 11 november 2008 om 09:20:
Otto aka joost zal hard gestraft worden voor zijn daad! met een echte tumor in z'n hersenen

:lol:
Kankeropmerking van je
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op zondag 12 oktober 2008 om 13:38:
zeer goed gewoon, volgende x house plaatje aanvragen

Lekker houseng :banana:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 november 2008 om 19:58:
Kankeropmerking van je

Vlopje :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 november 2008 om 15:11:
Spot is een prima manier om leed te relativeren en ermee om te leren gaan.

Spot is inderdaad een goede manier om bepaalde maatschappelijke thema's vanuit een ander perspectief te laten bekijken. Vele grote komieken hebben dit in het verleden bewezen; Chris Rock die een zwart publiek laat lachen om snoeiharde racistische grappen. Hans Teeuwen die de gedachtengang van een pedofiel blootlegt en je er bijna medelijden mee laat krijgen. Of zelfs ons aller Paul de Leeuw die aantoont dat gehandicapten en minder bedeelden ook echte mensen zijn, waar je niet alleen medelijden mee hoeft te hebben maar ook grapjes mee kunt uithalen.
Het geheim van een goede grap is dat er na het lachen ook stof is tot nadenken en ruimte voor besef van de naïviteit van de mensch.

In het geval van Joost, komiek in spé; Kan ik na een aantal keer terugluisteren geen enkele diepere betekenis ontdekken. Bovendien kan ik er ook geen moment om lachen.
Als het zijn bedoeling is geweest om een 'typetje' neer te zetten, dan kan ik niet anders concluderen dan dat dat absoluut niet gelukt is.
Een 'typetje' zou een karikatuur moeten zijn met overtrokken karaktereigenschappen. De persoon die hier werd neergezet zou zomaar een echt bestaand mens kunnen zijn die aan het einde van zijn leven verkeerd. Elke andere emotie dan medelijden met deze individu zou volledig misplaatst zijn. De enige reden die ik dan ook kan bedenken voor het maken van deze actie is luisteraars zich rot te laten voelen.

Ik kan dus wel zeggen dat ik nog steeds medelijden heb met "Joost". Niet zozeer om de persoon die hij beweerde te zijn. Maar wel om de achterliggende reden voor het maken van deze misplaatste actie. Hoewel ik geen psychologie heb gestudeerd, neigt het in mijn ogen erg naar een schreeuw om aandacht, of zelfs een identiteitscrisis.
Als het daadwerkelijk de bedoeling van "Joost" is geweest om de wereld zijn gevoel van humor te tonen dan zou ik zeggen; "Zoek een andere hobby, of begin in hele kleine zalen".
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FRONTALIST op woensdag 19 november 2008 om 21:11:
Bovendien kan ik er ook geen moment om lachen.

Ik kan met zuke grappe ook geen moment lache :rot:
Waarschuw beheerder

:d
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 12 oktober 2008 om 12:18:
Grap over ongeneselijke ziekte kanker op 3FM was grap van ene Joost

wat een kankerlijer...

Waarschuw beheerder
Die joost toch

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op woensdag 19 november 2008 om 20:11: