Partyflock

Forumonderwerp · 1029969
965x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe serieus neem je jezelf als je die droomstage niet door laat gaan door een te lage stagevergoeding.
Een stage zou een leermoment moeten zijn en als je dat ook nog eens met plezier en gemotiveerd uit kan voeren lijkt het mij niet echt relevant of het je bankrekening vult ja of nee.

Hoe denken jullie hierover.

Dit n.a.v. 1 topic hieronder.

Mijn mening:
Een vergoeding is lekker maar geen aanleiding om een leuke stage af te slaan.
Waarschuw beheerder
Ik haalde altijd de kassa leeg als vergoeding het werdt alleen niet gewaardeerd, na 6 maanden eruitgegooid wel plezier gehad :D.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 september 2008 om 22:20:
en hoeveel minuten loop je stage in de maand?

:roflol: Haha jezus zie het nu pas, eeuh per uur O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cks op dinsdag 30 september 2008 om 22:10:
80 cent per minuut

lijkt wel of je bij een 0906-nummer stage gaat lopen :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cks op dinsdag 30 september 2008 om 22:31:
Haha jezus zie het nu pas, eeuh per uur

Okee, dat is een ander verhaal ja :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 30 september 2008 om 23:12:
lijkt wel of je bij een 0906-nummer stage gaat lopen

Moest ik ook aan denken of webcammen :9 :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik doe verpleegkundige, en volgens de CAO krijg je 275 € per maand..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 september 2008 om 10:09:
intensief begeleiden. :rot:
door iemand die er toch al werkt en toch al uitbetaald wordt. :rot:
en kennelijk toch tijd over heeft, anders had iemand anders 't wel gedaan en/of hadden ze geen stagiair aangenomen

Nou ik heb echt geen tijd over maar als we besluitn dat er een stagiare komt zal ik er toch tijd voor moeten maken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 15:11:
Ik doe verpleegkundige

Je doet verpleegkunde? een verpleegkundige kun je wel 'doen' maar op een andere manier dan jij bedoelt denk ik. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 september 2008 om 23:22:
Moest ik ook aan denken of webcammen

Leuk joh als stage plek :P :lol:..

Nee vind het soms wel schandalig hoeveel vergoeding ze geven voor zon lange periode :) Maarja beter iets dan niets zeggen ze wel eens..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 18:44:
Je doet verpleegkunde? een verpleegkundige kun je wel 'doen' maar op een andere manier dan jij bedoelt denk ik.

Ja je hebt helemaal gelijk. Ik doe verpleegkunde om verpleegkundige te worden;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cks op woensdag 1 oktober 2008 om 21:10:
Nee vind het soms wel schandalig hoeveel vergoeding ze geven voor zon lange periode Maarja beter iets dan niets zeggen ze wel eens..

Vroegah.. *kuch* kregen we helemaal niets en dat is nog niet eens echt lang geleden. Ik ben niet bejaard ofzo. ;) Alles is mooi meegenomen.
Waarschuw beheerder
Het interesseert me niet zoveel hoeveel vergoeding ik ontvang bij mijn stage, hoewel ik het wel fijn vind om iets te ontvangen natuurlijk. 40 uur in de week werken met twee uur reistijd per dag kost me teveel tijd als ik daarnaast ook nog aan stageopdrachten moet werken. Dan heb ik dus geen bijbaan..

Nu heb ik niks te klagen, geloof dat het laagste wat ik aan stagevergoeding gehoord heb bij mij in de klas 550 euro was. Zelf kreeg ik 800, dus ik was echt wel tevreden :)

Waarschuw beheerder
Ik krijg niet zoveel, ik doe het dan ook absoluut niet voor het geld en werk gewoon naast mijn stage.
Heb het nu fantastisch naar mijn zin en ontmoet de leukste mensen (L)
Daarnaast erg veel positieve secundaire arbeidsvoorwaarden ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ][ Tim ][ op donderdag 25 september 2008 om 10:53:
een stagebegeleider is niet verplicht je een vergoeding te geven.

Ligt eraan in welke branche je zit. Weet van mijn vriendin dat in het kappersvak de stagebegeleider zeker WEL verplicht is om een vergoeding te geven.
Sommige kapsalons geven het gewoon niet aan bij de "solicitatie", maar als je er wat van zegt zijn ze het degelijk verplicht.
Waarschuw beheerder
Stagevergoeding zou mooi meegenomen zijn, helaas doen ze hier in het onderwijs helemaal niet aan ;) Dit vind ik geen reden om dan de stage over te laten gaan en iets anders te gaan zoeken..
Waarschuw beheerder
Stagevergoeding zou wel lekker zijn. Vanaf september ga ik 10 mnd op stage en wordt er van mij verwacht dat ik 32 uur p/w werk. Dus daarnaast hou ik bijna geen tijd over om ander werk te doen.
Maar aangezien ik wel gewoon mn eigen huisje heb zou een redelijke stage vergoeding me wel goed uit komen. En zal ik daar ook rekening mee moeten houden met het kiezen van een stage.
Ik hoef natuurlijk niet te verwachten dat ik een volledig loon ontvang, maar het moet ook niet veel minder worden dan wat ik nu verdien met mn bijbaantje...

Waarschuw beheerder
donateur
Voor zover ik weet is een bedrijf ook verplicht om mij een stagevergoeding te betalen.

ik heb bij al mijn stages dan ook een vergoeding gekregen.

Momenteel ben ik bezig aan mijn afstudeerstage, deze loop ik bij Getronics.
Zij betalen me dus ook gewoon een stagevergoeding, ik ben ook gewoon 40 uur per week aan het werk.
Tuurlijk doe ik mijn werk minder goed en heb ik meer begeleiding nodig, maar ik verdien ook maar 1/5 van een vaste medewerker.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik stagevergoeding krijg.