Partyflock

Forumonderwerp · 1029295

Poll, geopend op vrijdag 19 september 2008, looptijd van 6289.5 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

De nieuwe 3D techniek:

3136%
is waardeloos!
2833%
maakt geen verschil...
2731%
is echt een verbetering!

De nieuwe functies van Football Manager 2009

Op Managers United zijn inmiddels al veel artikelen gepubliceerd over Football Manager 2009. Elk nieuwtje rondom het nieuwe paradepaardje van Sports Interactive werd gepubliceerd. Zo werd er al bericht over (in chronologische volgorde) in-game reclame, een FM-revolutie, het aankondigingsfilmpje en op 10 september verscheen ook een kort filpmje met 3D-wedstrijdbeelden. Zoveel artikelen, dat misschien niet duidelijk is wat nou álle features zijn. Daarom worden in dit artikel, dat grotendeels eerder door SEGA werd gepubliceerd, alle nieuwe functies van de PC/Mac versie van Football Manager 2009 stuk voor stuk en overzichtelijk besproken.

Belangrijke nieuwe functies voor de PC/Mac zijn onder andere:

3D-wedstrijdengine
De wedstrijdengine van dit jaar is zwaarder getest dan ooit. Het afgelopen jaar heeft de engine een uitgebreide bèta-test ondergaan in Football Manager Live.

De beroemde Football Manager wedstrijdengine kan nu volledig driedimensionaal worden bekeken met motion-captured animaties van de spelers. Sports Interactive heeft bij het maken van de 3D-wedstrijdengine ondersteuning gekregen van het voetbalontwikkelingsteam van SEGA Japan, dat de motion-capturegegevens en een aantal animaties heeft geleverd.

Je kunt de wedstrijden nu in 3D bekijken vanuit meerdere camerahoeken, en je kunt willekeurige delen van de wedstrijd opnieuw weergeven door de tijd vooruit of terug te spoelen. Dat kan met een nieuwe tijdbalk waarin de belangrijkste momenten van het spel worden aangegeven.

Mensen met computers die niet krachtig genoeg zijn om te profiteren van de 3D-weergaven, kunnen nog steeds gebruikmaken van de oude 2D-weergave van de wedstrijdengine.

TV-weergave
Bekijk de wedstrijden op volledig scherm in een nieuwe tv-weergave en pas het wedstrijddagscherm aan met widgets waarmee je de informatie kunt weergeven die je nodig hebt als manager. Of het nou gaat om de prestaties van de spelers, de wedstrijdzones waarin de actie plaatsvindt, een veldradar of de nieuwste scores.

Feedback van de assistent-manager
Feedback van de assistent-manager vóór en tijdens de wedstrijd over de prestaties van het team, het moreel van de spelers en hints over de werking van je tactiek en methoden waarmee je de tegenstander te slim af kunt zijn.

Verbeterde media
SI heeft hard gewerkt aan de omgang met de pers in het spel, om de grote impact te simuleren die de media de laatste jaren op de voetbalwereld hebben gehad. Het spel bevat nu meer nieuwsberichten, meer details en meer interactie met de media dan ooit tevoren. Met als resultaat een nog realistischere simulatie van de voetbalwereld.

Persconferenties
Woon vóór en na de wedstrijd persconferenties bij met regionale en nationale journalisten en bouw langzaam maar zeker een relatie met ze op. Kies je antwoorden zorgvuldig, want ze kunnen je later in de media achtervolgen!

Transfersysteem
Volledig nieuwe en herschreven code voor het transfersysteem, zodat echte voetbaltransfers nog realistischer worden gesimuleerd.

Transfergeruchten
Bekijk het laatste nieuws over spelers waarop wordt gespeculeerd en clubs die deze spelers willen contracteren.

Bestuurlijk vertrouwen
In navolging van de toevoeging van deze functie aan Football Manager 2008 is het bestuurlijk vertrouwen nog verder uitgebreid en verbeterd. Het bestuur geeft nu tevens feedback op de harmonie in het elftal en het aanzien van de club in de voetbalwereld.

Voorkeursbewegingen
Train spelers om ‘voorkeursbewegingen’ te gebruiken in hun spel. Je kunt centrale verdedigers bijvoorbeeld leren om niet te snel te happen met een tackle , en vleugelspelers vertellen dat ze moeten overstappen en vervolgens een voorzet te geven.

Vrouwelijke manager
Voor het eerst in de geschiedenis kun je nu ook als vrouwelijke manager spelen. Alle tekst in het spel heeft nu ook een vrouwelijk geslacht, zodat het spel vrouwelijke managers en stafleden in het juiste geslacht weergeeft.

Realistische financiën
SI geeft geluisterd naar de feedback van alle onderzoekers om de financiële aspecten van het spel voor elk land op de juiste manier te modelleren, met inbegrip van transfers, personeelsloon, begrotingen, kaartprijzen, seizoenskaarten, competitiebonussen en clubsponsorschappen.

Bijgewerkte competities
Volledig bijgewerkt voor het nieuwe voetbalseizoen van 2008/09 met de nieuwste competitie-, club- en spelersgegevens. Daardoor zal het spel meer dan 5000 speelbare clubs uit meer dan 50 landen tellen en zo’n 350.000 spelers/stafleden uit de hele wereld bevatten, die allemaal vers uit de beroemde database van Sports Interactive worden gehaald.

Breedbeeldondersteuning
Na Football Manager 2008 aan een bruikbaarheidstest te hebben onderworpen, biedt het spel dit jaar voor het eerst in de geschiedenis ondersteuning voor breedbeeld. Daarnaast is de gebruikersinterface op talloze fronten aangepast om de navigatie te vereenvoudigen.

Vernieuwde spelerseigenchappen
De eigenschappen van spelers worden niet langer in de 0 tot en met 20 scores weergegeven. De makers van FM hebben besloten meer detail en nuance in het spel te brengen door decimalen te gebruiken. Een speler kan dan bijvoorbeeld voor afwerking een 17.6 hebben in plaats van gewoon 17 of 18. De spelerseigenschappen worden daarmee dus tien keer zo gedetailleerd.

Verbeterde spelersontwikkeling
De ontwikkeling van spelers zal op een meer realistische manier plaatsvinden. Het zal veel duidelijker zijn dat sommige spelers beter leren dan anderen en dat leren makkelijker gaat in bepaalde omstandigheden dan in anderen. Bovendien zullen wonderkids al veel beter zijn als ze beginnen en zullen zij zich beter ontwikkelen bij clubs die goed gebruik weten te maken van hun kwaliteiten. Ten slotte gaan trainingen een veel directere en duidelijkere impact hebben op de ontwikkeling van spelers.

Doelpunten in blessuretijd
Doelpunten die in blessuretijd gemaakt worden, worden niet langer aangegeven als simpelweg (90), maar krijgen nu de minuut van de blessuretijd waarin gescoord werd, er bij vermeld. Scoort Thiago Neves dus in de derde minuut blessuretijd, dan wordt er 90+2 aangegeven.

Bovenstaande functies zijn de belangrijkste nieuwe functies. De komende maanden worden er meer feautures onthuld via een serie blogs, nieuwsberichten en de terugkeer van de Football Manager-podcast.

Release date:

14 November 2008

Introductiefilmpjes

{argument 'id' ontbreekt}
{argument 'id' ontbreekt}
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 13:32:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "MartijNBO waardeloos!"

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Wat een Feest!"

Wanneer komt t spel eigenlijk uit?

14 November komt ie uit...

Dikke shizzle!

Eerst wachten op de demo.

Die 3D techniek boeit me niet zo, maar ik kijk wel uit naar een nieuwe FM :jaja:

Is er al bekend wanneer de demo verschijnt?
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "is waardeloos!"

3D boeit niet, speel toch altijd alleen commentaar snel

FM is FM. Met of zonder 3D.

Toch vind ik het wel een leuke toevoeging mits goed uitgevoerd.

Uitspraak van Sahin[HkW] op maandag 22 september 2008 om 14:34:

idd! commentaar op snel en herhalingen uit;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 21 september 2008 om 22:57:
Is er al bekend wanneer de demo verschijnt?

volgens mij ongeveer 3 weken voordat het spel uitkomt...
maakt niet zoveel uit denk ik, kan je toch afzetten net als replays etc.
bout al die bewegende elementen zoals het clublogo :rot:

14 nov zeker halen.
FM 2008 vond ik al een flinke verbetering met 2007
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Doe mij maar FM Live :)

Uitspraak van Sahin[HkW] op maandag 22 september 2008 om 14:34:

Uitspraak van AjJay op donderdag 2 oktober 2008 om 11:15:
Doe mij maar FM Live :)

lijkt me nou echt geen flikker aan..
beetje met nepspeler en clubs in nepcompetitie's spelen..
en daar moet je als ik het goed heb een vermogen voor betalen..:s
Zijn wel gewoon echte spelers hoor... en de rest is logisch want je speelt online tegen echte mensen die zelf een club gemaakt hebben. Als je een club opgericht hebt sluit je je aan bij een fictieve FA (afhankelijk van de tijden wanneer je kunt spelen) en die FA's hebben gewoon een competitiestructuur zoals bijvoorbeeld de KNVB. Dus het is wel nep, maar qua opzet komt het ongeveer overeen met de echte voetbalwereld zegmaar.

Ik vind dit juist het leuke aan FM Live, maar als je dat niks vindt, dan is er inderdaad geen flikker aan :)
3 Month Subscription: £22.99
6 Month Subscription: £ 43.99
12 Month Subscription: £72.99

Maar ik ben beta tester nu dus ik krijg het eerste jaar 50% korting :)

nice staat in back order bij BOL.com

Gaan we mn huisgenootje weer flinkslopen.

wel dikke LOL mijn vaste club van vorigjaar Zaragozza is gewoon gedegradeerd.
Dan maar met Atletico rampage!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 13:37:
mijn vaste club

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 13:37:
Zaragozza

En het dan nog steeds niet goed kunnen spellen :lol:

ja lastig als je dyslecties ben he :)

maar maakt niet uit joh
Ik ben heel benieuwd naar dit spel. Dit is er 1 die ieder jaar vaste prik is :)

Is er al een datum voor de demo bekend?

Als het goed is 2 weken voor de launch van het spel :)
Sweeeeeeeeeeeet!
Nog 7 dagen en dan is hij er...ben benieuwd! 15 ligt hij dus hier op de deurmat als we bol.nl mogen geloven

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "is waardeloos!"

het is en blijft een dom voetbal spel over de domme sport voetbal :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Dennis C. op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:07:
Nog 7 dagen en dan is hij er...ben benieuwd! 15 ligt hij dus hier op de deurmat als we bol.nl mogen geloven

1 maand en 7 dagen ja
laatste aanpassing
hmmmz balen! Dacht deze maand..nah...dan de demo over 2/3 weken maar spelen :D

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:14:
het is en blijft een dom voetbal spel over de domme sport voetbal

:gaap:
Uitspraak van Dennis C. op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:07:
Nog 7 dagen en dan is hij er...

was het maar zo'n feest;)

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:14:
het is en blijft een dom voetbal spel over de domme sport voetbal

Doe je hier dan :bye:, neem nog een paar nakkies en ga naar het git topic

Ik ben benieuwd naar de demo ! :D
laatste aanpassing
Tot op de dag van vadaag speel ik nog steeds het seizoen 2001/2002, geweldige gameplay!! Maar met deze versie moet het er eindelijk maar weer eens van komen. Speelt de legendarische Nikiforenko ook nog in dit spel?

nog even...

Je zou zeggen dat die demo er nu toch een keer moet komen... Het is bijna 2 weken voor de release!

Dan zal de release ook wel worden uitgesteld denk ik.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 oktober 2008 om 12:25:
Dan zal de release ook wel worden uitgesteld denk ik.

hehe das normaal toch?

ieder jaar koop ik hem en speel ik hem door en door...

Downloading demo! :D

Vannacht alvast effe wat wedstrijdjes spelen
ben 'm ook aant t downen, moet eigenlijk slapen, maar dit gat even voor natuurlijk :D
Ben hem ook aan het downloaden, de reacties op de demo zijn echt slecht :X:X

Blessure probleem schijnt er weer in te zitten en de 3d modus schijnt echt slecht te zijn
Ben net een nieuwe game begonnen, die persconferentie is opzich wel geinig...zo is die 3d modus bekijken :D

*edit: het is knap waardeloos, maar gelukkig kan je het uitzetten (y)
laatste aanpassing

pfoe die blessure bug is zeer irritant zeg..

3d modus is nou niet echt super, maar wel grappig!

voor de rest jmmr dat er in de demo nog geen NL competitie zit haha

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2008 om 22:13:

x2!

Ik ben op zich wel positief over de 3d beelden. Toch wel leuk op zich. De persconverenties zijn tof, net zoals het tussentijdse commentaar van je assistent.
waar hebben jullie die demo vandaan?

Uitspraak van MindFucker op maandag 3 november 2008 om 10:30:

idd leren ze het nou nooit... dat merken ze zelf toch ook als ze een halfjaar spelen..
ook vind ik de nieuwe tactiek KUT je kan peilen niet meer trekken zo als jij wilt.
Enige nieuwe voordeel vind ik het transfer systeem en de cijfers tijdens de wedstrijden.
dan weetje eindelijk of die nu met een 6 speelde of met een 6.9.

ik hoop dat ze er nog veel werk in stoppen