Partyflock
 
Forumonderwerp · 1029157
Poll, geopend op donderdag 18 september 2008, looptijd van 5719.8 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

zou je voor elektrisch gaan als je 100.000 euro had voor een auto of kies je liever voor de ouderwetse benzineslurpende waggies?

4958%
Nee ik blijf bij het oude
3035%
Jazeker!
1315%
Geen idee

De media heeft ervoor gezorgd dat wij met zijn allen denken dat volledig elektrische auto's langzaam zijn en en niet lang mee kunnen en vooral lelijk zijn.



Nu is er bij het merk Lotus nieuw leven ingeblazen door zich te verlenen in de basis voor volledig elektrisch aangedreven auto's...en het resultaat mag er zijn.

De Tesla Roadster


De specs:

0 tot 100 km/u in 4 sec.
topsnelheid ligt bij 160 km/u begrensd!
248 pk
Custom microprocessor-controlled lithium-ion battery with 6,831 individual cells. Weight 992 lbs.
Range: 365 km
Battery life: 5 jaar of 160.000km
Charge: 3,5 uur

{argument 'id' ontbreekt}

Hang me er niet aan op maar volgens mij heb je er een voor E 100.000,- ex btw maar geen BPM en geen wegenbelasting.

Als we Al Gore moesten gelove moesten we gisteren beginnen ipv vandaag met bewuster omgaan met de aarde. En moet de overheid enkel stimuleren richting fabrikanten en consumenten ipv zich er niets over uit te laten over de mogelijkheden van volledige elektrische auto's.

Vooralsnog zijn ten eerste de autofabrikanten nog niet genoeg gemotiveerd of geprikkeld om volledige elektrische wagens te maken.
Opel komt pas op zijn vroegst met een antwoord in 2010.
Het is net of men wel wil maar nog niet helmaal erachter staan...

Toch misschien de invloed van de grote olie corporaties?!

Met de tesla roadster kan je op en neer van Rotterdam naar Den Haag op 1 charge, met 0,0 uitstoot van CO2.


In iedergeval komt de Tesla roadster naar europa in het voorjaar van 2009.

http://www.teslamotors.com

De EV-1 heeft succesvol gereden in de VS inde jaren 90 tot een oliemagnaat de hele handel opkocht en alles vernietigde. :S

Wellicht zit dat er ook in voor deze generatie elektrische auto's, maar dan wordt het wel allemaal erg opvallend.
lees meer op; http://www.whokilledtheelectriccar.com/


1947 Nissan Tama

volledig eletrisch

een 100 jaar oude

wederom volledig elektrisch

Als wij vanaf dat moment in (begin 20e eeuw) niet op benzine maar op elektriciteit waren gaan rijden...


laatste aanpassing
Uitspraak van <')(((< op vrijdag 19 september 2008 om 18:43:
en die stroom is dan weer opgewekt dmv een kolencentrale? ;)

"schone" windmolens uiteraard, die kosten namelijk niks qua energie om te produceren :P

Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 18 september 2008 om 09:19:
Waarom denkt iedereen toch dat de auto's de grootverbruikers zijn?
Wat denk je wat die vliegdekschepen van Bush kosten dan, retourtje Irak?

De vliegdekschepen zelf varen nuclear. De vliegtuigjes aan boord is wel een ander verhaal ja, die jassen er aardig wat liters doorheen per vluchtje.

Als er wat normale alternatieven zouden zijn die ook nog eens door de overheid gesteund werden zou ik er over denken. Voorlopig zijn er uberhaupt nog geen 2e hands hybride of volledig electrische auto's te vinden. Een nieuwe is niet voor iedereen betaalbaar en heeft weinig voordelen. Zoals eerder genoemd is de actieradius van een volledig electrisch apparaat te klein, hier moet iets op gevonden worden. Hybride is wellicht wat zuiniger, maar ben benieuwd of je hier echt veel mee opschiet qua verbruik. Dit marginale verschil wordt denk ik overspoeld door de blijvende groei van grondstoffengebruik.

Doe mij maar gewoon een benzineslurpende machine waar ik lekker elke week 50 liter vloeibaar goud in kan gooien ;)
elecktro is wel leuk als je er meer kms mee kunt doen.
kun je van brabant naar assen rijden en daar vragen of dat hem mag opladen.
anders sta je ineens onderweg naar huis stil :P
het is zeker een goed alternatief.
maar als iedereen elecktrisch gaat dan gaan daar de prijzen weer flink van omhoog.
want dan loopt de regering weer een hoop geld mis wat ze weer anders willen terughalen.
Artiest Razer
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 18 september 2008 om 11:50:
De meeste die naar spanje gaan, gaan met het vliegtuig of met de bus...maar dat tot daar.

weet niet , maar als jij elke dag op de weg zit voor je werk.
Dan is zo'n auto volkomen nutteloos, laatst even naar landgraaf meer als 360 km heen, dan moet ik nog terug.

leuk die electro auto's, maar zolang je er niet fatsoenlijk eind mee kan rijden wordt het niks
Sucking gas and haulin' ass!
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 18 september 2008 om 01:44:
160 km/u

Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 18 september 2008 om 01:44:
Range: 365 km

Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 18 september 2008 om 01:44:
Charge: 3,5 uur

Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 18 september 2008 om 01:44:
E 100.000

En ik mis gewoon het geluid! Dan zou ik eerder kiezen voor alcohol, dan blijf je een verbrandingsmotor houden.
laatste aanpassing
kwilde eerst voor benzineslurper kiezen, tot ik de specs van de lotus zag.. :D

geluid intereseert me dan niet, gratisch rondknallen met 280pk, dan hoor je mij niet zeiken hoor! ;d
 
gaat nix boven t geluid van een jankende verbrandingsmotor, liefst wankel!
en de geur van rubber, olie en benzine is ook heerlijk...

dan ben ik maar een eikel, maar ik ben blij met mn auto die:
- op stationair al 3%CO eruit gooit, terwijl de apk dat gewoon toelaat
- gemiddeld 1op7 loopt, met circuitgebruik loopt dit terug naar 1op2

maar gezien de wankelmotor is het toch een rijdend stukje historie, en ook deels de toekomst, aangezien de wankel uiterst geschikt is voor rijden op waterstof, en er zijn al prototypes die op perslucht/co2 rijden.
Plus ze moeten iets vinden op de oplaad tijd, want om nou elke 350 km te stoppen en 3,5 uur je accu's op te laden vind ik iets teveel van het goede.
laatste aanpassing
Inderdaad. (Y)

Zit er trouwens dik in dat als dat ding niet op 160 km/h begrenst is, hij die accu's nog sneller leegslurpt.
Theoretisch kan hij veel harder.