Partyflock

Forumonderwerp · 1027866

Waarschuw beheerder
Je hebt tegenwoordig naast een grote hoeveelheid pillen ook de keus uit MDMA poeder.

In theorie zou dit geen verschil maken wanneer je pil echt enkel MDMA bevat (wat 91% van de pillen in nederland ook doet).
Natuurlijk slaat MDMA poeder wat sneller in, omdat het wat sneller wordt opgenomen. Maar verder...
In de praktijk hebben veel mensen het echter over dat fantastische effect van MDMA poeder tegenover pillen?

Ligt dat nu gewoon aan het feit dat mensen over het algemeen niet weten wat ze slikken (bijvoorbeeld hoeveelheid mg MDMA in een pil) en dat poeder dan snel sterker werkt? MAW dat mensen een pil slikken van 80mg en dat vergelijken met 150mg poeder? Bovendien speelt verwachting ook een rol in het effect...

Of is er echt een verschil qua effect? Ben benieuwd naar de ervaringen!
Waarschuw beheerder
Dat poeder blijft altijd zo in m'n strot hangen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 17:26:
Of is er echt een verschil qua effect?

ik vind van wel :jaja:

niet kwa effect maar je merkt wel dat het zuiverder is (misschien omdat het harder aanklapt )

tussen pillen onderling kan ook verschil zitten ondanks dat ze misschien het zelfde hoeveelheid mdma hebben

ik ga er van pillen meestal uitzien en voel weinig van mdma merkt ik veel maar zie er juist minder uit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
MDMA is MDMA of het nou in een pil zit of in poedervorm.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op maandag 8 september 2008 om 17:29:
ik vind van wel :jaja:

Wat dan? Vertel.
Waarschuw beheerder
pillen zit 9 van de 10 keer ook nog wat troep in, pep ofzo ken je weer niet slapen:(:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nel.nl op maandag 8 september 2008 om 17:33:
pillen zit 9 van de 10 keer ook nog wat troep in

Dat is niet helemaal waar:
[img width=481 height=367]http://drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/m.GIF[/img]

bron

Het is eerder andersom. ongeveer 1 van de 10 keer zit er troep in.
Hoewel ze bijvoorbeeld het bijmengen van MDEA ook zien als "MDMA"-achtige
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 30020, 18755, 74664}
Waarschuw beheerder
niet kwa effect maar je merkt wel dat het zuiverder is (misschien omdat het harder aanklapt )

8-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Lijkt mij het meest logische dat het komt doordat de dosering meestal een stuk hoger is bij poeder inname dan bij een pil.En misschien wat sneller en beter word opgenomen ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Opname is sneller en meer ineens, pil brokkelt af, poeder (itt grote brokken kristal) wordt vlotjes alles opgenomen. Daardoor mi. ook sneller uitgewerkt.

Bovendien speelt verwachting ook een rol in het effect...

zeker :)

Verder is MDMA natuurlijk idd MDMA, of het nou in een pil zit, als poeder of kristal komt. MDEA en MDA kan er bijgemengd zitten, maar dat wordt eigenlijk maar zelden gezien. Persoonlijk zou ik dat nou ook niet zo erg vinden. Sterker nog, keertje pure MDA of MDEA lijkt me best fijn..

Van bindmiddelen en kleurstoffen hoor je niks te voelen, dus daar komt een verschil ook niet door.
Speed erbij wordt ook minder gezien/gevonden in pillen dan men vaak denkt.

Heroïne, LSD, PCP zijn spookverhalen.

Ik denk dat het vooral een stukje verwachting is, + setting + dosis tov pil inderdaad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 8 september 2008 om 18:08:
Speed erbij wordt ook minder gezien/gevonden in pillen dan men vaak denkt.

Sterker nog, er is me door een medewerker van Unity (bij zo'n stand op een feest..awake fest geloof ik) verteld dat slechts 0.7% van de in nederland geteste pillen speed bevat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In de praktijk hebben veel mensen het echter over dat fantastische effect van MDMA poeder tegenover pillen?

Niet helemaal. Ik heb liever een goede pil dan MDMA poeder. Waarom ? Omdat MDMA bij mij snel is uitgewerkt en als je een pil hebt die hard gedrukt is en dus langzaam uit mekaar valt werkt het langer.

Ligt dat nu gewoon aan het feit dat mensen over het algemeen niet weten wat ze slikken (bijvoorbeeld hoeveelheid mg MDMA in een pil) en dat poeder dan snel sterker werkt? MAW dat mensen een pil slikken van 80mg en dat vergelijken met 150mg poeder?

Daar zit wat in. Hoeveelheid MDMA poeder is over algemeen hoger dan hoeveelheid MDMA in een pil.

Of is er echt een verschil qua effect? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Nee, het geeft hetzelfde effect, alleen door andere manier van opnemen door je lichaam + hoeveelheid word het effect heftiger. MDMA poeder is kort maar heftig. Pil is langer en geleidelijker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 18:45:
Nee, het geeft hetzelfde effect, alleen door andere manier van opnemen door je lichaam + hoeveelheid word het effect heftiger.

Dat is nou precies wat ik zelf ook denk. MDMA poeder, lege maag, mixen met vruchtensap oid, dan een beetje uitschieten met je poeder. BENG dat komt aan dan. Maar verder???

Toch hoor ik zo vaak mensen van: tegenwoordig wil ik alleen nog maar MDMA poeder. Maar goed, misschien gaat dat dus alleen over het harder inslaan.

ik ga er van pillen meestal uitzien en voel weinig van

@ bjorn identity: Heb je dan wel een idee hoeveel mg er in je pillen zit? En hoeveel mg je slikt met poeder? Zou toch vreemd zijn als chemisch exact dezelfde stof, in exact dezelfde dosering, een groot verschil geeft...
Waarschuw beheerder
Hmmmmmmmmmmmmmmmm MDMA CRISTALLLLLLL :kwijl:
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Ligt dat nu gewoon aan het feit dat mensen over het algemeen niet weten wat ze slikken (bijvoorbeeld hoeveelheid mg MDMA in een pil) en dat poeder dan snel sterker werkt? MAW dat mensen een pil slikken van 80mg en dat vergelijken met 150mg poeder? Bovendien speelt verwachting ook een rol in het effect...

precies wat je zegt
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 september 2008 om 17:30:

punt

Waarschuw beheerder
Je hebt tegenwoordig naast een grote hoeveelheid pillen ook de keus uit MDMA poeder.

Tja het wordt simpelweg steeds moeilijker om aan machine's te komen die een mooi pilletje tevoorschijn kunnen toveren !

In principe is er weinig verschil,alleen de manier waarop het lichaam de hele handel opneemt,zoals hier boven al uitvoerig uit de doeken is gedaan.

Ligt dat nu gewoon aan het feit dat mensen over het algemeen niet weten wat ze slikken

Ja ! En mensen zijn nu eenmaaal kuddedieren....dus iets in een nieuw jasje steken is al snel beter !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 19:45:
Tja het wordt simpelweg steeds moeilijker om aan machine's te komen die een mooi pilletje tevoorschijn kunnen toveren !

:roflol: Dat MDMA poeder is gewoon een combinatie van een luie pillendraaier en een hele goede marketing :) :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 18:53:
@ bjorn identity: Heb je dan wel een idee hoeveel mg er in je pillen zit? En hoeveel mg je slikt met poeder? Zou toch vreemd zijn als chemisch exact dezelfde stof, in exact dezelfde dosering, een groot verschil geeft...

weet ik niet presies

maar die blauw driehoeken kan ik zo een paar op en met een capsule mdma doe ik wel even 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op maandag 8 september 2008 om 21:06:
weet ik niet presies

maar die blauw driehoeken kan ik zo een paar op

Er zijn blauwe mitsus op de markt met 40 a 50 mg MDMA erin. Een capsule MDMA kan wel 200 mg in zitten.
Zonder testen zegt dit dus helemaal niks (hooguit dat je blauwe mitsus ws niet zo sterk zijn ;) )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 21:21:
(hooguit dat je blauwe mitsus ws niet zo sterk zijn ;) )

ow nee klopt ik heb er geen verstand van

weet wel dat ik veel pillen gehad heb en ondanks dat er alleen mdma in zit dat ze verschillende uitwerking hebben

op gewone mdma (capsule in me glas en rustig opdrinken) ga ik gewoon lekker relaxt en meeste pillen eet ik als snoepjes

misschien is dat ook het verschil dat een pil makkelijk pakken is en ik misschien te vlug een nieuwe pak
Waarschuw beheerder
hmmm dus jullie beweren dat met kristal: heftigere werking, sneller uitgewerkt pillen: normale werking, minder snel uitgewerkt ?? :O

trouwens wat ik me ook afvroeg.... als je nou echt hoge dosissen gebruikt is het dan ook sneller uitgewerkt dan normale dosissen ? omdat de serotonine allemaal sneller is vrijgekomen ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 september 2008 om 17:30:

Klopt maar toch horen we vaak dat mensen een verschil ervaren.

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 8 september 2008 om 18:08:
Ik denk dat het vooral een stukje verwachting is, + setting + dosis tov pil inderdaad.

Klopt. Bij drugs spelen altijd drie factoren mee: de omgeving (setting), de dosis (drugs) en verwachting/toestand van de persoon (set). Zo kan op een avond een pil lekker vallen, en op een volgende avond eenzelfde soort pil niet lekker vallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *NG* op dinsdag 9 september 2008 om 13:25:
als je nou echt hoge dosissen gebruikt is het dan ook sneller uitgewerkt dan normale dosissen ?

nee, maar na een bepaalde hoeveelheid ga je echt niet harder meer, je bent alleen veel brakker de volgende dag, en er beter van uitzien doe je ookniet :P
Waarschuw beheerder
mdma kan je van slapen pillen niet door de speed die erdoorheen zit meestal en andere chemische substanties. Maar ja wie wil er nou slapen. :D

Waarschuw beheerder
ik denk dat het te maken heeft met de afbreking.
pillen brokkelen af terwijl MDMA mits in poedervorm geslikt in 1 klap binnenkomt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dre@mc@tcher op maandag 8 september 2008 om 21:29:
ondanks dat er alleen mdma in zit dat ze verschillende uitwerking hebben

lees unity. Het is niet zo dat een pillendraaier er een vleugje extra hardgaan of een snufje vrolijkheid extra door draait, of dat ie fluistert tegen de mdma dat ie de gebruiker vooral eerst moet laten kotsen.

Setting, Dosis, Verwachting, Toestand gebruiker (lichamelijk/geestelijk)

als je nou echt hoge dosissen gebruikt is het dan ook sneller uitgewerkt dan normale dosissen ? omdat de serotonine allemaal sneller is vrijgekomen ofzo?

De afbraak van alle mdma duurt wel langer, en dus is er langer mdma in de synapsen aanwezig. Het is niet alleen de release van serotonine, maar ook de reuptake van serotonine, die geblokkeerd wordt, die blijft nog langer gestoord dus als het goed is :)

je bent alleen veel brakker de volgende dag, en er beter van uitzien doe je ookniet :P

Haha nee idd. Meer dan 4 pillen heeft over het algemeen geen zin meer, alleen nog om er nog brakker uit te gaan zien . Een grens in mg's MDMA zou je dus ook wel kunnen stellen..

Sterker nog, er is me door een medewerker van Unity (bij zo'n stand op een feest..awake fest geloof ik) verteld dat slechts 0.7% van de in nederland geteste pillen speed bevat.

nice, dus zelfs nog minder dan ik dacht :roflol: kan je nagaan :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 18:45:
Niet helemaal. Ik heb liever een goede pil dan MDMA poeder. Waarom ? Omdat MDMA bij mij snel is uitgewerkt en als je een pil hebt die hard gedrukt is en dus langzaam uit mekaar valt werkt het langer.

leg eens een pil in een glas cola
valt zo uit elkaar

rezpekt to the kristalletjes
Waarschuw beheerder
wat is nu het verschil tussen poeder en kristal ?? En kan je beiden in je glas gooien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 10 september 2008 om 19:50:
Smash je kristal is tot poeder met een hamer en kom dan terug met je vraag.

Ja.

Ik heb beiden nog nooit geprobeerd, maar hier op partyflock zijn veel mensen enthousiast over kristallen. Bedoel je met je reactie dat mdma kristallen hetzelfde is al poeder mits ik het fijnstamp??

Ik vraag me af waarom sommige mensen liever kristallen hebben (dat lichtbruine) en waarom dat dan anders is dan poeder.
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan aan je poeder niet zien of het versneden is, meng wit (of ander gekleurd) poeder met een ander wit poeder en je ziet het verschil w.s. niet.

Met grote hapklare en kant en klare brokken is dat ietwat lastiger..

liever brokken dan gekut met poeder :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 10 september 2008 om 21:25:
Je kan aan je poeder niet zien of het versneden is, meng wit (of ander gekleurd) poeder met een ander wit poeder en je ziet het verschil w.s. niet.

Met grote hapklare en kant en klare brokken is dat ietwat lastiger..

liever brokken dan gekut met poeder

ok! met brokken (kristallen) heb je dus vaak zuiverder mdma? Ok that makes sence! Thanks emiel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QranQzinnig op woensdag 10 september 2008 om 20:53:
(dat lichtbruine)

84% kristallen zijn gewoon wit heur :|
Waarschuw beheerder
Is er dan iemand die kan verklaren waarom de meeste die het in poedervorm nemen er 10x minder brak uitzien dan de mensen die het in pilvorm nemen? Ervanuitgaande dat de dosis mdma gelijk is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaakhans op donderdag 11 september 2008 om 09:51:
Is er dan iemand die kan verklaren waarom de meeste die het in poedervorm nemen er 10x minder brak uitzien dan de mensen die het in pilvorm nemen? Ervanuitgaande dat de dosis mdma gelijk is?

In pillen zit toch meerde (grond)stoffen waaronder mogelijk cafeine? En MDA volgens mij? Ben er ook nog niet helemaal over uit! Heb nog geen poeder of kristallen gedaan, maar dat gaat zeker een keer gebeuren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 september 2008 om 21:21:
Er zijn blauwe mitsus op de markt met 40 a 50 mg MDMA erin

Heb laatst naar mijn mening een "echte" gehad..de tering hahaha..was van een halve al helemaal van het padje :lol: (l)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van QranQzinnig op donderdag 11 september 2008 om 13:15:
In pillen zit toch meerde (grond)stoffen waaronder mogelijk cafeine? En MDA volgens mij?

Bij goede MDMA pillen niet.

Waarschuw beheerder
Heroïne, LSD, PCP zijn spookverhalen.

oh ja? Vreemd dat bij een bloedtest na SMS drie jaar geleden door de Duitse politie wel opiaten zijn aangetroffen in mijn bloed, wel minder dan M en speed, maar toch...
Waarschuw beheerder
In pillen zit toch meerde (grond)stoffen waaronder mogelijk cafeine? En MDA volgens mij? Ben er ook nog niet helemaal over uit! Heb nog geen poeder of kristallen gedaan, maar dat gaat zeker een keer gebeuren!

Heb jij van cafeine weleens iemand met een kaak uit de bocht gezien? Menn dan zou op ieder kantoor iedereen erbij lopen als een halve gare!

Daarnaast zit er zelden MDA bij een MDMA pil. Het is wel zo dat een deel van de MDMA na een bepaalde "treshold" omgezet wordt door het lichaam naar MDA. Maar dit doet niets af aan het verschil in uitwerking tussen MDMA-poeder/kristallen t.o.v. pillen..

En bindmiddel zou ook de boosdoener niet kunnen zijn, het zit hem denk ik ergens anders in, maar waarin.....?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaakhans op donderdag 11 september 2008 om 18:38:
Heb jij van cafeine weleens iemand met een kaak uit de bocht gezien? Menn dan zou op ieder kantoor iedereen erbij lopen als een halve gare!

Daarnaast zit er zelden MDA bij een MDMA pil. Het is wel zo dat een deel van de MDMA na een bepaalde "treshold" omgezet wordt door het lichaam naar MDA. Maar dit doet niets af aan het verschil in uitwerking tussen MDMA-poeder/kristallen t.o.v. pillen..

En bindmiddel zou ook de boosdoener niet kunnen zijn, het zit hem denk ik ergens anders in, maar waarin.....?

op kantoor strak staan lijkt me wel grappig! Komt weinig van werken denk ik. In pillen zit ook kleurstoffen, maar of je daar dan zo gekke kop van krijgt? speed zit ook in sommige pillen, maar niet zoveel meer als vroeger denk ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 16:30:
oh ja? Vreemd dat bij een bloedtest na SMS drie jaar geleden door de Duitse politie wel opiaten zijn aangetroffen in mijn bloed, wel minder dan M en speed, maar toch...

en hoe betrouwbaar is de Duitse politie ? :roflol:

En hoezo minder dan M en speed? hebben ze nog een kwantitatieve analyse gedaan ook? what for?

paracetamol met codeïne op?
Kunnen vast andere oorzaken voor zijn. En Heroïne is niet het enige opiaat. Niet de meest logische in dit scenario. Realiseer je dat Heroïne een totaal andere stof is dan MDMA, dat het in totaal andere scene's gebruikt wordt en geproduceerd wordt (hero niet hier, M natuurlijk wel) het heeft voor een pillenperser geen enkel nut Hero in een pil te stoppen. Daarnaast moet ie er ook nog eerst aan zien te komen (wat opzich als pillenperser mss niet heel lastig is, maar dan nog..) en met welk doel erin verwerken?

Het zoooouuuu kunnen, maar het is verre van logisch. Vandaar toch nog spookverhaal :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QranQzinnig op donderdag 11 september 2008 om 20:30:
op kantoor strak staan lijkt me wel grappig! Komt weinig van werken denk ik. In pillen zit ook kleurstoffen, maar of je daar dan zo gekke kop van krijgt? speed zit ook in sommige pillen, maar niet zoveel meer als vroeger denk ik.

:roflol: Al zou ik het geen overbodige luxe vinden bij sommige helpdesks of klantenservicedesks... Wordt je eindelijk een x fatsoenlijk behandeld. (afgezien van het feit dat je wss een uur aan de telefoon zit met zo'n figuur!!

Maar kleurstoffen... Nee idd, dan zouden alle kids die snoepies met kleurstoffen vreten ook rondlopen als vagenisten! Kleurstof zit in zoveel dingen... Speed in pillen komt idd ook weinig meer voor, en daar krijg je bijna altijd grote ogen (LEES: ogen niet alleen je pupillen) van, dus dan weet je wel hoelaat het is.

Nee het blijft nog steeds een raadsel voor me! :nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 september 2008 om 15:17:
In pillen zit toch meerde (grond)stoffen waaronder mogelijk cafeine? En MDA volgens mij?

Bij goede MDMA pillen niet.

Maar bij goede pillen wel MDA... (zo'n druipende-muil-smiley)

Waarschuw beheerder
mda i love it:P
Waarschuw beheerder
heb jij mda dan :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaakhans op donderdag 11 september 2008 om 22:48:
Al zou ik het geen overbodige luxe vinden bij sommige helpdesks of klantenservicedesks... Wordt je eindelijk een x fatsoenlijk behandeld. (afgezien van het feit dat je wss een uur aan de telefoon zit met zo'n figuur!!

Dan zijn ze ineens wel vooruit te branden!

Uitspraak van Sjaakhans op donderdag 11 september 2008 om 22:48:
Nee het blijft nog steeds een raadsel voor me!

voor mij ook. Misschien kan unitydrugs.nl ons helpen!!

Waarom krijg je van xtc (mdma) pillen een gekke vage bek/kop/ogen en van mdma poeder/kristallen niet of minder?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QranQzinnig op vrijdag 12 september 2008 om 14:16:
Waarom krijg je van xtc (mdma) pillen een gekke vage bek/kop/ogen en van mdma poeder/kristallen niet of minder?

Helaas moet ik je vertellen dat je van poeder net zo rot eruit gaat zien......

Zoals jullie zelf al zeggen neem je van pillen makkelijker een extra (of zelfs meerdere) dus als je 4 x 80 mg neemt heb je nu eenmaal meer je in je lijf dan 1 x 150 mg puur.... snelle rekensom!

Het wel of niet beter werken zit een groot gedeelte tussen de oren ... poeder word sneller opgenomen dan een pil dat klopt inderdaad, maar als je "goede"pillen hebt moet het net zo goed werken en net zo lang als poeder...

Speed word inderdaad niet vaak in pillen gevonden, maar wel andere stoffen die de oppepper zijn van MDMA waardoor minder nodig is in een pil om er toch vrij vertiefd uit te zien.... en dat is dus bij de meeste het probleem...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spangen op vrijdag 12 september 2008 om 14:29:
Helaas moet ik je vertellen dat je van poeder net zo rot eruit gaat zien......

Zoals jullie zelf al zeggen neem je van pillen makkelijker een extra (of zelfs meerdere) dus als je 4 x 80 mg neemt heb je nu eenmaal meer je in je lijf dan 1 x 150 mg puur.... snelle rekensom!

Ervaring leert toch anders!!

3x 150mg poeder of 3x +/- 120mg per pil. En die keer met de poeder was er niets aan me te zien, dit in tegenstelling tot de pillen. Het gevoel is voor mij wel hetzelfde en ging van de poeder harder (logisch, de dosering was hoger) dan van de pillen.

Uitspraak van Spangen op vrijdag 12 september 2008 om 14:29:
maar wel andere stoffen die de oppepper zijn van MDMA waardoor minder nodig is in een pil om er toch vrij vertiefd uit te zien....

Zoals?

Nee hoe goed je antwoord ook geformuleerd is, het antwoord blijft nog steeds in het midden :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaakhans op vrijdag 12 september 2008 om 17:13:
3x 150mg poeder of 3x +/- 120mg per pil. En die keer met de poeder was er niets aan me te zien, dit in tegenstelling tot de pillen. Het gevoel is voor mij wel hetzelfde en ging van de poeder harder (logisch, de dosering was hoger) dan van de pillen.

doe je ook wel eens kristallen? Is er verschil? Kan niet aan poeder of kristallen komen, maar als het zover is laat ik mijn ervaring wel even weten:)
Waarschuw beheerder
Het enige verschil tussen poeder en kristallen dat ik me kan bedenken is dat kristallen niet zomaar iets anders kan bevatten dan alleen MDMA. Als je het in poedervorm krijgt dan kan er gemakkelijk iets anders nog doorheen zitten. Maargoed als je bron een beetje betrouwbaar is (hobby-student-chemie oid.) dan is het niet zo erg dat je het in poedervorm krijgt O:)

Maar nee geen ervaring met kristallen! Ben benieuwd of jij poeder/kristallen ook qua gelaatsuitdrukkingen alszijnde positiever ervaart! ;)