Partyflock
 
Forumonderwerp · 1025829
­ Nederland
 
Als een soort vervolg op het toppic 'Vertellen dat je Christelijk bent. § »'

Het bewijs stapelt zich op : hoe intelligenter mensen zijn, hoe minder ze geneigd zijn in een god te geloven. Al in 1964 bleken ongelovige Nederlanders 4 IQ-punten hoger te scoren dan gelovige landgenoten.
En ook in recentere Amerikaanse studie hadden ongelovigen het hoogste IQ.
Bovendien blijt keer op keer dat de intelligente elite minder religieus is dan de rest van de bevolking. Een onderzoek van de National Academy Of Siences in de VS wees uit dat minder dan één op de 10 Amerikaanse wtenschappers gelovig us.
Maar van alle Amerikanen gelooft 9 op de 10 wel.
Richard Lynn van de Universiteit van Ulster voegde onlangs nog meer bewijsmateriaal toe.
De Brit legde het IQ van de inwoners van 137 landen naast cijfers van het aantal atheïsten dat er woont. Er was een significant verband: hoe hoger het gemiddelde IQ in het land hoe hoger het percentage ongelovigen…

Bron: Quest september 2008





Oei, voel me nu beetje dom:P
 
en je conclusie? :lol: dat wordt een verhaal... :honger:
 
Artiest SinSuline
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:42:
en je conclusie? dat wordt een verhaal...

Dat verhaal valt dus vies tegen: anybody knows an address!???? ;)
 
:( jammer...

ik heb wel een adres voor je

www.niburu.nl (y) leuke artikelen om te lezen...ook wel wat rommel tussen (typisch amerikaanse doorgedraaide mafkezen praat)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 15:03:
ik heb wel een adres voor je

frustrerend adres. ik wil 't meemaken ;) ketamine komt ver, maar vond ik op een negatieve manier heftig (k-hole). ook met salvia kom je een eind maar ook dat spreekt me niet aan zoals ik de verhalen ken van DMT (ik was 13 toen ik uit je bol las, en sindsdien vraag ik het weleens hier en daar maar nooit heeft iemand me verder kunnen brengen :()
 
Wat wil je ermee bereiken? ;)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 15:27:
Wat wil je ermee bereiken?

groter spiritueel begrip. (Y)
 
Goed uitgangspunt (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 15:30:
groter spiritueel begrip.

door drugs, yeah wright:S weer zo'n soepkip die de werking van drugs verward met spiritualiteit :frusty:
 
Hou jij nou eens je bek
 
je weet dat ik gelijk heb :aai:
 
Als ik je nou gewoon gelijk geef, is het dan klaar voor je?
 
Of ben je bang dat je dagelijkse portie wiet je paranoïde gedachtes gaat geven die wel eens op de waarheid kunnen berusten? ;d :P
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 13:54:
uist zo zit het in elkaar!

Juist en mijn conclusie is: cursus begrijpend lezen :S

Jij bent verantwoordelijk voor je daden niet HIJ
 
Jij bent verantwoordelijk voor je daden, niet Hij.


Je was de komma vergeten :rot:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 15:13:
maar ook dat spreekt me niet aan zoals ik de verhalen ken van DMT

Dat verhaal dat in Uit je Bol staat is de ervaring van de schrijvers. Houdt er rekening mee dat de werking van DMT ook bij iedereen anders is.
Maar eerlijk is eerlijk, het spreekt tot de verbeelding hoe het verhaal door Hellinga en Plomp verteld wordt.

Of het gebruik van psychedelica leidt tot het juiste inzicht in spiritualiteit en jezelf is een interessante vraag. Ik denk dat het voor de meeste mensen niet de juiste keus is (inclusief de mensen die er al mee bezig zijn).
In het oude testament wordt trouwens hier en daar ook gesproken over drugs
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 15:50:
door drugs, yeah wright weer zo'n soepkip die de werking van drugs verward met spiritualiteit

Ik verward helemaal niets. en ja, door drugs een groter spititueel begrip ja...:yes: uit bepaalde ervaringen die (jaja) drugs op kunnen wekken kan je een hoop zelfkennis op doen. Sterker nog: ik ben van mening dat ik zonder het een en ander gebruikt te hebben een stuk minder begrip had van mijn eigen spiritualiteit. Wie ben jij om dat voor mij tegen te spreken dan?

Uitspraak van M.ha.yu op woensdag 10 september 2008 om 16:46:
Dat verhaal dat in Uit je Bol staat is de ervaring van de schrijvers. Houdt er rekening mee dat de werking van DMT ook bij iedereen anders is.

Uiteraard.


Uitspraak van M.ha.yu op woensdag 10 september 2008 om 16:46:
Of het gebruik van psychedelica leidt tot het juiste inzicht in spiritualiteit en jezelf is een interessante vraag. Ik denk dat het voor de meeste mensen niet de juiste keus is (inclusief de mensen die er al mee bezig zijn).
In het oude testament wordt trouwens hier en daar ook gesproken over drugs

Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar wat voor jou de definitie van spiritualiteit is. Daarbij zeg jij ''juiste inzicht in spiritualiteit''. Laat dat juiste weg en dan ben ik het met je eens. ;)(Y)
 
Uitspraak van M.ha.yu op woensdag 10 september 2008 om 16:46:
Of het gebruik van psychedelica leidt tot het juiste inzicht in spiritualiteit en jezelf is een interessante vraag. Ik denk dat het voor de meeste mensen niet de juiste keus is (inclusief de mensen die er al mee bezig zijn).
In het oude testament wordt trouwens hier en daar ook gesproken over drugs

De indianen kennen een lange traditie ermee. Zij hebben dan ook een grote kennis van planten en kruiden, etc. Voor hen zijn dergelijke middelen dan ook geen drugs (beschouwen ze zelfs als een Westerse belediging in feite), maar 'medicines' of "great teachers". Zij zien dergelijke middelen als communicatiemiddelen met the spirit world. En wat heel grappig is, onderzoek naar Bijna-dood ervaringen wijst op een goede mogelijkheid van DMT als sleutel tussen het lichaam en de ziel. En dan heb ik het over wetenschappelijk onderzoek. ;) Is wel een heel nieuw en verrassende theorie, die nog vollop in onderzoek is, maar het is wel zeer interessant!

Verder weet ik ook niet of DMT de weg voor iedereen is, maar het ayahuasca is een heel helend middel (in staat tot grote genezingen ook!), voor lichaam en geest... en is in staat mensen tot diepe kennis te brengen. Maar het is niet voor tere zieltjes :no:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 16:40:
Je was de komma vergeten :rot:

:P he spelling was altijd al me zwakte :P
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 07:49:
zegt trouwens bij voorbaat al genoeg:

Centraal in het christendom staat liefde.
Liefde voor God wordt gelijkgesteld aan liefde voor de medemens.
Met liefde wordt niet alleen een gevoel of houding bedoeld, maar ook een heel praktische instelling, om daadwerkelijk de medemens hulp te bieden.
Liefde tot de medemens omvat veel meer dan een gemakkelijke liefde voor je vrienden.
Zelfs voor je ergste vijanden moet je proberen liefde op te brengen.
Telkens opnieuw moet je proberen te vergeven, wat men je ook heeft aangedaan.

faith = geloof
geen liefde!!! Ik had het over geloof niet over liefde!!!
 
(K)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 17:06:
maar het ayahuasca is een heel helend middel (in staat tot grote genezingen ook!), voor lichaam en geest... en is in staat mensen tot diepe kennis te brengen. Maar het is niet voor tere zieltjes

In je laatste zin zit een belangrijk gegeven. Verder is het zo dat ons leven niet te vergelijken is met de levens van Indianen, die inderdaad veel wijsheid uit rituelen halen waarbij psychedelica een rol spelen.
Ayahuasca kent een heilzame werking, zo luidt de bewering. Maar de meeste mensen kunnen naar mijn mening beter wegblijven van dit soort methoden, en dat heeft alles te maken met de wereld waarin wij momenteel leven.
Spirituele ervaringen en in contact komen met jezelf of met eventuele Goden is ook zonder middelen mogelijk
laatste aanpassing
 
Je bedoelt eigenlijk dat het maar voor sommige mensen geschikt is in deze maatschappij?
Daar ben ik het zeker mee eens. Zulke middelen moeten echt niet door jongeren voor de fun genomen worden bijvoorbeeld...
En als het nationale product voor in de mainstream kerk lijk het me ook niet zo'n geschikt plan :P

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ja.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 23:45:
Je bedoelt eigenlijk dat het maar voor sommige mensen geschikt is in deze maatschappij?
Daar ben ik het zeker mee eens. Zulke middelen moeten echt niet door jongeren voor de fun genomen worden bijvoorbeeld...
En als het nationale product voor in de mainstream kerk lijk het me ook niet zo'n geschikt plan

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ja

(y)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 18:29:
faith = geloof
geen liefde!!! Ik had het over geloof niet over liefde!!!

dus je houdt toch wel een beetje van me? :[:flower:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 23:45:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ja.laatste aanpassing 10 september 2008 23:45

ben ik het in die context ook mee eens...:) geef een of andere pepmafkees deze boel, uuhhhh nee, doe maar niet ;)

Uitspraak van M.ha.yu op woensdag 10 september 2008 om 23:40:
Verder is het zo dat ons leven niet te vergelijken is met de levens van Indianen, die inderdaad veel wijsheid uit rituelen halen waarbij psychedelica een rol spelen.

niet mee eens. je geeft dit feit als een te generaliserend gegeven. Maar feit is: leven is leven. Dus wat dat betreft prima vergelijkbaar...:) Maar dit is een wat individuelere kwestie denk ik dan...:)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 00:04:
niet mee eens. je geeft dit feit als een te generaliserend gegeven. Maar feit is: leven is leven. Dus wat dat betreft prima vergelijkbaar... Maar dit is een wat individuelere kwestie denk ik dan...

Ik bedoel dat Indianen meer in contact staan met hun gevoelsleven, natuur en religie. In de samenleving waar wij leven is hier nauwelijks sprake van. Dat wil niet zeggen dat wij geen bijzondere ervaringen kunnen beleven met een cactus achter de kiezen, maar wel dat het verwerken en begrijpen van een trip anders, misschien moeilijk, is.
 
Uitspraak van M.ha.yu op donderdag 11 september 2008 om 00:03:
(y)

Overigens is een er wel een ayahuasca-kerk, genaamd de santo daime church. Ze geloven in Jezus Christus en streven het christusbewustzijn na, met ayahuasca als sacrament en middel om het bewustzijn te verruimen. Afkomstig uit Brazilië. ;) En hier Amsterdam heb je die ook zitten.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van M.ha.yu op donderdag 11 september 2008 om 00:14:
Ik bedoel dat Indianen meer in contact staan met hun gevoelsleven, natuur en religie.

Ik weet dat je dat bedoelt. Maar ook sommige westerlingen staan dichtbij en bewust bij hun gevoelsleven. Kortom: ik ben het volledig met je eens maar op een minder generaliserende manier...:):flower:


Uitspraak van M.ha.yu op donderdag 11 september 2008 om 00:14:
maar wel dat het verwerken en begrijpen van een trip anders, misschien moeilijk, is.

exactly....;) maar dit is een zeer individuele ervaring. nogmaals: agree with you, maar voel mij er zelf niet op aangesproken ;)(Y) (najaaa, eerlijk: toch een beetje dan :))
 
pfff marianne kan beter haar mond houden
ze weet van alles niks, echt dom en onwetend, vandaar dat ze gelooft in denkbeeldige vriendjes als god.

wake up

je wil alleen maar weten zoals jij denkt dat het is en niet anders. dat is vaak zo telleurstellend aan de meeste mensen die geloven: het gebrek aan openheid.

Mijn collega kun je nog veel van leren...ja die ook gelovig is...die is gelukkig niet zo bekrompen als jij.
 
DNB

Wat een gruwelijk vet vest had jij aan op q-base zeg! tell me where can i find that one?! (l)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:35:
Oei, voel me nu beetje dom

en terecht.. godsdienst is ook verzonnen om de massa dom en volgzaam te houden
 
hier in apeldoorn gekocht sinsuline
wil je er ook een hebben?
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 10:13:
wil je er ook een hebben?

ja :yes:
 
kan wel ff kijken of ie ze nog heeft...
alleen pas op met wassen...ik had em 1x gewassen en de kleur was niet meer zo intens...
maar dat zal wel aan mijn wasmethodiek liggen...of het was een straf van god :lol:

als ze hem nog hebben hoe gaan we dat regelen dan?
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 10:36:
als ze hem nog hebben hoe gaan we dat regelen dan?

laat maar weten wie m heeft dan, regel ik de rest zelf wel ;)
 
dat wordt fietsen naar apeldoorn (y)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 13:19:
dat wordt fietsen naar apeldoorn

nee man... ik kruip dat stukkie gewoon... b)
 
(y) als je maar wel een fles wiskey gebruikt onderweg om het kruipen makkelijker te maken...en bewaar me een slok. ;)
laatste aanpassing door een beheerder
 
vanaf 21 oktober kunnen we zeer interessante onderzoeksresultaten verwachten vanuit het cern, mede over hoe het heelal ontstaan is. Bang voor de resultaten? :[
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 00:04:
dus je houdt toch wel een beetje van me?

zoals jij al zei:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 07:49:
Centraal in het christendom staat liefde.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 09:37:
je wil alleen maar weten zoals jij denkt dat het is en niet anders

oke ik probeer het nog 1 keer... dan ook niet weer.

Ik heb mij in ALLE KANTEN verdiept ongelovige en gelovige om het zo maar even te zeggen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat God bestaat en er voor mij zal zijn. Dus ik weet van alle kanten wat maar ik heb een andere conclusie eruit getrokken.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:25:
Ik heb mij in ALLE KANTEN verdiept ongelovige en gelovige om het zo maar even te zeggen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat God bestaat en er voor mij zal zijn. Dus ik weet van alle kanten wat maar ik heb een andere conclusie eruit getrokken.

Ik zie jou nu al een tijdje hier op PF en wat me opvalt is dat je jezelf keer op keer blijft herhalen en het nog volhoudt ook. Waarom eigenlijk?
 
dat wilde ik net zeggen, iemand komt met bewijzen, maar nee zij houdt haar eigen gedachtengang aan.


en ze zegt ook nog dat ze profeet is net als jezus en mohammed....want ze zegt dat god zich aan haar heeft laten zien;)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:56:
Ik zie jou nu al een tijdje hier op PF en wat me opvalt is dat je jezelf keer op keer blijft herhalen en het nog volhoudt ook. Waarom eigenlijk?

Omdat ik ergens in geloof. En dat is niet iets wat telkens veranderd nee dat blijft telkens het zelfde. dus waarom zou ik mijn reacties veranderen?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:59:
dat wilde ik net zeggen, iemand komt met bewijzen, maar nee zij houdt haar eigen gedachtengang aan.

Voor mij zijn alle 'bewijzen' niet goed genoeg. Ik blijf erin geloven ondanks wat mensen zeggen.

En tja ik moet wel blijvn herhalen want er worden vaak dezelfde vragen gesteld dus ja..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:59:
en ze zegt ook nog dat ze profeet is net als jezus en mohammed....want ze zegt dat god zich aan haar heeft laten zien

Ik zei dat God zich geopenbaard heeft aan mij.Nooit gezegd dat ik een profeet ben.

Openbaring is een (volgens gelovigen religieus) proces waarmee God Zichzelf bekend maakt aan de mensen. Dit proces kan zijn een tekst of een toespraak van een profeet of gebeurtenissen, zoals de uittocht van de Joden uit Egypte, die is beschreven in het Bijbelboek Exodus als ook in de Koran.
(wiki)
 
ach ja god schiep de aarde, god schiep het woud, hij schiep ook jou, ach iedereen maakt wel eens een fout :P
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 19:41:
Ik zei dat God zich geopenbaard heeft aan mij.Nooit gezegd dat ik een profeet ben

hij openbaart zich alleen aan profeten, dus gefeliciteerd jij bent de 2e jezus :)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 19:41:
En tja ik moet wel blijvn herhalen want er worden vaak dezelfde vragen gesteld dus ja..

en de dino's dan? zelfs dat neem je niet aan voor waar?
Hoe heeft ie zich aan je geopenbaard dan?
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 19:41:
Openbaring is een (volgens gelovigen religieus) proces waarmee God Zichzelf bekend maakt aan de mensen.

Iedereen die het woord van God verkondigt is een profeet. En ik ben dan niet de 2e Jezus hoor. Niet alleen Jezus was een profeet ook Joël - Hosea - Amos - Jona - Jesaja - Micha - Nahum - Zefanja - Jeremia Obadja - Habakuk - Daniël - Ezechiël - Haggaï - Zacharia - Maleáchi... Dus dat klopt al niet wat je zegt.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:13:
en de dino's dan? zelfs dat neem je niet aan voor waar?

sorry maar daar ga ik niet eens meer op in!.. Lees eerst mijn andere reacties maar!
 
Uitspraak van Matthijs op donderdag 11 september 2008 om 20:23:
Hoe heeft ie zich aan je geopenbaard dan?

Het is omdat ik je hier voor het eerst zie :P

Door middel van een soort van dromen.. Beelden die ik van Hem door heb gekregen. En gebeurtenissen. Kan het niet echt precies uitleggen zoiets moet je gewoon meemaken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:30:
Door middel van een soort van dromen.. Beelden die ik van Hem door heb gekregen. En gebeurtenissen.

Jep ik ben er uit.......psychotisch :|



:aai: