Partyflock

Forumonderwerp · 1025219
1 volger · 5890x bekeken
Waarschuw beheerder
[img width=286 height=550 cacheid=000f00b6002c4111f49bf6cf1a024f8c8b]http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n96/02_NokiaN96_lowres.jpg[/img]

Afmetingen
Volume: 92 cc
Gewicht: 125 g
Lengte: 103 mm
Breedte: 55 mm
Diepte:18 mm, lokaal tot 20 mm

Tech-specs
16GB aanboord opslag
128MB Ram en 256MB Systemram
Nokia BL-5F, 950 mAh Battery
320×240 display / 16 miljoen kleuren / 2.8 inch
Built-in GPS
Built-in WiFi
Built-in FM Radio
Built-in 5MP Camera met flits
Built-in DVB-H (TV kijken op je mobiel via DVB)

Vanaf half september 2008 in Nederland te koop.
Artiest SMR
Waarschuw beheerder
dr is iets mis met de camera van mijn n96 valt vooral op met donkere beelden.
dr zit 1 pixel die altijd wit blijft :o
iemand al zoiets gehad?

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
geen idee.. camera op de N96 gebruik ik niet. De N82 is ook 5 mpix en die maakt betere foto's :)

tv kijken gebruik ik regelmatig.. helemaal bij lange auto-ritjes naar een boeking toe is het wel ideaal. Navigatie werkt ook prima maar ik gebruik over het algemeen mijn TomTom.

Connecten via USB gaat super, bluetooth gebruik ik alleen voor mijn carkit. Als je hem aan je pc koppelt is het wel verstandig om de voeding aan te sluiten want hij trekt je batterij in een uurtje of 4 a 5 zo leeg. Dat is wel een minpunt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mathy op zondag 18 januari 2009 om 23:35:
Je moeten alle mappen op E schijf zetten en dan installeren.
Dan moet het goed gaan.

nou het lukt me met geen mogelijkheid.

maar al geregeld ik laat er voor €20 tomtom op zetten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb afgelopen weekend eens mijn firmware ge-update, en nu loopt mijn N96-toestel eindelijk helemaal goed.. Liep voorheen erg vaak vast helaas. :(

Waarschuw beheerder
Nog bij niemand het beeld weg gevallen ?

Ben em inmiddels alweer een dikke week kwijt :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 januari 2009 om 19:45:
Nog bij niemand het beeld weg gevallen ?

Ja bij een collega van me.
Die had er 1 van kpn
Is die van jou ook via kpn??

Ik zelf heb hem van T-mobile, die toch iets later zijn gekomen met de N96 en heb zelf nog geen problemen gehad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mathy op woensdag 21 januari 2009 om 19:40:
Is die van jou ook via kpn??

Ja!!! 8)

Zal het daaraan liggen ? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 januari 2009 om 19:24:
Zal het daaraan liggen ? :lol:

Nou aangezien ik vandaag weer iemand sprak met het zelfde probleem.
Hij had hem ook van kpn.
Waarschuw beheerder
Ik vraag t ma ff hier,hoe zit de werking in elkaar dat geluid in disco door beetje goeie digi camera goed wordt opgenomen?want knalt toch goed hard altijd dus gaat dat tot een bepaald niveau en dan wordt t geblokt zodat t dan goed terug te luisteren is?

Is de N96 trouwens groot verschil vergeleken bij de 95?in die laatste zit een automatische compressor voor geluid toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeroenhardstyle op vrijdag 23 januari 2009 om 17:29:
Ik vraag t ma ff hier,hoe zit de werking in elkaar dat geluid in disco door beetje goeie digi camera goed wordt opgenomen?

wat heb jij gebruikt? :vaag:
Waarschuw beheerder
Yeah me telefoon op kunnen sturen:X

Dode pixels die me gingen irriteren
Stof onder het scherm
En het beeldscherm zit er heel erg los op.

Dat laatste gaf voor mij echt de doorslag want dit was heel vervelend met internetten.

Kijken wat ze er aan gaan doen vrees het ergste en dat ik nu alleen maar gedonder krijg met me tel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeroenhardstyle op vrijdag 23 januari 2009 om 17:29:
dus gaat dat tot een bepaald niveau en dan wordt t geblokt zodat t dan goed terug te luisteren is?

Zie dit filmpje , is met de n96 genomen.8)

Uitspraak van Mathy op maandag 9 februari 2009 om 21:30:
Yeah me telefoon op kunnen sturen:X

Succes :9

Ben hem inmiddels al 4,5 week kwijt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een N85, met gratis internet. Kan ik daar dan ook gratis nokia maps op afdraaien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mathy op maandag 9 februari 2009 om 21:30:
Dode pixels die me gingen irriteren
Stof onder het scherm
En het beeldscherm zit er heel erg los op.

Dat laatste gaf voor mij echt de doorslag want dit was heel vervelend met internetten.

Kijken wat ze er aan gaan doen vrees het ergste en dat ik nu alleen maar gedonder krijg met me tel.

Nou heb me telefoon terug.
ze hebben er een nieuwe beeldscherm in gezet en daarmee dus ook het stof weggehaald wat onder het glas zat.
Dit is allemaal netjes gedaan.

Maar me scherm zit nog steeds heel er los.
En dat was nog wel wat ik het vervelends vond.

Morgen maar weer bellen dat het niet goed is.
Ben ik hem weer 10 dagen kwijt:X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb em nu een paar maanden.
Ben der alles behalve tevreden mee.

Loopt vaak vast, is akelig langzaam met een hele hoop dingen.

Heb der de nieuwste software opgezet maar scheelt iets.
Camera vind ik niet wat het zou moeten zijn.

Had hiervoor de N82 en heb SPIJT dat ik niet weer die gsm heb genomen!!
Was een superapperaat maar verkopen ze niet meer!

Ben altijd Nokia fan geweest vanwege het menu en vanwege de duurzaamheid.
De 6680 was een van de eerste in zn soort en voldeed super, de n73 was al een stuk minder. De N82 deed het alweer stukken beter maar deze is om te huilen. Ik denk dat Nokia mij kwijt gaat raken als klant want ik hoor hele goede verhalen over de Sony Ericson c905.

Dag NEUKIA!!!

Waarschuw beheerder
helemaal met BONGO eens :/
loopt er vaak vast ..
camera van n95 is beter ...
nokia was altijd erg goed met eerdere modellen ... met nadruk op WAS ..
software van n96 is errrgg kut om t nog zwak uit te drukken ..
dat groote intern geheugen is volgens mij de boosdoener ..
verder erger ik me aan het onbreken van kleine functies ( had hiervoor n motorola ) dingen zoals het simpele knopje op je inbox ineens te legen ipv die 10 sec extra werk met het alles markeren ..
en nog meer kleine details ...
muziek begint soms ineens heel raar snel te spelen ... druk ik op stop dan weer op play . en dan is het alweer normaal ..
dingen zoals eerst naar onder sliden en dan naar boven blijft het scherm soms hangen of complete vastloper van de hele telefoon ..
telefoon wil ook niet opladen als hij nog 3 streepjes heeft bij baterij status .. staan er 2 laad ie wel op :/
dit waren mijn klachten voorlopig .. :)

Waarschuw beheerder
Het ging een hele tijd lekker met mijn N96, maar nu is ie me toch weer een potje traag.. :S
Waarschuw beheerder
Ik ben het helaas ook met Bongo eens. Wat een traag kut toestel pfffff
Waarschuw beheerder
donateur
Als ie echt te traag wordt moet je een backup maken en dan een harde reset doen. Dan wordt ie helemaal leegemaakt. Zet der je backup op terug en hij is weer een beetje sneller....

Waarschuw beheerder
Vraag me dan wel af waardoor ie traag word, heb al tijden niks vreemd meer met het toestel gedaan.. Eigenlijk alleen maar gebruikt om te bellen/sms-en. :lol:

Dan hang ik hem straks maar weer eens aan de pc, back-up maken en misschien zijn er ook nog wel nieuwe updates ofzo.. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Laatste update is 12.043 geloof ik. Kijk met *#0000# of je de nieuwste hebt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Grootste miskoop die ik gedaan heb..

Sorry dat ik het zeg maar wat een k**kerding.

Heb 2 keer een update uitgevoerd, doet het voor de rest nu wel aardig... maar nu loopt na ongeveer 20 seconden de tv telkens vast.

Iemand een oplossing.. laatste update zit erop :(

Voor de mensen die hem willen halen... niet kopen dat graf apparaat !!

Waarschuw beheerder
:lol:

Zie dat al aardig mensen wat problemen hebben :)

het enigste probleem wat ik had , was dat me beeldscherm uitviel..
Had em net een maandje toen :)

Verder werkt ie zeer goed b)
Loopt niet vast , internet is vrij snel , navi werkt goed etc etc.

Waarschuw beheerder
Zo heb nog nooit zo'n gare telefoon gehad...

Heb hem gewoon op marktplaats gezet want als ik ergens een hekel aan heb is het wel trage telefoons/computers etc. :[

Waarschuw beheerder
:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb er ff aan moeten wennen, maar nu vind ik de N96 wel fijn. Geen problemen mee.. Alleen de accu is wel erg snel leeg.. :S Al met al, ik heb fijnere telefoons gehad, maar het is te doen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SDK op donderdag 19 maart 2009 om 22:12:
Alleen de accu is wel erg snel leeg

ja die is wel snel leeg was met de N95 net zo tot dat je paar firm ware verder waren ging het langer mee hoop dat dit net zo gaat :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 22:28:
Heb hem gewoon op marktplaats gezet

Ik ook wil hem ruilen voor een Samsung Pixon.
Maar als je ziet wat voor gare telefoons je ervoor aangeboden krijgt :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tsjabbie op dinsdag 24 maart 2009 om 14:17:
firm ware

En dat is? :$

Verder kan ik geen telefoonnummers op mijn simkaart opslaan, terwijl die wel aanstaat als actief geheugen daarvoor. Hij geeft een foutmelding, weet iemand hoe dat zit?
Waarschuw beheerder
donateur
Firmware is de software die op de gsm staat. Die kan je updaten waardoor er bepaalde bugs verholpen worden. Bovendien komt dit de snelheid van de gsm vaak ten goede.

Je kan dit updaten via de meegeleverde software op de cd, maak wel eerst een back up met dezelfde meegeleverde software.

Je nummers die toch op de sim-kaart worden opgeslagen weet ik zo 123 geen oplossing voor. Kijk eens op tweakers.net mischien dat iemand daar hetzelfde probleem heeft.

groet
Waarschuw beheerder
donateur
de nieuw firmware is uit

Changes/improvements made from MCU SW version 12.043 to version 20.050:

New features:

Email:
- Nokia Email client and Mail for Exchange (MfE) preloaded (User will install and configure email clients with the help of Settings Wizard)
- Settings Wizard 5.0: offers improvements for Nokia Email and MfE setup
- Active Standby Email Plug-in: showing new email messages on Active Standby screen

Look & Feel:
- Support for Audio Themes: configurable sounds for various events e.g. opening/closing slide, battery low etc
- Setting to allow a slideshow to be used as wallpaper
- Slide handling: Setting to allow user to configure effect opening/closing the slide has on a call and keylock

Others:
- WiFi Protected Setup is now supported, allowing simplified setup of WLAN security with a supported WLAN access point
- Support of IAD (Independent Application Delivery): Allows certain applications to be updated independently over the air.

Improvements:
- Correction for occasional CMLA (Content Management License Administrator) certificate corruption. (These certificates are needed for e.g. Mobile TV and N-Gage license purchases)

Energy management:
- Shorter lights/screen timeout when lockswitch activated. Backlight dims as soon as keylock is enabled
- Media Keys surrounding the rocker key lit only if a media application is open
- Right Softkey changed from "Hide" to "Exit" for Music Player for EM savings

Photos/Camera/Imaging:
- A number of improvements made to the Camera image quality
- The device SW version information is now stored in the image MetaData
- Default recording quality for video is changed from ‘TV normal’ to TV high’.
- Noise reduction of recorded videos

Media/DRM:
- New version of Music player: Performance and “Comes With Music”-related improvements.
- FlashLite update for improved YouTube compatibility – improvements in rendering of Flash Video
- General Media player &streaming related usability & performance improvements
- OMA DRM v2 content can use device clock if no secure clock (i.e. NITZ) is available

Browser:
- Empty bookmark folders removed from Browser bookmarks (i.e. the “Download…” folders)
- Link to Ovi.mobi is included in Browser bookmarks

Others:
- Vibra enabled when charging
- When gaming in landscape mode, stereo audio will be played through correct speakers
- Updated Themes
- Slide triggered keyguard activation: When closing the slide, pressing any key within 2 seconds will result in keylock not being activated
- Several error corrections based on Care and operator feedback
- Several application baseline updates

Known issues:

*#7370# is not working properly with this SW release
Resetting the device and formatting C-drive with *#7370# is not working properly with this SW release and can result to unstable operation of the device. It is not recommended to use *#7370# at any situation. In case reset and C-drive format is really wanted, it can be done by holding down green dial key, star (*) key and number three (3) key, when switching the device on from power key. Hold down all three keys until Nokia welcome animation is showed.

NSU update can cause device to reset randomly when updating to this SW release
NSU update can cause the device to randomly reset after the update. Switching the device off manually from power button will recover the device from the problem. The problem is caused by DRAM corruption in final boot during the update. This doesn’t affect the SW update itself and after manual reboot device works fine.
Waarschuw beheerder
Ik krijg de N96 als het goed is zaterdag binnen. Khad toch eerst even hier moeten kijken 8) Achja, ik zie het wel.
Waarschuw beheerder
Tijd voor de opvolger van de N96.. de nieuwe Nokia N97..

doe mee aan de win actie van All About Phones..

http://www.allaboutphones.nl/n97/

door 5 vragen te goed te beantwoorden maak je kans op 1 van de 3 toestellen die zij mogen weg geven..

succes :D
Waarschuw beheerder
pff heb de mijne kapot lang niet geupdate.
Waarschuw beheerder
Hoe moet ik mijn muziek op de harde schijf zette ik heb er 3 liedjes op staan en er staat nu al : geheugen bijna vol. verwijder gegevens uit het telefoongeheugen in c: of verplaats de gegevens. hoe moet ik die gegevens verplaatsen ?
Waarschuw beheerder
je hebt waarschijnlijk op het main geheugen je nu liedjes geplaatst.
als je je n96 aansluit op je pc komen er 2 externe opslagruimtes te staan, het makkelijkst is dus ook om het via je pc te verplaatsen
Waarschuw beheerder
Bedankt
Waarschuw beheerder
donateur
Nokia just released a new firmware update for the Nokia N96. The new version is v30.033 and you can download it from NSU or OTA (Over the air) option. But before you start updating your phone i recommend you guys to make a backup of the entire phone. There’s no official changelog yet, but we’ll update this post as soon as we find one. Apparently this update contains a couple bug fixes and speed improvements though.

Edit: updated all working ok and HelloOX v103 & rompatcher v1.02 is still working ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Gooi die nieuwe firmware erop. Werkt zoveel soepeler allemaal!
Waarschuw beheerder
ga ik nu doen :)
Waarschuw beheerder
erm bij mij zegt ie dat ie up to date is :\ terwijl ik 20.050 heb
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van smR^ op zaterdag 11 juli 2009 om 15:18:
erm bij mij zegt ie dat ie up to date is terwijl ik 20.050 heb

dan moet je ff je productcode veranderen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom moet dat en hoe :\
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van smR^ op vrijdag 17 juli 2009 om 00:30:
waarom moet dat en hoe

omdat het der nog niet is voor de provider die jij hebt nemesis heb je nodig om je productcode ff te veranderen
en dan kan je na de update je eigen productcode weer terug zetten ff googlen en je vind meer infomatie
;)

Waarschuw beheerder
weet iemand of ik het frontje van nokia n96 kan verwisselen ?
of openmakne om het schoon te maken ?
heb namelijk stof tussen het cover en het scherm inzitten
best hinderlijk omdat ik nu moeite heb met het lezen van berichten

kan ik het frontje er zelf afhalen ? en heb ik daar nog iets van apart gereedschap voor nodig ?