Partyflock

Forumonderwerp · 1025098
Waarschuw beheerder
Tijd om actie te voeren!

in de horeca (en dan bedoel ik niet de restaurants) rookt ruim 70%.
roken is net zo belangrijk als een biertje (genot) voor rokers. Dus zonder roken is een stuk minder aangenaam voor 70% van de bezoekers. Das dus onredelijk!
Er moet een andere oplossing komen, men moet de keuze hebben. rookvrije cafe's prima, maar dan ook rookcafe's.

De actie:
Alle rokers moeten massaal de horeca boycotten voor een paar maanden!
Daarmee verplicht je de horeca om actie te voeren tegen het wanbeleid, anders gaan ze failliet.
bovendien pest je hiermee de anti-rokers, want zonder ons is er bijna niemand in het cafe. lekker gezellig voor ze...
Respect voor de niet-rokers, maar wij rokers willen ook respect! en de vrijheid om te beslissen wat wij doen.

Dus vanaf nu organiseren we gewoon feestjes bij mekaar thuis. (een paar maanden is toch wel vol te houden he?)
En je zal zien dat we gaan winnen! De horeca is een melkkoe van de overheid, dus als daar de kraan dichtgaat moet de overheid wel op de knieen.
Als deze actie toch niet helpt: dan gewoon zwaar geweld ;) lol!
Waarschuw beheerder
ik ben vanaf 1 juli in 1 kroeg geweest waar je niet mag roken, buiten was het drukker dan binnen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 17:29:
De actie:
Daarmee verplicht je de horeca om actie te voeren tegen het wanbeleid, anders gaan ze failliet.
bovendien pest je hiermee de anti-rokers, want zonder ons is er bijna niemand in het cafe. lekker gezellig voor ze...
Respect voor de niet-rokers, maar wij rokers willen ook respect! en de vrijheid om te beslissen wat wij doen.

Nu er een rookverbod is hebben we al helemaal geen zin om uit gaan......dus ik doe mee b)

Uitspraak van Tumult op maandag 18 augustus 2008 om 18:19:
Ben net terug uit Bulgarije waar je zelfs in de supermarkten kon roken

:respect:
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 18:00:
Niet meer naar de horeca gaan omdat je er niet nmag roken

Jep geen ruk meer aan zo :s

:smoke:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tijd om actie te voeren!

roken is net zo belangrijk als een biertje (genot) voor rokers. Dus zonder roken is een stuk minder aangenaam voor 70% van de bezoekers. Das dus onredelijk!
Er moet een andere oplossing komen, men moet de keuze hebben. rookvrije cafe's prima, maar dan ook rookcafe's.

De actie:

Dus vanaf nu organiseren we gewoon feestjes bij mekaar thuis. (een paar maanden is toch wel vol te houden he?)
En je zal zien dat we gaan winnen! De horeca is een melkkoe van de overheid, dus als daar de kraan dichtgaat moet de overheid wel op de knieen.
Als deze actie toch niet helpt: dan gewoon zwaar geweld lol!

Dit is nou het typies het niveau van een rokertje. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 18:26:
ga der ff serieus op in

hij is 27 en melig. ik was dat altijd op de basisschool, gelukkig had je toen geen internet dus dan had er verder niemand last van.

hehehe

Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 18:27:
nah ik praat meestal niet als ik dans, dus als ik wil praten zet ik even de koptelefoon af.
Je kan natuurlijk ook de speakers gebruiken, maar dat ligt eraan wat voor buren je hebt.

nou ik vind het niet echt prettig om steeds dat ding op en af te zettem als ik even wat wil zeggen..
maar ja smaken verschillen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op maandag 18 augustus 2008 om 18:42:
Dit is nou het typies het niveau van een rokertje

wacht maar tot de shoarma verboden wordt, dan piep je wel anders
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is nou het typies het niveau van een rokertje.

En dit is weer TYPISCH een opmerking van een :looser:
Waarschuw beheerder
jij bent gek
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 17:46:
tenzij ze zelf roken uiteraard, dan hoeft het niet,

Jawel meeste carpe dm personeel rookt en wilde in de bar in het rookgedeelte werken toch moest die bar dicht

lekker krom maarja

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Alweer zo'n K*#`?=)(/$ topic over dat K*#`?=)(/$ roken :@

Rokers, rook jezelf lekker de K*#`?=)(/$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dus vanaf nu organiseren we gewoon feestjes bij mekaar thuis.

gezellig man, heb je paprika chips thuis? dat vind ik lekker
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 augustus 2008 om 18:58:
Alweer zo'n K*#`?=)(/$ topic over dat K*#`?=)(/$ roken

:yes: over roken is het laatste woord nog niet gesproken 8)
Uitspraak van Mike E op maandag 18 augustus 2008 om 18:58:
Bla bla bla kijk maar ff naar een rokersmaatje van je.

:gaap: zal wel......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 18 augustus 2008 om 19:01:
over roken is het laatste woord nog niet gesproken

Lijkt mij ook niet tot de rokertjes vogelvrij worden verklaard en er een klopjacht op ze mag worden georganiseerd.

Met een been staan ze al op het schavot! Misschien valt er straks wel te kiezen uit executies met de guillotine, galg of het vuurpeloton.

:roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 18:30:
Volgens mij vind je het stiekem toch wel leuk, daar je telkens terug komt
Maar geeft niet hoor, we houden het tussen ons

dat klopt wel ja. ik heb zelfs al meegedacht en heb daarom een suggestie bij punt 3 met die hoeren.
Als jij je wijf nou effe langs stuurt, scheelt mij dat 50 euro.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 19:07:
Als jij je wijf nou effe langs stuurt, scheelt mij dat 50 euro.

dacht dat hij dat wijf was :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 19:07:
dat klopt wel ja. ik heb zelfs al meegedacht en heb daarom een suggestie bij punt 3 met die hoeren.
Als jij je wijf nou effe langs stuurt, scheelt mij dat 50 euro

Hoezo? ik moet er ook gewoon voor betalen!? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op maandag 18 augustus 2008 om 19:04:
Lijkt mij ook niet tot de rokertjes vogelvrij worden verklaard en er een klopjacht op ze mag worden georganiseerd.

Met een been staan ze al op het schavot! Misschien valt er straks wel te kiezen uit executies met de guillotine, galg of het vuurpeloton.

Kijk dit valt me nou weer tegen. Kijk dat jij uit een dictactuur land komt, is best zielig, maar nu woon je in Nederland waar je vrijheid hebt en tolerant tegen mekaar moet zijn. Je bent nog niet goed geintegreerd vind ik, dus wellicht moet je herexamen doen. Nederland is zo'n leuk land joh. Je mag bijna alles! maar dan moet je ook een ander die vrijheid gunnen en dit geval gaat het over roken.

Waarschuw beheerder
Laten we eerst maar dat uitgaans gewelt aanpakken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 19:26:
Laten we eerst maar dat uitgaans gewelt aanpakken!

dat vind ik ook een goeie. Ik ben tegen geweld.
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker boeiend, ik rook toch niet (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Weer dat gezeik van die rokers :gaap:

Gewoon stoppen of anders lekker buiten staan :bye: :bye: :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op maandag 18 augustus 2008 om 19:58:
Gewoon stoppen of anders lekker buiten staan

ok doei! veel plezier in je eentje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [077] Reneetjuhh op maandag 18 augustus 2008 om 19:12:
dacht dat hij dat wijf was

misschien is dat ook nog wel zo.
heeft hij in een melige bui 'ja' gezet bij relatie.

dolletjes hoor.

Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 19:19:
Hoezo? ik moet er ook gewoon voor betalen!?

ja maar ik heb mijn tong getraind met dumbells. dan hoef je echt niet meer te betalen hoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 20:10:
ja maar ik heb mijn tong getraind met dumbells. dan hoef je echt niet meer te betalen hoor.

echt waar? dumbells...wat zijn dat en waar haal je ze?
Waarschuw beheerder
maaaarrr.... wacht is even Nolet,

Ik zit is even naar je profiel te kijken,
en dan vooral bij jouw leeftijd,

Maar ik vraag me af of er bij jou al een botje in zit...

Waarschuw beheerder
Ach net of iedereen zich aan het rookverbod houd, afgelopen zaterdag ook weer, iedereen stond gewoon binnen te roken en niemand die er iets van zei ( en nee niet in die rookruimtes)

Waarschuw beheerder
donateur

:respect: haleluja
Uitspraak van Mike E op maandag 18 augustus 2008 om 19:04:

Met een been staan ze al op het schavot! Misschien valt er straks wel te kiezen uit executies met de guillotine, galg of het vuurpeloton

het zal ook niet, het kon niet missen ons korpsballetje is er weer :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 20:17:
maaaarrr.... wacht is even Nolet,

Ik zit is even naar je profiel te kijken,
en dan vooral bij jouw leeftijd,

Maar ik vraag me af of er bij jou al een botje in zit...

je moet niet alles geloven wat je leest eh :lol:
Waarschuw beheerder
Ik rook zelf niet, maar Wappie.....wat een mongool ben jij zeg!

Jij wilt de HORECA laten boeten voor hetgeen de regering bedacht heeft????

Ik zeg: we moeten de bejaardetehuizen boycotten omdat we op de rijksweg maar 120 mogen rijden :S

Ik zou de bron eens aanpakken ipv weerloze ondernemers....je zou ze juist moeten steunen ipv boycotten :loser:!

Waarschuw beheerder
men moet de keuze hebben. rookvrije cafe's prima, maar dan ook rookcafe's.

lekker veel keuzemogelijkheden ook.

Uitspraak van .org op maandag 18 augustus 2008 om 21:02:
Wappie.....wat een mongool ben jij zeg!

Waarschuw beheerder

Ten eerste gaat je vergelijking tussen een biertje en het roken niet op. Roken is geen genot maar een verslaving. De reden waarom rokers het als een genot ervaren is omdat de verslaving bevredigd wordt. Daardoor ga je denken dat de sigaret lekker is terwijl het in feite gewoon die nicotinereceptoren in je hersenen zijn die jou dat ingeven. Een biertje daarentegen is een genot en niet verslavend als je met mate drinkt.

Ten tweede stel je dat 70% van de bezoekers rookt en dat zij dus in feite mogen bepalen of er gerookt zou mogen worden of niet. Waarom denk je niet even aan die 30% die niet rookt en die na een avond stappen naar huis moet gaan met stinkende kleren en een verhoogde kans op een dodelijke ziekte? Is het zo moeilijk om even 5 minuten naar buiten te lopen zodat je mede kroegganger geen last hoeft te hebben van jouw verslaving? Veel rokers denken dat omdat er zolang gerookt is in de horeca dat roken de norm is. Er wordt voor het gemak vergeten dat roken alleen maar (zee) schadelijke effecten heeft op de roker zelf en de meeroker. Vroeger hadden we die inzichten niet maar met behulp van de wetenschap hebben we die inzichten wel. Dat betekent dat we consequenties aan die bevindingen moeten hangen. En die zijn logisch. Niet meer roken in de horeca omdat het schadelijk is voor iedereen. Er is geen enkele reden om wel te roken.

rookvrije cafe's prima, maar dan ook rookcafe's.

Laten we dan ook meteen een alcoholistencafé en een xtc/speed/cocaine-discotheek invoeren :lol: De oplossing is niet het weghalen van de mensen van elkaar omdat we samen in een kroeg kunnen zitten jij en ik. Alleen even naar buiten lopen om te roken. Geen probleem toch? Jij hebt ook bewust de keuze gemaakt om te roken dus dan moet je de consequenties van jouw gebruik ook aanvaarden.

Respect voor de niet-rokers, maar wij rokers willen ook respect!

Rokers worden ook gerespcteerd en vrij gelaten. Ondanks het feit dat wij nu de kennis hebben dat roken zwaar schadelijk is voor iedereen mogen rokers nog steeds roken en is roken nog steeds niet op de lijst van harddrugs gezet.

Je bent vrij om te roken maar je bent niet vrij om een ander zwaar letsel toe te brengen. Live with it.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 21:11:
Daardoor ga je denken dat de sigaret lekker is terwijl het in feite gewoon die nicotinereceptoren in je hersenen zijn die jou dat ingeven. Een biertje daarentegen is een genot en niet verslavend als je met mate drinkt.

wijsheden uit nicotine reclames :lol:
Een biertje daarentegen is een genot en niet verslavend als je met mate drinkt.

bull, een biertje is bij bepaalde mensen wel degelkijk verslavend, dat komt vaak door een bepaald gen die erfelijk is (y)
Waarom denk je niet even aan die 30% die niet rookt en die na een avond stappen naar huis moet gaan met stinkende kleren en een verhoogde kans op een dodelijke ziekte?

soa's kunnen ook dodelijk zijn zullen we dan ook allemaal stoppen met neuken?
Je bent vrij om te roken maar je bent niet vrij om een ander zwaar letsel toe te brengen. Live with it.

geen probleem mee ;)

maar ik blijf van jou vinden dat je een hoop tekst produceert, maar uiteindelijk allemaal wijsheden uit reclames op zit te brabbelen of uit de spits, geen enkel woord komt van jou ;)
kom eens met wat nieuws
Waarschuw beheerder
donateur
Ten eerste gaat je vergelijking tussen een biertje en het roken niet op. Roken is geen genot maar een verslaving. De reden waarom rokers het als een genot ervaren is omdat de verslaving bevredigd wordt. Daardoor ga je denken dat de sigaret lekker is terwijl het in feite gewoon die nicotinereceptoren in je hersenen zijn die jou dat ingeven. Een biertje daarentegen is een genot en niet verslavend als je met mate drinkt.

gast..
alcohol idem..
ik geniet van een biertje en van een sigaret..
alcohol is net als tabak een genotsmiddel, even slecht, doe je niks aan met je scheve argumenten..
zijn mensen die alleen in het weekend drinken verslaafd? of mensen die alleen in het weekend roken?
en dan zijn er nog die doordeweeks ook wel eens een borrel nemen :o stelletje verslaafden zijn het!!
gewenning, verslaving, whatever...

Waarom denk je niet even aan die 30%

democratie is de dictatuur der meerderheid ;)

Er is geen enkele reden om wel te roken.

voor drinken wel dan?
lekker joh.. beetje rottend voer oplossen in wat water en dan nog een tijd laten rotten.. :kwijl: ;)

Jij hebt ook bewust de keuze gemaakt om te roken dus dan moet je de consequenties van jouw gebruik ook aanvaarden.

jij hoeft ook niet te komen 8)
mja.. jij valt nog wel mee (unlike mike ;) ), maar je argumenten hebben kant noch wal ooit gezien..
weet niet hoe je praat na 15 bier, misschien gaat t dan ergens over :)

Ondanks het feit dat wij nu de kennis hebben dat roken zwaar schadelijk is voor iedereen mogen rokers nog steeds roken en is roken nog steeds niet op de lijst van harddrugs gezet.

wtf?

Waarschuw beheerder
donateur
hihihihi mike e heeft nu een turken naam
Artiest Magic-D
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon buiten peuk roken en allemaal hard schreeuwen.
Mensen gaan klagen dat er te veel lawaai is buiten en we mogen weer naar binnen:)

Waarschuw beheerder
Wat een domme acties allemaal :gaap: kreeg laatst ook zo'n leuke op hyves:

Iedereen moest maar een week geen sigaretten kopen want dat zou de overheid wel voelen in de schatkist.. dus wat adviseerde ze mensen? Gewoon een paar extra pakjes kopen die week:lol: kortom, overheid maakt alsnog winst..
Waarschuw beheerder
donateur
als ie zichzelf nou mehmet pamuk had genoemd, had het nog geklopt ook..
mja..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .org op maandag 18 augustus 2008 om 21:02:
Ik rook zelf niet, maar Wappie.....wat een mongool ben jij zeg!

Jij wilt de HORECA laten boeten voor hetgeen de regering bedacht heeft????

Ik zeg: we moeten de bejaardetehuizen boycotten omdat we op de rijksweg maar 120 mogen rijden

Ik zou de bron eens aanpakken ipv weerloze ondernemers....je zou ze juist moeten steunen ipv boycotten !

Hey, je kan veel zeggen, maar niet dat ik een mongool ben!
Kijk, de overheid luisterd niet naar mensen.Zelfs een demonstratie interesseerd ze geen reet. Maar als er economische problemen komen, DAN pas luisteren ze ! Als de horeca branche naar de klote gaat, kost dat veel geld en ook banen.

En nee, ik ga niet de horecabaas steunen door toch te komen om mijn geld daar uit te geven. Ben je gek?
Ik ga puur en alleen uit voor mijn eigen plezier, waar de horeca voor bedoeld is. Niet om iemand te steunen. Ik kom voor een biertje, daar rook ik een sigaretje bij en ik praat met mensen, om te ontspannen, om mezelf te zijn.
Zodra dat niet meer kan, ik kan mij niet meer op me gemak voelen, doordat ik dingen niet mag; Nou dan kom ik niet meer. Heel simpel. Dat is sneu voor de horecabaas, maar niet mijn schuld. Ik zou als horecabaas woedend zijn op de overheid!

en jouw vergelijking van bejaardehuizen boycotten vanwege de maximum snelheid op de snelweg, slaat natuurlijk kant nog wal. Ik zou iets beter nadenken alvorens je iemand mongool noemt.
Waarschuw beheerder
Dit is nou het typies het niveau van een rokertje.

Gezellig, gaan we alles over een kam scheren? 8)

Rook zelf, en heb totaal geen problemen met het rookverbod (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 23:32:
Zelfs een demonstratie interesseerd ze geen reet. Maar als er economische problemen komen, DAN pas luisteren ze !

Mischien moet je eens met een groot deel van de rokende cafégangers en caféeigenaren een belangrijke weg of spoor blokkeren, of één dag per week staken: DAN BEREIK JE PAS ECONOMISCHE PROBLEMEN!

Uitspraak van Wappie! :bounce: op maandag 18 augustus 2008 om 23:32:
Ik zou als horecabaas woedend zijn op de overheid!

Ik ook. Ik snap niet dat mensen dit pikken.
In je eigen zaak ben jij vrij om te beslissen wat wel of niet mag, daar heeft niemand iets mee te maken. Zeker de ongekozen Europesche commissie niet, waar deze wet vandaan komt.
Wat nou, vrijheid? Wat nou, democratie?

Als in een café meer dan 80% niet-rokende klanten komen dan wil de eigenaar in overleg vast wel een rookverbod (op bepaalde avonden) instellen. Daar heb je geen wetten voor nodig.
Waarschuw beheerder

komende maande dus bij wappie! zuipuh met z'n alleng (y)
Waarschuw beheerder
van mij mag je de horeca voor de rest van je leven boycotten hoor (Y)
stuiptrekkingen van rokers tegen het rookverbod :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als er iemand naast je een drankje drinkt, heb je daar geen last van, dat is toch heel anders wanneer iemand naast je staat te roken...daarbij is roken pas een genots middel als je er aan verslaafd bent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op dinsdag 19 augustus 2008 om 09:04:
belangrijke weg

Gaan jullie toch de A2 blokeren met een spandoek:

Rookverbod wij pikken het niet langer!

:lol:

Ps ik zou Ben meenemen die heeft ervaring als spandoeker.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op dinsdag 19 augustus 2008 om 11:12:
Ps ik zou Ben meenemen die heeft ervaring als spandoeker.

Oh ik dacht als roker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 augustus 2008 om 11:19:
Oh ik dacht als roker!

Rookte Ben eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op dinsdag 19 augustus 2008 om 11:21:
Rookte Ben eigenlijk?

? Hij zou wel zo'n extreem rechtse allesonthouder zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 augustus 2008 om 11:25:
Hij zou wel zo'n extreem rechtse allesonthouder zijn

Heeft hj nog geen nieuw profiel? Was toch een grappig mannetje, maar wel met een rare krokel in zijn hoofd.

Waarschuw beheerder
In een maatschappij zonder onderline samenhang is iedere poging tot verandering zinloos. Helaas...
Waarschuw beheerder
donateur
In een maatschappij zonder onderlinge samenhang is iedere poging om gedwongen veranderingen door de overheid tegen te houden zinloos. Helaas...