Mooie vis!
Ik ga zaterdag een allereerste roofblei-poging doen.
mooi roofbleitje
demijnemoet een dezer dagen komen
je DOET het erom he Ro???:[
roofbleiTJE?? zie eerst maar eens uberhaupt 1 te vangen, dan mag je over de maat mee praten
jep
dat hoop ik wel anders is het hier in het forum
Alles geprobeerd tevergeefs: poppers,spinners,plugjes,shadjes,asp spinnertjes, pilkertjes die je snel binnen vist.
ik ken het ,maar heb iets gevonden wat wel werkt of tenminste iets wat je kunt proberen.
een stuk fluorcarbon met een enkele haak en daaraan een kleinste maat dropshot visje .dit imiteerd perfekt het wegschiettende speldaas ,eventueel kun je er nog een (ben de naam ff kwijt)onderwaterdobber aanhangen voor meer gewicht .ze trappten er bij mij wel in . suc6
zijn het geen windes of kopvoorns Ro? Die hangen ook in de oppervlakte!!
zijn het geen windes of kopvoorns Ro? Die hangen ook in de oppervlakte!!
constante luchtdruk verschillen
ik weet niet of dit wel zo goed is voor de aanbeten,ik heb dit in frankrijk meegemaakt op de meerval .na een hevige onweersbui was het afgelopen met aanbeten en jagen .ik weet zeker dat dit met de luchtdruk te maken had .nou weet ik niet of roofblei daar gevoellig voor is .maar meerval wel .schijnt iets met de zwemblaas te maken te hebben .
wat zijn dan de hoofdzaken waar ik op moet letten?
Ga je hem alleen gebruiken om te trollen of wil je ook werpen. Wil je alu of wil je polyester. Er is tegenwoordig zoveel verkrijgbaar!!
Juist vanwege het veelzijdige aanbod is het voor een beginner best lastig oriënteren.
En ik heb zelf geen trekhaak dus zal dat ding ook niet kunnen vervoeren
3,3pk is wel erg weinig,je moet wel weg kunnen komen als er een grote boot aan komt.
geen trekhaak?Dat is vrij lastig.Kijk eens voor een porta boot,zo'n opvouwbaar ding,kan je gewoon op dak van je auto leggen
dan kom je al snel uit bij een grote stalen schuit, die zijn minder diefstal gevoelig, wanneer je een mooie polyester of aluminium boot neer legt ergens jatten ze hem zo weg.
je moet gewoon goed letten op stabiliteit, duurzaamheid en afmetingen(vis je alleen of met standaard 2)
je moet gewoon goed letten op stabiliteit, duurzaamheid en afmetingen(vis je alleen of met standaard 2)