ik vind het al erg als ik eraan denk ,Ik ga emigreren denk ik. In amerika heb je dat verbod niet he ?
ik weet niet hoe het zit met de amerikaanse regelgeving. weet wel dat het in Australië verplicht is je gevangen Karpers af te maken, doet men dit niet dan risceren ze een vrij forse boete.
Maar ja afschaffen is ook wat.Maar ze mogen het wel weer wat vroeger open gooien van mij .nu is het de laatste zaterdag van mei.nou dan is die vis allang uitgepaaid hoor
die vis heeft na de paai nog wel tijd nogdig om weer aan te sterken. sommige snoeken zijn al afgepaaid voordat gesloten seizoen begint.
en zolang het catch and release is .is er eigenlijk niet veel aan de hand he .
eigenlijk wel, een snoek verdedigd namelijk zijn broed tot deze uit is gekomen. wanneer men dan in die tijd een spinner, shad, plug wat dna ook voorbij trekt heb je kans dat de snoek hier naar grijpt uit agressie en niet uit eetlust. men land de snoek, zet hem/haar terug, met als gevolg dat de snoek niet terug gaat naar zijn nest. met alle gevolgen van dien. snoekbaars doet precies het zelfde. eigenlijk is een snoekbaars nog wel feller eigenlijk en agressiefer dan een snoek.