Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 augustus 2008 om 23:10:
Of kan je bijvoorbeeld simpele dagelijkse dingen als boodschappen doen en onder de mensen zijn die van niks weten zonder dat het opvalt, of is het daar te heftig voor?
Een vriend van mij at het vaak voor het slapen gaan. 1 nootje ofzo, niet zoveel. Dan werd ie sochtend stoned wakker. Kon die stoned zn krantenwijk enzo doen, haha. Niet echt gezond natuurlijk, maar goed.
Ik at het regelmatig voordat ik uitging. Beetje plannen dan, dus bijvoorbeeld om 1700 3 noten eten. Dan had ik echt wel een leuke avond, beetje blowen erbij. De volgende dag slaap je dan toch uit, en ben je zaterdag gewoon nog wazig en mellow. De dag daarna merk je het ook nog wel een beetje, maar kun je goed functioneren verder.
IK had ene keer een half potje naar binnen gekaand, werd er een beetje raar van, meer niet
Je moet ook geen potje poeder eten... Noten, hele noten willen we hebben.
Geen prettige drugs en ook niet geheel ongevaarlijk heb ik mij laten vertelen.
Moaw, smaken verschillen. Buiten dat het bijzonder ranzig is om te eten als je de capsule truc niet gebruikt, vind ik het effect wel aardig. T duurt alleen zo lang he.
Het wordt gevaarlijk bij 5 gram of meer (dus ongeveer 5 noten) wat ik persoonlijk ook sterk zou afraden. 3,5 is t meeste dat ik ooit heb aangedurfd, was sterk genoeg...
MDMA
Het effect berust op "een in vivo (in het lichaam) omzetting van myristicine naar MMDA (3-methoxy 4,5-methylenedioxyamphetamine)." Verder bevat de olie van de muskaatnoot nog andere etherische oliën die precursors (chemische voorlopers) zijn voor geestverruimende middelen
bronhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Nootmuskaat
Dat zou dan dus
MMDA
zijn. Daarover is dan weer te lezen dat Shulgin (de her-uitvinder van MDMA) het heet gesynthetiseerd.
MMDA causes accentuation of feelings such as anxiety, euphoria, loneliness, and loving warmth. MMDA also produces eyes-closed visuals, a state of drowsiness and muscular relaxation, and time distortion. Side effects include moderate mydriasis, dizziness, sensations of heat or cold, and trembling. The imagery is generally realistic, and often related to everyday perception of people, landscapes, or objects. bronhttp://en.wikipedia.org/wiki/MMDA_(psychedelic)
Wat best in de buurt komt van nootmuskaat. Alleen "trembling" heb ik nooit last van gehad. Koud en warm ook niet echt. Misschien warm, maar goed.