Partyflock

Forumonderwerp · 1013020

Vorige topics zijn gesloten...
Ik gebruik de download client SABnzbd+ aanrader! Wel iets minder gebruikersvriendelijk maar dat geeft niet, hij is licht simpel en onzichtbaar.
Mijn provider is Tele2 maar die capped de snelheid bij 0,5Mbit voor nieuwsgroepen, dus heb een account bij TweakNews aangevraagd.
Wat gebruiken jullie? Wie heeft ervaring met Tweak News?

nieuwsgroepenG :respect:
FTD + Newsleecher + Tweaknews = (y)

Zit gemiddeld op zo'n 1,2 MB/s (y) Duurder (en sneller) abbonement hoef ik ook niet, download het al sneller dan ik het kan kijken :)
Haha dure payserver hier, maar hij is goed

Newsleecher 3.9 (orgineel gejat van mn baas) + FTD + Giganews € 20,00 per maand (Retentie gaat deze maand van 200 na 240 dagen!!!)

En Chello Extreem = 2.83MB/s
laatste aanpassing
Uitspraak van BASS op donderdag 29 mei 2008 om 19:40:
Newsleecher, FTD en Eweka

Uitspraak van Funtje (F) op maandag 15 september 2008 om 17:54:
Newsleecher, FTD en Eweka

Uitspraak van Wesley_18 op maandag 15 september 2008 om 16:49:
Newsleecher 3.9 (orgineel gejat van mn baas) + FTD + Giganews € 20,00 per maand (Retentie gaat deze maand van 200 na 240 dagen!!!)

En Chello Extreem = 2.83MB/s

is maar wat je er voor over hebt
beetje prijzig inderdaad, vindt 120 dagen retentie lang genoeg
Idd na 120 dagen is er voor de meeste dingen wel een repost gedaan :jaja:

Uitspraak van Marco :-) op woensdag 28 mei 2008 om 18:57:
Ftd + Newsleecher + Eweka + QuickPar...

:yes:

Uitspraak van gekkegabber op zaterdag 13 september 2008 om 14:23:
http://xmsnet.nl/145_Newsserver.html woonde ik maar in het dekkings gebied

idd, das netjes
usnet is lekker handig :)

al jaren gebruikt makend van eweka. Ben blij dat xs4all geen fup heeft.

Artiest G-Member
newsleecher, ftd in comb. met tweaknews download van 2mb/ps....zaliggggg

Ik heb vandaag voor het eerst kennis gemaakt met Usenet, heb de topics op GoT doorgelezen en een maand abo'tje genomen op Eweka, ik werk nu met Grabit en zolang ik die begrijp, zal ik hem nog wel even gebruiken.

Download met 1,8 mb/s (Tele2 20Mbit)

Ik begrijp het alleen nog niet helemaal, hoe kan ik makkelijk vinden wat ik zoek?
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 15:41:
hoe kan ik makkelijk vinden wat ik zoek?

FTD downloaden en je aanmelden

hier komt bijna alles netjes gesorteerd op te staan wat er gepost word :)

Link: http://www.ftd.nu/
Handleiding: http://www.binaries4all.nl/ftd/
laatste aanpassing

Uitspraak van BASS op maandag 29 september 2008 om 15:51:
hier komt bijna alles netjes gesorteerd op te staan wat er gepost word :)

Link: http://www.ftd.nu/

En FTD werkt samen of via Grabit?
nee dat niet, maar via ftd kun je wel makkelijk NZB files vinden die je dan weer in Grabit in kunt laden :)

Uitspraak van BASS op maandag 29 september 2008 om 16:44:
nee dat niet, maar via ftd kun je wel makkelijk NZB files vinden die je dan weer in Grabit in kunt laden :)

Oh ok, maar die zoekt hij alleen van de gratis servers of ook van de Eweka servers..

Misschien klink ik nu een beetje stupide, maar ik snap het gewoon nog niet helemaal.. :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 16:48:
maar ik snap het gewoon nog niet helemaal.. :)

maakt niet uit, komt wel :)

met FTD zoek je op alle nieuwsservers, dus ook de payservers
mensen uploaden naar een server en maken hier dan een melding van op FTD, waardoor jij het makkelijk kunt vinden
via ftd kun je dan een met een knop naar een link voor een NZB file gaan, die nzb file kun je dan inladen in grabit zodat deze gaat downloaden

info over NZB files: http://www.binaries4all.nl/nzb/

zoieozo is www.binaries4all.nl een perfecte site voor als iets niet duidelijk is

Uitspraak van BASS op maandag 29 september 2008 om 17:00:
maakt niet uit, komt wel :)

met FTD zoek je op alle nieuwsservers, dus ook de payservers
mensen uploaden naar een server en maken hier dan een melding van op FTD, waardoor jij het makkelijk kunt vinden
via ftd kun je dan een met een knop naar een link voor een NZB file gaan, die nzb file kun je dan inladen in grabit zodat deze gaat downloaden

info over NZB files: http://www.binaries4all.nl/nzb/

zoieozo is www.binaries4all.nl een perfecte site voor als iets niet duidelijk is

Had ik al even snel op gelezen, maar ben meer van de 'Trial & Error' aanpak. Ben over het algemeen wel snugger met computertjes.. Dan wordt je ook wat arroganter tegenover jezelf.. :P

Aha, dus ik kan bijvoorbeeld ook NZB files vinden van payservers waar ik niet op geabonneerd ben, en deze dan uiteraard niet kunnen downloaden..

Ik begin het denk ik te begrijpen, gewoon zoeken via FTD, specifiek zoeken naar Eweka files en de NZB inladen in Grabit. (Y) Zo een beetje?
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 17:04:
Aha, dus ik kan bijvoorbeeld ook NZB files vinden van payservers waar ik niet op geabonneerd ben, en deze dan uiteraard niet kunnen downloaden..

NZB files zijn niet aan een payserver of provider verbonden.

Heel soms worden bepaalde groepen (en groep is bv; alt.binaries.x of alt.binaries.nl) niet ondersteund door een bepaalde provider, dit kan je dan verhelpen met een payserver

Bij newsgroepen is het zo dat iemand iets post waarna dit na een tijdje weer "verdwijnt". De tijd nadat deze bestanden verdwijnen, heet retentie.
Een payserver heeft vaak een betere retentie dan je eigen provider. Dit houd dus in dat je bestanden kan downloaden die al een lange tijd geleden gepost zijn (bij Eweka minimaal 120 dagen).
Sommige providers verlagen hun download snelheden van hun newsgroepen, dit is dan ook met een payserver op te lossen (momenteel vaak tot 40 Mbit)
En bij sommige providers download je veel bestanden incompleet, bij payservers heb je dit probleem zeer zelden mits de poster het correct gepost heeft.

Ik heb een lange tijd zonder payserver met newsgroepen gewerkt, met de provider die ik toen had lukte dat prima en ik kende geen groepen waar in niet in kon en kon ook gewoon met volle snelheden downloaden. Toen ik overstapte naar een andere provider was dit gelijk omgekeerd...

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 17:04:
Ik begin het denk ik te begrijpen, gewoon zoeken via FTD, specifiek zoeken naar Eweka files en de NZB inladen in Grabit. Zo een beetje?

Je kan niet zoeken naar Eweka files (want die bestaan niet eens).
Als het goed is kan je gewoon alles downloaden tot 120 dagen oud (soms zelfs nog langer), je hoeft niet op te letten in welke groep die zit of zo...
laatste aanpassing
met eweka heb je toegang tot alle servers :), dus jij kunt alles downloaden zolang het niet langer dan 120 dagen geleden gepost is ;)

Uitspraak van McLovin op maandag 29 september 2008 om 17:49:
Je kan niet zoeken naar Eweka files (want die bestaan niet eens).
Als het goed is kan je gewoon alles downloaden tot 120 dagen oud (soms zelfs nog langer), je hoeft niet op te letten in welke groep die zit of zo...

Aha, zit het zo.. Ik ben dus niet gebonden aan de 'files' of 'groepen' van een bepaalde payserver, alles is gewoon te vinden via een payserver.. (Y)

Thanks voor de snelle reacties, ik ga er even mee aan de slag.. (Y)

Maar niemand van jullie gebruikt meer torrents of bv. P2P software? Alles is over te nemen via Usenet?
Ik gebruik AltBinz en heb Eweka plus Chello Extreme. Normaal gesproken zo rond de 2 MB/sec. dus vrij netjes.
Op dit moment doe ik mee aan een test van Chello waardoor mijn internetsnelheden behoorlijk verhoogd zijn (helaas tijdelijk :(). Nu haal ik het dubbele, 4 MB/sec. Erg nice dus :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 september 2008 om 18:49:
Maar niemand van jullie gebruikt meer torrents of bv. P2P software? Alles is over te nemen via Usenet?

Ik iig niet meer.
Losse nr's kan je niet zo makkelijk vinden, helemaal niet op FTD.
Daarvoor kan je het best gewoon even zoeken bij www.binsearch.info

Uitspraak van McLovin op maandag 29 september 2008 om 21:32:
Ik iig niet meer.
Losse nr's kan je niet zo makkelijk vinden, helemaal niet op FTD.
Daarvoor kan je het best gewoon even zoeken bij www.binsearch.info

Doe niet aan losse nummers.. ;)

Albums, 320 kbs, lossless.. :P

Maar alles goed te vinden, van HD films tot HD series tot muziek tot af en toe is een goede PC game?

Want voor die 7,50 en de snelheden die ik nu haal stap ik graag over.. :jaja:
en weer eentje die 't snapt ;)

Uitspraak van MarkB op vrijdag 4 juli 2008 om 14:43:
Grabit Ftd en Eweka

nzb-o-matic (gratis, very basic, maar doet ze werk goed)

sms usenet accountje (max 30mbit, a 4,95€ voor 30 dagen)

en

ftd (Y)

Zoeken??? gewoon bij FTR aanvragen ;)

zelf ook wat aanbieden, komt alles goed (y)

Oh ja ik gebruik gewoon Grabit, nooit geen problemen mee gehad

Ligt Eweka eruit jongens? Krijg constant: Unable to connect to news:119 (socketerror #11004)
Hier werkt Eweka nu iig

Ben toch nog steeds niet helemaal 100% overtuigd, ik werk nu met FTD, Grabit en Eweka, maar een hoop kan ik toch nog niet vinden.

Sowieso in de categorie muziek vind ik het aanbod mager, ik luister vooral naar alternatieve indie en electro mashup, alleen is hier bijna niks in te vinden.

Ook qua series ben ik nog steeds aangewezen op torrents, ik wilde de complete 4 seizoenen van House MD downloaden in Divx of 720p maar het enige wat hij kon vinden was 90 GB (!) aan één op één DVD-rips.

Snelheid is wel goed hier.. :D Haal gemiddeld 1450 kb/s, had games als Spore en Medieval Total War II: Kingdoms binnen het uur binnen.. :D
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 14:55:
alternatieve indie

Sonic Youth :lief:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 14:55:
Sowieso in de categorie muziek vind ik het aanbod mager

Het is wel zo dat als je net FTD gebruikt dat je dan niet de gehele database binnehaald.
Je haalt alleen maar van de laatste aantal weken binnen (weet niet precies hoeveel) en je mist dus oudere posts die nog wel op de newsgroepen staan maar jij alleen niet ziet binnen FTD.
Bv. FTD heeft posts tot 30 dagen in hun database staan, terwijl als je FTD een tijdje gebruikt en goed insteld je op je pc posts tot 125 dagen oud kan terug vinden.
Je moet je niet vergissen dat niet alles wat op newsgroepen gepost wordt ook op FTD staat, je kan ook eventueel via www.binsearch.info zoeken als je iets op FTD niet vind (niet gegarandeerd dat je het wel vind, want ook hier kan je weer niet alles zien, maar soms wil je nog wel eens geluk hebben)
En als je een payserver gebruikt, is het ook handig als je ff wat instellingen bij FTD veranderd;

Ga naar: Conifg -> tabblad geavanceerd
Zet de waarde bij "Maximaal aantal post uit de database tonen" op 2000.
En zet de waarbij bij "Post verwijderen indien ouder dan" op minimaal 125 dagen (Eweka garandeerd tot 120 dagen maar dit kan in sommige groepen zelf langer zijn).

En voor de rest zou ik zeggen, werk er eerst even een maand mee. Daarna kan je pas echt zeggen wat je er van vind.
Ik vond het in het begin ook echt bagger, maar ik kan nu niet meer zonder :jaja:
laatste aanpassing